Jump to content

Două investiţii finalizate la ArcelorMittal Galaţi


Recommended Posts

Posted

Două investiţii finalizate la ArcelorMittal Galaţi

Unitatea siderurgică din Galaţi a inaugurat două soluţii noi care îmbunătăţesc eficienţa fluxului primar. Compania a construit un bazin pentru deversarea fontei lichide din oalele Torpedo şi a implementat un nou sistem de transport şi procesare a zgurei lichide de la Oţelărie.

Scopul realizării unui bazin - tampon pentru deversarea fontei lichide din oalele Torpdo este decuplarea Furnalelor de Oţelărie, asigurând mai multă stabilitate şi, astfel, crescând eficienţa furnalelor. Investiţia va permite stocarea surplusului de fontă de la furnale. După răcire, metalul este extras şi dus înapoi în producţie, cu zero pierderi. Rezervorul în care se descarcă oalele Torpedo este o cavitate specială, având adâncimea de 1,5 metri şi suprafaţa de 2.000 de metri pătraţi. Surplusul de fontă lichidă care nu va putea fi preluat de Oţelărie va fi, acum, turnat în noul bazin, pentru răcire şi refolosire. "Pentru furnale, stabilitatea şi continuitatea operaţiunilor sunt elemente cheie. Am decis construirea acestui bazin pentru deversarea fontei lichide, aceasta fiind o soluţie tehnică implementată la toate combinatele din Europa de Vest, pentru a consolida eficienţa sectorului cald", a declarat Jean Pierre Reboul, Chief Operating Officer Fluxul Primar ArcelorMittal Galaţi. Această soluţie este conformă cu reglementările Uniunii Europene în ceea ce priveşte protecţia mediului. Suprafaţa a fost special pregătită şi are o uşoară înclinare, pentru scurgerea metalului lichid. Solul a fost izolat cu ajutorul unei membrane speciale, cu trei straturi. Apele infiltrate sunt colectate într-un bazin şi sunt refolosite la răcirea fontei. Descărcarea se face printr-un jgheab metalic, nu direct pe zgură.

Sistem de transportare a zgurii lichide

A doua soluţie implementată de Combinat este un nou sistem de transportare şi procesare a zgurii lichide de la Oţelărie. Zgura lichidă este luată cu camioane speciale şi adusă într-o hală din apropiere, în 15 de minute. Această activitate a fost preluată de o companie americană specializată. Zgura este, ulterior, procesată, particulele de metal sunt extrase magnetic, iar resturile sunt trimise industriei materialelor de construcţie.

Până acum zgura era transportată în oale, pe calea ferată, şi ajungea la halda de zgură după 22 de ore, când materialul se răcea, făcând dificilă procesarea. "Noul sistem de transport şi procesare a zgurei foloseşte trei camioane speciale şi încărcătoare frontale, care au fost achiziţionate de compania parteneră. Înainte, 35 de oale, din care şase erau înlocuite în fiecare lună, transportau zgura pe calea ferată, cu viteză mică. De asemenea, prin noua soluţie implementată şi calitatea procesării s-a îmbunătăţit", se precizează într-un comunicat al ArcelorMittal.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Doua_investitii_finalizate_la_ArcelorMittal_0_293371059.html

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.