Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vega şi Arcada lucrează la calea ferată Câmpina - Predeal

CFR SA a atribuit, săptămâna trecută, unor consorţii formate din firme româneşti, două contracte în valoare cumulată de circa 61 milioane euro pentru construcţia de poduri şi reabilitarea podeţelor de beton pe secţiunea de cale ferată Câmpina - Predeal.

Asocierea firmelor Arcada Company - Vega '93 - Construcţii Feroviare a primit, în urma unei licitaţii internaţionale deschise, contractul de construcţie a podurilor, în valoare de 38,77 milioane de euro. Al doilea contract, pentru reabilitarea podeţelor, a fost atribuit consorţiului Arcada Company - Construcţii Feroviare, pentru 21,96 milioane de euro. Ambele lucrări sunt finanţate de Comisia Europeană şi Guvern, termenul de execuţie fiind de 28 luni.

Firma gălăţeană Vega 93 este controlată de omul de afaceri Corneliu Istrate, a cărui participaţie se ridică la 62%, şi alte persoane fizice. Arcada Company Galaţi este deţinută de Mantu Spriru şi Huma Mihai, fiecare deţinând o participaţie de 44%. Construcţii Feroviare are sediul în Oneşti şi este condusă de fraţii Emil şi Ion Drăgan.

  • 4 months later...
Posted

Un drum construit de Arcada s-a surpat

Drumul surpat de la Dealu Mare a fost abandonat de autoritati. Dupa mai bine de zece luni de la rupere, acesta a ramas in aceeasi stare. Compania de drumuri nationale nu a face nimic pentru refacerea portiunii, iar soferii trebuie sa faca fata variantei vechi plina de denivelari. Varianta noua de la Dealu Mare s-a surpat inca din vara anului trecut, inainte de a fi data in folosinta, iar de atunci drumarii cauta solutii. Una dintre ele este construirea unui viaduct, insa deocamdata oficialii de la drumuri nu stiu nimic.

Drumul de la Dealu Mare a fost construit de Arcadia Company din Galati, care are inca lucrarea pe inventar. Normal, firma, care a mai executat si la Stauceni o lucrare de circa un milion de euro care a inceput sa se prabuseasca la doua saptamini dupa receptie, ar trebui sa suporte costurile reparatiei. Se pare insa ca Directia Regionala de Drumuri si Poduri de la Iasi va fi cea care va finanta noua solutie tehnica de refacere a drumului. Toate acestea se intimpla dupa ce in luna octombrie a anuui trecut se promitea ca in noiembrie incep consolidarile. Pina la inceperea lucrarilor, soferii folosesc drumul vechi, afectat si el de alunecarile de teren.

http://www.botosaninews.ro/articol.php?a=20034

  • 2 months later...
Posted

MT a semnat un contract de 38,7 mil. euro pentru infrastructura afectata de inundatii in Vrancea

Ministerul Transporturilor (MT) a semnat contract de 38,7 mil. euro (fara TVA) pentru reconstructia infrastructurii dupa inundatiile din iulie si august 2005 din Vrancea, lucrari care vor fi efectuate de consortiul Vega a93 si Arcada Company Galati, a anuntat ministerul. Contractul, cu o valoare totala de 38.733.981,44 euro, (fara TVA), este cofinantat de Comisia Europeana prin Facilitatea ex-ISPA cu suma de 32.923.884,22 euro si de catre Guvernul Romaniei prin bugetul de stat. Principalul obiectiv al contractului de lucrari este redarea circulatiei, in conformitate cu conditiile standard actuale, a drumurilor nationale DN 2L (intre localitatile Racoasa si Lepsa) si DN 2M (de-a lungul raului Milcov, intre Focsani si Nereju) prin reabilitarea unor importante sectoare de drum si consolidarea, modernizarea sau reconstruirea a 22 poduri si 10 podete distruse de inundatii. Astfel, constructorul va efectua pe cele doua drumuri lucrari care includ reconstructia rambleurilor si a canalelor de scurgere, reconstructia semnalizarii, reconstructia structurilor podurilor, podetelor si a sistemelor de evacuare a apelor. Contractul de lucrari a fost atribuit prin licitatie deschisa consortiului format din Vega a93 si Arcada Company Galati. Beneficiarul final este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, iar durata acestui contract este de 24 luni de la data inceperii lucrarilor.

http://www.bloombiz.ro/finante/mt-a-sem ... in-vrancea

  • 1 year later...
Posted

Arcada Company şi-a dublat profitul în 2009

Primii 10 constructori cu capital românesc au înregistrat anul trecut câştiguri brute de 213 mil. euro, nivel similar cu cel din 2009, chiar dacă piaţa construcţiilor s-a contractat cu 17% în aceeaşi perioadă. Topul este condus de constructorii specializaţi în lucrări de infrastructură care au fost implicaţi în principal în reabilitarea de drumuri naţionale şi străzi din principalele oraşe din ţară.

Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu din Bacău, care deţine companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, a obţinut anul trecut un profit brut cumulat de 101,4 mil. euro cu cele două businessuri, în creştere cu 10% faţă de anul precedent, deşi anul trecut a fost primul an de criză pentru piaţa construcţiilor din 2000 încoace. Cele două companii din Bacău au câştigat în ultimii trei ani contracte pe bandă rulantă de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în principal pentru reabilitarea de drumuri naţionale.

Spedition UMB şi Tehnostrade se află pe primele două locuri în topul celor mai profitabile companii de construcţii din România în 2009, urmate de Romstrade din Giurgiu, companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, cu un profit brut de 37,8 mil. euro. Şi Romstrade are contracte de reabilitare de drumuri naţionale, cel mai important fiind modernizarea DN 67C (Bengeşti-Sebeş), denumit Transalpina, cel mai înalt drum din România, ajungând şi la 2.145 de metri. Contractul a fost semnat în 2008, iar lungimea totală a drumului este de 148 km, valoarea lucrărilor ridicându-se la circa 385 mil. euro.

O creştere puternică a profitului brut din 2009 a fost înregistrată şi de Arcada Company din Galaţi, care a ajuns la 15,6 mil. euro, dublu faţă de anul precedent. Arcada Company s-a specializat în ultimii ani în lucrări de reabilitare a căii ferate şi construcţii de poduri. Compania din Galaţi a cumpărat în 2007 pachetul majoritar al Institutului de Studii şi Proiectări Căi Ferate din Bucureşti (ISPCF) şi ulterior şi-a extins activitatea în acest sector. Arcada Company a construit podul feroviar din Băneasa, situat peste DN1 şi a reabilitat un segment din calea ferată Bucureşti-Băneasa-Fundulea.

http://www.zf.ro/companii/cum-au-trecut-prin-criza-antreprenorii-romani-din-constructii-umbrarescu-a-castigat-100-de-milioane-de-euro-cu-doua-firme-6619136

post-2782-018535000 1279580207_thumb.jpg

arcada.jpg

  • 4 weeks later...
Posted

Vega şi Arcada au terminat podurile de pe DN 2 M

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a inaugurat, vineri, podurile de pe DN 2M Focşani-Odobeşti-Andreiaşu de Jos, distruse în urma inundaţiilor din 2005 şi reconstruite în urma unei investiţii de aproximativ 40 de milioane de euro, din care peste 32 de milioane de euro finanţare europeană. Podurile au fost construite de companiile Vega 93 şi Arcada Company din Galaţi, fiind reconstruite 16 poduri şi doar unul reabilitat. Lucrările de reconstrucţie a infrastructurii afectate de inundaţiile din iulie-august 2005 au beneficiat de finanţare ISPA. Valoarea finanţării europene s-a ridicat la 32,9 milioane de euro, iar cofinanţarea României a fost de 5,8 milioane de euro.

Posted

Se reface terasamentul căii ferate Tecuci - Iaşi

Administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA, a atribuit unor consorţii conduse de firma Swietelsky Construcţii Feroviare două contracte, cu o valoare totală de 8,94 milioane de lei, fără TVA, pentru refacerea terasamentului pe o porţiune de 400 de metri din linia de cale ferată Tecuci-Iaşi şi un alt tronson din linia Ploieşti-Vicşani.

Pentru refacerea terasamentului liniei Tecuci-Iaşi, Swietelsky Construcţii Feroviare va lucra în consorţiu cu firma Arcada Company din Galaţi, valoarea contractului fiind de 3,62 milioane de lei, fără TVA. Lucrările se vor desfăşura pe o perioadă de 195 de zile şi sunt finanţate de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Criteriul de atribuire a ţinut cont în proporţie de 65% de preţ, 25% de programul calităţii şi 10% de durata de execuţie. Compania câştigătoare poate subcontracta lucrări de 411.000 de lei.

Swietelsky Construcţii Feroviare face parte din grupul austriac Swietelsky, specializat în construcţii feroviare, rutiere şi civile. Subsidiara din România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 113,07 milioane de lei şi 193 de angajaţi.

  • 1 month later...
Posted

Arcada reabilitează podul de la Cernavodă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit firmei de construcţii industriale Arcada Company un contract privind reabilitarea podului de la Cernavodă, lucrări în valoare de 9,48 milioane euro fără TVA. Lucrările atribuite firmei Arcada fac parte dintr-un pachet de trei contracte care vizează reabilitarea şi consolidarea podului şi viaductelor de peste canalul navigabil Cernavodă (zona Dobrogea), DN 22C km 1+978. Lucrările vor consta în restaurarea podului pe o lungime de 566 de metri, înlocuirea unor viaducte, consolidarea de rigle, înlocuirea tablierelor din beton precum şi amplasarea unor sisteme rutiere.

Fondurile vor fi alocate în proporţie de 57% de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, iar restul de către Guvern.

Arcada Company SA Galaţi este specializată în construcţii de căi ferate, drumuri, poduri, consolidări terasamente, constructii civile, social-culturale şi industriale. Firma este controlată de două persoane fizice, Spiru Mantu şi Mihai Humă, fiecare cu 44% din acţiuni.

  • 3 weeks later...
Posted

Arcada repară terasamentele distruse de inundaţii

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA, prin Sucursala Regională CF Iaşi a atribuit, în urma procedurii deachiziţie prin negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, contractul de lucrări pentru „Reparaţia terasamentului pentru înlăturarea efectelor produse de calamităţile naturale pe secţia feroviară Ploieşti - Vicşani, între statiile Suceava Nord - Dorneşti” (proiectare şi execuţie). Contractul de proiectare şi execuţie lucrări a fost atribuit asocierii SC Arcada Company SA Galaţi (32%), SC Swietelsky Constructii Feroviare (30%), Compania Construcţii Feroviare SA Câmpulung Moldovenesc (30%) şi SC ISPCF SA (8%). Oferta acestora a fost desemnată câştigătoare, cu preţul de 8.771.915 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Termenul limită de finalizare a lucrărilor este de 11.11.2010.

http://www.amosnews.ro/A_fost_atribuit_contractul_pentru_lucrarile_pe_sectia_feroviara_Ploiesti_Vicsa-29-53637

  • 4 weeks later...
Posted

Reparaţia liniei feroviare Suceava-Dorneşti a fost finalizată, circulaţia trenurilor se reia joi

CFR SA va recepţiona miercuri lucrările de reparaţii la terasamentul căii ferate Suceava-Dorneşti, afectat de inundaţiile din iunie, iar circulaţia trenurilor pe linia Iaşi - Suceava - Dorneşti - Putna va fi reluată joi. Lucrările au fost efectuate de consorţiul Arcada Company Galaţi / Swietelsky Constructii Feroviare / Compania Construcţii Feroviare Câmpulung Moldovenesc / ISPCF, valoarea totală a lucrărilor fiind de 8,77 milioane de lei, fără TVA, finanţare asigurată de la bugetul de stat. "Primul tren care va parcurge această distanţă este P 5601 care, începând de joi, va circula pe relaţia Putna - Iaşi, cu plecare din staţia Suceava Nord la ora 8.42", se arată într-un comunicat al CFR SA, remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX.

  • 1 month later...
Posted

Podul de la Cernavodă se închide duminică, pentru un an

Podul de la Cernavoda, care traverseaza ecluza canalului Dunare - Marea Neagra, reprezinta un pericol pentru soferi. Structura de rezistenta a contructiei este slabita asa ca, de duminica noapte, se va inchide circulatia pentru un an.

Asta inseamna ca toata vara lui 2011 trebuie sa circulam pe rute ocolitoare. Pentru soferii care transporta marfuri e cel mai rau. Pot alege drumul vechi spre mare, adica DN 2 Bucuresti - Urziceni, apoi DN 2A Urziceni - Constanta. O alta varianta este autostrada Soarelui pana la Drajna, dupa care se trece pe drumurile nationale.

Pentru soferii de autoturisme, politistii de la Rutiera au pregatit un alt traseu. Vor merge pe autostrada Soarelui pana la Cernavoda, dupa care vor fi deviati pe Drumul judetean 223C, prin Cernavoda si vor iesi in localitatea Stefan cel Mare.

Cu alte cuvinte, fie va inarmati cu rabdare, fie luati trenul si faceti o jumatate de zi, fie circulati in coloana de la Cernavoda pana la Constanta.

http://stirileprotv.ro/stiri/social/podul-de-la-cernavoda-inchis-pentru-repartii-un-an-vezi-rute-ocolitoare.html

Posted

Rute ocolitoare după închiderea podului de la Cernavodă

Circulatia rutiera pe DN 22C Cernavoda - Basarabi va fi intrerupta incepand de luni, timp de un an, din cauza unor lucrari de executie la obiectivul "Reabilitarea podului si viaductelor peste canalul navigabil Cernavoda pe DN 22C km 1+978".

Potrivit Centrului Infotrafic al IGPR, citat de Agerpres, atat traficul greu, cat si cel usor se vor desfasura pe intreaga perioada pe rute ocolitoare.

Astfel, pentru traficul greu se recomanda trei rute:

* Bucuresti - DN2 - Urziceni - DN2A - Giurgeni - Constanta;

* Bucuresti - A2 - Drajna - DN21 - Slobozia - DN2A - Giurgeni - Constanta

* Bucuresti - Fetesti (A2) - Gura Ialomitei (3B) - Constanta (2A).

Pentru traficul usor exista ruta:

* Bucuresti - A2 - DJ223C - Cernavoda - DN22C - Constanta (210 km).

Centrul Infotrafic mai informeaza ca traficul usor se va putea desfasura si pe traseele alternative pentru traficul greu.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8194232-podul-cernavoda-inchis-circulatiei-incepand-luni.htm

  • 2 months later...
Posted

Complex de panificaţie din fonduri europene de 6 milioane de euro

In extravilanul municipiului Galati va fi edificat un complex destinat industriei de panificatie (P+1E). Proiectul a depasit faza obtinerii tuturor autorizatiilor. Lucrarile vor fi incepute in luna mai a.c., definitivarea acestora urmand a avea loc in termen de doi ani. Unitatea este finantata din fonduri europene, avand o valoare eligibila de aproximativ 6,2 milioane de euro.

http://www.agendaconstructiilor.ro/files/info-santiere/galati-unitate-de-productie-in-valoare-de-6-milioane-de-euro.html

Din păcate, nu am găsit alte informaţii. Ştie cineva mai mult?

  • 7 months later...
Posted

Arcada Company a câştigat un contract cu statul de peste 20 de milioane de euro

CFR a anunţat astăzi că a atribuit contractul de modernizare a staţiei Slobozia Veche firmei gălăţene Arcada Company. Contractul va fi finanţat de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69,25% şi de bugetul de stat, în proporţie de 30,75%. Contractul se ridică la 21,95 de milioane de euro fără TVA.

Perioada de execuţie a lucrărilor este de un an şi cinci luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de doi ani, după finalizarea lucrărilor.

Lucrările vor consta în demolarea şi reconstrucţia porţiunii centrale a corpului A, consolidarea clădirii de călători, recompartimentarea spaţiilor clădirii de călători, refacerea finisajelor interioare şi exterioare, refacerea peroanelor, copertinelor, trecerilor la nivel, refacerea dispozitivului de linii, modernizarea instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii şi sistematizarea pieţei gării.

Arcada Company Galaţi este controlată de două persoane fizice, Spiru Mantu şi Mihai Humă, fiecare cu 44% din acţiuni.

adevarul.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Arcada modernizează calea ferată Vinţu de Jos-Simeria

CFR SA a atribuit consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euroconstruct - Transferoviar Grup un contract pentru modernizarea liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria (judeţele Alba şi Hunedoara), în valoare de 1,35 miliarde lei (317,26 milioane euro, fără TVA). Termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin Fondul de Coeziune - 85%, şi de la bugetul de stat - 15%, se arată într-un comunicat transmis de CFR.

Modernizarea tronsonului de cale ferată presupune lucrări la infrastructură şi suprastructură (printre care lucrări de consolidare a liniilor cu o lungime de 7,78 km, construcţia sau reabilitarea a 16 poduri, respectiv 8 pasaje denivelate şi un tunel), lucrări de electrificare şi energoalimentare, de telecomunicaţii feroviare, de construcţii civile şi de protecţie a mediului.

După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km pe oră, iar cele de marfă cu 120 km pe oră.

Arcada Company SA Galaţi este specializată în construcţii de căi ferate, drumuri, poduri, consolidări terasamente, construcţii civile. Firma este controlată de două persoane fizice, Spiru Mantu şi Mihai Huma, fiecare cu 44% din acţiuni.

  • 1 month later...
Posted

Arcada modernizează gările din Brăila şi Vaslui

CFR SA a semnat vineri opt contracte cu o valoare totală de 215,7 milioane euro pentru modernizarea a cinci gări şi a unor noi tronsoane de cale ferată, printre câştigători fiind şi firma gălăţeană Arcada Company. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor, Arcada Company va contribui alături de Leonhard Weiss şi Isaft Litoral la modernizarea gărilor din Brăila şi Vaslui, contractatele finanţate din fonduri europene având o valoare de 7,6 milioane de euro, respectiv, 5,05 milioane de euro.

În programele de modernizare vor mai intrat gările din Piatra Neamţ, Sf.Ghorghe, Piteşti. Toate contractele pentru gări, cu excepţia staţiei din Piteşti, au o durată de execuţie a lucrărilor de un an si şi cinci luni. Perioada de garanţie pentru lucrări este de doi ani. În ceea ce priveşte tronsoanele de cale ferată, ele urmează a fi modernizate pe relaţia Vinţu de Jos - Coşlariu şi să se execuite lucrări la cinci tuneluri din regionalele Braşov şi Timişoara, proiecte finanţate de asemenea din fonduri europene nerambusabile.

viata-libera.ro

  • 4 months later...
Posted

Arcada a câştigat un contract de 172 milioane de euro

Societatea gălăţeana de construcţii Arcada, împreună cu firma Aktor, a câştigat cel mai valoros proiect de modernizare a infrastructurii feroviare, dintr-un total de nouă astfel de proiecte semnate de către CFR.

Consorţiul Arcada - Aktor va încasa 172 de milioane de euro fără TVA, pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii între staţiile Micăsasa - Coşlariu (36,6 km), parte integrantă a liniei CF Braşov - Simeria. Banii pentru această lucrare provin din fonduri europene nerambursabile.

viata-libera.ro

  • 4 weeks later...
Posted

CFR parazitate de Arcada Company

Arcada Company, deţinută de Mihai Humă şi Spiru Mantu, este una dintre companiile cu lipici la licitaţiile din banii publici în perioada în care Ministerul Transporturilor a fost „păstorit” de Anca Boagiu şi Alexandru Nazare.

Firma gălăţeană a reuşit marea performanţă de a-şi atribui contractul de reabilitare a căii ferate Micăsasa-Coşlariu, de pe Coridorul IV paneuropean, în valoare de aproximativ 172 milioane de euro. Totodată, Arcada Company încasează de la CFRSA 12 milioane de euro pentru modernizarea gărilor Brăila şi Vaslui. Surprinzător, firma care supervizează lucrările de reabilitare a celor două gări, Arex Lider Company, este patronată de aceeaşi „băieţi deştepţi” din Galaţi.

Exact cu o zi înaintea căderii guvernului Ungureanu, fostul ministru al transporturilor, Alexandru Nazare, a reuşit performanţa de a semna mai multe contracte în valoare totală de aproximativ 184 milioane de euro pentru modernizarea căii ferate, reabilitarea unor gări şi supervizarea lucrărilor de modernizare a 15 staţii de cale ferată. Cele mai „calde” contracte semnate de compania CFR SA sunt cele de consultanţă şi supervizare a lucrărilor de modernizare a 15 staţii de cale ferată, proiecte în valoare de aproximativ 5,4 milioane de euro. Trei loturi, în valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de euro, fără TVA, au fost atribuite societăţii Prointec, constituită de investitori spanioli. Alte două loturi, în valoare totală de aproximativ 1,8 milioane de euro, au fost câştigate de asocierea SC Baicons Impex – SC Louis Berger. Al şaselea lot de contracte, care se referă la supervizarea lucrărilor de modernizare a gărilor din Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ şi Brăila, în valoare de 1,2 milioane de euro, fără TVA, a fost atribuit firmei Arex Lider Company, care are sediul chiar în Ministerul Transporturilor, Bdul Dinicu Golescu nr. 38, Clădirea Palat CFR, etaj 5, camera 25, sector 1, Bucureşti.

Elena Humă reprezintă firma supervizorului

Potrivit Monitorului Oficial, Partea a IV-a, nr. 1113 din 22.03.2012, la începutul acestui an, Arex Lider Company, firmă cu un capital social de 200 de lei, şi-a mutat sediul social de la parterul clădirii Ministerului Transporturilor, la etajul 5, lângă Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate, deţinut de Arcada Company. Tot la acel moment, Valentin Pavălaşcu şi Vasile Ertagan, acţionarii firmei Arex Lider Company, o împuternicesc pe Elena Humă să reprezinte firma faţă de terţi şi Trezorerie. Surprinzător, reprezentanta firmei Arex Lider Company are acelaşi nume ca şi unul dintre patronii Arcada Company şi ISPCF, respectiv Mihai Humă, iar surse din minister afirmă că ar fi o rudă foarte apropiată a acestuia. Alte decizii ale acţionarilor Arex lider Company au vizat majorarea capitalului social subscris cu 99.800 de lei, de la 200 de lei la 100.000 de lei. Totodată, firma şi-a modificat activitatea principală în inginerie şi consultanţă tehnică.

Humă recunoaşte că face afaceri în familie

Contactat de noi, Mihai Humă, patronul Arcada Company, a negat, în primă fază, că a fost acţionar la firma Arex Lider Company şi că Elena Humă este fiica sa. „Nu am fost acţionar la firma Arex Lider Company şi Elena Humă nu este fiica mea”, ne-a declarat Mihai Humă. Ulterior, am revenit şi l-am întrebat omul de afaceri de ce în Monitorul Oficial partea a IV-a nr. 1277 din 23.04.2007 figurează ca asociat în cadrul firmei Arex Company. „Împreună cu Mantu Adrian am avut legătură cu firma Arex Lider Company. Noi doi am fost asociaţi în firma respectivă. Da, Elena Humă este rudă cu mine”, a recunoscut patronul firmei Arcada Company.

Potrivit revistei „Forbes“, anul trecut, milionarul gălăţean împreună cu Spiru Mantu, asociatul său din firma Arcada Company, şi-au majorat averea cu aproape 40 milioane de euro, cu aproape 500% mai mult faţă de anul 2010. Cum era de aşteptat, Humă şi Mantu fac afaceri cu statul, în special cu Ministerul Transporturilor. De asemenea, patronul Arcada Company deţine şi fabrici de panificaţie. Mihai Humă este coproprietar al societăţii gălăţene de construcţii Arcada Company, alături de Spiru Mantu, deţinând fiecare câte 50% din participaţii. Acţiunile familiei Humă se împart între Mihai - 44% şi soţia lui, Cornelia - 6%.

La sfârşitul anului 2010, Arcada Company, în asociere cu alte două firme, a câştigat licitaţia privind „Dezvoltarea capacităţii feroviare în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanţa”, lucrare pentru care Mihai Humă şi Spiru Mantu au cerut peste 13 milioane de euro.

puterea.ro

  • 2 months later...
Posted

Arcada face o nouă fabrică de pâine la Galaţi

* Investiţia este semnificativă, depăşind şase milioane de euro * Piaţa locală de panificaţie s-ar putea reconfigura, apreciază Patronatul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii

Un schelet metalic a apărut de câteva luni în vestul municipiului Galaţi, pe bucata de teren viran dintre oraş şi platforma siderurgică ArcelorMittal. Construcţia este destul de mare, ceea ce o face vizibilă tocmai de pe şoseaua de centură. Şi, cu toate că e ridicată la o oarecare distanţă de cartierele periferice, este accesibilă - din centură cobori pe Calea Smârdan şi, după vreun kilometru, tragi pe stânga în buza şantierului. La anul, acolo va funcţiona una dintre cele mai mari fabrici de pâine din regiune.

3 în 1: brutărie, patiserie, cofetărie

Fabrica este construită de Arcada, unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa locală a produselor de panificaţie. Compania controlată de Spiru Mantu şi Mihai Humă mai are o brutărie, în nordul oraşului, pe care a deschis-o în anul 2004, în urma unei investiţii pentru care a atras fonduri europene. Şi cea pe care o construieşte acum este finanţată, în parte, cu bani de la UE, dar este de câteva ori mai mare decât cea din Bariera Traian.

Ridicată pe o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi şi având două niveluri, fabrica va fi mai mult decât o simplă brutărie - acolo se vor face şi produse de patiserie, şi de cofetărie.

Arcada ameninţă poziţiile Galmopan şi Cuky's

Făcând nu doar pâine, ci şi plăcinte şi cornuri, prăjituri şi torturi, Arcada nu doar că îşi va diversifica gama de produse, dar va ameninţa serios poziţiile celorlalţi doi mari operatori locali, Galmopan şi Cuky's, apreciază preşedintele Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (PIMM) din Galaţi, Marian Filimon.

"La ora actuală, în oraşul nostru sunt doi mari operatori de panificaţie - Galmopan şi Arcada, unul important - Cuky's şi circa 20 de întreprinzători mai mici. În judeţ sunt alte câteva zeci. Dacă Arcada se dezvoltă, devine operatorul numărul unu. Asta înseamnă că poate să dispară cineva dintre cei mari, căci bătălia e la vârf - vorbim de un segment mare de piaţă pe care ei îl acoperă. Aşadar, Arcada va muşca din cei mari, Galmopan şi Cuky's, nu din cei mici, care au locul lor determinat pe piaţă", declară Filimon.

"Calitatea va face diferenţa"

Preşedintele PIMM punctează, însă, că un factor decisiv al luptei pentru supremaţie pe piaţa locală de panificaţie nu este capacitatea de producţie, ci calitatea produselor. "Mă bucur că avem o piaţă în dezvoltare. Problema e că avem o pâine ultraaditivată, pe care nu o mai poţi consuma după două zile. În Brăila este o fabrică mare la Chiscani, unde se face o pâine tradiţională care costă patru lei, dar pe care o poţi consuma cu plăcere timp de o săptămână. Ce vreau să spun e că ceea ce va face diferenţa la noi este calitatea produselor", afirmă Marian Filimon.

Surse din piaţă spun, însă, că toate acestea nu sunt de ajuns. Nici capacitatea de producţie şi, într-o oarecare măsură, nici calitatea produselor nu garantează succesul şi stabilitatea unei afaceri pe o piaţă alterată de vânzarea la negru.

Arcada bagă trei milioane de euro, UE dă alte trei

În ciuda riscurilor, Arcada face un pariu cu piaţa. Suma pusă în joc este una substanţială. Aproape 6,2 milioane de euro costă construirea şi dotarea noii fabrici de pâine şi a unui corp administrativ. Jumătate din bani, trei milioane de euro, reprezintă finanţarea nerambursabilă oferită de Uniunea Europeană prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. Cealaltă jumătate, circa 3,2 milioane de euro, ies din buzunarul companiei.

Lucrările de construcţie, executate de firma Confer Grup din Oneşti, au început în primăvară şi s-ar putea încheia anul acesta, urmând ca dotarea cu echipamente să aibă loc în prima parte a anului viitor, susţin surse apropiate proiectului.

Reprezentanţii Arcada au amânat o discuţie pe acest subiect.

viata-libera.ro

  • 3 years later...
Posted

Profit dospit cu fonduri europene

După ce şi-au început afacerile în domeniul infrastructurii feroviare, ajungând să deţină una dintre cele mai mari companii din Galaţi, Arcada Company, familiile Mantu şi Humă s-au extins în panificaţie datorită proiectelor cu fonduri europene.

Domeniul construcţiilor este încă unul profitabil pentru compania Arcada Company, care se ocupă cu lucrări de reabilitare a infrastructurii feroviare. Anul trecut, firma gălăţeană a ajuns la o cifră de afaceri de circa 33,5 de milioane de euro, şi un profit de 5 milioane de euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor.

Pe lângă lucrările de reabilitare a infrastructurii, proprietarii Arcada Company au construit şi o fabrică de panificaţie. Proprietarii firmei din Galaţi nu aveau de gând să deschidă o brutărie şi au ajuns, întâmplător, în această afacere. În urmă cu 15 ani, Arcada Company a făcut un contract cu doi parteneri pentru construcţia unei mori. După finalizarea construcţiei, cei doi parteneri s-au certat şi au renunţat la construcţie şi la utilaje care, din acest motiv, au ajuns în prorietatea antreprenorilor gălăţeni.

Astfel, compania de construcţii a ajuns să se extindă în panificaţie. În 2004, cu fonduri europene a fost făcută brutăria, pe o suprafaţă de  280 de metri pătraţi cu o capacitate de 14.000 de pâini pe zi. Investiția în moară și în brutărie a fost, la acea vreme, de 1.850.000 de euro și a creat peste 80 de locuri de muncă.
Pentru afacerea din panificaţie, acţionarii au investit, de-a lungul timpului, peste 14 milioane de euro, susţine Adrian Mantu, administratorul fabricii.

„Am demarat un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea fabricii în 2008 şi am reuşit să implementăm proiectul în 2012“, a precizat Mantu. Firma a obţinut 3 milioane de euro din fonduri europene, iar restul banilor a provenit din surse proprii. În 2014, au fost modernizate, din nou, tot cu bani europeni.
Investiţiile repetate au transformat brutăria Arcada într-una dintre cele mai mari unităţi de producție de profil din România şi din sud-estul Europei. Astăzi, are o suprafață de producție de 5.000 de metri pătrați, o linie tehnologică germană, de înaltă performanță care produce zilnic 85.000 de pâini și 10.000 de produse de patiserie și are, în total, 180 de salariați.

Fabrica produce, săptămânal, 50.000 de pâini congelate care ajung în Bucureşti. Din Capitală sunt distribuite în reţelele de supermarket-uri din toată ţara. Totodată, fabrica produce, zilnic, 2.000 de prăjituri şi 50.000 de franzele, dar şi diferite sortimente de pâine care sunt distribuite în judeţul Galaţi. Din panificaţie acţionarii Arcada Company ajung să obţină afaceri de un milion de lei pe lună. „Panificaţia nu mai este aşa de profitabilă. Franzele se vând cu 50 de bani în Galaţi, de aceea ne-am repliat pe alte preparate: produse precoapte şi congelate“, spune Adrian Mantu.
Pentru a facilita pregătirea acestor produse, firma a investit încă 200.000 de euro, sumă care a fost necesară pentru cumpărarea de aparate frigorifice.

capital.ro

  • 1 year later...
Posted

21 poduri feroviare din Regionala Galaţi intră în reabilitare

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat că a finalizat procedura de licitaţie pentru reabilitarea a 21 poduri şi podeţe de cale ferată aflate pe raza Regionalei CF Galaţi, program cu o valoare financiară totală de 129,73 milioane lei.

Companiile desemnate câştigătoare pentru cele 4 loturi de lucrări sunt Asocierea Arcada SA - SC Daria Const SRL - SC Isaft Litoral SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de18,46 milioane lei (fără TVA) pentru lotul I, Asocierea SC Confer Grup SRL - Tableros Y Puentes SA - SC Radaria SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de 20,61 milioane lei (fără TVA) pentru lotul II, Asocierea Implenia Baugesellschaft M.B.H - Gdo Mov Impex SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de 27,42 milioane lei (fără TVA) pentru lotul III şi Asocierea Implenia Baugesellschaft M.B.H - Gdo Mov Impex SRL, cu o ofertă financiară finală în valoare de 37,63 milioane lei (fără TVA) pentru lotul IV.

Programul de reabilitare a celor 21 de obiective feroviare, finanţat din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, are drept scop dezvoltarea reţelei feroviare din estul ţării, prin creşterea vitezei de circulaţie, a gradului de confort şi îmbunătăţirea indicatorilor de siguranţă pe segmentele de cale ferată Zoiţa-Rm. Sărat, Gugeşti-Coteşti, Rm. Sărat-Sihlea, Oneşti-Tg.Ocna, Borzeşti-Oneşti, Ghimeş-Bolovăniş, Asău-Ghimeş, Asău-Goioasa, Focşani-Putna Seacă, Galaţi-Frontiera Reni, Mărăşeşti-Pădureni, Pădureni-Pufeşti, Oneşti-Tg. Ocna, Tg. Ocna - Cireşoaia.

La finalul perioadei legale de contestaţii, contractele de achiziţie publică pot fi încheiate şi semnate de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător pentru fiecare lot).

„Reabilitarea podurilor şi podeţelor de cale ferată înseamnă creşterea vitezei de circulaţie, siguranţă şi confort, beneficii care vor reorienta opţiunile călătorilor şi ale operatorilor de marfă spre calea ferată”, a declarat Marius Chiper, director general al CFR.

monitoruldegalati.ro

  • 1 year later...
Posted

Afacerile Arcada Company, cel mai mare constructor din Galaţi, au scăzut cu 37% în 2017, iar profitul s-a înjumătăţit

♦ Numărul de angajaţi a ajuns la maximul ultimilor ani, apropiindu-se de 600, faţă de 443 în 2016 ♦ Scăderea businessului Arcada Company reprezintă una dintre cele mai mari scăderi de afaceri din piaţa construcţiilor de anul trecut.

Compania de construcţii Arcada Company, controlată de oamenii de afaceri Spiru Mantu şi Mihai Humă, şi-a redus afacerile cu 37% în 2017 faţă de anul anterior, rezultatul ajungând astfel la 185 de milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Declinul de anul trecut vine după doi ani de creştere, mai ales în 2015, când afacerile aproape s-au dublat într-un singur an.

Marja de profit a companiei a ajuns astfel la 10%, în condiţiile în care, în 2013 spre exemplu, urcase până la aproape 30%. Profitul s-a înjumătăţit şi el în 2017, scăzând sub 20 de milioane de lei. Cu toate acestea, numărul de angajaţi a ajuns la maximul ultimilor ani, apropiindu-se de 600, faţă de 443 în 2016.

zf.ro

  • 8 months later...
Posted

Licitația pentru trenul care leagă Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni a fost câștigată de a asociere româno-germană

CFR SA a desemnat câștigătorii licitației pentru construirea racordului căii ferate la Aeroportul Otopeni. Câștigătoarea contractului a fost desemnată Asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH, o asociere româno-germană, cu o ofertă de 398,16 milioane lei, fără TVA, potrivit Club Feroviar. Contractul va putea fi semnat dacă în următoarele câteva zile nu vor fi depuse contestații de celelalte firme care au participat la licitație, respectiv Porr Construct din Austria și Mapa Inșaat din Turcia. Durata contractului este de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie). Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene și bani de la bugetul de stat.

În cadrul acestui contract se vor construi:
– 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri.
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute. După finalizarea lucrărilor la legătura feroviară directă, CFR SA estimează că în fiecare tren care va circula se vor afla în medie circa 250 de călători. Garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.

Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o legătură alta dect rutieră este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

Ca să aibă o șansă ca lucrările să fie gata până atunci, CFR SA le-a cerut firmelor, care au participat la licitația pentru realicarea racordului la aeroport, să dovedească faptul că au capacitatea de a lucra 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

g4media.ro

  • 1 month later...
Posted

Afacerile constructorului Arcada Company din Galaţi s-au înjumătăţit în 2018 la 105 mil. lei

Arcada Company s-a specializat în lucrări de reabilitare a căii ferate şi construcţii de poduri.

Compania de construcţii Arcada Com­pany, controlată de oamenii de afa­ceri Spiru Mantu şi Mihai Humă, a con­ti­nuat să-şi reducă afacerile în 2018, apro­piindu-se de 100 de milioane de lei. Scăderea a fost astfel de peste 40%, după cum reiese din datele disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Anul trecut a fost al doilea an conse­cu­tiv de scădere, după ce în 2016 busi­nes­sul ajunsese la aproape 300 de mi­lioa­ne de lei. Şi profitul a atins minimul ulti­milor şase ani, cu o valoare de 6,8 milioane de lei. Numărul de angajaţi a rămas însă constant, la aproximativ 580.

zf.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.