Jump to content

Barcă furată din Portul de Ambarcaţiuni


dcp100168

Recommended Posts

Barcă furată din Portul de Ambarcaţiuni

Gheorghe Ilie, patronul brutăriei "Furioso" din Pechea, şi-a cumpărat în 2007 o ambarcaţiune model Merry Fisher 625, cu motor Suzuki de 175 de cai putere, în lungime de 6,33 metri şi lăţime de 2,55 metri. Barca, ce a primit numărul de înmatriculare 01835 SN (Snagov) şi numele "Furioso", a fost achiziţionată în leasing de la Ţiriac Leasing IFN din Bucureşti, la preţul de 43.603 euro. În mai 2010, în ultima lună de leasing, omul de afaceri din Pechea a rămas fără ambarcaţiune.

Firul întâmplărilor

Pe 5 mai, imediat după ce Portul de Ambarcaţiuni a fost dat în exploatare, Gheorghe Ilie a încheiat un contract cu administratorul portului, Serviciul Public Administrarea Domeniului Public (ADP), închiriindu-şi un loc de acostare până la sfârşitul sezonului, 30 noiembrie.

Pe 14 mai, bărbatul a venit cu ambarcaţiunea la Galaţi şi a lansat-o la apă. Fiindcă tocmai îi făcuse revizia, a făcut o scurtă plimbare pe Dunăre pentru a-i testa comportamentul pe apă, după care a lăsat-o în Portul de Ambarcaţiuni şi a plecat.

A revenit pe 21 mai, de Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena, ca să se plimbe, însă barca nu mai era acolo. Disperat, a sunat la numărul unic de urgenţe 112 şi a reclamat dispariţia ambarcaţiunii.

Ancheta

Poliţia Transporturi a preluat imediat cazul. "Nava a fost dată în consemn şi în urmărire naţională. La scurt timp, cei de la Poliţia de Frontieră din Isaccea (judeţul Tulcea, n.r.) ne-au anunţat că o barcă asemănătoare a fost văzută în zona lor de competenţă. Într-adevăr, era o barcă identică – acelaşi model, aceleaşi dimensiuni – însă avea o altă serie, deci nu era cea pe care o căutam", a declarat inspectorul Paraschiv Jecu de la Poliţia Transporturi Galaţi, cel care anchetează cazul.

Între timp, stând de vorbă cu angajaţii ADP din Portul de Ambarcaţiuni, poliţiştii au descoperit că oamenii observaseră că barca nu mai era în port, însă nu s-au întrebat unde este şi nu au dat alarma. "Pe 17 mai, la trei zile de la momentul în care ambarcaţiunea a ajuns în port, angajaţii ADP au văzut că, la locul 20, unde aceasta era acostată, nu mai era decât lanţul, şi acela căzut în apă. L-au ridicat pe ponton, dar nu au verificat dacă ambarcaţiunea a fost scoasă în larg sau dacă a fost furată", a spus inspectorul Paraschiv Jecu.

Acesta a adăugat că cercetarea la faţa locului, efectuată în urma sesizării făcute de proprietarul Gheorghe Ilie pe 21 mai, a mai relevat faptul că parâma cu care fusese ancorată ambarcaţiunea era tăiată, iar lacătul lipsea.

Poliţiştii au căutat indicii suplimentare, însă nu au găsit. "Portul nu este supravegheat cu camere video, iar cele de la Punctul Trecere Bac sunt prea îndepărtate pentru a surprinde ceva clar", a spus inspectorul Paraschiv Jecu.

Sancţiunile

Furtul a intrat şi în atenţia procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, care aşteaptă concluziile colegilor de la Poliţia Transporturi. La rândul lor, aceştia din urmă aşteaptă o "informaţie de aur", care să îi ajute să rezolve cazul, în condiţiile în care indiciile pe care le au acum la dispoziţie sunt insuficiente.

Între timp, poliţiştii de la Transporturi pregătesc procesul verbal de sancţionare a administratorului Portului de Ambarcaţiuni, ADP, care nu a respectat legislaţia referitoare la paza obiectivelor. "Legea 333 din 2003, care reglementează paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, impune întocmirea de către prestator – în cazul nostru ADP – a unui plan de pază care să aibă avizul Poliţiei Transporturi. În plan se specifică cine asigură paza obiectivului, cine asigură accesul la ponton şi la ambarcaţiuni ş.a.m.d.. ADP nu a făcut acest plan de pază, preferând să asigure ei paza pe timp de zi şi Poliţia Comunitară pe timp de noapte. Totuşi, între ADP şi Poliţia Comunitară nu există un contract de prestări servicii. Şi atunci în ce bază asigură Poliţia Comunitară paza portului? Probabil că ADP, având acelaşi proprietar ca şi Poliţia Comunitară – Primăria, a crezut că poate cădea la mica înţelegere. După sesizarea furtului, noi le-am comunicat de trei ori celor de la ADP să întocmească planul de pază, însă nu s-au conformat şi riscă amendă de la 2.000 la 5.000 de lei. În plus, conducătorul portului – care poate fi primarul, directorul ADP sau persoana desemnată de acesta să administreze portul – riscă avertisment sau amendă pentru furtul ambarcaţiunii", a declarat şeful Poliţiei Transporturi, comisarul-şef Petrică Hahui.

ADP se disculpă

Directorul ADP, Eduard Grosu, spune că societatea nu deţine dovezi că ambarcaţiunea lui Gheorghe Ilie ar fi intrat în port. "În momentul în care un chiriaş îşi aduce barca în port, el ne predă ambarcaţiunea şi i se eliberează un card de acces. El (Gheorghe Ilie, n.r.) ar fi adus barca în port într-o vineri, după încheierea programului. Eu nu deţin dovezi că el a adus barca, ea nu figurează în registrele noastre", a spus Eduard Grosu.

Norocul lui Gheorghe Ilie este acela că, achiziţionând ambarcaţiunea în leasing, avea poliţă CASCO şi poate fi despăgubit de compania de asigurări.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu deţin dovezi că el a adus barca, ea nu figurează în registrele noastre

Sublim.

Deci, barca putea fi praduita de oricine avea drum pe acolo. Si, desigur, stia de faza de mai sus. :))

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.