Jump to content

Planuri pentru drumul expres Galaţi - Brăila


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Drumul expres dintre Galaţi şi Brăila va fi ctitorit de vecini

Liderul liberalilor gălăţeni, deputatul Victor Paul Dobre, a prezentat jurnaliştilor locali răspunsul pe care l-a primit la o întrebare adresată ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, privind situaţia drumului expres Galaţi-Brăila. În documentul oficial se arată: „În anul 2008, în vederea realizării obiectivului „drum expres Brăila-Galaţi”, SC. Consitrans SRL a întocmit Studiul de Fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern n.r. 1.145/2008. Perioada estimată pentru execuţia lucrărilor este de 24 de luni din momentul emiterii Ordinului de începere al lucrărilor. La solicitarea autorităţilor locale este în curs de semnare la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Consiliul Judeţean Brăila un protocol prin care se va preda către CJ Brăila Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul «Drum expres Brăila-Galaţi»”.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Mai bine vi-l faceati singuri. Stiti vorba aia? Prin filme tot o aud spusa de marii sefi fie ca sunt pirati, fie ca sunt sefi mafioti: "Ca sa iasa bine trebuie sa te ocupi singur" Chestia e ca daca va bazati pe Braila vine vor trece 2 ani si tot nu v-a fi miscata nici macar o pietricica. :))

Cine pune pariu cu mine? :)

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gheorghe Bunea Stancu: "Drumul expres Brăila - Galaţi trebuie făcut în parteneriat public-privat"

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că drumul expres Brăila - Galaţi, proiect transferat de Ministerul Transporturilor la CJ, trebuie realizat în parteneriat public - privat. "Este un proiect al Ministerului Transporturilor. Noi dorim să îl preluăm la nivelul judeţului Brăila, pentru că mare parte din drum este pe teritoriul Brăilei. Îl luăm în parteneriat public - privat, noi să punem o parte din terenuri că avem acolo, iar Galaţiul să vină cu o parte din bani şi să se facă această legătură rutieră. Noi câştigăm, ei câştigă, se va pune barieră cum e în toată lumea şi vor fi recuperate fondurile", a explicat Stancu.

Preşedintele CJ a spus că nu susţine ideea ca drumul să fie făcut pe patru benzi, conform proiectului iniţial gândit în 2007, ci pe două benzi, pentru că sunt suficiente pentru traficul din această zonă a ţării.

Proiectul drumului expres Brăila - Galaţi, conceput în urmă cu cinci ani de zile, prevedea realizarea unei şosele cu o lungime totală de 10 kilometri, cu patru benzi de mers, construită în paralel cu actualul DN 22B (digul Brăila - Galaţi), la o distanţă de circa trei kilometri de acesta.

administratie.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Drumul expres Galaţi - Brăila, în faza de proiectare

Apărută încă de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, ideea drumului expres care să lege municipiile Galaţi şi Brăila nu s-a materializat nici până în prezent. Deputatul PNL Victor Paul Dobre a transmis însă că are „o veste bună” din partea ministrului de la transporturi, Anca Boagiu, referitoare la acest subiect. „Doamna ministru Boagiu mi-a spus că a început proiectarea drumului expres. Poate termină proiectul şi facem noi şoseaua”, a precizat parlamentarul gălăţean, în ideea că din toamna anului viitor Uniunea Social Liberală ar putea câştiga alegerile electorale.

Conform datelor tehnice prezentate cu ceva timp în urmă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, drumul cu patru benzi ar trebui să se construiască paralel cu DN 22 B (digul), lungime – 10,23 kilometri, valoare investiţiei fiind de 177 de milioane de euro (fără TVA). Chiar dacă drumul expres se află în prezent în faza de proiectare, în bugetul pentru anul 2012 o astfel de investiţie nu figurează.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

17mil pentru un km de strada???

Care ar fi rostul, in conditiile in care exista deja 2 drumuri care fac acelasi lucru?

A... m-am prins "Poate termină proiectul şi facem noi şoseaua". Trebuie sa faca cineva soseaua. Ca de altfel nu e in stare sa participe la niste licitatii corecte, sa le castige si sa faca bani cinstiti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Drumul expres Brăila-Galaţi zace tot în sertare, de mai bine de cinci ani

* Mega-proiectul, estimat la 140 de milioane de euro, este blocat din lipsă de bani, de mai bine de cinci ani * Reprezentanţii CNADNR ne-au declarat, în exclusivitate, că lucrările la drumul expres Brăila-Galaţi vor fi demarate doar atunci când va fi identificată o sursă de finanţare * Investitorii nu vor putea fi atraşi, însă, cu făgăduieli

Din anul 2008, atunci când a fost întocmit studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila - Galaţi, iar Executivul de la acea vreme a aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului, prin Hotărârea de Guvern nr. 1145, gălăţenii şi brăilenii s-au ales doar cu promisiuni. Proiectul se află şi astăzi în acelaşi stadiu şi este puţin probabil ca lucrările de construire a drumului expres să fie demarate în viitorul apropiat.

Un obiectiv major, dar lipsit de susţinere

Deşi proiectul este inclus în Strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din România, iar primii paşi pentru realizarea drumului expres Brăila-Galaţi au fost făcuţi în urmă cu cinci ani de zile, nu a fost identificată, nici până acum, o sursă de finanţare pentru implementarea proiectului, conform CNADNR. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne-au declarat că realizarea drumului expres este cuprinsă la capitolul „Proiecte fără finanţare pentru execuţia lucrărilor”, iar „primul pas în demararea construcţiei acestui obiectiv este identificare sursei de finanţare”. „Imediat ce acest lucru va fi realizat, CNADNR S.A. va demara procedurile de achiziţie publică în vederea încheierii contractelor de lucrări şi servicii necesare construirii acestui obiectiv de infrastructură rutieră”, ne-au declarat reprezentanţii CNADNR.

O investiţie de peste 650 de milioane de lei

Conform CNADNR, drumul expres Brăila-Galaţi va avea o lungime de 12,28 de kilometri, iar pentru realizarea obiectivului de o importanţă majoră pentru Galaţi şi Brăila, din punct de vedere al dezvoltării economice şi nu numai, este necesară o sumă de peste 650 de milioane de lei. Conform Hotărârii de Guvern nr. 1145/18.09.2008, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, construirea drumului expres Brăila-Galaţi este strâns legată şi de cea a podului peste Dunăre, proiect susţinut, cel puţin la nivel declarativ, şi de actualul Guvern al României.
„CNADNR urmăreşte construcţia unei legături rutiere rapide (drum expres) sud-nord, între Brăila şi Galaţi, facilitând traficul dintre cele două oraşe şi scurtând totodată distanţa de parcurs. În “Planul de amenajare a teritoriului zonal interjudeţean Brăila - Galaţi – Tulcea” sunt specificate axele de circulaţie cu impact asupra dezvoltării spaţiale în zonă, odată cu apariţia Podului peste Dunăre la Brăila. Pe direcţia sud-nord, Drumul Naţional 21, legătura între Autostrada A2 şi Brăila, precum şi Centura Ocolitoare Vest Brăila se vor lărgi la profil de drum expres sau drum cu patru benzi de circulaţie. Pe direcţia est-vest, pe partea de nord a municipiului Brăila, odată cu apariţia podului peste Dunăre, apare necesitatea lărgirii la profil de drum expres sau drum cu patru benzi de circulaţie, atât Drumul Naţional 22 (Tulcea-Măcin-Varianta Ocolitoare Vest Brăila), cât şi Drumul Naţional 23 spre Râmnicu Sărat. Drumul Expres Brăila – Galaţi va funcţiona ca un tronson care să permită legătura între axele de circulaţie mai sus menţionate şi municipiul Galaţi. De asemenea Drumul Expres Brăila – Galaţi a fost proiectat astfel încât să lase perspectiva dezvoltării spre nord a traseului sau legăturii cu Drumul Naţional 2B spre Reni (punct de frontieră cu Ucraina), pe partea de vest a municipiului Galaţi şi a Combinatului Siderurgic. În stabilirea traseului optim al Drumului Expres Brăila-Galaţi a fost luată în calcul şi perspectiva dezvoltării zonei aflate între municipiile Brăila şi Galaţi şi drumurile naţionale 2B şi 22B, zona pentru care Consiliul Judeţean Brăila a realizat un Studiu de Urbanism în anul 2007. În acest studiu există un culoar aferent unei legături de transport (electric) uşor de suprafaţă care să facă legătura între municipiile Brăila şi Galaţi, culoar utilizat şi pentru realizarea Drumului Expres Brăila-Galaţi”, se arată în hotărârea Guvernului.
Conform notei de fundamentare a HG nr.1145/18.09.2008, potrivit recensământului de trafic din anul 2005, volumul de trafic de pe DN2B între Brăila şi Galaţi, este peste media naţională, capacitatea de circulaţie a actualului drum cu două benzi fiind deja depăşită. „Prin realizarea proiectului se va crea o nouă legătură rutieră, care va facilita traficul între municipiile Brăila şi Galaţi precum şi traficul de tranzit, asigurând creşterea vitezei de circulaţie, a capacităţii de trafic, o îmbunătăţire a siguranţei şi a confortului în trafic”, se arată în fundamentarea proiectului.

„Drumul expres rămâne o prioritate”

Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţului Brăila, ne-a declarat că drumul expres Brăila-Galaţi rămâne o prioritate, însă, la acest moment, proiectul podului peste Dunăre de la Brăila îl preocupă mai mult. „Am discutat cu domnul ministru Dan Şova despre aceste proiecte, în special cel al podului peste Dunăre, atunci când am participat la Consiliul Naţional al partidului. Avem susţinere şi sper să fie demarată cât mai repede această construcţie”, ne-a declarat şeful CJ Brăila.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Drum expres Bacău-Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti, până în 2024

Proiectele de Drumuri Expres, trecute in POIM pe Axa Prioritara 2 - finantabile, conform documentului MFE, prin FEDR:

- Drum expres Bacau-Focsani-Braila-Galati-Giurgiulesti
Termen de implementare: Q4 2017 - Q3 2024
Costul estimat in MPGT: 1,024 mld. euro

...

- Drum expres Constanta-Tulcea-Braila (inclusiv podul de la Braila)
Termen de implementare: Q1 2017 - Q1 2021
Costul estimat in MPGT: 1,37 mld. euro

...

- Drum expres Gaesti-Ploiesti-Buzau-Braila
Termen de implementare: Q1 2019 - Q1 2023
Costul estimat in MPGT: 1,28 mld. euro

...

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

În Master Planul de Transport, "rămâne cum s-a stabilit"

* Proiectele drumurilor expres care vizează Galaţiul vor fi demarate între 2020 şi 2030

Ultima variantă a Master Planului General de Transport a fost prezentată, marţi, 10 februarie, parlamentarilor din Comisiile de transporturi ale Camerei Deputaţilor şi Senatului de către ministrul de resort, Ioan Rus, în cadrul unei întâlniri care a durat mai multe ore. Chiar dacă documentul care atestă strategia de infrastructură a Guvernului pentru următorii 15 ani a fost modificat, pentru Galaţi nu se anunţă investiţii majore în infrastructură în actualul exerciţiu bugetar comunitar. Guvernanţii au modificat, pe alocuri, termenele de execuţie a proiectelor. Singura concesie făcută gălăţenilor este că poate vor avea drumuri expres înainte de 2030, dar cu siguranţă nu mai devreme de 2020, dat fiind faptul că proiectele majore de investiţii pentru perioada 2014 - 2020 au fost deja fixate.

Ce ne rezervă Master Planul

Dacă, în luna ianuarie, Master Planul pe Transporturi prevedea o serie de drumuri expres care să lege judeţul Galaţi de restul ţării şi acelea cu şanse abia după 2030, în ultima variantă a Guvernului, prezentată ieri, proiectele sunt programate să fie realizate mai devreme de 15 ani. O promisiune destul de vagă, totuşi, dată fiind urgenţa cu care zona Galaţiului are nevoie de proiecte de infrastructură care să faciliteze legăturile cu restul ţării şi, implicit, să creeze premizele unei relansări economice.

Investiţiile care ar urma să fie realizate în zona noastră, după 2020, sunt trei drumuri expres şi podul peste Dunăre la Brăila, aceleaşi prezentate şi în versiunea Master Planului supusă, în octombrie 2014, dezbaterii publice. Este vorba despre drumurile expres Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi (213 km), investiţie estimată la 984 milioane de euro, Constanţa - Tulcea - Brăila (184 km), proiect de 1,26 miliarde de euro (cu tot cu pod - n.r.) şi Brăila - Buzău - Ploieşti - Găeşti (245 km), estimat la 1,17 miliarde de euro.

Deputatul Mircea Toader, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor, care a participat la discuţiile de marţi de la Ministerul Transporturilor, ne-a confirmat că ultima variantă a Master Planului General de Transport prevede ca proiectele majore care vizează zona noastră să fie realizate până în 2030. În ceea ce priveşte podul peste Dunăre, Guvernul ar fi avansat ca termen 2018, însă este greu de crezut că, în mai puţin de trei ani, guvernanţii vor reuşi să facă ceea ce nu au fost în stare în 25 de ani. Mircea Toader a precizat, însă, că multe dintre priorităţi vor fi stabilite abia după ce Master Planul de Transport va obţine avizul Comisiei Europene.

Apel regional

În contextul dezbaterilor privind proiectele de infrastructură, senatorul gălăţean Paul Ichim a făcut un apel către cei 43 de parlamentari ai judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea de a se coaliza şi a susţine în faţa Guvernului o serie de proiecte majore pentru zona noastră, inclusiv podul peste Dunăre de la Brăila. Parlamentarul a redactat o scrisoare către prim-ministrul Victor Ponta, căruia i-a reamintit de proiectele promise locuitorilor din zona noastră (podul peste Dunăre, drumul expres Tulcea - Brăila, drumul expres Galaţi - Brăila - Buzău şi Brăila - Focşani) şi i-a solicitat să revizuiască Master Planul General de Transport astfel încât să contribuie şi la dezvoltarea zonei noastre.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Drumul expres Brăila - Galaţi, introdus în bugetul Ministerului Transporturilor

Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe 2016 a fost aprobat, cu amendamente, de către membri comisiilor de specialitate din Senat şi Camera Deputaţilor. Bugetul a trecut de comisii cu 25 de voturi pentru, un vot împotrivă şi două abţineri.

Amendamentul privind alocarea sumei de 50 milioane de euro pentru drumul expres Brăila - Galaţi, dar şi amendamentul pentru alocarea sumei de 100 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al proiectului ”Sistemul urban Brăila - Galaţi”, au fost propuse de deputatul brăilean Dorin Petrea. Pe lista studiilor de fezabilitate introduse în bugetul pe 2016 al Ministerului Transporturilor se află şi cel referitor la Drumul Expres ”DX7 Buzău - Brăila - Galaţi” pentru secţiunea Brăila - Galaţi, inclusiv varianta ocolitoare Brăila şi Galaţi, pentru o lungime totală de 17 km. Valoarea estimată pentru acest studiu de fezabilitate este de 8,9 mii de lei.
Alocarea bugetară este, de fapt, de câte 50 de milioane de euro pentru centură Galaţi, drum expres, centură Brăila

 

 

Later edit: Amendamentul n-a trecut de Comisia de buget-finanţe

Link to comment
Share on other sites

Văduviţi, din nou, de infrastructură! Galaţi şi Brăila, doar o anexă la bugetul ţării

* Proiectele majore de infrastructură vor ocoli şi în 2016 cele două oraşe de la Dunăre * În prag de alegeri, parlamentarii gălăţeni şi brăileni anunţă că îngroapă "securea războiului" şi susţin conurbaţia Galaţi-Brăila. Să îi credem?

 

În timp ce Transilvania beneficiază de atenţie sporită din partea guvernanţilor la marea împărţire a banilor şi se poate mândri cu proiecte importante atât în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară, judeţele Galaţi şi Brăila abia pot spera la alocări de fonduri pentru studiile de fezabilitate ale mult-promisului drum expres, care să lege cele două judeţe, şi centurilor ocolitoare aferente celor două oraşe.
Cele trei obiective extrem de importante pentru zona noastră, veşnic promise de politicieni (cu precădere în campaniile electorale), dar nerealizate, motiv pentru care puţini dintre gălăţeni şi brăileni mai cred în transpunerea lor în realitate, au fost promovate prin intermediul unor amendamente la bugetul de anul viitor de către deputatul brăilean Silviu Dorin Petrea.
Dacă în primă fază amendamentele au fost acceptate, ulterior, parlamentarii responsabili cu finanţele le-au respins, întrucât în bugetul din 2016 nu erau prevăzute fonduri pentru aceste proiecte, fapt confirmat chiar de deputatul brăilean. Silviu Dorin Petrea ne-a spus, în schimb, că "am găsit un artificiu, prin care am convins Ministerul Transporturilor de utilitatea acestor proiecte şi nevoia zonei noastre de dezvoltare, astfel că Ministerul Transporturilor şi le-a asumat printr-o anexă în cadrul bugetului".
Ulterior, parlamentarul brăilean a postat pe Facebook: "Deoarece cele două judeţe au în comun aproximativ 1.000.000 de locuitori (cinci la sută din populaţia României) şi au 26 de parlamentari (aproximativ cinci la sută din Parlamentul României), am cerut, pentru demararea proiectelor comune, aproximativ cinci la sută din bugetele ministerelor Transporturilor şi Dezvoltării. Cu eforturi şi negocieri comune, am reuşit includerea în anexa Ministerului Transporturilor a studiilor de fezabilitate pentru drumul expres Galaţi - Brăila şi pentru cele două centuri ocolitoare ale oraşelor, ca un preambul în demararea proiectului "Sistemul urban Galaţi - Brăila"".
Asta înseamnă că zona noastră va mai rămâne mult timp cu mâna întinsă către investitori, întrucât, în lipsa unei infrastructuri care să ne lege de restul ţării şi să faciliteze transportul, niciun om de afaceri sau companie serioasă nu vor dori să investească la Galaţi.

Politicienii anunţă un "pact istoric"

Proiectul conurbaţiei Galaţi - Brăila, pe care "Viaţa liberă" l-a susţinut, de-a lungul anilor, a fost repus, din nou, pe tapet, zilele acestea, de deputatul brăilean. Parlamentarul ne-a spus că a strâns semnături din partea tuturor celor 26 de deputaţi şi senatori din Galaţi şi Brăila - un "pact istoric", după cum l-a catalogat - pentru "realizarea Sistemului urban Brăila-Galaţi", pentru care solicitase, printr-un amendament, 100 de milioane de euro pentru studiul de fezabilitate, proiect şi utilităţi pentru obiectivul amintit.
"Putem afirma că este un moment istoric, dacă ţinem cont de „rivalitatea legendară” dintre cele două oraşe, întreţinută de-a lungul anilor, în special de clasa politică. Va fi un drum lung, dar primul pas a fost realizat: acordul şi voinţa politică! Trebuie să înţelegem că aceste proiecte nu se vor putea realiza peste noapte şi că, din contră, odată începute vor fi proiecte de dezvoltare continuă. Este momentul să sădim un proiect, la umbra căruia poate nu vom sta niciodată", a spus deputatul brăilean.
Ce se va alege din frontul comun al parlamentarilor din zona noastră, rămâne de văzut. Dacă politicienii se vor rezuma doar la declaraţii, semnături pe hârtie şi postări pe Facebook, este clar că zona metropolitană Galaţi-Brăila, dar şi proiectele majore de investiţii nu se vor putea realiza prea curând. Un apel la unitate a făcut, în anii trecuţi, în repetate rânduri, şi senatorul gălăţean Paul Ichim, unul dintre cei mai înfocaţi susţinători ai acestui proiect, însă în lipsa unui front comun real în spate, au rămas doar declaraţii consemnate de publicaţiile din zonă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tudose: Nu avem autostrăzi pentru că „nu poți să le iei șpagă la băieții ăia”

Premierul desemnat Mihai Tudose a spus, într-o emisiune difuzată de Realitatea TV în anul 2012, că șoselele rapide nu se construiesc pentru că potențialii investitori nu vor să dea șpagă. „Am avut proiect de lege de şosea rapidă Galaţi-Brăila-Slobozia-Bucureşti. E o soluţie foarte simplă Galaţi-Brăila-Slobozia-Drajna, ca să te legi de Bucureşti”, a declarat Tudose la acea vreme, potrivit clipului difuzat de Adevarul.ro. „Și atunci vorbeşti de industrie, că poţi să cari legume şi ce mai vrei, fără să le faci borş până la Bucureşti, că dai prin toate gropile şi iese bulion deja. Concesionează drumul. Și atunci în loc să pun 10.000 de frâne prin toate satele şi să merg cu 50 km/h şi să fac patru ore, să-mi borşească legumele, poate dă omul, nu ştiu, 5 lei la intrarea pe autostradă”, a menţionat actualul premier desemnat.

Întrebat dacă sunt investitori dispuşi să finanţeze o astfel de iniţiativă, Tudose a răspuns: „Dumnezeule mare, cu cârdul!” Și atunci de ce nu se bagă? - a întrebat realizatorul emiriunii. „Păi fiindcă nu poţi să le iei şpagă la băieţii ăia. De asta. Nu poţi să le ceri şpagă, nu? Ăla nu-ţi dă şpagă. Vine chinezul să dea şpagă? Nu”, a spus Tudose.

money.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vom avea drum expres până la Autostrada 2. În 2030!

  • Cel puțin așa reiese din răspunsul dat de ministrul Transporturilor deputatului gălățean Cătălin Cristache

La începutul lunii octombrie, deputatul PMP de Galați Cătălin Cristache i-a adresat ministrului Transporturilor o interpelare prin care cerea alocarea urgentă de fonduri pentru construcția drumului expres Galați-Brăila-Slobozia-Autostrada A2.

Lăsând la o parte faptul că ministrului Felix Stroe i-a luat aproape o lună de zile să scrie două fraze, răspunsul ministrului Transporturilor este halucinant: drumul expres este prevăzut să fie construit în perioada 2021-2030, conform unui Master Plan General de Transporturi!

„Ce facem până atunci, domnule ministru? Ce le spunem investitorilor care vor să aducă bani în zonă și nu pot pentru că nu au infrastructură modernă?”, scrie deputatul gălățean pe Facebook. În plus, cine ne garantează că guvernele viitoare vor lua în calcul acest Master Plan, în condițiile în care obiective stabilite pentru termene mult mai scurte sunt lăsate deja de izbeliște.

stiridegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zece ani de la primul studiu de fezabilitate pentru drumul expres

2008 - Drum expres Brăila-Galați - 364.000 lei - POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare)

2008 - Modernizare DN 26 Galați-Murgeni (sector km 0+000 - 94+576) - 851.000 lei - fără finanțare

2012 - Varianta de ocolire Galați - 991.840 lei - -------

2014 - Realizarea expertizei tehnice și reactualizarea DALI "Consolidare pod pe DN 2B km 149+841 pod peste Prut, Galați-Giurgiulești"  - 110.500 lei - fără finanțare

profit.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cum demontează CNAIR minciunile politice privind „marile şi urgentele” investiţii în şoselele de la Galaţi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că procedurile de licitaţie ar putea fi demarate în 2019, însă un termen realist cu privire la începerea lucrărilor nu a putut fi avansat din cauza problemelor cu finanţarea şi cu exproprierile de terenuri. Mai mult modernizarea DN25 este împinsă spre 2030.

Chiar dacă în ultimele săptămâni gălăţenii au fost bombardaţi cu zeci de ştiri optimiste legate de începerea iminentă a lucrărilor la drumul expres Galaţi-Brăila, precum şi la centura ocolitoare a Galaţiului,  în realitate lucrurile nu-s deloc atât de roz pe cât se laudă politicienii intraţi deja în perioada tulbure a pre-campaniei electorale.

Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a a răspuns solicitărilor formulate de cotidianul „Adevărul” şi de asociaţia „Galaţi, oraşul meu”, proiectul drumului expres Galaţi-Brăila este cel mai aproape de un final fericit, însă deşi este considerat „matur din punct de vedere tehnic”, deocamdată nu a fost scos la licitaţie. Conducerea companiei precizează că există doar un studiu de fezabilitate şi o estimare de costuri, nefiind gata nici măcar caietul de sarcini în vederea unei licitaţii cu privire la proiectare. De altfel, termenul avansat de compania publică pentru lansarea proceduri de achiziţie este iunie 2019, dar acest lucru nu înseamnă că, automat, încep lucrările. Având în vedere procedurile standard, în cel mai fericit caz câştigătorul licitaţiei ar putea fi cunoscut în toamna lui 2019, iar proiectarea ar putea fi gata la începutul lui 2020, lucrările urmând să fie demarate în martie 2020.

Scenariul optimist poate fi însă dat peste cap de trei mari probleme. Prima ar fi cea legată de contestaţii. Presupunând că nu vor exista probleme din acest punct de vedere, mai apare o mare problemă: exproprierile. După cum a precizat deja CNAIR, drumul expres Galaţi-Brăila nu se va suprapune cu actualul traseu al şoselei, care este considerat dig de apărare împotriva inundaţiilor. Ca urmare, nu se mai poate interveni în vreun fel la acesta. Practic, drumul expres cu patru benzi va fi (dacă va fi) paralel cu digul, pe partea dreaptă cum mergi spre Brăila, zonă în care însă, pe circa 90% din parcurs, terenurile sunt proprietate privată, deci sunt necesare proceduri de expropriere. După expropriere, intră în discuţie a treia mare problemă: mutarea infrastructurii de electricitate, comunicaţii şi irigaţii din zonă. Etapele 2 şi 3 amintite (exproprieri plus mutare utilităţi) înseamnă, după cum a demonstrat cazul podului peste Dunăre, circa 24 de luni de la semnarea contractului de lucrări. Cu alte cuvinte, demararea lucrărilor la drum ar putea începe, într-un scenariu optimist, de-abia prin primăvara lui 2022.

Un alt proiect intens vehiculat este centura ocolitoare a oraşului Galaţi. Nu vorbim aici despre lucrarea în curs de realizare dintre bulevardul George Coşbuc, via Fileşti, până la ieşirea în DN25, ci de un alt proiect, mai vast, care să mute traficul dinspre punctul de frontieră Giurgiuleşti pe un traseu ocolitor, de 33,5 kilometri lungime, ce include localităţile Vânători şi Şendreni, cu legătură la DN2B. Ei bine, CNAIR spune despre şoseaua aceasta (care va avea conform unei estimări tehnice statut de drum expres, cu patru benzi) că va fi scoasă la licitaţie spre sfârşitul lui 2019, dar că, de fapt, nu există niciun fel de fonduri pentru ea, speranţa fiind la o finanţare europeană care, deocamdată, nici măcar nu a fost solicitată. Având în vedere complexitatea proiectării (traseul presupune proiectarea a peste 30 de poduri, dintre care cel puţin trei viaducte mari, traversarea unor zone cu alunecări de teren şi a unor întinse porţiuni mlăştinoase) şi a exproprierilor (sunt cel puţin 400 de proprietăţi pe parcurs), lucrurile sunt extrem de neclare. De fapt, totul ar putea fi, după cum explică CNAIR, doar un simplu vis, dacă documentaţia de finanţare nu este aprobată de UE.

Mult mai triste sunt veştile în privinţa reabilitării DN25 (cea mai circulată şosea de pe raza judeţului Galaţi), deşi la nivel politic se promit tot felul de „minuni”, cu termene precum 2020 sau 2021.  Potrivit CNAIR, pentru segmentul Galaţi-Tecuci nu există deocamdată nicio intenţie de modernizare, orizontul de aşteptare cel mai optimist fiind împins către 2030. 

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Premierul a solicitat ministrului Transporturilor să devanseze termenul de lansare a licitaţiei pentru drumul expres Galaţi – Brăila

Premierul Viorca Dăncilă i-a solicitat, vineri, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să devanseze termenul pentru lansarea licitaţiei publice pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a drumului expres Galaţi – Brăila.

Aflată în vizită la Galaţi, Dăncilă a declarat, într-o conferinţă de presă, că termenul iniţial pentru lansarea licitaţiei era sfârşitul lunii august, însă a precizat că a solicitat ministrului de la Transporturi ca procedura de licitaţie să fie lansată până la sfârşitul lunii iulie.

De asemenea, până la sfârşitul lunii august, trebuie lansată licitaţia şi pentru construcţia centurii municipiului Galaţi. ‘Am solicitat astăzi domnului ministru Cuc ca drumul expres Galaţi – Brăila, licitaţia pentru proiectare şi execuţie să fie scoasă la sfârşitul acestei luni. Deci … vreau o devansare cu o lună de zile, iar pentru cele două proiecte vom urmări foarte atent care este parcursul’, a afirmat Dăncilă.

radioiasi.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

S-a realizat documentaţia pentru drumul expres Galaţi - Brăila

Documentaţia aferentă procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila - Galaţi" a fost transmisă ieri, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, în vedere validării. După această procedură, licitaţia pentru construcţia drumului în lungime de 11 km va fi lansată în sistemul de achiziţii publice pentru ofertare.

Vestea că mult-promisul drum expres Galaţi-Brăila a făcut primul pas către licitaţie a fost anunţată de europarlamentarul Dan Nica, liderul PSD Galaţi, şi confirmată de CNAIR. Potrivit companiei, durata de realizare este de 34 luni, din care 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Dan Nica a vorbit şi despre celelalte proiecte majore de infrastructură promise în campania electorală a alegerilor europarlamentare: "Doamna prim-ministru, care a dorit să fie prezentă la Galaţi, dar nu a mai putut să vină pentru că programul a fost cel pe care l-aţi văzut, m-a rugat să vă transmit aceste lucruri care ţin de angajamentele pe care Guvernul le-a luat faţă de municipiul şi judeţul Galaţi: drumul expres ar trebui să fie pe site-ul CNAIR pentru scoaterea la licitaţie, şoseaua mare de centură a Galaţiului - pe 15 august. În privinţa aeroportului, lucrurile sunt foarte avansate, dar în septembrie voi avea, poate, posibilitatea să spun public mai multe despre acest proiect.

Pentru mine şi colegii mei, nu sunt proiecte de campanie, ci sunt lucruri care trebuie făcute, pentru că au o importanţă vitală pentru municipiul şi judeţul Galaţi. Fără construcţia centurii şi a aeroportului, ar fi greu de imaginat o dezvoltare a oraşului Galaţi către nord, singura zonă în care ne putem dezvolta", a declarat Dan Nica.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Drumul Expres Brăila - Galaţi, scos la licitaţie. Contact de proiectare şi execuţie

Până pe 10 decembrie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) aşteaptă ofertele pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galaţi. Licitaţia a fost postată în această dimineaţă în sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA, iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, „obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drumului Expres Brăila – Galaţi, în lungime de aproximativ 11 km.

viata-libera.ro

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că, joi, a fost postat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul pentru procedura de atribuire a licitaţiei deschise, având ca obiect "Proiectare şi Execuţie Drum Expres Brăila - Galaţi” în lungime de aproximativ 11 kilometri. Potrivit CNAIR, valoarea estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA.

Durata contractului este de 94 luni şi cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câştigător.

Data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.

news.ro

drum expres.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pe unde va trece drumul expres Brăila-Galaţi. La licitaţie după 11 ani

Aprobat de Guvern în septembrie 2008, acum 11 ani, drumul expres Brăila-Galaţi a fost scos la licitaţie joi, 3 octombrie 2019. Până pe 10 decembrie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere aşteaptă ofertele pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.

Nu mai puţin de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro este valoarea totală estimată a contractului pentru proiectarea şi construirea drumului expres Brăila-Galaţi, iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-preţ”. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, investiţia va fi finanţată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Cum au trecut anii!

În documentaţia licitaţiei se arată că „obiectivul «drum expres Brăila-Galaţi» este parte integrantă în cadrul obiectivului «Drum Expres Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti», prevăzut în Master Planul General de Transport al României". Studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila-Galaţi a fost finalizat şi avizat în 2008, iar documentaţia şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1145 din 18 septembrie 2008. Devizul general a fost actualizat şi avizat în 2018.

De ce ne trebuie

„Drumul expres va funcţiona ca o legătură Sud-Nord, facilitând traficul dintre cele două oraşe. Prin realizarea investiţiei se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul «Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila»”, se precizează în documentele licitaţiei. Autorităţile sunt convinse că şoseaua, în lungime de aproximativ 11 km, va îmbunătăţi condiţiile de trafic şi va reduce timpii de parcurs.

Suprapunere

„În cadrul studiului de fezabilitate, traseul drumului, începând de la km 0+000 până la km 1+200, se suprapune cu obiectivul de investiţii «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila». Lucrările proiectate pe tronsonul comun vor fi excluse din proiectul drum expres. Autoritatea contractantă permite modificarea locală a traseului drumului expres în vederea racordării acestuia în giraţia amenajată în cadrul proiectului «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila», de la km 1+180”, se precizează în hârtii.

Traseul, în plan

„La km 1+617 a fost proiectat un pod peste canal de irigaţii, în continuare traseul având o orientare spre nord. Pentru asigurarea traversării canalului de irigaţii existent, la km 6+616 s-a proiectat un pod cu lungime totală de 33,30 m care realizează continuitatea traseului. De la km 10+010 până la km 11+730 a fost proiectat un viaduct care traversează digul de apărare al râului Siret, calea ferată Brăila-Galaţi, râul Siret şi firele de cale ferată din apropierea triajului situat în partea de sud a localităţii Movileni”, explică autorităţile.

„Joncţiunea cu DN 2B se face printr-o intersecţie giratorie proiectată la est de localitatea Movileni şi păstrează posibilitatea unei continuării traseului drumului expres pe partea de vest a combinatului siderurgic Galaţi. DN 2B va fi reabilitat şi lărgit la patru benzi de circulaţie pe un sector de 0,43 km”, scrie în documentaţie.

Durata de realizare a drumului expres este de 34 luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia lucrărilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Drumul Expres Galaţi - Brăila: 11 km, patru benzi, două viaducte, două podeţe

Mult aşteptatul drum expres care să unească cele două municipii vecine Galaţi şi Brăila ar putea să se materializeze în următorii ani datorită faptului că CNAIR - Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire a licitaţiei deschise, având ca obiect "Proiectare şi Execuţie Drum Expres Brăila - Galaţi" în lungime de aproximativ 11 km. Proiectul are o valoare estimată de circa 111 milioane de euro şi o perioadă de proiectare de 10 luni, iar execuţia are un termen de 24 de luni. "Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câştigător", informează CNAIR, care precizează că data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.

Potrivit informaţiilor din caietul de sarcini, drumul expres va fi proiectat pentru o viteză de 120 km/h şi va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă care va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens şi o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spaţiu pentru parapete. Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru şi câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigaţii şi două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată şi peste răul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri şi peste râul drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri, iar al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri. Proiectul mai prevede şi lărgirea DN28 de la două la patru benzi pe o distanţă de 0,43km dinspre municipiul Galaţi până la intersecţia cu Drumul Expres.

Joncţiunea cu DN 2B se face printr-o intersecţie giratorie proiectată la est de localitatea Movileni şi păstrează posibilitatea unei continuări a traseului drumului expres pe partea de vest a combinatului siderurgic Galaţi. DN 2B va fi reabilitat şi lărgit la patru benzi de circulaţie pe un sector de 0,43 km. Drumul expres se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al şoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuţie.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Licitaţiile pentru drumul expres şi Centura mare, suspendate

Lansate luna trecută, pe 3 şi 5 octombrie, licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galaţi şi a Variantei de Ocolire Galaţi - Centura mare a oraşului sunt în prezent suspendate. În datele Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) nu sunt precizate motivele acestui blocaj.

"Stare procedură: suspendată", scrie mare în dreptul celor două licitaţii lansate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru transpunerea în realitate a două proiecte mult-promise gălăţenilor: drumul expres Brăila-Galaţi şi Varianta de Ocolire Galaţi. Cele două proiecte au fost repuse pe tapet în luna mai, în campania electorală a alegerilor europarlamentare, de ministrul Transporturilor, Răvan Cuc.

Grabă mare

Aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", licitaţia pentru construcţia drumului expres Brăila - Galaţi, în lungime de aproximativ 11 km, a fost lansată după 11 ani de la aprobarea investiţiei de către Guvern. Valoarea estimată a contractului este de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro, iar criteriul de atribuire, "cel mai bun raport calitate-preţ". Conform datelor din SEAP, investiţia ar urma să fie finanţată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), iar ofertele erau aşteptate până pe 10 decembrie 2019.
În ceea ce priveşte Varianta de Ocolire Galaţi, în lungime de 33,6 km, indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi de Guvern pe 2 octombrie, iar pe 5 octombrie licitaţia a fost lansată. Valoarea estimată a contractului este, în acest caz, de 1.070.471.630 de lei cu TVA, criteriul de atribuire - "cel mai bun raport calitate-preţ" iar ofertele ar fi trebuit să vină până pe 12 decembrie. Şi în acest caz, se preciza că investiţia va fi finanţată din fonduri ale Uniunii Europene, prin POIM.
Ambele proceduri au fost suspendate cu mult înainte de împlinirea termenului pentru primirea ofertelor, fără a se preciza motivul.

Listă lungă

Conform datelor din SEAP, cele două licitaţii sunt un fruntea unei liste care cuprinde 14 licitaţii suspendate. Potrivit unui răspuns oferit presei centrale de CNAIR, referitor la suspendarea Tronsonul 3 al Drumului Expres ce face legătura între judeţele Olt şi Argeş, "licitatia a fost suspendată fiindcă operatorii economici înscrişi la licitaţie au depus foarte multe cereri tehnice de clarificare. Astfel, până la elaborarea tuturor răspunsurilor la cererile de clarificări depuse, licitaţia va fi suspendată. CNAIR depune toate eforturile pentru reluarea licitaţiei în cel mai scurt timp posibil". Rămâne de văzut dacă motivul este acelaşi şi în cazul celor două drumuri gălăţene, pentru că am solicitat un punct de vedere CNAIR, dar nu l-am primit până la închiderea ediţiei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cine şi de ce a suspendat licitaţiile pentru drumul expres şi marea centură

Suspendarea licitaţiilor pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila-Galaţi şi a variantei de ocolire Galaţi (marea centură) a stârnit numeroase controverse. Nu puţini sunt cei care au pus aceste măsuri pe seama schimbării guvernului, acuzând PNL că ar fi blocat iniţiativele PSD. Pentru a pune capăt suspiciunilor cu iz politic, am solicitat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) date despre momentul şi motivul suspendării procedurilor.

Au trecut deja zece zile de când aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă" că licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila – Galaţi şi a Variantei de Ocolire Galaţi – marea centură a oraşului, lansate pe 3 şi, respectiv, 5 octombrie, sunt în prezent suspendate. Ieri, la prânz, situaţia nu se schimbase cu nimic. Iar în datele Sistemului Electronic de Achiziţii Publice nu erau precizate şi motivele pentru care cele două proceduri lansate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere sunt paralizate.

Explicaţiile primite

La solicitarea noastră, întemeiată pe liberul acces la informaţiile de interes public, CNAIR a răspuns: „Procedura de achiziţie publică «Proiectare şi Execuţie ”Drum Expres Brăila – Galaţi”», suspendată în data de 31 octombrie 2019, se va relua de îndată ce va fi publicat răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile”.

Un răspuns similar am primit şi cu privire la viitoarea mare centură a Galaţiului: „Procedura de achiziţie publică «Proiectare şi Execuţie ”Varianta de ocolire Galaţi”», suspendată în data de 4 noiembrie 2019, va fi reluată de îndată ce se va publica răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile”.

Reamintim că licitaţia pentru construcţia drumului expres Brăila – Galaţi, în lungime de aproximativ 11 km, a fost lansată după 11 ani de la aprobarea investiţiei de către Guvern. Valoarea estimată a contractului era de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro, iar criteriul de atribuire „cel mai bun raport calitate-preţ”, iar ofertele erau aşteptate până pe 10 decembrie 2019.

În ceea ce priveşte Varianta de Ocolire Galaţi, în lungime de 33,6 km, indicatorii tehnico-economici i-au fost aprobaţi de Guvern pe 2 octombrie 2019, iar pe 5 octombrie licitaţia a fost lansată. Valoarea estimată a contractului este, în acest caz, de 1.070.471.630 de lei cu TVA, criteriul de atribuire – „cel mai bun raport calitate – preţ”, iar ofertele ar fi trebuit să vină până pe 12 decembrie.

Ambele investiţii ar urma să fie finanţate din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Drumul expres Brăila-Galaţi, din nou în licitaţie

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila – Galaţi, lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, a revenit în desfăşurare astăzi, 3 martie 2020. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ziua limită pentru depunerea ofertelor pentru contractul în valoare estimată de 530.312.447,16 de lei este 6 martie 2020. Un termen extrem de scurt pentru a putea fi respectat!

Promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, drumul expres Brăila-Galaţi a fost aprobat de Guvern în septembrie 2008! La o distanţă de 11 ani, pe 3 octombrie 2019, a fost lansată licitaţia pentru proiectarea şi construcţia lui, iar ofertele erau aşteptate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) până pe 10 decembrie 2019. N-a fost să fie, însă !

„Procedura de achiziţie publică «Proiectare şi Execuţie ”Drum Expres Brăila – Galaţi”», suspendată în data de 31 octombrie 2019, se va relua de îndată ce va fi publicat răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile”, ne comunicase, la solicitarea noastră, CNAIR.

CNAIR SA tocmai a ridicat suspendarea procedurii, publicând răspunsul consolidat la clarificarile adresate de către operatorii economici până la primul termen limită menționat în cadrul documentaţiei de atribuire.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Drumul expres Brăila-Galaţi îşi aşteaptă ofertanţii

Până pe 13 aprilie 2020, drumul expres Brăila Galaţi îşi aşteaptă proiectanţii şi constructorii, în cadrul licitaţiei desfăşurate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Termenul de primire a ofertelor, care a expirat ieri, 6 martie, a fost prelungit printr-o erată, conform datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

După cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila – Galaţi, lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, a revenit în desfăşurare marţi, 3 martie 2020. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ziua limită pentru depunerea ofertelor pentru contractul în valoare estimată de 530.312.447,16 de lei era 6 martie 2020. Un termen extrem de scurt pentru a putea fi respectat!
De altfel, în datele licitaţiei se şi precizează că „06.03.2020 reprezintă un termen acordat automat” de portalul achiziţiilor publice, şi că data limită de depunere a ofertelor va fi cea precizată printr-o erată care urmează a fi publicată.
Erata a fost publicată chiar pe 6 martie şi prevede că termenul limită pentru primirea ofertelor/candidaturilor, a cererilor de participare sau a scrisorii de exprimare a interesului este 13 aprilie 2020 ora 15,00, iar perioada minimă de valabilitate a ofertei este 13 octombrie 2020.
E greu de spus dacă acest al doilea termen de primire a ofertelor va putea fi respectat, aşa cum nu a fost respectat nici termenul de primire a ofertelor la Varianta de Ocolire Galaţi, care fusese prelungit până pe 24 februarie 2020. Din păcate, procedura nu a reuşit să ajungă la această dată pentru că a fost pentru a doua oară suspendată. Motivul? Noile clarificări cerute de potenţialii investitori, la care CNAIR trebuie să răspundă. Cel mai probabil acelaşi parcurs îl va avea şi drumul expres.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Licitaţia pentru drumul expres Galaţi - Brăila, suspendată a doua oară

Până luni, 13 aprilie 2020, agenţii economici interesaţi să proiecteze şi să construiască drumul expres Brăila - Galaţi ar fi trebuit să-şi poată depune ofertele în cadrul licitaţiei derulate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Pentru că 13 ar fi fost o zi cu ghinion, licitaţia a fost suspendată din nou, vineri 10 aprilie, conform datelor din portalul achiziţiilor publice.

Lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară, pe 10 aprilie. Acesta este destinul zbuciumat al licitaţiei pentru contractul cu o valoare estimată de 530.312.447,16 de lei al drumului expres Brăila - Galaţi.

Sistemul Electronic de Achiziţii Publice nu oferă explicaţii cu privire la motivul suspendării, dar acesta era bănuit încă de la momentul reluării procedurii. "Va urma, însă, o nouă rundă de clarificări, care, cel mai probabil, va conduce la o nouă suspendare, aşa cum s-a întâmplat în cazul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi - marea centură ocolitoare a oraşului, cum este cunoscută. După cum v-am informat, lansată pe 5 octombrie 2019, suspendată pe 4 noiembrie 2019 şi relansată pe 14 ianuarie 2020, licitaţia este din nou suspendată în prezent", scriam pe 3 martie 2020 în ziarul "Viaţa liberă".

În concluzie, cele două investiţii promise gălăţenilor, drumul expres şi marea centură ocolitoare zac suspendate pe termen nedeterminat!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.