Jump to content

Impozite mai mari pentru maşini


dcp100168

Recommended Posts

Impozite mai mari pentru maşini

Ordonanta de Urgenta privind supraimpozitarea locuintelor si a autoturismelor a intrat deja in vigoare fiind publicata in Monitorul Oficial. Potrivit actului normativ, proprietarii de autovehicule vor fi nevoiti sa plateasca diferenta rezultata in urma cresterii impozitelor pana la 31 decembrie 2010. Cei mai afectati sunt cei care detin autovehicule cu o capacitate cilindrica de peste 2.000 cmc, platind impozit dublu. Ordonanta poate fi citita pe Monitoruloficial.ro, Partea I, nr.442.

* Pentru autoturismele cu capacitatea intre 2.001 si 2.600 cmc, inclusiv, impozitul s-a dublat, de la 30 lei la 72 lei/200 cmc.

* Pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 2.601 cmc si 3.000 cmc inclusiv, impozitul creste de la 60 la 144 lei/200 cmc.

* La autoturismele cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cmc, impozitul creste de la 120 lei la 290 lei/200 cmc.

* Pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1.601 cmc si 2.000 cmc, inclusiv, impozitul a crescut de la 15 lei la 18 lei/200 cmc.

* Potrivit ordonantei, va fi introdus un impozit suplimentar de 8 lei/200 cmc pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cmc.

* Pentru autobuze, autocare si microbuze, impozitul a fost majorat de la 20 lei la 24 lei/200 cmc, iar pentru alte vehicule cu tractiune mecanica a caror masa totala maxima autorizata este de pana la 12 tone inclusiv, impozitul creste de la 25 lei/200 cmc la 30 lei/200 cmc.

* Inmatricularea tractoarelor va fi impozitata cu 18 lei/200 cmc, fata de 15 lei/200 cmc, la ora actuala.

In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a deciziilor, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor vor elabora normele metodologice de aplicare, aprobate prin hotarare de Guvern.

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7512598-austeritatea-trimite-proprietarii-masini-fisc-treia-casa-afara-celei-domiciliu-impozitata-triplu.htm

Link to comment
Share on other sites

Precizare de la Guvern: Actuala majorare se aplica doar in cazul autoturismelor de lux

Impozitele pentru automobilele care au capacitate cilindrica sub 2.000 cmc au fost majorate inca la inceputul anului 2010, in functie de rata inflatiei din ultimii trei ani, cu 20,49%, potrivit HG 9565 din 2009, a precizat Guvernul printr-un comunicat de presa. Potrivit precizarilor facute de Executiv, majorarea impozitelor la automobile decisa in ultima sedinta de Guvern afecteaza doar proprietarii de masini de lux care au capacitate cilindrica peste 2.000 cmc.

Potrivit Guvernului, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.59/2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.442 din 30 iunie 2010 s-a dublat impozitul pe mijloacele de transport cu capacitatea cilindrica ce depaseste 2000 cmc, astfel:

* autoturisme cu capacitate intre 2001 cmc si 2600 cmc de la 36 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009 ) la 72 lei/200 cmc (OUG 59/2010)

* autoturisme cu capacitate intre 2601 cmc si 3000 cmc de la 72 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009 ) la 144 lei/200 cmc (OUG 59/2010

* autoturisme cu capacitate peste 3001 cmc de la 145 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009) la 290 lei/200 cmc (OUG 59/2010)

"Pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 2000 cmc precum si pentru autobuze, autocare, microbuze si alte categorii de mijloace de transport raman valorile stabilite prin HG 956/2009. Mentionam ca aceste valori au intrat in vigoare de la inceputul anului 2010 prin Hotararea Guvernului nr.956/2009, si nu au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.59/2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.442 din 30 iunie 2010, nivelul impozitului ramanand astfel neschimbat pentru anul 2010", precizeaza Guvernul.

Astfel, incepand cu 01.07.2010, vor fi platite urmatorele taxe, calculate in functie de capaciatatea cilindrica. Unitatea etalon de aplicare este volumul de 200 cmc:

* Pana la 1600 cmc suma de 8 lei pentru fiecare 200 cmc.

* Intre 1601 si 2000 cmc suma de 18 lei pentru fiecare 200 cmc

* Intre 2001 si 2600 cmc suma de 72 lei pentru fiecare 200 cmc

* Intre 2601 si 3000 cmc suma de 144 lei pentru fiecare 200 cmc

* Peste 3001 cmc suma de 290 lei pentru fiecare 200 cmc

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7517719-precizare-guvern-impozitele-masini-fost-indexate-inflatia-inceputul-lui-2010-actuala-majorare-aplica-doar-cazul-autoturismelor-lux.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Asa spun si aia cu motoare de 3 litri, meseriashu: ca-s de acord sa-i impoziteze pe aia cu motoare de 5 si tot asa :)

Eu nu inteleg, totusi, de ce nu se iau impozitele in functie de poluarea fiecarui automobil in parte, in loc de capacitatea lui cilindrica, pentru ca in ziua de azi, aceasta nu mai are aproape nicio relevanta, in conditiile in care exista motoare de 3l care polueaza cat unu de 1.8 sau 2.0.

Link to comment
Share on other sites

ia sa-mi arati si mie un motor nou de 3 litri care polueaza cat un motor nou de 2 litri. oricum, pe certificatul tehnic al autoturismului este specificata o valoare in ceea ce priveste cantitatea de CO2 emisa de motor. si mie mi s-ar parea corect ca impozitul sa fie in functie de puterea de poluare a motorului si nu de marimea sa (capacitate cilindrica).

Link to comment
Share on other sites

Intocmai la cantitatea de CO2 ma refeream si eu mambo. Uite, de exemplu, ia motorul de pe seria 3 de la BMW, fie ca e vorba de 325i sau 330i, care are aproape 3000 cm3 si compara-l cu 2.0 TFSI de la Volkswagen sau Audi, pe care il gasesti pe Passat sau A3 in diferitele versiuni. Desi sunt amandoua turbo, ai sa vezi ca VAG-ul polueaza chiar mai mult decat motorul BMW. Asta-i primu exemplu care mi-a venit in minte acum, dar probabil ca daca stai sa compari motoarele de genul cu ale unor marci precum KIA, Volvo etc (marci alese total aleatoriu, insa despre care stiu ca nu pun un pret atat de mare pe nivelul de poluare), ai sa vezi ca diferentele sunt cu mult mai mari, si nu vorbim doar de motoarele cu cilindree mare, ci incepand chiar cu cele de 1.4, 1.6.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

Bateti putin campii. E vorba de masini de lux. Un 325i, 330i nu este masina de lux si daca are un 3000 diesel nu vad de ce ar trebui sa plateasca impozit dublu. De Saab de ce nu se aude nimic? Saab-ul chiar nu pune pret pe eco si are motoare nesimtite. Volvo? Nu stiu acum de cand e pe mana chinezilor dar inainte ( 2009 ) a facut masini cu un consum redus ( C30 e un exemplu ). Lexus de exemplu, cu motor peste 3000 cmc dar Hybrid. Frate.. ala consuma de nici nu simti in oras.

De ce la toti marletii care nu mai au catalizator si au evacuarea facuta dupa ureche pe motiv ca au masina cu ` tunning ` nu le face nimeni nimic?

Ca sa nu mai sar de la subiect spun urmatorul lucru: Sunt de acord ca impozitarea dubla sa existe, dar dupa niste criterii stricte cum ar fi pretul de lista al masini si nu cmc. Ai bani de Cayene S? ai bani si de impozit. Ai bani sa-ti aduci din " Jermania " A6 ? ai bani si de impozit.

Sa nu mai zic ca pe langa cmc sunt si alti factori care influenteaza poluarea.. si aici ma refer la un turbo/biturbo, un V6/8/12, un 12 Valve si lista poate continua.

Link to comment
Share on other sites

Saab-ul chiar nu pune pret pe eco

Nu poti compara Saab cu vreun Logan sau alte chinezarii... Saab chiar si-a facut un nume special in lumea autoturismelor. Un Saab de 2.8 (nici macar de 3 litri)si 300 CP trimite la nani-nani toate X, Q, A nu-stiu-cat, Passat-uri si alte copilarii.

Oricum, sunt unele modele care au emisii de CO2 mai mici decat un Logan 1.6.

Link to comment
Share on other sites

Da, m-am plimbat cu un Saab cu motorizarea precizata de tine dar nu mi s-a parut a fi eco.

Au unele modele intradevar care au emisii scazute fata de alte masini dar nu-i ridica in topul marcilor care incearca pe cat posibil sa construiasca masini eco.

Asta incerc sa spun ca Saab, Volvo, Lexus, Infiniti sunt masini care fac orice Passat, Jetta, A4, A6, X5, Q7 si asa mai departe. Si nu ma refer la putere ci la brandul in sine. Astea ar trebui impozitate pentru ca sunt marci de lux si sunt si " masini " in acelasi timp.

Pentru ca eu cunosc ce stie un Citroen C5 2.0 hdi, nu pot compara motorul de 2.0 hdi cu un 2.5 tdi de la un Pajero care consuma si are emisii cat jumate de Sidex. Adica de ce as plati la fel ca un Pajero ?

Ca o paranteza..

Mentalitatea romanului vis-a-vis de masini si marci este ca daca ai orice Volkswagen, Audi, Bmw, Mercedes esti mai sus decat unul care are un Toyota, Citroen, Honda, Toyota, Peugeot, Renault si lista continua dupa bunul plac al fiecaruia.

Cati au auzit de Volvo XC90, Saab 9-3 / 9-5, Citroen C6, Citroen C-Crosser ? masini adevarate care te uiti la ele ca la ozn-uri! Nu! Romanul isi cumpara fie VW sa fie jmecher, fie BMW, fie Audi.. si ca sa fie treaba cat mai buna o aduce si din Germania ca acolo au drumuri bune, ce conteaza ca cel care a mers cu ea i-a dat pe autostrada de i-au sarit pistoanele si schimba numai la 4000 rpm ? adica te multumesti ca nu schimbi telescoape si bucsaraie si peste un an iti cade pompa de injectie sau vreun injector.

Ca sa comparati, puneti un Passat CC si un Citroen C6 , puneti un X6 si un XC90, puneti un ML si un C-Crosser, puneti orice model de Audi si un Saab 9-5.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca te pripesti putin la comparatii, Andrei: in primul rand, X6-le nu se bate in clasa cu XC90-ul, nici Passatul CC cu C6-le si cu atat mai putin ML-ul cu C-Crosser. In al doilea rand, Volvo au fost dintotdeauna la baie la consumuri si norme de poluare, la fel ca si Saab-ul, iar asta nu e o noutate, pentru ca ei au pus dintotdeauna accent pe siguranta si ideea de alternativa la clasicele de lux bla-bla. Insa oricum, deocamdata, pe orice plaja de motoare vrei sa discutam si luand fiecare model in parte, BMW, Mercedes si Audi, vrem sau nu vrem, le dau bataie la TOATE capitolele contracandidatelor de la Volvo, Saab or Citroen (marca ce n-are loc intre brandurile de lux si nici nu va avea prea curand). Oricum, marcile nordice, restul marcilor europene sau asiatice (exceptand, poate, unele marci japoneze ca Honda/Toyota/Nissan) nu au cum sa tina pasul pentru ca nu au posibilitatile financiare ale granzilor din Germania. Si in plus, nici chiar marcile de lux japoneze (Acura/Lexus) nu mizeaza atat de mult pe aspectul eco, exceptand, sa spunem, Infiniti, care-s asi in motoarele hibrid de o buna bucata de vreme. Pana una, alta, la marcile nemtesti de lux, platesti tehnologia, mai ales cand vorbim de consumuri, si asta se vede in primul rand in vanzari si-n taxele care se aplica acestor automobile, desi ma indoiesc ca asta e motivul pentru care toti cefosii de pe la noi isi aleg jucarii SH de la marcile respective.

Oricum, ramane edificatoare concluzia lui Mikka, referitoare la nivelul de poluare cu mult sub 1.6-le laudat de la Logan si ocolesc orice discutie ce are la baza designul automobilelor (gusturile nu se discuta).

Link to comment
Share on other sites

Da-mi niste argumente concrete pentru care zici ca acele comparatii nu pot fi valabile, in primul rand iar in al doilea rand n-as vrea sa intru in detalii gen masina nemteasca e cea mai buna ( exceptie face Mercedes ), sunt discutii fara punct comun. Nu te supara dar afirmatia ta privind masinile nemtesti o aud de la majoritatea parvenitilor din Romania.

Citroen de lux? Ai aflat de ultimele modele Citroen? C5 - III si C6 ? C6 pe langa faptul ca e masina presedintelui Frantei depaseste CC-ul, A6-le din toate pozitiile, atat la tehnologie cat si la aspect( argumente gasesti pe tot internetul ). Uita-te inapoi sa vezi ce insemnau DS-urile, SM-urile, AX-urile si cine le putea cumpara, deci da, au modele de lux. Stii ce a zis Andre Citroen cand a deschis fabrica? " nu vom produce masini pentru buzunarul fiecaruia " pe o parte iar pe de alta parte a facut MASINI nu " tancuri " ca Volkswagen. Sa nu mai zic ca atunci cand Citroen facea masini VW era inca in fasa.

Da, au multi bani nemtii astia de la VW.. asa de multi incat isi permit sa plateasca din banii companiei prostituate.

Partea ca PSA au preturi mari la piese nu este decat o tampenie si putem merge atat la AXA Motor, Belvedere si Scorpion sa facem o comparatie la ce piesa vrei tu si garantez ca-ti vei schimba parerea la fel ca multi altii.

Volvo da, nu prea a pus accent pe productie de masini eco, in schimb prefer sa-mi iau un XC90 sau un C-Crosser decat un X5/X6/Q7/Touareg si asta fara sa ma gandesc si sunt convins ca voi avea o masina Euro 5 in toata regula. Saab-ul la fel, prefer sa-mi iau un Saab decat un Passat sau A6.

Nu pricep de ce numai romanii au mentalitatea asta! Daca te duci in orice alta tara ( exceptie face Germania ) vei vedea ca nu exista discutii de acest gen.

Pe partea cu Citroen putem avea cate discutii in contra-dictoriu vrei, dar sa tii cont ca stiu toata istoria Citroen in amanunt, am condus majoritatea modelelor, am avut 3 modele si cunosc multe detalii si despre Volkswagen astfel ca mereu am avut lectia invatata.

Link to comment
Share on other sites

Andrei, eu nu spun ca masinile nemtesti sunt cele mai bune, ai inteles total gresit. Desi sunt posesor de VW, ma enerveaza la fel de mult romanu` care-si inchipuie ca dincolo de Golful sau Passatul lui nu mai exista alta masina si in plus, sunt un mare fan al marcilor japoneze si al filosofiei lor de constructie si de piata si dac-as avea bani sa-mi cumpar o masina, cu siguranta ar fi una de-acolo :)

Insa aici noi discutam STRICT in ceea ce priveste motorizarea modelelor si mai exact, poluarea fiecaruia. Dar o sa-ncerc sa-ti dau raspuns la punctarile tale mai jos, sperand ca nu ne sanctioneaza nimeni abaterile de la subiect :))

Acum, intai de toate, nu poti compara masinile respective pentru ca fac parte din clase diferite. XC90-ul il poti compara, daca vrei, cu X5 de la BMW, nu cu X6, C-Crosserul cu GLK-ul de la Mercedes, nu cu ML-ul si C6-le de la Citroen l-ai putea compara doar cu Phaetonul de la Volkswagen, in niciun caz cu Passatul CC. In oricare din cazuri, insa, vorbim de marci de lux vs. marci medii (daca le putem spune asa) si de alte categorii de preturi (mult mai mari la contracandidatele nemtesti) tocmai pentru ceea ce spuneam mai devreme: investesc in tehnologie, de aia au taxe de poluare mai mici, si vrem nu vrem, sunt recunoscute si pentru o oarecare fiabilitate, iar din toate astea, reiese si valoarea mai mare la revanzare dupa multa vreme, motive indestulatoare pentru european si pentru romanu` mioritic sa nu vada mai departe de atat.

Crede-ma, cunosc istoria marcii Citroen si stiu c-au fost pionieri intr-ale confortului de la inceputuri si au inca unele capitole la care nu-i poate intrece nimeni, cum ar fi suspensia pneumatica Hydractive 3 de pe C5/C6 care pune la respect pana si un S-classe la confortul de rulare si nu exagerez deloc cand spun asta. Insa noi ne referim la piata auto de la ora actuala, nu? Designul am zis ca nu-l bagam in discutie, pentru ca e chestie de gust, desi as putea puncta ca dintre toate marcile frantuzesti, Citroen-ul a facut cel mai mare salt si la capitolul asta. Dar mai au mult de lucrat si de invatat la fiabilitatea motoarelor intai de toate, la calitatea asamblarii, la ergonomie (miliardele alea de butoane de prin C5, de exemplu, ma omoara), ca sa nu-mi amintesc de cutiile alea de viteze de pe C3, C5 sau C4 (unde mi s-a intamplat, practic, sa raman cu schimbatorul de viteze in mana la un drivetest si iarasi, nu e o exagerare). Nu in ultimul rand, or mai fi si alte probleme suparatoare, ca la toate marcile, dar pot puncta si ce ai spus tu legat de preturile la piese, unde francezii te rup in doua fata de alti contracandidati (aici, stiu la fel de sigur si de Renault sau Peugeot).

Cat despre ce mai fac unii directori de pe la VW cu banii, cred ca e treaba lor, dar deocamdata, VW, la noi pe continent (lasand la o parte politica idioata de impozitate a marcilor dinafara Europei) are cote de piata mult mai mari fata de majoritatea marcilor concurente si tind sa cred ca si factorul financiar este unul definitoriu in atingerea vanzarilor de genul.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

Partea dezlegata de motorizare si norme de poluare era ca o paranteza. Nu cred ca putem vorbi de " masini originale " atat timp cat majoritatea nu sunt tocmai din Franta sau Germania. Iar legat de procentul cotei de piata am spus mai sus, mentalitatea.

Stiu ca te deranjeaza butoanele alea multe, si pe mine pana m-am obisnuit ma enervau, insa nu vad pe c4 aceeasi consola ca la C5 cum are Golful si Passat-ul. Ma rog, pentru mine o masina buna va fi intotdeauna Citroen si de voi avea posibilitate voi cumpara ori un Volvo sau Saab sa-i " afum " cu motoarele mele pe posesorii de Pajero si nu numai.

Personal nu stiu nimic de directorul de la VW.. circula la un moment dat zvonul asta la fel cum era si cel care a tras BMW-ul cu magarul in fata fabricii si l-a pozat ca nu-i reparau masina....

Link to comment
Share on other sites

... Sunt de acord ca impozitarea dubla sa existe, dar dupa niste criterii stricte cum ar fi pretul de lista al masini si nu cmc. Ai bani de Cayene S? ai bani si de impozit. Ai bani sa-ti aduci din " Jermania " A6 ? ai bani si de impozit.

Corect.

...

Eu nu inteleg, totusi, de ce nu se iau impozitele in functie de poluarea fiecarui automobil in parte, in loc de capacitatea lui cilindrica, pentru ca in ziua de azi, aceasta nu mai are aproape nicio relevanta, in conditiile in care exista motoare de 3l care polueaza cat unu de 1.8 sau 2.0.

Ai dreptate, asa este, insa ar fi fost mult mai greu de aplicat.

Ideea acestui impozit nu e de poluare ci e un fel de impozit pe lux, adica ai o masina cu cilindree mai mare inseamna ca iti permiti si combustibilul si costul masinii.

Acum, daca ne gandim bine nici aceasta varianta nu e buna... Sunt multi oameni, pe la tara sau in zone de munte cu masini ARO vechi (cu capacitate cilindrica mare) fara de care nu s-ar descurca. Masinile alea, ca si valoare, nu fac multi bani dar pentru acei oameni reprezinta un mare ajutor. Pai impozitul depaseste cu mult valoarea masinii si posibilitatea de al plati.

De aceea cred ca mai echitabil ar fi ca impozitul ar trebui aplicat la valoarea de piata a masinii.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma, si-aici e ca-n politica, care determina intr-un fel sau altul, modul de impozitare :)

Cei care au masini cu motoare mari vor impozitare dupa valoarea de piata sau dupa normele de poluare, in functie de situatie, aia cu masini cu motoare mici vor impozitare in functie de numarul de cm3 si tot asa, dupa cum convine fiecaruia.

Link to comment
Share on other sites

Si aia cu masini de lux nu vor impozitare deloc.

Cel mai corect ar fi ca impozitarea sa fie dupa valoarea de piata, asa cum ai zis riaji indiferent de motorizare. E taxa pe lux si e practica in multe tari civilizate.

Link to comment
Share on other sites

io spun altfel:

am motor de 1.4 - si ma doare la basca. Cand oi avea marafeti de ics6, o sa-mi permit si impozitu lu'ics6.

motoru' meu de 1.4, polueaza MULT MAI PUTIN decat hybridu de 3.0 de la lexus...

asa ca..Domnia si prostia se plateste! m/

Link to comment
Share on other sites

Desi nu mai doream sa intervin...

Personal mi se pare o uriasa fatarnicie, ca sa nu spun o minciuna ordinara, impozitarea aceasta... Ceea ce se doreste e doar strangerea unor bani care se vor cheltui naiba stie cum si pe ce... E incredibil, dar Sidex ajunge sa vinda "green certificates" iar romanasii votanti ajung sa plateasca taxe pentru... poluare. Se nasc discutii, se cearta prieteni pentru aceasta tampenie, dar singurul scop e de fapt sa se colecteze bani pentru Boc, Udrea, Videanu si restul gashtilor, indiferent de orientare. Politica, ma refer.

E doar o uriasa hotie, din pacate.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Exista cateva adevaruri pe aici. Problema este mult mai complicata. De ininte de al 2-lea razboi mondial s-a transat in lumea civilizata aceasta disputa. Exista : a. autovehicule. b. autoturisme. (populare si -de serviciu-) c. variante de lux ale unor autovehicule. d. masini. Variante sport. Vehicule de lux. Problema impozitarii depinde de numarul de turisme pe cap de membru de familie sau salariat. Dar si de valoarea de "inventar" a acesteia. Oricum ar fi, masina mea este cea mai buna si ... etc. Varianta "ECO" de azi este o aberatie. Cat costa producerea "eco-"? Daca masina electrica nu mai produce la consumator mare poluare, la sursa, curentul electric produce de 3 ori mai multa poluare. Nu stiu cata poluare se produce la producere / per litru de BIO_COMBUSTIBIL" Pentru ca nu ne spune nimeni. De acord cu impozitarea corecta. De la caz la caz. Dar de ce sa platesc eu cu 1800cmc/1994 la fel cu 1800cmc- turbo - consum dublu? Audi este varianta de lux a VW, un VOLVO este masina de familie in zone de frig, Jaguar sau SAAB este o masina de lux chiar si pentru populatia producatoare. Oicum se plateste din cauza super-motoarelor mari consumatoare de benzina=>accize-impozite-etc. Dar cum facem sa dovedim la HAGA aberatiile guvernului roman?

Link to comment
Share on other sites

Desi nu mai doream sa intervin...

Personal mi se pare o uriasa fatarnicie, ca sa nu spun o minciuna ordinara, impozitarea aceasta... Ceea ce se doreste e doar strangerea unor bani care se vor cheltui naiba stie cum si pe ce... E incredibil, dar Sidex ajunge sa vinda "green certificates" iar romanasii votanti ajung sa plateasca taxe pentru... poluare. Se nasc discutii, se cearta prieteni pentru aceasta tampenie, dar singurul scop e de fapt sa se colecteze bani pentru Boc, Udrea, Videanu si restul gashtilor, indiferent de orientare. Politica, ma refer.

E doar o uriasa hotie, din pacate.

Cum adica nu stiti pe ce se vor cheltui? 1. Decontarea banilor din campania electorala. Indiferent de numele castigatorului. 2. Castigarea banilor pentru viitoarea campanie electrorala. Si reluarearea acestui simplu ciclu din Romania.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.