Jump to content

Sistem "undă verde" pe străzile Galaţiului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Semafoare desfiinţate? Nu, doar defecte!

În ultima perioadă de timp, mai multe semafoare din Galaţi nu mai funcţionează corect. Cele mai mari probleme apar atunci când semaforul funcţionează, dar nu şi cel pentru «dreapta intermitent». Exemple: semaforul de la Baia Comunală (Basarabiei colţ cu Traian), sau cel de la Electrica (Bălcescu colţ cu Eroilor), sau în Micro 39, la Piaţă (la intersecţia străzilor Henri Coadă cu Traian Vuia).

„Nu mai funcţioneză de săptămâni bune. Dacă le-au desfiinţat, ar fi bine să le scoată de tot şi să ne spună şi nouă, şoferilor, ca să ştim ce facem! Eu, de pildă, obişnuit că am „intermitent la dreapta” am făcut la dreapta, deşi semnalul nu funcţiona, însă dacă acolo ar fi fost un poliţist, putea să-mi dea amendă! Apoi, dacă stau şi nu fac la dreapta, mă claxonează cel din spate! E haos total”, ne-a spus Marian Niţă, un şofer nemulţumit. Omul aproape că este de părere că la mijloc este o conspiraţie între Primărie şi Poliţia Rutieră; administraţia se face că nu vede semafoarele defecte, iar poliţia pândeşte şoferii care virează la dreapta, fără ca semnalul intermitent să funcţioneze!

„Defecţiunile sesizate vor fi remediate în cel mai scurt timp. Chiar luni se lucrează la semaforul de la intersecţia Bălcescu colţ cu Eroilor. În următoarele zile se vor remedia şi celelalte defecţiuni. Nu se vor desfiinţa acele semafoare, ci se vor repara”, a dat asigurări purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Proiectul „Big Brother pentru şoferii gălăţeni”, aprobat la finanţare

Implementarea proiectului unui sistem inteligent de management al traficului în municipiul Galaţi ar putea începe chiar în această vară, „probabil în august”, după cum a declarat recent directorul Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe a Municipiului Galaţi, Costel Hanţă.

Faptul că s-a aprobat finanţarea acestui proiect de tip Big Brother, care include şi camere de supraveghere video a traficului rutier, este o veste bună la care şoferii gălăţeni visează de ani buni, sătui de problemele care apar de multe ori în traficul de pe arterele municipiului.

Finanţarea sistemului inteligent de management al traficului a fost aprobată în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), unde proiectul fusese depus ca rezervă. O altă rezervă aflată pe lista de aşteptare şi, totodată, un alt vis frumos al posesorilor de maşini din Galaţi - o parcare supraterană - se pare că are nevoie de nişte realocări de fonduri pentru a prinde viaţă.

„Municipiul Galaţi a fost eligibil pentru Programul Operaţional Regional (POR) Axa 1, aşa-numitul Plan Integrat de Dezvoltare Urbană, având alocată o valoare totală de 18,05 milioane de euro, la fel ca şi municipiul Brăila. Am reuşit să absorbim integral această sumă şi să depunem două proiecte cu care depăşim cu 20% valoarea alocată. Unul dintre ele este deja aprobat la finanţare (sistemul inteligent de monitorizare a traficului în municipiul Galaţi, care probabil că va începe în august), iar celălalt va fi şi el aprobat, probabil până la sfârşitul lui august (o parcare supraterană, undeva în zona Colegiului Naţional Mihail Kogălniceanu), dacă mai rămân bani din economii sau din realocări”, a afirmat Costel Hanţă.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Da, e o veste excelenta! De cand imi doream camerele astea! Ne mai trebuie cate o camera video in fiecare baie, ca nu cumva sa cadem in wc si sa nu aiba cine sa ne scoata, una in bucatarie, in cazul in care ne-om permite sa platim gazele si nu suntem atenti cand ramane aragazul deschis - pericol de sarit in aer, precum si o camera in fiecare dormitor, ca nu cumva sa apucam sa dam nevestei vreo palma peste buci mai tare si sa scapam fara sanctiune contraventionala..

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vom avea sistem inteligent de monitorizare a traficului

Unul dintre cele mai importante proiecte ale municipalităţii gălăţene finanţate prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) este cel privind un sistem inteligent de management al traficului. Conform lui Costel Hanţă, directorul Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe a municipiului Galaţi, acest proiect ar urma să fie contractat în cursul lunii septembrie.

„Proiectul cel mai important şi pe care îl aşteptăm cu interes să fie contractat este cel privind sistemele inteligente de management al traficului, din punct de vedere al fluenţei şi siguranţei circulaţiei, precum şi al prevenirii criminalităţii. Este un proiect de aproape 20 de milioane de lei, care constă în fluidizarea traficului cu mijloace electronice pe arterele cele mai circulate din municipiul Galaţi. Proiectul l-am propus încă din 17 aprilie anul acesta şi ar trebui, după părerea mea, în circa o lună de zile să fie contractat”, ne-a declarat Costel Hanţă.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Vom avea „semafoare deştepte” în Galaţi!

Proiectul „Sistem inteligent de management al traficului şi combaterea criminalităţii”, dorit de mult timp la nivelul municipiului Galaţi, a fost aprobat în sfârşit la finanţare, pe 22 aprilie. Proiectul, în valoare de 19 milioane de lei, vizează patru axe, practic toate marile axe de transport din municipiul Galaţi, nord-sud şi est-vest, respectiv străzile Brăilei, Domnească, Coşbuc şi Traian.

Proiectul prevede realizarea unor semafoare coordonate, inteligente, a unor senzori amplasaţi în calea de rulare, în aşa fel încât să poată fi dirijate automat perioadele de funcţionare ale semafoarelor, adică să se evite blocajele în trafic, amplasarea de camere de luat vederi amplasate în toate marile intersecţii pentru a vedea incidentele şi pentru a realiza un management eficient al traficului.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

4 milioane de euro..pentru nimic! Sau..ptr un trafic "destept" pe niste strazi infecte. Ar fi cu adevarat util daca ar avertiza soferii asupra gropilor care urmeaza sau a capacelor de canalizare furate..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

"Undă verde" pe străzile Galaţiului. Primăria va monta semafoare inteligente

Problema traficului sufocant de pe Brăilei, dar şi de pe alte artere importante din Galaţi va fi rezolvată în cel mult un an şi jumătate. Astăzi, 17 septembrie 2014, la ora 11.00, Primăria municipiului Galaţi lansează proiectul cu finanţare europeană ”Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei rutiere şi a prevenirii criminalităţii”.

Proiectul include montarea unor semafoare inteligente, senzori amplasaţi în carosabil şi camere video în marile intersecţii de pe principalele artere din Galaţi.

Acesta are o valoare totală de 19,2 milioane de lei şi o durată de execuţie de 17 luni. De altfel, proiectul „undă verde” există în discuţii la nivelul Primăriei încă din vechiul mandat, numai că, iată, abia acum există şi perspectiva realizării acestuia.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Big Brother în marile intersecţii. Galaţiul va avea sistem inteligent pentru managementul traficului

Până la sfârşitul anului 2015, Galaţiul va avea un sistem inteligent de monitorizare a traficului rutier şi de prevenire a infracţionalităţii stradale, care vizează principalele 4 axe rutiere, cele care traversează oraşul de la est la vest şi de la nord la sud: străzile Brăilei, Domnească, Traian şi Coşbuc. Marile intersecţii ale oraşului şi zonele rutiere periculoase vor fi dotate cu camere video de supraveghere, la fel ca şi zonele identificate cu risc mare de infracţionalitate. Sistemul de semaforizare va fi modernizat şi extins pentru 35 de intersecţii şi 26 de treceri pietonale.

Sistemul va asigura, astfel, mult-aşteptata „undă verde” în traficul rutier de pe cele 4 străzi principale, prin intermediul semafoarelor inteligente care utilizează tehnologia LED şi al senzorilor care vor fi montaţi în carosabil sau, dacă în zona respectivă se face şi transport pe şină, vor fi aerieni. Vor fi introduse şi semafoare pietonale cu buton, sincronizate în sistemul adaptiv.

Totul va fi monitorizat şi coordonat de la Centrul de Comandă şi Control Unic, care va fi legat şi cu Poliţia Rutieră, Poliţia Locală şi dispeceratul SMURD.

Proiectul are o valoare de 19,2 milioane de lei (aproximativ 4,3 milioane de euro), din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 18,3 milioane de lei. Perioada de implementare este de 17 luni.

Cele 4 axe vizate de proiect sunt:

- Axa 1: str.Brăilei – bd.George Coşbuc,

- Axa 2: Bd.Siderurgiştilor – bd.1 Decembrie 1918 – bd.Traian Vuia – Henri Coandă,

- Axa 3: str.Brăilei (la est de intersecţia cu bd.Coşbuc) – str.Domnească – str.Prundului – str.Traian (spre nord),

- Axa 4: str.Basarabiei (la est de intersecţia cu Siderurgiştilor şi la vest de intersecţia cu Domnească) – str.Tecuci – bd.George Coşbuc – str.Traian – str.Domnească.

După implementarea proiectului, în municipiul Galaţi vor fi 35 de intersecţii sincrone-adaptiv şi 26 de treceri de pietoni semaforizate sincron-adaptiv, 690 de semafoare şi 39 de camere video.

Autorităţile estimează că timpul de deplasare în oraş se va diminua de la 38 de minute la 24, iar viteza medie de deplasare va creşte de la 28 la 32 km/h. De asemenea, se estimează o reducere a ratei criminalităţii din zona de acţiune cu minimum 10% în următorii 3 ani.

Prezent astăzi la lansarea proiectului, primarul Marius Stan a declarat: „Sigur că nu putem fi decât bucuroşi atunci când putem să mai primim bani pentru anumite proiecte. Acest proiect legat de managementul traficului este unul extrem de important, un proiect pe care, cu toată sinceritatea, ni l-am propus încă de la începutul mandatului şi în special acea parte, care se referă la centrul de comandă şi supraveghere unitar pe care Galaţiul trebuie să-l aibă, pentru a putea integra toate instituţiile care au un rol în acest sens. Timpul de punere în aplicare a acestui proiect este unul extrem de scurt şi sper ca toate procedurile care urmează – şi mă refer în special la procedurile legate de licitaţie – să nu ne producă surprizele cu care ne-am obişnuit din nefericire, astfel încât timpul, şi-aşa scurt, să poată fi suficient pentru a-l implementa, pentru a nu suferi corecţii tehnice din partea ADR-ului. Eu mă bucur că acest proiect se implementează pe acela patru axe care cuprind practic cele mai importante artere de circulaţie pe care le are Galaţiul – Brăilei, Domnească, Traian şi Coşbuc. Aici vom implementa şi sistemul de supraveghere nu numai pentru siguranţa circulaţiei, ci şi pentru a putea supraveghea zonele care sunt mai periculoase şi cu grad de infracţionalitate mai mare. Acest proiect, corelat cu implementarea proiectelor de supraveghere în şi în jurul şcolilor, cred eu că va aduce cetăţenilor Galaţiului un grad de siguranţă mult sporit”.

La rândul ei, Luminiţa Mihailov, director general al Agenţiei de Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Est a spus: „Acesta este primul proiect din lista de rezervă a Planului Integrat de Dezvoltare a municipiului Galaţi şi profit de ocazie pentru a transmite încă o dată mesajul către autoritatea locală de a-şi crea un portofoliu de rezervă. Pentru că, în timpul implementării proiectelor se fac economii, din păcate, mai sunt şi unele corecţii din cauza achiziţiilor publice şi atunci, în cazul acestor economii şi corecţii, putem contracta mai departe, pe lista de rezervă. Cu acest proiect, depăşim cele 18 milioane de euro, care înseamnă valoarea globală a proiectelor pe PIDU Galaţi care s-au contractat în ultimii 4 ani. E foarte important să păstrăm calendarul şi graficul de rambursări, pentru că fiind proiecte finanţate din programul 2007-2013, termenul final de implementare este decembrie 2015. Deci, ultima factură de la constructor sau de la furnizorul de echipamente trebuie să fie emisă în decembrie 2015”.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Străzile Galaţiului vor avea sistem "undă verde"

* Intersecţiile vor fi corelate între ele şi va dispărea aşteptarea la semafor * 35 de intersecţii vor fi modernizate, iar 26 de treceri de pietoni vor avea parte de semafoare cu buton * Inelul de Rocadă va fi semaforizat, iar două intersecţii vor deveni sensuri giratorii

Odată cu creşterea numărului de maşini din oraş, şoferii au început să resimtă lipsa unui sistem de semaforizare care să reducă timpii de aşteptare şi numărul de opriri. Cozile formate la semafoare în timpul orelor de vârf îi scot din pepeni chiar şi pe cei mai calmi dintre conducătorii auto.

După ani buni de când s-a vorbit de „unda verde” şi fluidizarea traficului rutier, un astfel de proiect a fost scos, în sfârşit, la licitaţie. Finanţat prin Programul Regional Operaţional (Regio), proiectul „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii” a fost publicat pe Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), săptămâna trecută, de către Primăria Galaţi. Proiectul, în valoare de 14.921.763 lei, prevede modernizarea a nu mai puţin de 35 de intersecţii şi 26 de treceri de pietoni de pe arterele principale din Galaţi.

Pe lângă crearea sistemului „undă verde”, prin corelarea intersecţiilor, investiţia va include şi montarea de camere video pentru supravegherea traficului, realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video, realizarea unor detectori de trafic în carosabil, pentru a determina instantaneu numărul de vehicule din trafic, dar şi montarea de butoane la trecerile de pietoni unde traficul este crescut. De asemenea, vom avea şi semafoare cu dispozitiv acustic, un ajutor în plus pentru persoanelor nevăzătoare. Firele electrice ale semafoarelor vor fi în carosabil, nu vor mai fi la vedere, iar semafoarele noi vor cu LED, nu cu bec, după cum notează proiectanţii de la Smart Telecom Consulting SRL. Toate imaginile surprinse în trafic de camere video vor fi înregistrate şi arhivate.

Ce intersecţii vor fi modernizate

Cum spuneam, 35 de intersecţii vor fi modernizate, fie prin semaforizare, fie prin transformarea în sensuri giratorii. Toate vor fi dotate cu una sau două camere de luat vederi, după caz, vor avea detectori de trafic şi, cel mai important, potrivit proiectanţilor, la toate aceste intersecţii va fi scăzut timpul de aşteptare, datorită corelării în timp real ale acestora.

Intersecţiile vizate pentru modernizare sunt Brăilei - Bulevardul Dunărea, Brăilei - Oţelarilor, Brăilei - Mioriţei, Brăilei - Stadionului, Inelul de Rocadă, Brăilei - Saturn, Brăilei - Regiment 11 Siret, Brăilei - Coşbuc, Coşbuc - Kogălniceanu, Coşbuc - Tecuci, Coşbuc - Basarabiei, Coşbuc - Aurel Vlaicu - Stelei, Coşbuc - Drumul Viilor, Coşbuc - Al.Măcelaru, Traian - Ştefan cel Mare - Al.Măcelaru, Siderurgiştilor - Doja, Siderurgiştilor - Saligny, Siderurgiştilor - Basarabiei, 1 Decembrie 1918 - Tecuci, 1 Decembrie 1918 - Aurel Vlaicu, Milcov - Vuia, Vuia - Coandă, Coandă - Ventura, Brăilei - Roşiori, Brăilei - Traian, Brăilei - Bălcescu, Brăilei - Domnească, Domnească - Lahovary, Domnească - Eroilor, Domnească - Gării, Domnească - Basarabiei, Traian - Prundului, Basarabiei - Tecuci şi Traian - Basarabiei.

Intersecţii care nu sunt semaforizate, dar vor fi

Prima intersecţie vizată de proiect este strada Brăilei - bulevardul Dunărea, unde vor fi montate patru semafoare pentru vehicule şi opt pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic, iar carosabilul va fi dotat cu senzori de detecţie a traficului pe sensul de ieşire din intersecţie, pe bulevardul Brăilei, în partea de nord. Va avea de asemenea şi o cameră de luat vederi.

Va fi introdusă semaforizare şi la intersecţia Brăilei cu Oţelarilor. Vor fi montaţi doi stâlpi cu consolă, ce vor conţine două semafoare pentru autovehicule, pentru a creşte vizibilitatea la minimum 50 de metri, patru semafoare pe stâlpi, două semafoare clipitor dreapta şi opt semafoare pentru pietoni cu dispozitiv acustic, fără buton. De asemenea, nici această intersecţie nu va scăpa de detectorii de trafic şi camera video.

Sensul giratoriu nesemaforizat Siderurgiştilor - Basarabiei va fi şi el semaforizat şi va avea două camere video. Vor mai fi semaforizate intersecţiile 1 Decembrie - Aurel Vlaicu şi Traian Vuia - Milcov, Henri Coandă - Ventura, Brăilei - Domnească, Prundului - Traian şi toate vor avea câte o cameră video. Inelul de Rocadă va fi şi el semaforizat şi va avea două camere de luat vederi. Aici vor fi nu mai puţin de şapte semafoare pentru vehicule pe stâlpi şi patru semafoare pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic. Pe de altă parte, intersecţiile Traian - Al.Măcelaru - Ştefan cel Mare şi Basarabiei - Tecuci vor fi transformate în sensuri giratorii şi vor avea câte două camere de luat vederi.

26 de treceri de pietoni cu buton

Se pare că noul sistem al traficului a luat în calcul şi siguranţa pietonilor, nu numai confortul şoferilor. Nu toate intersecţiile incluse în sistemul „undă verde” vor avea semafoare cu buton pentru pietoni, dar toate vor avea sistem de avertizare sonoră. Printre intersecţiile care vor avea semafoare cu buton sunt Brăilei - Dunărea, Inelul de Rocadă, Traian - Ştefan cel Mare - Al.Măcelaru, Siderurgiştilor - Basarabiei şi Basarabiei - Tecuci.

În schimb, pe lângă acestea, în oraş vor fi 26 de treceri de pietoni semaforizate şi sincronizate la sistem, care vor fi dotate cu buton, pentru a le lăsa cale liberă pietonilor, dacă şirul de maşini este interminabil. Iată, mai exact, care sunt trecerile de pietoni care vor avea semafor cu buton: Brăilei - Galaţii Noi, Brăilei - Costache Conachi, Coşbuc - Eternităţii, Coşbuc - Bucovinei, Coşbuc - Zefirului, Siderurgiştilor - Gheorghe Asachi, 1 Decembrie 1918 - 9 Mai, trecerea pietoni de la blocul L4, trecerea de pietoni către depozitele Galgros, Brăilei - Alexandru Cernat, Brăilei - Lăpuşneanu, Brăilei - Caragiale, Domnească - Fraternităţii, Domnească - Gamulea, Domnească - Universităţii, Domnească - Melchisedec Ştefănescu, Domnească - Bolintineanu, trecerea de pietoni de la căminele studenţeşti, Domnească - Cezar, Domnească - Radu Negru, Domnească - Şarpelui, Domnească - Lacului, Basarabiei - Anghel Saligny, Basarabiei - Libertăţii, Basarabiei - Poşta Veche şi trecerea de pietoni spre Şcoala nr 25.

Monitorizare continuă

Întregul trafic va fi supravegheat, monitorizat şi controlat prin Centrul de Comandă şi Control, care va funcţiona 24 de ore pe zi, timp de şapte zile pe săptămână. Aici, accesul la informaţiile din teren este direct, printr-un soft care centralizează datele. Centrul de Comandă va fi amenajat într-un corp al clădirii din Traian 254, unde funcţionează Poliţia Rutieră şi Poliţia Comunitară, la etajul 1. Vor fi patru oameni, maxim opt, care vor avea privilegiul de a lucra în cadrul acestui Centru de Comandă. Vor fi doi operatori permanenţi, un administrator şi o rezervă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Cine aduce „unda verde” pe străzile Galaţiului

* Până la finele anului, 35 de intersecţii ar urma să fie modernizate, iar 26 de treceri de pietoni să fie dotate cu semafoare cu buton

Lansată în ianuarie, anulată în martie şi apoi din nou reluată, licitaţia organizată de Primăria municipiului Galaţi pentru „unda verde” - Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii - a fost, în sfârşit, adjudecată. Câştigătoare a fost desemnată compania UTI Grup SA, cu o ofertă de 13,7 milioane de lei, în condiţiile în care licitaţia a plecat de la preţul de 13,8 milioane de lei.

Iniţial, valoarea totală a contractului fusese estimată la 14,9 milioane de lei fără TVA, numai că Primăria a fost obligată să anuleze licitaţia lansată în ianuarie, din cauza unor „abateri grave de la prevederile legislative”. Primăria a trebuit să efectueze corecţii privind modul de calcul a cheltuielilor cu "diverse şi neprevăzute", şi astfel s-a ajuns la valoarea licitată de 13,8 milioane de lei.

Misiunea firmei câştigătoare

În presa centrală şi locală, numele firmei UTI Grup este legat de scandaluri şi anchete DNA, dar şi de contracte generoase, precum cel privind managementul informatizat al sistemului de transport în comun în municipiul Braşov, în valoare de - 7,5 milioane euro.

Conform contractului câştigat la Galaţi, UTI Grup va furniza echipamentele de monitorizare a traficului rutier, sistemele informatice şi sistemul video de supraveghere care vor fi instalate, va executa lucrările necesare pentru punerea în funcţiune a sistemului, va face probele tehnologice şi testele şi va instrui personalul în vederea exploatării lui. Tot UTI Grup se va ocupa şi de lucrările de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice.

Finanţare nerambursabilă

Pentru implementarea sistemelor inteligente, Primăria Galaţi beneficiază de fonduri europene nerambursabile în valoare de 18,6 milioane de lei, cu condiţia să finalizeze investiţia până la 31 decembrie 2015. Aşa cum v-am mai informat, proiectul presupune montarea de camere video pentru supravegherea traficului, introducerea semafoarelor pietonale dotate cu buton de activare, dar şi cu dispozitive audio de avertizare şi realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video.

Patru axe rutiere vor beneficia de un sistem de trafic modern: strada Brăilei – Bulevardul George Coşbuc, Bulevardul Siderurgiştilor – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Bulevardul Traian Vuia – Henri Coandă, strada Brăilei – strada Domnească – strada Prundului şi strada Traian, până în nord, dar şi Basarabiei – strada Tecuci – Bulevardul George Coşbuc – strada Domnească.

Conform proiectului, 35 de intersecţii vor fi modernizate, fie prin semaforizare, fie prin transformarea în sensuri giratorii, şi vor fi dotate cu camere de luat vederi şi detectori de trafic. De exemplu, Inelul de Rocadă va avea nu mai puţin de şapte semafoare pentru vehicule pe stâlpi şi patru semafoare pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic, plus două camere de luat vederi.  În oraş vor mai fi 26 de treceri de pietoni semaforizate şi sincronizate la sistem.

Autorităţile promit că prin implementarea sistemului "unda verde" va scădea timpul de aşteptare la semafoare, datorită corelării în timp real ale acestora, va creşte viteza medie de deplasare cu aproximativ cinci kilometri pe ora şi se va diminua traficul aglomerat din anumite zone care le pune şoferilor răbdarea la încercare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Au început lucrările la „unda verde”. În primăvară, vom avea sistem inteligent de semaforizare

După aproape şapte ani de când se vorbeşte de „unda verde” şi fluidizarea traficului rutier, au început lucrările la sistemul inteligent de semaforizare. Vestea bună a fost dată, ieri, în şedinţa Comisiei de Dialog Social, de către reprezentantul Primăriei, Laurenţiu Jalbă. Potrivit acestuia, lucrările au început în trei intersecţii - la Inelul de Rocadă, în intersecţia Tecuci cu Basarabiei şi în intersecţia din Radu Negru.

Contractul de predare a amplasamentelor a fost semnat pe 28 august, iar în şapte luni, potrivit contractului, proiectul ar trebui finalizat. Cu toate acestea, reprezentantul Primăriei asigură că municipalitatea, laolaltă cu compania UTI Grup SA, care asigură echipamentele, dar se ocupă şi de lucrările de construcţii de conducte, linii de comunicaţii şi electrice, vor să devanseze termenul de dare în folosinţă.

"Sistemul va funcţiona 24 din 24 de ore şi are autoreglare. Nu sunt timpi predefiniţi. El singur îşi ia datele din teren, prin senzorii montaţi în asfalt. Îşi va memora datele referitoare la trafic, iar, în funcţie de acestea, îşi va măsura timpii de schimbare a culorii la semafor. La fel şi la semafoarele cu buton. Să nu credem că pietonul va veni, va apăsa pe buton şi imediat se va schimba culoarea la semafor. Pietonul va apăsa butonul, sistemul va calcula fluxul de maşini, lasă un anumit interval de timp, apoi cetăţeanul traversează în siguranţă”, a explicat Laurenţiu Jalbă.

Unde vom avea "undă verde"

Potrivit proiectului, patru axe rutiere vor beneficia de un sistem de trafic modern: strada Brăilei - bulevardul George Coşbuc, bulevardul Siderurgiştilor - bulevardul 1 Decembrie 1918 - bulevardul Traian Vuia - bulevardul Henri Coandă, strada Brăilei - strada Domnească - strada Prundului - strada Traian şi strada Basarabiei - strada Tecuci - bulevardul George Coşbuc - strada Domnească. Vor fi modernizate 35 de intersecţii, fie prin semaforizare, fie prin transformarea în sensuri giratorii, şi vor fi dotate cu camere de luat vederi şi detectori de trafic. Va fi realizat un centru de comandă şi monitorizare, vor fi montate 39 de camere video şi 649 de semafoare noi. De exemplu, Inelul de Rocadă va avea nu mai puţin de şapte semafoare pentru vehicule pe stâlpi şi patru semafoare pentru pietoni, cu buton şi dispozitiv acustic, plus două camere de luat vederi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Circulaţie îngreunată pe mai multe străzi

Circulaţie îngreunată săptămâna aceasta, pe mai multe străzi şi intersecţii din municipiul Galaţi. Restricţiile temporare de trafic sunt generate de lucrările de implementare a sistemului inteligent de management al traficului, aşa-numita ”Undă Verde”.

În săptămâna 5 – 9 octombrie 2015, se vor face lucrări pe carosabil şi/sau pe trotuare în zona Inelului de Rocadă (Ultimul Leu), pe strada Nae Leonard, în intersecţia cu străzile Basarabiei şi Tecuci (IFR), în intersecţia dintre străzile Traian Vuia şi Henri Coandă, pe strada Domnească, în intersecţia cu strada Eroilor (Prefectură), şi pe strada Brăilei, în intersecţiile cu strada Nicolae Bălcescu şi Bulevardul George Coşbuc.

Pe durata lucrărilor, circulaţia vehiculelor şi/sau pietonilor se va desfăşura cu dificultate pe segmentele de drum, în intersecţiile şi pe trotuarele vizate.

Primăria municipiului Galaţi le recomandă participanţilor la trafic să evite, pe cât posibil, zonele unde se execută lucrări, să folosească rute alternative de deplasare şi să respecte întocmai indicatoarele de semnalizare/restricţie şi/sau semnalele agenţilor de circulaţie, acolo unde aceştia monitorizează traficul.

Sistemul inteligent de management al traficului este o investiţie majoră pentru municipiul Galaţi, care are ca finalitate creşterea fluenţei şi siguranţei circulaţiei, precum şi prevenirea criminalităţii. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de 18,6 milioane lei. Proiectul presupune montarea de camere video pentru supravegherea traficului, introducerea semafoarelor pietonale dotate cu buton de activare, dar şi cu dispozitive audio de avertizare, precum şi realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Circulaţie îngreunată pe mai multe străzi din municipiul Galaţi

Circulaţie îngreunată pe mai multe străzi şi o serie de intersecţii din municipiul Galaţi. Restricţiile temporare de trafic sunt generate de lucrările de implementare a sistemului inteligent de management al traficului, aşa-numita ”Undă Verde”.

În această perioadă, se efectuează lucrări pe carosabil şi/sau pe trotuare în perimetrul următoarelor intersecţii:

Etapa a III-a

- strada Brăilei – bulevardul Dunărea

- strada Brăilei – strada Oţelarilor

- strada Brăilei – strada Mioriţei

- strada Brăilei – strada Stadionului

- strada Brăilei – strada Roşiori

- strada Brăilei – strada Traian

- strada Domnească – strada Lahovary

- strada Domnească – strada Basarabiei

- strada Prundului – strada Traian

- strada 1 Decembrie 1918 – strada Aurel Vlaicu

 

Etapa a IV-a

- strada Brăilei – strada Regiment 11 Siret

- bulevardul George Coşbuc – strada Mihail Kogălniceanu

- bulevardul George Coşbuc – strada Drumul Viilor

- bulevardul George Coşbuc – strada Alexandru Măcelaru

- strada Traian – strada Alexandru Măcelaru

- strada Siderurgiştilor – strada Gheorghe Doja

- strada Siderurgiştilor – strada Anghel Saligny

- strada Traian Vuia – bulevardul Milcov

 

Pe durata lucrărilor, circulaţia vehiculelor şi/sau pietonilor se va desfăşura cu dificultate pe segmentele de drum, în intersecţiile şi pe trotuarele vizate.

Primăria municipiului Galaţi le recomandă participanţilor la trafic să evite, pe cât posibil, zonele unde se execută lucrări, să folosească rute alternative de deplasare, iar dacă acest lucru nu este posibil să ruleze cu viteză redusă şi să respecte întocmai indicatoarele de semnalizare/restricţie şi/sau semnalele agenţilor de circulaţie, acolo unde aceştia monitorizează traficul.

Sistemul inteligent de management al traficului este o investiţie majoră pentru municipiul Galaţi, care are ca finalitate creşterea fluenţei şi siguranţei circulaţiei, precum şi prevenirea criminalităţii. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de 18,6 milioane lei.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Unda verde ne costă mai mult de la bugetul local. Când vom avea semafoare inteligente şi trafic supravegheat video

* Aleşii locali au stabilit data de 31 mai 2016 ziua limită de finalizare a proiectului care ne aduce „unda verde” * În loc să dea 309.912 lei fără TVA pentru realizarea proiectului, cât stabilise iniţial, Primăria va plăti 5,7 milioane de lei fără TVA, finanţarea europeană diminuându-se considerabil * Autorităţile, însă, nu văd decât partea plină a paharului!

 

La ultima şedinţă a Consiliului Local, aleşii au fost de acord cu alocarea din bugetul local al anului 2016 a unei sume totale de 14,9 milioane de lei pentru finalizarea a şapte proiecte cu finanţare europeană, aflate în situaţie de risc. Riscul cel mare este acela de a fi obligaţi să returnăm toţi banii pe care i-am primit de la UE pentru realizarea acestor proiecte, pentru că nu le-am finalizat la timp. În aceste condiţii, consilierii au fost de acord să acopere de la bugetul local toate cheltuielile care vor fi efectuate în 2016 pentru finalizarea investiţilor, UE decontându-ne doar plăţile efectiv făcute până la 31 decembrie 2015. Cap de listă în topul celor mai mari sume alocate este proiectul “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”, adică „unda verde” pentru care vom plăti 5,7 milioane de lei fără TVA!

De ce nu le-am implementat la timp?

Singurul consilier local care a întrebat de ce nu am implementat la timp „unda verde” a fost independentul Alin Mihai: „Creşterea cheltuielilor din bugetul pe anul viitor este cauzată de faptul că nu ne-am realizat investiţiile pe fonduri europene anul acesta. Sunt proiecte din anul 2013! Noi suntem în 2015 şi cerem bani de la Consiliul Local pentru că nu le-am implementat la timp! Proiectul privind sistemele inteligente de trafic este aprobat din data de 28 februarie 2013! Suntem aproape de 2016 şi nu e gata! Paradoxul este că ni se prezintă o înfrângere ca pe o mare realizare!”.

Viceprimarul PSD Florin Popa a explicat că toate cele şapte proiecte „fac parte dintr-o listă suplimentară de proiecte depusă pentru finanţare. Termenele rămase până la data finalizării 31 decembrie 2015 au fost foarte strânse. Au fost probleme în desfăşurarea licitaţiilor şi pe parcursul executării lucrărilor, motiv pentru care ne luăm o măsură de prevedere acum să asigurăm resursele materiale necesare pentru a nu fi nevoiţi, Doamne fereşte, să rambursăm întreaga sumă primită pentru fiecare proiect în parte!”, a spus Popa.

Licitaţia a durat opt luni

Lansată în ianuarie, anulată în martie şi apoi din nou reluată, licitaţia organizată de Primăria Galaţi pentru „unda verde” a fost adjudecată de compania UTI Grup SA. „Contractul de execuţie s-a semnat în data de 10 august 2015 cu o valoare de 13,7 milioane de lei fără TVA, iar Ordinul de începere a fost dat pe 27 august 2015 cu o durată de execuţie de 7 luni reprezentând o reducere semnificativă faţă de cele 12 luni câte au fost prevăzute în cererea de finanţare. Astfel, procedura de licitaţie de la prima postare în SEAP până la semnarea contractului a durat opt luni, producând o întârziere semnificativă în implementarea proiectului. Cu toate acestea, în trei luni de la data Ordinului de începere a lucrărilor, (septembrie, octombrie, noiembrie 2015) s-a reuşit execuţia a 60,26 la sută din contractul de furnizare de echipamente şi execuţie lucrări”, ne-a informat directorul Direcţiei Proiecte şi Finanţări Externe din cadrul Primăriei, Costel Hanţă.

Ce-au votat aleşii

Cu o singură abţinere, din partea consilierului independent Alin Mihai, aleşii au aprobat data de 31 mai 2016 ca dată limită de finalizare a proiectului “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”. Totodată, au stabilit suportarea de către Consiliul Local Galaţi a sumei estimate de 5.700.000 lei fără TVA, necesară finalizării proiectului (sume neeligibile în cadrul proiectului, care vor fi acoperite din surse proprii) şi care va fi introdusă în bugetul municipiului Galaţi pe anul 2016. Nefinalizarea până la data de 30 iunie 2015 obligă Primăria să restituie toţi banii europeni primiţi!

Cât o să ne coste

Valoarea totală a proiectului privind „unda verde” este de 19,2 milioane de lei cu TVA din care 3,7 milioane de lei reprezintă TVA. Conform Primăriei, valoarea totală eligibilă a proiectului este de: 15,5 milioane de lei fără TVA, din care contribuţia Primăriei ar fi trebuit să fie de 309.912 lei fără TVA.
În urma votului dat de aleşi, valoarea eligibilă estimată a proiectului la data de 31 decembrie 2015 a rămas de 8,5 milioane de lei fără TVA, iar valoarea neeligibilă maximă suportată de municipalitate după data de 31 decembrie 2015 este de 5,7 milioane de lei fără TVA.
Aşa cum v-am mai informat, proiectul presupune montarea de camere video pentru supravegherea traficului, introducerea semafoarelor pietonale dotate cu buton de activare, dar şi cu dispozitive audio de avertizare şi realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video. 35 de intersecţii vor fi modernizate, fie prin semaforizare, fie prin transformarea în sensuri giratorii, şi vor fi dotate cu camere de luat vederi şi detectori de trafic. Autorităţile promit că prin implementarea sistemului "unda verde" va scădea timpul de aşteptare la semafoare, datorită corelării în timp real a acestora.
Patru axe rutiere vor beneficia de un sistem de trafic modern graţie "undei verzi": strada Brăilei - bulevardul George Coşbuc, bulevardul Siderurgiştilor - bulevardul 1 Decembrie 1918 - bulevardul Traian Vuia - Henri Coandă, strada Brăilei - strada Domnească - strada Prundului şi strada Traian, până în nord, dar şi Basarabiei - strada Tecuci - bulevardul George Coşbuc - strada Domnească.

Ce spune primarul Marius Stan

“Da, avem proiecte europene care nu vor fi finalizate la timp, dar asta-i partea goală a paharului. Ar trebui să privim şi partea plină a paharului: că noi când am început mandatul, exerciţiul financiar european era pe final, iar de extras din axele care mai erau finanţabile la momentul respectiv am extras ce-a rămas de pe la alţii, asumându-ne nişte riscuri. Atâta timp cât parte din aceste proiecte a fost, până acum, finanţată prin bani europeni, nu văd aşa o mare nenorocire! Iar proiectul care a suportat cea mai mare sumă, sistemul inteligent de trafic, cred că cei de-acolo, până la un moment dat, chiar merită felicitări, pentru că pe luna septembrie abia s-a semnat contractul de finanţare şi a-l fi terminat până în luna decembrie era foarte, foarte puţin probabil! Chiar au lucrat într-un ritm, şi sâmbăta şi duminica, încercând să încercând să recupereze cât mai mult din banii europeni şi să diminueze cât mai mult suma cu care va trebui să contribuim noi!”, a spus primarul Marius Stan.
Nu suntem singurii care n-au terminat la timp!
Nu doar Galaţiul se află în situaţia de a avea şapte proiecte europene intrate în prelungiri! Potrivit directorului Direcţiei Proiecte şi Finanţări Externe din cadrul Primăriei, Costel Hanţă, "la nivelul României sunt 505 proiecte cu risc de nefinalizare la 31 decembrie în valoare de 2,5 miliarde de lei".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Primăria Galați dă asigurări că UNDA VERDE este în grafic

Data de 31 mai 2016 este ziua limită de finalizare a proiectului care ne aduce „unda verde” - “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii” - iar Primăria Galaţi oferă asigurări că lucrările executate de UTI Grup sunt în grafic.

"Echipamentele au fost montate în proporţii cuprinse între 85 şi sută la sută. Centrul de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video este finalizat. Se lucrează la montarea restului de echipamente pe toate cele patru axe: strada Brăilei - bulevardul George Coşbuc, bulevardul Siderurgiştilor - bulevardul 1 Decembrie 1918 - bulevardul Traian Vuia - Henri Coandă, strada Brăilei - strada Domnească - strada Prundului şi strada Traian, până în nord, dar şi Basarabiei - strada Tecuci - bulevardul George Coşbuc - strada Domnească. Şi apoi se va trece la sincronizarea acestora. Urmează probele tehnice şi operaţionalizarea sistemului", ne-a comunicat municipalitatea.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UNDA VERDE mai întârzie şi costă mai mult

Înfofolite în plastic sau întoarse cu spatele la carosabil, aşa stau noile semafoare care ar trebui, la finele acestei luni, să aducă unda verde pe străzile Galaţiului. Spunem „ar trebui” pentru că, după cum recunosc autorităţile, chiar dacă echipamentele sistemului inteligent de management al traficului vor fi în integralitate montate la 31 mai, nu vor fi şi funcţionale! Reamintim, investiţia, cu finanţare europeană, ar fi trebuit să fie gata la finele anului trecut, dar nu a fost, aşa că a intrat în prelungiri. Care... se prelungesc: „La unda verde încă mai avem de lucrat. Termenul de finalizare a lucrării este 31 mai, e puţin probabil să o finalizăm până atunci, dar, după cum aţi văzut, facem eforturi. Probabil că vom avea întârzieri, pentru că au fost şi nişte probleme tehnice, devieri de trasee din cauza reţelelor utilitare de dedesubt, de unele nici nu se ştia exact, nu exista o hartă clară unde avem şi unde nu avem reţele, de aici şi un surplus de materiale care au mai adus costuri suplimentare în implementarea proiectului”, spune Primăria.

Două milioane de lei în plus

Costurile suplimentare înseamnă, de fapt, peste două milioane de lei. Potrivit datelor publicate de Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, Primăria municipiului Galaţi tocmai a atribuit, prin negociere fără anunţ de participare, „Lucrări şi echipamente/utilaje suplimentare pentru obiectivul Sisteme Inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii în municipiul Galaţi”, în valoare de două milioane de lei fără TVA, firmei UTI Group SA. Reamintim, Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, a câştigat licitaţia pentru implementarea undei verzi cu o ofertă de 13,7 milioane de lei fără TVA, în condiţiile în care preţul estimat de plecare a fost de 13,8 milioane de lei fără TVA.

Autorităţile nu sunt îngrijorate

Autorităţile se declară mulţumite de modul în care s-a lucrat pentru implementarea proiectului şi nu găsesc nimic de reproşat nici constructorului, nici managerului de proiect. Şi nici nu-şi fac griji că, în cazul în care termenul limită de 31 mai, până la care proiectul a fost prelungit de către aleşii locali, nu va fi respectat, vom ajunge în situaţia de a returna banii europeni primiţi: „Nu există riscul de a returna banii europeni. Partea proastă o reprezintă faptul că nu am absorbit toţi banii pentru proiect şi plătim din buget propriu”, afirmă autorităţile.

Cât plătim?

Valoarea totală a proiectului „unda verde” este de 19,2 milioane de lei cu TVA. La finele anului trecut, când aleşii şi-au dat votul pentru prelungirea perioadei de implementare, au fost de acord cu suportarea de la bugetul local a sumei estimate de 5,7 milioane de lei, fără TVA. Acum autorităţile afirmă că au primit confirmarea de la Minister că li se decontează 15,3 milioane de lei pentru unda verde. "Mai avem, probabil, patru milioane din bani proprii, pe care îi plătim până la 19. Dar este un proiect care, indiferent, cu bani proprii sau cu bani europeni, trebuia făcut!", spune Primăria.

O situaţie financiară exactă a proiectului va fi dată publicităţii la închidere. Atunci se va şti precis ce bănuţ s-a absorbit, ce s-a cheltuit de la bugetul local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La mâna aleşilor locali, unda verde intră în prelungiri

Aleşii locali au fost convocaţi, ieri, 31 mai, în şedinţă de îndată, pentru a aproba prelungirea până la 31 august 2016 a termenului de finalizare pentru şase investiţii cu fonduri europene. Motivaţia a fost aceea că, potrivit unei adrese transmise de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Est, pentru proiectele cu valoarea totală sub 5 milioane de euro, care nu se finalizează la data de 30 iunie 2016, se poate prelungi durata contractului de finanţare cu două luni. Însă numai cu acordul Consiliului Local!

Prima pe lista investiţiilor este "unda verde", respectiv "Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii" - investiţie de 19,2 milioane de lei, proiect care ar fi trebuit finalizat ieri, pe 31 mai. Cel puţin aşa prevedea hotărârea Consiliului Local votată la finele anului trecut, când s-a prelungit prima dată termenul de finalizare, care, conform documentului iniţial, trebuia să fie 31 decembrie 2015. Potrivit Primăriei, la această dată sunt în curs de finalizare lucrările civile şi urmează a fi realizate teste şi probe în vederea efectuării recepţiei la terminarea lucrărilor şi a recepţiei la punerea în funcţiune a sistemului inteligent pentru managementul traficului.

La finele acestei luni ar mai fi trebuit să fie finalizate Centrul comunitar de servicii sociale de pe strada Ştiinţei nr. 26, dar şi reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe G10, X4, Y5, Y6 şi Y7. Numai că nici aceste proiecte nu se vor încadra în acest termen, stabilit tot prin hotărârea aleşilor locali, la finele anului trecut.

Tot în prelungiri până la 31 august trebuie să intre şi Centrul de zi pentru copiii cu autism, dar şi proaspăt inaugurata modernizare a Centrului Multifuncţional de servicii socio-medicale pentru persoane vârstnice din Galaţi.

Până la închiderea ediţiei nu am reuşit să aflăm dacă aleşii s-au prezentat la şedinţa de îndată şi dacă au fost de acord cu prelungirile propuse. Cert este că dacă ele nu vor primi girul Consiliului Local, potrivit autorităţilor, oraşul riscă să plătească de la bugetul local corecţii financiare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UNDĂ VERDE pe străzile Galaţiului. IATĂ când vor fi puse în funcţiune noile semafoare

Promisă încă de la finele anului trecut, amânată iniţial pentru luna mai şi apoi pentru finele lunii august, "unda verde", adică "Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii", va deveni realitate începând de luni. Printr-un comunicat de presă remis redacţiei, Primăria municipiului Galaţi anunţă că, din data de 18 iulie 2016, va începe punerea în funcţiune, în mod eşalonat, a noilor sisteme de semaforizare. Iată, conform graficului transmis de municipalitate, când ajunge unda verde în cele 63 de intersecţii şi treceri de pietoni din oraş.

Prima axă, Brăilei - Coşbuc

Conform graficului Primăriei, de luni, 18 iulie, "unda verde" va ajunge pe axa Brăilei - George Coşbuc, în următoarele intersecţii sau treceri de pietoni: strada Brăilei - Bloc A5, strada Brăilei - strada Oţelarilor, strada Brăilei - strada Galaţii Noi, strada Brăilei - strada Costache Conachi, strada Brăilei - strada Mioriţei, strada Brăilei - strada Stadionului, Inel Rocadă, strada Brăilei - strada Saturn, strada Brăilei - strada Regiment 11 Siret şi strada Brăilei - strada Constructorilor.

Marţi, 19 iulie, vor fi puse în funcţiune semafoarele din zonele: strada Brăilei - bulevardul George Coşbuc, bulevardul George Coşbuc - strada Mihail Kogălniceanu, bulevardul George Coşbuc - strada Tecuci, bulevardul George Coşbuc - strada Basarabiei, bulevardul George Coşbuc - strada Eternităţii, bulevardul George Coşbuc - strada Aurel Vlaicu - strada Stelei, bulevardul George Coşbuc - bulevardul Henri Coandă - strada Radu Negru, strada George Coşbuc - strada Zefirului, bulevardul George Coşbuc - strada Drumul Viilor - strada Lozoveni, bulevardul George Coşbuc - strada Alexandru Măcelaru.

A doua axă, Siderurgiştilor - Henri Coandă

Pe cea de-a doua axă, Siderurgiştilor - 1 Decembrie - Milcov - Traian Vuia - Henri Coandă, "unda verde" soseşte miercuri. Astfel, pe 20 iulie, vor fi puse în funcţiune semafoarele din zonele: strada Siderurgiştilor - strada Gheorghe Asachi (ambele), strada Siderurgiştilor - strada Gheorghe Doja, strada Siderurgiştilor - strada Anghel Saligny, strada Siderurgiştilor - strada Energiei, strada Siderurgistilor - strada Basarabiei, strada 1 Decembrie - strada Tecuci, strada 1 Decembrie - strada 9 Mai, strada 1 Decembrie - strada Aurel Vlaicu, bulevardul Milcov - bulevardul Traian Vuia, bulevardul Traian Vuia - bloc L4, bulevardul Traian Vuia - bulevardul Henri Coandă, bulevardul Henri Coandă - strada Grigore Ventura, bulevardul Henri Coandă - depozite Galgros.

A treia axă, Brăilei - Domnească - Traian

Conform Primăriei, joi, 21 iulie, va fi pusă în funcţiune "unda verde" pe axa Brăilei - Domnească - Prundului - Traian. Iată ce intersecţii şi semafoare sunt vizate: strada Brăilei - strada Alexandru Cernat, strada Brăilei - strada Roşiori, strada Brăilei - strada Alexandru Lăpuşneanu, strada Brăilei - strada Ion Luca Caragiale, strada Brăilei - strada Traian, strada Brăilei - strada Nicolae Bălcescu, strada Brăilei - strada Domnească, strada Domnească - strada Fraternităţii, strada Domnească - strada Alexandru Lahovary, strada Domnească - strada Nicolae Gamulea, strada Domnească - strada Universităţii, strada Domnească - strada Eroilor, strada Domnească - strada Gării, strada Domnească - strada Basarabiei, strada Domnească - strada Ep. Melchisedec Ştefănescu, strada Domnească - strada Dimitrie Bolintineanu (1 şi 2), strada Domnească - Cămine Studenţeşti, strada Domnească - strada Cezar, strada Domnească - strada Radu Negru, strada Domnească - strada Şarpelui, strada Domnească - strada Lacului, strada Prundului - strada Traian.

A patra axă, Basarabiei - Domnească

Vineri, 22 iulie, va ajunge "unda verde" şi pe cea de-a patra axă, Basarabiei - Domnească. Vizate sunt semafoarele din zonele: strada Basarabiei - strada Anghel Saligny, strada Basarabiei - strada Tecuci, strada Basarabiei - strada Libertăţii, strada Basarabiei - strada Poşta Veche, strada Basarabiei - strada Traian, strada Basarabiei - Şcoala Nr. 25.

Lucrare executată de UTI Grup

Reamintim că valoarea totală a proiectului "unda verde" este de 19,2 milioane de lei cu TVA. Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL a câştigat licitaţia pentru implementarea proiectului cu o ofertă de 13,7 milioane de lei fără TVA, în condiţiile în care preţul estimat a fost de 13,8 milioane de lei fără TVA. Ulterior, Primăria municipiului Galaţi a atribuit, prin negociere fără anunţ de participare, "Lucrări şi echipamente/ utilaje suplimentare pentru obiectivul Sisteme Inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii în municipiul Galaţi", în valoare de două milioane de lei fără TVA, firmei UTI Group SA. O situaţie financiară exactă a proiectului va fi dată publicităţii la închidere. Atunci se va şti precis câţi bani s-au absorbit şi câţi s-au cheltuit de la bugetul local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cum va funcționa noul sistem de management al traficului din Galați și ce schimbări va aduce

Sistemul de management al traficului din municipiul Galați va coordona circulația pe cele patru axe principale de traversare a orașului

- Str. Brăilei - Bld. George Cosbuc

- Str. Siderurgistilor - Str. 1 Decembrie - Bld.  Milcov - Bld. Traian Vuia - Bld. Henri Coandă

- Str.  Brăilei - Str.  Domnească - Str.  Prundului - Str.  Traian

- Str.  Basarabiei - Str. Domnească

Pe aceste axe, 63 de intersecții și treceri de pietoni au fost echipate cu semafoare noi, automate de dirijare a circulației și senzori pentru măsurarea valorilor de trafic, meniți să asigure funcționarea în regim adaptiv a sistemului și variația timpilor de semaforizare (numărul de secunde pentru fiecare culoare) în funcție de volumul de trafic înregistrat în timp real, pentru fiecare bandă de circulație.

La trecerile de pietoni semaforizate dotate cu buton, culoarea verde pentru semafoarele de pietoni va apărea doar dacă se va apăsa butonul aferent trecerii respective. La apăsarea acestuia, dupa un timp variabil (care va asigura și corelarea intersecțiilor din amonte și aval), va apărea verde la semaforul de pietoni și, acolo unde este cazul, se va aprinde un corp semaforic galben care va semnaliza vehiculelor că pietonii au verde și că trebuie să cedeze prioritate.

Aferent tuturor trecerilor de pietoni au fost instalate dispozitive acustice care semnalizează, prin sunete cu frecvente diferite, culoarea semaforului. Intensitatea sunetului emis de aceste dispozitive se regleaza in mod automat in functie de fondul sonor.

Principalul avantaj oferit de noul sistem de management al traficului îl constituie modul de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare și dirijare a traficului, care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecții în funcție de valorile de trafic înregistrate de senzorii care preiau și transmit informații către centrul de control al traficului din oraș, prin intermediul rețelei de comunicații. La nivelul acestui centru, un soft specializat analizează informațiile culese și stabilește timpii de semaforizare în funcție de aceste informații - numărul de mașini care se apropie de intersecție, viteza cu care acestea rulează, direcția de mers, incidente rutiere, etc. Sistemul analizează toate variabilele și adaptează "timpul de verde" pentru a asigura un flux continuu al vehiculelor și pentru a preveni eventualele blocaje.

Îmbunătățirea traficului rutier se va face simțită în mod progresiv. În primele 3-4 luni de funcționare, sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat, astfel încât efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare.

Au fost puse in funcțiune 6 intersecții/ treceri de pietoni pe axa 1 respectiv

Str.  Brăilei - Bloc A5

Str.  Brăilei - Str. Otelarilor

Str.  Brăilei - Str. Galatii Noi

Str.  Brăilei - Costache Conachi

Str.  Brăilei - Str. Mioritei

Str.  Brăilei - Str. Stadionului

Toate intersecțiile au avizul Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Galați. Până la finalizarea punerii în funcțiune a tuturor intersecțiilor sistemul va funcționa în baza diagramelor fixe și nu adaptiv drept pentru care pot apare intârzieri în trafic.

Cu acestă ocazie a reieșit necesitatea instituirii unor noi reglementări de circulație, respectiv:

- La ieșirea de pe străzile Ileana Cosânzeana, Vrancei, Textiliștilor și Costache Conachi  se instituie Obligatoriu la Dreapta ;

- De pe strada Brăilei se interzice virajul la stânga pentru străzile Ileana Cosânzeana, Vrancei și Textilistilor ;

Notă: În cazul apariției unor modificări acestea vor fi anunțate în timp util prin mass‐media locală.

Biroul de presă al Primăriei Municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Semaforizarea inteligentă schimbă regulile în traficul gălățean

Socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Asta au constatat şi echipele care lucrează la implementarea sistemului de management al traficului din Galaţi, sau, altfel spus, „unda verde”. Proiectul este pe ultima sută de metri, iar de pe data de 18 iulie au început să funcţioneze şi primele semafoare.

Deşi de săptămâna trecută se anunţa faptul că luni, 18 iulie, vor fi date în funcţiune 10 semafoare din tot atâtea intersecţii, după prima zi de lucru doar şase dintre ele au fost funcţionale. Sistemul trebuia implementat pe strada Brăilei, de la intrarea în oraş dinspre Tecuci şi până la intersecţia Brăilei cu strada Constructorilor. Din păcate însă, în prima zi s-a reuşit punerea în funcţiune a doar şase semafoare, lucrările fiind continuate pe acelaşi tronson şi în cursul zilei de marţi. Astfel, luni seară funcţionau noile semafoare în şase intersecţii şi treceri de pietoni de pe strada Brăilei, respectiv în zona blocului A5, intersecţia străzii Brăilei cu strada Oţelarilor, strada Brăilei - strada Galaţii Noi, strada Brăilei - strada Costache Conachi, strada Brăilei - strada Mioriţei şi strada Brăilei - strada Stadionului.

Întârzieri din cauza traficului

Punerea în funcţiune a noilor semafoare este supravegheată de aproape de reprezentanţii primăriei, de şeful proiectului “unda verde”, Viorel Mancaş, dar şi poliţişti şi de comandantul Poliţiei Rutiere Galaţi, inspector şef Bogdan Carp. Cât timp s-a lucrat la punerea în funcţiune a semafoarelor, traficul a  fost dirijat de poliţiştii locali şi asta pentru că vechile semafoare au fost scoase total din uz. Viorel Mancaş ne-a explicat faptul că în cursul zilei de marţi s-a reuşit implementarea semafoarelor din intersecţia străzii Brăilei cu străzile Saturn, Regiment 11 Siret şi George Coşbuc, urmând ca lucrările să continue şi pe bulevardul George Coşbuc.

Trebuie precizat faptul că, aşa cum spuneam, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din teren, astfel că diagramele iniţiale de trafic, aprobate atât de constructor, cât şi de poliţia rutieră, nu s-au potrivit cu traficul din Ţiglina 1 şi Inelul de Rocadă. Astfel, lucrătorii au fost nevoiţi să modifice diagramele de trafic, ceea ce a dus la prelungirea termenelor de finalizare a lucrărilor. De asemenea, acest aspect a făcut ca Inelul de Rocadă să fie sărit pentru moment din sistem, urmând ca semaforizarea de aici să fie făcută ulterior.

Treceri de pietoni cu buton

Noul proiect de management al traficului prevede şi treceri de pietoni cu buton. Acest sistem va permite gălăţenilor să apese pe buton atunci când vor dori să traverseze strada. Asta nu înseamnă că imediat ce s-a apăsat pe buton se va schimba în verde şi culoarea semaforului. “Sistemul are o diagramă prestabilită. Semaforul se va face verde pentru pietoni în funcţie de această diagramă şi nu imediat. Trebuie precizat că, dacă timp de două ore niciun pieton nu va apăsa pe buton, semaforul va rămâne verde pentru maşini în tot acest timp”, ne-a explicat Bogdan Carp, inspectorul şef al Poliţiei Rutiere Galaţi. Pe scurt, dacă în diagramă s-a stabilit că la o anumită trecere de pietoni trebuie să treacă 30 de maşini, atunci semaforul se va face verde doar după ce vor trece cele 30 de maşini după apăsarea butonului de către pieton. Asta înseamnă că pietonii trebuie să fie foarte atenţi la culoarea semaforului, chiar dacă au apăsat pe buton, evitând astfel accidentările. Cei interesaţi să vadă cum funcţionează sistemul pot merge pe strada Brăilei, unde au fost deja date în funcţiune trei astfel de butoane. Este vorba despre trecerile de pietoni de la Ţapu Carpatin, Neacşu şi Parma. Autorităţile ne-au informat că în cursul zilei de astăzi un nou buton va fi dat în funcţiune la trecerea de pietoni de la Casa Roşie.

Funcţional, dar în timp

Lucrările sunt în toi în oraş, iar responsabilii cu implementarea “undei verzi” se străduiesc să respecte programul stabilit deja pentru darea în funcţiune a noilor semafoare. Dacă însă se vor descoperi noi situaţii ca cea din Ţiglina 1, atunci este posibil ca programul să fie din nou dat peste cap, asta însă, susţin autorităţile, în beneficiul viitor al participanţilor la trafic.

Inspectorul şef al Poliţiei Rutiere şi managerul de proiect ne-au explicat însă că întregul sistem va funcţiona abia după ce toate semafoarele vor fi date în funcţiune. “Momentan semafoarele funcţionează autonom, aşa cum funcţionau cele vechi. Sistemul “undă verde” va fi funcţional abia la final”, ne-a explicat Bogdan Carp. „Toate intersecţiile au avizul Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Galaţi. Până la finalizarea punerii în funcţiune a tuturor intersecţiilor sistemul va funcţiona în baza diagramelor fixe şi nu adaptiv, drept pentru care pot apărea întârzieri în trafic”, au adăugat reprezentanţii Primăriei Galaţi.

Mai pe scurt, până când vom vedea efectele va mai dura ceva timp. Mai mult, în următoarele câteva luni, sistemul va colecta date din trafic, astfel încât să se poată adapta nevoilor şoferilor. "Îmbunătăţirea traficului rutier se va face simţită în mod progresiv. În primele trei-patru luni de funcţionare, sistemul colectează continuu date despre trafic şi se adaptează treptat, astfel încât efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare", au conchis reprezentanţii Primăriei Galaţi.

Ochii pe indicatoare

Proiectul de management al traficului «unda verde» a presupus şi mai multe modificări în traficul gălăţean. Astfel, a apărut necesitatea instituirii unor noi reglementări de circulaţie prin oraş, dar şi mutarea, înfiinţarea sau desfiinţarea unor treceri de pietoni. În cursul zilei de luni, când au fost date în funcţiune semafoarele noi de pe strada Brăilei, între Ţapu Carpatin şi Spitalul Judeţean, lucrări la care au participat şi poliţiştii rutieri, s-au stabilit câteva reguli noi în zonă. Astfel, la ieşirea de pe străzile Ileana Cosânzeana, Vrancei, Textiliştilor şi Costache Conachi, şoferii vor fi obligaţi să vireze la drepta. În fiecare dintre aceste intersecţii a apărut şi câte un indicator cu "obligatoriu la dreapta". De asemenea, şoferi nu vor mai avea voie să vireze la stânga de pe strada Brăilei spre străzile Ileana Cosânzeana, Vrancei şi Textiliştilor. Şi aici au fost montate indicatoarele rutiere aferente.

Modificări făcute din mers

În paginile ziarului nostru aţi putut deja citi despre noile sau deja fostele treceri de pietoni şi despre o parte dintre noile reguli de circulaţie, cum ar fi linia continuă de pe Bulevardul George Coşbuc sau de pe Drumul de Centură. După ce aceste reguli au fost implementate, s-a constatat că în unele locuri trebuie făcute ajustări. Astfel, în curând, pe Bulevardul George Coşbuc linia continuă se va modifica în dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor şi în dreptul blocurilor M1 - M2. După ce acest lucru se va face şi în teren, gălăţenii vor putea vira la stânga (când vin dinspre Faleză) pentru a intra în cartier. La fel se va întâmpla şi cu cei care vin dinspre Bariera Traian, care vor putea vira la stânga pentru a intra în parcarea Casei de Cultură a Sindicatelor.

Şi la capitolul treceri de pietoni se vor face modificări. Inspectorul şef al Poliţiei Rutiere Galaţi, Bogdan Carp, ne-a informat că în viitorul apropiat se va interzice oprirea lângă noua trecere de pietoni de la Hotel Dunărea. Aşadar, şoferii vor avea mai multă vizibilitate în curbă după ce noul indicator îşi va intra în drepturi. Nu ignoraţi acest aspect pentru că se va lăsa şi cu sancţiuni.

Tot în viitorul apropiat se va interzice, pe strada Saturn, virajul la stânga pentru a se ajunge în parcare. Regula va fi implementată pentru a nu se mai bloca intersecţia străzii Saturn cu strada Brăilei atunci când un şofer doreşte să ajungă în parcare, dar circulaţia din sens opus este intensă. Pentru a evita amenzile şi accidentele, atât şoferii, cât şi pietonii trebuie să fie atenţi la indicatoarele rutiere, toate aprobate de Poliţia Rutieră.

63 de semafoare pe patru axe

Reprezentanţii Primăriei Galaţi ne-au explicat, printr-un comunicat de presă, ce înseamnă sistemul de management al traficului din municipiul Galaţi. Acest sistem va coordona circulaţia pe cele patru axe principale de traversare a oraşului: strada Brăilei - Bulevardul George Coşbuc, strada Siderurgiştilor - strada 1 Decembrie - Bulevardul  Milcov - Bulevardul Traian Vuia - Bulevardul Henri Coandă, strada  Brăilei - strada  Domnească - strada  Prundului - strada Traian şi strada Basarabiei - strada Domnească. Pe aceste axe, 63 de intersecţii şi treceri de pietoni au fost echipate cu semafoare noi, automate de dirijare a circulaţiei şi senzori pentru măsurarea valorilor de trafic, meniţi să asigure funcţionarea în regim adaptiv a sistemului şi variaţia timpilor de semaforizare (numărul de secunde pentru fiecare culoare) în funcţie de volumul de trafic înregistrat în timp real, pentru fiecare bandă de circulaţie.

La trecerile de pietoni semaforizate dotate cu buton, culoarea verde pentru semafoarele de pietoni va apărea doar dacă se va apăsa butonul aferent trecerii respective. La apăsarea acestuia, după un timp variabil (care va asigura şi corelarea intersecţiilor din amonte şi aval), va apărea verde la semaforul de pietoni şi, acolo unde este cazul, se va aprinde un corp semaforic galben care va semnaliza vehiculelor că pietonii au verde şi că trebuie să cedeze prioritate. Aferent tuturor trecerilor de pietoni au fost instalate dispozitive acustice care semnalizează, prin sunete cu frecvente diferite, culoarea semaforului. Intensitatea sunetului emis de aceste dispozitive se reglează în mod automat în funcţie de fondul sonor.

Principalul avantaj oferit de noul sistem de management al traficului îl constituie modul de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare şi dirijare a traficului, care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecţii în funcţie de valorile de trafic înregistrate de senzorii care preiau şi transmit informaţii către centrul de control al traficului din oraş, prin intermediul reţelei de comunicaţii. La nivelul acestui centru, un soft specializat analizează informaţiile culese şi stabileşte timpii de semaforizare în funcţie de aceste informaţii - numărul de maşini care se apropie de intersecţie, viteza cu care acestea rulează, direcţia de mers, incidente rutiere etc. Sistemul analizează toate variabilele şi adaptează "timpul de verde" pentru a asigura un flux continuu al vehiculelor şi pentru a preveni eventualele blocaje», se arată în comunicatul remis redacţiei din partea Primăriei Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.