Jump to content

Bacul Galaţi - I.C.Brătianu


dcp100168
 Share

Recommended Posts

De la 1 iunie, se fac treceri cu bacul şi noaptea

S.C. NAVROM BAC S.R.L. anunţă că, începând cu 1 iunie 2022, va efectua treceri cu bacul şi noaptea, la aceleaşi tarife de zi, după cum urmează:
- din I.C. Brătianu,  la orele 23.00, 01.00, 03.00, 05.00;
- din Galaţi, la orele 24.00, 02.00, 04.00.
Totodată, în perioada 17-31 mai 2022, Navrom Bac efectuează curse speciale de noapte pentru transportul stupilor, în nopţile de marţi spre miercuri şi joi spre vineri.

Link to comment
Share on other sites

Protecția Consumatorului a oprit... un bac

Ținând cont de specificitatea zonei, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Galați a demarat, joi, 19 mai, controale la agenții economici care oferă servicii de traversare a Dunării de pe un mal pe altul.

Conform comisarului-șef al CRPC Galați, Sorin Susanu, în Galați a fost necesară aplicarea unei măsuri imediate de oprire a unei ambarcațiuni care oferea servicii de transfer pietonal și auto între cele două maluri ale Dunării, precum și o amendă de 15.000 lei.

Potrivit aceleiași surse, au fost descoperite nereguli referitoare la calea de acces pietoni și auto, zone nesigure pentru pasageri, neconcordanțe în acte, sistem electric cu potențial pericol, lipsa unui regulament de funcționare, informații incomplete, produse medicale în trusa de prim ajutor expirate și altele. ”Controalele vor continua la toți agenții economici care oferă astfel de servicii”, a mai precizat Sorin Susanu, pe pagina sa de Facebook.

viata-libera.ro

De ce a fost oprit la mal feribotul dintre Galaţi şi Tulcea

Feribotul care asigură legătura pe Dunăre între oraşul Galaţi şi judeţul Tulcea a fost oprit la mal de comisarii Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor. În timpul unui control, aceştia au descoperit mai multe nereguli şi au decis să oprească la mal una dintre ambarcaţiuni.

Potrivit comisarilor gălăţeni, numeroase nereguli au fost descoperite la calea de acces a maşinilor şi a pietonilor. De asemenea, au fost găsite zone nesigure pentru pasageri, neconcordanţe în acte, informaţii incomplete, un sistem electric cu potenţial pericol pentru consumatori şi produse medicale în trusa de prim ajutor expirate.

„Chiar dacă discutam doar despre rezultate preliminare, starea de fapt actuală necesită o importantă îmbunătăţire. În Galaţi, a fost necesară aplicarea unei măsuri imediate de oprire a unei ambarcaţiuni care oferea servicii de transfer pietonal şi auto între cele două maluri ale Dunării şi o amendă de 15.000 lei”, a anunţat Sorin Susanu, coordonatorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi.

Controalele vor continua la toţi agenţii economici care oferă astfel de servicii, precizează reprezentanţii comisariatului gălăţean.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

UPDATE. Temporar, Dunărea, traversată cu numai două bacuri * Măsurile impuse, joi, companiei Navrom Bac Galați de către Protecția Consumatorilor fac ca, pentru câteva zile, la traversarea Dunării să fie folosite numai două bacuri, față de trei, câte erau de obicei.
"Folosim un bac mare și unul mic, până la remedierea aspectelor găsite în neregulă. Bacurile nu mai trec la fiecare jumătate de oră, ci mai rapid, la fiecare 15-20 de minute, în funcție și de tonajul autovehiculelor, cam trei curse pe oră. Am contractat societăți autorizate care fac lucrările solicitate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Noi am funcționat întotdeauna în baza autorizației date de Autoritatea Navală Română (ANR Galați)", ne-a spus directorul executiv al Navrom Bac, Mara Vasilache.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bac fluvial militar la Galaţi, cu o capacitate totală de transport a maşinilor de 300 de tone sau de 500 de persoane la o cursă

Ministerul Apărării Naţionale anunţă că, de sâmbătă, funcţionează un bac fluvial militar la Galaţi, având o capacitate de 500 de persoane la fiecare cursă. Prima cursă a fost operată la ora 17.00, iar bacul va circula zilnic, între orele 6.00 - 20.00.

„Un bac fluvial militar acţionează de astăzi la Galaţi. Bacul militar a fost deja instalat la punctul de trecere Galaţi – I.C. Brătianu astăzi, 11 iunie, prima cursă fiind realizată în jurul orei 17.00” a anunţat, sâmbătă, Ministerul Apărării.

Sursa citată a precizat că programul de funcţionare a bacului militar va fi zilnic, între orele 6.00 şi 20.00, la interval de 60 de minute între curse. „În urma reanalizării situației operative de la nivelul județelor Galați și Tulcea, pentru punerea în aplicare a măsurilor de decongestionare şi fluidizare a trecerii Dunării prin punctul de frontieră dintre Isaccea, România, şi Orlovka, Ucraina, prim-ministrul României, Nicolae-Ionel Ciucă, a dispus reconfigurarea misiunii Ministerului Apărării Naţionale.

Având în vedere faptul că, pentru asigurarea unui volum mai mare pentru traversările între România şi Ucraina, agentul economic care operează trecerea cu bacul la punctul de frontieră a redislocat temporar un bac din flota proprie, de la Galaţi la Isaccea, Ministerul Apărării Naționale va asigura un bac fluvial din dotarea Batalionului Nave Treceri Fluviale ,,Danubius" la Galaţi, pentru păstrarea fluidităţii traficului rutier de mare tonaj şi pasageri către localitatea I.C. Brătianu, județul Tulcea”, a mai precizat ministerul.

Nava militară care acţionează la Galaţi este un bac fluvial de tip catamaran, cu o capacitate totală de transport a autovehiculelor de 300 tone sau de 500 de persoane, la o singură cursă. Batalionul Nave Treceri Fluviale ,,Danubius" este o unitate din organica Brigăzii 10 Geniu ,,Dunărea de Jos ", cu rolul de a asigura mobilitatea forţelor prin trecerea acestora peste cursurile mari de apă.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Bacul militar de la Galați s-a stricat, după numai o zi

Bacul militar dislocat temporar de Ministerul Apărării Naționale la punctul de traversare a Dunării Galați - I.C. Brătianu s-a stricat după numai o zi. Prima cursă a bacului, aparținând Batalionului Nave Treceri Fluviale "Danubius", a avut loc sâmbătă, 11 iunie, la ora 17,00, iar o zi mai târziu, duminică, acesta a avut nevoie de reparații.

Conform surselor "Vieții libere", bacul militar a fost reparat în noaptea de duminică spre luni, iar azi dimineață, 13 iunie, și-a reluat cursele începând cu ora 7,00. Bacul nu este remotorizat, conform surselor citate, acesta putând fi motivul defecțiunilor apărute: "Să vedem cât ține!", au mai spus sursele "Vieții libere".

Reamintim că MApN a decis aducerea unui bac militar pentru traversarea Dunării pe la Galați, în condițiile în care bacul "Oltișoru 3" al Navrom Bac Galați a fost detașat la Isaccea - Orlovka (Ucraina). Bacul militar a fost integrat în programul de transport al Navrom Bac Galați, din 30 în 30 de minute, cu mențiunea că acesta lucrează numai în intervalul orar 6,00-20,00. În restul programului, Navrom Bac funcționează ca și până acum, non-stop.

Nava militară care acționează la Galați este un bac fluvial de tip catamaran, cu o capacitate totală de transport a autovehiculelor de 300 tone sau de 500 de persoane, la o singură cursă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Bacul militar de la punctul de trecere Galaţi – I.C. Brătianu face, în medie, 27 de curse zilnic. Imediat după instalare, bacul a suferit o mică defecţiune, fiind remediată în aceeaşi zi

Ministerul Apărării anunţă, joi, că bacul militar de la punctul de trecere Galaţi – I.C. Brătianu face, în medie, 27 de curse zilnic, în programul de funcţionare 06.00 - 20.00. Ministerul precizează că, imediat după instalare, bacul a suferit o mică defecţiune, fiind remediată în aceeaşi zi.

MApN anunţă, joi, că bacul militar instalat la punctul de trecere Galaţi – I.C. Brătianu funcţionează din 11 iunie. Bacul a fost instalat sâmbătă, 11 iunie, prima cursă fiind realizată în jurul orei 17.00.

”În aceeaşi zi, în jurul orei 19.00, echipajul care operează bacul militar a sesizat o defecţiune minoră la inversorul navei, care a fost remediată în aproximativ 30 de minute. Bacul şi-a continuat, după această scurtă întrerupere, cursele planificate, până la  încheierea programului de lucru (ora 20.00). În cursul nopţii au fost efecutate verificări suplimentare la toate sistemele navei”, a transmis Ministerul Apărării.  

Sursa citată a precizat, de asemenea, că bacul a funcţionat fără alte probleme, până în prezent, realizând o medie de 27 de curse zilnic, în programul obişnuit de lucru, 6.00 – 20.00.

”Reamintim că bacul fluvial din dotarea Batalionului Nave Treceri Fluviale ,,Danubius" a fost dislocat temporar la Galaţi, pentru a permite păstrarea fluidităţii traficului rutier de mare tonaj şi pasageri către localitatea I.C. Brătianu, Județul Tulcea”, a mai precizat instituţia citată  

Nava militară, cu o capacitate totală de transport a autovehiculelor de 300 tone sau de 500 de persoane, acţionează în acest punct de trecere alături de bacul operatorului economic care operează cursele permanente. 

Această misiune a fost stabilită Ministerului Apărării Naţionale pentru a permite operatorului economic redislocarea temporară a unui bac din flota proprie, de la Galaţi la Isaccea, pentru decongestionarea şi fluidizarea trecerii Dunării prin punctul de frontieră dintre Isaccea, România, şi Orlovka, Ucraina.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Probleme cu transportul pe Dunăre din cauza secetei. La Galaţi, o insulă de nisip a apărut în mijlocul fluviului

Dunărea este la o cotă foarte mică, iar debitele sunt în scădere de la o zi la alta. Potrivit specialiştilor, în zona Cernavodă sunt cele mai multe puncte critice. Tot din cauza secetei a apărut şi insula de nisip din mijlocul Dunării, iar bacurile traversează cu întârziere.

 Reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) spun că seceta a determinat scăderi spectaculoase ale debitelor fluviului. La Galaţi, mira de măsurare a nivelului apei a rămas în întregime pe uscat, miercuri, 6 iulie, cotele Dunării fiind de 95 de centimetri, în scădere cu cinci centimetri faţă de ziua precedentă. În punctele critice din zona românească, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a început deja operaţiunile de dragaj pentru ca navele să nu rămână în bancurile de nisip.

„Din cauza secetei, debitele sunt foarte mici, sunt la 2.700, sunt foarte mici şi din nefericire sunt încă în scădere. Atât timp cât nu vine apă de nicăieri, nu are de unde să ajungă în Dunăre, să crească cotele. Problema e că la depunerile care sunt, pe partea de dragaj. Noi, partea română, ne-am făcut şi ne facem treaba, însă colegii bulgari nu sunt alături de noi. Problemele sunt pe partea de administrare româno-bulgară. Noi facem, ei nu fac şi de aceea săptămâna trecută la Belene am avut aproape patru convoaie, nave ce au avut eveniment de navigaţie, nave care au eşuat din diferite motive. Dacă avem o zonă comună de administrare trebuie să facă şi unul, şi altul. Noi nu avem voie să facem dragare în zona lor”, a declarat Florin Uzumtoma, director căi navigabile AFDJ Galaţi.

Probleme şi pe Dunărea maritimă

Potrivit reprezentanţilor AFDJ, pe Dunărea maritimă sunt probleme cu numărul mare de nave care stau la intrare la Sulina, la gura de vărsare. „Este un întreg comandament acolo, însă nu avem prea multă înţelegere din partea părţii ucrainene, care solicită să intre cât mai multe nave. Pe ei îi interesează cantitatea de marfă, pe noi ne interesează fără doar şi poate siguranţa navigaţiei, şenalul să nu fie afectat. Dunărea nu este numai a ucrainenilor, a românilor sau a bulgarilor, este Dunăre internaţională şi, ca atare, trebuie să menţinem condiţiile de circulaţie, care să permită oricărei nave să circule”, susţine directorul de căi navigabile.

Tot din cauza secetei a apărut şi insula de nisip din mijlocul Dunării, insulă care nu este în şenalul navigabil. Cursele de trecere bac de la Galaţi spre Tulcea trebuie să ocolească şi 500-600 de metri din cauza apariţiei bancului de nisip, iar asta înseamnă costuri suplimentare. Chiar şi aşa, momentan, tarifele nu au fost modificate. „Din cauza scăderii Dunării a apărut această insulă. Pe noi ne afectează la durata timpului de traversare, între cinci şi zece minute în plus faţă de o cursă normală. Urcăm în amonte vreo 500-600 de metri. Dacă Dunărea va scădea foarte drastic, o să ocolim din ce în ce mai mult până nu se va mai putea. Nu plouă, asta e marea problemă”, spune Aurel Neagu, căpitan fluvial Navrom Bac.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Trecerea Dunării cu bacul, încă fără probleme

Nivelul scăzut al Dunării și ieșirea la suprafață a „celebrei” insule de nisip nu afectează, deocamdată, traversarea cu bacul dintre Galați și localitatea tulceană I.C. Brătianu. Conform directorului Navrom Bac, Marilena Vasilache, „traversările durează cu două-trei minute mai mult, dar nu sunt probleme. Trecerea se face cu trei bacuri, două ale noastre, Oltișoru 2 și Poenari, iar al treilea este bacul militar”. Bacul pus la dispoziție de MApN face curse între orele 6,00 și 20,00, numai pe timpul zilei, iar cele două bacuri ale Navrom Bac au program non-stop.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TIR-urile nu mai pot traversa Dunărea pe la Galați

Nivelul extrem de scăzut al Dunării face ca orarul de circulație al bacurilor să nu mai poată fi respectat, anunță conducerea Navrom Bac Galați. De asemenea, la Galați a devenit imposibilă traversarea Dunării cu bacul pentru vehiculele lungi sau cu garda joasă. "Din cauza nivelului extrem de scăzut al cotelor Dunării, bacurile SC Navrom Bac SRL efectuează un ocol al zonei cu adâncime mică, fapt ce duce la mărirea timpilor de traversare și la imposibilitatea respectării programului de trecere. Totodată, din cauza unghiurilor mari formate între pasarele și maluri/pontoane, nu se poate asigura traversarea mijloacelor auto lungi și cu garda joasă (TIR-uri, trailere, autocare, autoturisme cu garda joasă)", a anunțat conducerea Navrom Bac Galați.

Joi, 21 iulie, cota Dunării la Galați era de 75 cm, cu 4 cm mai puțin decât în ziua precedentă. De asemenea, debitul fluviului Dunărea la intrarea în țară (secțiunea Baziaș) era în scădere, având valoarea de 2.200 metri cubi pe secundă, mai puțin de jumătate față de media multianuală a lunii iulie (5.350 mc/s).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

(Marți, 9 august 2022)

Bacul militar de la Galați, în continuare stricat

Traversarea Dunării între municipiul Galați și localitatea tulceană I.C. Brătianu se face în continuare cu un bac mic și unul mare, ambele aparținând operatorului Navrom Bac Galați. Bacul militar, instalat de Ministerul Apărării Naționale începând din 11 iunie, s-a stricat din nou sâmbătă, 6 august, iar până luni încă nu revenise „la program”.
În aceste condiții, având în vedere că e perioada concediilor, dar și că nivelul foarte scăzut al Dunării impune ocolirea de către bacuri a insulelor de nisip apărute în mijlocul fluviului, traversarea Dunării pe la Galați înregistrează întârzieri față de program, nervi și aglomerație pe cele două maluri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bacurile nu circulă în regim non-stop

Programul de traversare a Dunării cu bacurile la Galați revine la program normal, începând din 15 septembrie. Astfel, de joi, programul de lucru nu va mai fi non-stop, ci între orele 6,00 - 22,00, informează compania Navrom Bac Galați. Se va putea traversa și noaptea, totuși, dar nu "la liber", ca până acum. Cursele de noapte se efectuează la cerere, cu bacul mic, doar pentru autoturisme, în regim de cursă specială.

Conform tarifelor afișate pe site-ul Navrom Bac, prețul unei curse speciale pentru un singur autoturism este egal cu tariful de bază plus 120 de lei, pentru două mașini este egal cu tariful de bază pentru fiecare mașină plus 80 de lei, iar pentru trei până la opt mașini, prețul traversării este egal cu tariful de bază plus 40 de lei. Tariful de bază pentru un autoturism (inclusiv șoferul) este de 30 de lei.
Bacul militar detașat temporar la Galați de MApN nu mai circulă din 8 august, a precizat conducerea Navrom Bac.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Traversarea Dunării se face cu numai două bacuri

De aproape o lună și jumătate, traversarea Dunării între Galați și comuna tulceană I.C. Brătianu se face cu un bac mic și unul mare. Pe 31 octombrie, cel de-al doilea bac mare operat de Navrom Bac Galați, „Oltișoru 2”, a intrat la reparații, iar de atunci nu a mai apărut „pe traseu”. „Al doilea bac mare se află în șantier, pentru reparații. Nu putem da un termen exact, dar sperăm ca până la 1 ianuarie să avem nava la lucru”, au declarat reprezentanții companiei Navrom Bac. Reamintim că bacul militar, care a fost detașat temporar de Ministerul Apărării Naționale la Galați pentru a ajuta la fluidizarea traficului refugiaților ucraineni în primele luni ale războiului, nu mai este aici din 8 august.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.