Jump to content

Planuri pentru drumul expres Galaţi - Brăila


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Drumul expres Brăila-Galaţi îşi aşteaptă, din nou, ofertanţii. A doua suspendare a procedurii a fost ridicată

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila-Galaţi a revenit în desfăşurare la aproximativ o săptămână de la cea de-a doua suspendare a procedurii. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ofertele sunt aşteptate până pe 29 aprilie 2020, ora 15,00. Procedura pentru varianta de ocolire – marea centură ocolitoare a Galaţiului – este, din păcate, tot suspendată.

 Greu de spus dacă sunt veşti bune în prag de Paşti sau dacă, pur şi simplu, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) joacă alba-neagra cu unul dintre proiectele majore de infrastructură ale zonei Galaţi-Brăila. Vorbim despre drumul expres, promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, aprobat de Guvern în septembrie 2008.

La distanţă de 11 ani, pe 3 octombrie 2019, a fost lansată licitaţia pentru proiectarea şi construcţia lui, iar ofertele erau aşteptate de CNAIR până pe 10 decembrie 2019. Pe 31 octombrie procedura a fost suspendată, apoi repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 - cu termen de depunere a ofertelor 13 aprilie - şi suspendată pentru a doua oară, pe 10 aprilie.

Joi după-amiază, licitaţia a fost repusă în desfăşurare.

Reacţii de la PSD

Potrivit unui comunicat de presă transmis de PSD, senatorului gălățean Daniel Butunoi, președintele Comisiei de Transporturi din Senatul României, a avut, pe 15 aprilie, o întâlnire la cel mai înalt nivel cu conducerea Ministerului Transporturilor.

„Am verificat și am solicitat clarificări referitoare de proiectele importante pentru infrastructura de transport a județului Galați. Pentru centura mare a municipiului Galați, vor fi comunicate răspunsurile la cele 150 de clarificări solicitate, totodată am stabilit data de 18 mai ca fiind termenul limită de depunere a ofertelor de realizare. La drumul expres Galați – Brăila, procedurile sunt în plină desfășurare, au fost stabilite clarificările solicitate, termenul limită de demarare fiind 14 mai”, a transmis senatorul.

După cum v-am mai informat, contractul pentru drumul expres are o valoare estimată de 530.312.447,16 de lei. Autorităţile susţin că prin realizarea şoselei, în lungime de aproximativ 11 km, „se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila”.

La fel ca şi varianta de ocolire, drumul expres ar urma să fie realizat cu fonduri europene.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cinci ofertanţi se bat pentru drumul expres Brăila - Galați

SC Arcada Company SA, Asocierea Astaldi SpA – Tancrad SRL, Asocierea Mavgo Holding SRL - SC Aqua Parc SRL- SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD Rizzani de Eccher SpA, Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL sunt cei cinci ofertanţi care se bat pentru contractual de proiectare şi execuţie a drumului expres Brăila - Galaţi. Numele ofertanţilor înscrişi până ieri, 29 aprilie - data limită de depunere a ofertelor - au fost făcute publice într-un comunicat de presă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Reamintim că lungimea estimată a traseului este de aproximativ 11 km, iar valoarea estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA. Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. „Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător. Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, precizează CNAIR.

Rămâne de văzut dacă licitaţia se va încheia cu succes, având în vedere sincopele procedurii de până acum. Lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară, pe 10 aprilie, licitaţia a fost reluată pe 16 aprilie. Nu trebuie uitat nici că drumul expres le este promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, fiind aprobat de Guvern în septembrie 2008.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Solicitare de finanţare europeană pentru Drumul Expres Brăila-Galaţi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR S.A. a depus, în data de 09 iunie 2020, Aplicaţia de Finanţare pentru proiectul „Construcţia Drumului Expres Brăila-Galaţi“ în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.1. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte de investiţii, Operaţiunea - Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

În cadrul acestui proiect, sunt prevăzute următoarele obiective: construirea a 11.088 km de drum nou, 3 poduri, 1 pasaj şi 2 viaducte, astfel încât să se reducă timpul de călătorie pe reţeaua rutieră TEN-T cu mimim 4%, în primul an de operare (2025). Valoarea totală a proiectului este de 837,052,691.28 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 305,949,940.66 lei, 15% contribuţia proprie - 53,991,165.98 lei, restul de 477,111,584.64 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 45 luni.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Consorțiul SA&PE - Spedition UMB - Tehnostrade a câștigat licitația pentru construirea drumului expres Brăila - Galați

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat miercuri (23.09.2020) prin intermediul unui comunicat că a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având că obiect „Proiectare și execuție Drum Expres Brăila - Galați".

Ofertantul desemnat câștigător este asocierea SA&PE Construct S.R.L. (LIDER DE ASOCIERE) - Spedition UMB - Tehnostrade S.R.L., preţul de atribuire al lucrării fiind de 371.416.131,09 de lei fără TVA. Durata contractului este de: 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni. Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11,088 de km de drum expres la 2 benzi pe fiecare sens de circulație și conține execuția a 3 poduri, a unui pasaj și 2 viaducte.

economica.net

S-a decis cine va construi drumul expres Brăila-Galaţi. Contract de 371,4 milioane de lei

Asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL a fost desemnată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) câştigătoarea contractului de proiectare şi execuţie a drumului expres Brăila-Galaţi, cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA. Precizăm că aceeaşi asociere de firme, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, va construi şi marea centură ocolitoare a Galaţiului. "Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11,088 km de drum expres la două benzi pe fiecare sens de circulație și conține execuția a trei poduri, un pasaj și două viaducte", precizează CNAIR. În ceea ce priveşte durata, sunt prevăzute zece luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţia lucrărilor, a căror garanţie este de 120 de luni. Reamintim că licitaţia a fost lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară pe 10 aprilie, apoi reluată pe 16 aprilie. Nu trebuie uitat nici că drumul expres le este promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, fiind aprobat de Guvern în septembrie 2008.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Câştigătorul drumului expres Brăila-Galaţi, contestat

Asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie după selectia a câştigătorului licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galaţi, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Este vorba despre asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL (firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu), care, pe 23 septembrie, a fost desemnată câştigătoarea contractului, cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA.

Asocierea Astaldi - Tancrad a fost printre cei cinci ofertanţi care au participat la licitaţie. Depunerea contestaţiei ne-a fost confirmată de CNAIR. Din păcate, nu vă putem spune ce anume se contestă, documentele nefiind disponibile pe portalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Cert este că semnarea contractului pentru drumul expres este întârziată de această contestaţie.

"Autoritatea Contractantă va aştepta soluţia contestaţiei de la CNSC, urmând, în funcţie de răspunsul primit, să pună în aplicare cele dispuse", ne-a transmis Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Încep exproprierile pentru drumul expres Galaţi - Brăila

Un proiect de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Drum expres Brăila - Galați" a fost supus aprobării în şedinţa Guvernului de ieri.

Conform documentului, este vorba despre imobile situate pe raza municipiilor Brăila şi Galaţi şi a localităţii Vădeni din judeţul Brăila, despre proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor.

"Sumele individuale aferente despăgubirilor sunt în cuantum de 5.140.000 de lei și sunt alocate de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Sumele  se virează de către Ministerul Transporturilor în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, la dispoziția proprietarilor de imobile proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării", se arată în proiectul hotărârii de guvern.

În ceea ce priveşte construcţia drumului expres Brăila - Galaţi, reamintim că asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie după selecţia câştigătorului licitaţiei - asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL (firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu), care, pe 23 septembrie, a fost desemnată câştigătoarea contractului, cu o ofertă de 371.416.131 de lei, fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Umbrărescu rămâne câștigător, după respingerea contestației italienilor

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația Astaldi la licitația pentru Drumul Expres Brăila - Galați, câștigată de Dorinel Umbărescu. Victoria constructorului român nu este însă definitivă, având în vedere că italienii au făcut recurs la Curtea de Apel București (CAB).

"Respinge contestația formulată de către ASTALDI SPA, în calitate de lider al asocierii ASTALDI SPA – S.C. TANCRAD S.R.L., reprezentată convențional prin S.C.A. ŢUCĂ ZBÂRCEA & ASOCIAŢII, în contradictoriu cu COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., cu sediul în București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, ca nefondată. Admite cererea de intervenție formulată de către S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L., în calitate de lider al asocierii S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L., reprezentată prin Cabinet de Avocat Nistor Alina Maria, cu sediul în Bacău, Calea Mărășești nr. 145, județul Bacău", se arată în decizia CNSC din 10 decembrie, publicată în SEAP pe 29 decembrie.

La finele documentului care conține 92 de pagini se mai menționează că împotriva deciziei CNSC se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate. Conform informațiilor ECONOMICA.NET, italienii de la Astaldi au atacat decizia CNSC la Curtea de Apel București. Dacă italienii nu mergeau mai departe la CAB, contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați putea fi semnat pe 11 ianuarie 2021, conform informațiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri.

Amintim că pe 23 septembrie 2020, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Mariana Ioniță a anunțat câștigătorul licitației pentru construirea celor 11 kilometri ai Drumului Expres Brăila - Galați. Este vorba de constructorul din Bacău, Dorinel Umbărescu, care va executa și centura orașului-port la Dunăre. Rezultatul licitației a fost însă contestat de italienii de la Astaldi, care mai lucrează în zonă la mega-podul peste Dunăre.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Undă verde la semnarea contractului cu Umbrărescu. Astaldi a renunțat la contestație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contractul cu ofertantul declarat câștigător pentru construirea Drumului Expres Brăila - Galați, după ce gigantul italian Astaldi a renunțat la contestație. Astfel, după Craiova - Pitești, România va avea încă un drum expres "marca UMB".

„Ia act de renunţarea la judecata plângerii”, se arată în dosarul deschis la Curtea de Apel București de italienii de la Astaldi în cadrul licitației pentru Drumul Expres Brăila – Galați.

Astaldi atacase la Curtea de Apel București (CAB) decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor din 10 decembrie 2020. CNSC a respins atunci contestația italienilor la licitația pentru Drumul Expres Brăila – Galați, câștigată de Dorinel Umbrărescu.

Amintim că pe 23 septembrie 2020, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Mariana Ioniță a anunțat câștigătorul licitației pentru construirea Drumului Expres Brăila – Galați. Este vorba de constructorul din Bacău, Dorinel Umbărescu, care va executa și centura orașului-port la Dunăre.

Lungimea estimată a traseului este de 12 kilometri. Valoarea ofertei declarate câștigătoare este de 371,42 milioane de lei fără TVA. Prețul pe kilometru ofertat de asocierea câștigătoare este de 33,49 milioane de lei, fără TVA iar durata contractului este de 154 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a acestora.

Brăila – Galați va fi al doilea drum expres din portofoliul grupului UMB, care mai construiește tronsoanele 2 și 3 ale Drumului Expres Craiova  – Pitești. Umbrărescu a fost declarat a doua câștigător și pe tronsonul 4, însă a fost contestat din nou de chinezii de la China Railway 14th Bureau Co Lld.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

Litigiul privind drumul expres Brăila-Galaţi s-ar putea stinge. Firma Astaldi a renunţat la plângere

Procesul prin care Astaldi SpA a contestat, la Curtea de Apel Bucureşti, atribuirea contractului pentru proiectarea şi construirea drumului expres Brăila-Galaţi s-ar putea stinge în curând. Şi asta deoarece, potrivit datelor publice pe portalul instanţelor, pe 7 aprilie, magistraţii au luat act de renunţarea la judecata plângerii. Hotărârea nu este definitivă, ea putând fi atacată cu recurs, în zece zile de la comunicare.

După ce a răzbit prin hăţişul licitaţiilor suspendate şi repuse în derulare, drumul expres Brăila-Galaţi ar putea avea, în sfârşit, proiectant şi constructor, nu doar un ofertant desemnat câştigător de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", în septembrie 2020, CNAIR a desemnat asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL (firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu) drept câştigătoarea contractului pentru drumul expres cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA.
Numai că Astaldi SpA - liderul asocierii asocierii Astaldi SPA - Tancrad SRL, care a fost printre cei cinci ofertanţi participanţi la licitaţie - a depus o contestaţie, pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o. Astaldi SpA a formulat apoi o plângere la Curtea de Apel Bucureşti. Conform datelor de pe portalul instanţelor, au fost formulate cereri de recuzare, dar şi cereri de abţinere din partea unor judecători, cele din urmă fiind admise. Conform ultimelor date, pe 7 aprilie, instanţa a luat act de renunţarea la judecata plângerii. Hotărârea a fost pronunţată în şedinţă publică şi are drept de recurs în zece zile de la comunicare.
Stingerea litigiului va permite CNAIR să semneze, în sfârşit, contractul pentru drumul expres Brăila-Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Contract semnat pentru drumul expres Galaţi - Brăila

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat într-o postare pe pagina sa publică de Facebook că a participat, astăzi, la semnarea contractului pentru construirea (proiectare + execuție) drumului expres Galați - Brăila. „Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea.

Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu 2 benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, precizează Ministrul Transporturilor.

viata-libera.ro

Drumul Expres Brăila – Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

Proiectarea şi execuţia vor fi realizate de ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L. 

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. 

Durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 120 de luni.

Acest obiectiv constă în  construirea a 11,088 km de drum expres, la 2 benzi pe fiecare sens de circulaţie, inclusiv a 3 poduri, 1 pasaj şi 2 viaducte. 

În septembrie 2020, Ludovic Orban declara că marea problemă a judeţelor Galaţi şi Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, precizând că Guvernul are un program de investiţii pentru a asigura conectarea celor două judeţe pe mai multe căi. “Investiţiile în infrastructura de transport în Galaţi şi Brăila în următorii cinci, şase ani vor asigura conectarea Galaţiului şi Brăilei de coridorul 4 pan-european şi de coridorul 9 pan-european. Marea problemă pe care o au Galaţiul şi Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, axele prioritare de transport europene. Avem un amplu program de investiţii pentru a asigura conectarea Galaţiului şi Brăilei pe mai multe căi”, a transmis Ludovic Orban.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

Când ar trebui să fie gata drumul expres Brăila-Galaţi? Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat

Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galați, în valoare de 371.416.131,09 lei fără TVA, a fost semnat joi, 15 aprilie 2021, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. La eveniment a fost prezent ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Semnarea a fost posibilă deoarece Astaldi SpA, care a contestat la Curtea de Apel Bucureşti atribuirea acestui contract, a renunţat la judecata plângerii. 

„Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea. Viitorul drum expres, o alternativă la DN 22B, are o lungime de 11 km, va cuprinde trei poduri, două viaducte și un pasaj și va fi proiectat, evident, cu două benzi pe sens și cu parapet despărțitor între sensuri.

Antreprenorul român care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni. Am toată încrederea că se va încadra în acest termen și că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați”, a declarat, într-o postare pe pagina sa publică de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Termenul avansat de ministru este cel puțin optimist, asta dacă nu reușesc vreo minune constructorii și termină înainte de termenul maxim stabilit. 

Potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, durata contractului este de 34 luni, din care zece luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile.

„Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila”, precizează CNAIR.

Istoria zbuciumată, pe scurt

Drumul expres le este promis gălăţenilor şi brăilenilor de ani de zile, fiind aprobat de Guvern în septembrie 2008.

După cum aţi mai putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară pe 10 aprilie 2020, apoi reluată pe 16 aprilie 2020. Valoarea estimată a contractului era de 530.312.447,16 lei fără TVA.

La licitaţie s-au înscris cinci ofertanţi: SC Arcada Company SA, Asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL, Asocierea Mavgo Holding SRL - SC Aqua Parc SRL- SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD, Rizzani de Eccher SpA şi Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Pe 23 septembrie 2020, CNAIR a desemnat asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL drept câştigătoarea contractului pentru drumul expres cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA.

Numai că Astaldi SpA - liderul asocierii asocierii Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie, pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o. Astaldi a formulat apoi o plângere la Curtea de Apel Bucureşti. Conform datelor de pe portalul instanţelor, au fost formulate cereri de recuzare, dar şi cereri de abţinere din partea unor judecători, cele din urmă fiind admise. Pe 7 aprilie 2021, însă, instanţa a luat act de renunţarea la judecata plângerii.

Acest fapt a permis semnarea contractului pentru drumul expres Brăila-Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Ar mai fi de spus că aceeaşi asociere de firme, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, va construi şi marea centură ocolitoare a Galaţiului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lista de exproprieri pentru Drumul Expres Galaţi-Brăila se extinde

În şedinţa de Guvern de joi, 27 mai 2021, Guvernul României a adoptat o hotărâre privind suplimentarea pe anul 2021 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin HG 991/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Drum expres Brăila-Galaţi", precum şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 991/2020.
Astfel, a fost aprobată suplimentarea pe anul 2021, cu suma totală de 64.000 lei care vor fi alocaţi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, având în vedere că proiectul de construire a Drumului Expres Brăila-Galaţi va beneficia de fonduri europene nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională - FEDR. Totodată, Anexa nr. 2 la HG 991/2020 se completează cu încă două poziţii aferente a două terenuri identificate recent că fac parte din coridorul de expropriere.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Drum Expres Brăila – Galați: UMB a primit ordinul de începere pentru proiectare

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis pe 1 iulie ordinul de începere pentru activitatea de proiectare a Drumului Expres Brăila - Galați. Contractul pentru realizarea acestei șosele de mare viteză a fost semnat în aprilie cu grupul UMB.

Contractul pentru DX Brăila – Galați, în valoare de 371,42 milioane de lei fără TVA, prevede 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Perioada de garanție este de 10 ani. Astfel, conform termenelor contractuale, cei 11 kilometri ai noului drum marca UMB ar trebui finalizați în 2024.

CNAIR a semnat pe 15 aprilie contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila – Galați cu ofertantul declarat câștigător, respectiv grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu.

Acest obiectiv constă în construirea a 11,088 km de drum expres, la 2 benzi pe fiecare sens de circulație, inclusiv a 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Se caută supervizor pentru drumul expres Brăila-Galaţi

Cu o valoare estimată cuprinsă între 13.076.349 de lei şi 15.335.867 de lei fără TVA, contractul pentru servicii de supervizare a drumului expres Brăila-Galaţi, lansat în licitaţie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, îşi aşteaptă ofertanţii până pe 17 august 2021. Criteriul de atribuire este „cel mai bun raport-calitate preţ”, iar misiunea câştigătorului va fi aceea de a urmări corecta utilizare a fondurilor disponibile și de a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul.

Drumul expres Brăila-Galaţi, pentru care - aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă” – Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL (grup de firme controlat de Dorinel Umbrărescu) a primit ordinul de începere a etapei de proiectare, are nevoie de supraveghere. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în licitaţie un contract pentru „servicii de supervizare Proiectare şi execuţie drum expres Brăila-Galaţi”.

Ce misiune va avea supervizorul

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, se cere furnizarea unor servicii de „supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor”. Toate acestea, „în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor”.
Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, modificările care pot surveni în perioada de derulare a contractului se referă la: părţile contractante, necesitatea efectuării unor studii suplimentare sau expertize, solicitări din partea unor instituţii care au atribuţii în legătură cu obiectivul de investiţii, modificări legislative sau de norme tehnice, sau generate de includerea sau înlocuirea unor subcontractanţi.
Supervizarea se va referi şi la prelungirea termenelor de proiectare sau execuţie, eventuale întârzieri, apariţia unor lucrări suplimentare sau mobilizarea slabă şi îndelungată a constructorului, mergând până la suspendarea şi chiar rezilierea contractului de proiectare şi realizare a investiţiei.
Durata contractului este de 158 de luni şi cuprinde 10 luni supervizarea pentru etapa de proiectare, 24 de luni supervizarea pentru etapa de execuţie a lucrărilor şi 124 de luni supervizarea pentru perioada de garanţie a lucrărilor.
Contractul de supraveghere va fi şi el finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare, la fel ca drumul propriu-zis.
În ceea ce priveşte valoarea estimată a contractului de supraveghere, suma minimă este de 13.076.349 de lei fără TVA, iar CNAIR optează pentru posibila achiziţie ulterioară de noi servicii similare, de la ofertantul declarat câştigător. Aceste servicii vor fi în cuantum de 2.259.518 de lei fără TVA, reprezentând 20 la sută din valoarea estimată a contractului, şi astfel se ajunge la suma maximală de 15.335.867 de lei fără TVA.

Istoria, pe scurt

Reamintim că studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila-Galaţi a fost finalizat şi avizat în 2008, iar documentaţia şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1145 din 18 septembrie 2008. Devizul general a fost actualizat şi avizat în 2018. Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost lansată pe 3 octombrie 2019, suspendată pe 31 octombrie 2019, repusă în desfăşurare pe 3 martie 2020 şi suspendată pentru a doua oară pe 10 aprilie 2020, apoi reluată pe 16 aprilie 2020. Valoarea estimată a contractului era de 530.312.447,16 lei fără TVA.
La licitaţie s-au înscris cinci ofertanţi: SC Arcada Company SA, Asocierea Astaldi SpA - Tancrad SRL, Asocierea Mavgo Holding SRL - SC Aqua Parc SRL- SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD, Rizzani de Eccher SpA şi Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.
Pe 23 septembrie 2020, CNAIR a desemnat asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL drept câştigătoarea contractului cu o ofertă de 371.416.131 de lei fără TVA. Numai că Astaldi SpA - liderul asocierii Astaldi SpA - Tancrad SRL a depus o contestaţie, pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins-o. Astaldi a formulat apoi o plângere la Curtea de Apel Bucureşti, dar pe 7 aprilie 2021, instanţa a luat act de renunţarea la judecata plângerii.
Acest fapt a permis, pe 15 aprilie 2021, semnarea contractului pentru drumul expres Brăila-Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL.

Ce trebuie realizat

"Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11,088 km de drum expres la două benzi pe fiecare sens de circulație și conține execuția a trei poduri, un pasaj și două viaducte. Drumul Expres Brăila–Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila”, precizează CNAIR.
„Acesta este un proiect-cheie pentru legarea celor două municipii, pentru dezvoltarea întregii zone, inclusiv prin conexiunea la podul suspendat peste Dunăre și, implicit, la Tulcea”, este convingerea actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Oficialul spune că antreprenorul care a câștigat contractul a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu prin urmare crede că, în 2023, vom putea circula pe un drum modern între orașele Brăila și Galați. Fireşte, dacă optimismul ministerial nu va fi contrazis de tradiţionalele surprize neplăcute ale lucrărilor româneşti.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Au început lucrările la drumul Expres Brăila-Galaţi

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunţă că au început lucrările la drumul Expres Brăila-Galaţi. Conform anunţului fostului ministru, au fost demarate lucrările la drumul expres ce leagă Brăila de Galaţi. Deocamdată, se decopertează stratul vegetal, iar în următoarele zile se va continua cu stabilizarea terenului şi cu fundaţiile forate ale viitorului pod de 1,8 km peste Siret şi complexul feroviar din zona Galaţi.

"Am participat în aprilie la semnarea acestui contract extrem de important pentru conectarea celor 2 oraşe şi pentru dezvoltarea economică a regiunii, o alternativă rapidă şi sigură la actualul DN 22B de pe digul Dunării. Proiectul porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte şi un pasaj, fiind prevăzute 2 benzi pe fiecare sens de circulaţie. Finalul traseului este la intersecţia cu DN2B în zona Movileni. Dacă cei responsabili îşi fac treaba în timp util cu emiterea tuturor avizelor, autorizaţiilor, scoaterea pădurii de pe traseu din fondul forestier, ar trebui să circulăm pe acest drum expres în anul 2023", a scris, luni, Cătălin Drulă pe Facebook 

Totodată, fostul ministru al Transporturilor a precizat că, pentru conexiunea directă a acestui proiect cu viitoarea centură Galaţi, ce ar trebui să înceapă şi ea în următoarele săptămâni, a cerut Companiei de Drumuri identificarea unei soluţii.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Primele lucrări pe Drumul Expres dintre Brăila și Galați

Între municipiile Brăila și Galați a început construcția unui drum expres de circa 11 km și care se va conecta la viitorul pod peste Dunăre ce se construiește în zona de nord a Brăilei. Cu un termen de execuție de 24 de luni, lucrările la drum au început în luna octombrie, iar deja primele semne pe șantier au început să se vadă. Drumul expres este construit de companiile din grupul UMB pentru circa 372 de milioane de lei.

Lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați au început în urmă cucirca 10 zile, anunța fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a semnat contractul de proiectare și execuție, în luna aprilie. „Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj, fiind prevăzute 2 benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B în zona Movileni. Dacă cei responsabili își fac treaba în timp util cu emiterea tuturor avizelor, autorizațiilor, scoaterea pădurii de pe traseu din fondul forestier, ar trebui să circulăm pe acest drum expres în anul 2023”, spunea Drulă. „Pentru conexiunea directă a acestui proiect cu cu viitoarea centură Galați (ce ar trebui să înceapă și ea în următoarele săptămâni) am cerut Companiei de Drumuri în această vară să găsească o soluție”, mai spunea Drulă.

CNAIR a semnat în luna aprilie contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L. (n.r. toate firme în cadrul UMB Grup).

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.

Drumul expres, care probabil va purta indicativul DX6 conform Master Planului, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.

Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din care partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini. Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri. Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN 2B de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.

hotnews.ro

cats.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Drumul Expres Brăila – Galați NU are autorizație de construire! Șantierul a fost deschis, fără aprobare, la finalul lunii octombrie!

Jurnalul de Brăila a făcut o serie de solicitări în baza Legii 544/2001, către CNAIR, cu privire la stadiul drumurilor expres care vor lega podul peste Dunăre de alte județe învecinate. Astfel, în ceea ce privește drumul expres Brăila-Galați CNAIR a declarat: ”Până în prezent, nu a fost emisă autorizația de construire pentru drumul expres Brăila – Galați”.

La finalul lunii octombrie, Hotnews a prezentat stadiul lucrărilor la drumul expres Brăila-Galați cu filmări de pe șantier. În imagini se poate vedea cum constructorul a început deja lucrările în teren.

CNAIR a semnat în luna aprilie contractul pentru Drumul Expres Brăila – Galați cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE S.R.L. (n.r. toate firme în cadrul UMB Grup), însă până la această dată nu s-a emis autorizația de construire.

jurnalbr.ro

Link to comment
Share on other sites

Pe Drumul Expres Brăila-Galaţi nu se face nimic ilegal, totul este cu permisiunea CNAIR

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, a făcut precizarea că pe viitorul Drum Expres Brăila-Galaţi nu se face nimic ilegal, după ce în spaţiul public a apărut informaţia potrivit căreia lucrările la acest drum ar fi început fără autorizaţie de construcţie. ‘Am vorbit cu cei de la CNAIR pe acest subiect şi am aflat că ceea ce fac constructorii sunt nişte prospecţiuni în teren, nişte studii geotehnice pentru pregătirea lucrărilor propriu-zise. CNAIR i-a predat constructorului amplasamentul şi i-a dat voie să facă acele lucrări. După ce se termină proiectarea, vor fi luate avizele şi autorizaţiile necesare pentru începerea lucrărilor de construcţie. CJ Brăila a dat deja avizul necesar obţinerii autorizaţiei de construcţie de la CNAIR, iar constructorul este în curs de a obţine acea autorizaţie. În concluzie, pe Drumul Expres Brăila-Galaţi nu se face nimic ilegal, totul este cu permisiunea CNAIR’, a declarat Chiriac.

ecopolitic.ro

Link to comment
Share on other sites

Drumul expres Brăila-Galaţi prinde contur. Imagini aeriene recente

Drumul expres Brăila-Galaţi prinde contur, o dovedesc spectaculoasele imagini aeriene realizate şi puse la dispoziţia noastră de Cristian Deceanu. În partea dreaptă a primei imagini se poate vedea comuna Vădeni, iar în depărtare, sensul giratoriu din care va pleca drumul spre pod.

Dincolo de imaginile care nu lasă umbră de îndoială, am fost curioşi să aflăm care este stadiul acestui proiect, solicitând informaţii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Am întrebat ce intervenţii s-au executat până acum, ce se face în prezent şi când ar putea începe lucrările propriu-zise.

„Data de începere a contractului Proiectare și execuție «Drum expres Brăila-Galați» a fost 01.07.2021 și reprezintă demararea activității de proiectare. Odată cu aceasta, se desfășoară activitatea de investigații de teren (Studiul geotehnic, topografic, hidrometric, arheologic, hidrologic, geologic), precum și curățarea terenului de muniții neexplodate în coridorul de expropriere al obiectivului de investiție «Drum expres Brăila-Galați».

Studiile de teren de specialitate, necesare obținerii avizelor, acordurilor și Autorizației de Construire, sunt premergătoare activității de execuție a lucrărilor și se realizează conform prevederilor contractuale și legale.

Perioada de execuție a contractului va începe de la momentul finalizării perioadei de proiectare și obținerii Autorizației de Construire”, ne-a transmis CNAIR.

Reamintim, contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila-Galați, în valoare de 371.416.131,09 lei fără TVA, a fost semnat, pe 15 aprilie 2021, cu Asocierea SC SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Drumul expres va fi o alternativă rapidă și sigură la actualul DN 22B de pe digul Dunării. Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, trei poduri, două viaducte și un pasaj, fiind prevăzute două benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UMB a primit Autorizaţia de Construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi

Ministerul Transporturilor a emis vineri Autorizaţia de Construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi, şosea cu o lungime de 11 kilometri, unde constructorul UMB a început încă din octombrie lucrările de decopertare.

Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei.

Autorizaţia de Construire (etapa I) este emisă pentru un tronson de 7 kilometri din cei 11 ai drumului rapid, valoarea lucrărilor autorizate este de 77 milioane de lei şi acoperă „lucrări de drum, lucrări de terasamente, consolidări şi lucrări pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale” – AC pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi. Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Viaductul peste râul Siret care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi) are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri.

La intrarea constructorului în teren, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea că finalizarea lucrărilor se poate face peste 2 ani dacă terenul este pus la dispoziţia antreprenorului pe întreag traseul. „Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj, fiind prevăzute 2 benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B în zona Movileni. Dacă cei responsabili își fac treaba în timp util cu emiterea tuturor avizelor, autorizațiilor, scoaterea pădurii de pe traseu din fondul forestier, ar trebui să circulăm pe acest drum expres în anul 2023”, spunea Cătălin Drulă în octombrie 2021.

Anul viitor acelaşi constructor va începe lucrările şi pentru Centura Mare a municipiului Galaţi (33 km), contract de 700 de milioane lei şi termen de 42 de luni pentru execuţie.

Garanţia oferită este de 120 de luni, faţă de minimum 60 de luni din caietul de sarcini. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va asigura legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”.

De asemenea, pentru municipiul Brăila sunt prevăzute alte două Drumuri Expres Buzău – Brăila („Muntenia Expres” – 98 km, anul 2022 pentru finalizarea documentaţiei tehnice) respectiv Focşani – Brăila („Milcovia Expres” – 76 km, termen 2022 finalizare proiectare).

economedia.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Încă 250 de imobile expropriate pentru continuarea lucrărilor la Drumul Expres Galaţi - Brăila

Odată cu construcţia podului suspendat peste Dunăre şi dezvoltarea reţelei rutiere rapide în zonă, Drumul Expres Brăila - Galaţi va funcţiona ca un tronson care să permită legătură între axele de circulaţie pe direcţiile sud-nord, est-vest şi municipiul Galaţi. Pentru că s-a solicitat modificarea a două giraţii şi lărgirea la 4 benzi a DN2B pe o distanţă de 0,43 km, pentru continuarea lucrărilor la Drumul Expres Brăila - Galaţi este necesară exproprierea a încă 250 de imobile, adică a unei suprafeţe suplimentare de 161.74. Acestea se află pe raza teritorială a localităţii Vădeni din judeţul Brăila şi municipiul Galaţi.

De asemenea, pentru justa despăgubire a imobilelor aflate pe amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică „Drum expres Brăila-Galaţi”, este necesară suma de 3.250.000 lei. Odată cu construcţia podului suspendat peste Dunăre de la nord de Brăila şi dezvoltarea reţelei rutiere rapide în zonă, Drumul Expres Brăila - Galaţi va funcţiona ca un tronson care să permită legătura între axele de circulaţie pe direcţiile sud-nord, est-vest şi municipiul Galaţi.

Exproprierile sunt necesare în urma modificărilor aduse proiectului faţă de Studiul de fezabilitate, şi anume:

- Giraţia km 1+524.61
În cadrul Studiului de Fezabilitate intersecţia între Drumul Expres Brăila - Galaţi şi Drumul de legătură „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, era prevăzută la kilometrul 1+180, printr-o intersecţie giratorie. Având în vedere spaţiul limitat impus de constrângeri (zona construită dens) şi dimensiunile reduse ale giraţiei propuse, nu se putea realiza conexiunea celor trei drumuri într-o singură giraţie, în conformitate cu normele şi reglementările în vigoare.
Prin tema de proiectare, CNAIR a permis modificarea locală a traseului Drumului Expres, în vederea racordării acestuia cu traseul proiectului „Pod suspendat peste Dunăre, în zona Brăila”. Astfel, s-a reproiectat doar intersecţia între Drumul Expres Brăila - Galaţi şi Drumul de legătură „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” la km 2+000 aferent Drumului de legătură. Traseul iniţial al Drumului Expres Brăila - Galaţi a fost deviat spre Est printr-o curbă la dreapta (în sensul kilometrajului, direcţia Brăila - Galaţi), astfel încât intersecţia dintre cele două drumuri va fi la km 2+000 pe Drumul de legătură „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, revenind la traseul proiectat în faza de studiu de fezabilitate, la poziţia kilometrică 2+440.

- Giraţie km 12+292.27
S-a menţinut poziţia giraţiei conform Studiului de Fezabilitate, dar pentru fluidizarea traficului a fost solicitată suplimentar faţă de faza studiului de fezabilitate, o bandă de viraj la dreapta, pe direcţia Brăila - Galaţi, cu benzi de accelerare-decelerare cu o lungime de 70 m fiecare şi pene de racordare în lungime de 35 m.

- Reabilitare DN 2B - lărgire la 4 benzi
Drumul Naţional 2B are la intrarea în Municipiul Galaţi profil de drum cu 4 benzi de circulaţie. La intersecţia Drumului Expres cu Drumul Naţional 2B, acesta are un profil cu două benzi de circulaţie. Având în vedere traficul mare înspre Municipiul Galaţi, în cadrul obiectivului de investiţie „Drum Expres Brăila - Galaţi”, Drumul Naţional 2B va fi lărgit la profil cu 4 benzi de circulaţie dinspre Municipiul Galaţi până la intersecţia cu Drumul Expres Brăila - Galaţi, pe o lungime de 0,43 km.

- Reţele de utilităţi
Realizarea Drumului Expres Brăila - Galaţi afectează o serie de reţele edilitare, după cum urmează: liniile electrice de joasă, medie şi înaltă tensiune, conducte de transport gaze naturale. Ţinând cont de avizele deţinătorilor acestor reţele, sunt prevăzute lucrări de protejare sau de relocare a instalaţiilor acestora, care impun exproprieri suplimentare faţă de culoarul de la faza studiului de fezabilitate.

Procedurile de expropriere vor fi efectuate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum Expres Brăila - Galaţi”, care prevede noul lot de exproprieri se află în consultare publică pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii până pe data de 07 martie 2022.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pe DEx6 Brăila-Galaţi chiar se lucrează noaptea. Mobilizarea ne dă speranţe că în 2023 vom circula pe cei 11 km

”Pe Brăila-Galaţi chiar se lucrează noaptea. Auzim multe promisiuni şi minciuni atât de la politicieni cât şi de la constructori cum că şantierele merg înainte şi după apusul Soarelui. Dar în cazul ăsta chiar nu e păcăleală. Cei de la UMB muncesc noaptea mai cu spor decât o fac alţii ziua. Felicitări antreprenorului pentru forfota nocturnă: basculante, compactoare, gradere, cisterne care roiesc de colo-colo. Mobilizarea ne dă speranţe că în 2023 vom circula pe cei 11 km”, au transmis, vineri seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro INfrastructură.

Potrivit acestora, contractul a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni şi alte 24 de execuţie şi o garanţie de 10 ani. Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 01.07.2021, iar primele utilaje au intrat în teren la început de octombrie. ”Se munceşte peste tot pe unde se poate. Dar, evident, avem nelipsitele reţele de utilităţi (în special linii electrice aeriene) care trebuie mutate şi alte detalii tehnice şi birocratice rămase de rezolvat (avize, pădure pe traseu). În plus, trebuie construită şi o structură mamut mai lungă de 1,6 km care include un viaduct peste o cale ferată, digul de protecţie şi un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri şi două secundare de câte 80 m”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

money.ro

Link to comment
Share on other sites

Drumul expres Galaţi - Brăila va fi supravegheat timp de 13 ani!

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a atribuit asocierii K-Box Construction Design - Salfo and Associates contractul pentru servicii de supervizare a proiectării şi execuţiei drumului expres Brăila - Galaţi. Valoarea totală a contractului este de 9.868.294 de lei fără TVA, iar durata este una extrem de lungă: 158 de luni - 10 luni pentru etapa de proiectare, 24 de luni pentru etapa de execuţie a lucrărilor şi 124 de luni supervizarea pentru perioada de garanţie a lucrărilor. Criteriul de atribuire a fost "cel mai bun raport calitate-preţ", iar serviciile vor fi decontate din fonduri europene.

Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, misiunea asocierii va consta în "furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul".

Reamintim că, la drumul expres Brăila - Galaţi, constructorii din asocierea SC SA & PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL lucrează şi noaptea, după cum a semnalat Asociaţia Pro Infrastructură!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ONG, despre Drumul Expres Brăila-Galaţi: Este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023, pentru că statul... stă

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, miercuri, că este extrem de dificil ca Drumul Expres Brăila-Galaţi să fie gata în decembrie 2023, ”pentru că statul... stă”. Autorităţile ar trebui să facă exproprieri suplimentare, iar procedurile de mediu nu sunt finalizate.

”Antreprenorul (UMB) s-a mişcat excelent acolo unde a putut, umpluturile fiind aproape gata, lucrând şi noaptea (...) Cu toată mobilizarea excelentă a celor de la UMB, deja este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023. De ce? Pentru că statul... stă. Ministerul trebuie să facă exproprieri suplimentare aferente mutării reţelelor electrice care tronează în mijlocul drumului, iar procedurile de mediu (pădurile din zona Siretului) sunt departe de a fi rezolvate”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură, despre Drumul Expres Brăila-Galaţi.  

Potrivit organizaţiei, este nevoie de minim 18 luni de execuţie din momentul în care autorităţile finalizează birocraţia şi eliberează terenul constructorului în sectorul neautorizat dinspre Galaţi, acolo unde trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km care include viaducte peste complexul feroviar şi digul de protecţie, dar mai ales un pod peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri şi două secundare de câte 80 m.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lucrările pe șantierul Drumului Expres Galați-Brăila nu s-au oprit

Compania UMB nu a oprit lucrările pe șantierul Drumului Expres Galați-Brăila, așa cum anunțase săptămâna trecută. Compania de Drumuri şi Infrastructura Rutieră a anunțat că lucrările au continuat pe șantierul dintre cele două orașe.
Compania de Drumuri şi Infrastructura Rutieră a anunțat că UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele. „Asta desi constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate”, afirmă CNAIR.
UMB lucrează inclusiv pe șantierul DEx Brăila – Galați, dar și la proiectarea Variantei Ocolitoare (Centura Mare) a orașului Galați.
Săptămâna trecută, compania UMB a anunțat că oprește lucrul pe toate șantierele pe care le administrează în România. Pe listă este și drumul expres Galați-Brăila, aflat într-un stadiu avansat de execuție. Măsura anunțată de constructor trebuia să intre în vigoare luni, 11 iulie. Constructorul este nemulțumit deoarece compania de drumuri nu a modificat valoarea contractelor, așa cum prevede legea, ca urmare a crizelor consecutive (pandemie, inflație, prețuri carburanți, gaze și energie electrică).

expressdedunare.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.