dcp100168 Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Basarabiei seamănă iar a stradă* Artera putea fi mai lată cu încă 10 metri, în partea dinspre Eternitatea *Nu vă era dor de ea? Ce drăguţ mergeam noi, în echilibru instabil, pe şinele de tramvai de pe Basarabiei, făcând legătura între Coşbuc şi General. Nimeni nu mai mergea în ultimii ani pe acolo – strada era atât de proastă şi mai era şi legenda cu tăiatul cauciucurilor -, aşa că nu era niciodată trafic. În consecinţă, oamenii care se grăbeau şi nu se temeau că îşi taie roţile iubeau strada asta.Nimic de zis, astăzi veştile sunt fabuloase – strada Basarabiei reîncepe, cel puţin pe partea dinspre Coşbuc spre IFR, să arate a stradă. Deja vechile şine au fost remontate în terasament, şoferii putând să fie liniştiţi – calea de tramvai nu va tăia cauciucurile, ea fiind încastrată în beton.Cu partea din mijloc deja turnată, strada mai aşteaptă doar să-i crească bordurile dinspre cimitir, loc în care va rămâne un trotuar lat de 10 metri, de zici că mai era loc şi de o bandă auto, şi de terasament pentru pietoni. Probabil cu această ocazie – aleea de la Faleză fiind şi ea închisă - gălăţenii vor fi mult mai tentaţi să o ia la picior, grupuri-grupuri, pe lângă gardul cimitirului, tot are zona cei mai liniştiţi locatari şi nu se plânge nimeni de zgomot.Bineînţeles, lăţirea străzii ar fi fost posibilă doar dacă cineva şi-ar fi pus problema mutării mai aproape de cimitir a stâlpilor de iluminat public. Stâlpi care, şocant, dar nu reprezintă vreun monument protejat al naturii ca să nu fie „plimbaţi” câţiva metri mai câş.Să ne bucurăm, deocamdată, cu ce avem. Cu toate că până în IFR, strada seamănă a stradă, din IFR şi până la General juri că a dat bomba. Tranşeele ascund însă muncă asiduă şi pauze dese de prânz, după cum am văzut cu proprii ochi, la toate orele… prânzului. Dar să vedeţi, gălăţeni, cum, ca prin magie, se face toamnă şi dacă ne întreabă cineva pe unde mergem cu maşina, răspundem „Nu pe Basarabiei, că e aglomerat, n-ai văzut ce stradă au făcut acolo?!”.http://www.viata-libera.ro/articol-Basarabiei_seamana_iar_a_strada_2.html
bosorogu' Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Cand s-a proiectat modernizarea tronsonului, nu ne-am asteptat ca cineva sa construiasca - pe domeniul public - case, monstri, magazine, trepte - etc. Care astazi trebuie despagubite. Cu multe milioane de Euro. Cam 30% din investitie : cei trei "intreprinzatori". Cum va place?
dcp100168 Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 Se reia circulaţia tramvaielor pe BasarabieiCirculaţia pe linia de tramvai care face legătura între anumite zone ale oraşului şi Port Bazinul Nou este prognozată a fi reluată începând cu data de 15 august, ne-a declarat liderul de sindicat din cadrul Transurb, George Preda. „Este practic vorba de tronsonul de tramvai de pe strada 6 Martie, unde au fost executate o serie de lucrări de reabilitare şi modernizare a străzii. Din informaţiile care ne-au fost transmise se aşteaptă ca în jurul datei de 15 august să se reia circulaţia tramvaielor pe strada 6 Martie”, ne-a mai declarat liderul de sindicat. Potrivit aceleiaşi surse, odată cu reluarea circulaţiei tramvaielor pe strada 6 Martie se va asigura legătura între cartierele Micro 40, platforma industrială Sidex, Micro 19 şi Valea Oraşului, mai exact zona Port Bazinul Nou.http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/tramvaie-din-nou-pe-sine.html
bosorogu' Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 (edited) Nu doar circulatia tramvaielor! Si celelalte mijloace de transport! Pacat ca ne luam doar de Primarie sau Constructori! Cu toate belele lor! Cum facem sa stie galatenii ca acei oameni cu muschi deosebiti si-au extins constructiile pe domeniul public, obligandu-ne pe noi, proiectantii sa reducem benzile si cerand sume exorbitante pentru demolare? Bani care, normal, nu puteau fi justificati la UE? Cand veti merge pe acolo, veti vedea panaramile! Si, daca puteti, spuneti-va parerea si pentru cei care, abuziv au construit acolo! Ca ar trebui stigmatizati intr-un fel! Fie si prin ignorarea a ceea ce va ofera in detrimentul nostru al tuturor! Pentru ca ei "e mai destepti ca noi, ceilalti locuitori ai Galatiului!" Edited August 12, 2010 by bosorogu'
bosorogu' Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Curios, nimeni nu reactioneza! Stalpii? dar celelalte probleme? Pacat ca ne luam doar de Primarie sau Constructori! Cu toate belele lor! Cum facem sa stie galatenii ca acei oameni cu muschi deosebiti si-au extins constructiile pe domeniul public, obligandu-ne pe noi, proiectantii sa reducem benzile si cerand sume exorbitante pentru demolare? Bani care, normal, nu puteau fi justificati la UE? Cand veti merge pe acolo, veti vedea panaramile! Si, daca puteti, spuneti-va parerea si pentru cei care, abuziv au construit acolo! Ca ar trebui stigmatizati intr-un fel! Fie si prin ignorarea a ceea ce va ofera in detrimentul nostru al tuturor! Pentru ca ei "e mai destepti ca noi, ceilalti locuitori ai Galatiului!"
AndreiM Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Pai oamenii cu muschi tot la anumiti proiectanti au apelat pentru proiecte si ulterior aprobari si altele. Lasand asta la o parte pentru ca e foarte putin probabil ca acele constructii sa fie demolate, pot spune ca imi place Basarabiei. Am mers de curiozitate desi nu aveam voie. Am ramas impresionat de faptul ca desi aveam cam 120 la ora se simtea ca pe autostrada... ma rog drumul era liber, si nu circulau pe acolo decat " sonati " ca mine! Pai de la Baia comunala ajungi la combinat in maxim 5 minute.
AdiTZA Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Sonatule!!!!!!!!! Auzi la el, cu 120 pe Basarabiei...Poi cred ca fi-miu o sa apuce strada aia terminata cand o sa intre la liceu
Izzy Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Am trecut si eu azi pe-acolo (ce-i drept, doar in calitate de pieton) si nu arata rau.Partea proasta e ca restul strazii de la Cosbuc in jos incepe sa se deterioreze rau de tot (in special la intersectia cu Traian), deci strada cap-coada buna slabe sanse sa vedem.
katman Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 (edited) Unde citisem eu oare ca pe 15 august se deschide pentru circulatie.... Azi dimineata mi-am schimbat traseul sa inaugurez si eu minunata strada si am dat de panglicile care blocau accesul. Partea proasta e ca restul strazii de la Cosbuc in jos incepe sa se deterioreze rau de tot Daca vii cumva mai dinspre centru, poti urca pe Movilei. De coborit... n-ai pe unde altundeva Edited August 16, 2010 by katman
dcp100168 Posted August 16, 2010 Author Posted August 16, 2010 Strada Basarabiei, redeschisă săptămâna viitoareVeşti bune pentru şoferii din Galaţi! Primăria anunţă că lucrarea de refacere a străzii Basarabiei, în segmentul bulevardul George Coşbuc - Piaţa Energiei, este aproape gata şi că artera va fi redată circulaţiei în curând. „Săptămâna aceasta, în acel tronson sunt efectuate probe la calea de rulare a tramvaielor. El va fi redeschis la începutul săptămânii viitoare, luni sau marţi”, a declarat, luni, viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco.Lucrările de modernizare a străzii Basarabiei, în porţiunea bulevardul George Coşbuc - Piaţa Energiei, au debutat anul trecut. În cele 12 luni scurse de atunci, acolo au fost reabilitate reţelele de utilităţi, strada a fost lărgită cu câte o bandă pe fiecare sens de mers, a fost turnat un nou strat de covor asfaltic, iar calea de rulare a tramvaielor a fost reconstruită, municipalitatea renunţând la piatra cubică pentru platforme de beton. Cheltuielile efectuate până acum se ridică la 7,5 milioane de lei. Bugetul iniţial al proiectului era de 13,2 milioane de lei, din care 10,9 milioane de lei reprezentau finanţarea nerambursabilă oferită de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional 2007 - 2013.http://www.viata-libera.ro/articol-Strada_Basarabiei_redeschisa_saptamana_viitoare_2.html
katman Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Am trecut si ieri si azi pe Basarabiei, au scos cele panglici.De la Piata Alba Iulia inspre Energiei mai trebuie pus un strat de asfalt, in intersectia de la Alba Iulia se acorda prioritate celor care trec pe Basarabiei, dar asta la bunul simt intre soferi, pentru ca nu exista inca indicatoare... Cred ca va fi semaforizata zona.
katman Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Azi la 10 era din nou inchisa, de data asta era si o masina de politie de-a transversalul cu agentul de rigoare. Ma las pagubas pina la dechiderea oficiala
dcp100168 Posted August 20, 2010 Author Posted August 20, 2010 Basarabiei, în EuropaModernizarea străzii Basarabiei, lucrare finanţată prin program european, a costat 11,7 milioane de lei, inclusiv TVA, constructor fiind SC Marivila Com SRL Bucureşti. Potrivit datelor furnizate de biroul viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, de 11,7 milioane lei s-au efectuat următoarele lucrări: „lungimea totală a străzii pe care s-a lucrat a fost 1,15 km. S-a intervenit asupra a 10.900 mp de carosabil, din care 2.800 au fost dale de beton, iar 8.100 mp asfalt, şi s-au reparat 4.100 mp de trotuare. De asemenea, reţeaua de apă şi canalizare a fost refăcută pe o distanţă de 1.100 de metri liniari. Lucrările la reţeaua de alimentare a tramvaielor au prevăzut montarea a 67 stâlpi de susţinere, a 2,5 km fir de cupru de contact, a 121 lămpi de iluminat stradal şi a 2,3 km linii de tramvai”. Circulaţia rutieră va fi reluată pe respectivul tronson (între Coşbuc şi Piaţa Energiei) cel mai probabil săptămâna viitoare.http://www.viata-libera.ro/articol-Basarabiei_in_Europa___2.html
dcp100168 Posted August 24, 2010 Author Posted August 24, 2010 După mai bine de 12 luni de reabilitare, strada Basarabiei a fost redeschisă circulaţieiDupă mai bine de 12 luni de reabilitare, strada Basarabiei a fost redeschisă circulaţiei. Circulaţia pe amintita arteră a fost blocată vreme de mai bine de 12 luni. Valoarea totală a investiţiei este de 11,7 milioane de lei, iar lucrările au fost făcute de firma bucureşteană Marivila Com SRL.Primarul Dumitru Nicolae a inaugurat astăzi Strada Basarabiei (pe segmentul George Coşbuc - Piaţa Energiei), care a fost blocată pentru modernizări timp de mai bine de 12 luni. Strada a fost reparată pe o lungime de 1.150 metri. S-a intervenit asupra a 10.900 mp de carosabil, din care 2.800 au fost dale de beton, iar 8.100 mp de asfalt. S-au reparat 4.100 mp de trotuare. De asemenea, reţeaua de apă şi canalizare a fost refăcută pe o distanţă de 1.100 de metri. „A fost un proiect important pentru oraş şi ne bucurăm că am reuşit să-l finalizăm. Acum aşteptăm să ne vină şi banii de la UE, care deocamdată au fost pe hârtie. În scurt timp vom inaugura străzile Stadionului şi Oţelarilor", a spus primarul Nicolae.Din proiect lipsesc, totuşi, pistele pentru biciciclişti, promise încă de anul trecut de autorităţi. „A fost o modificare a proiectului şi a trebuit să scoatem pistele pentru biciclişti. Ele se vor face pe trotuar", a spus vicceprimarul Nicuşor Ciumacenco.Lucrările la reţeaua de alimentare a tramvaielor au prevăzut montarea a 67 stâlpi de susţinere, a 2,5 kilometri fir de cupru de contact, a 121 lămpi de iluminat stradal şi a 2,3 km linii de tramvai.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Dupa_mai_bine_de_12_luni_de_lucrari-strada_Basarabiei_a_fost_redeschisa_0_322767860.html
mambo Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 După mai bine de 12 luni de reabilitare, strada Basarabiei a fost redeschisă circulaţiei mai bine spus "dupa vreo douaj de ani de impractibilitate, acum se poate merge cat de cat civilizat"
toto Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 ... În scurt timp vom inaugura străzile Stadionului şi Oţelarilor", a spus primarul Nicolae. Adica cand??? Nici n-au inceput lucrarile...
poemil Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Curios, nimeni nu reactioneza! Stalpii? dar celelalte probleme? Pacat ca ne luam doar de Primarie sau Constructori! Cu toate belele lor! Cum facem sa stie galatenii ca acei oameni cu muschi deosebiti si-au extins constructiile pe domeniul public, obligandu-ne pe noi, proiectantii sa reducem benzile si cerand sume exorbitante pentru demolare? Bani care, normal, nu puteau fi justificati la UE? Cand veti merge pe acolo, veti vedea panaramile! Si, daca puteti, spuneti-va parerea si pentru cei care, abuziv au construit acolo! Ca ar trebui stigmatizati intr-un fel! Fie si prin ignorarea a ceea ce va ofera in detrimentul nostru al tuturor! Pentru ca ei "e mai destepti ca noi, ceilalti locuitori ai Galatiului!"Vorbiti de parca noi cetatenii am fi cei abilitati sa facem ordine pe domeniul public nu primaria si ale sale servicii! Toate "panaramile" de care vorbiti sunt ridicate in ultimii 20 de ani de cand suntem preafericiti cu binecuvantarea primarilor Durbaca si Nicolae si au fost tolerate pentru voturile pe care le aduc partidelor aflate vesnic la putere in Consiliul Local. Ce propuneti sa le daramam noi? Dar ce le-am autorizat noi? Le-am proiectat noi? Le-am construit noi?In alta ordine de idei daca tot faceti parte din echipa care le-ati proiectat, de ce n-ati facut trecerile pentru scaunele cu rotile si pentru carucioare mai late? N-ati vazut niciodata carucioare de gemeni?
bosorogu' Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 Vorbiti de parca noi cetatenii am fi cei abilitati sa facem ordine pe domeniul public nu primaria si ale sale servicii! Toate "panaramile" de care vorbiti sunt ridicate in ultimii 20 de ani de cand suntem preafericiti cu binecuvantarea primarilor Durbaca si Nicolae si au fost tolerate pentru voturile pe care le aduc partidelor aflate vesnic la putere in Consiliul Local. Ce propuneti sa le daramam noi? Dar ce le-am autorizat noi? Le-am proiectat noi? Le-am construit noi?In alta ordine de idei daca tot faceti parte din echipa care le-ati proiectat, de ce n-ati facut trecerile pentru scaunele cu rotile si pentru carucioare mai late? N-ati vazut niciodata carucioare de gemeni?1. In faza de proiectare nu se mai poarta discutiile despre si cu ce anume trebuie. Ci doar suma in care trebuie sa ne "INCADRAM" . 2. La "LICITATII" nu au proiectantii nici o implicare pentru ca nu fac parte din acele "COMISII". Doar nu vreti ca cei responsabili sa-si "traga" o ceva. Daca, dupa fiecare decontare, veti constata, in max. 2 saptamani, o mica "MB, BMW, AUDI - etc. pe la cei care au semnat, aveti raspunsul pentru toate. Evident terbuie si sa scadeti cota parte pentru "PARTIDUL" de baza.
poemil Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 1. In faza de proiectare nu se mai poarta discutiile despre si cu ce anume trebuie. Ci doar suma in care trebuie sa ne "INCADRAM" . 2. La "LICITATII" nu au proiectantii nici o implicare pentru ca nu fac parte din acele "COMISII". Doar nu vreti ca cei responsabili sa-si "traga" o ceva. Daca, dupa fiecare decontare, veti constata, in max. 2 saptamani, o mica "MB, BMW, AUDI - etc. pe la cei care au semnat, aveti raspunsul pentru toate. Evident terbuie si sa scadeti cota parte pentru "PARTIDUL" de baza.Sa intelegem ca intai aveti suma si dupa aia se face proiectul? vi se spune vreau un proiect de 2 milioane de euro pentru Basarabiei?
poemil Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 De putina vreme strada Basarabiei a fost redata circulatiei publice dupa ce a fost refacuta complet. Toata lumea fericita, primarul taiat panglica, presa dat navala, politicienii "pupat Piata Energi". Acum sa trecem la socoteli. Dupa unele declaratii ale domnului viceprimar Ciumacenco lucrarea ar fi costat 11,7 milioane de lei, dupa altele ale primarului 13,2 milioane de lei. Dupa alte date din presa locala 2,6 milioane de Euro. Adica pentru 1150 metri s-au cheltuit 2,6 milioane de Euro? Adica 2277 euro pe metru liniar de strada? Dar ce are pe ea? Gresie? Faianta? Granit de Silezia? Marmura de Ruschita de la domnul Videanu? Asfalt ca pe circuitul de la Monza? Nu, un asfalt plin de valuri, capace de canalizare situate sub nivelul strazii, trotuare inguste pe care edilii vor sa faca si piste de bicilete, treceri de nivel pentru carucioare de copii si scaune cu rotile pentru invalizi subdimensionate (inguste). Este clar ca proiectantul n-a vazut in viata lui un carucior pentru gemeni! Stim cu totii ca in Romania se construiesc drumuri la cel mai ridicat pret din Europa, (fiindca costul include si spaga data autoritatilor): 51 milioane Euro/km autostrada Comarnic- Brasov, 12,5 milioane euro/km autostrada Transilvania, 6,7 milioane Euro/km autostrada Cernavoda- Constanta, 4,2 milioane Euro/km autostrada Arad- Timisoara. Iata cam cat costa afara (dupa reviste de specialitate auto-moto): Nurnberg- Berlin 6 benzi: 26,9 milioane Euro/km, SUA: 8 milioane dolari/km, Singapore 3 milioane de dolari/km, Canada (muntii Stancosi): 3,2 milioane de CAD/km (in jur de 2 milioane de Euro/km).La banii dati de Primaria Galati chiar daca majoritatea finantarii s-a facut din fonduri europene aveam pretentie la o strada mai buna! Dar cine s-o proiecteze? Dar cine s-o construiasca? Uitati-va la mausoleele pe care cei mai tari constructori din orasul nostru si le-au construit pe post de casa de locuit, si atunci veti intelege expresia cu cel mai bun chirurg si acceleratul de Bucuresti!
bosorogu' Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Sa intelegem ca intai aveti suma si dupa aia se face proiectul? vi se spune vreau un proiect de 2 milioane de euro pentru Basarabiei?Aproape corect. Circuitul este acesta: 1. Facem un proiect cu =ABSOLUT TOT CE TREBUIE=. Se analizeaza. Se cauta surse de finantare. UE spune: corect, proiectul cere 7.mil, dar, in categoria "X" nu aveti dreptul decat la 2. Restul, din surse romanesti. Si incepe taierea. 2. Urmeaza aprobarea sumei, acolo. 3. Apoi "LICITATIA". Unde doar 1 - 2 "specialisti" din primarie au cunostinta. Apoi, ca proiectanti, ni se comunica sumele. 4. Apoi, pe masura decontarilor, apar noi MERCEDESURI - SAU - VILE - etc. 5. Si, tot asa, din "eroare pasata" in "eroare pasata" catre bunastarea finala. Evident, a unora. Care dau intai cota. Noile aparitii prezentate mai sus sunt doar ce mai ramane!
1964 Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 (edited) Strada este exact cum ma asteptam. Canalizarile sunt sub nivelul asfaltului iar in zona cimitirului Eternitatea exista trotuar cu o latime de 10-15 cm !!!!!!! . Este stilul caracteristic de bataie de joc din partea primariei. Nu mai spun de asfaltul valurit pe sensul de mers Eternitatea-IFR in dreptul cimitirului. Edited September 20, 2010 by 1964
AndreiM Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Important este ca strada a evoluat! Adica de la ce era si ce este acum e diferenta de la cer la pamant. Cred ca deocamdata asta este tot ceea ce conteaza.
LaurX82 Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Strada arata destul de bine, cred ca e singura strada buna din oras... cat o sa tina... o sa mai vedem. Problema cu trotuarul este ca, acele 2 imobile au gardul exact in strada
bosorogu' Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Important este ca strada a evoluat! Adica de la ce era si ce este acum e diferenta de la cer la pamant. Cred ca deocamdata asta este tot ceea ce conteaza.Exact de asta ma tem mereu. Daca dvs. tinerii, mergeti pe ideea "lasa ma ca merge'asa" CA E MAI BINE " amintiti-va ca mai exista o vorba: azi a fost bine (?). Maine ? Pentru ca noi, bosorogii de azi, ne luptam sa facem o treaba cum trebuie. Am mai spus deja cum s-a scris istoria pe acolo. Asta inseamna ca nu va deranjeaza panarama de rezolvari AD-HOC de acolo. Eu, personal, turbez.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now