Jump to content

Primăria Galaţi a rămas fără sediu


dcp100168
 Share

Recommended Posts

In expertiza scrie 2.350.000 euro (casoaia). Daca tii cont si de criza in care ne aflam, de faptul ca trebuie investite alte multe milioane, de faptul ca fiind declarata (?) monument trebuie sa lucrezi intr-un anume fel si cu anume restrictii (deci implicit costuri mai mari) etc., eu cred ca 1,5 - 2 milioane e mult mai corect fata de cele 5 pretinse, pentru toate afacerea.

Cu 2 milioane de euro poti construit ceva ok pentru birouri.

Dar, binenteles, ramane de vazut.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Chirie de 10.000 de euro pe lună pentru Primărie?

Nenumăratele discuţii şi negocieri dintre reprezentanţii Primăriei şi cei ai noului proprietar, Pierre Macri, sunt pe cale de a se încheia. Punctul cel mai fierbinte de pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliul Local de astăzi este discutarea situaţiei sediului Primăriei.

Preţ, 2,8 milioane de euro

Pentru prima dată, avocatul lui Piere Macri vine în faţa aleşilor locali să prezinte pretenţiile noului proprietar. „Am discutat deja cu consilierii locali din comisia de specialitate şi i-am lămurit cu privire la anumite aspecte pe care le-au auzit doar din zvonuri. Propunerea noastră pentru chirie este de 10.000 de euro pentru clădire şi teren. Credem însă că varianta cumpărării sediului Primăriei, la valoarea propusă de noi este mai mult decât rezonabilă. Este vorba de 2,8 milioane de euro, fără parcul din faţa clădirii şi parcare", ne-a declarat avocatul proprietarului, Didel Bujeniţă.

Constantin Aurelian, preşedintele Comisiei Buget-finanţe din cadrul Consiliului Local, ne-a declarat că, în momentul de faţă, există câteva variante. Prima ar fi cumpărarea sediului Primăriei cu tot cu parc şi parcare ceea ce ar însemna 5-6 milioane de euro.

A doua variantă ar fi închirierea sediului Primăriei (fără parc şi parcare) pe următorii trei ani la un preţ modic, care îl prevede legea. „La comisie au fost păreri pro şi contra. Unii consilieri au mers pentru renegocierea preţului, alţii pe chirie. Cert este că nu avem suma de 5-6 milioane de euro. În consecinţă, vom vota preţul cel mai corect pentru Primărie şi gălăţeni", ne-a declarat Aurelian Constantin.

A treia variantă ar fi închirierea cu 10 euro pe metrul pătrat doar a clădirii. O altă propunere este închirierea cu 9.000-10.000 de euro a întregii suprafaţe (parc, parcare şi sediu).

„Noi vom încerca să mergem pe varianta chiriei pe o perioadă de trei ani, aşa cum prevede legea în cazul clădirilor retrocedate. În tot acest timp vom căuta un nou sediu pentru Primărie", ne-a declarat Nicuşor Ciumacenco, viceprimarul municipiului Galaţi.

În cadrul Consiliului Local se va înfiinţa o comisie specială care se va ocupa de negocierea variantelor propuse de reprezentanţii municipalităţii şi cei a noului proprietar, Pierre Macri.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_10-000_de_euro_pe_luna-chirie_pentru_Primarie_0_344965629.html

Link to comment
Share on other sites

Situaţia sediului Primăriei va fi tranşată joia viitoare

Situaţia sediului Primăriei municipiului Galaţi, devenit proprietatea lui Pierre Macri, a constituit cel mai fierbinte subiect de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local de ieri. Aleşii locali şi primarul s-au aflat faţă în faţă cu pretenţiile lui Pierre Macri susţinute de ferm de către avocatul Didel Bujeniţă.

Cu toate cu figura în fruntea ordinii de zi, soarta locativă a Primăriei a fost lăsată la finalul întrunirii când interesul consilierilor devenise din ce în ce mai scăzut. Primarul Dumitru Nicolae le-a explicat aleşilor situaţia delicată în care se află municipalitatea şi motivele pentru care până acum nu s-a găsit un nou sediu: Legea 10 din 2010 prevedea că imobilele în care îşi desfăşoară activitatea instituţiile publice sunt exceptate de la restituirea în natură. Numai că în 2005 Legea 10 a fost modificată, excepţia fiind înlocuită cu măsura restituirii tuturor imobilelor, indiferent de destinaţie. „Dacă Legea 10 spunea că se retrocedează Primăria şi trebuie să ne facem un sediu era bine. Acum şi Casa Căsătoriilor este retrocedată, şi sediul Primăriei, iar eu m-am angajat că până nu rezolv problemele grele ale oraşului canalizare - apă, gunoi - nu mă apuc de alte probleme. Ne găsim într-o situaţie de criză, nu putem lua credite”, a explicat edilul urbei. Nicolae le-a cerut aleşilor să fie de acord cu plata chiriei cel puţin anul acesta şi anul viitor. Soluţiile primarului au fost: construirea unui nou sediu, cumpărarea clădirii actuale şi modernizarea ei şi solicitarea de fonduri de la AVAS pentru plata preţului imobilului.

Intervenţiile avocatului Didel Bujeniţă, care le-a cerut aleşilor să se aplece cu atenţie asupra situaţiei, au deranjat câţiva consilieri. Mai ales când le-a atras atenţia că jumătate de an din cei trei ani cât Primăria are dreptul să fie chiriaşă a expirat! Avocatul a spus că AVAS nu va da primăriei bani să cumpere clădirea, ba mai mult, a insinuat clar că în spatele intenţiei de a se construi un sediu nou pentru Primărie se află „anumite cercuri interesate de nişte comisioane”.

Câţiva consilieri au acuzat că li se forţează mâna să cumpere clădirea. Intervenţiile virulente ale unor aleşi, dar şi dezinteresul altora, care au părăsit şedinţa, au determinat amânarea dezbaterii acestei probleme pentru şedinţa de joia viitoare.

http://www.viata-libera.ro/articol-Primaria_la_stapan__2.html

Link to comment
Share on other sites

Primarul nu vrea să se mute la Prefectură

Primarul Dumitru Nicolae nu vrea să se mute în clădirea pe jumătate goală a Prefecturii, deşi actualul sediu al Primăriei este retrocedat, iar construcţia unui sediu nou ar costa peste patru milioane de euro, cu toate că astfel s-ar economisi la bugetul comunităţii considerabila sumă de patru milioane de euro.

Argumentele edilului-şef Dumitru Nicolae sunt: spaţiul insuficient şi insuficienţa locurilor de parcare. Ba chiar autorităţile au comandat un studiu de fezabilitate pentru stabilirea locului în care se va construi viitorul sediu al Primăriei. „Nu este spaţiu suficient. Nu este o idee bună. În primul rând pentru că nu avem spaţiu suficient acolo, sunt puţine birouri, iar în al doilea rând, pentru că nu sunt locuri de parcare”, a spus primarul NIcolae.

Dumitru Nicolae vrea cu orice preţ să-şi lege numele de construirea unui sediu nou: „Deja este în derulare un studiu de fezabilitate, analizăm piaţa, pentru a găsi cea mai bună zonă. Nu este posibil ca un oraş de talia Galaţiului să nu aibă un sediu pentru Primărie. În următorii doi ani vom avea o Primărie modernă, cu parcare subterană. Această investiţie va fi inclusă în bugetul pe 2011. Probabil că vom contracta un credit”.

Întrebat pe ce variantă va merge până în momentul în care Primăria va avea posibilitatea construirii unui nou sediu, primarul Nicolae a răspuns. „Am găsit o soluţie provizorie. Vom plăti chirie la un preţ modic, aşa cum prevede legea. În acest timp, sperăm să construim un sediu nou. Până la Revoluţie, toate primăriile din ţară şi-au construit sedii, numai la Galaţi nu a interesat pe nimeni, iar acum instanţa a decis că trebuie să părăsim clădirea. Proprietarul cere o sumă foarte mare, iar nou nu avem banii ăştia”, a spus Dumitru Nicolae.

Palatul Administrativ în care funcţionează Prefectura Galaţi este aproape gol. După disponibilizări, mai bine de jumătate dintre birourile instituţiei au rămas goale şi au fost sigilate. În aceiaşi situaţie se află şi o bună parte din spaţiile blocului Cristal, în care îşi au sediile o sumedie de agenţii neguvernamentale şi al gen de instituţii care nu au ce să caute acolo. Majoritatea birourilor din blocul Cristal sunt nefolosite de ani de zile. „Nu sunt ale noastre, sunt ale Prefecturii. Ştiu că multe birouri sunt goale, dar noi nu avem nicio putere. Acolo ar trebui să fie mutate ONG-urile, care vin să ne ceară tot nouă sediu”, a încheiat primarul Dumitru Nicolae.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Fudulie_pe_cheltuiala_platitorilor_de_taxe-_Primarul_nu_vrea_sa_se_mute_la_Prefectura_0_347965322.html

Link to comment
Share on other sites

După disponibilizări, mai bine de jumătate dintre birourile instituţiei au rămas goale şi au fost sigilate

Cat de "manjit" (sau prost) trebuie sa fii sa afirmi senin(a?) fraze ca cea de mai sus?

Prefectura avea vreo 50-60 de angajati, daca au au fost diponibilizati 50% inseamna 25-30 de oameni... In cladirea actuala a primariei de cateva ori mai multi... Grozava rezolvare. Perfecta pt unul de la A de Gl/Br.

Link to comment
Share on other sites

Primăria va avea un sediu nou

Ieri, consilierii locali au luat o decizie care ar fi putut rămâne în memoria publică drept o decizie istorică, dacă s-ar fi respectat nişte condiţii minime. Adică, în cazul în care la şedinţă s-ar fi prezentat, cu respectul cuvenit pentru alegătorii care i-au votat, toţi cei 27 de consilieri locali, dacă şedinţa ar fi început la fix, nu la şi douăzeci şi, cel mai important, dacă hotărârea ar fi fost luată în armonie cu legile democraţiei. Pe scurt, cei 17 aleşi locali prezenţi au votat ca Primăria municipiului Galaţi să înceapă construcţia unui nou sediu, considerând că a cumpăra actuala clădire – restituită, prin decizie judecătorească, proprietarului de drept, Pierre Macri – cu cinci milioane de euro este prea mult. Aşadar, s-a stabilit ca, în termen de doi ani şi jumătate, Galaţiul să aibă o nouă primărie, timp în care municipalitatea va plăti chirie proprietarilor clădirii de pe Domnească. Preţul pentru suprafaţa construită, stabilit prin hotărâre de Guvern, indică doi lei pe metru pătrat, ceea ce înseamnă că, timp de doi ani şi jumătate, Primăria va plăti 7.200 de lei pe lună.

În acest timp, noul sediul al Primăriei se va construi. Unde? Aici discuţia devine foarte interesantă. Deşi aleşii locali au decis în unanimitate să îi întrebe pe cetăţenii Galaţiului, printr-o consultare publică care ar fi locul cel mai potrivit, consilierii deja au ales locurile: fie la Pastilă (spre Faleză, în zona sediului Distrigaz, în parc), fie în faţa hotelului Turist, pe esplanada Casei de Cultură a Sindicatelor. Sunt două soluţii, pentru că a insistat viceprimarul Nicuşor Ciumacenco să o propună pe a doua. Altfel, în cadrul „democraticei” consultări publice pe care, în nemărginita lor generozitate au propus-o aleşii locali, gălăţenii ar fi fost întrebaţi, probabil, astfel: „nu este aşa că doriţi un nou sediu al Primăriei la Pastilă?”. Totuşi, după şedinţă, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a promis că la consultarea publică, cetăţenii vor fi lăsaţi să propună şi alte locaţii. Un lucru este sigur: decizia finală va fi luată până la finele lunii noiembrie, chiar de Serbările Galaţiului.

Link to comment
Share on other sites

fie la Pastilă (spre Faleză, în zona sediului Distrigaz, în parc), fie în faţa hotelului Turist, pe esplanada Casei de Cultură a Sindicatelor.

DAAAAAA...sa mai desfiintam un parc de joaca pentru copii....sa mai desfiintam un mic spatiu verde si deschis publicului.

ar trebui sa o faca langa metro...ca sa-si justifice angajatii lefurile.

Link to comment
Share on other sites

Prefectura avea vreo 50-60 de angajati, daca au au fost diponibilizati 50% inseamna 25-30 de oameni... In cladirea actuala a primariei de cateva ori mai multi...

N-am fost niciodata, nici in primarie nici in prefectura.... Cred ca ar conta totusi suprafata birourilor respective.... Daca inainte stateau cite unul-doi angajati si in acelasi loc incap lejer 3-4? Numai daca nu sint toti sefi si musai sa stea singuri :d

Oricum, construirea unui sediu in plina criza, cind nu sint bani de atitea altele... mi se pare putin sfidator. Ca sa nu mai zic de locatiile alese. Pe linga propunerea lui Legumix, vin si eu cu aceeea a alegerii cartierului D. Cantemir ca o posibilitate. :d Cine stie, poate in viitor acolo va fi centrul orasului, nu?

Edited by katman
Link to comment
Share on other sites

N-am fost niciodata, nici in primarie nici in prefectura...

Nu-i o crima :)

Oricum, construirea unui sediu in plina criza, cind nu sint bani de atitea altele... mi se pare putin sfidator

Poate. Dar sa platesti cinci milioane de euro, tot in plina criza, cred ca ar fi si mai sfidator.

Link to comment
Share on other sites

Municipalitatea are bani pentru o primărie nouă

Primarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, a declarat, astăzi, într-o conferinţă de presă, că primăria are banii necesari pentru un nou sediu, după ce imobilul în care îşi desfăşoară activitatea şi terenul aferent au fost retrocedate.

Anunţul primarului vine după ce Consiliul Local Galaţi a hotărât în unanimitate de voturi în urmă cu o săptămână să înceapă construcţia unui nou sediu, considerând că a cumpăra actuala clădire - restituită, prin decizie judecătorească, proprietarului de drept, Pierre Macri - cu cinci milioane de euro este prea mult.

Termenul stabilit de Consiliul Local Galaţi pentru construcţia noului sediu este de doi ani şi jumătate, perioadă în care municipalitatea va plăti chirie proprietarilor clădirii unde se află actualul sediu.

http://radioiasi.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=10791&Itemid=28

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pierre Macri vrea chirie şi daune pentru clădirea Primăriei

Toţi gălăţenii ştiu despre problema clădirii în care îşi are sediul Primăria Galaţi. După nouă ani de procese, Pierre Macri a intrat în posesia clădirii, anul acesta, în martie. La două luni după ce decizia instanţei a rămas definitivă, moştenitorul a primit din partea primarului o înştiinţare prin care susţinea că doreşte să cumpere clădirea. „Pe 5 mai, primarul ne-a comunicat în scris că vrea să cumpere, asta fără a avea mandat din partea Consiliului Local”, susţine Didel Bujeniţă, avocatul lui Pierre Macri. Clădirea nu a fost cumpărată de municipalitate, motiv pentru care problemele au reînceput. „Am dat în judecată atât Municipiul Galaţi prin reprezentantul legal, cât şi pe primar, ca parte în cauză. Dorim să se constate legal lipsirea de folosinţă/chirie asupra imobilului şi să fie plătită lipsirea de folosinţă, începând cu martie 2007 (NR când Macri a câştigat primul proces) şi până în martie 2010. De asemenea, am cerut instanţei să îi oblige pe cei din Primărie să ne achite chiria începând cu data de 31 martie 2010 până în prezent şi, ulterior, până la momentul în care vor elibera sediul. Am mai deschis o dată acest proces, dar l-am suspendat atunci când am primit hârtia de la Primărie prin care îşi exprimau dorinţa de a cumpăra clădirea”, explică Didel Bujeniţă.

Prin aceeaşi acţiune, reprezentantul lui Pierre Macri solicită şi plata sumei de 6.000 de lei, actualizată, reprezentând contravaloarea onorariului expertului. „Am solicitat şi daune interese aferente lipsirii de folosinţă, chiriei şi onorariului expertului. Solicităm şi plata dobânzii aferente sumei de 5.186.000 euro ce urma să constituie preţul

de vânzare-cumpărare al imobilului. Mai mult decât atât, vrem ca Primăria, pe banii săi, să desfiinţeze de pe terenul nostru toate construcţiile făcute fără autorizaţie – garaje, punctul de control şi anexele, statuia şi băncile. Dacă nu vor face ei asta, o să le desfiinţăm noi, dar tot pe banii lor. Se pare că tocmai ei, care ar trebui să respecte legea, o încalcă”, explică avocatul.

Nu este prima dată când reprezentantul lui Pierre Macri ne spune că primarul nu a avut mandatul Consiliului Local pentru a-şi exprima opţiunea de cumpărare. „Primarul a luat această decizie de unul singur. Nu a avut mandat de la CL. A ştiut că avem şi alţi cumpărători, aşa că ne-a spus că vor ei clădirea. După ce ceilalţi cumpărători au aflat de această intenţie, şi-au retras ofertele. La fel a făcut şi Primăria. Au spus că vor să cumpere, după care s-au răzgândit. Au cerut expertiză, au făcut la rândul lor o expertiză (s-a făcut licitaţie şi a câştigat o firmă din Iaşi), iar acum spun că preţul e prea mare. A fost pur şi simplu un joc. Noi nu ne jucăm. Acum au venit cu ideea că vor să cumpere Hotelul Faleza. Mă îndoiesc că vor reuşi să-l cumpere la acel preţ. În zona respectivă, terenul se vinde cu 200-250 de euro metrul pătrat şi ei vor să cumpere de la stat cu 1 euro? Va pierde oare statul? Varianta cu Hotelul Faleza a venit după ce au mai avut două propuneri de sediu: prima a venit din partea proprietarului celor două clădiri de la intersecţia străzilor George Coşbuc şi Tecuci, iar cea de-a doua de la proprietarul hotelurilor Dunărea şi Galaţi. Eu, unul, nu ştiu ce să mai cred”, susţine Didel Bujeniţă.

Nepotul lui Pierre Macri, Cristian Moldoveanu, ne-a mai semnalat o problemă. „Nu am încheiat nici până acum contractul de închiriere. Probabil cred că dacă nu vor semna acest contract vor scăpa de plata chiriei, dar se înşeală. Legea spune că, dacă nu există contract de închiriere, data de 10 a fiecărei luni devine zi de plată a chiriei. Noi îi aşteptăm în continuare să ne plătească, mai ales că noi trebuie să plătim şi impozitul pe clădire. Vă reamintesc că, la Finanţe, clădirea este evaluată la 4.444.324 euro. Mult mai mult decât am cerut pe ea”, susţine Cristian Moldoveanu.

Când, cum şi în ce fel se va rezolva această problemă sunt întrebări care, cel puţin pentru moment, rămân fără răspuns. Până una alta, însă, sperăm să apucăm şi noi finalizarea acestui proces. Dacă durează încă nouă ani de zile, Pierre Macri şi moştenitorii săi pierd timp, iar municipalitatea pierde bani. Bani din buzunarul nostru, al contribuabililor…

http://www.viata-libera.ro/articol-Pierre_Macri_vrea_chirie_si_daune_pentru_cladirea_Primariei_2.html

Link to comment
Share on other sites

Se pare că tocmai ei, care ar trebui să respecte legea, o încalcă”, explică avocatul.

Zi nu zau!

După ce ceilalţi cumpărători au aflat de această intenţie, şi-au retras ofertele

Sa mori tu! si unde-s cumparatorii aia care ofera 5-6 milioane de euro? i-a visat Macri?

Link to comment
Share on other sites

Deci in urmatorii 2 ani va fi primarie noua cu parcare subterana. Dar ce spunea primarul cand venea vorba de parcari subterane pentru peroane fizice? Ca solul orasului, nu permite.

Deci uite. Chestia e ca nu vrea, nu ca nu ar putea. Nu vrea, pentru ca probabil lui nu iar iesi mai nimic din asta.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Primăria refuză să semneze contractul de închiriere pentru sediu

Pierre Macri, proprietarul clădirii de pe strada Domnească 38, cere în justiţie plata unei chirii de 28.000 de euro pe lună. Municipalitatea virează lunar în contul lui Macri aproape 16.000 de lei, reprezentând chiria pentru imobil, dar nu a semnat niciun contract de închiriere cu moştenitorul fostului proprietar.

Conducerea Primăriei Galaţi plăteşte în prezent 2,5 lei pe metru pătrat de construcţie şi teren pentru sediul de pe strada Domnească 38 în baza unei hotărâri de Guvern care reglementează plata chiriilor pentru instituţiile care funcţionează în clădiri aflate în domeniul privat.

Moştenitorul clădirii, Pierre Macri, nu a acceptat plata unei asemenea chirii şi a dat în judecată Primăria şi Guvernul, cerând anularea hotărârii Executivului, dar şi obligarea municipalităţii la plata unei chirii la preţul pieţii.

Reprezentanţii Primăriei spun că se va semna contractul. Nu se ştie însă când. “O să semnăm. Este foarte greu să îţi asumi un astfel de contract în care trebuie să plăteşti o suma pentru terenul de sub clădire, stabilit prin OUG de 2 lei, iar pe restul terenului îţi cere în euro. Normal că trebuie să fii atent când semnezi un astfel de contract. Probabil că ăsta e motivul pentru care se lungeşte cu semnatul”, a precizat în cadrul unei conferinţe de presă viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.

„Trebuie mai întâi să treacă de votul Consiliului Local şi nu s-a întâmplat asta, nu a fost nici măcar o şedinţă de îndată. Noi, grupul PDL, nu vom vota pentru semnarea contractului”, ne-a declarat consilierul local Viorel Trif.

Moştenitorul sediului Primăriei vrea să i se plătească o chirie la preţul pieţii. “I se virează în contul domnului Macri o sumă de bani în fiecare lună. Noi nu ne-am dat acordul pentru aşa ceva. Vă daţi seama în ce situaţie s-a ajuns? Ce justificare legală au aceşti bani? Am cerut printr-un proces civil să ni se plătească o chirie lunară de 28.000 de euro la preţul pieţii, dar am solicitat pe contencios să se anuleze şi hotărârea de Guvern care reglementează chiriile”, ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Pierre Macri.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Primaria_refuza_sa_semneze_contractul_de_inchiriere_pentru_sediu_0_387561342.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

feat. Mambo m/LINK

Sediul Primăriei Galaţi, scos la vânzare pe internet

Anul trecut, pe 31 martie, Pierre Macri a obţinut o decizie definitivă şi irevocabilă prin care devenea proprietarul clădirii şi terenului de pe strada Domnească 38, acolo unde îşi are încă sediul Primăria Galaţi. Anul acesta, în luna ianuarie, noii proprietari au scos clădirea şi terenul la vânzare. Anunţul pe are l-am găsit şi noi postat pe un site de imobiliare, are ca preţ de pornire suma de 6 milioane de euro.

L-am contactat telefonic pe nepotul lui Pierre Macri, Cristian Moldoveanu, care ne-a confirmat dorinţa de a înstrăina monumentul istoric de pe Domnească. „Până acum nu am semnat nici un contract de închiriere cu autorităţile. Ne dau ceva bani, dar nu echivalentul chiriei. Legea ne permite să vindem clădirea cu tot cu chiriaşi. Cumpărătorul va avea obligaţia să menţină chiriaşii până la termenul limită de trei ani, dar va avea posibilitatea să negocieze preţul. Aşteptăm cu nerăbdarea semnarea contractului cu Primăria şi plata chiriei restante”, ne-a declarat Cristian Moldoveanu.

Proprietarii clădirii şi terenului de pe strada Domnească nr. 38 sunt dispuşi, probabil, să negocieze preţul de vânzare. „Noi vrem să vindem la preţul stabilit în urma evaluării, adică la 5.300.000 de euro”, ne-a spus nepotul lui Macri. Consiliul Local a considerat preţul prea mare pentru municipalitate, dar proprietarii speră să obţină chiar mai mult decât la evaluare.

Deşi s-au luptat în instanţă opt ani de zile până să li se facă dreptate, Pierre Macri şi avocatul său nu au renunţat la drepturile lor. Anul trecut au deschis o nouă acţiune în instanţă prin care au cerut daune de un milion de euro pentru lipsirea de folosinţă. „Nu s-a prezentat nimeni din partea Primăriei la proces. Probabil nu mai au ce să spună şi de aceea nu vin. Noi continuăm procesul şi aşteptăm decizia instanţei”, a adăugat Cristian Moldoveanu.

Până atunci, dacă se va găsi un cumpărător, Primăria Galaţi va fi nevoită să reînceapă negocierile pentru chirie. Dacă nu-şi găseşte urgent alt spaţiu.

http://www.viata-libera.ro/articol-Primaria_scoasa_la_vanzare_pe_internet_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Primăria Galaţi va plăti o chirie de 10.000 de euro pe lună pentru sediul în care funcţionează

Curtea de Apel a decis ieri ca municipalitatea să achite aproximativ 60.000 de euro ca diferenţă de chirie pentru sediul unde funcţionează. Pierre Macri, moştenitorul sediului Primăriei Galaţi, a reuşit să obţină şi anularea parţială a hotărârii de Guvern ce reglementează plata chiriilor pentru instituţii, dar şi suspendarea documentului până la judecarea definitivă a procesului.

Lucrurile merg din rău în mai rău pentru Primăria Galaţi. După ce iniţial a pierdut imobilul de pe strada Domnească, numărul 38, unde îşi are sediul, municipalitatea se vede nevoită să plătească o chirie uriaşă pentru următorii doi ani. Dacă până acum valoarea chiriei plătită moştenitorului clădirii, Pierre Macri, se ridica la 4.000 de euro pe lună, din aprilie 2011 Primăria Galaţi este obligată să plătească nouă lei pe metru pătrat de construcţie desfăşurată şi 3,5 lei/mp de teren.

Decizia a fost luată joi de Curtea de Apel Galaţi, iar asta înseamnă o chirie de aproximativ 10.000 de euro pe lună, o sumă imensă pentru bugetul local. „Noi am încercat să ajungem la un acord pe cale amiabilă pentru plata chiriei, dar nu s-a putut. Am apelat atunci la justiţie pentru a-i face să înţeleagă că nu pot plăti cât vor dumnealor", ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Macri.

Judecătorii au obligat Primăria să achite şi diferenţa de chirie din aprilie 2010, când imobilul de pe strada Domnească a fost retrocedat, care înseamnă o diferenţă de 23.275 de lei lunar. Asta înseamnă că municipalitatea trebuie să-i plătească lui Pierre Macri aproximativ 60.000 de euro doar din diferenţa de chirie.

Interesant de amintit este că instanţa a anulat şi anexa 1, punctul 3, din HG 343/2007, ce stabilea cuantumul chiriilor plătite de instituţii pentru imobilele unde îşi desfăşoară activitatea, iar reglementarea nu mai poate produce niciun efect pentru că a fost suspendată până la finalizarea procesului.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Judecatorii_au_decis-_Primaria-chirie_de_10-000_de_euro_pe_luna_0_442155852.html

Link to comment
Share on other sites

Legea asta a retrocedarilor in natura este o rusine. Trebuiau date exclusiv compensatii banesti sau actiuni la Fondul Propriatatea. Sa vina nea Macri Partz asta sa-si ia ruina in primire, sa vedem ce naiba o sa faca cu ea. Cate nu s-ar putea face cu 120 mii euro pe an pentru orasul nostru...

Link to comment
Share on other sites

Daca tot trebuie ?sa respectam? niste norme europeene, oficialii au destule parghii pentru a interzice distrugerea unui spatiu verde. Sa i se dea inapoi, de acord (desi treaba este prea tare cusuta cu odgoane albe), dar sa fie obligat sa respecte si legile. De exemplu, sa consolideze cladirea pe banii lui. Nu-i are? Conform legislatiei UE, i se poate confisca in 2 timpi si 3 miscari. Dar daca unge 1/2 + 1 consilieri? Ca la noi doar anormalul este la putere!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Orgoliul edililor care nu suportă ideea de proprietate privată îi costă pe contribuabilii gălăţeni 100.000 de euro

Decizie ciudată a autorităţilor locale, care au hotărât să continue procesul cu noul proprietar al sediului Primăriei. Curtea de Apel Galaţi a decis în luna aprilie 2011 ca municipalitatea să achite aproximativ 60.000 de euro ca diferenţă de chirie pentru clădirea în care funcţionează, iar Primăria a atacat cu recurs dispoziţia, deşi Pierre Macri avansase ideea stingerii litigiului prin achitarea banilor, fără plata dobânzii legale.

După ce şi-a pierdut sediul, Primăria Galaţi se luptă în justiţie şi pentru chiria pe care trebuie să o plătească noului proprietar al clădirii de pe strada Domnească, numărul 38. Pierre Macri, moştenitorul sediului Primăriei Galaţi, a obţinut la Curtea de Apel Galaţi anularea parţială a hotărârii de Guvern care reglementează plata chiriilor pentru instituţii, dar şi suspendarea actului normativ până la judecarea definitivă a procesului. Acest lucru înseamnă că municipalitatea a fost obligată să plătească o chirie de nouă lei pe metru pătrat de construcţie desfăşurată şi 3,5 lei pe metru pătrat de teren, ceea ce înseamnă aproximativ 10.000 de euro pe lună, faţă de 4.000 de euro cât era până acum. Suma este împovărătoare pentru bugetul local, mai ales că diferenţa de 6.000 de euro lunar trebuie plătită din aprilie 2010 la zi, ceea ce ar însemna 78.000 de euro.

"Noi ne-am oferit să închidem conflictul dacă se achită chiria, aşa cum a stabilit instanţa de judecată, fără să mai plătească dobândă. Eram de acord şi cu o plată eşalonată a chiriei pentru că ştim că traversăm o perioadă dificilă. Am discutat cu Primăria despre această posibilitate, dar au ales să ne judecăm mai departe. Asta înseamnă că trebuie să plătească circa 100.000 de euro până acum, cu tot cu dobândă, iar procesul încă nu s-a încheiat. Există precedente create, deci nu pot câştiga la Înalta Curte, dar aşa au decis şi nu avem ce să facem", ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Pierre Macri.

Autorităţile locale păstrează tăcerea asupra subiectului, deşi bugetul local va fi destul de serios afectat de plata chiriei. "Este o chestiune delicată. Prefer ca la acest moment să nu comentez", ne-a declarat Nicuşor Ciumacenco, viceprimarul municipiului Galaţi. Disputa dintre Primăria Galaţi şi Pierre Macri are efecte şi la nivel naţional după ce instanţa a anulat şi anexa 1, punctul 3, din HG 343/2007, care stabilea cuantumul chiriilor plătite de instituţii pentru imobilele unde îşi desfăşoară activitatea, iar reglementarea nu mai poate produce niciun efect pentru că a fost suspendată până la finalizarea procesului.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Municipalitatea este obligată să plătească o chirie de 10.000 de euro pe lună. Primăria a făcut recurs la Curtea Supremă

Curtea de Apel a decis ca municipalitatea să achite aproximativ 100.000 de euro ca diferenţă de chirie pentru sediul în care funcţionează. S-a obţinut şi anularea parţială a hotărârii de Guvern care reglementează plata chiriilor pentru instituţii, dar şi suspendarea ei până la judecarea definitivă a procesului.

Veşti proaste pentru autoritatea publică locală. După ce iniţial a pierdut imobilul de pe strada Domnească 38, unde îşi are sediul, municipalitatea se vede nevoită să plătească o chirie uriaşă pentru următorii doi ani. Dacă până acum valoarea chiriei plătită moştenitorului clădirii, Pierre Macri, se ridica la 4.000 de euro pe lună, din luna aprilie 2011 Primăria Galaţi este obligată să plătească 9 lei pe metrul pătrat de construcţie desfăşurată şi 3,5 lei/mp de teren. Decizia a fost dată de Curtea de Apel Galaţi, prin Sentinţa nr.71 din 10 Martie 2011, iar asta înseamnă o chirie de aproximativ 10.000 de euro pe lună, o sumă imensă pentru bugetul local. Judecătorii au obligat Primăria să achite şi diferenţa de chirie din aprilie 2010, când imobilul de pe strada Domnească a fost retrocedat, adică o diferenţă de 23.275 de lei lunar.

„Noi am încercat să ajungem la un acord pe cale amiabilă pentru plata chiriei, dar nu s-a putut. Am apelat atunci la justiţie pentru a-i face să înţeleagă că nu pot plăti cât vor dumnealor. Şi la ora actuală refuză să pună în aplicare o decizie judecătorească. Ei trebuie să plătească o chirie de 10.000 de euro. Le-am trimis somaţie de plată”, ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Macri.

Curtea de Apel Galaţi a anulat şi Hotărârea de Guvern nr.343 din 2007 pentru stabilirea cuantumului chiriilor imobilelor preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989. „Curtea a decis că sumele stabilite de această hotărâre sunt mai mult decât derizorii. Se plătea 2,5 lei pe metru pătrat de construcţie şi 2,5 lei pe metru pătrat de teren. Inechitatea este cu atât mai evidentă cu cât imobilul se află în zona centrală a Galaţiului, zonă în care pe piaţa liberă sunt cele mai mari chirii. Aşadar, Curtea a obligat să se plătească chirie conform HG 1886/2006. Mai exact, nouă lei pe metru pătrat de construcţie desfăşurată şi 3,5 lei/mp de teren”, a punctat avocatul Bujeniţă.

Recurs la Curtea Supremă

Reprezentanţii Primăriei Galaţi au făcut recurs la Curtea Supremă, procesul urmând să se judece în luna octombrie. Avocatul Bujeniţă este convins că va avea câştig de cauză deoarece a fost creat precedentul.

„Eu am pornit de la două precedente create de Curtea de Apel Bucureşti, rămase irevocabile la Curtea Bucureşti şi la Curtea Supremă. Primul a fost Dominic de Habsburg, cel care a câştigat Branul. Al doilea caz a fost familia Gerota, care a avut fabrici în Bucureşti. Sunt situaţii identice”, a încheiat avocatul lui Macri.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Primăria Galaţi este silită să plătească 30.000 de euro pentru sediul de pe Domnească

În mai puţin de doi ani expiră termenul prevăzut de lege privind limitarea plafonului chiriei pe care moştenitorul sediului Primăriei trebuie să îl respecte. Pierre Macri a anunţat deja că intenţionează fie să închirieze la tarifele pieţii, fie să evacueze Primăria din imobilul de pe strada Domnească.

Deşi a trecut peste un an de când Primăria a pierdut în justiţie sediul de pe strada Domnească, autorităţile locale nu au făcut nimic pentru a identifica un alt imobil în care să mute instituţia, în ciuda chiriei exorbitante pe care instituţia a fost obligată s-o plătească.

Au existat discuţii privind mutarea municipalităţii în fostul sediu al Regionalei CFR Galaţi, dar totul a rămas la nivel de zvon. "Nu ştiu nimic despre acest subiect. Primarul se ocupă de această problemă, dar mai multe nu ştiu", ne-a declarat Nicuşor Ciumacenco, viceprimarul municipiului Galaţi.

Reamintim că judecătorii Curţii de Apel Galaţi au decis ca Primăria să achite aproximativ 100.000 de euro ca diferenţă de chirie pentru sediul în care funcţionează. Pierre Macri, moştenitorul clădirii de pe strada Domnească, a obţinut şi anularea parţială a hotărârii de Guvern care reglementează plata chiriilor pentru instituţii.

S-a ajuns ca, în prezent, valoarea chiriei plătită moştenitorului clădirii să crească de la 4.000 de euro pe lună, la aproximativ 10.000 de euro, acesta fiind plafonul maxim al chiriei pe care statul le permite instituţiilor să o plătească lunar.

Municipalitatea refuză să achite chiria, iar moştenitorul a decis ca după expirarea termenului de trei ani, prevăzut de lege, să ceară o chirie la cursul pieţii, mai ales după ce Curtea de Apel Galaţi a anulat hotărârea de Guvern 343 din 2007 privind stabilirea cuantumului chiriilor imobilelor preluate în mod abuziv.

"Am decis ca, la expirarea termenului de trei ani, să cerem o chirie la preţul pieţii. Din câte ştiu eu, vorbim între 7 şi 10 euro pe metru pătrat, iar la o suprafaţă de peste 3.000 de metri pătraţi, calculele sunt uşor de făcut", ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Pierre Macri.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

3,8 milioane de euro pentru un nou sediu al Primăriei

Deşi primarul Dumitru Nicolae a tot promis că nu va mai face şedinţe de îndată, iată că nu s-a putut abţine şi a convocat astăzi una. Astfel că, în jurul orelor 15.00, aleşii locali au fost chemaţi de urgenţă la sediul Primăriei, de pe Domnească, să voteze alocarea unei sume de bani, respectiv 57.580.277,10 lei, rămasă din bugetul pe 2011.

Ţinând cont că este vorba de o sumă destul de mare, firesc ar fi fost să fi avut loc o şedinţă extraordinară. Lucrurile au stat taman pe dos, consilierii fiind chemaţi doar să semneze.

Banii au fost împărţiţi după cum urmează: 10.000.000 de lei au mers către subvenţia restantă la societăţile Transurb şi Apaterm, pentru serviciile de habitat şi ecarisaj au fost alocaţi 4.488.260,03 de lei, iar pentru acoperirea salariilor şi a stimulentelor restante - 7.140.440,27 de lei. Cea mai surprinzătoare alocare de bani a fost pentru achiziţia unui nou sediu pentru Primăria Galaţi, respectiv 16.590.000 de lei (3,8 milioane de euro). Nu au fost tăiate de pe listă nici Parcul Industrial şi asfaltarea străzilor - 4.511.576 de lei.

Dacă pesediştii şi liberalii au votat la unison, cei mai mulţi dintre consilierii PDL au votat cu nu. "S-au repartizat nişte bani pentru subvenţia restantă la societăţile Transurb şi Apaterm. S-a mai alocat o sumă de bani şi pentru noul sediu al Primăriei Galaţi. Variantele sunt aceleaşi: Regionala CFR, parcarea din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor şi Parcul de la Pastilă. Nu mai este inclusă varianta hotelului Faleza. Noi vom încerca să recuperăm clădirea Regionalei CFR, pentru că acea clădire ne-a aparţinut", ne-a spus viceprimarul Mircea Răzvan Cristea.

Consilierii PDL au contestat modul cum au fost alocaţi aceşti bani, dar şi maniera în care a fost organizată această şedinţă. "Eu nu am semnat. Nu am fost de acord de la bun început cu această şedinţă de îndată. Este vorba de o sumă foarte mare, ce ar fi trebuit discutată într-o şedinţă extraordinară. Nu sunt de acord nici cu banii care au fost repartizaţi pentru Transurb, Apaterm şi Parcul Industrial", ne-a declarat consilierul Viorel Trif.

Aşadar, rămâne de văzut daca banii respectivi vor merge acolo unde "arde" mai mult. Nu de alta, dar se apropie alegerile şi trebuie alimentată şi puşculiţa de partid.

nepasadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Gălăţenii plătesc scump incompetenţa primarului şi a avocaţilor din Primărie

O decizie irevocabilă a Înaltei Curți de Casației și Justiție obligă Primăria Galați să plătească o chirie lunară de 10.000 de euro, pentru sediul în care funcționează. Pe 22 februarie, magistrații au respins recursul declarat de Primărie și au decis că Sentința nr. 71, din 10 martie 2011, a Curții de Apel Galați este corectă. Practic, în loc de 4.000 de euro, atât cât se plătește la ora actuală, se va plăti o chirie de 10.000 de euro, plus diferenţa de chirie din aprilie 2010, când imobilul de pe strada Domnească a fost retrocedat. Adică o diferenţă de 23.275 de lei lunar.

Somați cu executorul judecătoresc

Didel Bujeniță, avocatul lui Pierre Macri, a depus deja o notificare la Registratura Consiliului Local, pentru ca administrația locală să depună în cont întreaga sumă de bani datorată. În caz contrar, se va trece la executarea silită. „Recursul declarat de Primăria Galați a fost respins. Asta înseamnă că se pune în aplicare decizia Curții de Apel, de anul trecut. Primăria trebuie să plătească o chirie de 10.000 de euro, mai exact 9.800 de euro. Decizia este irevocabilă. Nu mai există o cale de de atac”, a declarat Bujeniță.

Dacă pentru Pierre Macri decizia instanței reprezintă un motiv de bucurie, pe gălățeni îi va costa scump. Chiria de 10.000 de euro și diferențele de plată vor fi plătite din bani publici.

În loc să caute soluții, primarul Dumitru Nicolae scuză incompetența avocaților și dă vina pe legile din România. „Trebuie să mă consult și eu cu juriștii. Numai la noi se poate întâmpla așa ceva. Dacă o să fie cazul, o să plătim. În buzunarul din dreapta am 10.000 de euro și în celălalt 10.000. O lună plătesc din unul, o lună din altul. Mai am patru luni de mandat și nu voi pleca din această clădire”, a spus Nicolae.

Avocați plătiți degeaba

Procesul dintre Pierre Macri și Primăria Galați a început în anul 2009, atunci când instanţa a dispus „restituirea în natură a imobilului - construcţia şi terenul aferent în suprafaţă de 3.262 metri pătraţi, situat în Galaţi, pe strada Domnească la numărul 38”. Procesul s-a soldat cu un eșec și pentru că cei patru avocați pe care municipalitatea îi plătește cu câte 6.000 de lei lunar, au pierdut procesele pe bandă rulantă. Sau, mai grav, nici nu s-au înfățișat în fața instanței.

Pentru cei patru avocați administrația locală plătește, lunar, din bani publici 24.000 de lei, în condiţile în care un jurist din aparatul propriu (Primăria are 10 jurişti angajaţi cu contract de muncă) primește între 700 şi 1.200 de lei. Întrebat dacă consideră că avocații și-au făcut treaba în acest proces, primarul Nicolae a declarat:”E o problemă cu avocații, dar nici nu poți să le pui totul în cârcă. Asta e Instanța în România”.

Primăria Galați riscă să piardă și alt proces cu Pierre Macri. La două luni după ce decizia instanţei a rămas definitivă, Macri a primit din partea primarului o înştiinţare prin care susţinea că doreşte să cumpere clădirea cu 5,5 milioane de euro. Evident, clădirea nu a fost cumpărată de municipalitate, motiv pentru care Didel Bujeniță a deschis proces în instanţă. A fost acționat în judecată atât municipiul Galaţi prin reprezentantul legal, cât şi primarul Nicolae. „Dorim să fie plătită lipsirea de folosinţă a sediului începând cu martie 2007 şi până în martie 2010”, declara la acea vreme reprezentantul lui Macri.

nepasadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dumitru Nicolae este executat silit cu 200.000 de euro din banii publici

Pierre Macri, moştenitorul sediului Primăriei de pe strada Domnească nr. 38, execută silit Primăria Galaţi, în contul chiriei neplătite din aprilie 2010. Asta după ce, în urmă cu trei săptămâni, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis să majoreze chiria de la 4.000 de euro, la 10.000 de euro, ceea ce înseamnă că municipalitatea este bună de plată cu suma de 200.000 de euro. La această sumă se adaugă şi cheltuielile cu executarea silită, care se ridică la alte câteva mii de euro, pentru că Dumitru Nicolae a promis că va achita banii, dar nu s-a ţinut de cuvânt.

„Ni s-a transmis, vinerea trecută, că va fi plătită chiria de la câştigarea procesului până în prezent şi am considerat că merită să aşteptăm, dar nici până astăzi nu s-a încărcat vreun ban în cont. Mi se pare o neseriozitate această manieră de a trata lucrurile şi am decis să începem executarea silită. Am învestit hotărârea cu formulă executorie şi am împuternicit executorul judecătoresc să recupereze chiria restantă. Acest lucru se va face din banii existenţi în conturile Primăriei Galaţi şi din bunurile mobile sau imobile pe care le deţine”, ne-a declarat Didel Bujeniţă, avocatul lui Pierre Macri.

Incompetenţă pe bani publici

Procesul cu moştenitorul imobilului unde funcţionează Primăria Galaţi a fost tărăganat inutil în instanţă timp de trei ani, după ce, în urma unei decizii a Judecătoriei Galaţi, se stabilise clar că Pierre Macri este proprietarul clădirii. Acest lucru a fost speculat de Macri, care a deschis un alt proces, prin care cere plata de daune pentru lipsa de folosinţă a clădirii în perioada martie 2007-martie 2010. Autorităţile locale şi-au continuat seria gafelor, după ce au decis, iniţial să cumpere imobilul de pe strada Domnească, evaluat la 5,5 milioane de euro, dar ulterior s-au răzgândit, în ideea că se va construi un alt sediu pentru Primărie, însă proiectul s-a dovedit a fi doar o utopie. Am rămas astfel şi fără sediu, iar gălăţenii trebuie să plătească din propriile buzunare costurile exorbitante ale unei afaceri judiciare gestionate prost de la început până la sfârşit.

nepasadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.