Jump to content

Sistem "undă verde" pe străzile Galaţiului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ce începe prost se termină… bine? Gafele undei verzi

  • Faptul că unda verde n-a venit „întocmai şi la timp”, după cum anunţaseră autorităţile locale, nu este singura gafă în implementarea sistemului. Vă propunem un mic inventar.

Unda verde a păşit cu stângul pentru că licitaţia organizată de Primăria municipiului Galaţi pentru implementarea ei, lansată în ianuarie 2015, a fost anulată în martie şi reluată din cauza unor „abateri grave de la prevederile legislative”. Municipalitatea a trebuit să efectueze corecţii în modul de calcul a cheltuielilor „diverse şi neprevăzute”.

Unda verde ar fi trebuit să ajungă la semafoare în decembrie 2015, dar a fost amânată pentru 31 mai 2016. De ce? Municipalitatea dădea vina pe procedura de licitaţie: „de la prima postare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice până la semnarea contractului a durat opt luni producând o întârziere semnificativă”.

Deşi, la finele lunii decembrie, aceleaşi autorităţi se bucurau că „în trei luni de la începerea lucrărilor s-a reuşit execuţia a 60,26 la sută din lucrări", pentru rămăşiţa de 39,74 la sută n-au fost de-ajuns cinci luni. Adică investiţia n-a fost gata pe 31 mai, ci amânată pentru 31 august. Motivaţia? „Au fost şi nişte probleme tehnice, devieri de trasee din cauza reţelelor utilitare de dedesubt, de unele nici nu se ştia exact, nu exista o hartă clară unde avem şi unde nu avem reţele”, explica fostul primar, Marius Stan.

Dorel nu e doar unul

Dacă veni vorba de lucrări, să ne amintim că la finele anului trecut fiecare intersecţie principală, arăta de parcă ar fi trecut pe acolo, săpat şi peticit căutătorii de aur, iar în dreptul fiecărui semafor central ţâşneau cabluri neizolate.

Un semafor cu buton a fost montat în pasajul de protecţie de pe Domnească nr. 24 cu faţa la zidul construcţiei. Şi pentru a fi întors cu faţa la carosabil, a fost tăiată una dintre bârnele de susţinere a pasajului! Ciotul a rămas acolo! Aşa cum, fără milă, unele dintre plombele proaspăt turnate pe Domnească au fost sparte şi peticite la loc. Despre faptul că unele dintre noile semafoare obturau vizibilitatea la vechile semafoare, care chiar funcţionau, nu vrem să ne mai amintim!

Cât costă sistemul de management al traficului

Conform datelor oficiale, valoarea totală a proiectului privind „unda verde” este de 19.214.544 de lei, din care 3.718.944 reprezintă TVA. Iniţial, valoarea eligibilă a proiectului trebuia să fie de 15.495.600 lei fără TVA, din care contribuţia Primăriei Galaţi ar fi trebuit să fie de 309.912 lei fără TVA.

La finele anului trecut, când aleşii şi-au dat votul pentru prelungirea perioadei de implementare, au fost de acord cu suportarea de la bugetul local a sumei estimate de 5.700.000 de lei, fără TVA, necesară finalizării proiectului. În mai anul acesta, autorităţile afirmau că au depus cereri de rambursare şi au primit confirmarea că li se decontează 15.300.000 de lei cu TVA.

„Avem, probabil, 4.000.000 de lei din bani proprii pe care îi plătim până la 19.000.000, dar o consider o realizare pentru că acest proiect a fost foarte târziu accesat”, declara fostul primar Marius Stan.

O situaţie financiară exactă a proiectului va fi dată publicităţii la închidere. Atunci se va şti precis ce bănuţ s-a absorbit şi ce s-a cheltuit de la bugetul local.

Contract câştigat de UTI Grup

Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL a câştigat licitaţia organizată de Primărie pentru implementarea undei verzi cu o ofertă de 13.793.123 de lei fără TVA, dar va primi cu 2.096.828 de lei fără TVA, mai mult. Suplimentul financiar este justificat de „Lucrări şi echipamente/utilaje suplimentare pentru obiectivul Sisteme Inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii în municipiul Galaţi”, atribuire făcută, prin negociere fără anunţ de participare.

UTI Grup are un palmares impresionat de „unde verzi”, în comunicatul de presă prin care compania anunţa că a câştigat licitaţia de la Galaţi precizând: „UTI a dezvoltat soluţii complexe de management al traficului rutier atât în România (Bucureşti, Craiova, Iaşi, Zalău, Baia Mare, Braşov, Arad, Ploieşti, Mediaş), cât şi în Polonia (Szczecin, Kalisz) şi Bulgaria (Sofia)”.

Promisiuni asumate: fără ambuteiaje şi nervi la semafor

Autorităţile gălăţene promit că prin implementarea sistemului „unda verde” va scădea timpul de aşteptare la semafoare şi va creşte viteza medie de deplasare cu aproximativ cinci kilometri pe oră, diminuându-se traficul aglomerat. Toate sunt posibile pentru că va exista Centrul de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a finalizat semaforizarea de pe Coşbuc

Echipele care lucrează la sistemul de semaforizare inteligentă au fost şi ieri în teren. La finalul zilei, noile semafoare au fost date în funcţiune pe tot Bulevardul Coşbuc.

Astfel, intersecţia Bulevardului Coşbuc cu străzile Mihail Kogălniceanu, Basarabiei, Stelei, Dumul de Centură şi Măcelarului, dar şi intersecţia străzilor Radu Negru şi Henri Coandă şi intersecţia străzilor Stelei şi Aurel Vlaicu au fost semaforizate în cadrul poriectului „unda verde”, excepţie făcând Inelul de Rocadă.

Cu aceste intersecţii au luat sfârşit lucrările pe axa 1.

Începând de astăzi, 21 iulie, lucrările se vor muta pe strada Siderurgiştilor, iar primul semafor avut în vedere este cel din Gheorghe Doja.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Semafoare inteligente şi pe strada Siderurgiştilor

Proiectul de management al traficului este în plină desfăşurare. După ce în primele trei zile ale săptămânii au fost montate şi date în funcţiune semafoarele inteligente pe de strada Brăilei, de la intrarea în oraş dispre DN25, şi până la bulevardul George Coşbuc, dar şi cele de pe bulevardul George Coşbuc până la Drumul de Centură, joi au fost date în funcţiune semafoarele de pe strada Siderurgiştilor (cu excepţia celor de la intersecţiile cu străzile Aurel Vlaicu şi Milcov). Lucrările au debutat din strada Gheorghe Doja şi s-au încheiat pe strada Henri Coandă, la Kaufland. Nu au fost semaforizate încă Inelul de Rocadă şi intersecţia din Piaţa Energiei, în complexul General. Cele două intersecţii mari vor fi lăsate la final, pentru ca între timp să se adune suficiente date pentru o cât mai bună fluenţă a traficului. Cu cele două excepţii, s-au încheiat lucrările şi pe axa 2 din cadrul proiectului.

Astăzi lucrările se vor muta din nou pe strada Brăilei, de la bănci către strada Domnească.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Galaţiul, ca un şantier. Semafoare inteligente şi trafic restricţionat

Încă o zi, alte semafoare date în funcţiune. Astfel, noile stopuri sunt funcţionale pe toată strada Brăilei (de la intrarea în oraş dinspre Tecuci) şi până la intersecţia cu strada Domnească, excepţie făcând Inelul de Rocadă, pe Bulevardul Coşbuc (de la intersecţia cu strada Brăilei şi până la intersecţia cu Drumul de Centură) şi pe strada Siderurgiştilor (de la intersecţia cu strada Gheorghe Doja, până la Bulevardul Henri Coandă, inclusiv). Ieri s-au început lucrările şi pe strada Domnească, urmând să fie date în funcţiune trecerile de pietoni şi semafoarele de pe această stradă, până al intersecţia cu Eroilor. Chiar dacă este weekend, lucrările vor continua şi sâmbătă şi duminică, atât pe strada Domnească, cât şi pe strada Basarabiei.

Pe unde se lucrează

Din păcate însă, de luni, o parte dintre noile semafoare vor fi trecute pe culoarea galben intermitent. Şi asta nu pentru că ar avea probleme, ci pentru că vor fi restricţii de trafic, din cauza lucrărilor de reabilitare de pe anumite artere din oraş.
Conform unui comunicat al Primăriei Galaţi, începând de luni, 25 iulie, vor debuta lucrări de reabilitare în intersecţia străzilor Anghel Saligny şi Siderurgiştilor. Aceste lucrări nu vor afecta deplasarea autobuzelor, dar vor suspenda circulaţia tramvaielor pe traseele 3, 5, 7 şi 39. Restricţiile de trafic vor fi valabile până pe 31 iulie, perioadă în care gălăţenii vor circula cu autobuze pe traseele tramvaielor amintite.
Tot de luni, 25 iulie, vor începe şi lucrările de pe strada ing. Anghel Saligny, tronsonul cuprins între străzile Siderurgiştilor şi Basarabiei. Reabilitarea străzii va opri circulaţia tramvaielor de pe traseele 5 şi 7, care vor fi deviate permanent, începând cu 1 august. Şi asta, pentru că liniile de tramvai de pe strada Anghel Saligny vor fi desfiinţate. Conform comunicatului Primăriei Galaţi, aceste lucrări includ şi desfiinţarea căii de rulare a tramvaiului. Lucrările de pe acest tronson se vor încheia pe 1 octombrie, perioadă în care circulaţia va fi închisă complet, excepţie făcând riveranii şi mijloacele de intervenţie.

Pe unde circulă tramvaiele

Vă reamintim că circulaţia este închisă, până pe 18 octombrie, şi pe strada Tecuci, tronsonul cuprins între străzile Basarabiei şi 1 Decembrie 1918. Aceste lucrări includ şi desfiinţarea căii de rulare a tramvaiului, motiv pentru care itinerariile tramvaielor 42 şi 44 au fost deviate.
Din cauza acestor lucrări de reabilitare, tramvaiele vor circula după următoare itinerarii:
- Traseul 5: Micro 19 – str. Oţelarilor – Stadionului – Frunzei – Gh. Asachi – Siderurgiştilor – Combinatului – Liceul nr.9 (Viaduct) - Combinatului – Basarabiei – Calea Prutului – Bazinul Nou (şi retur).
- Traseul 7: Micro 19 – Str. Oţelarilor – Stadionului – Frunzei – Gh. Asachi – Siderurgiştilor – Combinatului – Liceul nr.9 (Viaduct) – Combinatului – Basarabiei – Traian – Piaţa Centrală (şi retur).
- Traseul 42: Comat – str. H. Coandă – T. Vuia – 1 Decembrie 1918 – Combinatului – Liceul nr.9 (Viaduct) – Combinatului – Basarabiei – Calea Prutului – Bazinul Nou (şi retur).
- Traseul 44: Comat - str. H. Coandă – Traian Vuia – 1 Decembrie 1918 – Combinatului – Liceul nr.9 (Viaduct) – Combinatului – Basarabiei – Traian – Piaţa Centrală (şi retur).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Ne batem joc de banii noștri. 22 de semafoare cu buton au fost vandalizate!

Nu mai puţin de 22 de semafoare cu buton de la Inelul de Rocadă şi de pe strada Brăilei au rămas fără plăcuţele care le indică pietonilor ce să facă pentru a putea traversa în siguranţă: să apese butonul şi să aştepte culoarea verde a semaforului.

Cele 22 de plăcuţe indicatoare au fost vandalizate, adică smulse de pe stâlpi şi, în cele mai multe cazuri, aruncate pe jos! Din fericire, municipalitatea a reintrat în posesia plăcuţelor, ele fiind aduse, într-o sacoşă, la Primărie. Din nefericire, montarea lor va cere timp, dar şi costuri!

Bănuiţi că ar fi putut smulge plăcuţele sunt fie gălăţenii nemulţumiţi de sistemul de management al traficului, care aşteaptă prea mult unda verde la semafoare, fie indivizi lipsiţi de respect, civilizaţie şi bun-simţ. Şi într-un caz, şi în celălalt, distrugerea plăcuţelor nu aduce nimic bun, nici măcar pentru unda verde, ci este doar bătaie de joc pe banii noştri!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Primarul Ionuţ Pucheanu: "Unda verde nu este la standardul pe care l-am dori"

Sistemul de management inteligent al traficului le-a pus nervii şi răbdarea la încercare şi aleşilor locali * Au dispărut nu doar plăcuţele semafoarelor inteligente, ci şi dispozitivele cu buton

"De pe strada Saturn până la Prefectură, 15 semafoare am avut! În loc să fluidizeze circulaţia, mai mult o încurcă! Eu nu ştiu, om face undă verde, undă albastră, undă bleu, de care vreţi - că nu prea poţi să vorbeşti despre culori că nu dă bine politic - dar vreau să faceţi o dată să se întâmple!", a izbucnit, în şedinţa de joi a Consiliului Local, dr. Ghgeorghe Bugeag (ALDE).

Deşi preşedintele de şedinţă, viceprimarul PSD Sorin Enache, a încercat să mute discuţia la punctul diverse, primarul Ionuţ Pucheanu a intervenit şi i-a dat dreptate consilierului ALDE, precizând, însă, că sistemul este perfectibil: "Pe de o parte, în momentul de faţă, sistemul nu este nici pe departe la standardul pe care ni l-am dori, asta pentru că partea inteligentă a acestui sistem încă nu a fost pornită, nu sunt corelate toate aceste semafoare între ele. Va mai dura ceva vreme până când sistemul să înveţe sau să-şi asume traficul din Galaţi. E un sistem care se autocorectează sau, cel puţin, aşa mi s-a explicat mie. Pe de altă parte - departe de mine ideea de a fi răutăcios - în mandatul trecut cred că aţi fost unul dintre cei care a votat acest proiect!".

"Eu am votat proiectul, nu numărul de semafoare! Nu-mi închipuiam că din zece-n zece metri e un semafor! N-aveam de unde să ştiu!", s-a apărat Gheorghe Bugeag.

Viceprimarul Enche a încercat să pună punct discuţiei: "Păi vrem o ţară ca afară! Va funcţiona! Sperăm să fie de bun augur". "Chiar din zece-n zece metri n-am văzut nici afară!", a comentat în barbă consilierul ALDE.

Plângere la poliţie

La finalul şedinţei de Consiliu Local, primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că s-a depus o plângere la poliţie, pentru că nu numai tăbliţele care le explicau gălăţenilor ce să facă pentru a acţiona semafoarele cu buton, ci întregul dispozitiv a dispărut: "Din păcate, poate curiozitatea gălăţenilor este atât de mare încât au vrut să ia acasă şi să vadă ce conţin aceste cutiuţe. La urma urmei, nu e decât un buton pe care îl apeşi, pentru a anunţa că ai intenţia de a traversa strada. N-aş putea să vă spun acum câte au dispărut, pentru că este în plin proces numărarea. E o plângere către poliţie în acest sens, la Secţia 1, urmează să vedem unde va duce această anchetă. Vor fi verificate imaginile de pe camerele de luat vederi, au fost puse la dispoziţia Poliţiei, şi urmează a fi identificaţi făptuitorii", a explicat edilul.

Acesta s-a declarat optimist cu privire la funcţionarea sistemului şi la scopul pentru care a fost realizată investiţia: fluidizarea traficului.

"Din păcate, în momentul de faţă, lucrurile nu merg aşa cum s-au aşteptat cetăţenii şi nici noi, reprezentanţii Primăriei. Sperăm ca în decursul a maximum o lună lucrurile să intre în normalitate şi investiţia pe care Primăria a făcut-o să fie una de bun-augur şi să aducă plusvaloare traficului, nu să-l îngreuneze şi mai mult", a mai spus Ionuţ Pucheanu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Şoferii reclamă, Primăria ignoră. Aberaţiile din sistemul "Unda verde"

Paradoxal pentru orice altă ţară decât România, în Galaţi se derulează un proiect european - cunoscut sub denumirea populară de “undă verde” -, finanţat şi din fonduri publice şi menit să îmbunătăţească viaţa şoferilor, proiect care, din păcate, nu are nici o platformă de interacţiune cu beneficiarii acestuia, adică participanţii la trafic.

În lipsa oricărui mijloc prin care şoferii, dar şi pietonii să transmită Primăriei reacţiile pozitive sau negative la modificările implementate în traficul din oraş, gălăţenii îşi varsă oful pe unde pot, adică pe facebook, în special pe o pagină special dedicată şoferilor, comunitate intitulată Grupul Şoferilor din Galaţi. Din păcate, nici măcar acest grup nu este monitorizat de Primărie (căci dacă ar fi aşa, multe din problemele din trafic s-ar fi rezolvat deja), semn că nimănui din instituţie nu îi pasă.

Să fie faptul că proiectul a fost demarat de fostul primar Marius Stan (care, apropo, a şi cerut noii administraţii să fie invitat când se va finaliza proiectul!, moment ce se anunţă neobiţnuit de interesant, în condiţiile în care majoritatea şoferilor înjură neîncetat “unda verde”), iar noua administraţie vrea să minimalizeze importanţa acestuia, să fie vorba de supărarea şi a funcţionarilor din Primărie (care, până la urmă şi ei sunt participanţi la trafic şi stau şi ei blocaţi, pe la semafoare!) nemulţumiţi de haosul de pe străzi sau să fie vorba doar despre lipsa de interes faţă de cetăţeni şi opiniile lor, nu putem spune.

Un lucru este cert - deocamdată, nu există nici un telefon gratuit, o “linie verde” la care şoferii ar putea semnala eventualele probleme din trafic apărute ca urmare a implementării proiectului “undă verde” şi, până mai ieri, nu exista nici măcar o adresă de email special destinată acestui subiect, cei interesaţi să reclame probleme de trafic fiind sfătuiţi să apeleze cu încredere la adresa de email sesizări@primaria.galati.ro. Atenţionată ieri, de presă, totuşi, Primăria Galaţi a  înfiinţat de urgenţă o astfel de adresă de email - trafic@primaria.galati.ro, însă mai important ar fi să desemneze şi o persoană responsabilă cu citirea mesajelor de la şoferi şi transmiterea lor, mai departe, pentru rezolvare, căci o simplă adresă de email nu poate rezolva problema - dovadă că pe pagina de facebook a Grupului Şoferilor din Galaţi se sesisează de cel puţin o lună tot felul de aberaţii în trafic şi nimeni din Primărie nu a luat, până acum, nici o decizie pentru a le corija.

Semafoarele îşi schimbă culoarea la 3 - 9 secunde

Aberaţii care au apărut de la mijlocul lunii trecute când au fost puse în funcţiune nu mai puţin de 63 de semafoare noi, instalate datorită derulării proiectului “undă verde”, proiect în valoare de 19 milioane de lei, sumă din care şi Primăria a plătit o valoarea considerabilă, căci proiectul demarat de fostul prima Marius Stan nu s-a finalizat la 31 decemebrie 2015, iar UE nu a plătit nici un leu pentru lucrările ce nu au fost finalizate până la acea dată. Cu titlu informativ, abia luna viitoare există sembne că proiectul se va finaliza.

Până atunci însă, când toată lumea speră că semafoarele vor fi cu adevărat inteligente, problemel din trafic sunt extreme de multe şi pot fi citite pe pagina de facebook a comunităţii şoferilor. Cele mai importante probleme sunt: semafoarele care funcţionează aberant, schimbând culoarea la 3-9 secunde (?!),  treceri de pietoni desfiinţate şi reînfiinţate la doi-trei paşi mai departe (?!), străzi împânzite de semafoare (Domnească, Brăilei, Coşbuc etc), iar altele, cu risc mare de accident (Oţelarilor), fără nici măcar un semafor, semne de circulaţie contradictorii, panouri indicatoare care mai mult derutează şoferii decât îi lămuresc etc.

De pildă, faptul că semafoarele îşi schimbă culorile cu o viteză inexplicabilă, situaţii care se regăsesc atât pe Brăilei colţ cu Coşbuc, dar şi pe Brăilei, la Potcoava, la “Trei Star”, în Ţiglina I, la Spitalul Judeţean, la Maşniţă sau în Micro 39 (la Flacăra), sunt semnalate de gălăţeni pe reţelele de socializare -  “A mai observat cineva din trafic ca un semafor să se faca verde şi în două secunde înapoi roşu? Dacă prima oară am zis că poate n-am fost eu atent, azi dimineaţă, la tribunal, am păţit-o din nou. Aşa că uitaţi-vă de două ori la semafor înainte de a pleca de pe loc (…) Şi faza mai tragică e că se face verde la cei din stânga sau dreapta ta... dacă-l prinde pe unul care vine cu viteză verdele şi la tine s-a făcut roşu şi ai plecat... nici nu vreau să mă gândesc... poate totuşi cineva se va sesiza”, “În barieră este unul care ţine maxim 7 secunde”, “în Ţiglina sunt 2 la distanţă de 30 de metri, unul se face verde când ajungi la al 2-lea se face roşu şi ţine în jur de 60 de secunde. Unda verde!:))”, “şi la Spitalul Judeţean este aceeaşi problemă”, “Şi eu am prins aşa la semaforul de la Flacăra”, “La Păpădie cum te duci spre Ţiglina.... Am păţit şi eu...... Are cineva telecomanda”, “Şi la Maşniţă.. 4 secunde am numărat.. Şi vorbesc de drumul cu prioritate.. După vreo 5 roşii s-a mărit timpul pe verde”, “Wtf? Semaforul de la intersecţia Coşbuc cu Brăilei e verde circa 10 sececunde”, “Pe la ora 4 în Ţiglina era verde şi la pietoni şi la maşini”.

Indicatoare spre nicăieri

O altă problemă se referă la semnele de circulaţie “uitate” pe stâlpi după ce “unda verde” a impus schimbări în trafic. De exemplu, pe strada Brăilei, la intersecţia semaforizată cu Regiment 11 Siret, până de curând de pe banda a treia (pe sensul spre Mazepa) se putea face la stânga fără probleme, semaforul având verde intermitent. Acum, verdele intermitent al semaforului a dispărut, iar pe banda a treia (de lângă scuar) nu mai există, pe asfalt, nici semnul pentru încadrare la stânga, ceea ce înseamnă că un şofer care ar vrea să facă la stânga nu are, teoretic, pe ce bandă să se încadreze. Astfel, prima bandă are inscripţionat, pe asfalt, semne pentru înainte şi la dreapta, iar celelalte două benzi au inscripţionate doar pentru înainte. Totuşi, acolo nu există nici un semn rutier de “interzis la stânga”, care măcar ar fi clarificat situaţia, înţelegând că nu ai voie să faci la stânga. În lipsa lui, se înţelege că poţi face la stânga, dar de pe care bandă nu se ştie şi nimeni nu poate spune clar.

O altă situaţie este cea de pe strada 1 Decembrie 1918, intersecţia cu strada Tecuci (pe sensul dus către Depozite). Acolo, semaforul şi-a păstrat “verdele intermitent” la dreapta, însă strada Tecuci este închisă traficului rutier, din cauza lucrărilor de modernizare. Totuşi, probabil un Dorel a amplasat pe stâlpul de semafor, chiar sub verdele intermitent funcţional care invită maşinile să o ia la dreapta, un mare semn de circulaţie care avertizează că este interzis să faci la dreapta!

O altă problemă este cea legată de panourile cu indicatoare pentru diverse destinaţii, panouri amplasate de Primăria Galaţi. De pildă, pe Faleză este un indicator aberant, spun şoferii: “De când DN26 merge spre Tecuci? Indicatorul respectiv este pe faleză înainte de curba spre Grădina Botanică”. O observaţie sub un panou care indică şoferilor că pentru a ajunge la Tecuci se poate merge pe DN 26! În lipsa unei persoane avizate  (de la Primărie) care să corecteze problema, un alt şofer a răspuns, făcând haz der necaz: “ba e foarte corect indicatorul... dacă faci sensul şi ţii spre Brăila... când ajungi la semaforul de la Auchan/Selgros, înainte de podul de peste Siret şi faci stânga... apoi dreapta... dreapta pe sub pod ajungi exact la intersecţia cu E87... aproape de podul peste calea ferata... faci stânga şi ajungi spre Şendreni... DAAAAAA!!!!!!”.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Dacă în maximum o lună semafoarele nu vor aduce "unda verde", vor fi trecute pe galben intermitent

În loc de „undă verde”, semafoarele inteligente aduc, deocamdată, multă undă roşie, nervi şi aşteptare în trafic. Nemulţumit de modul în care funcţionează sistemul de management al traficului este şi primarul Ionuţ Pucheanu, care încă mai speră că lucrurile se vor îmbunătăţi: „Cred că într-o oarecare măsură mă înscriu în corul gălăţenilor mai mult sau mai puţin nemulţumiţi de unda verde. Partea automată încă nu e sută la sută operaţională, încă se fac reglaje. Să sperăm că, în maximum o lună de zile, lucrurile se vor îmbunătăţi foarte mult şi vom avea undă verde aşa cum trebuie. E un sistem care ar trebui să se corecteze în permanenţă, să fie interactiv. Ca simplu cetăţean, pot spune că sunt prea multe semafoare! Sunt zone în care avem câte trei într-o sută de metri - Poliţia Judeţeană, Trei Star, unde există o cascadă de semafoare”, a declarat edilul oraşului.

Pentru îmbunătăţirea din mers a sistemului, Primăria municipiului Galaţi a anunţat pe Facebook că pune la dispoziţia cetăţenilor o adresă de e-mail dedicată noului sistemului inteligent de semaforizare: trafic@primaria.galati.ro. "Pe această adresă se pot trimite sesizări şi propuneri care pot aduce îmbunătăţiri sau modificări, unde este cazul, acestui sistem", precizează municipalitatea.

Există, însă, şi o alternativă, deloc dorită. „În cazul mai puţin plăcut, în care sistemul acesta nu-şi va arăta fiabilitatea, şi plusvaloarea pe care o aşteptăm, nu vom avea altă soluţie decât să trecem pe galben intermitent şi să revenim la sistemul pe care l-am avut până acum şi vom folosi doar partea de monitorizare video. Vom fi, din păcate, în faţa unui proiect nefezabil”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Primăria Galați trage linie. "Unda verde", la final

"Unda verde" sau, pe numele său oficial, proiectul "Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi prevenirii criminalităţii" a ajuns la final.

Vineri, 2 septembrie, la sediul Poliţiei Locale, este programată conferinţa de încheiere a proiectului european, care, conform datelor oficială are o valoare totală de 19.214.544 de lei (cu TVA), din care 18.830.253 de lei ar fi trebuit să reprezinte asistenţa financiară nerambursabilă. Spunem “ar fi trebuit”, pentru că proiectul s-a prelungit cu opt luni peste data la care trebuia să fie gata, decembrie 2015, iar Uniunea Euorpeană nu decontează decât cheltuielile făcute până la finele anului trecut.

Rămâne, de asemenea, de văzut în ce măsură s-a atins obiectivul general al proiectului: "Îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier, creşterea siguranţei cetăţenilor şi prevenirea criminalităţii în municipiul Galaţi, prin implementarea unui sistem integrat de management al traficului şi supraveghere video metropolitană".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Proiectul "unda verde", la final. Amânările repetate au scos mai mulţi bani din bugetul local

În prezenţa primarului Ionuţ Pucheanu, la sediul Poliţiei Locale Galaţi, a avut loc conferinţa de presă de închidere a proiectului "Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii".

Început în urmă cu mult timp, încă de pe vremea fostului primar, proiectul trebuia finalizat pe 31 decembrie 2015. Ulterior, cu girul consilierilor locali, data s-a prelungit până pe 31 mai 2016. Cum proiectul nu a fost gata nici la această dată, consilierii locali au votat o nouă prelungire, până pe 31 august. Nici acest termen nu a fost respectat întocmai, dar măcar nu s-a mai prelungit decât cu două zile, astfel că proiectul a fost încheiat oficial pe 2 septembrie.
La conferinţa de închidere au participat toţi cei implicaţi în proiectarea, executarea şi punerea în aplicare a proiectului denumit generic "unda verde", proiect unic în regiunea nostră. "Obiectivul general vizează îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier, creşterea siguranţei cetăţenilor şi prevenirea criminalităţii în municipiu, prin implementarea unui sistem integrat de management al traficului şi supraveghere video metropolitană, care realizează premizele transformării oraşului într-un pilon de dezvoltare economică şi socială durabilă pentru întreaga zonă", a explicat audienţei Viorel Mancaş, managerul proiectului.
Conform sursei citate, implementarea proiectului a presupus modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare pentru 35 de intersecţii şi 26 de treceri pietonale şi dotarea zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu camere video de supraveghere. "A fost creat un centru de comandă şi control unic, cu sediul la Poliţia Locală, pentru coordonarea activităţilor de management de trafic şi supraveghere video, care să răspundă cerinţelor viitoare de dezvoltare", a mai adăugat Mancaş.

Semafoare cu LED şi nemulţumiri din trafic

Despre proiectul "unda verde", de câte semafoare au fost montate sau ce treceri de pietoni au apărut, respectiv, dispărut aţi tot citit în paginile ziarului nostru. De asemenea, aţi aflat, de-a lungul timpului, că au fost puse în funcţiune semafoare pietonale cu buton, sincronizate astfel încât să fie verde pentru şoferi tot timpul dacă nu sunt pietoni dornici să treacă strada. Semafoarele i-au nemulţumit pe mulţi şoferi, fie prin numărul lor, fie prin faptul că nu sunt utile în zonele în care au apărut sau că sunt pe culoarea verde prea puţin timp. Nemulţumirile conducătorilor auto au ajuns şi la urechile autorităţilor, care au încercat să adapteze sistemul din mers. Asta a adus un nou val de nemulţumiri, de data aceasta din partea pietonilor, care consideră că anumite semafoare stau prea puţin pe verde pentru ei.
Unul dintre cei care şi-au exprimat nemulţumirea a fost chiar edilul oraşului. "Eu nu mi-am pierdut speranţa că acest sistem, într-un răstimp cât mai scurt cu putinţă, va funcţiona la nivelul aşteptărilor tuturor cetăţenilor. Sperăm ca până pe 12 septembrie, când va începe şcoala şi lucrurile să cam dau peste cap în trafic, sistemul să acumuleze toate informaţiile, astfel încât să funcţioneze şi să nu mai avem probleme în trafic. Şi eu am fost unul dintre cei care şi-au exprimat nemulţumirea, dar, după ce am vorbit cu colegii care l-au implementat, am înţeles, şi sper să înţeleagă toată lumea, că nu doar şoferii sunt participanţi la trafic. Acest sistem îmbină mai multe nevoi. Pe de o parte, fluidizarea traficului, pe de altă parte asigurarea fluenţei şi uşurarea traficului pietonilor şi, nu în ultimul rând, asigurarea unei siguranţe mai mari a participanţilor la trafic. Elementul acesta de siguranţă s-ar putea să creeze uşoare neplăceri, din cauta tardivităţii sau lentorii cu care se mişcă anumite zone", ne-a explicat primarul.
Este adevărat că nu poţi mulţumi pe toată lumea, dar, cu proteste sau nu, sistemul merge înainte, mai ales că a fost şi, oficial, finalizat, iar de-acum camerele video for fi funcţionale şi îi vor monitoriza atât pe pietoni, cât şi pe şoferi.
Cât despre zvonurile apărute în ultima perioadă cu privire la posibilitatea de a se renunţa la "unda verde", Ionuţ Pucheanu a pus punctul pe „i” şi a explicat că, indiferent cum, sistemul va fi funcţional. "Nu putem renunţa la el. Vorbim de minimum cinci ani de monitorizare, fiind vorba despre fonduri europene. În cel mai rău caz, acolo unde se va dovedi că nu era necesar un anumit semafor, se poate vorbi despre ajustări, se va putea trece pe un galben intermitent".

Finanţare mai mare, din cauza termenelor depăşite

Conform datelor furnizate de muncipalitate, valoarea proiectului, potrivit contractului, a fost de 19.214.544,14 lei cu TVA, iar asistenţa financiară nerambursabilă de 18.830.253,20 de lei cu TVA. Din păcate, asistenţa financiară primită a fost doar de 15.311.856,02 lei, pentru că nu au fost respectate termenele stabilite. Astfel, contribuţia municipalităţii, din bani publici, a ajuns la 3.902.687,99 de lei, adică mult mai mare decât ar fi trebuit.
La final, edilul a ţinut să mulţumească vechii administraţii pentru acest proiect şi a ţinut să o felicite pentru faptul că "pe partea de sud-est, pe partea de atrageri de fonduri europene, suntem singura municipalitate care are un astfel de sistem. Nu aş vrea să uit nici echipa administraţiei vechi, care s-a îngrijit pentru atragerea acestor fonduri, pentru că aş fi fără obraz, venit de doar două luni, să îmi arog meritele unui astfel de proiect european", a conchis Pucheanu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Traficul rutier, între agonie şi extaz. "Unda verde" devine "roşie", la intersecţii şi zebre

  • Timpii scurţi ai semafoarelor amplasate la intersecţiile străzilor mici cu cele principale generează, cel puţin la orele de vârf, numeroase cozi şi ambuteiaje
  • Multe treceri au fost semaforizate în detrimentul pietonilor

Inaugurată la începutul lunii septembrie, mult aşteptata şi promovata "Undă verde" a avut deja destul timp să-şi arate plusurile şi deficienţele. Dacă pe arterele mari, în caz de "noroc", maşinile au posibilitatea să circule fără prea multe întreruperi, fluidizarea traficului auto fiind, în acest caz, evidentă şi justificată, nu la fel se pune problema în cazul joncţiunilor cu străzile secundare, unde temporizarea ar trebui, în mod evident, revizuită şi ajustată. Ambuteiajele, cozile, timpii lungi de aşteptare, statul minute întregi la un semafor, mai cu seamă la ore de vârf, sunt în continuare realităţi cu care şoferii se confruntă şi care fac ca "unda verde" să se înroşească.

Ieşitul în "principală", test al răbdării

Opinia comună a tuturor şoferilor care au testat, la orele de vârf, semafoarele situate la intersecţiile cu străzile mari, gen Brăilei sau Coşbuc, este că "verdele" este insuficient la semafoarele care să le permită ieşirea de pe arterele secundare în timpi compatibili cu noţiunea de trafic fluent.
"Semaforul din intersecţia străzii Basarabiei cu bulevardul Coşbuc ţine foarte puţin. La 7,00 - 8,00 dimineaţa, traficul este foarte îngreunat, prinzi chiar şi două, trei semafoare până să ieşi în Coşbuc", ne spune Iulian I., un conducător auto care se loveşte frecvent de această situaţie.
Acelaşi bulevard, într-o altă intersecţie, prezintă probleme similare. "Ieşirea din Radu Negru în Coşbuc iar e prost semaforizată. Câteva secunde de verde, şi apoi iar roşu. Unda vede e bună pentru arterele principale, dar e deficitară pentru străzile mici care se conectează la ele", ne spune şi Lucian L. (42 ani), un alt şofer.
Schimbăm artera şi întâlnim aceleaşi probleme cu care se confruntă fiecare şofer care are drum pe străzile Stadionului, Frunzei, Saturn, Regiment 11 Siret. Numitorul comun al acestor artere mici este strada Brăilei, unde accesul se face tot prin intersecţii semaforizate şi unde, la fel, cozile sunt omniprezente.
"La intersecţia străzilor Brăilei, Frunzei şi Stadionului, timpul alocat intrării în intersecţie dinspre Frunzei şi Stadionului, este foarte mic, de maximum 10 secunde, ceea ce face ca, la orele de vârf, să se aştepte câte trei-patru cicluri ale semaforului", susţine Gică S.
Nici zona Ţiglinei nu este mai fericită, mai ales odată cu semaforizarea intersecţiei din strada Saturn. Practic, când e "roşu" pentru maşini, strada şi aşa îngustă devine sufocată şi se blochează foarte uşor. "Când maşinile stau la coadă, la roşu, să iasă în Brăilei, şi vin cele care virează dreapta dinspre Inelul de Rocadă, e imposibil să nu se formeze ambuteiaje. Mai e o problemă la intersecţia din Aurel Vlaicu cu 1 Decembrie 1918, la Liceul Metalurgic, pentru cei care vin dinspre Beverly Hills şi vor să facă stânga, pe Vlaicu", afirmă şi Marius N., un alt conducător auto.
Pe aceeaşi arteră sunt şi situaţii care conferă puncte în plus "undei verzi": Bunăoară, semaforul din strada Constructorilor, care îi scuteşte pe şoferi de chinul de a forţa întrarea în Brăilei. "E bun semaforul aici, pentru că acum poţi intra pe Brăilei fără să stai la pândă, la mila celor care vin dinspre Tribunal. Înainte era destul de greu. Acum, chiar dacă aştepţi un pic la semafor, ştii că la "verde" poţi trece fără probleme", este de părere Marian C.

Prea multe treceri semaforizate?

Aşa cum a fost gîndit sistemul "undă verde", semaforizarea trecerilor de pietoni ar avea meritul de a le acorda şi celor care nu merg cu maşina posibilitatea de a traversa în siguranţă. Numai că nu e întotdeauna fluent să aştepţi minte în şir la semafor, mai ales în zonele unde nici traficul rutier nu e prea intens, sunt de părere atât pietonii, cât şi conducătorii auto care au ghinionul să prindă "roşu" la toate semafoarele. "Un drum de patru minute pe jos, acum se dublează ca timp. Nu e o tragedie dacă nu luăm în considerare faptul că zilele astea plouă şi stăm la semafoarele unde înainte erau doar nişte treceri de pietoni unde primeai prioritate fără probleme sau unde puteai traversa lejer, pentru că nu exista trafic rutier greu. Au trântit semafoare acolo unde nu sunt şi nu au fost niciodată probleme", ne spune Mădălina E.
De aceeaşi părere sunt şi şoferii care n-au încotro şi, chiar dacă strada e goală, la orice oră, trebuie să stea la "roşu", pentru că au în faţă o trecere de pietoni semaforizată.
"Dacă ai prins "unda verde", ai şanse mari să ajungi din Micro 20 în centru cu toate semafoarele pe verde. O treaba bună, zic eu. Dacă nu prinzi unda, ai încurcat-o. Te opreşti la toate trecerile de pietoni cu semafor pe roşu, treceri peste care traversează eventual vreun câine rătăcit", subliniază Ionuţ C.
Conform informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, înainte de punerea în funcţiune a sistemului "Unda verde", în municipiu au fost înfiinţate nouă treceri de pietoni, în timp ce 15 marcaje au dispărut, sub motivaţia că se aflau în apropierea unor intersecţii semaforizate, iar păstrarea lor ar fi perturbat fluidizarea traficului rutier. Dintre trecerile de pietoni a căror anulare a stârnit cele mai multe nemulţumiri în rândul opiniei publice le enumerăm pe cele de la Parfumul Teilor, de la intersecţia străzilor Domnească şi Vasile Alecsandri şi de pe strada Basarabiei, între intersecţiile cu Coşbuc şi IFR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

"Unda verde" încă nu funcţionează în tot Galaţiul

"Unda verde" continuă să le dea bătăi de cap gălăţenilor, însă nu numai şoferilor, ci şi pietonilor. Mai multe semafoare montate la trecerile de pietoni din oraş nu funcţionează, iar oamenii sunt nemulţumiţi că au fost cheltuiţi mulţi bani, însă degeaba.

Pe 1 septembrie 2016, Primăria Galaţi a tras linie finală proiectului "Unda verde", implementat de fosta administraţie şi terminat de actuala. Valoarea totală a investiţiei s-a ridicat la 19.214.544 de lei (cu TVA), din care 18.830.253 de lei ar fi trebuit să reprezinte asistenţa financiară nerambursabilă. Spunem “ar fi trebuit”, pentru că proiectul s-a prelungit cu opt luni peste data la care trebuia să fie gata, decembrie 2015, iar Uniunea Europeană nu a decontat decât cheltuielile făcute până la finalul anului 2015.

Imposibil de trecut strada

Pe adresa redacţiei a venit o sesizare din partea unui cetăţean care ne-a transmis că, la Inelul de rocadă, traversarea este aproape imposibilă, dat fiind că şoferii nici măcar nu încetinesc, darămite să oprească la trecerea de pietoni. "Dacă ai curaj şi te arunci pe trecere, te lasă şoferii. Dacă stai pe margine, s-ar putea să îmbătrâneşti acolo. Semafor există, dar nu funcţionează. De ce?", ne-a întrebat cetăţeanul.
Primăria spune că, de fapt, sunt mai multe semafoare care nu funcţionează şi explică şi motivele. "Din totalul semafoarelor montate în oraş, sunt câteva care nu funcţionează. Astfel, la intersecţia străzilor Anghel Saligny şi Siderurgiştilor, Anghel Saligny şi Basarabiei, Prundului şi Traian, respectiv, Al. Măcelaru şi Coşbuc, din cauza lucrărilor efectuate în zonele cu pricina, încă nu au fost puse în funcţiune semafoarele. Termenul de execuţie a lucrărilor este primăvara anului 2017, astfel că ne putem aştepta ca de atunci să funcţioneze toate", ne-a explicat Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Giraţiile au nevoie de timp

"În ceea ce priveşte Inelul de rocadă, intersecţia din Piaţa Energiei şi giraţia de la intersecţia străzilor Nae Leonard şi Basarabiei, aceste semafoare vor fi puse în funcţiune, cel mai probabil, după ce vor funcţiona toate celelalte în oraş. Din cauza traficului intens, este nevoie de o analiză, pentru a vedea cât de utile sunt semafoarele în aceste intersecţii", a conchis purtătorul de cuvânt al municipalităţii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sistemul „undă verde” va fi extins și la intersecțiile dotate cu instalații clasice

Sistemul Inteligent de Management al Traficului care a fost introdus în 2016 pe patru axe de circulație din Galați, prin modernizarea a 35 de intersecții va fi extins, urmând să fie fie modernizate și intersecțiile sau trecerile de pietoni care în prezent sunt dotate cu instalații clasice.

Potrivit unui document transmis către Prefectură de Primăria Galați, modernizarea sistemului „undă verde” va fi demarată în cursul acestui an. ”Instalațiile de semaforizare din intersecțiile dotate cu instalații clasice trebuie schimbate și montate instalații compatibile cu Sistemul Inteligent de Management al Traficului și incluse în acesta. Aceste lucrări vor face obiectul unui proiect de modernizare a sistemului care ne dorim să fie implementat în 2018. Toate aceste modernizări au ca scop atât crearea unui cadru modern și eficient de obținere a datelor de trafic cât și lărgirea planului de obținere a acestor date pentru a putea constitui un instrument fiabil pentru deciziile viitoare care privesc organizarea circulației rutiere și pietonale în municipiul Galați. În același timp, se va obține coordonarea unitară a întregului sistem de semaforizare din municipiul Galați”, se spune în documentul semnat de primarul Ionuț Pucheanu.

Valoarea totală a investiţiei în Sistemul Inteligent de Management al Traficului a fost de 19.214.544 de lei, cu TVA. Axele de trafic rutier pe care a fost introdusă ”unda verde” sunt Axa str. Brăilei - bd. George Cosbuc, Axa str. Siderurgistilor - str. 1 Decembrie - bd.  Milcov - str. Traian Vuia - str. Henri Coandă, Axa str. Brăilei - str. Domnească - str. Prundului - str. Traian și Axa str.  Basarabiei - str. Domnească.

gazetagalatiului.ro

Link to comment
Share on other sites

Noi semafoare pe artere-capcană şi camere de supraveghere

Pe Oţelarilor, una dintre cele mai periculoase străzi din municipiul Galaţi, vor fi instalate semafoare, pentru siguranţa pietonilor şi a şoferilor. Peste 100 de camere de supraveghere noi vor fi montate pe străzile oraşului.

Sistemul Inteligent de Management al Traficului, pe care Primăria l-a finalizat în toamna anului 2016, va fi extins. Autorităţile spun că intenţionează să demareze proiectul în a doua jumătate a acestui an. Anunţul a fost făcut, săptămâna aceasta, de către viceprimarul Sorin Enache, în şedinţa Comisiei de Dialog Social, de la Prefectură, unde a prezentat şi un raport (destul de evaziv, ce-i drept) cu privire la sistemul implementat de autorităţi "în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii".

„Deşi sistemul a fost pus în operă în anul 2016, configurarea lui s-a făcut cu mult timp înainte, motiv pentru care, în prezent, este tot mai evident faptul că, pentru obţinerea unor date de trafic care să fie cât mai apropiate de situaţia din teren şi să constituie şi un instrument obiectiv de analiză pentru deciziile privind organizarea circulaţiei în municipiul Galaţi, se impune suplimentarea numărului de bucle inductive prin amplasarea de asemenea dispozitive şi în zonele de stradă anterioare intrării în intersecţii. Totodată, instalaţiile de semaforizare din intersecţiile dotate cu instalaţii clasice, trebuie schimbate şi montate instalaţii compatibile cu Sistemul Inteligent de Management al Traficului şi incluse în acesta. Aceste lucrări vor face obiectul unui proiect de modernizare a sistemului care ne dorim să fie implementat în anul 2018”, precizează reprezentanţii Primăriei în informarea transmisă Prefecturii.

În ce constă proiectul

Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, ne-a declarat că proiectul de extindere a Sistemului Inteligent de Management al Traficului vizează, printre altele, achiziţia a cel puţin 100 de camere de supraveghere noi şi instalarea unor semafoare în puncte critice ale oraşului, unde siguranţa pietonilor şi şoferilor este pusă în pericol şi unde au fost înregistrate numeroase accidente. „Ne-am gândit să "upgradăm" ceea ce avem în momentul de faţă. Am dat drumul unui studiu de fezabilitate în acest sens, în vederea achiziţionării a cel puţin încă 100 de camere de luat vederi, care să asigure o formă de siguranţă a cetăţeanului la nivelul municipiului Galaţi. Sperăm ca după a doua jumătate a anului să poată fi efectiv implementat. Acolo unde se impune şi există cereri - avem două-trei zone unde cetăţenii cer a fi montate semafoare, e posibil să montăm noi semafoare, pentru a pune în siguranţă zonele respective. Mă refer la cele unde se petrec multe accidente. Avem cereri pentru Oţelarilor, pentru intrarea dinspre Metro, în zona fostului service auto, acolo unde cei care vin de pe Zimbrului nu prea au cum să iasă în siguranţă în strada Traian. Sunt cel puţin două-trei zone vizate de cerere”, afirmă Ionuţ Pucheanu.

Întrebat dacă este mulţumit de aşa-zisa "undă verde", în condiţiile în care în şedinţa Comisiei de Dialog Social sistemul, aşa cum a fost implementat la nivelul municipiului Galaţi, a fost criticat de către unii dintre participanţi, edilul-şef a declarat: „Cu siguranţă, dacă întrebaţi Poliţia, vă va spune că, în zonele în care au fost montate semafoare, numărul accidentelor a scăzut foarte mult. Dacă întrebaţi participanţii la trafic, poate că timpul de parcurgere a distanţei este posibil să fi crescut. Într-adevăr, într-o eră a vitezei, poate că cei mai mulţi cetăţeni pun accent pe rapiditatea cu care pot ajunge din punctul A în punctul B, fără a ne mai întreba dacă ajungem în siguranţă. Dacă este să privim din punctul acesta de vedere, cred că este un lucru benefic, chiar dacă în ansamblu este posibil să petrecem două, trei, cinci minute în plus în maşină. Important este să ajungem în siguranţă dintr-o parte în alta”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Sisteme scumpe şi management defectuos al traficului. De ce nu au şoferii undă verde pe străzile Galaţiului

În loc de doi la sută, gălăţenii au plătit o contribuţie de aproape 12 ori mai mare la proiectul european „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”, despre care li se spusese că va aduce mult-promisa „undă verde”. „Să dea Dumnezeu să funcţioneze!”, se ruga primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, la conferinţa de închidere - cu opt luni întârziere! - a acestui proiect, unic în Regiunea de dezvoltare Sud-Est, finanţat în cadrul Programul Operaţional Regional 2007-2013. „Chiar dacă se întâmplă să prindem două semafoare pe roşu, de exemplu, timpii de roşu vor fi mai mici pentru că ei se adaptează la traficul real”, dădea asigurări managerul de proiect Viorel Mancaş. La doi ani de la finalizare, zeci de semafoare clipesc doar galben intermitent, iar autorităţile susţin că, de fapt, nu e „undă verde”, ci „sistem adaptiv inteligent de management al traficului”! Şi că, inginereşte vorbind, implementarea „undei verzi” nu este posibilă pe motiv că numărul autoturismelor este în continuă creştere, în vreme ce străzile Galaţiului rămân aceleaşi!

Dincolo de promisiuni, povestea oficială a „undei verzi” a început în noiembrie 2009. Viceprimarul PSD al Galaţiului la acea vreme, Nicuşor Ciumacenco, a anunţat că oraşul va beneficia, în scurt timp, de „un sistem de inteligent pentru managementul traficului de tip unda verde”, pentru că licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a studiului de trafic a fost câştigată de Asocierea SC Smart Telecom Consulting SRL & SC Electronic Solutions. Contractul a fost încheiat în martie 2010, iar pentru toată documentaţia Primăria municipiului Galaţi a plătit 207.435 de lei.

De pe lista de rezerve, în implementare

Trecut, iniţial, pe lista de rezerve, proiectul „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”, din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană al municipiului Galaţi, a reuşit să prindă finanţare în cadrul POR 2007-2014 din economiile realizate în implementarea celorlalte proiecte. Contractul de finanţare a fost semnat pe 31 iulie 2014. La acel moment, valoarea totală a proiectului se ridica la 19,2 milioane de lei cu TVA, din care 18,8 milioane - asistenţă financiară nerambursabilă, şi doar 384.290 de lei, adică doi la sută, contribuţia municipalităţii. Cu o condiţie, însă: proiectul să fie finalizat până la 31 decembrie 2015! Ceea ce nu s-a întâmplat.
Proiectul s-a încheiat cu opt luni întârziere, pe 31 august 2016. La solicitarea noastră, Primăria ne-a comunicat că valoarea finală a proiectului a fost de 19,8 milioane de lei cu TVA, din care 15,3 milioane de lei cu TVA asistenţă financiară nerambursabilă, iar 4,5 milioane de lei, contribuţia Galaţiului. În loc de doi la sută, s-a ajuns la o contribuţie de 22,7 la sută din valoarea proiectului, suma plătită crescând de 11,7 ori. Conform datelor furnizate, a existat şi o corecţie financiară de 10.371 de lei, reprezentând o neconformitate la achiziţia serviciilor de proiectare. Iată ce anume a condus la toată această situaţie.

O licitaţie anulată şi un câştigător controversat

Lansată în ianuarie 2015, licitaţia pentru execuţia lucrărilor în cadrul proiectului a fost anulată în martie, din cauza unor „abateri grave de la prevederile legislative”. Primăria a trebuit să efectueze corecţii privind modul de calcul al cheltuielilor „diverse şi neprevăzute”, şi a relansat licitaţia. Câştigătoare a fost Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL. La acel moment, numele UTI Grup era legat de scandaluri şi anchete DNA, în vreme ce grupul de firme se mândrea că „a dezvoltat soluţii complexe de management al traficului rutier atât în România (Bucureşti, Craiova, Iaşi, Zalău, Baia Mare, Braşov, Arad, Ploieşti, Mediaş), cât şi în Polonia (Szczecin, Kalisz) şi Bulgaria (Sofia)”.
Curios era şi faptul că UTI câştigase licitaţia alături de Swarco, pe care, la începutul acelui an, la Timişoara, o contestase aprig atunci când câştigase licitaţia pentru acelaşi tip de sisteme inteligente, finanţate din fonduri europene. Iar primarul oraşului de pe Bega, Nicolae Robu, ameninţase că face plângere împotriva UTI pentru obstrucţionarea proiectelor Timişoarei.

Termene prelungite, bani în plus

Contractul de execuţie s-a semnat pe 10 august 2015. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pe 27 august 2015, cu termen de finalizare în şapte luni. Misiunea asocierii câştigătoare era să furnizeze echipamentele de monitorizare a traficului rutier, sistemele informatice şi sistemul video de supraveghere, să execute lucrările de construcţii precum şi pe cele necesare pentru punerea în funcţiune a sistemului, iar după probe şi teste, să instruiască personalul în vederea exploatării lui. Prin proiect erau vizate patru axe rutiere care străbat oraşul de la un capăt la altul: 1. Brăilei – George Coşbuc, 2. Siderurgiştilor – 1 Decembrie 1918 –Traian Vuia – Henri Coandă, 3. Brăilei – Domnească – Prundului – Traian (spre nord) şi 4. Basarabiei – Tecuci – George Coşbuc – Traian – Domnească.
În doar trei luni, până în noiembrie 2015, autorităţile gălăţene susţineau că s-a reuşit execuţia a 60,26 la sută din contractul de furnizare de echipamente şi execuţie lucrări. Oraşul era săpat şi peticit în fiecare intersecţie, în dreptul fiecărui semafor central ţâşneau către cer cabluri mai subţiri sau mai groase, şi tot felul de fire neizolate se jucau de-a maţele-ncurcate.
În decembrie 2015, prin votul consilierilor locali, a fost stabilită data de 31 mai 2016 ca zi limită de finalizare a proiectului, autorităţile asumându-şi suportarea de la bugetul local a unor costuri estimate la 5,7 milioane de lei, pentru că Uniunea Europeană nu deconta lucrările realizate după 2015. Numai că nici pe 31 mai nu s-a putut, finalizarea fiind amânată pentru 31 august 2016.

Încă un contract prin negociere directă

De câştigat a câştigat Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, căreia i s-a atribuit, prin negociere fără anunţ de participare, un nou contract pentru „Lucrări şi echipamente/utilaje suplimentare”.
Aşa s-a ajuns ca, în final, din cele două contracte încheiate, suma totală plătită de Primăria Galaţi Asocierii UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL să se ridice la peste 19 milioane de lei cu TVA, din care mai bine de 3,7 milioane de lei, bani de la bugetul local.
Despre execuţia lucrărilor ce am putea spune? De pildă, în centrul oraşului, pe strada Domnească, un semafor cu buton a fost montat în interiorul pasajului pietonal de protecţie construit în jurul unei clădiri cu risc seismic, cu faţa la zidul construcţiei. Pentru ca semaforul să fie întors cu faţa la stradă, muncitorii au tăiat una dintre bârnele de susţinere a pasajului! Scândura tăiată stă şi acum pe acoperişul pasajului…
Punerea în funcţiune a sistemului a creat haos în trafic, motiv pentru care Primăria a creat o adresă de e-mail unde gălăţenii să trimită sesizări şi propuneri de îmbunătăţire.

Ce s-a realizat

Pe 2 septembrie 2016, la conferinţa de închidere a proiectului european – unicul de acest tip din regiune - autorităţile explicau că au existat motive obiective pentru finalizarea cu întârziere: a fost ultimul proiect lansat în exerciţiul financiar, iar licitaţia a durat opt luni.
Potrivit managerului de proiect, Viorel Mancaş, în Galaţi a fost instalat un sistem de management de trafic inteligent – soluţie soft din cele de top existente pe piaţă. Prin proiect, 35 de intersecţii au fost modernizate cu instalaţii de semaforizare inteligente (semafoare cu LED, bucle inductive în carosabil sau senzori suspendaţi pentru contorizarea în timp real a traficului, dispozitive de semnalizare acustică pentru persoanele cu deficienţe etc) şi camere video dotate cu funcţie de identificare şi urmărire a autovehiculelor. S-au înfiinţat şi desfiinţat marcaje pietonale, utile sau nu, iar la 26 de treceri de pietoni s-au pus semafoare cu buton. Echipamentele sunt dirijate de automate care comunică bidirecţional cu Centrul de comandă, creat pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video. Pentru o comunicare stabilă între intersecţii, automate şi Centru, autorităţile şi-ar fi dorit fibră optică, numai că asta ar fi însemnat să plătească aproximativ un milion de euro în plus! Aşa că au optat pentru unde radio.
Obiectivele proiectului vizau îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier, creşterea gradului de siguranţă, reducerea timpului de deplasare în oraş şi a timpilor de aşteptare a autovehiculelor în intersecţiile semaforizate.
„Chiar dacă se întâmplă să prindem două semafoare pe roşu de exemplu, timpii de roşu vor fi mai mici faţă de diagrama statică, pentru că ea se adaptează la traficul real”, dădea asigurări managerul de proiect.
„Să dea Dumnezeu să funcţioneze! Nu putem renunţa la sistem pentru că, fiind vorba de fonduri europene, cinci ani suntem monitorizaţi. În cel mai rău caz, acolo unde se va dovedi că poate nu era necesar acel semafor, se va trece pe galben intermitent”, declara primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu. Ceea ce s-a şi întâmplat, doar că Primăria nu prea ştie la câte semafoare.

De fapt, nu era undă verde…

„Cu bune şi cu rele, sper ca acest sistem să-şi arate eficienţa”, declara, pe 23 ianuarie 2018, viceprimarul PSD al Galaţiului, Sorin Enache, la Comisia de dialog social, unde s-a discutat despre proiectul „Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi a prevenirii criminalităţii”. Viceprimarul tocmai explica de ce sistemul nu funcţionează conform aşteptărilor: „Deşi sistemul a fost pus în operă în anul 2016, configurarea lui s-a făcut cu mult timp înainte, motiv pentru care, în prezent, este tot mai evident faptul că, pentru obţinerea unor date de trafic necesare pentru organizarea circulaţiei în Galaţi, se impune suplimentarea numărului de bucle inductive prin amplasarea lor şi înaintea intrărilor în intersecţii”.
„Unda verde” a încins spiritele, iar Valentin Schipor, reprezentant al Primăriei, a încercat să îi lămurească. „În primul rând, în municipiul Galaţi nu avem undă verde! Este sistem adaptiv inteligent de management al traficului. Iniţial, în 2010, s-a dorit realizarea unei unde verzi. Până s-a obţinut finanţarea, până a început implementarea proiectului, s-a ajuns la ceea ce tehnologia reprezenta vârf în momentul respectiv: sistemele inteligente de management, care se adaptează la trafic. Nu este undă verde! Dacă pe strada Brăilei, în anumite intervale orare, nu avem circulaţie intensă şi se pleacă de la semafor dintr-o singură oprire, asta nu înseamnă că trebuie să-i ţinem automat pe cei din străzile colaterale în oprire, că avem undă verde!”.
Viceprimarul Sorin Enache s-a simţit dator să nuanţeze lucrurile: „Dacă ar fi să mă exprim mai plastic, traficul la noi este ca şi cum am avea o ţeavă de un ţol şi am vrea ca sute de tone de apă să treacă într-o secundă prin ea! Soluţia undei verzi, inginereşte, nu este posibilă! Aşa a fost denumită, era o noţiune care ne-a făcut să sperăm că vom circula prin oraş… dar 100.000 de maşini nu pot să circule la infinit în unda verde”.

Semafoare prea multe sau inexistente

Acum, la mai bine de doi ani de la implementarea proiectului, mulţi dintre şoferii gălăţeni acuză că, dacă au prins un semafor roşu, au parte de roşu până la destinaţie. Reproşează şi faptul că unele zone sunt înţesate de semafoare şi/sau treceri de pietoni, amplasate la distanţe de nici o sută de metri unul de celălalt. De cealaltă parte, pietonii sunt nemulţumiţi că pe artere intens circulate lipsesc cu totul semafoarele. Iar acolo unde sunt, aşteaptă prea mult cu degetul înfipt în butonul semafoarelor să se facă verde, fiind nevoiţi să traverseze în pas alergător pentru că imediat se face iar roşu!

Deşi în contractul de finanţare erau precizate 649 de corpuri de semafor, pe durata lucrărilor s-a constatat necesitatea suplimentarii lor în anumite amplasamente. Aşa s-a ajuns la 689 de semafoare montate. Multe, însă, arată doar galben intermitent! De pildă, numai la Inelul de Rocadă sunt 26 de corpuri de semafor, unele cu buton pentru pietoni, toate pe galben intermitent! Deşi am insistat cu două cereri de informaţii, Primăria nu ne-a răspuns câte semafoare sunt pe „galben intermitent”, ci unde se află acestea: „Amplasate pe intrările în intersecţie în următoarele locaţii: Inel de Rocadă, Piaţa Energiei, IFR, Şcoala 25, Basarabiei/Domnească, Basarabiei/Anghel Saligny, Brăilei/Domnească”. Dacă o parte dintre acestea sunt justificate de desfăşurarea unor lucrări de modernizare, Primăria susţine că semafoarele de la Inelul de Rocadă, Piaţa Energiei şi IFR „sunt în regim de funcţionare galben intermitent până va fi schimbat regimul de funcţionare la o dată stabilită de comun acord şi cu Poliţia Rutieră”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

”Unda verde” va intra în revizie

Primăria municipiului Galaţi a lansat o achiziţie publică în valoare de 125.000 de lei fără TVA pentru „servicii de revizie a sistemului inteligent de management al traficului”.

În caietul de sarcini se arată că perioada de garanţie tehnică pentru echipamentele şi instalaţiile sistemului a expirat în septembrie 2019. Prin urmare, sunt necesare servicii de întreţinere şi reparaţii de software, servicii de întreţinere a semafoarelor dar şi repararea şi întreţinerea echipamentului informatic. Criteriul de atribuire este ”preţul cel mai scăzut”, iar ofertele sunt aşteptate până pe 19 noiembrie.

Reparaţiile şi întreţinerea ar urma să fie realizate până la finele anului 2019. „Este vorba despre asigurarea unei revizii tehnice a echipamentelor astfel încât să fie preîntâmpinate defecţiuni ale acestora şi să se asigure sustenabilitatea proiectului şi după finalizarea perioadei de garanţie tehnică. Toate activităţile se vor executa cu menţinerea în funcţiune a sistemului, iar intervenţiile asupra echipamentelor şi instalaţiilor se vor executa numai în prezenţa reprezentanţilor poliţiei rutiere locale sau ai serviciului rutier din cadrul Poliţiei municipiului Galaţi”, se precizează în caietul de sarcini al achiziţiei publice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

”Unda verde” a ieşit din garanţie

„Unda verde”, asta li s-a promis gălăţenilor încă din noiembrie 2009, când viceprimarul PSD al Galaţiului la acea vreme, Nicuşor Ciumacenco, a anunţat că oraşul va beneficia în scurt timp de „un sistem inteligent pentru managementul traficului”. În realitate, după cum aveau să recunoască ulterior şi autorităţile, nu avem „undă verde” implementată cu fonduri europene, ci „sistem adaptiv inteligent de management al traficului”. Un sistem a cărui garanţie tehnică a expirat, motiv pentru care Primăria caută o firmă care să asigure servicii de mentenanţă.

La finele anului trecut, pentru servicii de revizie a Sistemului inteligent de management al traficului, Primăria Galaţi a atribuit un contract în valoare de 125.000 de lei fără TVA firmei Swarco Traffic Romania SRL. Compania a făcut parte din asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, care a implementat, cu opt luni întârziere şi un decont mai mare de la bugetul local, „unda verde” pe şoselele Galaţiului. Tot Swarco Traffic Romania este liderul asocierii care a depus singura ofertă în cadrul licitaţiei aflate acum în derulare pentru prestări servicii de mentenanţă a Sistemului de management a traficului.

Cel mai bun raport calitate-preţ

Nu mai puţin de 1.500.000 de lei fără TVA este valoarea estimată a contractului licitat de Primărie pentru „achiziţionarea unor servicii de mentenanţă a Sistemului de management al traficul existent în municipiul Galaţi", până la sfârşitul anului 2020. Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate-preţ”.

În caietul de sarcini al licitaţiei se arată că „în anul 2016, în municipiul Galaţi, a fost implementat proiectul «Sisteme inteligente pentru managementul traficului şi prevenirea criminalităţii». Prin acest proiect, în 35 de intersecţii au fost montate atât instalaţii de semaforizare inteligente, cât şi camere de luat vederi dotate cu funcţie de identificare şi urmărire a autovehiculelor. S-au montat, de asemenea, 28 de treceri de pietoni semaforizate cu buton, toate instalaţiile fiind coordonate de un Centru de Comandă aflat în incinta Poliţiei Locale Galaţi”.

În luna septembrie 2019 s-a încheiat perioada de garanţie tehnică pentru echipamentele şi instalaţiile sistemului, motiv pentru care este nevoie de servicii de mentenanţă preventivă (revizia tehnică a echipamentelor pentru a fi preîntâmpinate defecţiunile), asigurarea intervenţiei şi, respectiv, reparaţii în caz de nefuncţionalitate, accident rutier sau fenomene meteo periculoase.

Ofertant unic

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, singura ofertă a fost depusă de asocierea Swarco Traffic Romania - SC El Marp Company SRL, subcontractant fiind Mobilis SRL.

Tot firmei Swarco Traffic Romania SRL i-a fost atribuit, la finele anului trecut, un contract pentru servicii de revizie a Sistemului inteligent de management al traficului. Conform datelor publicate de municipalitate, durata contractului a fost de 33 de zile, iar valoarea finală - 125.000 de lei fără TVA. O sumă egală cu valoarea estimată a contractului, în condiţiile în care criteriul de atribuire a contractului a fost, aşa cum aţi putut citi la acel moment în „Viaţa liberă”, ”preţul cel mai scăzut”.

Trebuie spus şi că Swarco Traffic Romania a făcut parte din Asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, care a implementat în Galaţi, sistemul inteligent de management al traficului, câştigând peste 19 milioane de lei cu TVA din contractele cu Primăria. Proiectul european s-a încheiat cu opt luni întârziere, motiv pentru care în loc de doi la sută cât ar fi fost cofinanţarea de la bugetul local, s-a ajuns la o contribuţie locală de 22,7 la sută din valoarea proiectului, suma plătită de Primărie crescând de 11,7 ori.

Şi totuşi n-avem undă verde

Cu toate că în contractul de finanțare erau prevăzute 649 de corpuri de semafor, pe durata lucrărilor de implementare a Sistemului inteligent de management al traficului s-a constatat necesitatea suplimentării acestui număr în anumite amplasamente. Așa s-a ajuns la 689 de semafoare montate, ne-a comunicat Primăria. Multe, însă, arată doar galben intermitent! De pildă, numai la Inelul de Rocadă sunt 26 de corpuri de semafor, unele cu buton pentru pietoni, toate pe galben intermitent.

„Sisteme scumpe şi management defectuos al traficului”, aşa descriam în decembrie 2018, proiectul despre care gălăţenilor li se spusese că va aduce mult-dorita „undă verde”. În realitate, mulţi dintre şoferii gălăţeni acuză lipsa de logică a semafoarelor, faptul că unele zone sunt înţesate de ele şi/sau treceri de pietoni şi că timpii de aşteptare la semafor nu sunt calculaţi bine. Că nu e nimic „inteligent” în sistemul de semafoare din Galaţi! De cealaltă parte, pietonii sunt nemulţumiţi că pe artere intens circulate lipsesc cu totul semafoarele sau acestea clipesc doar galben intermintent. Iar acolo unde sunt, aşteaptă prea mult cu degetul înfipt în butonul semafoarelor să se facă verde, fiind nevoiţi să traverseze în pas alergător, pentru că semaforul se face imediat roşu.

De cealaltă parte, autorităţile susţin că, de fapt, nu avem „undă verde”, ci „sistem adaptiv inteligent de management al traficului”! Şi că, inginereşte vorbind, implementarea „undei verzi” nu este posibilă, pe motiv că numărul autoturismelor este în continuă creştere, în vreme ce străzile „rămân aceleaşi”…

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mentenanţa ”undei verzi”, zece luni în licitaţie

Lansată în decembrie anul trecut, licitaţia pentru mentenanţa, până la sfârşitul anului 2020, a Sistemului inteligent de management al traficului - "unda verde", cum o numesc gălăţenii - a fost atribuită abia acum, în octombrie 2020. Conform datelor publice în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, firma Swarco Traffic Romania a fost desemnată câştigătoare, cu o ofertă de 1.496.696 de lei fără TVA.

Reamintim că valoarea estimată a contractului a fost de 1.500.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire - "cel mai bun raport calitate-preţ".

Câştigătorul licitaţiei are deja un istoric bogat în Galaţi. Compania a făcut parte din asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, care a implementat, cu opt luni întârziere şi un decont mai mare de la bugetul local, "unda verde" pe şoselele Galaţiului. Asocierea cu pricina a câştigat peste 19 milioane de lei cu TVA din contractele cu Primăria. Tot Swarco Traffic România s-a ocupat de serviciile de revizie a Sistemului inteligent de management al traficului, contract în valoare de 125.000 de lei fără TVA.

Trebuie să mai ştiţi că încă din luna septembrie 2019 s-a încheiat perioada de garanţie tehnică pentru echipamentele şi instalaţiile sistemului, deci "unda verde" a ieşit de mai bine de un an din garanţie. Şi dacă vă întrebaţi unde este totuşi "unda verde", aflaţi că, potrivit autorităţilor, la Galaţi a fost implementat "un sistem adaptiv inteligent de management al traficului"! Şi că implementarea "undei verzi" nu este posibilă, pe motiv că numărul autoturismelor este în continuă creştere, în vreme ce străzile "rămân aceleaşi"…

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Gălățenilor li se pregătește o revoluție (și) în trafic: noi sensuri unice și extinderea semaforizării inteligente

După revoluția în transportul public local, gălățenilor li se promite o nouă revoluție, de această dată în trafic. Autoritățile se gândesc la stabilirea unor sensuri unice pe marile bulevarde și la pietonalizarea străzii Domnească, în prima fază în timpul weekendurilor. În plus, au fost depuse proiecte de finanțare pentru sisteme inteligente de management al traficului pe cele trei trasee de tramvai din Galați și pe strada Traian, segmentul cuprins între strada Tecuci și strada Cetățianu Ioan.

„La nivel de idee, vrem să dăm drumul la un masterplan de circulație la nivelul municipiului Galați. Dincolo de rumoarea pe care o produci atunci când stabilești niște sensuri unice și de puterea obișnuinței fiecărui om, luăm în considerare, la nivel macro, gândirea unor sensuri unice pe zona aceasta de bulevarde largi”, a anunțat primarul Ionuț Pucheanu la ProLider FM. De pildă, arterele Traian și Coșbuc ar putea avea sensuri unice. În ceea ce privește strada Domnească, municipalitatea își dorește pietonalizarea ei, în primă fază, în parte, pe timpul weekendurilor, iar ulterior și în perioada săptămânii. „Dincolo de nevoia de mobilitate, dincolo de problemele pe care le avem, dincolo de rapiditatea cu care ne dorim să ajungem dintr-un loc în altul, orașul nu e al mașinilor, ci al pietonilor”, a declarat primarul.

Până la inițierea masterplanului, Primăria a solicitat finanțări în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență pentru două proiecte importante privind traficul din Galați.

Semafoare pe rutele tramvaielor

„Prioritizarea circulației tramvaielor în municipiul Galați” este proiectul pentru care Primăria vrea să obțină finanțare în cadrul PNRR. Galațiul mai are trei trasee de tramvai: Linia 7 - în lungime de 14 km, Linia 39 - 18 km și Linia 44 - 10,6 km.

„Obiectivul este de a asigura prioritatea de intrare în intersecțiile semaforizate a tramvaielor ce deservesc transportul public local, obiectiv ce poate fi atins prin dotarea cu echipamente inteligente de semnalizare a intersecțiilor nesemaforizate aflate pe cele trei trasee”, se arată în proiect.

Concret, pe traseele menționate ar urma să fie instalate sisteme inteligente de management al traficului în cinci intersecții și la șase treceri de pietoni. Sunt prevăzute instalații complete de semaforizare inteligentă la: Rondou strada Oțelarilor - capăt Micro 19; strada Stadionului colț cu strada Oțelarilor; strada Prelungirea Brăilei c/c strada Frunzei; bulevardul Siderurgiștilor c/c strada Gheorghe Asachi; bulevardul George Coșbuc c/c strada Morilor. Iată și unde ar urma să fie amenajate treceri de pietoni semaforizate cu buton: strada Incubatorului, strada Oțelarilor în dreptul blocului P, strada Costache Conachi, strada Stadionului c/c strada Laminoriștilor; strada Stadionului, în dreptul Sălii Sporturilor; strada Frunzei c/c strada Argeșului.

Suma estimată pentru realizarea proiectului se ridică la 1.265.000 de euro sau 6.227.215 lei fără TVA.

Ce rezultate sunt așteptate

Primăria este convinsă că măsurile acestea vor contribui decisiv la reducerea congestiilor de trafic de pe arterele principale intens circulate la ore de vârf. De asemenea, se preconizează: reducerea timpilor de așteptare a tramvaielor în intersecțiile semaforizate, având ca efecte colaterale scăderea consumului de energie electrică și implicit reducerea costurilor pentru operatorul de transport, creșterea calității generale a serviciilor de transport public, scăderea numărului evenimentelor rutiere, dar și creșterea gradului de siguranță a persoanelor care parcurg zone monitorizate video.

În cadrul acestei investiții vor fi achiziționate echipamente specifice: semafoare, dispozitive acustice pentru persoane cu dizabilități de vedere, automate de dirijare a circulației, sisteme de comunicație radio și prin GPRS/3G, camere video, echipamente pentru tramvaie, pachete de licențe etc.

Acest proiect este corelat cu un altul, depus tot pentru finanțare prin PNRR, despre care ați putut citi deja în ziarul „Viața liberă”. Este vorba despre extinderea Sistemului Inteligent de Management al Traficului prin includerea intersecțiilor aflate pe strada Traian pe segmentul cuprins între strada Tecuci și strada Cetățianu Ioan.

Semafoare inteligente și pe Traian

Așa cum ați putut afla din ziarul „Viața liberă”, pe traseu sunt prevăzute zece semafoare inteligente, în intersecțiile cu străzile Tecuci, Eroilor, Serei, Ep. Melchisedec Ștefănescu, Rizer Sud, Rizer Nord, Cezar, Radu Negru, Alexandru Măcelaru și Zimbrului. În plus, tot pe strada Traian vor exista patru treceri de pietoni semaforizate cu buton: la Spitalul Militar, la Penitenciar, la Spitalul Municipal și la Inspectoratul Județean de Jandarmi. Pentru acestea este solicitată pentru finanțare suma de 5.203.293 de lei fără TVA.

Tot pe acest traseu, se adaugă 45 de puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. Acestea vor fi achiziționate în sistem centralizat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA).

Rămâne de văzut când se vor concretiza toate aceste proiecte.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Finanțare pentru extinderea sistemului de management al traficului

Extinderea Sistemului Inteligent de Management al Traficului prin includerea intersecțiilor aflate pe strada Traian, segmentul cuprins între străzile Tecuci și Cetățianu Ioan din municipiul Galați, face obiectul unui contract de finanțare europeană semnat. Este vorba despre unul dintre cele 120 de noi contracte semnate de Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, prin componenta C10 - Fondul Local din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea proiectului se ridică la 12.782.184 de lei cu TVA.

Proiectul dorit de Primărie prevede că vor fi semaforizate cu echipamente inteligente un număr de zece intersecţii şi patru treceri de pietoni, după cum urmează: Traian c/c Tecuci, Traian c/c Eroilor, Traian c/c Serei, Traian c/c Ep Melchisedec Ştefănescu, Traian c/c Rizer Sud, Traian c/c Rizer Nord, Traian c/c Cezar, Traian c/c Radu Negru, Traian c/c Al. Măcelaru, Traian c/c Zimbrului. Treceri de pietoni semaforizate cu buton: strada Traian - Spitalul Militar, strada Traian - Penitenciar, strada Traian - Spitalul Municipal "Elisabeta Doamna", strada Traian - Inspectoratul Judeţean de Jandarmi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.