Jump to content

Gălăţeni escrocaţi de agenţiile de turism


Recommended Posts

Posted

Zeci de oameni care visau la o simpla vacanta au fost inselati pe Internet

Daca aveti de gand sa va gasiti vacanta de sarbatori pe internet, mare atentie! Zeci de oameni s-au trezit inselati. Au platit bani in avans pentru locuri de cazare care, de fapt, nu existau decat virtual. Politistii au aflat ca inselatoria a fost pusa la cale de un tanar de 28 de ani din Sinaia, care si-a facut o pagina de prezentare a unor vile si pensiuni din zona. Banii ii incasa insa el si nici vorba de vreo rezervare reala. Afacerea inceputa de barbat a mers cateva luni ca pe roate. Pe pagina de internet erau postate pozele unor pensiuni cunoscute, dar si ale unora care de fapt nici macar nu existau. Datele de contact erau insa ale barbatului, care cerea ca avans sume intre 300 si 900 de lei pentru rezervare. Inselatoria a iesit la iveala cand sapte familii care inchiriasera o vila au aflat ca locul unde urmau sa se cazeze nu exista. Altii au aflat ca, desi credeau ca si-au platit locurile, proprietarii adevarati habar nu aveau de asa ceva. Culmea, apropiatii spun ca nici macar nu il credeau capabil de asa ceva pe tanar. Si totusi, acesta a invatat procedurile folosite in turism la o agentie, unde a lucrat cateva luni, spun politistii. Mai multe familii din Turnu Magurele si Galati au fost pacalite. Tanarul este acuzat acum de inselaciune si risca pana la 15 ani de inchisoare.

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/ ... ernet.html

  • 4 months later...
Posted

Ja, ja, pe site-ul asta au facut si niste amici rezervare pentru o pensiune la Viena in excursia pe care am facut-o anul trecut.

Desi ziceau ca multi la care au sunat, cind auzeau ca venim din Romania, subit nu mai aveau camere disponibile...

Se pare ca "faima" ne precede... :(

Posted

Rezervarea o faci direct online, pe site, de platit, platesti cand ajungi. In momentul rezervarii, garantezi cu cardul sosirea ta. Nu te prezinti, ti-a papat prima noapte de cazare. (asta daca nu anulezi in timp util camera, minim 48 h inaintea datei se sosire ce ti-ai stabilit-o).

cat despre faima...ce sa zic...am patit-o si noi, acum o luna. Ajunsi la Paris, la hotelul ce-l rezervasem prin booking.com, vrand sa platim cu cardul, tipul de la receptie, deloc jenat, ne spuse ca nu accepta carti de credit de la romani:D...mno:>, ne-am resemnat:)

  • 1 year later...
Posted

Gălăţeni escrocaţi de agenţiile „Alexandra Travel” şi „Bel-Ami”

* Oamenii au plătit - la agenţie! - pentru luna de miere, sejururi, excursii, vacanţe, iar banii nu au ajuns niciodată la destinatar * Protecţia Consumatorului cercetează reclamaţiile *

„Trebuia să plec cu soţia pe 26 iulie în luna de miere la Barcelona. Am achitat contravaloarea biletelor din februarie, prin societatea ˝Alexandra Travel˝ (Agenţia de Turism Bel-Ami). Ieri, când am sunat la hotel, în Spania, mi s-a spus că nu există nicio rezervare pe numele meu”. Povestea gălăţeanului Iulian Slabu s-a întâmplat şi altor concitadini. Unii, şi mai puţin prevenitori, au sunat cu disperare la agenţie chiar de la destinaţie, de pe litoralul românesc, de la hotelul unde credeau că au totul plătit, dar în care nu erau lăsaţi să intre, pentru că rezervările lor nu existau.

„Agenţia - în insolvenţă”

A visat la luna de miere perfectă şi a avut grijă să achite din timp contravaloarea ei, în Barcelona, Spania. S-a ales cu banii luaţi şi cu amăgirea unei rezervări care nu exista. Iată cum sună povestea gălăţeanului nostru: „În luna februarie a acestui an am achiziţionat un pachet de servicii (500 de euro) care include cazare şi mic-dejun pentru şapte nopţi la Hotelul ˝Vincci Condal Mar˝ – Barcelona, de la societatea ˝Alexanda Travel˝ (agenţia de turism ˝Bel-Ami˝). La momentul achiziţionării pachetului de servicii am achitat suma integrală. Între timp, agenţia a intrat în insolvenţă, fără a achita contravaloarea serviciului către Hotelul ˝Vincci Condal Mar˝ – Barcelona (lucru pe care Iulian Slabu l-a aflat sunând la hotelul spaniol). Pe 26 iulie 2010 trebuia să înceapă sejurul plătit, dar personalul agenţiei nu este de găsit, nici la sediul agenţiei cât şi la telefon”.

Mister: legătura dintre „Alexandra Travel” şi „Bel-Ami”

„Am depus o sesizare la Protecţia Consumatorului a Judeţului Galaţi, atât de către noi, cât şi către alţi păgubiţi. Scriu pentru a se trage un semnal de alarmă către toate persoanele care au apelat la serviciile agenţiei ˝Bel-Ami˝ să se intereseze de valabilitatea serviciilor plătite înainte de plecarea către destinaţie”.

La sesizarea făcută pe adresa ziarului, Iulian Slabu a ataşat şi voucher-ul, factura şi chitanţa cu care a plătit sejurul. Toate în regulă, parafate, cu o singură problemă: ce caută „Alexandra Travel” şi cu „Bel-Ami”, firmă lichidată, conform datelor de pe site-ul Tribunalului Galaţi, încă din 2008, pe aceeaşi pagină?

Protecţia Consumatorului investighează

Viorica Colgiu, directoarea Protecţiei Consumatorului Galaţi: „Au fost depuse mai multe reclamaţii - de diverse valori, pentru sejururi, excursii, vacanţe – firmei ˝Alexandra Travel˝, proprietar Ghiocel-Florin Toporaş, folosind ca antet numele „Bel-Ami”, firma lichidată acum doi ani, proprietar Georgeta Toporaş.

Comisarii noştri investighează cazul, căutând în primul rând să vadă dacă ˝Alexandra Travel˝ este asigurată, altfel nu se ştie cum îşi vor mai putea recupera păgubiţii banii”.

De două ori Toporaş

A fost cândva Bel-Ami, agenţie de voiaj despre care „Viaţa liberă” a mai scris chiar în noiembrie 2009, când o tânără din Galaţi şi-a ratat programarea la operaţie, la o clinică din Stuttgart, Germania, pentru că respectiva agenţie, prin care cumpărase biletul de avion, nu achitase biletul şi nici nu făcuse rezervare la avion. Păgubita cerea atunci banii înapoi, plus daune, în timp ce patroana Georgeta Toporaş răspundea că la mijloc este doar „o neînţelegere”.

Nu am putut stabili care este legătura dintre Georgeta Toporaş, fosta patroană de la „Bel-Ami” şi Ghiocel-Florin Toporaş, patronul de la „Alexandra Travel”, fosta patroană având telefonul mobil permanent ocupat.

Cu toate acestea, stilul de lucru al celor două agenţii de voiaj pare asemănător până la identificare, ca şi numele de familie al patronilor lor.

Tot în Spania

Între timp, Iulian Slabu a făcut nunta, s-a bucurat, a sunat în Spania şi s-a întristat, apoi şi-a cumpărat alt bilet: „Am plătit de două ori”, oftează tânărul şi mă asigură: „Dar unii au păţit-o mult mai rău ca mine, m-am întâlnit cu ei la Protecţia Consumatorului”.

Şi pentru că nimic nu mai este sigur azi, nici măcar când ai un bilet de călătorie în mână, cumpărat cu bani pentru care unii dintre noi muncesc şi câteva luni, ne întoarcem la vorbele Protecţiei Consumatorului: verificaţi, verificaţi, verificaţi. Lucru care începe înainte de a achita şi ultimul ban.

http://www.viata-libera.ro/articol-Cum_sa-i_furi_galateanului_luna_de_miere_2.html

Posted

Salut,

ma numar si eu printre "fraierii" care au trecut pe acolo si a lasat bani.

Cu gandul sa plec in concediu la vara dupa 12 luni de munca, am apelat la acesti "domni".

Sunt la fel ca toti in situatia in care banii nu stiu daca ii mai vad inapoi, de plecat mai mult ca sigur nu mai plec conf planului initial.

Am facut deja o plangere la OPC, azi facem(aaaa ....noi suntem vreo 16 care voiam sa ne plimbam) la parchet, politie, judecatorie, oriunde suntem bagati in seama.

Voi reveni cu vesti, si rog si pe alti pagubiti, care au intreprins actiuni sa vina sa ne spuna si noua care sunt rezultatele.

Posted

Da este trist si din pacate ma numar si eu printre cei pagubiti, sper sa ne recuperam banii, pe usa agentiei scria ca au fost asigurati si vor restitui banii ! Am sunat la opc au zis ca deja erau in nr de 12 persoane care au depus plangeri, trebuie sa merg si eu maine neaparat sa ma mai interesez, a trebuit sa cumparam alt bilet deci am platit inca pe atat pentru concediul de la mare ! Am sunat la hotel si mi-au zis ca nu avem nimic rezervat la ei si ca au mai fost care au ajuns la ei bun bazati ca au camera si au fost socati cand au aflat ce s-a intamplat !

Daca mai aveti ceva informatii va rog sa le impartasiti ! Succes !

  • 2 weeks later...
Posted

Vacanţe turistice duse pe apa sâmbetei

Criza economică îşi arată colţii într-un mod inedit, o firmă de turism din Galaţi lăsând cu buzunarele goale o serie de clienţi care au plătit pentru a-şi petrece concediul în diferite staţiuni, dar care s-au ales doar cu banii luaţi. Oamenii au reclamat acest lucru la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi, care a început o anchetă ce este deocamdată departe de a se finaliza şi asta deoarece administratorul societăţii nu s-a prezentat cu actele la control, deşi confirmase printr-un e-mail că va răspunde solicitării inspectorilor de a se întâlni pentru a clarifica situaţia.

”În ultimele 10 zile la comisariat au fost înregistrate 21 de reclamaţii primite de la consumatori privind agenţia de turism Bel Ami, aparţinând societăţii Alexandra Travel SRL Galaţi. În toate cazurile se reclama faptul că, deşi au achitat contravaloarea pachetelor de servicii turistice solicitate conform contractelor încheiate, acestea nu au fost onorate. Precizăm că suma totală achitată de consumatorii care au formulat reclamaţii este de 16.000 de euro şi 10.000 de lei, serviciile achitate variind de la 75 de euro, avansul plătit pentu un sejur în Bulgaria, la 6.100 de euro, contravaloarea unui sejur în Thailanda. La verificarea făcută s-a constatat că sediul agenţiei de turism este închis, existând un anunţ privitor la incapacitatea de plată a unităţii, în care se mai scrie că turiştii cu rezervări achitate îşi vor putea recupera banii în baza poliţei de insolvenţă prin care este asigurată agenţia. Deoarece administratorul societăţii nu s-a prezentat cu documentele, împiedicând astfel efectuarea controlului, a fost sancţionat cu suma de 10.000 de lei. Totodată s-a solicitat sprijinul Oficiului Registrului Comerţului, al Direcţiei de Finanţe şi al Inspectoratului Judeţean de Poliţie pentru stabilirea statutului juridic actual al societăţii”, a declarat comisarul şef al CJPC Galaţi, Viorica Colgiu.

Cât despre şansele reclamanţilor de a-şi primi banii, acestea sunt extrem de reduse, acest lucru fiind posibil doar dacă societatea intră în lichidare judiciară, a explicat inspectorul Mărioara Gătej. O altă şansă ar fi ca societatea să fi încheiat o poliţă de insolvenţă, acest lucru fiind verificat acum la Ministerul Turismului. Persoanele care vin la sediul agenţiei de turism pentru a afla când îşi pot recupera banii s-au ales deocamdată doar cu scuzele conducerii, menţionate pe un afiş.

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/vacante-turistice-duse-pe-apa-sambetei.html

Posted

Buna ziua,

Din pacate si eu fac parte din clubul celor pacaliti de agentia Bel-Ami.Acum aproximativ 2 saptamani am depus o plangere la Protectia Consumatorului si la firma de asigurari mentionata in contractul cu agentia.De atunci nu am primit nicio informatie.A aflat cineva vreo noutate?In cazul in care cei doi nu vor fi gasiti si nu au polita de asigurare mai exista vreo sansa sa ne recuperam banii?

  • 3 weeks later...
Posted

Prin Agenţia „Happy Travel”, concediu plătit – coşmar garantat

A păţit-o şi spune că ştie că deja este al doilea client care recunoaşte public că a avut probleme cu agenţia de turism „Happy Travel”. Marian Chirian a venit ieri la sediul ziarului ca să îi avertizeze pe gălăţeni: „Am plătit un concediu la Eforie Nord, pentru două familii, iar Happy Travel nu a trimis banii. Am plătit a doua oară, din mână, la mare, iar administratorul Olaru mă duce cu vorba că o să-mi restituie banii. Nu mai văd eu banii mei! Să citească şi alţi gălăţeni şi să nu păţească ce am păţit eu!”, spune gălăţeanul.

Marian Chiriac nu a vrut foarte mult de la vara aceasta: gălăţeanul şi-a dorit un sejur la Eforie Nord, împreună cu prieteni de familie. A mers la agenţie, a plătit suma integrală în avans şi ce a ieşit… i-a mai scos o treime din bani din buzunar. „Pe data de 28 iulie 2010 am fost la sediul agenţiei ˝Happy Travel˝, unde am încheiat un contract de comercializare a pachetului de servicii turistice pentru vila Adrian din Eforie Nord, în valoare de 1.700 lei. Înainte să fac contractul, l-am contactat pe proprietarul vilei Adrian şi am făcut rezervarea telefonică pentru perioada 14-19 august 2010. Cazarea a fost pentru două familii: eu, soţia mea însărcinată în cinci luni şi o fetiţă de doi ani şi jumătate, a doua familie fiind formată din doi adulţi, un copil de trei ani şi unul de 12 ani”, povesteşte gălăţeanul.

1.700 lei cash, în avans – concediul a două familii

Clientul „Happy Travel” şi-a făcut datoria până la capăt: „În ziua încheierii contractului, pe 28 iulie 2010, am plătit cash toată valoarea contractului – 1.700 lei. Pe data de 7 august, proprietarul vilei Adrian m-a sunat şi mi-a spus că rezervarea s-a anulat, deoarece nici pe data respectivă nu primise nimic de la agenţia ˝Happy Travel˝. Conform înţelegerii dintre domnul Adrian Tecuceanu, proprietarul vilei Adrian, şi agenţia Happy Travel plata trebuia făcută în 48 de ore, cel târziu pe data de 30 iulie 2010. Pe 9 august 2010 am fost la agenţia ˝Happy Travel˝ pentru clarificări. Domnul Olaru a spus că vina principală este a mea, deoarece l-am contactat pe proprietarul vilei Adrian şi că motivul neplăţii ţine de regulile agenţiei. În aceeaşi zi, la recomandarea mea, agenţia a făcut rezervare la vila Bucur din Eforie Nord, cu aceeaşi înţelegere de a plăti suma în maxim 48 de ore. Două zile mai târziu, pe 11 august, agenţia nu făcuse nicio plată şi pentru a nu pierde rezervarea, am făcut personal plata avansului pentru vila Bucur”.

Dacă nu la vila Adrian, măcar la Bucur!

Nişte bani au ajuns totuşi la vila Bucur din Eforie, explică Marian: „Din suma totală de 1.700 lei, agenţia ˝Happy Travel˝ a făcut parţial plata, în două tranşe, către vila Bucur, achitând în total 968 lei. Din cauza faptului că nici la finalul sejurului agenţia ˝Happy Travel˝ nu achitase nimic în plus faţă de cei 968 lei mai devreme menţionaţi, am fost nevoit să achit diferenţa contravalorii serviciilor de cazare direct proprietarului vilei Bucur. Luni am fost la agenţia ˝Happy Travel˝, unde domnul Olaru a replicat senin că în ultimele zile a avut contul blocat şi că va face plata către mine, cash, în cursul zilei. De-a lungul evenimentelor menţionate, domnul Olaru a minţit continuu şi nu mai prezintă nicio credibilitate. Ştiu că aceasta nu este prima reclamaţie la adresa ˝Happy Travel˝, iar acesta fiind al doilea articol despre această agenţie, sper ca nici un gălăţean să nu mai fie păcălit de ei”, încheie Marian Chiriac.

De două ori reclamaţi la ziar şi la Protecţia Consumatorului

Este cea de-a doua sesizare la adresa ˝Happy Travel˝, articolul redactat în urma primeia apărând în ziar pe 12 august. Era momentul când Angela Decianu ne povestea experienţa surorii ei, care îşi făcuse rezervare pentru un zbor cu avionul, dar, cu o seară înainte de a pleca, a fost sunată şi informată de către agenţie că zborul se amână. Decisă să înfrunte agenţia în sala de judecată, Angela a refuzat orice dialog cu aceasta. „La Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului mai există doar reclamaţia privind rezervarea de avion neonorată de agenţie. Va avea loc un control, pentru a da curs şi acestei noi reclamaţii”, confirmă Viorica Colgiu, directoarea instituţiei.

„Banii vor fi returnaţi”

Contactat telefonic, administratorul Ion Olaru răspunde calm: „Clientul îşi va primi banii în mână, într-o zi-două. Nu ştiu exact despre ce sumă este vorba. Nu l-a amânat nimeni, doar că acum au loc controalele Finanţelor Publice, iar contul este blocat. Dar omul a fost în concediu şi a beneficiat de rezervare. Nu, nu au mai avut loc situaţii asemănătoare, în care clienţii să nu aibă plata transmisă la timp”.

Mai comod, mai civilizat, mai puţin stresant. Asta promite rezervarea la un hotel, o vilă, o căsuţă aflată departe, la mare, munte sau în altă ţară. Poate că sperăm prea mult...

http://www.viata-libera.ro/articol-Prin_Agentia_%E2%80%9EHappy_Travel%E2%80%9D_concediu_platit_%E2%80%93_cosmar_garantat_2.html

  • 1 year later...
Posted

Păgubiţii de la Bene Travel îşi aşteaptă zadarnic banii. Patronii agenţiei nu au plătit nici măcar vreo amendă

După ce au luat bani în schimbul unor promisiuni deşarte, patronii agenţiei de turism au lichidat afacerea fiind, oficial, în atenţia poliţiei care îi cercetează pentru înşelăciune. Ei nu sunt la prima ispravă de acest gen, în 2010, cu un an înainte de episodul Bene Travel, ei fiind acuzaţi de alte escrocherii sub paravanul agenţiei Happy Travel.

Patru luni au trecut de la momentul în care zeci de clienţi ai firmei de turism Bene Travel din Galaţi au luat cu asalt sediul agenţiei, furioşi că plătiseră diferite sume în euro sau lei pentru a călători în ţări din vestul Europei, precum Italia, Spania sau Franţa.

În schimbul unui loc într-un autocar sau avion, păgubiţii au primit doar o mare păcăleală şi câteva promisiuni fără acoperire. „Am plătit 90 de euro ca să ajung la fiica mea, la Paris, care tocmai născuse gemeni. Trebuia să plece autocarul pe 1 octombrie, sâmbătă, dar ne-a pus atunci telefonic că autocarul e stricat şi că vom pleca marţi. Marţi am stat patru ore cu bagajele aşteptând autocarul, dar degeaba. La câteva zile ne-a promis că ne dau banii, dar aşa a rămas. Nu am mai văzut niciun ban până în ziua de astăzi", susţine Petrica Mitache, (60 ani), una dintre persoanele păgubite.

Într-o situaţie similară se află şi Daniel Grigore (27 ani), un gălăţean care şi-a pierdut locul de muncă din Spania din cauză că autocarul are trebuia să îl ducă în Peninsulă nu a apărut niciodată. „Am făcut rezervare pe 29 septembrie la firma asta şi am plătit 70 de euro ca să plec pe 1 octombrie. M-a sunat patronul şi mi-a spus că îmi pierd slujba de frizer. Am făcut plângere la Protecţia Consumatorului şi apoi la Poliţie. Pe 18 octombrie am primit răspuns prin care patronul firmei era obligat să îmi restituie banii, dar nu am primit nimic, nimic. Am făcut plângere la Poliţie", a afirmat tânărul.

Tepari cu repetiţie

În situaţia lui Daniel Grigore şi a Petricăi Mitache mai sunt alte circa 20 de persoane care au încercat să îşi obţină dreptatea prin plâgeri la Protecţia Consumatorului. Tot ce au putut face comisarii instituţiei a fost să-i dea amenzi uriaşe administratorului.

Iulian şi Ioan Olaru, reprezentanţii agenţiei care între timp şi-a încetat activitatea şi nu mai are niciun punct de lucru, par imuni în faţă celor şapte sancţiuni aplicate de comisarii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului. „S-au aplicat şapte sancţiuni în valoare totală de 57.000 de lei şi nu a fost achitată niciuna dintre ele. Sancţiunile au fost însoţite de dispoziţii de achitare a sumelor datorate faţă de reclamanţi. Am direcţionat toate plângerile către IPJ deoarece este vorba de înşelăciune", a precizat comisarul Mărioara Gătej, din cadrul OJPC Galaţi.

Oficial, soarta firmei condusă de Ioan şi Iulian Olaru, tată şi fiu care în 2010 ajungeau în atenţia publicului prin agenţia Happy Travel cu care vindeau concedii fictive, este acum în mâinile poliţiştilor de la Economic.

„În privinţa plângerilor împotriva agenţiei Bene Travel se fac cercetări de către lucrătorii Serviciului de Investigare Fraude. Cercetările au loc sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi", a menţionat Bogdan Cojocaru, purtător de cuvânt al IPJ Galaţi.

Valoarea prejudiciului produs de firma Bene Travel prin vânzarea de „ţepe" depăşeşte suma de 35.000 de lei.

adevarul.ro

Posted

Patronii de la Bene Travel, acuzaţi că şi-au lăsat clienţii pe drumuri, tocmai în Australia

Pe masa poliţiştilor de la Investigare Fraude se află un dosar gros, care cuprinde nu mai puţin de 37 de plângeri din partea clienţilor ţepuiţi cu bilete de avion. Procurorii au dispus recent începerea urmăririi penale în lipsă împotriva administratorilor agenţie de turism, acuzaţi de înşelăciune.

Vânzarea biletelor de avion pentru diverse destinaţii a fost mană cerească pentru Ioan şi Iulian Olaru, tată şi fiu, administratori ai agenţiei de turism Bene Tarvel din Galaţi. În 2011, cei doi gălăţeni au reuşit să păcălească zeci de persoane cate au vrut să călătorească în străinătate şi dacă de la clienţii care au ales varianta autocarelor au reuşit să scoată în medie 100 de euro de persoană, fără a le pune la dispoziţie mijloace de transport, de la cei care au vrut să zboare cu avionul au adunat mult mai mult.

Nu mai puţin de 37 de persoane s-au adresat poliţiei până la acest moment, acuzându-i pe cei doi că le-au luat banii pentru curse dus întors, unii neapucând să urce în aeronave deoarece nu fuseseră făcute rezervări, în timp ce alţii s-au dus chiar şi până în Australia, pentru a afla, când au vrut să revină în ţară, că nu au loc în avion.

Numai de la aceştia din urmă, Ioan şi Iulian Olaru au reuşit să stoarcă, ilegal, 17.200 de euro, prejudiciul reclamat şi revendicat de cei 37 de petenţi.

Pentru o parte dintre aceştia, prejudiciile au fost deosebit de grave, oamenii ţepuiţi de firma de turism pierzându-şi chiar locurile de muncă în străinătate deoarece nu au putut ajunge la timp.

Ca urmare a reclamaţiilor primite, poliţiştii Serviciului de Investigare Fraude au început urmărirea penală împotriva administratorilor agenţiei de turism sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune. Potrivit investigatorilor care lucrează la caz, cei doi administratori, plecaţi în Italia, nu s-au prezentat la sediul IPJ pentru audieri, motiv pentru care se ia serios în calcul emiterea unor mandate de aducere pe numele lui Ioan şi Iulian Olaru.

adevarul.ro

  • 7 months later...
Posted

Agenţie de turism, ţepuim clienţii din oficiu

Zeci de gălăţeni au rămas fără bani după ce au apelat la o agenţie de turism pentru a-şi procura bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America. Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier. Escrocheria s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, a căror preţ se ridica la câteva mii de lei. Agenţia de turism era condusă de Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, care au refuzat să le mai dea clienţilor banii înapoi, dar în cele mai multe cazuri au refuzat pur şi simplu să le mai răspundă la telefon. Plângerile au început să curgă la Parchet, iar când au tras linie, procurorii au constatat că au fost ţepuite 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei.

Majoritatea clienţilor înşelaţi îşi cer acum banii înapoi, după ce doar un singur gălăţean şi-a mai recuperat până la urmă paguba, dar familia Olaru nu îşi asumă vina pentru cele întâmplate. În declaraţia dată procurorilor, Ioan Olaru a declarat că situaţia creată s-ar datora Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, care le-a blocat conturile, însă motivul a fost demontat imediat de anchetatori, pentru că nimic nu îi împiedica pe administratorii agenţiei de turism să depună banii în alt cont şi nu în cele despre care ştiau că sunt deja blocate. Procurorii au cerut arestarea preventivă a celor doi bărbaţi, dar Judecătoria Galaţi a decis să îi judece în libertate. Parchetul de pe lângă Tribunalul Galaţi a finalizat rechizitoriul în cazul lui Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, trimiţându-i în judecată pentru înşelăciune în formă continuată. Dacă vor fi găsiţi vinovaţi, cei doi riscă să petreacă următorii 12 ani după gratii.

monitoruldegalati.ro

  • 4 months later...
Posted

Trei ani de la ţeapa "Bel Ami! Păgubiţii plâng şi acum după bani

* Patronul agenţiei de turism care în urmă cu trei ani a păgubit zeci de gălăţeni ce apelaseră la serviciile sale pentru vacanţe de vis nu a ajuns nici acum în faţa judecătorilor

A făcut rezervare pentru un concediu la Sulina, într-un hotel, dar s-a trezit şi cu banii pierduţi, şi fără vacanţă. Adrian Săsăran este unul dintre gălăţenii care au luat plasă în vara anului 2010 de la agenţia de turism Bel Ami. Omul, de bună credinţă, susţine că se obişnuise să îşi planifice concediile prin intermediul acestei firme şi că niciodată nu fusese dezamăgit de serviciile oferite. Nu s-a aşteptat ca după trei ani să aibă surpriza neplăcută de a afla că suma achitată avea să ajungă în buzunarele patronului agenţiei şi nicidecum la hotelul din Deltă unde visa să îşi petreacă vacanţa de vară.
„Biletul costa 18 milioane de lei (n.r. 1.800 lei) şi i-am achitat în două tranşe, o parte în martie şi o alta în iunie. Eu eram clientul firmei de trei ani şi nu a fost o problemă să achit în două tranşe. În iulie, înainte să plec în concediu, am sunat ca să verific rezervarea la hotelul din Sulina şi am avut surpriza să aud că ei nu lucrează cu agenţia Bel Ami din Galaţi. Mi-au spus că sunt ţepari şi că nu aveam nicio rezervare. Atunci am mers la agenţie, dar am găsit uşa închisă şi pe geam, lipit un afiş prin care eram îndrumaţi să ne recuperăm banii de la asigurări”, povesteşte Adrian Săsăran.
Omul a făcut imediat sesizare la Protecţia Consumatorului. La fel ca el, alţi 20 de păgubiţi, care plătiseră chiar şi mii de euro pentru vacanţe în străinătate. Cele 21 de reclamaţii aveau să primească un răspuns dezamăgitor pentru că administratorul firmei SC Alexanda Travel SRL, societate în baza căreia funcţiona agenţia Bel Ami, nu a fost de găsit. Dispăruse, potrivit comisarilor de la Protecţia Consumatorilor, cu 10.000 de lei şi 16.000 de euro şi nu a dat curs niciunei invitaţii.
„Reclamaţia dumneavoastră nu s-a putut soluţiona favorabil deoarece administratorul SC Alexanda Travel SRL nu a dat curs invitaţiilor instituţiei noastre, iar sediul social al firmei este închis. În lipsa administratorului s-au aplicat sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege”, este menţionat în răspunsul celor de la Protecţia Consumatorilor cuprins în adresa primită de Adrian Săsăran sub nr. 16385 din 20 iulie 2010. Potrivit instituţiei citate, administratorul agenţiei de turism a fost sancţionat cu 10.000 de lei, fapt care nu-i încălzeşte cu mai nimic pe păgubiţii care nu şi-au putut recupera banii pierduţi.
„Nu mi-am recuperat nici acum bani cheltuiţi atunci. Dosarul este la poliţie şi cine ştie cât o să mai dureze până ne vom primi banii, dacă ni-i vom primi”, conchide gălăţeanul păgubit.

Trei ani de anchetă

Dosarul este instrumentat de serviciul de Investigare a Fraudelor. Ofiţerii de la Economic au trebuit astfel să audieze păgubiţii şi să facă demersuri pentru găsirea administratorului.
„Ofiţerii Serviciului de Investigare a Fraudelor au înaintat recent cauza la parchet cu propunere de trimitere în judecată, dar dosarul, care are ca obiect infracţiunea de înşelăciune, a fost restituit pentru completarea cercetărilor”, ne-a declarat cms.Cristina Tatulici, purtătorul de cuvânt al IPJ Galaţi.
Ţepele prin intermediul agenţiilor de turism sunt o modă la Galaţi, unde în ultimii ani mai multe asemenea firme au lăsat cu buza umflată clienţi care aleseseră aceste căi pentru a-şi rezerva fie bilete de avion, fie vacanţe. Pe lângă Bel Ami, agenţii precum Happy Travel sau Bene Travel, ambele fiind administrate de aceeaşi persoană, şi-au închis brusc porţile după ce nu au onorat o serie de rezervări plătite, fireşte, în avans.

viata-libera.ro
 

  • 1 month later...
Posted

Începe procesul administratorilor agenţiei de turism Bene Travel
Tribunalul Galaţi urmează să decidă soarta administratorilor agenţiei de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi, după ce zeci de gălăţeni au rămas fără bani pentru că au făcut greşeala de a apela la agenţia de turism ca să-şi procure bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America.

Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier. Escrocheria s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, al căror preţ se ridica la câteva mii de lei.

Agenţia de turism era condusă de Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, care au refuzat să le mai dea clienţilor banii înapoi, dar în cele mai multe cazuri au refuzat pur şi simplu să le mai răspundă la telefon. Plângerile au început să curgă la Parchet, iar când au tras linie, procurorii au constatat că au fost înşelate 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei.

Judecaţi în libertate
Majoritatea clienţilor înşelaţi îşi cer acum banii înapoi, dar rămâne de văzut dacă acest lucru mai este posibil după ce doar un singur gălăţean şi-a mai recuperat până la urmă paguba.
Familia Olaru nu îşi asumă vina pentru cele întâmplate. În declaraţia dată procurorilor, Ioan Olaru a declarat că situaţia creată s-ar datora Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, care le-a blocat conturile, însă motivul a fost demontat imediat de anchetatori, pentru că nimic nu îi împiedica pe administratorii agenţiei de turism să depună banii în alt cont şi nu în cele despre care ştiau că sunt deja blocate.
Procurorii au cerut arestarea preventivă a celor doi bărbaţi, dar Judecătoria Galaţi a decis să îi judece în libertate pentru înşelăciune în formă continuată, iar dacă vor fi găsiţi vinovaţi, Ioan şi Ciprian Iulian Olaru riscă să petreacă următorii 12 ani după gratii.
  • 3 weeks later...
Posted

Obligaţi să acopere un prejudiciu de 20.000 de euro înainte de pronunţarea sentinţei

Tribunalul Galaţi va decide soarta administratorilor agenţiei de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi, după ce respectivii le vor restitui păgubiţilor toţi banii.
Zeci de gălăţeni au rămas fără bani pentru că au făcut greşeala de a apela la agenţia de turism ca să-şi procure bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America. Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier. „Afacerea” s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, a căror preţ se ridica la câteva mii de lei. Agenţia de turism era condusă de Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, care au refuzat să le mai dea clienţilor banii înapoi, dar în cele mai multe cazuri au refuzat pur şi simplu să le mai răspundă la telefon. În urma plângerilor depuse la Parchet, procurorii au constatat că au fost înşelate 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei.
Nu se consideră vinovaţi
Majoritatea clienţilor înşelaţi şi-au cerut banii înapoi, dar rămâne de văzut dacă acest lucru mai este posibil pentru că doar un singur gălăţean şi-a mai recuperat până acum paguba. Familia Olaru nu îşi asumă vina pentru cele întâmplate. În declaraţia dată procurorilor, Ioan Olaru a declarat că situaţia creată s-ar datora Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, care le-a blocat conturile, însă motivul a fost demontat de anchetatori, pentru că nimic nu îi împiedica pe administratorii agenţiei de turism să depună banii în alt cont şi nu în cele despre care ştiau că sunt deja blocate. Deşi procurorii au cerut arestarea preventivă a celor doi bărbaţi, Judecătoria Galaţi a decis să îi judece în libertate pentru înşelăciune în formă continuată. Ioan şi Ciprian Iulian Olaru au la dispoziţie aproape o lună de zile să restituie oamenilor circa 20.000 de euro înainte ca judecătorii să se pronunţe în cazul lor, aceştia riscând până la 12 ani după gratii dacă vor fi  găsiţi vinovaţi.
  • 2 months later...
Posted

A scăpat de închisoare deşi a ţepuit mai mulţi turişti

Judecătoria Galaţi l-a condamnat la trei luni de închisoare, dar cu suspendare, pentru înşelăciune în formă continuată, pe Ciprian Iulian Olaru, administrator al SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi, după ce trei gălăţeni care apelaseră la agenţia sa de turism nu au plecat în voiajele dorite, dar nici nu au mai primit banii înapoi. Judecătorii l-au obligat pe administratorul agenţiei de turism să restituie şi peste 2.000 de euro, reprezentând sumele de bani plătite de clienţii săi în schimbul voiajelor în care nu au mai plecat. De amintit este că Tribunalul Galaţi urmează, la rândul său, să se pronunţe într-un alt dosar, ce îi are ca protagonişti pe Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, după ce zeci de gălăţeni au rămas fără bani pentru că au făcut greşeala de a apela la agenţia de turism ca să-şi procure bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America. Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier.
Obligat să restituie banii
Escrocheria s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, al căror preţ se ridica la câteva mii de lei.  Procurorii au constatat că au fost înşelate 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei. Familia Olaru nu şi-a asumat vina într-o primă fază  pentru cele întâmplate. În declaraţia dată procurorilor, Ioan Olaru a declarat că situaţia creată s-ar datora Direcţiei Generale a Finanţelor Publice. Procurorii au cerut arestarea preventivă a celor doi bărbaţi, dar Judecătoria Galaţi a decis să îi judece în libertate pentru înşelăciune în formă continuată, iar la ultimul termen de judecată magistraţii le-au acordat timp pentru a restitui banii clienţilor, gest ce va cântări destul de greu la pronunţarea sentinţei şi în acest caz de înşelăciune.
  • 1 month later...
Posted

Gălăţeni ţepuiţi de agenţia de turism

* Potrivit comisarilor Protecţiei Consumatorilor, SC Delfios Travel SRL încasase bani pentru vacanţe la Paris, dar nu făcuse nicio rezervare * Din fericire, cele şapte persoane au verificat în capitala Franţei şi au constatat că fuseseră înşelate, sesizând CJPC

Înainte de a pleca în vacanţă printr-o agenţie de turism, e bine să aflaţi ce drepturi aveţi. Cea mai mare greşeală a turiştilor este că pleacă doar cu voucherul, neştiind că trebuie să încheie şi un contract cu agenţia. În cele ce urmează, aflaţi păţania unor gălăţeni care, din fericire, au verificat în timp util dacă rezervările aferente vacanţei lor de vis la Paris fuseseră făcute.

Amendă de 5.000 de lei şi suspendarea activităţii

Acum câteva zile, comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi au amendat cu 5.000 de lei o firmă de turism din Galaţi care nu deţinea licenţă, dar care, totuşi, încasa bani de la oameni. Firmei i-a fost suspendată temporar şi activitatea până la obţinerea licenţei. Mai multe persoane au sesizat CJPC când au aflat că SC Delfios Travel SRL, care trebuia să le asigure locurile de cazare în Paris, nici măcar nu făcuse rezervarea, cu toate că ei achitaseră peste 2.000 de euro. Ca măsură de prevenţie, au sunat să afle dacă îi aşteaptă cineva în Paris, luni, pe 5 august. Ei şi-au primit banii înapoi, dar puteau plăti mai scump greşeala că şi-au acontat sejurul doar în baza unei chitanţe, şi nu printr-un contract semnat de agenţie şi prin voucher.

Firma, gata să ne ofere şi nouă un sejur

Că oamenii au fost de-a dreptul furioşi când au aflat că vacanţa le este distrusă, ne-a confirmat şi patroana firmei, Eliza Tomescu. "Rezervarea a fost anulată pentru că nu mi-au achitat toţi banii la timp", susţine aceasta. "Când am trimis pe cineva la agenţie să le dea cei 2.170 de euro, eu nefiind în localitate, oamenii i-au smuls pur şi simplu de la el, fără să mai semneze ordinul de plată, fără nimic", ne-a povestit patroana.
Aceasta susţine că firma şi-a sistat activitatea, aşa cum i-a impus şi Protecţia Consumatorului, până la obţinerea licenţei. Totuşi, noi am sunat la firmă şi ca simpli turişti, iar aceeaşi doamnă ne-a întrebat: "Ce anume doriţi, un sejur?" De altfel, acum o săptămână, un operator de turism din Constanţa a semnalat la CJPC Galaţi că Delfios Travel nu achitase nicio sumă aferentă rezervării făcute pentru două familii de gălăţeni. Reprezentanţii firmei au explicat comisarilor că cei doi clienţi s-ar fi răzgândit şi că ar fi primit banii înapoi, chestiune care, cel puţin deocamdată, nu a putut fi verificată.

Contractul e sfânt

Ca să nu păţiţi ca aceşti gălăţeni, ne-am interesat ce e indicat să faceţi. Înainte de toate, trebuie să aveţi informaţii complete, în scris, despre sejur: ruta, mijlocul de transport, durată, cazare, masă, regimul paşapoartelor şi al vizelor, asigurări de sănătate, avans, termen pentru achitarea restului de bani, numărul minim de persoane pentru realizarea programului, data limită pentru informare în caz de anulare a călătoriei. „Nu semnaţi contractul dacă nu există o asumare clară a obligaţiilor ce revin agentului de turism. Asigurări verbale de genul «vedem cum rezolvăm, dacă va fi cazul» nu vă vor ajuta”, atenţionează comisar-şef adjunct ing. Carmen Tudor. Contractul intră în vigoare când primiţi confirmarea scrisă a rezervării, în cel mult 60 de zile calendaristice de la semnarea bonului de comandă. Preţurile din contracte pot fi modificate doar când se prevede acest lucru şi numai dacă variază costurile de transport sau cursurile de schimb valutar. Însă preţurile nu pot fi majorate în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării. În caz de modificare a contractului îl puteţi rezilia, fără penalităţi.

Ce faceţi în caz de nereguli?

Dacă sunteţi nemulţumit de servicii, sesizaţi în scris, atât agenţia de turism, cât şi hotelul sau restaurantul. Dacă cererea nu e soluţionată sau e soluţionată parţial, depuneţi la sediul agenţiei, după încheierea călătoriei, o reclamaţie, în termenul prevăzut în contract. Nu în ultimul rând, puteţi să faceţi plângere la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

A restituit banii turiştilor ţepuiţi, dar nu a scăpat de pedeapsă

Judecătoria Galaţi l-a condamnat recent la trei luni de închisoare cu suspendare pentru înşelăciune în formă continuată pe Ciprian Iulian Olaru, administrator al SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi.

Trei gălăţeni care apelaseră la agenţia sa de turism nu au mai plecat în voiajele dorite, dar nici nu au mai primit banii înapoi. Judecătorii l-au obligat pe administratorul agenţiei de turism să restituie şi peste 2.000 de euro, reprezentând sumele de bani plătite de clienţii săi în schimbul voiajelor neefectuate. Abia după ce dosarul a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel, Ciprian Iulian Olaru a restituit banii păgubiţilor, acesta fiind motivul pentru care instanţa nu a majorat pedeapsa aplicată iniţial.

De amintit este că  Judecătoria Galaţi i-a condamnat pe Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, la câte trei ani de închisoare, dar cu suspendarea executării, tot pentru înşelăciune în formă continuată. Cei doi au ajuns în atenţia poliţiştilor după ce zeci de gălăţeni au rămas fără bani pentru că au făcut greşeala de a apela la agenţia acestora de turism ca să-şi procure bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America. Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier.

Escrocherie la indigo

Escrocheria s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, al căror preţ se ridica la câteva mii de lei. Procurorii au constatat că au fost înşelate 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei. Familia Olaru nu şi-a asumat vina pentru cele întâmplate. În declaraţia dată procurorilor, Ioan Olaru a declarat că situaţia creată s-ar datora Direcţiei Generale a Finanţelor Publice. Procurorii au cerut arestarea preventivă a celor doi bărbaţi, dar Judecătoria Galaţi a decis să îi judece în libertate, iar la ultimul termen de judecată magistraţii le-au acordat timp pentru a restitui banii clienţilor, lucru care nu s-a întâmplat până acum. În final, instanţa i-a obligat să restituie sumele amintite anterior gălăţenilor ţepuiţi, dar rămâne de văzut dacă şi în acest caz vor face acelaşi lucru, ţinând cont că paguba este destul de substanţială.

monitoruldegalati.ro

  • 3 months later...
Posted

Condamnări definitive în cazul administratorilor unei firme de turism care îşi ţepuia clienţii

După ce Judecătoria Galaţi i-a condamnat pe Ioan Olaru şi Ciprian Iulian Olaru, tată şi fiu, la câte trei ani de închisoare, dar cu suspendarea executării, pentru înşelăciune în formă continuată, Curtea de Apel Galaţi a decis recent să menţină pedepsele aplicate iniţial.

Cei doi au ajuns în atenţia poliţiştilor după ce zeci de gălăţeni au rămas fără bani pentru că au făcut greşeala de a apela la agenţia acestora de turism ca să-şi procure bilete de avion sau de autocar pentru călătorii turistice în Europa şi America. Agenţia de turism SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi le lua banii oamenilor, iar apoi îi anunţa că au apărut diverse probleme la companiile aeriene sau la cele de transport rutier.

Judecătorii l-au obligat pe administratorul agenţiei de turism să restituie şi peste 2.000 de euro, reprezentând sumele de bani plătite de clienţii săi în schimbul voiajelor neefectuate.

Radiată de la Registrul Comerţului

Abia după ce dosarul a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel, Ciprian Iulian Olaru a restituit banii păgubiţilor, acesta fiind motivul pentru care instanţa nu a majorat pedeapsa aplicată iniţial. Escrocheria s-a derulat în perioada octombrie 2010 - septembrie 2011, iar oamenii au fost puşi în situaţii extrem de dificile. Au fost şi cazuri când biletele de avion erau valabile doar la dus, pentru ca la întoarcere călătorii să constate că trebuie să plătească din propriul buzunar biletele, al căror preţ se ridica la câteva mii de lei. Procurorii au constatat că au fost înşelate 41 de persoane, prejudiciul fiind de 8.924 de euro şi 28.208 lei. În final, instanţa i-a obligat să restituie sumele amintite anterior gălăţenilor ţepuiţi. În paralel, Tribunalul Galaţi a decis radierea de la Registrul Comerţului a firmei SC Bene Travel 2010 SRL Galaţi după ce creditorii au cerut şi obţinut falimentul agenţiei de turism.

monitoruldegalati.ro

  • 6 months later...
Posted

Oferte turistice înşelătoare pentru Paris
(...)

Mai multe persoane au sesizat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi când au aflat că operatorul turistic care trebuia să le asigure locurile de cazare în Paris nici măcar nu făcuse rezervarea, cu toate că ei achitaseră peste 2.000 de euro. La controlul efectuat s-a constatat că agenţia de turism, deşi nu deţinea licenţă, încasa bani, efectuând rezervări pentru diferite sejururi.

Reclamanţii şi-au primit banii înapoi, ANPC atrăgând însă atenţia că aceştia puteau plăti mai scump greşeala de a-şi fi acontat sejurul doar în baza unei chitanţe, fără a primi un contract semnat de agenţie şi un voucher. Agenţiei i-a fost suspendată temporar activitatea până la obţinerea licenţei, fiind sancţionată şi cu amendă contravenţională.

(...)

mediafax.ro

  • 1 year later...
Posted

O altă agenţie de turism pică testul seriozităţii. Gălăţeni înşelaţi cu vouchere inexistente

* Mai multe familii din Galaţi acuză o agenţie de turism că le-a încasat banii fără a plăti rezervările la un hotel de lux din Grecia * Patroana firmei susţine că i-au fost blocate conturile

Trei familii de gălăţeni au fost la mai puţin de un pas de a-şi vedea năruite planurile de vacanţă, după ce şi-au făcut rezervare în Grecia pentru o perioadă de şapte zile. Nu se aşteptau ca cei peste 1.400 de euro, cât a plătit fiecare familie, să fie pierduţi, din moment ce agenţia la care au apelat pentru planificarea concediului era una pe mâna căreia merseseră şi în alţi ani, fără probleme. Cu toate acestea, cu câteva zile înainte de a se urca în maşină şi a pleca spre destinaţie, oamenii au aflat cu stupoare că banii achitaţi pentru vouchere nu ajunseseră la hotelul unde ar fi urmat să se cazeze.

"Trebuia să fim în Zakyntos în perioada 2-8 august şi făcusem rezervările cu o lună şi jumătate înainte, la agenţia Pro Vacances. Când am mers să luăm voucherele, ni s-a spus că nu sunt. Patroana ne-a spus că nu ştie ce se întâmplă, că nu au venit. Am luat numărul de la hotelul din Grecia şi când am sunat acolo ni s-a spus că erau făcute rezervările pe numele noastre, dar că nu fusese făcută plata. Am mers din nou la agenţie, unde directoarea a început să plângă, să se scuze, că are conturile blocate şi nu a putut face plăţile şi că o să ne dea banii. Până acum nu i-am văzut. Între timp, am plătit alţi bani şi am mers totuşi în vacanţă, dar 1.426 de euro i-am pierdut, deocamdată. Bine măcar că am aflat înainte şi nu ne-am dus până în Grecia, cu maşinile şi copiii după noi, ca să fim puşi în faţa faptului împlinit”, ne-a relatat Andreea Anghel, una dintre păgubite. Femeia susţine că în zilele ce vor urma va merge să depună o sesizare la Protecţia Consumatorului şi la Poliţie, cu atât mai mult cu cât deocamdată nu a văzut nici un cent din banii plătiţi pe voucher. Asta în ciuda faptului că directoare agenţiei i-a trimis chiar şi un e-mail prin care cere clemenţă şi promite că va face cumva să le dea banii înapoi celor trei familii, respectiv 3.075 de euro.

"O să fac CAR să plătesc!"

Contactată telefonic de noi, Dana Vasiliu, directoarea agenţiei Pro Vacances, ne-a rugat printre lacrimi să o înţelegem că are dificultăţi financiare şi a reiterat promisiunea că le va da oamenilor banii înapoi. Mai mult, a lăsat să se înţeleagă că au fost şi alte cazuri de clienţi ai agenţiei sale care au plătit concedii fără a beneficia de acestea. "Vă rog să mă înţelegeţi, nu am vrut să fac rău, dar mi-au fost blocate conturile. Am mai avut şi alte cazuri, am plătit datoriile mai mari şi acum o să le plătesc şi lor. O să fac un CAR, văd eu cum fac rost de bani şi le dau!", ne-a declarat vineri Dana Vasiliu.

Ţepe cu repetiţie

Achitarea datoriilor, ce-i drept, pe ultima sută de metri, i-a scutit pe alţi doi administratori de agenţii cu probleme de pedepse mai aspre. În urmă cu mai bine de un an, Ioan şi Iulian Olaru au fost condamnaţi la câte trei ani de închisoare cu suspendare pentru înşelăciune, după ce nu mai puţin de 41 de gălăţeni i-au acuzat că le-au luat bani pentru concedii sau drumuri care nu au fost, în realitate, niciodată achitate. Oamenii care au apelat la agenţia SC Bene Travel 2010 SRL s-au trezit fără bani şi fără servicii onorate, valoarea totală a pagubelor însumate de procurori ridicându-se la aproape 10.000 de euro. Banii au fost daţi înapoi abia când dosarul a ajuns la Curtea de Apel. De remarcat este faptul că Iulian Olaru, în calitate de administrator al SC Happy Travel SRL (agenţie de turism predecesoare a SC Bene Travel) a mai fost condamnat la trei luni închisoare, tot pentru înşelăciune, în contul "firmei-mamă".

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Ţepele cu vouchere de vacanţă sunt anchetate de autorităţi. Păgubiţii cer banii pe căi legale

  • Protecţia Consumatorului a deschis anchete în cazul fiecăreia dintre cele cinci sesizări care o reclamă pe patroana agenţiei Pro Vacances de promisiuni neonorate

Numărul gălăţenilor care se plâng de faptul că planurile de vacanţă le-au fost ruinate de o agenţie de turism, care le-a luat banii fără a le acorda voucherele promise, este, în momentul de faţă, de cinci. Atâtea sesizări privind plata sumelor, deloc mici, au ajuns pe masa comisarilor de la Protecţia Consumatorului în luna august, după ce păgubiţii s-au văzut nevoiţi fie să renunţe de tot la concedii, fie să plătească alţi bani ca să-şi salveze vacanţele şi asta pe ultima sută de metri.
"La momentul actual, comisarii noştri au în lucru cinci sesizări privind agenţia de turism Pro Vacances, prin care se reclamă faptul că au fost achitate sume de bani şi nu au fost predate voucherele aferente. La acestea se mai adaugă o sesizare, care vizează aceeaşi firmă, dar prin care se reclamă condiţiile la un hotel de pe litoral  şi care a fost direcţionată către autorităţile competente de la Constanţa", a precizat Carmen Tudor, comisar şef al CJPC Galaţi.

300 de euro din 3.000

Este suma pe care trei familii care trebuiau să plece la începutul lunii august în Zakyntos, al căror caz vi l-am prezentat într-una din ediţiile trecute ale "Vieţii libere", au primit-o de la patroana agenţiei. Oamenii au plătit în total 3.075 de euro pentru un sejur de vis, dar când au mers să îşi ia voucherele au descoperit că locurile la hotel  nu fuseseră plătite şi că patroana susţinea că nu dispune de lichidităţi pentru că îi fuseseră blocate conturile.
"A trecut o lună de zile de atunci şi abia am primit 300 de euro din suma totală, adică 100 de euro de familie. Noi am făcut plângere la Protecţia Consumatorului, dar am înţeles că va fi de durată. Şi de la Secţia 2 Poliţie, unde am mers, ni s-a spus că trebuie întâi să se soluţioneze de CJPC şi apoi vor putea ei să facă ceva", ne-a spus ieri, 31 august, Andreea Anghel, una dintre gălăţencele păcălite.
Clienţii firmei care au luat plasă cu concediul în această vară cred că sunt şanse mici să îşi recupereze banii, deşi fiecare a primit câte o declaraţie de la patroana agenţiei, un soi de angajament de plată, prin care aceasta îşi cere scuze şi promite că va da banii înapoi, fără a da însă şi vreo dată certă.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.