Jump to content

Planuri pentru drumul expres Galaţi - Brăila


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Planuri pentru drumul expres Galaţi - Brăila

Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres Galati - Braila se va finaliza pe 10 aprilie, a anuntat, miercuri, prefectul judetului Galati, Mihai Capra. Prefectul s-a aflat in urma cu cateva zile la Ministerul Transporturilor, unde s-a facut o interventie in legatura cu ruta viitoare a acestui drum. "Cand am fost acolo, se lucra la caietul de sarcini pentru drumul care sa faca legatura intre Braila si coridorul IX. Se vorbea despre legarea acestui drum la coridorul IX, prin largirea drumului existent Braila - Ramnicu Sarat. Le-am explicat ca, pentru galateni si braileni, cele mai frecvente drumuri duc spre Bucuresti, prin Buzau, nu prin Ramnicu Sarat. Cei de acolo au fost de acord cu argumentele mele", a declarat Capra. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, va urma organizarea licitatiei, iar, in cazul in care nu vor aparea contestatii, lucrarile efective ar putea fi demarate la sfarsitul acestui an. Realizarea drumului expres Galati - Braila este un obiectiv aflat pe agenda de lucru a Ministerului Transporturilor, va fi finantat din bugetul ministerului si are ca termen de finalizare a lucrarilor anul 2010. Drumul va fi construit intre cele doua localitati, pe cat posibil paralel cu digul (DN 2 B) si va face o legatura cu soseaua de centura a Brailei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ministerul Transporturilor da unda verde drumului rapid Braila- Galati

* Primarul Cibu a primit de la minister proiectul investitiei, spre aprobare

Primarul Brailei, Constantin Cibu, declara ca a primit de la Ministerul Transporturilor proiectul drumului rapid Braila-Galati, promis de autoritatile brailene si care acum are sanse sa devina realitate. Cibu a explicat ca proiectul trebuie aprobat de Primarie si Consiliul Judetean, dupa care se va intoarce la minister, pentru avizele necesare si obtinerea finantarii: "Domnul ministru Orban s-a tinut de cuvint in legatura cu drumul rapid Braila-Galati si mi-a transmis astazi proiectul, ca sa dam avizele - Primaria si Consiliul Judetean. Practic, drum rapid inseamna un gen de autostrada, care va pleca din zona depozitelor din fata complexului lui Caruz, va traversa linia de cale ferata si va merge paralel cu actualul drum inspre oras. Noul drum rapid va taia direct zona Vadeni, venind dinspre Braila catre Galati, nu va fi o largire a soselei dig sau a drumului vechi dintre cele doua orase. In plus, daca va fi construit un pod peste Siret asa cum se preconizeaza, va fi legat cu centura Galatiului. Va fi un drum scurt cu patru benzi, cu spatiu verde intre acestea, proiectul este foarte frumos si avem sanse ca in urmatorul mandat sa-l vedem facut".

http://www.obiectivbr.ro/index.php?pagi ... u=Politica

Link to comment
Share on other sites

care va pleca din zona depozitelor din fata complexului lui Caruz, va traversa linia de cale ferata si va merge paralel cu actualul drum inspre oras. Noul drum rapid va taia direct zona Vadeni, venind dinspre Braila catre Galati, nu va fi o largire a soselei dig sau a drumului vechi dintre cele doua orase.

Şi pe unde ar veni amplasat drumul ăsta?

53_cd01fc100e911b1acef049ae9cb20fe9_thum

Scuze de calitatea imaginii. Cu roşu am marcat calea ferată şi şoseaua de pe dig.

Sursa imaginii: http://www.harta-romaniei.webro.info/ha ... aniei.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Maculatura pentru sosele, supraevaluata cu zeci de milioane de euro

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) plateste anual zeci de milioane de euro pentru studii de fezabilitate a unor drumuri. Multe dintre aceste sosele nici nu se vor construi in urmatorii ani. Sumele aprobate ca plata pentru aceste hartii sunt umflate atat de tare, incat bat orice recorduri in materie. Studiul de fezabilitate a drumului expres Braila – Galati a costat 8.000 de euro/kilometru. Un document intern al CNADNR demonstreaza ca preturile au fost umflate mult peste limitele bunului simt. Documentul, avizat de Mihai Grecu, directorul general de atunci, stabileste sume si de 10 ori mai mici decat cele platite pentru studiile de fezabilitate. Devizele pentru efectuarea de studii de fezabilitate depasesc 26 milioane euro pentru 5 drumuri expres.

Michael Stanciu, presedintele Search Corporation, principalul beneficiar, sustine ca preturile sunt corecte si ca sunt justificate si de graba cu care s-au dorit aceste studii.

CNADNR a platit cate 60.000 de euro pentru studiul de fezabilitate al fiecarui kilometru din viitorul drum expres Craiova – Pitesti, desi nu se stie nici macar cand se vor gasi bani pentru acest drum. La o lungime de 130 de kilometri, rezulta ca CNADNR a platit circa 60.000 euro pentru fiecare kilometru proiectat in studiul de fezabilitate. Specialistii ne-au declarat, sub rezerva anonimatului, ca un pret de 10.000 de euro/kilometru este mai mult decat acoperitor pentru un studiu de fezabilitate. Exemplu in acest sens sta studiul de fezabilitate facut pentru drumul expres Braila – Galati, care a costat 91.000 euro pentru mai putin de 12 kilometri, ceea ce inseamna circa 8.000 de euro/kilometru. “Nu pot spune ca am castigat din acest studiu de fezabilitate”, ne-a declarat Eduard Hanganu, director general Cositrans, firma care a realizat studiul pentru drumul expres Braila – Galati . El spune chiar ca un pret cu adevarat acoperitor ar fi de circa 25.000 de euro/kilometru.

Studiul de fezabilitate este doar un preambul al proiectarii. Un studiu de fezabilitate este abia primul pas pentru realizarea unui nou drum, acesta precedand proiectarea si executia. Un astfel de drum presupune urmatoarele:

- alegerea traseului

- alegerea solutiei tehnice (de fixare a terenului, pentru poduri etc...)

- studiul geotehnic si de ridicare topografica

- acorduri de principiu ale proprietarilor de utilitati

- stabilirea cadastrala a proprietatilor si proprietarilor

- evaluarea lucrarii (estimare cantitativa).

Abia ulterior, in faza de proiectare, se aprofundeaza studiile, se executa planse, se iau acorduri definitive de la proprietarii de utilitati si se intocmeste un caiet de sarcini.

http://www.gardianul.ro/2008/06/21/dezv ... 15956.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cred ca va fi necesara si o strada pe partea aia, intre vechiul si noul drum spre Braila. Si va fi necesar odata cu acea strada si podul peste Siret. Dar nu stiu de ce imi suna mie inca a vise dulci? Poate pentru ca nu s-a mai facut un drum de ceva vreme in judetul asta, de la 0.

Parerea mea e ca daca tot is pusi pe fapte mari, edilii celor 2 orase si prefectii celor 2 judete ar trebui sa se ocupe intai de toate de Dig (drumul nou), cu atat mai mult cu cat vor sa inceapa apropierea prin constructia pe marginea sa. Un drum pus la punct cum trebuie, largit (cat se mai poate acum, ca deja s-a inceput construirea pe marginea soselei) cu toate solutiile anti-inundatie luate, ar fi perfect deocamdata. Una e sa faci 20-25 minute intre Galati si Braila si alta e sa faci 10 minute..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

S-a realizat studiul de fezabilitate

Oficialii din Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au comunicat ca termenul estimat pentru inceperea lucrarilor de constructie a drumului Petea-Satu-Mare-Baia Mare, care face legatura cu localitatea Nyiregyhaza din Ungaria, este anul 2009. Totodata CNADNR are in vedere constructia altor cinci drumuri expres: Craiova-Pitesti, Arad-Oradea, Braila-Galati, Sebes-Turda si Sibiu-Fagaras. "La toate drumurile expres au fost efectuate studiile de fezabilitate si urmeaza sa fie bugetate fonduri. Investitia la drumul expres Craiova-Pitesti este in valoare de peste 1,1 miliarde de euro", a spus Stefan Sebastian Szobotka, directorul directiei de comunicare si relatii internationale din cadrul CNADNR.

http://www.zf.ro/articol_186182/820_mil ... _mare.html

Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot sa inteleg de ce un drum de 15Km se face in 2-3 ani de zile.

Care este viteza de lucru a contructorilor care contracteaza respectiva lucrare?

In alte tari din Europa s-a construit cam tot ce se poate construi, iar datorita faptului ca au facut o treaba buna, nici nu au ce repara in urmatorii 15-20 ani. Iar la noi se construieste cu o viteza de 5km/an, sau poate chiar mai putin.

O propunere decenta, in situatia in care CHIAR nu se poate gasi o firma care sa realizeze 15km de drum intr-un interval de timp rezonabil ar fi sa se gaseasca mai multe firme pentru acelasi proiect.

Proiectul auto/strazii, oricum este facut de o terta firma, deci in baza caietului de sarcini s-ar putea licita pt 1km sau chiar 100 metri de auto/strada. Daca nimeni in tara asta nu poate realiza un proiect simplu (prietenii stiu de ce) intr/un interval de timp rezonabil pot fi angajate mai multe societati si in felul acesta vom avea si noi conditii decente de calatorit.

Semneaza

Un om al strazii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Orban ne promite drum expres

În februarie anul trecut, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, aflat la Galaţi, la "Liga aleşilor locali PNL", declara că încă nu a demarat procedurile pentru mult‑râvnitul drum de centură al Galaţiului, dar să stăm liniştiţi, că e pe drumul cel bun: "Încă n‑am demarat procedurile, ne‑am gândit şi la drumul de centură. Galaţiul n‑are centură şi putem să‑l includem, pentru că nu avem fixată lista centurilor pe care să le finanţăm prin programul operaţional sectorial pe Transporturi. Dacă proiectul este declarat eligibil, nu e nicio problemă cu fondurile. Aceştia sunt bani nerambursabili, pe care îi primim prin programul operaţional sectorial pe Transporturi de la Uniunea Europeană". În mai, tot 2007, ministrul Orban a anunţat că în luna iulie 2008 vor demara lucrările de execuţie la drumul expres Galaţi‑Brăila (32 de km ‑ pe drumul lung). Pentru că, taman ca în banc, n‑am văzut nimic, am încercat să aflăm ce se întâmplă chiar de la ministrul Orban. Domnia sa ne‑a răspuns la întrebări chiar după lansarea candidaţilor PNL de la Bucureşti.

‑ Domnule ministru, care sunt proiectele pentru transporturile gălăţene?

‑ Păi chiar ce am aprobat săptămâna trecută, în Guvern, indicatorii tehnico‑economici pentru drumul expres Brăila - Galaţi şi am demarat procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, legătura spaţiului metropolitan Galaţi‑Brăila cu autostrada Soarelui, autostrada pe Coridorul IV. De fapt, este vorba de lărgirea actualului traseu care se desfăşoară pe drumul Galaţi‑Brăila‑Slobozia‑Drajna, pentru că nu este normal ca o zonă atât de importantă din România să nu fie conectată la Coridorul IV pan‑european.

‑ Ce termen daţi pentru drumul expres Galaţi‑Brăila?

‑ Imediat ce am aprobat indicatorii tehnici, îl vom trece pe lista obiectivelor de investiţii pentru a fi finanţate şi vom demara procedurile legale. Lucrările, cel mai probabil, vor începe în jur de 1‑15 aprilie anul viitor şi vor dura maxim doi ani.

‑ Câţi bani?

‑ Chiar nu pot să vă spun pe dinafară, oricum, sunt investiţii mari.

‑ Ce ne puteţi spune despre centura Galaţiului?

‑ Cunosc foarte bine acest proiect. Deocamdată încă nu am stabilit traseul. Urmează să îl stabilim şi vom demara procedurile şi pe centura Galaţi. E în plan. Drumul de centură este în faza în care a fost lăsat şi de PSD. Eu sunt cel care am scos de la naftalină acest proiect şi cu siguranţă se va transpune în practică.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=27036

Link to comment
Share on other sites

Si tot pentru babele urbane mai e si strategia cu marirea pensiilor. Promit un procent de marire a pensiei cu 30% si cand maresc maresc cu mai putin. A avut cineva curiozitatea de calcula daca marirea este cu cat au promis-o? Cred ca nimeni.

Link to comment
Share on other sites

Drumul expres Brăila-Galaţi, cu o lungime de zece kilometri, va costa 177 milioane euro, fără TVA

Construcţia drumului expres Brăila - Galaţi, cu o lungime de zece kilometri, ar putea începe anul viitor, valoarea totală a proiectului, care include şi despăgubirile, fiind de circa 177 milioane euro, fără TVA, potrivit companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. "Pentru drumul expres Brăila-Galaţi au fost alocaţi circa 177 milioane euro, fără TVA. Acestă valoare cuprinde toate costurile proiectului, de la construcţie la despăgubirile pentru exproprieri, relocarea utilităţilor şi altele", au declarat reprezentanţi ai companiei. Investiţia va fi finanţată de la bugetul de stat.

Drumul va avea o lungime totală de 10,23 kilometri, şoferii putând circula cu viteză maximă de 120 km/h. Şoseaua va avea patru benzi şi va fi construită în paralel, la o distanţă de circa trei kilometri, cu actualul DN 22 B, situat pe digul dintre Galaţi şi Brăila. Pe traseul acesteia vor fi amplasate două parcări, câte una pe sens, o staţie pentru alimentare cu carburanţi, un motel, toalete, precum şi spaţii pentru un restaurant şi service auto.

Prin realizarea proiectului se va crea o nouă legătură rutieră care va facilita legătura auto între Brăila şi Galaţi, precum şi traficul de tranzit. Odată cu construcţia podului suspendat peste Dunăre de la nord de Brăila şi dezvoltarea reţelei rutiere rapide în zonă, drumul expres Brăila - Galaţi va funcţiona ca un tronson de legătură între axele de circulaţie pe direcţiile sud - nord, est-vest şi Galaţi. Drumul traversează o zonă pentru care există studii de urbanism realizate de Consiliul Judeţean Brăila. De asemenea, autorităţile locale din Galaţi au în plan realizarea în patru faze a unui cartier de locuinţe pentru tineret, pentru care lucrările de execuţie au început deja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Radu Berceanu: Se va renunta la constructia unor drumuri expres si vor fi facute autostrazi

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, duminica, ca se va renunta la constructia celor 12 drumuri expres prevazute in proiectele ministerului si ca in locul unora dintre acestea vor fi facute autostrazi. Radu Berceanu a spus ca in locul drumului expres Craiova-Pitesti, ale carui lucrari de constructie ar fi trebuit incepute in 2008, se va realiza o autostrada, care se va intersecta cu Autostrada Pitesti-Bucuresti. Intrebat daca si restul celor unsprezece drumuri expres care apar pe site-ul CNADNR vor fi transformate in autostrazi, ministrul Transporturilor a spus: "Se va renunta si la celelalte drumuri expres, in sensul ca unele vor fi transformate in autostrazi, iar altele vor fi de genul drumurilor rapide pe patru benzi. Este vorba de drumurile care vor face legatura intre autostrazi. Spre exemplu, intre Autostrada Transilvania si Culoarul 4, in zona Sebes, se poate face o strapungere cu un drum pe patru benzi. Problema este sa facem noi autostrazile si culoarele ca apoi vom face si drumurile de legatura dintre ele". Potrivit site-ului oficial al CNADNR, printre proiectele Ministerului Transportului se numara constructia a 12 drumuri expres, fiind vorba de drumurile Arad – Oradea, Braila – Galati, Braila - Ramnicu Sarat, Drumul Nordului, Legatura drumului expres Arad - Oradea la DN1, Legatura rapida cu Drumul Nordului, Litoral Nord – Delta, Petea - Satu Mare - Baia Mare, Craiova – Pitesti, Ploiesti - Targoviste - Gaiesti - A1, Sebes – Turda si Sibiu - Fagaras.

Link to comment
Share on other sites

Planuri pentru drumul expres Galaţi - Brăila

Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres Galati - Braila se va finaliza pe 10 aprilie, a anuntat, miercuri, prefectul judetului Galati, Mihai Capra. Prefectul s-a aflat in urma cu cateva zile la Ministerul Transporturilor, unde s-a facut o interventie in legatura cu ruta viitoare a acestui drum. "Cand am fost acolo, se lucra la caietul de sarcini pentru drumul care sa faca legatura intre Braila si coridorul IX. Se vorbea despre legarea acestui drum la coridorul IX, prin largirea drumului existent Braila - Ramnicu Sarat. Le-am explicat ca, pentru galateni si braileni, cele mai frecvente drumuri duc spre Bucuresti, prin Buzau, nu prin Ramnicu Sarat. Cei de acolo au fost de acord cu argumentele mele", a declarat Capra. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, va urma organizarea licitatiei, iar, in cazul in care nu vor aparea contestatii, lucrarile efective ar putea fi demarate la sfarsitul acestui an. Realizarea drumului expres Galati - Braila este un obiectiv aflat pe agenda de lucru a Ministerului Transporturilor, va fi finantat din bugetul ministerului si are ca termen de finalizare a lucrarilor anul 2010. Drumul va fi construit intre cele doua localitati, pe cat posibil paralel cu digul (DN 2 B) si va face o legatura cu soseaua de centura a Brailei.

Fiti va rog mai expliciti cand dati o stire:se face sau nu se mai face drumul asta?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Peste 50 de milioane de euro, tocate pe studii de fezabilitate care nu folosesc la nimic

In perioada 2007-2008, Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a tocat peste 50 milioane de euro pe studii de fezabilitate pentru constructia drumurilor expres Sibiu- Fagaras, Arad-Oradea, Turda-Sebes, Pitesti-Craiova, Petea-Satu Mare-Baia Mare si Braila-Galati. Respectivele studii de fezabilitate au un termen de valabilitate de numai doi ani. Problema nu este termenul scurt in care acestea pot fi utilizate, ci faptul ca in Romania nu se vor construi niciodata drumuri expres. Reprezentantii Ministerului Transporturilor ne-au declarat ca acest tip de proiecte nu sunt cofinantate de UE, iar bugetul de stat nu are bani sa demareze astfel de lucrari costisitoare. Pentru studiul de fezabilitate aferent drumului expres Braila-Galati (10 km), CNADNR a platit circa 100.000 de euro, fara TVA.

http://www.gardianul.ro/index.php?pag=n ... nimic.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.