Jump to content

Recommended Posts

Posted

Elevi "valoroşi" cu note artificiale

Unii elevi primesc note pe ochii frumoşi ai colegului de bancă. Ierarhia judeţeană cu mediile de admitere la liceu a scos la iveală şi câteva zeci de cazuri în care notele la română şi la matematică de la examenele naţionale sunt cu cel puţin două puncte mai mici decât media generală de la sfârşitul gimnaziului. Care e valoarea reală a acestor elevi?

Diferenţe care sar în ochi

Un elev care a terminat gimnaziul în Tg. Bujor are o medie de 8,66, pe când mediile obţinute la evaluările naţionale din clasa a VIII-a şi la tezele cu subiect unic din clasa a VII-a nu au depăşit nici măcar 5.

Asemănător este şi cazul unui alt elev din Galaţi, cotat cu o medie de 8,39 la sfârşit de ciclu gimnazial, dar cu 4,77 la evaluările naţionale şi cu 4,95 la tezele unice.

Discrepanţele sunt şi mai surprinzătoare când un absolvent de gimnaziu din Cavadineşti se laudă cu o medie finală de 9,58, în timp ce la examenele naţionale nu „a scos” mai mult de 6,62 şi, respectiv, 6,81.

Un altul, din Smârdan, este cotat înainte de a intra la liceu cu 9,83. Asta în timp ce prestaţia la examenele naţionale a fost una modestă, devreme ce se învârte în jurul mediilor de 7,05 şi 7,41.

Exemplele ar putea continua cu câteva zeci de cazuri, majoritatea din şcolile de la sate. De remarcat este faptul că nu există un revers al medaliei, adică note la testările cu subiectele naţionale mult mai mari decât media multianuală de la gimnaziu.

Notele mari, dezavantaj pe termen lung

„Notele din şcoală sunt foarte mari şi nu reflectă realitatea”, replică, la exemplele de mai sus, profesorul Romeo Zamfir, care predă matematică gimnaziştilor de la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”. „Poate este şi o presiune pe cadrele didactice, iar ca profesor îţi vine greu să îi pui note mici în timpul anului şcolar, ca să nu-i dezavantajezi faţă de colegi. Poate şi subiectele la evaluări au fost uşoare. Cert este că evaluările naţionale nu impun un mediu concurenţial între elevi, aşa cum ar fi în cazul unei admiteri organizate de liceu”, mai spune profesorul.

Inspectorul şcolar general adjunct Onuţ Atanasiu nu consideră că este o chestiune ieşită din comun ca un elev cu medie de peste 9 să obţină note de 7 la evaluările de la nivel naţional. „Apoi, notele de la tezele de clasa a VII-a sunt mai puţin relevante, deoarece verifică materia din acest an şcolar. Semne de întrebare pun, într-adevăr, diferenţele mari între media multianuală şi notele de la evaluarea din clasa a VIII-a, unde se verifică materia din toţi anii de studiu.”

O profesoară de limba şi literatura română, care predă într-o şcoală din Galaţi, spune că tendinţa unor cadre didactice este aceea de a evalua clasa, şi nu elevul. „Nu este un fenomen generalizat. În unele şcoli, elevul e catalogat în funcţie de ierarhia de la nivelul clasei. În plus, unii elevi sunt pregătiţi doar pentru a trece de un examen, nu pentru a dobândi cunoştinţe. Practic, în acest fel, scade calitatea învăţământului dintr-o serie de licee cu elită, unde sunt admişi candidaţi pe baza mediilor umflate. Aceşti elevi reuşesc să facă faţă ştachetei, dar cu mare greutate”, mai spune profesoara de română, care a preferat anonimatul.

http://www.viata-libera.ro/articol-Elevi_valorosi_cu_note_artificiale_2.html

Posted

Problema e ca in mediul rural ( chiar daca TG BUJOR e oras ) nu se face carte cum se face la oras si atunci vine un mucea cu medie mai mare ca tine, intra in fata ta desi tu ai invatat de ti-ai rupt creierii. Am o verisoara la tara si mereu se lauda ma-sa cu notele ei mari, si cand m-am uitat la ce invata ea, era si normal. Plus ca majoritatea profesorilor erau din sat si.. stii cum e! mai o gaina, mai o rosie etc.

Posted

Pai da... asa se intampla in momentul de fata si nu este normal. Mereu o spun ca admiterea trebuie sa se faca prin examen si nu prin medie.

Posted

Problema e ca in mediul rural ( chiar daca TG BUJOR e oras ) nu se face carte cum se face la oras si atunci vine un mucea cu medie mai mare ca tine, intra in fata ta desi tu ai invatat de ti-ai rupt creierii. Am o verisoara la tara si mereu se lauda ma-sa cu notele ei mari, si cand m-am uitat la ce invata ea, era si normal. Plus ca majoritatea profesorilor erau din sat si.. stii cum e! mai o gaina, mai o rosie etc.

dar atunci cum se face diferentierea intre cei de la tara ... care da gaina mai grasa ?!?

=)):))=)):))

poti sa-ti dai seama ce scoala fac acolo ... la tara ca daca te gandesti bine cam toti sunt neamuri cumva (fie si de spita a saptea)

deci mai bine cu examen de admitere in liceu ... daca faci fata faci daca nu ....>>>> ramai la tara cumperi 100-200 de oi si ai traiul asigurat (parerea mea) ;)

Posted

Eu cred ca exagerati. Sunt scoli in mediul rural la noi in judet unde inca se face carte mai serios decat in multe institutii de invatamant din Galati. Vorba cu gaina o putem extinde, foarte bine, la cazul cu pregatirea la oras. Nu in ultimul rand, care vrea sa invete, invata la fel si la Targu Bujor, Tecuci, Galati sau Bucuresti.

Posted

stii cum e cu exceptia care intareste regula!!!

poate tu cunosti un caz izolat ;) in care se face carte ... ce am vrut sa subliniez este faptul ca ar trebui sa se revina la vechiul sistem (comunist cum il considera altii)..., frate ai terminat 8 clase sa fii sanatos, esti apt (a se citi capabil), dai la liceu (examen de admitere), si atunci se face trierea asa cum ar trebui (pentru ca nu este posibil ca un retard de la vadu oii, sau mai stie ce draq de catun uitat uitat de lume, care pe deasupra nu stie absolut nimic dar care a ploconit 8 clase sa intre la CNVA,Kogalniceanu sau altele iar dupa primul an sucombeaza lasand, un alt elev din oras sau din alta parte dar care intr-adevar stie...dar nu are conditii sa dea spagi, pe dinafara).

Nu zice nimeni ca la sate nu sunt oameni foarte capabili dar aceia de obicei sunt foarte saraci(in majoritatea cazurilor), si nu au bani sa mearga la oras (de dragul de a merge, si pentru a fi motiv de fala pentru parinti)...

parere

... oricum asta este o disertatie, pentru a te face sa intelegi ceea ce era evident din randurile de mai sus (asta daca ai fi citit si ... printre randuri ... nu doar ce scrie negru pe alb).

... din proprie experienta spun ca am facut un liceu (de Marina adevarat) dar fara nici un fel de plocoane sau pregatiri (pe vremea cand inca se mai facea ceva carte, iar daca esti din Galati si ai cunostinte care au facut liceul de marina promotia 1994-1998 poti intreba sa vezi ce profesori au fost amintesc: doar pe Plaesu , Lazar, Chinan, ), apoi tot fara pregatiri speciale si alte cele am facut o facultate (de mecanica adevarat) la zi fara taxa pe care am terminat-o zic eu onorabil tot asa cu profesori deosebiti (din arad de aceasta data), si asa ca hobby am mai facut o facultate in Timisoara (era sa uit tot asa fara pregatiri si alte plocoane, pentru ca nu am avut de unde ai mei au fost oameni simpli muncitori cu 12 clase care deabia s-au tinut pe ei).... ce vreau sa subliniez este faptul ca se poate si fara plocoane dar trebuie sa te autoevaluezi si sa-ti vezi lungul nasului (sa-ti stii locul si valoarea pe care o ai altfel risti sa incurci pa careva)

... bine`nteles e doar o parere, sa nu crezi ca vreau sa te conving de ceva ...

m/

Posted

unde inca

e un semn de suspiciune! cu alte cuvinte esti constient si tu la fel ca noi ca scoala din mediul rural nu are cum sa se compare cu cea din mediul urban. Vorba " daca vrei sa inveti, inveti oriunde " o auzeam mereu pe la mai toti comunistii cu 2 clase mai mult ca trenul. Ca sa poti invata ORIUNDE asa cum spui tu, manualele nu-ti sunt de ajuns! si ca sa gasesti in mediul rural un profesor bun e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan pentru ca majoritatea trag spre oras. Explica-mi si mie de ce profesorii noi fac " practica " doar in mediul rural? Si daca fac practica acolo care crezi ca este experienta cu care invata elevii?

In mare, nu cred ca exagereaza nimeni. Daca ai fi vrut sa inveti asa cum zici tu, ai fi putut invata singur acasa doar din manuale.

Posted

e un semn de suspiciune! cu alte cuvinte esti constient si tu la fel ca noi ca scoala din mediul rural nu are cum sa se compare cu cea din mediul urban. Vorba " daca vrei sa inveti, inveti oriunde " o auzeam mereu pe la mai toti comunistii cu 2 clase mai mult ca trenul. Ca sa poti invata ORIUNDE asa cum spui tu, manualele nu-ti sunt de ajuns! si ca sa gasesti in mediul rural un profesor bun e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan pentru ca majoritatea trag spre oras. Explica-mi si mie de ce profesorii noi fac " practica " doar in mediul rural? Si daca fac practica acolo care crezi ca este experienta cu care invata elevii?

In mare, nu cred ca exagereaza nimeni. Daca ai fi vrut sa inveti asa cum zici tu, ai fi putut invata singur acasa doar din manuale.

:-BD

bine argumentat !!! (poti fi si autodidact dar trebuie sa ai o temelie bine consolidata, ceea ce din pacate ne lipseste din ce in ce mai mult)!!

Posted (edited)

@rosenberg si AndreiM:

Nu era vorba de cate cazuri izolate cunosc eu, dar daca vreti sa punem problema asa, poate e vorba de siguranta si flerul cu care voi afirmati lucrurile astea de parca ati fi asistat la ore in fiecare dintre institutiile de invatamant din Romania (de la sate sau orase) si ati fi stat langa fiecare elev in parte, ca niste adevarati profesori, atribuindu-le, in mod obiectiv, desigur, note: ala e un mucea care nu-si stoarce creierii, alalat e un cioban, neam de-al nu-stiu-cui si nu merita decat sa pasca 200 de oi, etc.

Lasand glumele la o parte, daca vreti s-o dam in filosofie, am putea incerca sa ne convingem reciproc de utilitatea vietii si a aspectelor care decurg din ea etc, ca sa aflam pentru ce ajungem sa ne miscam fundul in scoli, mai bune sau mai proaste, atatia ani de zile. Insa tu Andrei, ai putea profesa ca arhitect fara sa ai o diploma care sa ateste faptul ca ai terminat o facultate in domeniul respectiv? Iata unul din motivele pentru care nu are sens ca eu sa stau sa invat acasa, de unul singur, din manuale. Eu nu ma refeream strict la procesul de invatare, cat la ideea de aprofundare a cunostintelor intr-o anumita directie, lucrul pe il poti face oriunde ai o biblioteca decenta pe-aproape sau un profesor cu ceva cunostinte care sa-ti stea la dispozitie, in cazul in care simti ca elev sau student ca vrei sa stii mai multe. Problema e ca la noi tocmai entuziasmul asta e pe cale de disparitie si nimeni nu cauta sa faca ceva mai mult decat ii este strict necesar sau cerut. Referitor la profesorii buni si la modul in care trag ei spre mediul rural sau urban, n-as putea sa te luminez, pentru ca nu sunt un mare cunoscator al fenomenului (poate tomcat sau alti utilizatori care lucreaza in domeniu ar binevoi sa ne ajute in discutie), dar mi-e greu sa cred ca unui elev din Independenta care ajunge la olimpiada nationala de chimie sau matematica in clasa a 8-a, sau unuia din Tg. Bujor, care ajunge la fizica la faza nationala in ultimul an de gimnaziu ii poti reprosa ca nu-si merita locul la un CNVA sau CNMK. Si crede-ma, au fost si-n generatia mea, si inainte, si dupa multe astfel de cazuri, si ma indoiesc ca s-au schimbat multe de atunci.

Inteleg ca articolul <ar fi putut continua cu cateva zeci astfel de cazuri, majoritatea de la sate>, dar din cate mii de elevi dau anual examenele respective, haideti sa vedem cat de mult se inclina balanta in favoarea scolarizarii in mediul urban referitor la aspectul asta. Pe de alta parte, am avut posibilitatea sa vad (cazuri izolate, desigur) la clasele 1-8 de la scolile "de top" din Galati elevi care nu se comparau la <tragerea de inima pentru carte> cu oricare alt cioban si care veneau la scoala, dupa ani de repetentie, doar pentru a-si incasa alocatia.

Nu in ultimul rand (pentru tine, rosenberg): sa inteleg ca ai o problema cu cei care se autoevalueaza mai putin obiectiv? :)) Sunt curios cat de bine ai reusi tu sa te autoevaluezi la rece. Il poti acuza pe nu-stiu-care ca tot ce a facut in plus fata de tine pentru un loc la o facultate, sa spunem, a fost sa care 20 de gaini in plus? Pe tine cine te-a oprit sa te pregatesti separat sau sa faci la fel? Cred ca vointa si puterea de intelegere pe care crezi ca o ai ar fi trebui sa valoreze cu mult mai mult, si nu cred ca gestul respectivului te-ar fi oprit sa tragi mai tare pentru note sau sa dai totul pentru locul respectiv astfel incat sa-l depasesti cu usurinta, pe merit. In legatura cu incurcatul, cu siguranta nu se aplica nici aici, avand in vedere ca, din punct de vedere logic, fiecare posibil candidat concureaza impotriva tuturor celorlalti chiar si la o testare nationala; astfel, daca e sa privesc problema de-aici, imi permit sa consider ca unul care incearca sa suplineasca lipsa de capacitate cu vointa de a inmana 20 de gaini isi merita, pe undeva, mai mult locul la un liceu bun decat un altul care domneste in mediocritate, cu simpla idee in cap ca oricum e mai bun si nu mai are nevoie de imbunatatiri, ca ce a facut el pentru locul respectiv ar fi de ajuns pentru a fi admis. Dar sa stii ca eu inca astept sa ma convingi :)

Referitor la prima postare, acel "unde inca" nu era nicidecum un semn de suspiciune, ci mai degraba de totala convingere.

Edited by riaji
Posted

Nu prea e lizibil textul tau si imi e greu sa-l citesc.

Ca sa poti profesa ai nevoie de diploma corect! Dar te asigur ca la arhitectura si nu numai ca sa poti profesa nu e nevoie numai de facultate si diploma! Pregatindu-ma pentru facultate, am dat peste multi din mediul rural care au terminat un liceu fara nicio tangenta cu arhitectura si sunt totusi candidati pe langa mine! Culmea este ca majoritatea si INTRA la facultate desi deseneaza parca au in fata carti de colorat!

Eu nu spun ca e de vina mediul rural, pentru ca daca ne gandim toti venim de acolo! E de vina sistemul si poate profesorii care nu-si dau interesul in mediul rural! In continuare, de ce majoritatea profesorilor trag spre mediul urban si nu raman in mediul rural sa profeseze?

Cand am dat bac-ul, m-am pregatit la lb romana! Profesoara cu care m-am pregatit o perioada profesa in mediul rural si facea naveta! In fiecare sedinta ne povestea cat de " destepti " sunt elevii! intrebari de genu: v-ati cumparat manuale? -aa nu doamna! Doar carti! .

Te asigur ca n-am asistat la toate institutiile de invatamant din Romania dar esenta se vede! Nu am zis ca nu sunt si ELEVI buni in mediul rural, doar ca cei buni sunt in minoritate!

Posted

SANT CAZURI SI CAZURI.

DE EXEMPLU FIUL MEU A TERMINAT 8 CLASE IN COSTACHE NEGRI ACEST AN,CU MEDIA GENERALA 9 36 SI MEDIA DE ADM.8.72.NU MI-AM PERMIS SA II PLATESC PREGATIRE DAR AM FACUT EU CU EL ACASA MULT.SE INVATA SI IN MEDIUL RURAL.E ADEVARAT SI CU CUNOSTINTELE,DAR PUTINI PROFESORI SANT DIN SAT,MAJ SANT DIN GL.NOI NU AVEM PILE PRINTRE PROFESORI SI DE MULTE ORI S-A VAZUT CA NEPOTUL UNEI D-NE IA NOTE PE NEDREPT SI COPILUL MI-A ZIS CA NU E CORECT.ASA ESTE!SPER SA SE VADA MAI DEPARTE CINE A LUAT PE CINSTITE NOTE SI CINE CU PILE. m/

Posted

... vad ca nu intelegi nici cum esenta...

ceea ce vreau sa subliniez,esenta,(in ceea ce am postat la acest subiect)... ESTE FAPTUL CA MAI BUN ERA SISTEMUL CU EXAMEN DE ADMITERE DUPA 8 CLASE UNDE SI ELEVUL MEDIOCRU DIN MEDIUL URBAN SI TARANUL SUPERINTELIGENT DIN MEDIUL RURAL AVEAU SANSE EGALE, IDEM SI DUPA TERMINAREA LICEULUI ... nu vad ce este asa de greu de inteles. Restul randurilor scrise de mine sunt argumente pentru acest fapt.

nu am divagat si am inceput cu "filozofii" fara rost.

Cum spunea si Andrei,ce ai postat nu este prea lizibil si este o problema (s-ar putea sa citeasca vre-un elev din mediul rural si sa nu inteleaga ca de fapt le tii partea nefondat de altfel)

spun nefondat pentru ca evident te faci ca nu stii nimic de micile atentii date de parinti pentru ca odraslele lor sa fie "mai destepti", nici de protocoalele care se fac si se faceau inca pentru profesori examinatori, nici de alte si alte forme de a da "foloase necuvenite pentru a se inlesni anumite chestii, o nota mai mare care cantareste greu la tentativa de "admitere in liceu" etc, s.a.m.d"

...sper ca azi am fost destul de clar in ceea ce vreau sa evidentiez...

daca nu mai incercam si maine

P.S: (pentru riaji) incearca sa fii mai explicit te rog, si nu ne mai lua de sus(atat pe mine cat si pe andrei), asta este o rugaminte...

Posted

@ Riaji, Andrei, Rosenberg ...

O CONCLUZIE (pe care-o sustin):

Ca sa fie eliminat subiectivismul - cel mai corect este sa se dea examen (cum era odata).

In felul asta se termina cu spagile, mismasurile, "pregatirile" speciale (impuse) la profesorul cu care copilul are ore la scoala, etc, etc, etc...

CORECT ?

SUNTETI DE ACORD?

Posted

Da. Corect! ar trebui sa se dea examen, sau treapta cum era numita inainte! Problema este ca nici atunci nu vor disparea micile atentii, spagile si asa mai departe!

Posted (edited)

Hai sa ma bag si eu putin... nu ca as fi neaparat in domeniu, insa vreau sa subliniez faptul ca fiecare dintre voi are dreptate, la modul cel mai serios. Nici nu stiu cu ce sa incep... sunt asa de multe de zis... Imi permit sa spun ca toate aceste pareri si tot acest haos nu sunt decat rezultatul acestei mari reforme in invatamantul romanesc, reforma care se face de cel putin 10 ani si cu siguranta n-o sa se termine asa repede. Invatamantul romanesc inseamna: programe prost facute, cadre slab pregatite care aleg sistemul pentru a avea de unde sa plece acasa si nu pentru a dezvalui si altora din cunostintele sale, manuale scrise noaptea pe WC, totul e gandit in viteza luminii, nu sta nimeni sa analizeze situatiile si problemele cu care ne confruntam atat noi profesorii cat si elevii, de fapt beneficiarii acestui sistem.

In afara de faptul ca toata lumea stie ca sistemul de invatamant e execrabil vreau sa ma refer putin si la subiectul dezbatut putin mai sus... referitor la discrepanta dintre pregatirea elevilor din mediul rural si a celor din mediul urban. Personal am intrat numai in cateva scoli din mediul rural si vreau sa va spun ca am fost placut surprins sa vad curatenie, bun simt si respect atat in randul elevilor cat si al parintilor din mediul rural (nu peste tot e la fel, insa sunt intr-adevar multe scoli din mediul rural care arata mai bine decat multe dintre scolile din oras - si asta nu depinde de noi ci de primarie si de prefectura care administreaza fondurile pentru modernizari, etc.). Realitatea sta putin altfel dar in acelasi timp corespunde cu multe din cele mentionate de voi mai sus. Da, profesorii din scolile rurale sunt in mare procent din oras insa asta nu e vina lor... Sotia mea a predat mai mult de 10 ani in mediul rural pentru ca n-au existat locuri in oras pe disciplina ei si stie exact cum sta situatia. In primul rand, cine se respecta ca profesor si, bineinteles, cine e pregatit, preda la fel de bine sau de prost atat la oras cat si la tara... elevii pot invata la fel de bine de la acelasi profesor in ambele situatii. Referitor la mediile obtinute de cei din mediul rural uneori sunt justificate, alteori nu... la fel ca si in mediul urban... este exact aceeasi situatie.

Sunt intru totul de acord cu introducerea examenului de admitere la licee... chiar zilele astea stateam de vorba cu parintii elevilor al caror diriginte am fost, care au terminat acum clasa a 8-a si le era teama de aceasta loterie cu completarea codurilor liceelor. Mi se pare o tampenie ceea ce se intampla de cativa ani buni de zile cu aceasta repartizare a calculatorului in functie de niste cifre, de fapt, care de cele mai multe ori nu reflecta realitatea si care reprezinta, cica, nivelul de pregatire al elevilor. Pot sa va dau un exemplu intamplat exact semestrul trecut. O eleva din clasa mea, cu media de admitere 9.08 a obtinut nota 5.50 la testarea nationala de la matematica (desi ea facuse si pregatire la matematica in particular). Care e explicatia? Stres, momente de neatentie, lipsa de concentrare, tratarea cu superficialitate atat a subiectelor cat si a examenului in general, etc. Acelasi lucru se intampla si in mediul rural. Este adevarat ca cine vrea sa invete invata oriunde si in acelasi timp este adevarat ca nu e de ajuns sa citesti si sa inveti dintr-un manual fara sa ai pe cineva sa-ti explice lucrurile pe care poti sa le sedimentezi in creier pentru toata viata. Acesti cineva suntem noi, profesorii, niste marionete ale sistemului de invatamant, din ce in ce mai slab pregatiti pentru ca sistemul asta vrea si asta ofera. Sincer, daca elevii ar fi apreciati la adevarata lor valoare veti intalni cu siguranta elevi de 20 de ani in clasa a 5-a, sau eu stiu, elevi de 30 de ani care asteapta sa dea examenele nationale. Astea se datoreaza situatiei politico-economico-sociale in care se afla si se va afla si de acum inainte tara asta minunata care se numeste Romania. Probabil ca am mai spus si cu alte ocazii... anul trecut am purtat niste discutii cu profesori din Muscat, Oman, in Emirate... si-mi spuneau ca primele doua sisteme in care investeste statul arab sunt educatia si sanatatea.

Incompetenta, absurditatea, plictiseala, sila, lenea, mizeria, saracia... si mai puteti adauga si voi, toate acestea caracterizeaza sistemul de invatamant romanesc incepand de la elevi si terminand cu profesorii (nu ma refer aici la toti, exista foarte multe exceptii in ambele cazuri - sa nu fiu inteles gresit).

Edited by tomcat0
Posted

Ma indoiesc ca lizibilitatea si explicitatea textului meu putea fi o problema pentru voi. Si departe de mine ideea de a incerca sa va iau de sus, rosenberg, insa chiar am impresia ca stiu sa ma exprim destul de bine.

O sa ma refer doar la ESENTA postarilor tale, care este si concluzia lui toto (cu care as putea fi partial de acord, daca n-ar fi dat chiar Andrei raspunsul la care ma raliez): "probabil ca nici atunci nu vor disparea micile atentii, spagile si asa mai departe".

Posted

Ma indoiesc ca lizibilitatea si explicitatea textului meu putea fi o problema pentru voi. Si departe de mine ideea de a incerca sa va iau de sus, rosenberg, insa chiar am impresia ca stiu sa ma exprim destul de bine.

O sa ma refer doar la ESENTA postarilor tale, care este si concluzia lui toto (cu care as putea fi partial de acord, daca n-ar fi dat chiar Andrei raspunsul la care ma raliez): "probabil ca nici atunci nu vor disparea micile atentii, spagile si asa mai departe".

ma bucur ca am ajuns la un numitor comun.

dupamasa placuta tuturor :)

Posted

Sunt de acord ca cei din mediul rural stiu sa respecte mult mai bine si au alt comportament pentru ca nu o au pe mamica sau pe taticu " la Italia " sa le trimita telefoane, bani si chiar masini.

Pai cand eu eram in clasa a 7-a sau a 8-a nu stiam ce e ala laptop, nu stiam ce inseamna telefon mobil scump, nu stiam de cluburi si asa mai departe! cand ii vad pe pustanii actuali ca se sparg care mai de care imi vine sa-i trantesc! Domnul tomcat poate confirma caci mi-a fost profesor!

Eu nu am zis ca TOTI din mediul rural sunt mult mai slabi decat decat cei de la oras! Am zis ca procentul este mult mai mic in mediul rural! Cu scolile si curatenia sunt de acord! Dar cate scoli are de ingrijit primaria din Schela de exemplu si cate scoli are de ingrijit primaria de aici?

Cu alte cuvinte totul se rezuma cumva si la educatie. Fiecare cum, unde si cand a primit-o! Profesorii nu pot fi acuzati toti pentru sunt conditiile care sunt dar in mediul rural majoritatea mai au si o vaca de crescut, niste gaini, niste rosii si asa mai departe.

Riaji, legat de lizibilitate, m-am referit ca nu sunt paragrafe si e greu sa citesti un ditamai textul daca nu e structurat cumva. Eu asa am invatat la scoala desi 70% din scoala mea s-a dus pe ore de specialitate! Adica nu o lua personal!

Posted

Hai, Andrei, aveam si eu mobil in clasa a 7-a si cred ca sunt mai mare decat tine :) Ai dreptate insa. Lucrurile au mers prea departe: copii de clasa a doua isi fac acum "ziua" la piscina, inchiriaza o terasa... Asta e prea de tot.

Nu prea sunt de acord cu comparatiile intre scoli. Sa nu uitam ca desi nu au profesorii din Galati, tecucenii ocupa primele locuri la olimpiadele judetene. Cei care pleaca de la tara se dezvolta la oras - ca la tara nu gasesti licee/facultati. Pot fi buni si cei care vin de acolo si unele note sunt pe merit.

Chiar de-ar fi examene din nou, stim foarte bine ca se treceau si pe inspiratie, nu numai pe transpiratie.

Una e sa dai bani o data (la admitere) si alta sa platesti toti profii anual. Poate ca mediile astea triaza mai bine.

Explica-mi si mie treaba cu orele de specialitate ca m-ai facut curioasa! :)

Posted

Da, mobil aveam si eu din clasa a 5-a! nu asta e problema.. ca desi ai mei aveau posibilitate nu aveam pretentii la nokia, 5110 era pe atunci.

Cu orele de specalitate e vorba ca mai mult desenam decat invatam romana, matematica fizica chimie! De fapt fizica, chimie, muzica si alte obiecte nici nu le-am mai facut din clasa a 10-a. Aveam 2 ore de romana, o ora de mate pe saptamana si specialitate vreo 14 ore. :)

Posted

Evaluările profesorilor, luate la puricat de ISJ

În urma articolului „Calitatea învăţământului – Elevi „valoroşi” cu note artificiale”, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi va analiza cazurile în care diferenţele între media multianuală de la gimnaziu şi notele de la examenele naţionale este foarte mare. „Vrem să vedem dacă există o corelaţie pozitivă sau una negativă între aceste medii de la examinările naţionale şi media multianuală de absolvire a claselor V-VIII. Dacă vom găsi discrepanţe mari şi dacă nu este vorba despre incidente izolate, atunci avem o problemă. Ne interesează, de asemenea, şi cazurile elevilor care au terminat gimnaziul cu media 10”, ne-a declarat inspectorul şcolar general Doru Resmeriţă, care a mai spus că va face publice rezultatele analizei.

Din ierarhia judeţeană cu mediile de admitere la liceu reiese că mai multe zeci de elevi au obţinut, la examenele naţionale de română şi matematică din clasele a VII-a şi a VIII-a, note cu cel puţin două puncte mai mici decât media multianuală de la sfârşitul gimnaziului. De asemenea, în acest an şcolar, nu mai puţin de 16 elevi au terminat gimnaziul cu zece pe linie. Numărul celor care au terminat clasele V-VIII cu media zece a crescut simţitor în ultimii ani, asta în timp ce populaţia şcolară a fost în descreştere uşoară.

Astfel, în 2005, un sigur elev termina gimnaziul cu zece curat, în 2006, în această situaţie erau 3 absolvenţi, în 2007 alţi 7, în 2008 cu unul mai mult decât în anul precedent, în 2009 erau 13 elevi care se puteau lăuda că au obţinut numai medii de zece în gimnaziu. Generaţia actuală a atins un record: 16 absolvenţi cu zece pe linie.

http://www.viata-libera.ro/articol-Evaluarile_profesorilor_luate_la_puricat_2.html

Posted

Topul şcolilor din Galaţi

* 150 de medii peste 9.50 în plus faţă de anul trecut *

"Viaţa liberă" a realizat un clasament al instituţiilor de învăţământ din Galaţi cu clase de gimnaziu în funcţie de numărul elevilor care au reuşit să obţină medii peste 9.50. Faţă de anul trecut, când numai 203 candidaţi reuşiseră să obţină o asemenea performanţă, anul acesta numărul lor a ajuns la 350, adică 150 de medii peste 9.50 în plus.

Ca şi anul trecut, Colegiul Naţional „V. Alecsandri” conduce detaşat în clasament, nu mai puţin de 40 de elevi de la această unitate de învăţământ având medii peste 9.50. Pe locul al doilea se situează la egalitate Şcolile Nr. 29 şi 28, cu câte 22 de elevi în top. Urmează Şcoala Nr. 24 cu 20 de elevi şi Colegiul Naţional „C. Negri” (Pedagogic) cu 19 elevi. Deşi anul trecut se afla pe locul al doilea, Liceul „Spiru Haret” se află acum doar pe locul al cincilea, cu 16 elevi cu medii peste 9.50. Fruntaşe în acest clasament sunt Şcolile Nr. 12, 13, 25 şi 42 cu câte 10-11 elevi în top.

Cele mai multe astfel de medii în mediul rural s-au obţinut la Şcolile din Corod, unde opt elevi au peste 9.50. Urmează Matca, Schela, Independenţa, Munteni şi Priponeşti, ceea ce demonstrează că şi elevii de la ţară au ambiţii la fel de mari ca cei de la oraş, deşi, deseori, condiţiile nu sunt aceleaşi.

În acelaşi timp, o statistică făcută pe marginea mediilor de la 9,50 în sus arată că fetele sunt mult mai conştiincioase decât băieţii. 250 dintre medii sunt obţinute de fete, în timp ce doar 100 dintre băieţi au reuşit aceeaşi performanţă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Topul_scolilor_din_Galati_3.html

  • 1 month later...
Posted

Premianţi în şcoală, picaţi la evaluarea naţională

Dacă priveşti cu atenţie lista cu ierarhia judeţeană pentru admiterea la liceu constaţi diferenţe surprinzătoare între mediile pe care elevii le-au obţinut în cei patru ani de gimnaziu şi mediile de la tezele cu subiect unic şi/sau evaluările naţionale. Cum aceste diferenţe ating pe ici pe colo şi 5-6 puncte, rămâne de discutat cât de bun este acest sistem de admitere, în condiţiile în care, la repartiţia computerizată, departajarea se face la sutime, nu la distanţă de un punct, două, trei...

Poate cea mai şocantă situaţie este a unui elev care a terminat clasa a VIII-a la Şcoala Nr. 13 – una dintre unităţile de elită ale Galaţiului şi nu o instituţie din mediul rural, unde astfel de diferenţe sunt cumva explicabile. Copilul respectiv a reuşit performanţa să obţină o medie generală multianuală de 9,14, în schimb în clasa a VII-a, la tezele cu subiect unic abia a reuşit să ia o medie de 5,02, iar într-a VIII-a la evaluarea naţională are media 3,83 (4,12 la română şi 3,55 la matematică). Surprinzător este şi faptul că subiectele la evaluare nu au fost deloc dificile, iar corectarea tezelor s-a făcut cu profesorii din unităţile şcolare respective. În condiţiile în care, cu notele de la examene, respectivul elev s-ar fi situat la coada listelor de admitere, media foarte mare de la gimnaziu i-a asigurat un loc călduţ la un liceu unde întotdeauna locurile au fost ocupate încă din prima etapă – Colegiul Tehnic „Traian Vuia” (Auto).

Nu numai la Şcoala Nr. 13 ne confruntăm cu un asemenea caz. Şi la Şcoala Nr. 11, un candidat a obţinut 3,70 la tezele cu subiect unic, 2,40 la evaluarea naţională şi a avut o medie multianuală de 7,28.

La Şcoala Nr. 2, un elev cu o medie multianuală de 7,57 la cele două examene a fost capabil doar de 3,37 şi de 2,71.

Şi elevii din mediul rural ne-au oferit acelaşi gen de „surprize”. Un absolvent al Şcolii din Fârţăneşti are la tezele cu subiect unic 6,70, la evaluarea de-a VIII-a 2,97, iar media multianuală 8.02. La Pechea, există un alt copil cu o medie gimnazială de 8,31, dar la examene abia a luat 4,85 şi 4,62.

Inspectorul general Doruleţ Resmeriţă susţine că astfel de diferenţe nu sunt normale şi a dispus să se facă o analiză a tuturor acestor situaţii, pe care a promis că o va face publică: „Diferenţele sunt prea mari pentru a nu verifica ceea ce se întâmplă cu aceşti elevi.”

http://www.viata-libera.ro/articol-Premianti_in_scoala_picati_la_evaluarea_nationala_2.html

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.