Jump to content

Recommended Posts

Posted

Umbrărescu, despre proiectele UMB: drumul expres Brăila - Galați ar putea fi gata anul acesta

Grupul UMB va finaliza anul acesta lucrările la tronsonul 4 (31,82 km) al Drumului Expres Craiova - Pitești (DEx12), la Drumul Expres Brăila - Galați (10,77 km) și la Autostrada A7 Buzău - Focșani (82,44 km), potrivit declarațiilor omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, care controlează cel mai mare grup românesc din domeniul construcțiilor de drumuri „Craiova 4 o să fie gata anul acesta, Galațiul și cu Buzău - Focșani, sperăm”, i-a transmis Dorinel Umbrărescu președintelui Senatului, Nicolae Ciucă, într-o înregistrare video publicată de PLUS TV Bacău. "Când dumneavostră spuneți sperăm, eu înțeleg ce trebuie", i-a răspuns Ciucă.

Declarația rară a lui Dorinel Umbrărescu a avut loc în contextul vizitei efectuate vineri de mai mulți politicieni pe șantierul lotului 2 al tronsonului Focșani – Bacău.

economica.net

Posted

UMB speră să finalizeze drumul expres Galaţi - Brăila în 2024

Drumul expres Brăila - Galați (DEx6) ar putea fi finalizat anul acesta, potrivit declarațiilor omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, care controlează UMB, grupul care a câştigat contractul de execuţie pentru această investiţie. "Craiova - Piteşti 4 o să fie gata anul acesta, Galați - Brăila și Buzău - Focșani sperăm", a spus Umbrărescu, în timpul unei vizite efectuate alături de mai mulți politicieni pe șantierul autostrăzii Moldovei (A7). Stadiul actual al lucrărilor realizate pe DEx6 este de 79%.

Potrivit specialiştilor de la Asociația Pro Infrastructură, lucrările la drumul expres Brăila - Galați vor fi finalizate în decembrie 2024, la termenul impus de autorizația de construire emisă pentru viaductul peste Siret, deşi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat numeroase asigurări că drumul va fi finalizat la jumătatea anului 2024, după ce anterior avansase ca termen luna decembrie 2023.

Contractul pentru DEx6 a fost semnat în aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara lui 2022, însă autorizația de construire pentru viaductul peste Siret a fost emisă abia în decembrie 2022, aceasta fiind principala cauză a întârzierii. Structura complexă ce va traversa Siretul va avea o lungime totală de 1,7 kilometri şi va cuprinde două viaducte, un pod peste râu în lungime de 307 metri, un pasaj peste complexul de cale ferată şi un dig de protecţie.

DEx6, în lungime totală de 10,77 km, pornește din drumul de legătură al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2B, în zona Movileni.

Constructorul şoselei este asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, iar valoarea contractului este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Drum Expres Brăila - Galați: UMB a ajuns la un stadiu de 80%. 500 de muncitori, mobilizați pe șantier

Stadiul lucrărilor la Drumul Expres Brăila - Galați a ajuns la 80%, a anunțat sâmbătă Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Atât autoritățile, cât și constructorul UMB, estimează că cei aproape 11 kilometri ai noului drum expres vor fi gata în 2024.

„Mobilizare bună pe șantierul drumului expres Brăila – Galați!”, a transmis șeful CNAIR într-o postare video pe pagina proprie de Facebook. Potrivit lui, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 80%, iar constructuctorul român (Spedition UMB) montează grinzi la structura complexă de pe traseul drumului expres. „Această structură, formată dintr-un viaduct care traversează denivelat calea ferată și dintr-un pod peste râul Siret, are o lungime totală de 1.780 m (din care 300 m este lungimea podului hobanat)”, a detaliat Pistol.

În paralel se lucrează la terasamente unde urmează așternerea balastului stabilizat și a straturilor asfaltice.

În șantier constructorul a mobilizat 500 de muncitori și 12 macarale de mare tonaj, a precizat șeful CNAIR. El a adăugat că Drumul Expres Brăila – Galați (10,77 km) trebuie finalizat pănă la sfârșitul acestui an (2024).

Valoarea contractului este de 371,41 de milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.

Luna trecută, însuși Dorinel Umbrărescu a declarat că grupul pe care îl controlează va finaliza anul acesta lucrările la tronsonul 4 (31,82 km) al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), la Drumul Expres Brăila – Galați (10,77 km) și la Autostrada A7 Buzău – Focșani (82,44 km). „Craiova 4 o să fie gata anul acesta, Galațiul și cu Buzău – Focșani, sperăm”, i-a transmis Dorinel Umbrărescu președintelui Senatului României Nicolae Ciucă. Pasionații de infrastructură au început deja pariurile dacă UMB,  cel mai mare grup românesc din domeniul construcțiilor de drumuri, va reuși să finalizeze anul acesta 125 de kilometri de autostradă și drum expres.

economica.net

Posted

Sute de muncitori şi zeci de utilaje lucrează pe drumul expres Brăila - Galaţi

Drumul expres Brăila - Galați este gata în proporție de 80%, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, care a remarcat mobilizarea bună a constructorului pe şantier. Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate până la sfârșitul anului, a precizat Pistol.

"Mobilizare bună pe şantierul drumului expres Brăila - Galaţi. Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 80%, iar constructorul montează grinzi la structura complexă de pe traseu", a scris Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook. În paralel, se lucrează la terasamente, unde urmează aşternerea balastului stabilizat şi a straturilor asfaltice.

Cristian Pistol a menţionat că structura la care se lucrează este formată dintr-un viaduct ce traversează denivelat calea ferată şi dintr-un pod peste râul Siret şi are o lungime totală de 1.780 de metri (din care 300 de metri este lungimea podului hobanat). "În şantier, constructorul a mobilizat 500 de muncitori şi 12 macarale de mare tonaj. Drumul trebuie finalizat până la sfârşitul acestui an", a mai scris directorul CNAIR.

Valoarea actualizată a contractului pentru drumul expres Brăila - Galaţi (DEx6) este de 449,4 milioane de lei (fără TVA), constructor este asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Valoarea totală a Proiectului „Construcția Drumului expres Brăila- Galați” este de 506.438.896,08 lei

COMPANIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 22.04.2024, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 145/10.06.2022, pentru proiectul: „Constructia Drumului expres Braila- Galati”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica una dintre clauzele importante:

Art.1. La Articolul 3- Valoarea contractului, alin (1) si alin (2) vor avea urmatorul cuprins: Valoarea totala a Proiectului „Constructia Drumului expres Braila- Galati” este de 506.438.896,08 lei (Etapa I si Etapa II), din care valoarea eligibila totala a proiectului (Etapa I si Etapa II) este de 363.261.081,05 lei, iar valoarea contractului de finantare aferent Etapei I este de195.536.132,18 lei, finantata un cadrul POIM 2014- 2020, este dupa cum urmeaza;

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune aferenta Etapei I POIM, este în sumă de 126.169.152,97 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.
Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului aferenta Etapei I este în sumă de 22.265.144,64 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.
Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA aferent Etapei I si II.

Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

curierulnational.ro

Posted

Drumul expres Brăila - Galați, la aproape 85 la sută

Lucrările la drumul expres Brăila - Galați (DEx6) au ajuns la un stadiu de aproape 85 la sută, potrivit unei postări a lui Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Conform şefului CNAIR, "echipele  constructorului sunt bine mobilizate în șantier. Peste 200 de muncitori și peste 80 de utilaje lucrează în special la structuri, iar la podul hobanat peste Siret se toarnă pilonii centrali". În opinia lui Cristian Pistol, dacă ritmul se va păstra, circulația pe drumul expres Brăila - Galați ar putea fi deschisă mai devreme de finalul anului, aşa cum prevede termenul contractual.

Drumul Expres Brăila - Galați are o lungime de 10,7 km, iar valoarea investiţiei este de 449,4 milioane de lei (fără TVA). Constructor este asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

viata-libera.ro

Posted

Grindeanu: «Combinatul a întârziat lucrarea!»

Pe şantierul drumului expres Brăila-Galaţi, unde ministrul Grindeanu a ajuns în vizită de lucru, situaţia este în grafic, chiar dacă au fost probleme. Lucrarea este la circa 85 la sută gata.
"Lucrările au înaintat foarte bine, a fost un blocaj pe care trebuie să îl menţionez, blocaj care a fost depăşit. A fost legat de tablierul metalic care trebuia să vină din zona de aici, de la Galaţi. Combinatul a întârziat lucrarea, dar acum s-a intrat într-un grafic normal. Sfârşitul anului ne va prinde cu această lucrare terminată. Sunt undeva la 80 şi ceva la sută, 85, gata", a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Trasporturilor.

monitoruldegalati.ro

  • 1 month later...
Posted

Primăvara lui 2025, „termenul realist” pentru inaugurarea drumului expres Galați - Brăila

O estimare realistă pentru inaugurarea drumului expres  Galați - Brăila este primăvara 2025, afirmă Asociația Pro Infrastructura, citată de Economedia

Luna trecută, stadiul fizic al drumului pe care lucrează constructorul român UMB se apropia de 85%, iar șeful CNAIR, Cristian Pistol, spunea că circulația poate fi deschisă mai devreme de anul 2025, așa cum prevede termenul contractual.

Potrivit Asociației Pro Infrastructura, probleme majore sunt la podul hobanat peste Siret, care este mult întârziat, alături de depășirea termenelor din contract și din autorizațiile de construire. Deși contractul a fost semnat încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022.

Drumul Expres Brăila -  Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea construcției este de 449,42 milioane lei (fără TVA). Finalizarea proiectului va permite legătura rutieră modernă între Moldova și Dobrogea prin  Galați, pod Brăila, Tulcea și Constanța sau legătura mai rapidă la Autostrada Soarelui pe ruta Galați - Brăila - Drajna.

"În noiembrie 2022, apoi în ianuarie 2023, Grindeanu declara cu nonșalanță că drumul expres va fi gata în 2023. În februarie 2023 (și ulterior), noi am dezmințit cu vehemență termenul fantezist. În noiembrie 2023, ministrul anunța triumfalist că "avem un constructor care se va ține de grafic și care va respecta ca, până la jumătatea anului viitor, să fie finalizată această lucrare. "Jumătatea anului viitor" este acum, iar structura-mamut de peste Siret și căile ferate din zonă sunt întârziate", potrivit asociației.

"Din păcate, a intrat în sarabanda promisiunilor și antreprenorul, chiar prin vocea liderului său, domnul Umbrărescu, care în martie 2024 dădea ca sigură deschiderea DEx6 Galați-Brăila în acest an. Suntem nevoiți să dezmințim din nou: în opinia noastră, drumul expres nu va fi gata nici în decembrie 2024. Călcâiul lui Ahile este podul hobanat peste Siret, care nu este deloc o bagatelă și este mult întârziat. Pilonii încă se înaltă, cu greu. Apoi vin piesele de tablier metalic, hobanele (instalare, tensionare), hidroizolația, mărunțișurile (asfalt, parapete, rosturi dilatație) și, desigur, testele absolut esențiale. A se vedea timpii tehnologici pe alte poduri de acest tip: Satu Mare, Agigea sau Basarab și Ciurel/Virtuții în București.

Pe lângă promisiunile fanteziste, foarte deranjantă este depășirea termenelor din contract și din autorizațiile de construire (AC). Contractul pe cei 10,77 km dintre Brăila și  Galați a fost semnat cu UMB în 15.04.2021, prevede 10 luni de proiectare și 24 de execuție și are ordine de începere din 01.07.2021 (proiectare), respectiv, 10.01.2022 (lucrări în teren).

Prima AC, aferentă celor aproximativ 7 kilometri ușori dinspre Brăila, a fost emisă în 24.12.2021, iar lucrările nu sunt gata la jumătate de an după expirarea celor 24 de luni de execuție. A doua AC a fost semnată de Grindeanu în 20.12.2022, pentru zona critică supercomplicată dinspre  Galați, și nu este nicio șansă ca scadența din decembrie 2024 să fie respectată.

Concluzia: estimarea noastră realist-optimistă pentru inaugurare este primăvara 2025", a transmis Asociația Pro Infrastructura.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Drumul Expres Brăila - Galați nu va fi gata anul acesta

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că Dorinel Umbrărescu va reuși să finalizeze în 2024 cinci tronsoane de autostradă sau drum expres, respectiv Autostrada Moldovei Buzău - Focșani, loturile 1, 2, 3 şi 4, şi Drumul Expres Craiova - Pitești, lotul 4.

Cu toate acestea, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, consideră că antreprenorul nu are cum să onoreze decât două dintre promisiuni: loturile 2 și 4 din Autostrada Moldovei (A7). Celelalte două loturi din Buzău - Focșani şi tronsonul din Craiova - Pitești vor fi gata cel mai probabil în primăvară, potrivit specialistului.

Nici Drumul Expres Brăila - Galați nu va fi gata anul acesta, consideră Ionuţ Ciurea. "În martie, politicienii și Umbrărescu au promis Galați - Brăila, care are doar 11 kilometri. Acesta avea termen decembrie 2024. Nu va fi gata. Acolo este un pod hobanat, care e departe de a fi gata. Sperăm să fie gata la finalul primăverii viitoare, în 2025", a declarat oficialul Asociației Pro Infrastructură.

"Pilonii încă se înalță, cu greu. Apoi vin piesele de tablier metalic, hobanele (instalare, tensionare), hidroizolația, mărunțișurile (asfalt, parapete, rosturi de dilatație) și, desigur, testele absolut esențiale. A se vedea timpii tehnologici pentru alte poduri de acest tip: Satu Mare, Agigea, Basarab și Ciurel/Virtuții. Autorizația de construire a fost semnată pe 20.12.2022 și nu este nicio șansă ca scadența din decembrie 2024 să fie respectată. Estimarea noastră realist-optimistă pentru inaugurare este primăvara 2025", se detaliază pe pagina Asociației Pro Infrastructură.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, susține că pentru Brăila - Galați nu există presiune pe umerii antreprenorului. "Termenul contractual este aprilie 2025. Și nimic nu-l poate obliga pe Umbrărescu să termine mai repede. Dar, având în vedere mobilizarea și capacitatea UMB, nu excludem posibilitatea să se deschidă circulația anul acesta", a declarat oficialul CNAIR, pentru ziare.com.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Drumul expres Brăila - Galați, gata în aprilie 2025

Dintre cele patru drumuri expres care ar trebui să lege Brăila de alte municipii importante, precum Tulcea, Galați, Focșani, Buzău, drumul Brăila – Galați este cel mai aproape de finalizare, având stadiu de execuție a lucrărilor de 86%, scrie Arena Construcțiilor.

Cu o lungime de 10,77 km, Drumul expres Brăila – Galați ar urma să fie finalizat în aprilie anul viitor, după cum a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru sursa citată. La începutul lunii octombrie, lucrările erau executate în proporție de 86%, în timp ce stadiul plăților era de circa 65%.

Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit în 15 aprilie 2021 asocierii SA & PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade SRL. Valoarea lui este de aproape 450 milioane de lei, fără TVA.

Acest contract face parte din proiectul Drum Expres Focșani – Brăila – Galați – Giurgiulești, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Drumul Expres Galaţi - Brăila, în întârziere

Drumul Expres Galaţi - Brăila ar putea fi gata abia în toamnă, conform unor previziuni pentru 2025 făcute de Asociaţia "Pro Infrastructură", deşi ultima estimare a oficialităţilor indica primăvara acestui an ca termen de finalizare.

"Cei 10,77 kilometri de pe DEx6 Galaţi - Brăila pot fi gata în toamnă, dacă se doreşte asta", scrie asociaţia, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, "DEx Galați - Brăila, întârziat pe fondul mobilizării constructorului pe A7 (Autostrada Moldovei, Ploieşti - Siret) și al faptului că include un pod hobanat, o structură mai complexă, ar trebui să fie gata până în lunile mai - iunie", a declarat Alin Șerbănescu, pentru site-ul "Europa liberă".

Reamintim faptul că Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor din 2021, avansează de câţiva ani diverse termene optimiste de finalizare, pe care specialiştii şi realitatea le-au infirmat de fiecare dată. În noiembrie 2022, Grindeanu declara că drumul va fi gata în 2023. În noiembrie 2023, ministrul anunța că lucrarea va fi finalizată până la jumătatea anului 2024. În martie 2024, inclusiv constructorul anunţa deschiderea DEx6 până la finalul anului.

Contractul Drumului Expres Galaţi - Brăila, semnat pe 15 aprilie 2021, prevede o perioadă de 24 de luni pentru execuție, din data de 10 ianuarie 2022, când au început efectiv lucrările în teren. În luna noiembrie, stadiul de realizare al întregii investiţii era de 86%.

În valoare de 450 milioane de lei (fără TVA), DEx6 face parte din proiectul Drumului Expres Focșani - Brăila - Galați - Giurgiulești, finanțat cu bani europeni prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

La final de 2024, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din țară a ajuns la 1269,87 kilometri aflați în exploatare. În 2025, cred specialiştii de aici, ne vom apropia de borna 1.500 de km.

viata-libera.ro

Posted

Două proiecte rutiere importante pentru Galați au obținut acordul de mediu

Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acord de mediu, în 2024, urmând să fie construite în anii următori, conform datelor Direcției Controlul Poluării și Reglementări, din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Alți aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, în vederea emiterii sau revizuirii actelor de reglementare, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Printre proiectele care au parcurs procedurile de evaluare a impactului asupra mediului se numără cel de revizuire acord de mediu pentru proiectul „Drum expres Brăila - Galați”, titular CNAIR – finalizat (10,768 km).

De asemenea, a obținut acordul de mediu și proiectul ”Drum expres Focșani-Brăila”, titular CNAIR (73,524 km).

În procedură se află acordul de mediu pentru pentru proiectul ”TransRegio Braila-Slobozia-Drajna-A2 și Chiciu-Drajna”, titular Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru infrastructura de transport de interes strategic, în zona de Est si Sud - județele Galați, Brăila, Ialomița și Călărași (170,9 km). Tot în procedură de obținere a acordului de mediu se mai află proiectul ”Drum expres Buzău - Brăila”, titular CNAIR (112,440 km).

fluxnews.ro

  • 1 month later...
Posted

Pe Drumul Expres Galați - Brăila, cea mai complexă lucrare din România

Drumul Expres Galați - Brăila, aflat în prezent în construcție, include una din cele mai complexe structuri rutiere din țară, care cuprinde un pod hobanat, două viaducte și un pod metalic.

Cu o lungime de 10,77 km, DEx 6 trebuia să fie gata anul trecut, în decembrie, însă constructorul, firma românească UMB, a depășit termenul contractual. Drumul, la care se lucrează din 2022, va fi însă gata anul acesta. Partea cea mai grea a lucrării o reprezintă cei 3 km dinspre Galați, a declarat Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructură, organizație care urmărește implementarea marilor proiecte din România. Acesta a spus că inaugurarea Drumului Expres Brăila - Galați "a fost promisă total iresponsabil în ultimii ani". "Grindeanu a promis întâi că va fi gata în 2023, deși era clar că era imposibil. Apoi a tot promis că va fi gata în 2024. Chiar și Umbrărescu (patronul UMB - n.r.) a promis că-l va termina în 2024", a declarat Ciurea, pentru hotnews.ro.

Potrivit acestuia, proiectul va fi totuși finalizat în acest an, dar momentul exact depinde de când vor sosi pe șantier tablierul metalic și hobanele (cablurile care susțin greutatea podului - n.r.). "Ar putea să fie gata în toamnă. Se poate chiar și în vară, dacă vine tablierul repede, în câteva luni", a mai spus Ciurea.

Reprezentantul Pro Infrastructură a explicat că la capătul dinspre Galați al drumului este în lucru una din cele mai spectaculoase lucrări de artă de pe un proiect rutier din țară. O zonă de aproape 2 kilometri este formată numai din structuri: un viaduct care traversează digul de protecție al Siretului, un pod metalic în arc peste calea ferată, o altă structură de viaduct peste care se leagă direct un pod hobanat peste râul Siret, iar la final un alt viaduct care traversează liniile de cale ferată din depou. "E o structură mamut, de vreo 1,8 km. Este cea mai spectaculoasă lucrare, în afară de tuneluri, de pe rețeaua actuală de autostrăzi din România. Se va vedea impresionant când va fi gata", a spus Ionuţ Ciurea.

Drumul Expres Galați - Brăila este proiectat pentru viteza de 120 km/h şi va avea câte două benzi pe fiecare sens.

viata-libera.ro

  • 4 weeks later...
Posted

Drumul Expres Brăila – Galați a ajuns la 90%. Se lucrează la un mare pod hobanat

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a arătat pe facebook că Drumul Expres Brăila- Galați (DEx6) a ajuns la un grad de execuție de 90%, iar angajații lui Dorinel Umbrărescu se concentrează acum la podul peste Siret, al doilea pod hobanat ca mărime din România.

“Stadiul lucrărilor pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați (10,76 km) a ajuns la 90%! Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret. În șantierul acestui nou drum expres, construit cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027, sunt mobilizați la ora actuală 150 de muncitori și 210 utilaje. După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, a scris Grindeanu.

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a precizat că podul peste Siret, în lungime de 307 metri, este al doilea pod hobanat din România, ca mărime, după cel de la Agigea.

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,42 milioane lei, fără TVA.

economica.net

  • 2 weeks later...
Posted

Care este stadiul lucrărilor pe Drumul Expres Brăila-Galați. Sorin Grindeanu promite că va fi gata în vară

Stadiul lucrărilor pe şantierul Drumului Expres Brăila - Galaţi a depăşit 90%, a anunţat sâmbătă directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. "Constructorul român (Spedition UMB) montează arcele metalice la pasajul peste calea ferată Brăila- Galaţi. Acest pasaj face parte dintr-un ansamblu de structuri care include podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime după cel de la Agigea)", a notat Pistol, pe pagina de Facebook.

Joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat că în vară va fi dat în circulaţie şi drumul expres Brăila - Galaţi (DEx 6). "Tot în vară, vom da în circulaţie şi Brăila - Galaţi. Sunt câteva proiecte care vor fi în lunile următoare date în circulaţie, urmând ca până la sfârşitul anului cei 250 de km să fie atinşi cu loturile de pe autostrada Transilvaniei, cu loturile de pe A7, până la Adjud, după Bacău - sunt loturi pe A7 pe care trebuie să le dăm în circulaţie. Mă aştept de asemenea, scuzaţi-mă, acum în luna mai să dăm drumul şi la jumătatea rămasă de la Băiculeşti la Curtea de Argeş, pe lotul 5 de pe autostrada Sibiu - Piteşti. Sunt încă vreo 16 km şi ajungem până la Curtea de Argeş. Iată că ajungem acolo la ce am spus, la cei aproape 250 de km", a subliniat Grindeanu.

stirileprotv.ro

UMB va da gata încă un drum expres! Până în vară, grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu va finaliza Drumul Expres (DEx6) Brăila – Galați, în lungime de 10,76 km. Potrivit oficialilor de la Transporturi, lucrările pe șantierul DEx6 sunt pe ultima sută de metri, gradul de execuție ajungân la 90%. Imagini din șantier au fost prezentate atât de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cât și de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Vorbim de un drum expres la care piesa de rezistență este podul hobanat de 307 metri, al doilea cel mai lung din țară după cel de la Agigea, și care te conduce până la Dunăre. Aici se face conexiunea cu podul suspendat de la Brăila.

„Stadiul lucrărilor pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați (10,76 km) a ajuns la 90%! Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime din România, după podul Agigea). În șantierul acestui nou drum expres, construit cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027, sunt mobilizați la ora actuală 150 de muncitori și 210 utilaje. După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila“, a anunțat Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Imagini de pe șantierul DEx 6 Brăila – Galați a prezentat și șeful CNAIR. În video se observă echipele de muncitori care lucrează la montarea tablierului metalic al podului hobanat peste râul Siret, dar și la așternerea stratului de uzură pe unele porțiuni ale drumului. UMB are în șantier peste 150 de muncitori și 210 utilaje. Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,42 milioane lei, fără TVA, adică aproximativ 110 milioane euro.

UMB va mai finaliza în această primăvară încă un drum expres: secțiunea lipsă de 12 km de pe tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești, mai exact conexiunea dintre localitatea Albota și A1 București – Pitești.

euro24info.com

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.