Jump to content

Audienţa şi veniturile publicaţiilor locale şi regionale


Recommended Posts

Posted

Audienţa publicaţiilor locale şi regionale

(Conform Studiului Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor, octombrie 2006-octombrie 2007)

Publicaţie Cititori/ediţie

Compact (Bucureşti) 262 000

Agenda (Timişoara) 169 000

Gazeta de Sud (Craiova) 157 000

Obiectiv Vaslui 77 000

Impact în Gorj 71 000

Monitorul de Botoşani 70 000

Publitim (Timişoara) 68 000

Ziarul de Iaşi 61 000

Bihoreanul 61 000

Timiş Expres 59 000

Obiectiv Vocea Brăilei 54 000

Viaţa Liberă (Galaţi) 51 000

Adevărul Arad 51 000

Tribuna (Sibiu) 51 000

Topul veniturilor publicaţiilor locale în 2007

(sursa: Alfacont Mediatrack)

Publicaţia Încasări brute publicitare (euro)

Ziarul de Iaşi 3.386.823

Compact (Bucureşti) 2.912.428

Transilvania Expres 2.620.647

Gazeta de Sud (Craiova) 2.534.027

Telegraf (Constanţa) 2.485.630

Monitorul de Vrancea 2.437.181

Agenda (Timişoara) 2.404.823

Viaţa Liberă (Galaţi) 2.382.344

Tribuna Sibiului 1.960.058

Obiectiv-Vocea Sucevei 1.956.722

Celelalte publicaţii din Galaţi nu sunt auditate, neexistând date certe.

  • 4 months later...
Posted

Reclama electorală a rotunjit conturile ziarelor

În primul semestru al anului, PD-L, PNL şi PSD au cheltuit patru milioane de euro, intrând în topul celor mai mari investitori în publicitatea alocată presei. În primele şase luni ale acestui an, presa scrisă a atras un volum brut de publicitate de 208,2 milioane de euro, cu 21% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Creşterea volumului brut (calculat pe baza tarifelor listă) se datorează, în primul rând, publicităţii electorale consumate în campania pentru alegerile locale. Bugetul net alocat pentru ziarele şi revistele (centrale şi locale) este estimat la 115 milioane de euro. Conform monitorizărilor Alfa Cont, în primul semestru al anului, au apărut 381.938 de machete publicitare, cu doar 3% mai mult decât în prima parte a anului 2007. Grosul reclamelor a fost publicat în ziare (340.483), restul fiind direcţionat spre reviste (41.455).

Clasamentul celor mai activi clienţi publicitari în presa scrisă este dominat de cei doi operatori de telefonie mobilă: Vodafone (4,35 milioane de euro în volum brut) şi Orange (4,15 milioane de euro). Dar în top figurează cele trei forţe politice are s-au confruntat în campania electorală. PSD a înregistrat cel mai mare număr de inserţii publicitare dintre toţi clienţii care au acordat bugete ziarelor şi revistelor: 2.841. Este urmat îndeaproape de PD-L, cu 2.766 de machete, şi PNL, cu 2.729. Deşi au avut mai multe inserţii publicitare, cele trei partide au cheltuit volume brute de publicitate (exprimate în euro la tarifele listă) mai mici decât clienţii comerciali Vodafone şi Orange. Asta înseamnă că partidele politice nu au reuşit să obţină din partea presei discounturi prea mari în comparaţie cu clienţii tradiţionali. Fiind an electoral, presa a ţinut la discounturi în negocierile cu partidele politice. Dintre cele trei formaţiuni, PD-L a realizat cel mai mare volum brut: 3,43 milioane de euro. Asta ar înseamna că, pe o machetă publicitară, partidul condus de Emil Boc a plătit în medie 1.200 de euro (volum brut). Preţul mediu plătit de PSD pe machetă a fost de 734 de euro, în timp reclama electorală PNL a costat în medie 797 de euro (volum brut). În afara celor doi operatori de telefonie mobilă şi a partidelor politice, clasamentul investitorilor publicitari în presa scrisă mai cuprinde compania de comunicaţii Romtelecom, doi dealeri auto, BCR şi compania de cosmetice L’Oreal.

Trusturile de presă au fost foarte active în campaniile de promovare a produselor media pe care le deţin. Cele mai mari volume de bartere le-au generat Media Pro (3.622 machete publicitare), Grupul Realitatea – Caţavencu (1.360), Adevărul SA (1.525), Intact (1.213) şi Ringier (1.191). În top 5 ziare centrale care au atras cele mai mari volume de publicitate, se află „Jurnalul Naţional" (8,79 milioane euro, calculat pe tarife listă), „Ziarul Financiar" (8,73 milioane euro) şi „Gazeta Sporturilor" (7,51 milioane de euro şi 2.028 inserţii). „Pro Sport", concurentul direct al „Gazetei", a atras un volum brut de 4,87 milioane de euro pentru 1.742 de reclame inserate. Concurenţa dintre cele două cotidiene de sport este interesantă, pentru că este primul an în care „Pro Sport" a revenit în proprietatea Media Pro.

Ziarele deţinute de EMI adună publicitate

În topul presei locale se află „Ziarul de Vrancea", cu un volum brut de 1,97 milioane de euro, pentru 11.246 de reclame. Pe următoarele locuri se plasează „Monitorul de Vrancea" (1,9 milioane de euro volum brut), „Viaţa Liberă" din Galaţi (1,88 milioane de euro), „Gazeta de Sud" din Craiova (1,82 milioane de euro) şi „Ziarul de Iaşi" (1,81 milioane de euro). Demn de remarcat faptul că „Viaţa Liberă" şi „Ziarul de Iaşi" sunt proprietatea grupului german EMI, iar „Gazeta de Sud" are un parteneriat strategic cu acest grup. Aşadar, în top 5 ziare locale, EMI este prezent cu trei titluri.

O luptă acerbă pentru atragerea de bugete publicitare se desfăşoară pe piaţa publicaţiilor lunare şi bilunare. În fruntea topului acestor publicaţii se află „Cosmopolitan" (2,82 milioane de euro pentru 454 de inserţii publicitare), „Elle" (2,21 milioane de euro, 625 de inserţii), „Tabu" (1,76 milioane de euro, 496 de inserţii) şi „The One" (1,64 milioane de euro, 379 de inserţii). Topul mai este completat de „Avantaje", cu 507 machete publicate, reprezentând 1,5 milioane de euro.

http://www.adevarul.ro/index.php?sectio ... &id=361490

  • 4 months later...
Posted

Cum îşi dispută presa bugetele de publicitate

Majoritatea ziarelor şi revistelor au adunat mai mulţi bani decât anul trecut. Clasamentul primelor 10 ziare naţionale care au atras cele mai mari volume de publicitate cuprinde patru publicaţii quality, două de sport, două tabloide şi două financiare. Topul primelor zece luni ale anului este dominat de „Ziarul Financiar” care, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a avut un număr de machete publicitare mai mic cu 2%, dar volumul brut atras (exprimat în euro) a fost mai mare cu 10,6%.

...

Reclamele în ziarele locale

„Ziarul de Vrancea” şi „Monitorul de Vrancea” se află în fruntea încasărilor de publicitate în topul ziarelor locale. „Ziarul” a atras un volum brut de 3,7 milioane de euro, în timp ce „Monitorul”, 3,5 milioane de euro. „Gazeta de Sud” (Craiova) a publicat 13.937 de machete, în valoare brută de 3,2 milioane de euro. „Viaţa Liberă” (Galaţi) a atras 14.161 de reclame în valoare brută de 3,1 milioane euro.

Volumul de publicitate atras de ziarele naţionale

(ianuarie - octombrie 2008)

Titlul Nr. reclame Volum brut* (euro)

Ziarul Financiar 6.412 11.623.749

Gazeta Sporturilor 2.786 9.995.790

Jurnalul Naţional 3.237 8.928.516

Libertatea 3.778 8.868.860

Evenimentul Zilei 3.250 6.353.507

ProSport 1.830 5.922.647

Adevărul 3.733 5.767.789

România Liberă 6.430 5.210.145

Click! 2.685 4.337.365

Business Standard 1.910 4.216.751

http://www.adevarul.ro/articole/cum-isi ... itate.html

  • 2 months later...
Posted

Audienţe, 2007-2008

Audientele editiilor tiparite ale ziarelor locale romanesti, pentru perioada octombrie 2007 - octombrie 2008, conform ultimelor date ale Studiului National de Audienta

Gazeta de Sud - 196.000 de cititori, in crestere cu 3,7%

Timis Expres -56.000 de cititori, -13,8%

Editie speciala- 54.000 de cititori, +10,2%

Ziarul de Iasi - 51.000 de cititori, -16,4%

Viata Libera - 49.000 de cititori, -10,9%

Obiectiv Vaslui - 42.000 de cititori, -10,6%

Hunedoreanul - 37.000 de cititori, +12,1%

Monitorul de Suceava - 32.000 de cititori, +18,5%

Tribuna -31.000 de cititori, 24,4%

Arad Expres 21.000 de cititori, +5%

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.