Jump to content

Recommended Posts

Posted

Milionarii Spiru Mantu și Mihai Humă intră pe piața imobiliară din București

Antreprenorii gălățeni Spiru Mantu și Mihai Humă, proprietarii constructorului Arcada Company, urmează să cumpere de la doi parteneri ai lui Ioannis Papalekas un teren pe Calea Floreasca, un punct fierbinte pe harta imobiliară bucureșteană, la un preț de peste 2.100 de euro/metru pătrat, potrivit informațiilor Profit.ro. Terenul de aproape 4.000 de metri pătrați a fost aprobat spre vânzare, la un preț de 8,4 milioane euro, de către Victoria Ventures, o firmă înființată de investitorul imobiliar grec Ioannis Papalekas alături de românul Ioan Paul Rafail, și controlată acum direct, în proporții egale, de către Ioannis Dragatakis și de Rafail. Firma a fost inclusă în oferta publică inițială de listare la bursă a Globalworth, grup fondat de Papalekas în 2013 și din care s-a retras, recent, în urma unei tranzacții de acțiuni ce a depășit 230 milioane de euro.

Pe lotul din Calea Floreasca este proiectată și autorizată construcția unei clădiri de birouri cu șapte etaje, în suprafață de 13.700 de metri pătrați, care este promovată pe piață la închiriere cu o dată estimată de finalizare a construcției în ultimul trimestru din 2021, potrivit informațiilor Profit.ro. Investiția în dezvoltarea acestui proiect este estimată de Profit.ro la peste 7 milioane de euro.

Prin acest proiect, Mantu și Humă își fac intrarea pe piața imobiliară bucureșteană. Deși Arcada Company a consemnat doi ani consecutivi de scădere a cifrei de afaceri, rămâne cel mai mare constructor din Galați. A încheiat anul 2018 cu un rulaj de circa 22,6 milioane de euro.

Compania face parte dintr-un consorțiu, alături de ISPCF și DB Engineering & Consultings, care a câștigat proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă. Chiar dacă a început în anii `90 prin lucrări de întreținere pentru CFR, grupul Arcada cuprinde acum și o moară, un siloz, o fabrică de pâine, o rețea de vânzare de produse de panificație și zeci de hectare de teren arabil, pentru cultivarea grâului.

Spiru Mantu și Mihai Humă au fost cuprinși în 2011 în topul milinarilor români realizat de revista Forbes cu o avere estimată la 24-26 milioane de euro.

Conacul Negropontes

Terenul care va ajunge la Mantu și Humă are în istoric o serie de proprietari notorii. Acolo s-a aflat conacul unde a locuit până în 1947, împreună cu familia, Sanda Maria Negropontes, fiica fostului premier liberal Gheorghe Tătărescu.

În 1947, imobilul a fost naționalizat, iar după Revoluția din 1989 a fost dat în administrare confederației sindicale CNSLR Frăția, care l-a închiriat unei firme controlate de Ovidiu Tender, Palas SRL.

În 1998, Sanda Maria Negropontes a cerut retrocedarea conacului, pe care a și obținut-o în 2005, după 7 ani de procese și o procedură de executare silită pe care angajații Palace SRL au încercat să o împiedice.

În anul următor, imobilul a fost vândut grecilor de la Arcon Constructions, iar conacul a fost demolat. Planurile imobiliare ale grecilor au fost spulberate de criza financiară din 2008, iar firma prin care dețineau terenul a intrat în faliment.

În 2016, Victoria Ventures a cumpărat de la Alpha Bank creanța de circa 5,6 milioane de euro a băncii asupra terenului, iar în vara anului trecut, Victoria Ventures a cumpărat terenul în contul creanței la un preț de circa 3,1 milioane euro, arată documente consultate de Profit.ro.

Victoria Ventures a mai dezvoltat în zonă ansamblul rezidențial Floreasca 1, situat pe malul lacului, pe strada Gheorghe Țițeica. Proiectul Floreasca 1 face parte din portofoliul dezvoltatorului 1development, coordonat de parteneri ai lui Ioannis Papalekas. În această formulă au mai construit un bloc cu patru etaje și 36 de apartamente de lux în apropiere de mallul Jolie Ville și acum lucrează la primul lor proiect major, ansamblul Central de pe strada Vasile Lascăr, care va avea la finalizare peste 300 de apartamente. Ioannis Dragatakis este acționar și în cadrul dezvoltatorului Day Construct, alături de Dimitrios Mourkakos și Andreas Mourkakos. Anul trecut, Day Construct a vândut clădirea de birouri Day Tower, sediul Enel, unei companii libaneze contra unui preț de 35 milioane de euro la un randament investițional de sub 7%, o premieră pentru piața imobiliară post criză.

Toate aceste proiecte au apărut sub îndrumarea lui Ioannis Papalekas. El a intrat în liga mare a investitorilor imobiliari într-un timp foarte scurt. În 2004, la vârsta de 27 de ani, Papalekas reușise deja să atragă atenția unui grup de investitori israelieni și greci, care l-au mandatat să cumpere un mall pe jumătate dezvoltat în zona Eroii Revoluției, pentru 46 milioane euro, o sumă imensă la acea vreme. Echipa sa a finalizat lucrările și în 2006 a vândut City Mall pentru 103 milioane euro. Rezultatul acestei tranzacții i-a asigurat niște parteneri de cursă lungă, alături de care a construit și renovat clădirile de birouri Eliade Tower, PGV Tower, Nord Business Center, Strauss Business Center, Puccini și Dorobanți Business Center. Decizia listării companiei a venit ca o necesitate de a pune sub același acoperiș principalele proprietăți acumulate de Papalekas sau partenerii săi din România de-a lungul anilor. Până la momentul listării, el investise circa 90 de milioane de euro. Astăzi, Globalworth are în proprietate active generatoare de venituri în Polonia și România în valoare de aproximativ 2,8 miliarde de euro și obține de pe urma lor chirii în valoare de peste 180 milioane de euro pe an.

profit.ro

  • 1 month later...
Posted

COVID-19 blochează intrarea milionarilor Mantu și Humă pe piața imobiliară din București. Tranzacția cu partenerii lui Ioannis Papalekas, anulată

Antreprenorii gălățeni Spiru Mantu și Mihai Humă, proprietarii constructorului Arcada Company, au anulat, la patru zile de la declanșarea stării de urgență, contractul prin care au cumpărat un teren scump pe Calea Floreasca, de la doi parteneri ai lui Ioannis Papalekas, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.

În 6 martie, terenul de aproape 4.000 de metri pătrați le-a fost vândut, la un preț de 8,4 milioane euro, de către Victoria Ventures, o firmă înființată de investitorul imobiliar grec Ioannis Papalekas alături de românul Ioan Paul Rafail, și controlată acum direct, în proporții egale, de către Ioannis Dragatakis și de Rafail, potrivit termene.ro. La două săptămâni de la semnarea actelor, vânzătorii au decis însă să încheie un act adițional pentru încetarea amiabilă a contractului de vânzare-cumpărare semnat cu Arcada Company. Decizia a fost luată la 4 zile de la declanșarea stării de urgență.

profit.ro

  • 3 months later...
Posted

Arcada Company, unul dintre constructorii căii ferate Gara de Nord - Otopeni, a făcut afaceri de 257 mil. lei în 2019, mai mult decât dublu

♦ Arcada Company s-a specializat în lucrări de reabilitare a căii ferate şi construcţii de poduri

Compania de construcţii Arcada Company, controlată de oamenii de afaceri Spiru Mantu şi Mihai Humă, a raportat pentru 2019 afaceri de 257 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul precedent, când businessul fusese de 106 milioane de lei.

De altfel, în 2018, afacerile fuseseră pe un trend descendent, la fel ca în 2017, pentru ca în 2019 să aibă o creştere spectaculoasă. Profitul a crescut şi el de şase ori, până la 41 de milioane de lei. Arcada Company lucrează, printre altele, la construcţia căii ferate care ar urma să facă legătura între Gara de Nord din Bucureşti şi aeroportul Otopeni.

Reprezentanţii Arcada Company nu au răspuns, până la închiderea ediţiei, soli­citării ZF referitoare la evoluţia busi­nessului în 2019 şi în prima parte a anului 2020. Compania nu are un site funcţional.

zf.ro

  • 5 weeks later...
Posted

Gălăţenii, constructorii căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Firma gălăţeană Arcada Company SA a intrat în linie dreaptă în executarea uneia dintre cele mai importante lucrări de inginerie executate în ultimele decenii în România. Este vorba de construirea în timp record a legăturii feroviare dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Otopeni, o investiţie în valoare de peste 398 milioane de lei! Lucrările au fost executate în cadrul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” FAZA I – „Racord CF la terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, compania gălăţeană adjudecându-şi, prin licitaţie publică, acest proiect în luna iunie 2019.

Prin asumarea acestei importante lucrări, Arcada Company şi-a reconfirmat blazonul de constructor de top, nu numai la nivelul Galaţiului, ci şi la nivel naţional. Constructorii gălăţeni au în palmares importante lucrări de infrastructură realizate pentru Ministerul Transporturilor, precum reabilitarea podurilor de peste Dunăre, de la Feteşti şi Cernavodă, dar şi alte lucrări de modernizare a infrastructurii CFR – staţii, tuneluri, poduri, căi ferate etc. Practic, Arcada Company SA are meritul de a se fi specializat pe această „nişă” a lucrărilor de infrastructură, foarte complexe din punct de vedere ingineresc, dar şi ca mobilizare de echipamente şi specialişti formaţi pe acest domeniu.

Şi proiectul privind calea ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni face parte din categoria lucrărilor de infrastructură de mare anvergură, fiind, în ultimele trei decenii, una dintre cele mai dorite de români.

În ceea ce priveşte parametrii tehnici, noua cale ferată spre Aeroportul „Henri Coandă” porneşte pe un singur fir din zona de racordare (fosta Haltă Odăile), continuă cu un viaduct de 1,52 km care supratraversează DN 1, iar în apropiere de aeroport se va bifurca până la noua staţie CF Aeroport „Henri Coandă” de la Terminalul Sosiri, trenul parcurgând distanţa dintre Gara de Nord şi aeroport în doar 15 minute. Primul tren, de test, va circula pe această cale ferată luni, 21 septembrie, şi cu siguranţă va fi o zi mare pentru transporturile din România.

Demn de remarcat este că, în ciuda tuturor dificultăţilor, inclusiv cele întâmpinate din cauza restricţiilor introduse odată cu pandemia de coronavirus, Arcada Company SA a reuşit să ia toate măsurile de siguranţă şi protecţie, şi nu numai că a respectat toate regulile, dar a şi reuşit să continue lucrările pentru a-şi putea respecta termenele de execuţie a lucrărilor.

De asemenea, merită să subliniem că acest proiect are inclusiv „o valoare adăugată europeană”, deoarece, pe lângă avantajele pentru România, îmbunătăţeşte legăturile de transport dintre statele membre, fapt care va duce la dezvoltarea competitivităţii şi coeziunii în regiune.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Oţel de Galaţi în noua rută feroviară Gara de Nord-Aeroportul Otopeni

LIBERTY Galaţi a anunţat astăzi, miercuri, 02 decembrie 2020, că, printr-un parteneriat cu Arcada Company Galaţi, a livrat tabla groasă necesară noii rute feroviare Gara de Nord-Aeroportul Otopeni. Podul feroviar, care a fost realizat cu tablă furnizată de Combinatul din Galaţi, are peste 1.500 de metri lungime, supratraversează Drumul Naţional nr. 1 şi ajunge la noua staţie de călători de la Terminalul Sosiri al Aeroportului „Henri Coandă“ Otopeni. „Suntem încântaţi de rolul acordat în acest proiect şi totodată mândri de faptul că am contribuit cu succes la modernizarea infrastructurii naţionale. Îmi exprim convingerea că vor mai fi şi alte proiecte de infrastructură la care să ne unim eforturile şi experienţa“, a spus Bogdan Grecu, directorul general al LIBERTY Galaţi. Conform CFR Infrastructură, linia este 100% finalizată. Se preconizează ca în această lună ruta Gara de Nord-Aeroportul Otopeni să fie funcţională.

Tabla groasă produsă la Galaţi a mai fost folosită în multe alte proiecte majore de infrastructură, inclusiv în structura podului peste Dunăre (1.975 metri) de la Brăila, aflat acum în derulare.

monitoruldegalati.ro

Posted

72 de trenuri de călători vor asigura legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA a anunţat că trei operatori de transport feroviar vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13.12.2020 (ora 00.00) - 11.12.2021 (ora 24.00).

Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparţin următorilor 3 operatori de transport feroviar de călători:
- SNTFC CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) - 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 00.00 - 10.16 şi 22 trenuri, între orele 14.30 - 24.00;
- Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21.50 - 05.36 şi 8 trenuri, între orele 09.50 - 14.56;
- Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02.30 - 03.36, 6 trenuri între orele 10.30 - 14.16 şi 2 trenuri în intervalul 20.30 - 21.36.

Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Bucureşti Nord. Durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens (24h/24h).

  • 3 months later...
Posted

Spiru Mantu și Mihai Humă intră, în final, pe piața imobiliară din București, printr-o tranzacție cu antreprenori chinezi

Antreprenorii gălățeni Spiru Mantu și Mihai Humă, proprietarii constructorului Arcada Company, au cumpărat de la doi cetățeni chinezi un teren pe malul lacului Fundeni, unde pot construi circa 1.400 de apartamente, potrivit informațiilor Profit.ro. Tranzacția vine la un an distanță după ce starea de urgență i-a determinat să anuleze achiziția unui teren în cartierul Floreasca. Achiziția celor doi antreprenori este realizată prin intermediul Arcada Company, cel mai mare constructor din Galați, iar vânzătorii sunt chinezii Liu Wei și Jiang Hao. Tranzacția, încheiată la un preț de 7,7 milioane de euro, a vizat un teren de 3,5 hectare amplasat pe malul lacului Fundeni din București. Indicatorii urbanistici avizați pentru acest teren prevăd un coeficient de utilizare a terenului de 3,2 și un procent de ocupare a terenului de 60%, ceea ce permite construcția a circa 1.400 de apartamente în blocuri de maxim 21 de etaje, potrivit calculelor Profit.ro. În apropierea terenului tranzacționat, Israel Land Development Company (ILDC), firmă controlată de fostul ofițer Mossad Yaakov Nimrodi, a scos, recent, la vânzare terenul pe care începuse să dezvolte ansamblul rezidențial Estic Park cu 1.500 de locuințe și din care a reușit să finalizeze în 13 ani două blocuri cu circa 250 de apartamente.

Valoarea estimată a unei potențiale tranzacții este de circa 20 de milioane de euro, potrivit surselor Profit.ro. 

Spiru Mantu și Mihai Humă sunt la a doua tentativă de a accesa piața imobiliară bucureșteană în decurs de un an. Cei doi au anulat, la patru zile de la declanșarea stării de urgență, contractul prin care au cumpărat un teren scump pe Calea Floreasca de la doi parteneri ai lui Ioannis Papalekas, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. În 6 martie 2020, terenul de aproape 4.000 de metri pătrați le-a fost vândut, la un preț de 8,4 milioane euro, de către Victoria Ventures, o firmă înființată de investitorul imobiliar grec Ioannis Papalekas alături de românul Ioan Paul Rafail, și controlată acum direct, în proporții egale, de către Ioannis Dragatakis și de Rafail, potrivit termene.ro. La două săptămâni de la semnarea actelor, vânzătorii au decis să încheie un act adițional pentru încetarea amiabilă a contractului de vânzare-cumpărare semnat cu Arcada Company.

Deși Arcada Company a consemnat doi ani consecutivi de scădere a cifrei de afaceri, în 2019 a avut un salt puternic și rămâne cel mai mare constructor din Galați. A încheiat anul 2019 cu un rulaj de circa 54,1 milioane euro, în creștere cu aproape 140% comparativ cu rezultatul din 2018. Compania face parte dintr-un consorțiu, alături de ISPCF și DB Engineering & Consultings, care a câștigat proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă, inaugurată în septembrie 2020.

Chiar dacă a început în anii `90 prin lucrări de întreținere pentru CFR, grupul Arcada cuprinde acum și o moară, un siloz, o fabrică de pâine, o rețea de vânzare de produse de panificație și zeci de hectare de teren arabil, pentru cultivarea grâului. Spiru Mantu și Mihai Humă au fost cuprinși în 2011 în topul milinarilor români realizat de revista Forbes, cu o avere estimată la 24-26 milioane de euro.

Numărul tranzacțiilor imobiliare din România a continuat să crească și în februarie, cu un procent de 1% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, până la peste 50.000 de contracte, fiind a șaptea lună consecutivă de creșteri din august încoace, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Explozia de tranzacții din ultimele luni a culminat în octombrie cu cel mai mare volum lunar de contracte încheiate în ultimii 3 ani. Volumul de tranzacții din 2020 a fost cu circa 12% peste cel din 2019, după ce în  trimestrul al treilea din an s-a recuperat mult din decalajul apărut în primele cinci luni. Astfel, volumul anual a reintrat pe creștre, după ce în 2019 s-au înregistrat cu 4,1% mai puține tranzacții decât în 2018, iar în 2018 cu 10,2% mai puține decât în 2017.

profit.ro

  • 3 months later...
Posted

Arcada Company şi-a dublat afacerile şi şi-a triplat profitul

♦ Arcada Company are încheiate 682 de contracte de achiziţii publice, cu o valoare cumulată de 134 mil. lei ♦ Cel mai valoros este un contract încheiat chiar în 2021, cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru proiectarea şi execuţia unui pasaj în Constanţa, în valoare de peste 98 mil. lei.

Compania de construcţii Arcada Company, contro­lată de oamenii de afaceri Spiru Mantu şi Mihai Humă, aproape şi-a triplat profitul în 2020, ajungând de la 41,1 mi­lioane de lei în 2019 la 110,6 milioane de lei anul trecut, potrivit informaţiilor dis­po­nibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Constructorul a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 524 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul precedent, şi a angajat aproape 50 de oameni noi, ajungând la 630 de salariaţi.

zf.ro

  • 7 months later...
Posted

Arcada Company participă la o licitație CFR în vestul țării

11 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D (lotul 3) și Ronaț Triaj Gr. D - Arad (lotul 4), aferente obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad", informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Procedura de licitație publică a fost împărțită în două loturi.

Unul dintre ofertanții pentru lotul 4 este compania gălățeană Arcada Company, alături de FCC Construccion S.A., Webuild Spa Milano, Impresa Pizzarotti & C Spa Italia și asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi.

Pentru lotul 3 au depus oferte șase operatori economici: S.C. Alstom Transport S.A., FCC Construccion S.A., Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S., Webuild Spa, Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.P.A. și asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi.

Valoarea financiară totală estimată a celor două contracte este de 3,9 miliarde de lei fără TVA, din care 1,445 miliarde pentru lotul 3 și 2,471 miliarde pentru lotul 4, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Durata de implementare a fiecărui contract este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Milionarii Spiru Mantu și Mihai Humă, recent intrați pe piața imobiliară din București, pregătesc un proiect rezidențial boutique

Antreprenorii gălățeni Spiru Mantu și Mihai Humă, proprietarii constructorului Arcada Company, au inițiat un proiect rezidențial cu câteva zeci de apartamente lângă Spitalul Militar Central, în București, pe un teren cumpărat de la grupul de comerț exterior Edwards, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro. Cei doi investitori au cumpărat prin intermediul Arcada Company, cel mai mare constructor din Galați, 3 case vechi, demolabile, și terenurile aferente acestora de pe strada Mircea Vulcănescu. Loturile au fost comasate într-o parcelă de circa 1.200 de metri pătrați pe care au plătit 1,25 milioane de euro unei companii din grupul Edwards. Bogdan Mărculescu, directorul executiv al Edwards, a confirmat pentru Profit.ro vânzarea terenului și a menționat că grupul pe care îl conduce nu mai are alte proiecte imobiliare.

În prejma terenului există și două monumente istorice. Grupul Edwards a inițiat un Plan Urbanistic Zonal pentru acest teren în 2018. Proiectul rezidențial era gândit să aibă o etajare spre centrul incintei, legăturile cu vecinii fiind realizate prin clădiri relativ joase, cu două etaje. Noii proprietari au păstrat proiectul și doresc să realizeze locuințe colective cu spații comerciale la parter și o înălțime cu retrageri de până la 7 etaje. În zonă s-au mai făcut și alte demolări, fiind pregătite terenuri pentru alte investiții. 

Spiru Mantu și Mihai Humă au mai cumpărat, anul trecut, un teren de la doi antreprenori chinezi pe malul lacului Fundeni, unde pot construi circa 1.400 de apartamente, tranzacție semnalată în premieră de Profit.ro.

Afacerile Arcada Company au explodat în 2020, înregistrând un rulaj dublu față de anul 2019, până la peste 108 milioane euro. Acesta a fost cel mai bun an din istoria companiei, care a rămas cel mai mare constructor din Galați și a ajuns unul dintre cei mai mari din țară. În aceeași perioadă, profitul constructorului a urcat cu aproape 170% până la 22,8 milioane euro.

Chiar dacă a început în anii `90 prin lucrări de întreținere pentru CFR, grupul Arcada cuprinde acum și o moară, un siloz, o fabrică de pâine, o rețea de vânzare de produse de panificație și zeci de hectare de teren arabil, pentru cultivarea grâului. Spiru Mantu și Mihai Humă au fost cuprinși în 2011 în topul milionarilor români realizat de revista Forbes, cu o avere estimată la 24-26 milioane de euro.

profit.ro

  • 3 months later...
Posted

Contracte de 192 milioane de lei, semnate de CFR SA cu Arcada Company Galați

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunță că a desemnat ofertele câștigătoare pentru loturile 7 (Galați) și 8 (Constanța), în cadrul procedurii de licitație pentru lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată. Valoarea totală a ofertelor depuse pentru încheierea acordurilor-cadru, aferente celor 2 loturi, este de 192.195.123,20 lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Conform CFR SA, ambele oferte declarate câștigătoare au fost depuse de gălățenii de la Arcada Company.

„Scopul lucrărilor de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată este înlocuirea elementelor componente ale trecerii la nivel și ale suprastructurii căii, în vederea eliminării restricțiilor de viteză și aducerea liniei în parametrii de exploatare proiectați, lucrări care vor contribui în mod direct la creșterea gradului de confort și de siguranță pentru transportul feroviar și, implicit, pentru transportul rutier, prin realizarea inclusive a planeității zonei carosabile a trecerilor la nivel cu calea ferată”, menționează CFR SA.

Acordurile-cadru se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor și condițiilor ce vor guverna contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate.

regionalpress.ro

  • 6 months later...
Posted

Arcada Company ar putea lucra și la metroul clujean

Asocierea Gulermak - Alstom - Arcada a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 din oraș, a transmis oficial, marți, Primăria Cluj Napoca, citată de economedia.ro.

Contractul poate fi semnat dacă în termen de zece zile nu se depun contestații. Concret, asocierea condusă de constructorul Gulermak (Turcia) a depus o ofertă de 9,059 miliarde de lei față de estimarea primăriei de 9,064 miliarde. ”Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut AS - Gulermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia - Alstom Transport SA - Arcada Company SA a fost desemnată câștigătoare a licitației deschise având ca obiect proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA", a anunțat municipalitatea clujeană.

Pentru magistrala cu 19 stații din Cluj Napoca, finanțarea prin PNRR este de doar 300 de milioane de euro.

viata-libera.ro

  • 4 months later...
Posted

Arcada Company şi-a majorat afacerile cu 62% în 2022, ajungând la 533 milioane lei

Arcada Company, cea mai mare firmă de construcţii din judeţul Galaţi şi unul dintre constructorii liniei de metrou din Cluj-Napoca, a marcat în 2022 un record în ceea ce priveşte cifra de afaceri, încheind anul cu venituri de 533 mil. lei, în creştere cu 62% faţă de anul precedent. Compania are, potrivit Termene.ro, cinci acţionari, însă controlul este deţinut de doi dintre ei – Mihai Humă şi Spiru Mantu, cu câte 44% din acţiuni fiecare.

Arcada Company face parte din asocierea care a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei deschise, având ca obiect proiectarea şi execuţia lucrărilor de infrastructură pentru magistrala I de metrou Cluj, alături de două firme turceşti şi una franceză. Arcada Company a lucrat, printre altele, şi la construcţia căii ferate care face legătura între Gara de Nord din Bucureşti şi aeroportul Otopeni.

zf.ro

  • 1 year later...
Posted

Compania care a făcut viaductul CFR spre Aeroportul Otopeni se menține de 16 ani pe profit

Arcada Company SA a reușit anul trecut să înregistreze un record al cifrei de afaceri. Și mai important, din 2008 și până acum, societatea din Galați a fost mereu pe profit.

Arcada Company SA din Galați a raportat afaceri de peste 548,6 milioane de lei în anul 2023. Sunt rezultate cu 2% mai mari decât în anul precedent. În 2022, cifra de afaceri a fost de 533 de milioane de lei. Astfel, s-a înregistrat o creștere de aproape 15 milioane de lei de la an la an, între 2022 și 2023.

Cifra de afaceri de anul trecut este cea mai mare din istoria societății comerciale. Afacerile Arcada Company SA au oscilat din 2010 și până acum. În 2010, cifra de afaceri era puțin peste 155 de milioane de lei. După un an, scădea la 46 de milioane de lei. Compania ajungea la afaceri de 523 de milioane de lei în 2020. În 2021, afacerile coborau la 328 de milioane de lei.

A realizat viaductul spre aeroport

CFR SA a semnat în iunie 2019 contractul pentru proiectarea și execuția a 3 km de cale ferată și stația de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Lucrarea conținea și un viaduct lung de mai bine de 1,5 kilometri care supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările au fost finalizate în primăvara anului 2021.

Firma Arcada Company SA din Galați a condus asociația care a câștigat licitația de execuție a lucrărilor. Din asociație au mai făcut parte ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH. Valoarea inițială a contractului a fost de 398,16 milioane lei fără TVA.

În paralel, CFR a mai desfășurat un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între stațiile Mogoșoaia și Balotești, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Profitul

Arcada Company SA a înregistrat în 2023 un profit de 75 de milioane de lei. Profitul a fost în scădere cu 18% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat pierderi de 92 de milioane de lei. Astfel, diferența a fost de aproape 17 milioane de lei între profitul din 2022 și profitul din 2023.

Profitul înregistrat în 2020, de milioane de lei, a fost cel mai mare din istoria societății. Atunci, Arcada Company SA a avut 110 milioane de lei ca profit.

Mai merită precizat că din 2008 și până acum, Arcada Company a fost mereu pe profit.

Numărul mediu al angajaților Arcada Company în anul 2023 a fost de 858 de persoane, cu 11% mai mult față de 2022.

Obiectul principal de activitate al Arcada Company SA este „construcția de poduri și tuneluri”, cod CAEN 4213.

Acționarii societății sunt persoanele fizice Mihai Humă (44%), Spiru Mantu (44%), Cornelia Humă (6%), Mariana Mantu (4%) și Valeria Tudosă (2%).

Arcada Company este lider național în construcția de poduri, în special de cale ferată. Printre lucrările emblematice ale firmei se numără reabilitarea în timp record a podurilor dunărene de la Fetești și Cernavodă. De asemenea, Arcada a realizat multe poduri metalice pe mai multe tronsoane feroviare care au fost modernizate, un exemplu în acest sens fiind Câmpina – Predeal.

termene.ro

  • 5 months later...
Posted

Firma gălățeană Arcada va moderniza o cale ferată foarte importantă

Asocierea Railworks, formată din Arcada Company (lider de asociere) și Alstom Transport (asociat), a câștigat procedura de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii de cale ferată dintre stațiile București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (lot 2), informează CFR SA, într-un comunicat.

Oferta financiară a asocierii a fost de 2,108 miliarde de lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț. Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

Sursa de finanțare pentru "Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - lot 2" - proiectare și execuție va fi asigurată din fonduri nerambursabile și bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.

Potrivit CFR, modernizarea liniei de cale ferată pe traseul București Progresu - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra - Comana, inclus în lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare.

Obiectivele specifice ale investiției sunt: reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; creșterea gradului de siguranță feroviară; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră.

"Menționăm faptul că linia de cale ferată București Nord - Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rin - Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe podul "Prieteniei", în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria", menționează CFR SA.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.