Jump to content

Gruia Stoica - cel mai bogat gălăţean


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Gruia Stoica e sigur de crestere: Avem contracte pe cinci ani, care aduc 70% din businessul GFR

Compania Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator privat feroviar de pe piata romaneasca, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a inregistrat in primele cinci luni din acest an un avans de 10% al cifrei de afaceri, bugetul din 2010 fiind construit pe o crestere cu 14%, la aproape 115 milioane de euro. "In primele cinci luni ale anului curent, compania a inregistrat o crestere cu aproximativ 10% a cifrei de afaceri, nefiind afectata de criza financiara, deoarece s-au luat masurile de rigoare la momentul oportun", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului Grampet.

Stoica, unul dintre cei mai discreti antreprenori romani, si-a cladit businessul in industria cailor ferate, el fiind si proprietarul companiei specializata in repararea vagoanelor de calatori si marfa Remar Pascani (RMAR), dar si a altor companii. Operatorul feroviar privat GFR a incheiat anul trecut cu un profit net de 10,3 mil. lei (2,5 mil. euro), fata de nivelul de 26,2 mil. lei (7,1 mil. euro) anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei. Pe piata transportului feroviar de marfuri, GFR concureaza cu compania de stat CFR Marfa, dar si cu companiile private Servtrans si Unifertrans. "Resursele necesare continuitatii Grupului Feroviar Roman au fost deja asigurate pentru urmatorii trei - cinci ani prin incheierea unor contracte a caror derulare aduce 70% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Gruia Stoica.

In aprilie anul acesta, GFR a semnat un contract pe trei ani de transport titei si gazolina pentru compania de stat Conpet Pitesti, valoarea contractului atribuit prin licitatie deschisa fiind de 49 mil. euro. Printre clientii operatorului privat feroviar se mai numara Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania si Rafo, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

10% din contracte, cu statul

"Ponderea contractelor incheiate cu statul este de 10% in totalul contractelor pe care le are compania GFR. Cele mai multe contracte le incheiem cu companiile private", a spus omul de afaceri. Grup Feroviar Roman, care opereaza cu 2.300 de vagoane (din care 1.200 proprii) si 100 de locomotive (din care 75 proprii), este controlata de compania Grampet. Grupul Grampet mai include, pe langa transportatorul feroviar de marfa Grup Feroviar Roman, fabrica de reparatii vagoane Remar Pascani si companiile Reva din Simeria, judetul Hunedoara sau Turist Semenic.

Compania Grup Feroviar Roman este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vadile Didila). Gruia Stoica detine la compania Grampet SA un pachet de actiuni de 73,3%, alaturi de Adriana Didila (26,6%), sub 1% din actiuni fiind controlate de Soare Lucian Luigi si Iagher Gheorghe. Gruia Stoica si Vasile Didila sunt din comuna Brahasesti, localitatea Toflea (Galati). In cadrul celei mai mari companii din grup, in GFR, lucreaza 1.710 angajati.

http://www.zf.ro/companii/gruia-stoica-e-sigur-de-crestere-avem-contracte-pe-cinci-ani-care-aduc-70-din-businessul-gfr-6228611

Link to comment
Share on other sites

Gruia Stoica preia cu 13 mil. € „CFR Marfa” din Muntenegru

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul celui mai mare transportator privat feroviar de marfuri, Grup Feroviar Roman (GFR), de pe piata romaneasca, parte a grupului Grampet, va investi 13 mil. euro in achizitia unui pachet de 87,6% din actiunile companiei nationale feroviare de marfuri din Muntenegru, care este in proces de privatizare. "Am fost acceptati pentru preluarea companiei de stat Montecargo. Daca ne vor fi acceptate conditiile de cumparare, vom prelua compania", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 101 milioane euro si un profit net de 7,2 mil. euro.

Montecargo a rulat anul trecut o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro si a transportat 844.000 de tone de marfa, potrivit site-ului indecon.de, ce ofera informatii legate de privatizarea companiei. Mai mult, compania opereaza 713 vagoane si 17 locomotive. Spre comparatie, CFR Marfa opereaza 850 de locomotive si aproape 42.000 de vagoane de marfa. "Pretul actiunilor pe care le vom cumpara de la Montecargo se ridica la 2 mil. euro, datoriile pe care le vom acoperi sunt de 6 mil. euro, iar investitiile pe care le vom realiza se ridica la 4-5 mil. euro".

http://www.zf.ro/companii/gruia-stoica-preia-cu-13-mil-cfr-marfa-din-muntenegru-6229054

Link to comment
Share on other sites

Gruia Stoica intră pe piaţa rusă şi pregăteşte alte achiziţii

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul unui grup de companii cu activităţi în domeniul feroviar, ar putea finaliza anul acesta o parte a proiectului pornit în urmă cu zece ani, de realizare a unui operator regional în transportul pe calea ferată, care să lege Marea Neagră de Marea Adriatică. Grampet a depus ofertă pentru preluarea pachetului de acţiuni ale operatorului naţional de transport feroviar din Muntenegru şi poartă negocieri pentru achiziţii de unităţi de construcţie şi reparaţie a materialului rulant şi în ţările din zona CSI.

Deşi anul 2009 a fost marcat de recesiune, iar 2010 nu se arată mai bun pentru cele mai multe companii româneşti, grupul Grampet, care include Grup Feroviar Roman, unul dintre cei mai mari transportatori feroviari privaţi de marfă, cu afaceri de 100 de milioane de euro, îşi conti­nuă proiectele şi vizează extinderea pe noi pieţe. „Toate achiziţiile şi in­vestiţiile făcute, atât în România, cât şi în străinătate - Serbia, Bulgaria, Un­garia, Ucraina şi Moldova - s-au dovedit profitabile în ciuda climatului economic dificil din ultima peri­oadă”, a declarat pentru SFin Gruia Stoica. Recent, grupul Grampet a de­pus o ofertă şi pentru preluarea pa­chetului de acţiuni ale operatorului naţional de transport feroviar din Muntenegru. „Prin această posibilă achiziţie, grupul va finaliza o parte a proiectului început în urmă cu apro­ximativ 10 ani: crearea unui ope­rator regional care va lega Marea Nea­gră de Marea Adriatică”, spune omul de afaceri.

Achiziţii în CSI

După ce a intrat pe segmentul tran­sportului de marfă în Moldova şi Ucraina, Grampet pregăteşte acum o afacere similară şi în Rusia. Pentru început, grupul va transporta în cele două ţări în principal materii prime, dar dezvoltă proiecte noi, de natură să aducă pe calea ferată fluxuri de marfă care în prezent utilizează transportul rutier. Pe relaţia cu Ru­sia, traficul nu va fi în prima etapă spectaculos, dar Grampet vrea să ajungă la un transport de minimum un milion de tone anual, cu o valoa­re de 15-20 milioane de euro. „Sun­tem deschişi la orice oportunitate de business şi chiar suntem în nego­cieri pentru a face achiziţii de uni­tăţi de construcţie şi reparaţie material rulant şi în ţările din zona CSI. Rusia este o ţară care investeşte ma­siv în dezvoltarea transportului fe­roviar, atât în infrastructură, cât şi în material rulant, deci sunt o mulţime de oportunităţi”, arată proprietarul grupului. El spune că nu are niciun fel de probleme cu asigurarea finan­ţă­rilor necesare dezvoltării afaceri­lor sau pentru noi achiziţii. „Lucrăm cu băncile, dar utilizăm şi resursele proprii pentru investiţii. Am rămas consecvenţi în aplicarea principiului utilizat atâţia ani: reinvestirea in­te­grală a profiturilor realizate”, a pre­cizat Stoica.

Cu ochii pe CFR Marfă

Omul de afaceri urmăreşte şi opor­tunităţile de pe piaţa locală. Anul trecut el îşi exprima interesul pentru piaţa locală de transport fe­roviar de călători, liberalizată din 2010, şi spunea că intenţionează să intre şi pe acest segment, la concu­renţă cu compania de stat CFR Că­lători. „Proiectul de a intra pe piaţa transportului de călători este de actualitate, noi deţinând în prezent materialul rulant necesar acestei afaceri. Din păcate, marele impediment îl constituie starea precară a infrastructurii feroviare. Este dificil să convingi un călător să utilizeze serviciile tale oricât confort îi oferi, când sunt necesare 5 ore pentru a par­curge 200 de kilometri”, susţine Gruia Stoica.

Grupul Grampet este interesat şi de privatizarea celui mai mare ope­rator naţional de transport pe calea ferată. Reprezentanţii Guvernului au declarat, în luna ianuarie, că procesul de privatizare a CFR Marfă va începe imediat, iar evaluarea oferte­lor şi derularea negocierilor vor avea loc spre sfârşitul acestui an. „Eu aş prefera ca privatizarea să se întâmple la sfârşitul anului. Să fim în evaluări şi negocieri de ofertă în acest an”, a spus ministrul transporturilor, Radu Berceanu. CFR Marfă vrea profit zero în 2010, după ce anul trecut a avut pierderi de 321,52 milioane de lei, iar bugetul pe acest an ia în calcul un număr me­diu de 11.555 de angajaţi. „Dacă o să priviţi retrospectiv, o să observaţi că din 1998, de la înfiinţarea CFR Mar­fă, toţi miniştrii transporturilor au declarat că vor privatiza CFR Marfă. Sper ca măcar privatizarea CFR Mar­fă - dacă şi când se va face - să nu fie o vânzare de acţiuni către o firmă în care alt stat este acţionar majoritar”, ne-a declarat Gruia Stoica. Ministrul transporturilor dăduse de înţeles că Deutsche Bahn şi compania naţio­nală austriacă de transport feroviar sunt interesate să intre pe piaţa din România.

Grupul Grampet este auditat de Ernst & Young şi pentru anul 2009 auditul consolidat la nivel de grup încă nu s-a finalizat. Potrivit datelor dis­ponibile, în 2008 grupul a rulat afaceri de 350 de milioane de euro.

http://www.sfin.ro/articol_19602/gruia_stoica_intra_pe_piata_rusa_si_pregateste_alte_achizitii.html

Din ce în ce mai interesant tipul...

În ciuda numeroaselor acuzaţii, mi se pare un om de afaceri care ştie ce vrea.

post-2782-1275425538,69_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

La nivelul la care a ajuns, normal ca sunt si acuzatii sau banuieli. Ramane, oricum, impotenta guvernantilor de a administra CFR.

Nu cred ca va face face mare lucru in domeniul transportului de calatori, cel putin pe moment. Infrastructura e la CFR Infra si momentan si pentru urmatorii fo douazeci de ani e varza... Ocazie cu care-mi amintesc ultimul drum cu chefereu la Brasov care a durat vreo 6h 30'... Comparativ cu ultima "iesire" Galati-Otopeni aprox. 3h, check-in: 1 h, Otopeni-Heraklion (Creta): vreo 1h 30' (aprox.), undeva, rotunjit 6 ore :-?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Cum a ajuns fierarul Gruia „locomotiva“ ţării

Gruia Stoica, un întreprinzător plecat din comuna gălăţeană Toflea, unde făcea dălţi, controlează acum transportul feroviar de marfă al României. Supranumit „regele vagoanelor“, Gruia Stoica este proprietarul celui mai mare operator feroviar privat din ţară, Grup Feroviar Român (GFR). Afacerile sale s-au născut din ruina CFR.

Gruia Stoica (42 de ani) este unul dintre cei mai bogaţi români, poziţionat pe locul 11 în clasamentul „Forbes România 500 de miliardari", cu o avere estimată la 380-400 de milioane euro. În afaceri, Gruia Stoica a adoptat „politica paşilor mărunţi", achiziţionând pachete mici de acţiuni în societăţile pe care le controlează. Şi-a construit imperiul discret, iar acum afacerile sale sunt răspândite de la un capăt la celălalt al ţării. Gruia Stoica este acţionarul principal al companiei Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare concurent al companiei de stat CFR Marfă. Înfiinţată în 2001, GFR este cea mai valoroasă companie din grupul de firme Grampet SA, de asemenea deţinut de Gruia Stoica, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 300 de milioane de euro. GFR operează cu 13.500 de vagoane şi 260 de locomotive.

Printre clienţii operatorului privat feroviar se numără Compania Naţională a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galaţi, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo şi Lukoil. GFR s-a impus pe piaţă, preluând încet, încet active şi angajaţi ai CFR Marfă. Compania a acumulat în jurul său societăţi de reparare şi întreţinere a materialului rulant, pe care le-au preluat din portofoliul statului la preţuri derizorii. Din grupul Grampet mai fac parte companii importante, cum ar fi REVA Simeria, Remar Paşcani, Turist Semenic sau Poiana Ciucaş, din Poiana Braşov.

Afaceri cu bani publici

Gruia Stoica este conectat direct la afacerile cu bani publici. Firmele sale au obţinut de la companiile statului contracte pe bandă rulantă. Sub administrarea Grampet, Remar Paşcani a încheiat mai multe contracte importante cu CFR Călători. Anul 2009 a fost unul de graţie pentru Remar. Două contracte grase, ambele încheiate cu statul, au adus în conturile firmei zeci de milioane de euro. În baza primului contract, în valoare de 167 de milioane de euro, Remar Paşcani modernizează 400 de vagoane ale CFR Călători. Până la sfârşitul anului trecut, compania controlată de Gruia Stoica a mai semnat un contract tot cu CFR Călători, în valoare de 9,5 milioane de euro, pentru modernizarea a nouă vagoane de călători.

Contracte grase cu statul a obţinut şi GFR. În aprilie 2010, operatorul privat de transport a câştigat o controversată licitaţie, în urma căreia Conpet SA Ploieşti a atribuit GFR un contract pentru transportul ţiţeiului şi al gazolinei, valabil pe trei ani, în valoare de 200 de milioane de lei (circa 49 de milioane de euro). La licitaţie, oferta depusă de CFR Marfă (companie controlată de Ministerul Transporturilor) a fost respinsă de Compet (firmă în care tot statul este acţionar majoritar) şi atribuită GFR. Ciudat este că oferta GFR este la pachet cu CFR Marfă, deoarce numai aceasta din urmă are dotarea tehnică necesară pentru a acoperi comanda. Gruia Stoica susţine că nu este nimic în neregulă: „A fost mai mult o prelungire a contractului pe care-l aveam deja de trei ani cu firma Conpet".

Asociere profitabilă

Din asocierea cu statul, firmele lui Gruia Stoica au avut numai de câştigat. În 2007, GFR a pus bazele unei alte companii în domeniul căilor ferate, Rooling Stock Company, unde partener este chiar concurentul său cel mai important, CFR Marfă. Noua companie are ca profil de activitate modernizarea şi închirierea unor vagoane vechi aflate în proprietatea companiei de stat. Societatea de stat a adus la capitalul noii firme 100 de locomotive şi 6.400 de vagoane, evaluate la doar 40 de milioane de euro, adică la preţ de fier vechi. Reparaţia acestora, făcută cu banii aduşi aport la asociere de către GFR, a fost făcută în cadrul grupului Grampet. Cu alte cuvinte, Gruia Stoica nu a făcut decât să mute banii dintr-un buzunar într-altul.

Reţea feroviară internaţională

În afară de piaţa locală, companiile controlate de Gruia Stoica s-au extins şi în ţările vecine. Grupul Grampet deţine participaţii majoritare la Bulgarian Railway Company, la Train Hungary, compania de reparaţii şi construcţii vagoane Zelvoz Smederevo (Serbia), Eurorail Ucraina, Eurorail Moldova şi Mozambic Reilly Company. GFR va investi 13 milioane de euro în achiziţia a aproape 90% din acţiunile companiei naţionale feroviare de mărfuri din Muntenegru, Montecargo, care operează cu 713 vagoane şi 17 locomotive. Grampet mai negociază cu două fabrici de vagoane, din Ucraina, pentru preluare.

Visul lui Gruia Stoica este ca GFR să devină cel mai mare operator de transport feroviar din sud-estul Europei. În prezent, GFR face demersuri pentru obţinerea licenţelor de transport feroviar pentru Austria şi Germania. Prin achiziţionarea companiei muntenegrene Monte Cargo, GFR va face legătura între Marea Adriatică şi Marea Neagră.

Capitalistul cu educaţie de stânga

Afacerile grupului de firme controlat de Gruia Stoica au luat un avânt în perioada când la putere a fost guvernarea Adrian Năstase. În 2003, preşedintele de atunci al României, Ion Iliescu, a efectuat o vizită oficială în Kazahstan, însoţit de o delegaţie de oameni de afaceri. Din delegaţie nu a lipsit Gruia Stoica, director general Grampet Bucureşti. Printre membrii delegaţiei s-a numărat şi Omar Haysam. PSD a plecat de la guvernare, dar afinitatea lui Gruia Stoica pentru doctrina social-democrată a rămas intactă.

Omul de afaceri recunoaşte că prin structură, prin educaţie, este legat de latura socială. Asta pentru că provine dintr-o comunitate săracă „unde se trăieşte la grămadă", după cum susţine Gruia Stoica. În campania electorală din 2008, Grampet a donat Alianţei PSD-PC modesta sumă de 25.000 de lei. O sumă infimă faţă de profiturile realizate de firmele lui Stoica în urma contractelor cu Ministerul Transporturilor, când la conducerea acestuia s-a aflat social-democratul Miron Mitrea. Omul de afaceri susţine însă că nu are nicio legătură cu PSD. Despre donaţie, Gruia Stoica spune că a fost făcută de un fost salariat al Grampet, fără acordul său.

Legăturile omului de afaceri cu PSD nu se opresc aici. Gruia Stoica deţine participaţii la clubul FC Argeş, patronat de Cornel Penescu. Gruia este acţionar minoritar alături de Consiliul Judeţean Argeş şi IATSA Grup. Ultimul dintre acţionari este controlat de ex-senatorul PSD Constantin Nicolescu, şef al PSD Argeş, dar şi actual preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Argeş. În jurul clubului FC Argeş mai gravitează şi alţi social-democraţi de vază, printre care fostul premier Nicolae Văcăroiu. Gruia Stoica povesteşte cum a devenit acţionar la FC Argeş: din întâmplare. „Am împrumutat FC Argeş cu o mare sumă de bani, pentru că altfel clubul risca să fie exclus din Liga 1. Pe domnul PIC, adică Cornel Penescu, îl cunoşteam de mult. La un moment dat, m-am trezit, fără să vreau, cu datoria convertită în acţiuni la club. Pe Constantin Nicolescu l-am văzut doar la şedinţele Consiliului de Administraţie al clubului", a declarat Gruia Stoica.

Toflea, satul palatelor

Gruia Stoica este, de loc, din celebrul sat gălăţean Toflea, localitate cunoscută pentru numeroasele palate cu turnuleţe. Primele afaceri le-a făcut la Toflea, după care s-a mutat la Bucureşti, unde acum îşi au sediul principalele sale companii. Discret în ceea ce priveşte viaţa personală, Gruia Stoica nu frecventează cercurile mondene, preferând să-şi ridice imperiul din umbră. Refuză să fie fotografiat. Nici declaraţii de presă nu a dat mai mult de 3-4, scurte şi prin intermediul comunicatelor. În presă nu a apărut nicio fotografie a omului de afaceri care ocupă locul 11 în topurile celor mai bogaţi români.

Gruia susţine că, deocamdată, bogăţia nu i s-a urcat la cap. „Nu sunt genul care să-şi ia limuzină Rolls Royce şi să nu pot să dau colţul cu ea pe drumurile noastre". Conduce, în schimb, o performantă limuzină BMW seria 7, ce poate ajunge şi la preţul de 100.000 de euro. Averea imensă îi permite lui Gruia Stoica să fie şi filantrop. Omul de afaceri îşi ajută semenii, mai ales pe cei din localitatea natală, pentru că, susţine acesta, nu-şi uită rădăcinile. Fundaţia sa, care poartă numele satului natal, Toflea, desfăşoară mai multe programe sociale de integrare a rromilor. Peste 130 de elevi de liceu şi studenţi beneficiază de burse plătite de omul de afaceri. Gruia Stoica a mai dezvăluit că, în adolescenţă, a făcut atletism, disciplină sportivă la care a ajuns chiar campion naţional.

„Cu dălţile mele s-a lucrat la Casa poporului"

Gruia Stoica susţine că a intrat în afaceri înainte de 1989. „Provin dintr-o familie cu bani. Am făcut afaceri şi am avut bani şi înainte de Revoluţie. Am înfiinţat prima firmă în 1990, înainte să apară legea societăţilor comerciale", susţine Gruia Stoica. Una dintre cele mai profitabile afaceri, pe vremea comunismului, a făcut-o tot cu statul. „Aveam 150 de muncitori care confecţionau dălţi pentru ipsoserie. Toate motivele artizanale de pe Casa Poporului sunt sculptate cu dălţile mele. Am studiat nişte cataloage americane, după care am conceput o trusă cu peste 100 de scule pentru sculptat. La acea vreme, dălţile au fost la mare căutare printre constructori", dezvăluie Gruia Stoica.

Ulterior, el a rămas fidel acestui domeniu. „M-am ocupat numai de fiare, pentru că nu au termen de expirare", glumeşte omul de afaceri. După ce a absolvit liceul în 1986, Stoica a urmat cursurile Facultăţii de Metalurigie. Şi-a continuat studiile cu un master şi, în final, a urmat cursurile Colegiului Naţional de Apărare, „doar pentru sistemul de relaţii care se formează aici", după cum el însuşi recunoaşte. Din această perioadă îşi aduce aminte de Cristian David, fost ministru de Interne, coleg de promoţie.

Aştepta criza încă din 2006

Criza nu a afectat prea mult afacerile lui Gruia Stoica, pentru că, susţine acesta, segmentul de piaţă pe care operează Grampet este destul de predictibil. În plus, criza nu l-a luat pe nepregătite. „Ştiam din 2006 că va veni un astfel de moment, deoarece creşterea economică era artificială. Încă de pe atunci am umblat la costuri, dar nu am dat oameni afară, suntem printre puţinele companii care am făcut angajări pe timp de criză", a declarat Stoica.

2010, ultimele contracte cu statul

Nu doar Conpet SA Ploieşti a atribuit, anul acesta, contracte grase companiei GFR, ci şi alte companii de stat.

- La 17 martie, Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare a încheiat un contract cu GFR, în valoare de 5,4 milioane lei (1,3 milioane de euro).

- La 31 mai, Compania Naţională a Huilei a atri­buit GFR un contract pentru transportul cărbunelui, în valoare de 22,5 milioane lei (5,5 milioane de euro).

- La 7 iulie, GFR a mai primit de la Compania Naţională a Huilei un contract pentru manevre feroviare pe linii uzinale, în valoare de 39 milioane de lei (9,5 milioane de euro).

- La 9 iulie, Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare a semnat cu GFR un alt contract de transport, în valoare de 391.000 de lei (95.000 de euro). Ambele contracte au fost atribuite prin negociere directă, fără anunţ de participare.

http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Cum_a_ajuns_fierarul_Gruia_locomotiva_tarii_0_368963756.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Incredibila poveste de dragoste a afaceristului Gruia Stoica. "Regele vagoanelor", primul Craciun alaturi de iubita si fetita

CANCAN prezinta o poveste incredibila, al carei protagonist este unul dintre cei mai bogati afaceristi din Romania: Gruia Stoica, detinatorul celei mai mari firme de transport feroviar din Europa de Sud-Est, care, datorita afacerii lui, a fost supranumit Regele vagoanelor. Dupa ce s-a judecat ani la rand cu iubita pentru custodia fetitei, milionarul a avut parte de primul Craciun linistit, alaturi de femeia iubita si copilul lor.

Pentru prima data de cand a devenit tatic, Gruia Stoica, afaceristul care se afla in Top 10 al celor mai bogati romani, cu o avere estimata la aproximativ 450 de milioane de euro, a trait magia sarbatorilor alaturi de fiintele dragi: iubita lui, care ani la rand l-a tarat prin tribunale, si fetita lor, pe care afaceristul a recunoscut-o dupa opt ani. Povestea de dragoste dintre milionarul Gruia Stoica (43 de ani), detinatorul societatii Grup Feroviar Roman, si avocata Diana Valeria Schelean (30 de ani), originara din Timisoara, e demna de scenariul unei telenovele. Cei doi s-au iubit, au facut impreuna o fetita, pe care au botezat-o Timeea, apoi relatia lor a inceput sa scartaie. Discutiile dintre cei doi au dus, in final, la o ruptura, iar milionarul a refuzat sa-si recunoasca fetita, asa ca tanara avocata a trecut-o pe numele ei. De atunci, procesele s-au tinut lant, avocata Diana Schelean tarandu-l pe milionar prin mai multe tribunale, atat la Timisoara, cat si la Bucuresti. In plin scandal, Gruia Stoica a avut o revelatie: a ajuns la concluzia ca femeia care l-a chemat de zeci de ori in fata judecatorilor chiar il iubeste! Astfel, de cateva luni, cei doi, care s-au judecat ani la rand, au ajuns sa imparta aceeasi casa si sa petreaca vacante de vis, precum o adevarata familie, incerand parca sa recupereze timpul in care au stat departe unul de celalalt. De cand s-au impacat, milionarul si tanara avocata sunt de nedespartit, afisandu-se la petrecerile cu staif si mergand in intreaga lume pentru a vizita locuri la care muritorii de rand nici nu viseaza. Acum, dupa procese indelungi si certuri care pareau ca nu se mai termina, cei doi au petrecut primul Craciun in trei, alaturi de fiica lor, ca o adevarata familie. Reporterii CANCAN au incercat sa afle ce l-a determinat pe "Regele vagoanelor" sa-si schimbe radical pozitia chiar de la acesta, insa, zile la rand, milionarul n-a fost de gasit. Jurnalistii nostri au discutat in schimb cu aleasa inimii sale, Diana Schelean, care a marturisit: "Nu mai conteaza ce a fost, acele procese pe care le-am avut cu domnul Gruia Stoica nu mai sunt de actualitate. Dumnealui calatoreste foarte mult, de aceea nu poate fi gasit. Tot ce conteaza acum este ca suntem impreuna".

Fierarul devenit multimilionar

Gruia Stoica provine dintr-o familie de mestesugari fierari, dintr-un sat mic din judetul Galati. In martie a90, cand avea 21 de ani, Stoica a plecat spre Bucuresti, spunandu-le celor de acasa ca vrea sa-si cladeasca un viitor si sa devina afacerist de succes. Ceea ce a si ajuns. Cu banii primiti de la parintii sai a infiintat una dintre primele societati pe actiuni din Romania, Turnomet SA, iar patru ani mai tarziu scotea din vanzarea de produse metalurgice patru milioane de dolari. Dupa liberalizarea transportului pe cale ferata, in 2000, a obtinut licenta de transport, a infiintat Grup Feroviar Roman, care detine o flota impresionanta, devenind cel mai mare transportator feroviar din Sud-Estul Europei, cu o cifra de afaceri de peste 120 de milioane de euro anul trecut. In plina criza mondiala, Grupul Grampet, controlat de Gruia Stoica, si-a propus ca incepand de anul viitor sa se extinda in Austria, Cehia, Slovacia si Grecia, pentru a intra pe rutele care leaga Marea Nordului de Marea Adriatica si Marea Neagra.

cancan.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gruia Stoica face afaceri prin GFR cu ArcelorMittal

Firma Grupul Feroviar Român, controlată de omul de afaceri gălăţean Gruia Stoica, va prelua timp de 3 ani de zile activitatea staţiei Mălina, împreună cu cei 66 de angajaţi care o deservesc. Surse de la nivelul ArcelorMittal Galaţi ne-au declarat că, începând cu 1 aprilie, vor fi externalizate, pe o perioadă de trei ani, staţiile CFR Mălina, care va fi în grija firmei GFR, și staţia CFR Cătuşa, care va fi în grija firmei Unicom Tranzit. Potrivit aceloraşi surse, externalizarea activităţii va presupune ca fiecare din cele două firme să preia locomotivele şi vagoanele care deserveau staţiile, precum şi angajaţii care nu vor mai fi angajaţi ai Combinatului. Practic, cei 48 de angajaţi care lucrau la staţia CFR Cătuşa, precum şi cei 66 de angajaţi care lucrau la staţia CFR Mălina, se for afla pe statele de plată ale celor două firme, dar timp de un an de zile, vor fi protejaţi de prevederile actualului Contract Colectiv de Muncă al ArcelorMittal Galaţi. Potrivit aceloraşi surse, externalizarea activităţii celor două staţii CFR, care aparţin de Uzina de Exploatare Transport Uzinal, ar avea ca scop scăderea costurilor de producţie, sperându-se că în acest fel ar putea scădea şi numărul atacurilor date de persoane necunoscute asupra vagoanelor care aduceau cocs la Combinat.

nepasadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Adio, Combinat !

Acest lucru îl vor spune începând cu 1 aprilie angajaţii care lucrează la staţiile Mălina şi Cătuşa, aflate în ograda Combinatului şi a căror activitate va fi externalizată pe o perioadă de 3 ani către două firme care au câştigat licitaţiile organizate în acest scop.

Anunţul referitor la externalizarea activităţii celor două staţii CFR a fost comunicat de către reprezentanţii conducerii Combinatului în cursul zilei de miercuri reprezentanţilor sindicatelor, aceştia fiind informaţi în legătură cu faptul că perioada încheierii contractelor cu cele două firme este de 3 ani.

Practic, activitatea de la staţia Cătuşa a fost externalizată firmei Unicom Transit în timp ce activitatea de la staţia Mălina a fost externalizată firmei GFR. Contractele prevăd ca firmele respective să preia atât locomotivele cât şi parcul de vagoane precum şi personalul care până acum era angajat al ArcelorMittal Galaţi şi care începând cu 1 aprilie se va afla pe statele de plată a celor două firme iar timp de un an de zile foştii siderurgişti vor beneficia de drepturile prevăzute în actualul Contract Colectiv de Muncă al Combinatului.

114 siderurgişti vor avea noi patroni

La staţia Cătuşa lucrează 48 de persoane, din care 19 sunt şefi de manevră sau manevranţi, 20 sunt mecanici de locomotivă, în timp ce 9 sunt revizori tehnici. În ceea ce priveşte staţia Mălina, numărul de angajaţi care lucreză este de 66, din care 40 sunt şefi de manevră sau manevranţi, 10 sunt mecanici de locomotivă şi 16 sunt revizori tehnici.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Grup Feroviar Român vrea să participe la privatizarea căilor ferate din Grecia

Trei companii feroviare europene sunt interesate in cumpararea totala sau partiala a cailor ferate din Grecia, in contextul in care statul supraindatorat elen trebuie sa isi vanda activele pentru a indeplini conditiile impuse de creditori, relateaza Reuters, citand surse apropiate discutiilor.

Rusia ia in considerare cumpararea intregii retele de transport feroviar si a operatorului grec Trainose, in timp ce Grup Feroviar Roman (GFR), cea mai mare companie feroviara privata din Romania, si-a exprimat de asemenea interesul cu privire la sectorul transportului feroviar de marfuri, scrie Reuters. In plus, compania franceza SNCF este inteersata de rutele de pasageri si marfuri de mai mult, avand discutii la Atena si Paris in 2010 si la sfarsitul anului 2011.

Oficialii rusi au spus ca au existat discutii cu privire la achizitia totala sau partiala a retelei de transport, insa este prea devreme pentru a "discuta despre participatie". De asemenea, un purtator de cuvant al SNCF a precizat ca operatorul francez nu se afla in negocieri pentru achizitia Trainose sau pentru nicio alta companie feroviara sau linie feroviara in Grecia. Din partea operatorului roman GFR nimeni nu a putut fi contactat pentru a comenta aceste informatii, precizeaza Reuters. Unul dintre oficialii greci a mentionat insa ca au existat mai multe intalniri cu o delegatie din partea GFR, cea mai recenta dintre aceasta fiind in februarie.

Trainose, din vanzarea careia oficialii spera sa obtina 200 de milioane de euro, si Organizatia Feroviara a Greciei (OSE), cea care detine infrastructura feroviara de retea, au format o singura companie inainte de separarea realizata in anul 2008. Din cele 10,7 miliarde de euro pe care Grecia le-a adaugat datoriei la sfarsitul anului 2010, in jur de 700 de milioane au fost generate de Trainose. Conforma site-ului companiei, Trainose are aproximativ 900 de angajati si opereaza toate rutele de transport feroviar de marfuri si de persoane, acoperind 2.500 de kilometri.

Compania Grup Feroviar Roman este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila). Gruia Stoica detine la compania Grampet SA un pachet de actiuni de 73,3%, alaturi de Adriana Didila (26,6%), sub 1% din actiuni fiind controlate de Soare Lucian Luigi si Iagher Gheorghe. Compania are 1.710 angajati, printre clientii acesteia numarandu-se Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania si Rafo, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

Grup Feroviar Roman, interesată de achizitia firmei feroviare de transport al marfurilor din Bulgaria

Compania feroviara de stat din Rusia doreste sa achizitioneze firma feroviara bulgara de transport al marfurilor, conform presei din Bulgaria. De asemenea, Grup Feroviar Roman (GFR), firma franceza SNCF si compania feroviara de stat a Turciei sunt interesate in achizitionarea transportatorului bulgar.

In luna februarie a acestui an GFR a fost descalificata din licitatia pentru privatizarea companiei nationale de cai ferate din Bulgaria, dupa ce a fost introdusa ca si conditie de calificare la licitatie necesitatea unei cifre de afaceri in ultimii trei ani de minim 500 de milioane de euro.

Compania de transport al marfurilor din Bulgaria are o importanta strategica pentru cei care doresc sa aibe acces la portul grecesc Salonic, o poarta de acces vitala pentru rutele Chinei spre Europa, potrivit ziarului citat. Privatizarea firmei feroviara de stat bulgara (BDZ) a serviciilor marfurilor este asteptata sa aibe loc in in 2012, a anuntat in martie Vladimir Vladimirov, seful conducerii companiei. Companiei bugara feroviara are probleme financiare cronice cu datorii care in octombrie 2011 se ridicau la 771 de milioane de leva.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gruia Stoica, profit de şase ori mai mare la GFR

Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare transportator privat feroviar de mărfuri, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, şi-a majorat de şase ori profitul net anul trecut, până la 28,7 milioane de lei (6,5 milioane de euro), iar anul acesta esti­mea­ză o creş­tere cu circa 40%, potrivit oficialilor companiei.

"O contribuţie importantă în creşterea veniturilor şi a profitului de anul trecut a avut-o preluarea vagoanelor de la Rompetrol Logistic la sfârşitul lui 2010. Anul acesta creşterea va veni din semnarea de contracte noi", potrivit lui Gruia Stoica.

Veniturile celui mai mare transportator feroviar privat de marfă din România s-au ridicat anul trecut la 804,3 milioane de lei (187 mil. euro), cu circa 43% mai mult în lei faţă de anul anterior. Prognozele de anul acesta arată că veniturile se vor majora cu 8%, mult sub ritmul de creş­te­re al profitului net. Printre clienţii GFR se mai numără Petrom, Lafarge, Dacia şi Mechel, potrivit ultimelor informaţii disponibile.

În mai bine de zece ani, Gruia Stoica, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri, care îşi are originile în localitatea Toflea (judeţul Galaţi), şi-a dezvoltat pas cu pas un business profitabil din opera­ţiuni de transport marfă în România, Ungaria, Serbia şi Bulgaria.

Pe piaţa de transport feroviar privat mai operează Servtrans şi Unifertrans, cea mai mare cotă de piaţă fiind deţinută de GFR (circa 33%). Aceste companii concurează cu CFR Marfă.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Patronii GFR, mai bogaţi cu 100 de milioane de euro

Averea lui Gruia Stoica şi a partenerului său de afaceri, Vasile Didilă, gălăţenii din Toflea care au cucerit piaţa românească a transporturilor feroviare de mărfuri prin Grupul Grampet, a sporit cu 100 de milioane de euro într-un an, relevă o comparaţie între sumele prezentate în ediţiile 2011 şi 2012 ale Topului 300 Cei mai bogaţi români, realizat de revista Capital. Celor doi li se atribuie anul acesta o avere de 530-550 de milioane de euro, faţă de 420-450 de milioane de euro anul trecut.

Creşterea ar putea fi explicată prin continua extindere a operaţiunilor grupului Grampet în regiunea Mării Negre. Competitor al mamutului de stat CFR Marfă prin operatorul Grup Feroviar Român (GFR) şi prezent pe pieţele din Moldova, Ucraina, Ungaria, Serbia sau Bulgaria, Grampet îşi continuă expansiunea în Europa (Reuters a relatat în aprilie despre intenţia GFR de a prelua transportatorul feroviar de mărfuri al statului elen), dar nu neglijează Estul. Potrivit celor de la Capital, grupul condus de Gruia Stoica a semnat recent un acord de predare-primire a trenurilor la graniţa cu Turcia, ceea ce îi permite conectarea la coridorul Turcia-Iran-Pakistan, facilitându-i accesul spre Oceanul Indian.

Grupul Grampet derulează operaţiuni în sectorul transporturilor feroviare de marfă şi în sectoarele conexe - reparaţii ale materialului rulant, producţia de componente, transbordarea vagoanelor de marfă, închirierea materialului rulant, servicii de logistică şi soluţii informatice specifice domeniului feroviar.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gruia Stoica îi va face trenuri lui Castro

Grampet, cel mai mare grup feroviar privat din România, condus de omul de afaceri Gruia Stoica originar din satul gălăţean Toflea, îşi extinde operaţiunile peste Atlantic.

După ce a acaparat segmente din piaţa feroviară din Balcani, Grampet a încheiat recent un acord de colaborare cu Uniunea Căilor Ferate din Cuba. “Prin acest acord se are în vedere, în mod deosebit, colaborarea în domeniul construcției și reparației de locomotive şi vagoane pentru trenurile de călători și de marfă ale căilor ferate cubaneze”, a anunţat Grampet, printr-un comunicat de presă.

Conform aceleiaşi surse, specialişti din cadrul Uniunii Căilor Ferate din Cuba sunt aşteptaţi în perioada următoare în România, pentru a vizita societăţile din cadrul Grampet şi a pune în aplicare prevederile acordului semnat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gruia Stoica merge mai departe în privatizarea BDZ Cargo din Bulgaria

Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet controlat de miliardarul Gruia Stoica originar din satul gălăţean Toflea, intră în etapa următoare a procedurilor de privatizare a companiei naţionale de transport feroviar de marfă BDZ Cargo din Bulgaria. “Grup Feroviar Român a primit comunicarea oficială din partea agenţiei de privatizare din Bulgaria care atestă faptul că societatea a îndeplinit cerinţele de calificare şi este admisă să participe în continuare la procesul de privatizare, pe lista scurtă”, se arată într-un comunicat emis de Grampet.
Apreciind că admiterea participării GFR la privatizarea BDZ Cargo dovedeşte faptul că GFR este un jucător important pe piaţa regională şi europeană, preşedintele Grampet, Gruia Stoica, a subliniat importanţa constituirii unui operator regional care să unifice activitatea de transport feroviar de marfă din Bulgaria, Serbia și din România.
Grupul Grampet derulează operaţiuni în sectorul transporturilor feroviare de marfă şi în sectoarele conexe în Balcani şi în Orientul Mijlociu. Preşedintele grupului, Gruia Stoica, şi partenerul său de afaceri, Vasile Didilă, au o avere estimată la 530-550 de milioane de euro.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gruia Stoica: "La 25 de ani aveam deja strânşi 4.000.000 $"

Primul câştig l-a obţinut la opt ani, iar la vârsta de 25 de ani, când mulţi tineri încă nu ştiu ce înseamnă viaţa, strânsese deja bani frumoşi din tot felul de afaceri. Acum are 45 de ani, avuţia i-a sporit până la 550.000.000 de euro, este burlac şi vrea să devină patronul clubului Rapid. Libertatea vă prezintă, în exclusivitate, prima parte a unui interviu cu Gruia Stoica, al zecelea cel mai bogat român, potrivit Top 300 Capital.

Înainte să apară zvonul că intenţionaţi să cumpăraţi Rapid, nu prea se auzise de dumneavoastră.
Dacă tot am devenit atât de interesant, lumea ar trebui să ştie că sunt o persoană căreia nu-i place publicitatea. M-am născut în satul Toflea, din Galaţi, şi provin dintr-o familie de oameni de afaceri. Sunt un om cu obiective înalte şi mereu am muncit mult până le-am atins. Muncesc de la ora 9.00 la 21.00, cot la cot cu cei 9.000 de angajaţi ai mei.

 

Spuneţi-ne câte ceva despre familia dv. Ştim doar că aveţi un frate, Vasile. Sunteţi căsătorit? Aveţi copii?
Nu sunt căsătorit. Da, am copii. Fete. Şi acum vreau să fac trei băieţi (râde).

 

Vă mai amintiţi când aţi făcut primii bani “adevăraţi”?
Prima “afacere” am făcut-o pe la 8-9 ani, de Sfintele Paşti, când am improvizat un fel de carusel, în jurul căruia s-a format imediat un parc de distracţii pentru toţi copiii din sat. Eram “plătit” în ouă şi cozonaci, pe care bunicul le dădea apoi de pomană nevoiaşilor. Dar câştigurile adevărate au venit la scurt timp după ce am intrat în afaceri, în 1990. Până la 24- 25 de ani aveam deja strânşi patru milioane de dolari, pe care am continuat să îi investesc.

 

Asta înseamnă că aţi intrat foarte devreme în afaceri. Ştiu că aţi făcut şi sport de performanţă. Cum aveaţi timp pentru ambele activităţi?
În liceu am fost campion naţional la atletism, semi-fond, 4X400 metri ştafetă, după o pregătire care a durat doar şase luni. Sportul de performanţă a avut un impact major în formarea mea ca om de afaceri, pentru că am învăţat să tratez afacerile ca pe o competiţie. În afaceri, la fel ca în sport, contează rezistenţa pe care o ai, dar şi viteza de reacţie.


Aţi jucat şi fotbal?
Fotbalul mi-a plăcut dintotdeauna. Am jucat, am fost coordonator de joc. Am avut şi echipa mea, între 1991 şi 1994, am jucat, de asemenea, la juniorii unor echipe care au evoluat în diviziile B şi C, din Brăila. Joc şi acum cu mare plăcere, ori de câte ori am ocazia, alături de oameni din firmă. Jucăm cu demisiile pe masă. (Râde)

 

Şi iată că, după mai bine de 20 de ani, vă întoarceţi la “dragostea” din tinereţe. Sunteţi în discuţii pentru preluarea clubului Rapid. Ce v-a determinat să faceţi această mişcare?
Domnul Copos m-a invitat, prin domnul Andone, la o întâlnire, una chiar interesantă, dar deocamdată nu e nimic pe hârtie.

 

Cum l-aţi cunoscut pe Ioan Andone? Noi ştiam că prin intermediul unui director general al dumneavoastră, care e din Hunedoara, fost coleg cu soţia domnului Andone.
Este real. În Hunedoara am o fabrică de vagoane: Reva - Simeria. Sunt onorat că printre prietenii mei pot să-l număr pe Ioan Andone, un nume mare din fotbalul românesc.

 

Are vreo legătură faptul că desfăşuraţi afaceri feroviare cu intenţia de preluare a Rapidului? V-aţi gândit să faceţi un sondaj printre propriii angajaţi, să vedeţi câţi ţin cu această echipă?
Nu am făcut un sondaj, dar este o idee care trebuie luată în calcul. Oricum, fără acordul sindicatului nu voi face pasul către lumea fotbalului.

libertatea.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

EximBank a acordat GFR o garanţie pentru privatizarea BDZ

EximBank a anuntat ca a aprobat o garantie pentru Grup Feroviar Roman (GFR), in vederea participari companiei la privatizarea companiei nationale de transport feroviar din Bulgaria, BDZ Freight Services EOOD.
Reprezentantii bancii au precizat ca au incheiat un parteneriat strategic cu aceasta societate pentru acordarea unui sprijin financiar in vederea achizitionarii unor companii din afara Romaniei, conform unui comunicat publicat pe site de Eximbank. "Parteneriatul strategic dintre GFR si EximBank se orienteaza catre alte tinte de interes din afara Romaniei, pe de o parte, si catre activitatea curenta a companiei pe de alta, insa nu ia in considerare, sub nici o forma, o implicare in privatizarile din Romania - nici acum, nici in viitor. Orice companie din Romania capabila sa-si extinda activitatea in afara tarii este un potential partener al EximBank. Cred ca avem companii romanesti care au ajuns la maturitate deplina pe piata locala si care vor si pot sa devina jucatori regionali. Toate aceste companii gasesc in EximBank un partener strategic", a declarat Traian Halalai, presedintele EximBank.
Garantiile de stat oferite de EximBank vin in sprijinul companiilor care au nevoie de credite, dar nu dispun de suficiente garantii colaterale.

ziare.com

Link to comment
Share on other sites

GFR depune vineri oferte pentru preluarea companiilor feroviare de marfă din Bulgaria şi Croaţia

Grup Feroviar Român (GFR) va depune vineri oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfă din Bulgaria şi Croaţia, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro şi un număr total de 10.000 de angajaţi, a declarat agenţiei MEDIAFAX proprietarul companiei, omul de afaceri Gruia Stoica. "Depunem vineri oferta pentru privatizarea operatorului naţional feroviar din Bulgaria şi în aceeaşi zi în Croaţia. Este vorba despre companii cu o cifră de afaceri de 90 milioane euro, respectiv 160 milioane euro, fiecare cu câte 5.000 de angajaţi şi cu o flotă de 5.000 de vagoane şi 140 de locomotive în Bulgaria şi 5.900 de vagoane şi 180 de locomotive în Croaţia. Dacă reuşim să câştigăm şi acolo, vom fi operatorul feroviar care acoperă aproape toată Europa de Sud-Est, după ce deja am legat Marea Nordului de Marea Neagră şi de Adriatica şi avem acord de colaborare la graniţa (transfer mărfuri) cu Turcia, deci trimitem mai departe spre Asia", a spus Stoica.

Link to comment
Share on other sites

Bulgaria renunţă la privatizarea companiei feroviare de marfă

Agenţia bulgară pentru privatizare şi control post-privatizare a decis să anuleze procedura de privatizare a diviziei de marfă a Companiei Naţionale Feroviare BDZ, pentru care Grupul Feroviar Român (GFR) urma să depună vineri o ofertă de preluare. Decizia agenţiei a fost luată în colaborare cu Ministerul bulgar al Transporturilor, relatează Novinite. Guvernul condus de premierul Plamen Oreşarski a indicat că ar putea opri privatizarea transportatorului feroviar de marfă, la scurt timp după venirea la putere, la sfârşitul lunii mai.

Agenţia pentru privatizare a lansat la jumătatea lunii noiembrie 2012 o a doua procedură de privatizare a diviziei de marfă a BDZ, după ce prima procedură a eşuat. Cea de-a doua încercare a vânzare a diviziei de marfă a BDZ a inclus numai investitori strategici şi financiari.

Vânzarea diviziei de transport de marfă a BDZ avea rolul să asigure fonduri pentru acoperirea datoriilor uriaşe ale companiei şi să contribuie la revitalizarea celeilalte unităţi a companiei, de transport de pasageri.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Grampet a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru transportatorul feroviar de stat din Croaţia

Grampet a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Croaţia, a declarat pentru MEDIAFAX omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului.

"În plus, rămânem în pole-position în competiţia pentru privatizarea operatorului feroviar de stat din Bulgaria, BDZ Cargo, unde aşteptăm continuarea privatizării după aşezarea situaţiei politice", a spus Stoica.

În luna iunie Stoica a anunţat că urmează să depună oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfă din Bulgaria şi Croaţia, BDZ Cargo şi HZ Cargo, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro şi un număr total de 10.000 de angajaţi.

GFR, parte a grupului Grampet, a câştigat şi licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Compania gălăţeanului Gruia Stoica participă la privatizarea Train OSE, transportatorul feroviar de marfă din Grecia

Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri gălăţean Gruia Stoica, va participa la privatizarea Train OSE, operatorul de transport feroviar de marfă din Grecia.

La privatizarea Train OSE vor mai participa, printre alţii, un consorţiu format din Căile Ferate Ruse (RZD) şi Societatea Căilor Ferate din Franţa (SNCF), dar şi COSCO (China Ocean Shipping Company), cel mai mare furnizor de servicii de logistică şi shipping din China, se arată într-un comunicat Grampet.

"Invitaţia pe care am primit-o să participăm la privatizarea Train OSE sper că mai lămureşte o dată soliditatea şi bonitatea noastră ca agent economic", a declarat Gruia Stoica în comunicat.

Grampet aminteşte că în acest an a participat şi la alte două privatizări internaţionale, câştigând-o pe cea din Croaţia pentru HZ Cargo şi aflându-se în pole-position pentru BDZ Cargo din Bulgaria, unde aşteaptă decizia autorităţilor în legătură cu reluarea procedurii.

Totodată, GFR a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

GFR ratează privatizarea companiei croate HZ Cargo

Tratativele dintre Grup Feroviar Român (GFR), patronată de omul de afaceri gălăţean Gruia Stoica, şi autorităţile croate, privind o posibilă privatizarea a companiei feroviare de marfă HZ Cargo, au eşuat.

Potrivit agenţiei Reuters, Ministerul Transporturilor croat a declarat, la sfârşitul săptămânii trecute, că potenţialul cumpărător, GFR, a schimbat anumite condiţii pentru achiziţionarea companiei faţă de oferta iniţială şi că, în actualele condiţii, procedura de privatizare nu mai poate continua.

GFR, membră a Grampet Group Romania, purta tratative pentru preluarea a 75 la sută din acţiunile companiei croate HZ Cargo. Grampet Group a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru operatorul feroviar de marfă croat în iulie 2013. În cursul lunii ianuarie au apărut informaţii potrivit cărora tranzacţia a eşuat, însă Grampet Group infirmase aceste informaţii.

Pentru GFR, eşecul în privatizarea HZ Cargo ar urma eşecului de anul trecut în privatizarea CFR Marfă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Grup Feroviar Român este interesat să preia CFR-ul din Grecia

Grecia vrea să obţină anul viitor 3,5 miliarde de euro (patru miliarde de dolari) din vânzarea activelor de stat, inclusiv cele mai mari porturi ale ţării, a declarat vineri preşedintele Agenţiei de Privatizare din Grecia (HRADF), Stergios Pitsiorlas, într-un interviu acordat la Atena, transmite Bloomberg, citată de Agerpres.

Proiectele specifice, cum ar fi vânzarea participaţiei de 67% în porturile Pireu şi Thessaloniki, au fost incluse în acordul cu creditorii internaţionali şi vor fi realizate, a precizat Pitsiorlas. Alte firme scoase la vânzare sunt compania de cale ferată din Grecia, Trainose, şi compania de mentenanţă a materialului rulant Rosco. Grupul german Siemens AG şi cel francez Alstom SA sunt interesaţi de Rosco, în timp ce o societate mixtă alcătuită din Grup Feroviar Român (GFR) şi firma americană Watco Cos LLC vor licita pentru Trainose, a precizat şeful HRADF.

'Câteva privatizări importante vor fi finalizate foarte rapid, în următoarele şase luni. Nu sunt optimist, sunt realist', a afirmat Stergios Pitsiorlas.

Creditorii internaţionali ai ţării au cerut privatizări ale porturilor, companiilor de apă şi canalizare şi companiei de poştă, în schimbul asistenţei internaţionale.
GFR este deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica. El a fost condamnat la începutul anului la 4 ani de închisoare pentru cumpărare de influenţă într-un dosar care implică CFR Marfă.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Grupul Grampet, deținut de Gruia Stoica, devine acționar majoritar al fabricii de medicamente Polisano

Grampet, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de sud-est, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a devenit acționarul majoritar al fabricii de medicamente Polisano Pharmaceuticals din Sibiu, după ce și-a majorat participația de la 20% la 74%.

"Investiţia vine după două achiziţii consecutive de participaţii minoritare, pe parcursul anului trecut, timp în care am înțeles mai bine nevoile şi potențialul de dezvoltare al acestei fabrici. Am primit astfel confirmarea că decizia iniţială de a prelua unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria farmacutică românească şi a-l duce la următorul nivel de dezvoltare a fost una corectă'', a afirmat Gruia Stoica, președintele Grupului Grampet. ''Am alocat deja resurse importante pentru extinderea activităţii, pentru că ne propunem să aducem Polisano Pharmaceuticals pe primul loc în Europa Centrală și de Sud Est la producția de medicamente necesare în tratarea cancerului".

''Pregătim lansarea primei linii de producție de medicamente oncologice solide în prima jumătate a anului viitor, în urma unei investiții de 25 de milioane de euro, pentru o capacitate de aproximativ 10 milioane de unități terapeutice anual. Totodată, până la finalul lui 2019 vor fi finalizate pregătirile pentru producție pe liniile de oncologice lichide injectabile existente în fabrica din Sibiu'', a adăugat Gruia Stoica.

În jur de 30% din producția Polisano Pharmaceuticals va merge pe piaţa internă, restul fiind dedicat exportului în cele 35 de piețe cu care Polisano lucrează deja, dar și în alte țări, pe măsură ce compania își va extinde parteneriatele.

Structura noului acţionariat este 74% Grampet Group, restul de 26% fiind deținut de familia Muntean și avocatul Remus Borza. Echipa de management rămâne neschimbată, beneficiind de încrederea acţionarilor că au capacitatea şi know how-ul de a îndeplini obiectivele de business stabilite.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Un om de afaceri gălăţean a cumpărat RAFO Oneşti

RAFO Oneşti, rafinăria care se află în insolvenţă din toamna anului 2017, a fost cumpărată de o societate care face parte din grupul de firme Grampet, ce aparţine omului de afaceri Gruia Stoica. ”Compania Roserv Oil, parte a Grupului GRAMPET, a achiziţionat platforma industrială a rafinăriei RAFO Oneşti, în cadrul unei proceduri publice de valorificare, coordonată de CITR, liderul pieţei de insolvenţă din România. Tranzacţia de vânzare a activului a fost finalizată conform strategiei de valorificare aprobate de creditorii RAFO Oneşti, în cadrul procedurii de insolvenţă, cu obiectivul de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova”, se arată într-un comunicat de presă al CITR.

Roserv Oil este o societate nou-înfiinţată care se va concentra pe dezvoltarea la nivel naţional de terminale logistice atât pe partea de containere, dar şi depozite pentru produse petroliere. În acest context, compania a decis cumpărarea activelor platformei RAFO Oneşti, aflată în faliment, cu obiectivul de a dezvolta cel mai mare centru logistic pentru containere şi produse petroliere care va deservi regiunea Moldovei. Această specializare vine să completeze obiectivul principal de activitate al Grupului GRAMPET, transportul feroviar de marfă. Odată cu preluarea de către Roserv Oil, activele RAFO Oneşti devin active productive, parte din activitatea comercială a Grupului GRAMPET.

Conform unor surse centrale, tranzacţia s-a ridicat la 6 milioane dolari. 

Odată cu preluarea de către Roserv Oil, platforma ar putea genera, pe termen lung, cel puţin 600 de locuri de muncă iar prima fază a proiectului care implică activele tranzacţionate va genera peste 200 de locuri de muncă. În perioada imediat următoare Roserv Oil va demara un proces de evaluare a instalaţiilor existente.

Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, GRAMPET este prima multinaţională fondată în România şi cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa de Sud-Est.  Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR), este cel mai mare operator privat feroviar din România. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă o cotă importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.