Jump to content

Dacia cu motor electric


AndreiM
 Share

Recommended Posts

Modelul Dacia Logan Pick-Up va fi comercializat în Statele Unite ale Americii cu un motorelectric, sub marca Electric Motor Cars (EMC), la preţuri cuprinse între 34 şi 38 de mii de dolari.

Potrivit dealerului american Des Moines Motors, maşinile pe care urmează să le comercializeze în statul american Iowa şi să le livreze în alte 28 de state ale SUA sub marca EMC sunt construite în România, pe acelaşi şasiu ca şi modelul Logan Pick-Up.

Practic, singura diferenţă majoră între modelul care a făcut furori în Europa şi cea care se va vinde în SUA este motorul electric. Modelul american este produs în uzina din Piteşti şi ulterior expediat în SUA, unde este dotat cu motorul electric despre care EMC spune că are o autonomie de 260 de mile (circa 416 km) cu bateriile complet încărcate.

Perspective de asamblare în SUA

Mai mult, Des Moines Motors, unul din primii trei dealeri ai Daciei în SUA a declarat că importatorul EMC speră chiar să poată asambla modelul Logan Pick-Up în statul american Florida sau chiar în Iowa.

Deocamdată doar trei unităţi au ajuns în SUA, la dealerul Des Moines Motors, care a făcut parte din reşeaua Chrysler. Dealerul a anunţat însă că în maxim 45 de zile ar trebui să ajungă pe piaţa americană primul transport de Dacii Logan Pick-Up.

"Avem aproape 100 de maşini care vor fi expediate curând spre SUA. Acum nu ne mai rămâne decât să gaşim dealeri dornici să le comercializeze", a declarat Gene Gabus, proprietarul dealerului Des Moines Motors.

30929187.th.jpg 64249286.th.png 83809929.th.png

Link to comment
Share on other sites

34.000 $ ptr. o mașină care merge 400 km și după aia stă cel puțin 8 ore la încărcat?

Păi la banii ăștia cred că faci două Logan 4x4 bașca motorizare îmbunătățită :lol:

A, nu-s adversarul motorului electric ... da' mai are până să le ia fața celorlate :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate Relu, pana la urma totul se reduce strict la costuri.

O masina electrica va fi atractiva numai atunci cand va costa cel putin la fel ca una pe combustibil fosili.

In plus trebuie sa ai la dispozitie si intreaga logistica pentru varianta electrica... ceea ce nu-i usor.

Cel mai bine in realizarea tranzitiei ar fi folosirea modelelor hibrid.

Link to comment
Share on other sites

nu, cu 34.000 $ nu-ti iei 2 logan 4x4. iti iei doar unul. Daca ar fi sa-mi iau pentru oras un Seria 5/7, Un Passat CC, un Touareg si asa mai departe.. imi cumpar un logan cu motorizare electrica.

400 de km ii fac in 3-5 zile eu . Un Touareg/x5/seria 5 nu scade sub 10 l/100 km . 10 l x 3.8 lei x 4 = 152 lei - 30 de lei incarcarea acumulatorilor . Deci economie de 122 lei pe saptamana , lasand la o parte " trendurile " eco si cum esti vazut in logan fata de vw.. m-as gandi mai serios sa-mi iau o asemenea masina . Am avut logan 1.6 modificat si lua aproape 15 l/100 ..Banii care i-am dat pe benzina, figuri si cauciucuri faceam altceva cu ei.

Link to comment
Share on other sites

http://www.capital.ro/articol/dacia-duster-va-costa-sub-15-000-de-euro-vezi-noi-imagini-cu-dacia-4x4-129085.html

Andrei tu vorbești de 400 de km, făcuți local... Dar dacă ai avea o deplasare prin țară? Nu vorbesc de vacanțe, ci de afaceri... Și gândește-te că uneori forțezi mașina, deci un consum sporit...

Ca o comparație, o Solenza diesel, 1,9 litri, are un consum de 4,5%, capacitate rezervor 44 litri. Îi putem aproxima autonomia la cca. 1000 km... Alimentarea se rezolvă în maxim 10 minute...

În ultimii ani ai comunismului, începuse să se contureze ideea ideea electrificării totale a transportului rutier prin folosirea unor linii aeriene asemănătoare celor de troleu :-?

Link to comment
Share on other sites

As vrea sa ma gandesc cum ar fi sa avem mai multa energie eoliana si cum ar fi ca in fiecare benzinarie sa existe acumulatori la schimb pentru o suma de maxim 100 de lei. Cred ca cele 10 minute devin vreo 5 nu ? ma rog, astea sunt vise acum in Romania

Un Duster e 15.000 euro, nu USD . Nu e acelasi lucru

Link to comment
Share on other sites

O solutie mult mai fiabila este folositea utracapacitoarelor, adica in locul acumulatorilor sa fie folositi condensatori puternici care sa inmagazineze multa energie. Incarcarea condensatorilor este extrem de rapida.

Tehnologia exista si este relativ simpla.

Cautati pe Goagal "ultracapacitors" si gasiti o multime de informati...

O aplicatie viabila este si rezolvarea problemei firelor troleelor, a alimentarii cu energie .

Se poate face un autobuz electric care functioneaza pe energie acumulata de condensatoare. Aceste condensatoare se pot incarca in anumite statii prin ridicarea unor "antene" de contact catre sursa de energie.

Cautati pe google "ultracapacitors buses" si veti gasi unele exemple. Exista si un filmulet pe youtube.

Parerea mea este ca se poate implementa cu succes si la automobile... asa ca solutii ar exista, numai sa existe si interese in acest sens.

Link to comment
Share on other sites

Depinde de cit este de dezvoltata aceasta solutie.

Asa, si cea cu hidrogenul ca si combustibil ar fi de luat in considerare.

H2O - Just add water 21.gif)))))

Eheheee... de-ar fi asa de simplu, dar nimic nu-i simplu si ieftin la inceputuri.

Trebuie sa gandim "energetic" si ca sa separi hidrogenul se consuma energie.

Pe urma se pune problema tehnologiei ce confera siguranta, sa nu umblam pe o bomba cu 4 roti.

Mie-mi place ideea cu condensatoarele de mare capacitate... 1.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.