Jump to content

Recommended Posts

Posted

Finanţare europeană pentru drumul expres Brăila - Galați. Constructorul nu a întrerupt lucrul

După amenințările cu oprirea lucrărilor de construcție, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a venit cu două vești bune privind drumul expres Brăila - Galați: se lucrează și s-a semnat contractul de finanțare europeană.

Printr-o postare pe pagina sa oficială de Facebook, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, pe 12 iulie 2022, că "UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele! Asta deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele, în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate".

Conform CNAIR, ultimul pe lista șantierelor pe care UMB lucrează este drumul expres Brăila - Galați. "Excepție fac șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădășelu - Mihăiești și Mihăiești - Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă". 

"UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din România care a cerut până acum, pe de o parte, rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor de pe două șantiere. De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat, încă de la începutul acestei săptămâni.

Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul. Trebuie precizat că România a inițiat în premieră o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor, astfel încât aceștia să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează, a sprijinit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a prețurilor la materialele de construcție. De asemenea, a sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea prețurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern.

În ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise 20 șantiere, pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia, care nu au întrerupt lucrările", precizează CNAIR, în postarea de pe Facebook.

Contract pentru fonduri europene

Potrivit comunicatului de presă de pe portalul instituției, CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării, și Ministerul Transporturilor, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit, în data de 10 iulie 2022, încheierea Contractului de Finanțare nr. 145 pentru proiectul "Construcția Drumului expres Brăila - Galați", în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

"Obiectivele specifice ale proiectului sunt: construirea a 10.77 km de drum nou, a unui pod peste canalul irigații la km 6+620 și a unei structuri de tip pod - viaduct - pasaj la km 10+963; reducerea timpului de călătorie pe rețeaua rutiera TEN-T."

"Valoarea totală a proiectului este de 506.438.896 de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 308.771.918 lei, 15 la sută contribuție proprie - 54.489.162 de lei, diferența de 143.177.815 de lei reprezentând valoare neeligibilă, inclusiv TVA.

Perioada de implementare a proiectului este de 65 de luni, respectiv, între august 2019 și decembrie 2024, la care se adaugă, dacă este cazul, perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor", se  mai arată în comunicatul CNAIR.

viata-libera.ro

Posted

CNAIR primește o finanțare europeană de 308 milioane lei pentru Drumul Expres Brăila – Galați

Ministerul Transporturilor primește o finanțare europeană nerambursabilă de 308 milioane lei pentru execuția Drumului Expres Brăila – Galați, a anunțat, într-un comunicat, Compania de Drumuri (CNAIR). Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 11 kilometri, iar constructorul român UMB are șanse să finalizeze lucrările la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul contractual, 2024. DEx 6 Brăila – Galați face parte din proiectul TransRegio Galați – Călărași.

Valoarea totală a proiectului este de 506 milioane de lei din care 308 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) – Fondul European de Dezvoltare Regională, 54 milioane lei contribuție de la Bugetul de Stat, respectiv 143 milioane lei reprezentând valoarea neeligibilă.

„Obiectivul general al proiectului are in vedere dezvoltarea retelei rutiere, prin crearea unei cai moderne de comunicare care asigura o conexiune adecvata la reteaua TEN-T, cu implicatii în dezvoltarea regionala a zonei Braila – Galati. Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
– construirea a 10.77 km de drum nou, 1 pod peste canal irigatii la km 6+620 si o structura de tip pod – viaduct – pasaj la km 10+963.
– reducerea timpului de calatorie pe reteaua rutiera TEN-T cu mimim 4%, în primul an de operare, de la 43.34 min la inceputul proiectului, la 41.08 min la sfarsitul proiectului, pentru autoturisme, si de la 47.87 min la inceputul proiectului, la 39.37 min la sfarsitul proiectului pentru marfa. Valoarea totală a proiectului este de 506,438,896.08 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 308,771,918.89 lei, 15% contribuția proprie – 54,489,162.16 lei, diferenta de 143,177,815.03 lei reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA”, a transmis CNAIR.

Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei. Garanția lucrării este de 10 ani.

Drumul expres va avea câte două benzi pe fiecare sens (lățimea benzii de 3,5 metri față de 3,75 pe autostradă) și spațiu median. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va permite legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”. Constructorul UMB este așteptat să înceapă lucrările și pe Centura Galați, o șosea de 33 de kilometri.

economedia.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Guvernul a alocat 3,24 de milioane de lei pentru plata exproprierii a 248 de imobile aflate pe amplasamentul drumului expres Brăila – Galaţi

Guvernul a aprobat alocarea sumei de 3,24 de milioane de lei pentru plata despăgubirilor aferente exproprierii unui număr de 248 de imobile proprietate privată situate pe coridorul aferent drumului expres Brăila - Galaţi.

Cabinetul Ciucă a fost aprobat proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum expres Brăila – Galaţi”.

„Ca urmare a modificărilor survenite în cadrul proiectului faţă de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 este necesară exproprierea unei suprafeţe totale de teren de circa 132.000 mp, aferentă unui număr de 248 de imobile proprietate privată situate pe raza localităţilor Vădeni din judeţul Brăila şi Galaţi din judeţul Galaţi. Suma aferentă despăgubirilor pentru aceste imobile este de 3,24 milioane lei şi va fi asigurată din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”, se arată într-un comunicat al Guvernului.

economica.net

Posted

Se reia circulația pe digul Brăila-Galați

Devierea din dreptul pilonului podului peste Dunăre va fi suspendată pentru efectuarea unor lucrări. Anunțul a fost făcut de către constructor: ”Începând cu data de 1 august, zona din dreptul pilonului de pe malul brăilean se va reda în circulație, astfel devierea provizorie realizată de către constructor va fi suspendată pentru a putea fi finalizate lucrările aferente plăcii de suprabetonare a viaductului de acces. Rugăm participanții la trafic să respecte semnalizarea rutieră și restricțiile de viteză aplicabile zonei, pentru a preveni orice fel de eveniment neplăcut”.

reperul.ro

Posted

Drumul Expres Brăila – Galați va fi gata la sfârșitul anului viitor

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat vineri că lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați vor fi terminate la sfârșitul anului viitor. Lucrările la cei aproape 11 kilometri sunt executate de grupul UMB, al lui Dorinel Umbrărescu.

„Drumul Expres Brăila – Galați, din discuțiile cu constructorul, va fi gata la sfârșitul anului viitor”, a spus șeful Transporturilor, cu ocazia unei vizite pe șantierul Pasajului de la Drajna.

Pe 15 aprilie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru „proiectarea si executia Drumului Expres Brăila – Galați” cu asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 371,42 milioane de lei fără TVA. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile.

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. Proiectul tehnic de execuție a fost avizat în cadrul CTE al CNAIR în noiembrie 2021. Autorizația de construire pentru prima etapă (pentru aproape 7 kilometri) a fost emisă pe 24 decembrie 2021. Stadiul lucrărilor pe acest șantier este în prezent de 30%. Termenul pentru finalizarea lucrărilor menționat pe site-ul CNAIR este luna mai 2024.

economica.net

  • 1 month later...
Posted

Imagini din dronă cu Drumul Expres Galați-Brăila. Nu sunt deloc utilaje pe șantier

Lucrările pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați par a fi în impas. Potrivit unei filmări cu drona prezentată de Asociația Pro Infrastructură, constructorul nu are niciun utilaj în zonă.

Din imaginile filmate cu drona, pe 17 septembrie 2022, se observă că Drumul Expres Brăila-Galați este realizat parțial. Dacă în prima parte a anului, constructorul a realizat fundația pe o lungime de aproximativ 9 kilometri, utilajele lucrând chiar și pe timpul nopții, în prezent ritmul de lucru a încetinit. Cel mai probabil, din cauză că statul nu a reușit să finalizeze documentele privind mutarea rețelelor electrice de pe traseu și pentru defrișarea pădurii de pe malul Siretului. 

Problemele au fost prevăzute încă din primăvară de membrii Asociației Pro Infrastructură. „Cu toată mobilizarea excelentă a celor de la UMB, deja este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023. De ce? Pentru că statul... stă. Ministerul trebuie să facă exproprieri suplimentare aferente mutării rețelelor electrice care tronează în mijlocul drumului, iar procedurile de mediu (pădurile din zona Siretului) sunt departe de a fi rezolvate. Este simplu: puneți minim 18 luni de execuție din momentul în care autoritățile finalizează birocrația și eliberează terenul constructorului în sectorul neautorizat dinspre Galați, acolo unde trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.

Drumul Expres Brăila-Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre. Drumul Expres Brăila-Galaţi are o lungime de 10,7 km. Va avea două benzi de circulaţie, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte şi un pasaj. Drumul porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni.  Contractul la Drumul Expres Galaţi-Brăila a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni şi alte 24 de execuţie şi o garanţie de 10 ani. Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 01.07.2021, iar primele utilaje au intrat în teren la început de octombrie 2021.

adevarul.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Umbrărescu primește 747 de milioane de lei în plus pentru șase contracte de autostradă și drum expres

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suplimentat cu până la 23% valorile a șase contracte câștigate de grupul UMB. Este vorba de lucrările pe lotul Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania, tronsoanele 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, Drumul Expres Brăila - Galați și loturile 2 și 4 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Măsura vine după ce Guvernul a aprobat noua formulă de ajustare a contractelor în funcție de scumpirile din piața construcțiilor. În total, firmele de construcții ale lui Dorinel Umbrărescu primesc peste 747 de milioane de lei în plus, în urma ajustării valorii celor șase contracte, potrivit calculelor Economica.net în baza datelor publicate până acum în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Suplimentarea prețurilor contractelor are loc prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării prețurilor, în cuantum de până la 23% din valoarea restului rămas de executat în cadrul contractelor. Pentru unele proiecte, procentul de suplimentare este de 23%, în vreme ce pentru lucrări începute cu mai mult timp în urmă, procentul scade până la 16,66%.

contracte-umb-817x420.jpg

Din lista marilor contracte ale UMB în derulare lipsește cel pentru secțiunea Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania (A3).

Creșterea valorii contractelor este explicată prin apariția unor circumstanțe imprevizibile, potrivit anunțurilor din SEAP. Cu privire la circumstanţele imprevizibile, se menționează că Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanșarea crizei pe piața construcțiilor și blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: a) criza economică post-COVID; b) criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Mării Negre.

Creșterea valorii contractelor are loc în baza prevederilor O.U.G. nr. 64/2022 cu completările și modificările aduse de OUG 109/13.07.2022, Legea 243/20.07.2022 și OUG 122/09.09.2022, privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile. Pe 13 iulie 2022, Guvernul a aprobat un nou mecanism de ajustare a prețurilor în contractele de infrastructură, cerut și de cel mai mare constuctor român de autostrăzi. Actul normativ pentru ajustarea preţurilor proiectelor de infrastructură realizate pe fonduri europene vizează 7.000 de şantiere, cu o valoare a contractelor de finanţare de peste 13 miliarde de euro, anunţa atunci ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, potrivit News.ro.

Anterior, grupul UMB amenința cu renunțarea la contractele cu CNAIR din cauza neajustării prețurilor în contextul scumpirilor . Reprezentanții CNAIR precizau atunci că UMB Spedition a dat asigurări că nu intenționează să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR, ci doar să se asigure că va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a prețurilor.

Pe lângă constructorii de infrastructură rutieră, și cei de infrastructură feroviară pot beneficia de ajustări ale valorii contractelor.

economica.net

Posted

Drumul expres Brăila-Galaţi, mai scump cu 78 de milioane de lei

De la 371.416.131 de lei fără TVA, valoarea contractului de proiectare şi execuţie a drumului expres Brăila – Galaţi a ajuns la 449.425.040 de lei fără TVA, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Anunţul de modificare a contractului încheiat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu Asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL (firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu) a fost publicat pe 5 octombrie 2022. Este vorba despre o ajustare a preţului, după cum explică CNAIR.  

„Natura şi amploarea modificărilor: Suplimentarea preţului contractului prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării preţurilor, în cuantum de 23% din valoarea restului rămas de executat în cadrul contractului, reprezentând valoarea de 78.008.909,22 lei fără TVA. Înlocuirea formulei de ajustare a preţurilor din contract (subclauza 48.5) cu formula de ajustare de la art. 31 alin 1 din OUG 64/2022 cu modificările şi completările ulterioare (…), pentru restul rămas de executat în cadrul contractului”, se precizează în anunţul de modificare a contractului de proiectare şi execuţie a drumului expres Brăila-Galaţi.

Trebuie spus că aceasta este prima modificare a contractului încheiat pe 15 aprilie 2021, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu Asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Şi că acest obiectiv beneficiază de finanţare europeană. Drumul expres va fi o alternativă rapidă și sigură la actualul DN 22B de pe digul Dunării. Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, trei poduri, două viaducte și un pasaj, fiind prevăzute două benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

“Majorarea preţului contractului este de 21% din preţul contractului iniţial”, precizează CNAIR. Compania argumentează necesitatea aplicării prevederilor legale privind ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile. Şi arată că Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanşarea crizei pe piaţa construcţiilor şi blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: criza economică post-COVID; criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Marii Negre.

Potrivit verificărilor noastre făcute în portalul achiziţiilor publice, contractul încheiat de CNAIR cu aceeaşi asociere de firme pentru proiectarea şi construcţia marii centuri ocolitoare – Varianta de Ocolire Galaţi nu a suferit modificări.  

În schimb, potrivit Economica.net, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a suplimentat cu până la 23% şi valorile altor contracte câștigate de grupul UMB, după ce Guvernul a aprobat noua formulă de ajustare a contractelor în funcție de scumpirile din piața construcțiilor. Este vorba de lucrările pe lotul Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania, tronsoanele 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, și loturile 2 și 4 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord).

În total, firmele de construcții ale lui Dorinel Umbrărescu primesc peste 747 de milioane de lei în plus, în urma ajustării valorii celor șase contracte, potrivit calculelor Economica.net în baza datelor publicate până acum în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

viata-libera.ro

 

Posted

CNAIR: Drumul Expres Brăila – Galați este în grafic

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că lucrările pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați sunt în grafic, fiind realizate în proporție de 30%. Compania ne-a transmis că în prezent documentația privind relocarea rețelelor electrice de pe traseu este deja finalizată, iar la cea legată de defrișarea pădurii de pe malul Siretului a primit avizele necesare și că lucrurile au ajuns în curtea Ministerului Mediului, care ar trebui să emită un Ordin pentru aprobarea scoaterii porțiunii vizate din circuitul forestier.

”Pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați lucrările se desfășoară conform graficului de lucrări. Până în acest moment s-au executat următoarele tipuri de lucrări: amenajarea terenului, terasamente (umplutură de pământ, săpătură de pământ, îmbunătățire teren de fundare), suprastructură drum (strat de formă, strat inferior de fundație), podețe etc. Documentația privind relocarea rețelelor electrice este finalizată, aceasta fiind aprobată de către deținătorul acestora. Referitor la defrișarea pădurii de pe malul Siretului, vă comunicăm faptul că documentația privind scoaterea definitivă din fondul forestier proprietate publică a fost avizată de către: Ocolul Silvic, Direcția Silvică, Garda Forestieră și urmează ca Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor să emită Ordin de Ministru prin care se aprobă scoaterea din circuitul forestier”, se precizează în răspunsul CNAIR.

Întrebați dacă sunt probleme în momentul de față la acest proiect, reprezentanții Companiei au dat asigurări că nu. Cât despre eventuale întârzieri, aceștia ne-au transmis că potrivit estimărilor făcute, drumul ar trebui să fie gata în aprilie 2024, așa cum a fost stabilit încă de la aprobarea proiectului. ”Estimăm că recepția la terminarea lucrărilor va fi efectuată cel târziu la sfârșitul lunii aprilie 2024, mai ales ținând cont de faptul că în prezent stadiul fizic al lucrărilor este de peste 30%. Menționăm că data de finalizare conform contract este 28 aprilie 2024”, au subliniat reprezentanții CNAIR.

Drumul Expres Brăila-Galați are o lungime de 10,7 km și este gândit cu două benzi de circulație pe fiecare sens, cu trei poduri, cu două viaducte și un pasaj. Drumul pornește din cel care face legătura cu podul suspendat peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni. Potrivit presei centrale, contractul la Drumul Expres Galați-Brăila a fost semnat pe 15 aprilie 2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni și alte 24 de execuție și o garanție de 10 ani. Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 1 iulie 2021, iar primele utilaje au intrat în teren tot anul trecut, la începutul lui octombrie.

obiectivbr.ro

  • 2 months later...
Posted

Autorizație de construire pentru viaductul peste Siret al Drumului Expres Galați - Brăila

Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire, etapa a II-a, pentru Drumul Expres Galați - Brăila, șantier pe care lucrează constructorul român UMB. Autorizația de construire este emisă pentru 24 de luni, avizează lucrări de 145 milioane de lei, cele mai importante lucrări de artă fiind Podul de la km 6 peste canalul de irigații și viaductul de la km 10 peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste linia de tren și râul Siret, relatează economedia.ro.

Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021, pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia a cărei valoare era estimată de CNAIR la 530 milioane de lei.

Ministerul Transporturilor a emis în decembrie 2021 Autorizația de Construire (etapa I) pentru Drumul Expres Galaţi - Brăila, şosea cu o lungime de 11 kilometri, unde constructorul UMB a început încă din octombrie 2021 lucrările de decopertare.

Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Viaductul peste râul Siret, care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi), are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri.

"Se autorizează executarea lucrărilor de construire aflate în culoarul expropriat, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. - C.N.A.I.R. S.A. nr. 53141/02.11.2022. Lucrări de drum (terasamente, structuri rutiere etc); Lucrări de reabilitare DN 28 - (lărgire la 4 benzi); Lucrări de drumuri vicinale și de exploatare; Lucrări de artă (Pod km 6+620 peste canal de irigații [Canal A.N.l.F. CC2] și Viaduct km 10+837 peste digul de apărare pentru ape mari ale râului Siret, calea ferată și râul Siret) cu condiția respectării Avizului de gospodărire a apelor nr. 9 din 27.04.2022, emis de A.N. Apele Române", se arată în Autorizația de construire citată de economedia.ro.

Din cauza problemelor cu exproprierile și relocările de pe traseu, Drumul Expres riscă să nu fie terminat la sfârșitul anului viitor, avertiza Asociația Pro Infrastructură. "Cu toată mobilizarea excelentă a celor de la UMB, deja este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023. De ce? Pentru că statul… stă. Ministerul trebuie să facă exproprieri suplimentare aferente mutării rețelelor electrice care tronează în mijlocul drumului, iar procedurile de mediu (pădurile din zona Siretului) sunt departe de a fi rezolvate. Este simplu: puneți minimum 18 luni de execuție din momentul în care autoritățile finalizează birocrația și eliberează terenul în sectorul neautorizat dinspre Galați, acolo unde trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m", arăta Asociația Pro Infrastructură.

viata-libera.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Drumul Expres Brăila-Galaţi, probabilitate mare să fie deschis circulaţiei anul acesta

Drumul Expres Brăila - Galaţi ar putea fi dat anul acesta în circulaţie, a transmis, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. ,,Drumul Expres Brăila - Galaţi: aş trece acest drum expres Brăila - Galaţi cu o probabilitate destul de mare ca anul acesta să fie dat în circulaţie. Cu o probabilitate destul de mare, asta, desigur, şi în funcţie de vreme şi de tot ceea ce înseamnă şi alte lucruri, dar sunt mai degrabă optimist decât pesimist în ceea ce înseamnă Drumul Expres Brăila - Galaţi", a spus Grindeanu într-o conferinţă de presă, informează Agerpres.

Pe 15 aprilie 2021, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila - Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Conform sursei citate, valoarea contractului este de 371,416 milioane lei fără TVA, iar sursa de finanţare sunt fonduri europene nerambursabile.

În data de 22 decembrie, Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de construire, unde constructorul UMB a început încă din octombrie lucrările de decopertare. „Se autorizează executarea lucrărilor de construire aflate în culoarul expropriat, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. - C.N.A.I.R. S.A. nr. 53141/02.11.2022. Lucrări de drum (terasamente, structuri rutiere etc); Lucrări de reabilitare DN 28 - (lărgire la 4 benzi); Lucrări de drumuri vicinale și de exploatare; Lucrări de artă (Pod km 6+620 peste canal de irigații [Canal A.N.l.F. CC2] și Viaduct km 10+837 peste digul de apărare pentru ape mari ale râului Siret, calea ferată și râul Siret) cu condiția respectării Avizului de gospodărire a apelor nr. 9 din 27.04.2022, emis de A.N. Apele Române”, se arată în Autorizația de construire.

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 120 de luni.

Potrivit datelor CNAIR, data de finalizare prevăzută pentru Drumul Expres Brăila - Galaţi este mai 2024.

Acest obiectiv constă în construirea a 11,088 km de drum expres, la două benzi pe fiecare sens de circulaţie, inclusiv a trei poduri, unui pasaj şi două viaducte.

Drumul Expres Brăila - Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

adevarul.ro

  • 1 month later...
Posted

ONG: În loc să arunce în spaţiul public promisiuni fanteziste cu zero şanse de reuşită, n-ar strica dacă ministrul Grindeanu ar citi hârtiile pe care le semnează şi nu ar mai înghiţi termenele împinse de antreprenor şi/sau de oamenii din subordine

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că Drumul Expres Galaţi-Brăila nu poate fi gata în 2023, anunţul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în acest sens fiind ”fantezist”. Asociaţia susţine că ”n-ar strica dacă ministrul Grindeanu ar citi hârtiile pe care le semnează şi nu ar mai înghiţi pe nerăsuflate termenele împinse de antreprenor şi/sau de oamenii din subordine”.

”Să râdem cu Grindeanu: DEx6 Galaţi-Brăila gata în 2023. Pe 27 ianuarie ministrul ne anunţa triumfalist că Drumul Expres Galaţi-Brăila se va finaliza la sfârşitul acestui an. În loc să arunce în spaţiul public promisiuni fanteziste cu zero şanse de reuşită, n-ar strica dacă ministrul Grindeanu ar citi hârtiile pe care le semnează (precum AC nr. 65/20.12.2022) şi nu ar mai înghiţi pe nerăsuflate termenele împinse de antreprenor şi/sau de oamenii din subordine”, au scris, duminică, reprezentanţii Pro Infrastructură, pe pagina de Facebook.

Aceştia afirmă că, pe cei 10,77 kilometri ai DEx6 Galaţi-Brăila, prima autorizaţie de construire (AC) a fost dată în 24.12.2021 pe aproximativ 7 km dinspre Brăila.

”Pe restul dinspre Galaţi AC a fost semnată de Grindeanu şi emisă de MT în 20.12.2022 şi prevede un termen de execuţie de 24 luni. În capătul gălăţean se execută o structură-mamut de aproape 1,8 kilometri compusă din 4 segmente (...) O asemenea lucrare se construieşte în minim 18 luni, de unde şi termenul realist de 24 luni din autorizaţie şi din licitaţie/contract”, au precizat specialiştii organizaţiei.

Aceştia susţin că ”nici nu se pune problema să se finalizeze în 2023, având în vedere că AC abia a fost obţinută şi antreprenorul (UMB) abia a reuşit să intre (timid deocamdată) în teren pe această zonă”.

news.ro

  • 4 weeks later...
Posted

Au început lucrările la al doilea cel mai mare pod aflat în construcție în România

Vestea sfârșitului de săptămână vine din zona Galați-Brăila. Ne anunță un secretar de stat că au început lucrările la doilea cel mai mare pod aflat în construcție în România. Este vorba despre podul peste râul Siret care va face parte din Drumul Expres Galați-Brăila.

S-au reluat lucrările la șoseaua modernă care va lega cele două orașe dunărene. Nu oricum, ci în forță. Cică se lucrează la marele pod care va răsări în zona Barboși. „În șantierul Drumului Expres Brăila-Galați, a început execuția lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcție, după podul de la Brăila. Și anume la o super-structura mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.” (Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor)

Autoritățile cred că până la sfârșitul lunii iulie a acestui an se va finaliza etapa care cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste râul Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

Toată chestia va costa peste 371 de milioane de lei și ar putea fi gata înainte de termen.

„Stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați este de 40%. Iar dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024.”(Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor)

Drumul Expres Brăila-Galați va avea o lungime de 10,7 km. Totodată, va avea două benzi de circulație pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj. Șoseaua pornește din drumul de legătură al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

antidotul.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Primul strat de asfalt pe un sector al Drumului Expres Brăila-Galați

Constructorul Drumului Expres Brăila -Galați (Asocierea SA&PE CONSTRUCT -  SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE) a așternut astăzi primul strat de asfalt pe un sector de drum.
Lucrările, care au demarat la începutul anului 2022, au ajuns deja la un stadiu fizic de 50%. Contractul în valoare de 371,41 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin POIM) trebuie finalizat în prima parte a anului 2024.

Lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați avansează, ministrul Transporturilor anunțând recent că tronsonul ar putea fi dat anul acesta în circulație. "Aș trece acest drum expres Brăila - Galați cu o probabilitate destul de mare ca anul acesta să fie dat în circulație. Cu o probabilitate destul de mare, asta, desigur, și în funcție de vreme și de tot ceea ce înseamnă și alte lucruri, dar sunt mai degrabă optimist decât pesimist în ceea ce înseamnă Drumul Expres Brăila - Galați", a spus luna trecută Grindeanu.

Pe 15 aprilie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Conform sursei citate, valoarea contractului este de 371,416 milioane lei fără TVA, iar sursa de finanțare sunt fondurile europene nerambursabile.

În data de 22 decembrie, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire, unde constructorul UMB a început încă din octombrie lucrările de decopertare. „Se autorizează executarea lucrărilor de construire aflate în culoarul expropriat, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. - C.N.A.I.R. S.A. nr. 53141/02.11.2022. Lucrări de drum (terasamente, structuri rutiere etc); Lucrări de reabilitare DN 28 - (lărgire la 4 benzi); Lucrări de drumuri vicinale și de exploatare; Lucrări de artă (Pod km 6+620 peste canal de irigații [Canal A.N.l.F. CC2] și Viaduct km 10+837 peste digul de apărare pentru ape mari ale râului Siret, calea ferată și râul Siret) cu condiția respectării Avizului de gospodărire a apelor nr. 9 din 27.04.2022, emis de A.N. Apele Române”, se arată în Autorizația de construire.

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. Potrivit datelor CNAIR, data de finalizare prevăzută pentru Drumul Expres Brăila - Galați este mai 2024.

Acest obiectiv constă în construirea a 11,088 km de drum expres, la două benzi pe fiecare sens de circulație, inclusiv a trei poduri, unui pasaj și două viaducte.

Drumul Expres Brăila - Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

profit.ro

„Primii 300 metri de asfalt au fost aşternuţi astăzi pe Drumul Expres Galaţi-Brăila. Antreprenorul român ajuns la un stadiu fizic de 50% al lucrărilor a început turnarea covorului asfaltic în zona giraţiei de la km 1+524 (conexiune cu drumul de legătură de la Podul Brăila). Potrivit contractului, circulaţia pe Drumul Expres Brăila – Galaţi trebuie deschisă la sfârşitul lunii aprilie a anului viitor”, a scris Sorin Grindeanu, luni pe Facebook. 

  • 1 month later...
Posted

Unde s-a ajuns cu lucrările la Drumul Expres Brăila-Galați

Constructorul Drumului Expres Brăila - Galați (Asocierea SA&PE CONSTRUCT -  SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE) a finalizat 57% din lucrările la Drumul Expres Brăila-Galați, anunță CNAIR.
În urmă cu o lună a fost așternut primul strat de asfalt pe un sector de drum.  Lucrările, care au demarat la începutul anului 2022, erau atunci la un stadiu fizic de 50%.

Contractul în valoare de 371,41 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin POIM) trebuie finalizat în prima parte a anului 2024.

profit.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Drumul Expres Brăila – Galați: UMB a mobilizat peste 200 de muncitori pe șoseaua realizată 61%

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat marți imagini de pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galați (DEx6), unde constructorul român UMB a mobilizat peste 200 de muncitori.

Potrivit CNAIR, pe Drumul Expres Brăila – Galați se lucrează la:
- Viaduct peste râul Siret
- Amenajare platforme lucru;
- Forare, armare și betonare piloți la pile.
- Relocare rețele electrice
- Execuție sistem ITS

„În șantier sunt mobilizați un număr de 216 muncitori și 58 de utilaje”, precizează reprezentanții CNAIR.

Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL; Lungime: 10,76 km; Durată contract: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 de luni execuție); Valoare contract: 449,425,040 de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: POIM; Ordin de începere execuție: 10.01.2022;cStadiul actual: 61%; Termen deschidere: 2024.

economica.net

  • 2 weeks later...
Posted

Mobilizare fără precedent pe şantierul podului peste Siret

Sute de muncitori, zeci de utilaje şi mai multe instalaţii de forat intervin pe şantierul viitorului Drum Expres Brăila-Galaţi. Specialiştii susţin că este o mobilizare fără precedent, în special în zona în care şoseaua modernă va traversa râul Siret.

Structura uriaşă are o lungime de 1,7 kilometri şi include podul peste Siret, viaducte şi un pasaj peste linia ferată. Aceasta este a doua cea mai mare structură aflată în construcţie în România, după podul peste Dunăre de la Brăila. Constructorul a mobilizat la faţa locului numeroase utilaje şi muncitori.

Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu susţine că în ceea ce priveşte numărul instalaţiilor de forat este vorba despre un record. „În şantierul Drumului Expres Brăila-Galaţi, continuă execuţia lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcţie, după podul de la Brăila, şi anume la o super-structura mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar şi digul de protecţie, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri şi două secundare de câte 80 m. Au fost deja foraţi, armaţi şi turnaţi 280/900 piloţi şi estimăm ca până la sfârşitul lunii iulie a acestui an să se finalizeze această etapă. (...) Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are 10 instalaţii de forat mobilizate numai în acest loc, 186 muncitori în total, pe întregul şantier şi încă 57 utilaje, iar liniile de producţie a grinzilor vor fi mutate de la Adjud în acest şantier”, a anunţat Scrioşteanu pe Facebook.

Lucrări se desfăşoară şi pe alte porţiuni ale şoselei moderne care va lega oraşele Brăila şi Galaţi. Şantierul ar putea fi închis înainte de termen. „Stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galaţi a ajuns la 65%, iar dacă vremea va fi favorabilă şi antreprenorul va menţine ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare, din aprilie 2024”, a adăugat Irinel Scrioşteanu.

Contractul are o valoare de peste 371 de milioane de lei, fără TVA, şi este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Drumul Expres Brăila – Galaţi va avea o lungime de 10,7 kilometri, două benzi de circulaţie pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Şoseaua porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni, din judeţul Galaţi.

mediafax.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Brăila-Galaţi este zona în care se investeşte cel mai mult în infrastructură

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, cu ocazia unei vizite făcute pe şantierul Podului suspendat peste Dunăre, că zona Brăila-Galaţi este cea în care se investeşte cel mai mult din ţară în infrastructură. „Este zona în care se investeşte cel mai mult în infrastructură şi se va investi în anii viitori, în afară de Podul peste Dunăre, avem şi drumurile expres, este normal să se întâmple aşa, Brăila-Galaţi este a doua mare aglomerare urbană a ţării„, a declarat Sorin Grindeanu, scrie Agerpres.

Ministrul Transporturilor a mai declarat că va merge să vadă şi cum se desfăşoară lucrările la Drumul Expres Galaţi – Brăila, care va face legătura cu Podul suspendat peste Dunăre. „Voi merge cu colegii să văd şi Drumul Expres Brăila-Galaţi, să vedem cum lucrează acolo. În momentul acesta, din ce mi-au spus colegii de la CNAIR, lucrările se desfăşoară foarte mult în zona podului de la Siret. Vom merge şi acolo, pentru că toată această dezvoltare nu este finalizată până când nu se va întâmpla şi acest Drum Expres Galaţi-Brăila, care – aşa cum vorbeam cu preşedintele Consiliului Judeţean Brăila – în final ar trebui să ducă şi spre dezvoltările celelalte, adică Drumul Expres Brăila-Focşani şi Drumul Expres Brăila-Buzău. Să nu uităm şi nu o să ratez niciun moment să spun că acea asociere de patru consilii judeţene – Brăila, Galaţi, Ialomiţa şi Călăraşi, acel ADI s-a mişcat foarte bine şi a făcut foarte repede tot ce ţine de partea birocratică pentru drumul de mare viteză Galaţi-Chiciu. Iată că sunt încă trei dezvoltări de infrastructură în această zonă şi, bineînţeles, pe malul tulcean odată cu Jijila şi cu toate celelalte dezvoltări care duc spre Constanţa”, a evidenţiat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai afirmat că toate marile lucrări de infrastructură din România se fac cu fonduri europene şi că este pentru prima dată când la Ministerul Transporturilor s-au accesat toţi banii europeni. „Am cerut suplimentare de fonduri, am primit încă 10%, adică 450 milioane de euro, o să-i terminăm şi pe aceştia foarte repede, până la jumătatea lunii august. O să mai cerem, pentru că mai bine accesăm aceste sume, decât să le trimitem înapoi la sfârşitul anului”, a precizat ministrul Grindeanu.

Constructorul Drumului Expres Galaţi – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

economica.net

Posted

Lucrările la podul de peste Siret avansează

Potrivit directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Cristian Pistol, construcția Drumului Expres (DEx6) Brăila - Galați a ajuns la un stadiu fizic de 67%.

La ultima vizită în teren a oficialului CNAIR, acesta a menționat că podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România, face parte din proiect și va avea o lungime de 307 metri, cu o deschidere centrală de 130 de metri.

"Mobilizarea în șantier este bună, iar constructorul român (Spedition UMB) își concentrează eforturile în zona podului peste Siret, unde funcționează zece foreze, o stație de betoane, o fabrică de grinzi și alte elemente prefabricate. Constructorul a executat 360 de piloți forați din cei 900 necesari și a relocat toate utilitățile. Podul face parte dintr-un ansamblu de structuri cu o lungime de peste 1,7 kilometri, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar și un dig de protecție", a arătat Cristian Pistol.

Drumul Expres Brăila - Galați are o lungime de 10,76 kilometri, pornește din drumul de legătură brăilean al podului de peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2B, în zona Movileni. Acesta va reprezenta o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 2B, asigurând cea mai rapidă conexiune între cele două orașe dunărene.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Drumul Expres Galați – Brăila va fi finalizat la începutul anului viitor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat cu ocazia inaugurării Podului suspendat peste Dunăre că Drumul Expres Galați – Brăila, care va face legătura cu Podul peste Dunăre, ar putea fi inaugurat la începutul anului viitor, informează Agenția de presă Rador, care citează Radio Iași.

”Mă aștept ca, până la sfârșitul anului, să se termine și drumul spre Jijila, cei aproximativ 20 km, și a doua descărcare pe malul tulcean, de asemenea, la începutul anului viitor, să fie gata, pe malul brăilean, Drumul Expres Galați – Brăila. Am fost în urmă cu zece zile să văd cum merge acea investiție. Cei care realizează acea investiție sunt la acel pod peste Siret, au forat 300 de piloni, din 900, sunt cu multe utilaje în zonă. Sunt optimist că, la începutul anului viitor, acest drum expres care va lega Galațiul de Brăila să fie finalizat, iar descărcarea de pe acest pod să se facă și în acest drum expres. (…) Mare parte din investiție este realizată, se lucrează în acest moment cu un ritm susținut, spun eu, la acel pod. Este singura lucrare de anvergură care a rămas. Dacă vor reuși să facă restul de 400-500 de piloni în următoarele trei-patru luni, există și această șansă să fie finalizat până la finalul anului, dar eu am vrut să fiu cât se poate de realist și să spun începutul anului viitor. Nu înseamnă că sunt ieșiți din termen, dimpotriv”, a afirmat Grindeanu, la Brăila.

Constructorul Drumului Expres Galați – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

profit.ro

  • 1 month later...
Posted

Grindeanu anunță când va fi gata Drumul Expres Galați – Brăila

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările la Drumul Expres Galați-Brăila, care va face legătura cu Podul Suspendat peste Dunăre, vor fi finalizate în prima jumătate a anului viitor. ”Pe mine mă interesează, în acest moment, foarte mult Drumul Expres Galați-Brăila. Am fost și am vizitat locația unde va fi podul peste Siret, s-au forat aproape 600 de piloni în acest moment, din 900. Undeva în prima jumătate a anului viitor vom avea acest drum expres finalizat. Este foarte important pentru zona Galați-Brăila. Eu cred că toate aceste investiții vor duce la creștere economică, ceea ce de fapt urmărim cu toții. Lucrările sunt în grafic și, așa cum ne-a obișnuit constructorul, un constructor foarte bun, eu cred că vor fi terminate înainte de termenul limită”, a declarat Grindeanu, arată Agerpres.

Constructorul Drumului Expres Galați – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Data de finalizare prevăzută în contractul semnat în urmă cu doi ani este mai 2024. Acest obiectiv constă în construirea a 11,088 km de drum expres, la două benzi pe fiecare sens de circulație, inclusiv a trei poduri, unui pasaj și două viaducte.

Luna trecută, Grindeanu a declarat că Drumul Expres Galați – Brăila, care va face legătura cu Podul peste Dunăre, ar putea fi inaugurat la începutul anului viitor.

profit.ro

  • 3 weeks later...
Posted

UMB, factură de 82 milioane de lei pentru Drumul Expres Brăila-Galați

UMB, cel mai puternic constructor din România a transmis luni, 28 august o factură de 82,4 milioane lei pentru lucrări pe Drumul Expres Brăila-Galați (10 km.) Stadiul fizic de execuție este de aprox. 70 %, iar factura reprezintă 22 % din valoarea proiectului.

UMB lucrează în forță la mega viaductul peste Siret și Calea Ferată. Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

economedia.ro

  • 2 months later...
Posted

Constructorul drumului expres Galați - Brăila, lăudat de ministrul Transporturilor

”Mobilizare bună a constructorului român pe șantierul Drumului expres Brăila- Galați (10,76 km)! Lucrările, începute în ianuarie 2022, au ajuns la un stadiu fizic de 78 la sută și au termen de finalizare mai 2024”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după vizita făcută miercuri, 1 noiembrie, pe șantier.

Dată fiind importanța regională a proiectului, ministrul a fost însoțit de reprezentanți ai CNAIR, dar și de președintele CJ Galați, Costel Fotea și președintele CJ Brăila, Chiriac Francisk-Iulian.

Zona de interes a vizitei a cuprins construcția podului peste Siret, pe raza comunei Vădeni, aflat pe traseul drumului expres și care va fi al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea (pe ruta Constanța - Mangalia). Podul peste Siret va avea o lungime totală de 307 metri cu o deschidere centrală de 130 de metri, potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Transporturilor.

”Am ținut să vin aici, împreună cu cei doi președinți de Consiliu Județean, pentru că aici este cea mai grea porțiune din lucrarea drumului expres Galați – Brăila. Această lucrare nu este una simplă. Au fost aproximativ 900 de piloni pentru această traversare a Siretului, au mai rămas de forat în jur de 10 piloni, ceea ce înseamnă că în această săptămână vor finaliza această etapă. Termenul de finalizare a drumului expres va fi la jumătatea anului viitor, este un termen cât se poate de realist, e un constructor foarte bun, care se ține de grafic și care va respecta termenul asumat”, a declarat Sorin Grindeanu.

Drumul expres Galați – Brăila va asigura ”o fluidizare mai bună dinspre Galați spre ceea ce înseamnă Brăila și nu numai, făcând legătura cu Podul peste Dunăre, spre Tulcea și Constanța”, a arătat ministrul Transporturilor, care a precizat că în prezent se lucrează și la proiectele drumurilor expres care vor moderniza conexiunile spre Buzău și Focșani.

Constructorul Drumului Expres Galaţi – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

UMB va termina Drumul Expres Brăila – Galați în decembrie 2024, deși Ministerul Transporturilor a promis inaugurarea cel mai târziu la jumătatea anului

Constructorul român UMB va finaliza lucrările la Drumul Expres Brăila – Galați în decembrie 2024, conform termenului din Autorizația de Construire emisă pentru viaductul „mamut” peste Siret, consideră Asociația Pro Infrastructură.

Finalizarea proiectului va permite legătura rutieră modernă între Moldova și Dobrogea prin Galați, Pod Brăila, Tulcea și Constanța sau legătura mai rapidă la Autostrada Soarelui pe ruta Galați – Brăila – Drajna. De la Brăila la Buzău respectiv la Tulcea, CNAIR are traseu final pentru viitorul Drum Expres Buzău – Brăila – Tulcea, iar de la Tulcea la Constanța proiectantul are mari întârzieri.

Drumul Expres Brăila – Galați cu o lungime de 10 kilometri este la 79% execuție (grafic oficial CNAIR), iar în noiembrie 2023, la ultima verificare pe șantier, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădea asigurări că inaugurarea va fi cel târziu la jumătatea anului 2024. (Sorin Grindeanu avansase și decembrie 2023 pentru inaugurarea DEx 6).

Deși contractul a fost semnat încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.

Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri.
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

În noiembrie 2023, UMB avea peste 300 de drumari pe șantier, spunea la verificarea lucrărilor, Cristian Pistol, șeful CNAIR. Podul peste Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat după cel de la Agigea. „Pe traseul acestui drum expres se construiește și podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea (pe ruta Constanța-Mangalia). Podul hobanat va avea 307 metri și face parte dintr-o structură lungă de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar și un dig de protecție. Drumul Expres Brăila – Galați va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Acesta pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2 B, în zona Movileni. Acest drum de mare viteză va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 22 B și va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, afirma Cristian Pistol.

economedia.ro

Posted

Drumul Expres Galaţi - Brăila va fi gata abia în decembrie 2024

Lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați (DEx6) vor fi finalizate abia în decembrie 2024, la termenul impus de autorizația de construire emisă pentru viaductul peste Siret, estimează  specialiştii de la Asociația Pro Infrastructura.

În noiembrie 2023, la ultima verificare pe șantier, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dădea asigurări că finalizarea drumului va avea loc cel târziu la jumătatea anului 2024, după ce anterior avansase ca termen şi luna decembrie 2023.

Cu o lungime de 10 kilometri, DEx6 a ajuns la 79% în graficul oficial de execuție al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii din România (CNAIR). Deși contractul a fost semnat în aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara lui 2022, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru viaductul peste Siret abia în decembrie 2022, aceasta fiind principala cauză a întârzierilor.

Structura complexă ce va traversa Siretul va avea o lungime totală de 1,7 kilometri şi va cuprinde două viaducte, un pod peste râu de 307 metri, un pasaj peste complexul de cale ferată şi un dig de protecţie. Podul peste Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat din România, după cel de la Agigea.

Finalizarea Drumului Expres Brăila – Galați va fi o alternativă pentru traficul greu de pe DN 22B (Dig), va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre. DEx6 pornește din drumul de legătură al podului și se încheie la intersecția cu DN 2B, în zona Movileni.

Constructorul drumului este asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, iar valoarea contractului este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.