Jump to content

Telefonul Copilului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Telefonul Copilului, mai aproape de copiii din regiunea Moldova

Asociatia Telefonul Copilului lanseaza proiectul „Suntem aici numai pentru a te asculta!”, care isi propune sa identifice toate problemele cu care se confrunta copiii din regiunea Moldova. Demersul se va axa pe mediul rural si va oferi atat parintilor, cat si autoritatilor posibilitatea de a interveni, pe de o parte pentru a permite prevenirea si pe de alta parte pentru a ajuta la reducerea raspandirii situatiilor de incalcare a drepturilor copilului. Saracia, locul de munca in strainatate si somajul parintilor sunt principalele cauze ale abuzului asupra copiilor din regiunea Moldova, raportate in anul 2009 Asociatiei Telefonul Copilului la 116.111. Initiativa este finantata de Ambasada Regatului Tarilor de Jos, prin intermediul fondurilor Matra KAP si se va desfasura pana la data de 31 mai 2010.

Proiectul se va desfasura in unitatile de invatamant din cele 8 judete ale regiunii Moldova (Galati, Bacau, Vrancea, Iasi, Suceva, Vaslui, Botosani si Neamt). Copiii vor invata despre telefonul copilului si vor sti ca pot suna la 116.111 pentru orice problema cu care se confrunta. Posterul proiectului va fi afisat cu sprijinul Inspectoratelor Scolare Judetene in toate unitatile de invatamant din regiune. De asemenea, vor avea loc 4 intalniri directe cu beneficiarii in care un numar de cel putin 3.500 de copii se vor bucura de rechizite personalizate produse special pentru ei.

Numarul apelurilor primite la Telefonul Copilului 116.111 din aceasta regiune a fost de 1.159 in anul 2009, reprezentand o crestere de 112,27%, fata de anul precedent, semnaland o nevoie accentuata de asistenta – consiliere, informare, indrumare si monitorizare a cazurilor. Proportia dintre numarul copiilor si adultilor care au apelat 116.111 a fost de 724 adulti (62,47%) si doar 435 copii (37,53%). 55,17% dintre cazuri au fost inregistrate din partea fetelor, iar 44,83% din partea baietilor. Cel mai mic apelant a avut varsta de 6 ani, iar cel mai mare a avut 18 ani. Majoritatea copiilor care a apelat 116.111 apartine grupei de varsta 13-15 ani, in procent de 43,61%, urmata de grupele de varsta 10–12 ani si 16–18 ani (25,24% fiecare). Statisticile Asociatiei Telefonul Copilului au aratat ca, in anul 2009, copiii din Regiunea Moldova au sesizat, in principal, cazuri de abuz (32,79%), nevoia de consiliere psihologica (28,52%) si probleme educationale (24,59%). Cauzele principale ale problemelor semnalate de copii au fost: locul de munca al parintelui / parintilor in strainatate, saracia, somajul parintilor. Tipurile de abuz semnalate de copii sunt urmatoarele: neglijarea (47,62%), molestarea fizica (35,24%), exploatarea prin munca (11,43%) si abuzul emotional (5,71%).

116.111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţsia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116.111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

http://www.amosnews.ro/module-Pagesetter-printpub-tid-29-pid-36816.phtml

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zeci de copii din judeţul Galaţi au cerut asistenţă la Telefonul Copilului

Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat, în judeţul Galaţi, în primul semestru al anului în curs, 35 de cazuri prin care s-a cerut asistenţă în probleme legate de minori, a declarat, luni, reprezentantul asociaţiei, Lavinia Mandache. Potrivit acesteia, cele mai multe probleme sesizate, 13, au fost cele care au raportat o formă de abuz împotriva copiilor cum ar fi molestare fizică, neglijare, abuz sexual. De asemenea, au fost recepţionate şi zece cazuri de minori care au solicitat consiliere psihologică, sesizându-se nevoia de comunicare a copiilor, lipsa unei relaţii între părinte şi minor, tulburare de comportament sau neînţelegeri în familie. Au existat şi şase apeluri privind cazuri de violenţă în familie, dar şi alte patru prin care copiii au avut nevoie de consiliere juridică privind încredinţarea minorului după un divorţ sau plecarea din ţară împreună cu copilul. Cele mai puţine cazuri, două la număr, au fost cele care au sesizat abandonul copiilor.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi, Tania Calcan, a spus că instituţia pe care o reprezintă este informată cu privire la aceste probleme şi se ocupă de ele, în limita competenţei. ,,Asociaţia Telefonul Copilului funcţionează la nivel naţional, iar apelurile pe zone sunt redistribuite. Astfel, cele din judeţul Galaţi ajung la noi şi demarăm imediat o anchetă. Unele cazuri sunt în derulare, altele sunt închise. În funcţie de situaţie, ne ocupăm de probleme. Dacă sunt de competenţa autorităţilor locale, le comunicăm acestora. De exemplu, în momentul în care primim o sesizare din mediul rural, anunţăm serviciul de asistenţă socială din cadrul primăriei din comuna respectivă, care se va ocupa de caz', a declarat Calcan.

Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie non-guvernamentală care oferă, de zece ani, servicii de consiliere, informare şi îndrumare copiilor şi părinţilor.

radioiasi.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Minorii gălăţeni cer ajutorul la Telefonul Copilului

Pe parcursul anului 2012, Asociaţia Telefonul Copilului a primit 54 de apeluri de la copiii din judeţul Galaţi, conform statisticilor din baza de date a acesteia. Minorii care cer ajutor apelând la numărul 116111 solicită consiliere psihologică şi juridică şi beneficiază de asistenţă din partea consultanţilor Asociaţiei. De asemenea, ei pot solicita sprijin ori de câte ori au nevoie deoarece serviciul nu este limitat ca timp. Problemele şi situaţiile cu care s-au confruntat copiii şi care i-au făcut să apeleze numărul de urgenţă au fost comunicate mai departe instituţiilor locale abilitate, care au luat măsurile necesare.

"Principalele probleme sesizate la Telefonul Copilului au făcut referire la: abuz - 18 cazuri (molestare fizică, neglijare, abuz sexual sau emoţional), consiliere psihologică - 18 cazuri (nevoia de comunicare a copiilor, relaţia deficitară între copil şi părinte, tulburare de comportament sau neînţelegeri în familie), consiliere juridică - 8 cazuri (încredinţarea minorului în cazuri de divorţ şi părăsirea ţării cu un minor), violenţa în familie - 7 cazuri, consum de stupefiante - 1 caz. Pentru cazurile de abuz pentru care am primit acordul apelanţilor în ceea ce priveşte intervenţia instituţiilor abilitate, acestea au fost transmise în atenţia celor existente la nivel local, în vederea efectuării intervenţiei în regim de urgenţă. Pentru aceste cazuri fie s-a impus includerea copiilor şi a părinţilor într-un program de consiliere psihologică, fie s-a impus măsura plasamentului", a explicat Lavinia Mandache, coordonator Call Center al Asociaţiei Telefonul Copilului. În privinţa singurului caz de consum de stupefiante - este vorba de un tânăr de 17 ani, consumator de substanţe psihotrope - am aflat că a fost internat în spital, iar apoi a devenit asistat al unui centru de plasament din Galaţi.

Asociaţia Telefonul copilului este singura organizaţie non-guvernamentală, non-profit, care oferă, de 11 ani, servicii de consiliere, informare şi de îndrumare a părinţilor şi a copiilor în vederea soluţionării problemelor pe care le raportează. Numărul de telefon 116111 este disponibil de luni până duminică, în intervalul 8.00 - 00.00.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.