Jump to content

Tirajele ziarelor româneşti, în cădere liberă


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Tirajele ziarelor româneşti, în cădere liberă
(ianuarie - martie 2010, BRAT, categoria cotidian plătit)
Click 235.453
Libertatea 158.529
Adevarul 127.115
CANCAN 77.799
Jurnalul National 56.356
Romania Libera 44.964
Gazeta Sporturilor 44.634
PRO Sport 29.304
Evenimentul Zilei 28.835
Ziarul Lumina 27.746
Gazeta de Sud 20.932
Unirea (Alba) 20.836
Jurnal Aradean 18.459
Ziarul Financiar 14.800
Gandul 14.119
Informatia Zilei (Satu Mare) 14.008
Jurnal Bihorean 13.619
Bihari Naplo 13.140
Renasterea Banateana (Timişoara) 12.430
Monitorul de Suceava 8.948
Financiarul 8.903
Viata Libera (Galaţi) 8.534
Editie speciala (Craiova) 8.350
Harghita Nepe 8.242
Szatmari Friss Ujsag 8.078
Transilvania Expres (Braşov) 7.726
Monitorul de Botosani 7.276
Crisana (Oradea) 6.880
Ziarul de Iasi 6.658
Glasul Maramuresului 5.467
Informatia Zilei - Maramures 5.005
Evenimentul (Iaşi) 4.276
Monitorul de Vrancea 4.110
Obiectiv Vocea Brailei 3.930
Top (Piteşti) 3.863
Curierul National 3.749
Jurnal de Caras-Severin 3.744
Ziarul de Vrancea 3.742
Monitorul de Neamt si Roman 3.360
Mesagerul Hunedorean 3.100
Obiectiv Vaslui 2.835
Realitatea Media (Piatra Neamţ) 2.443
Monitorul Expres (Braşov) 1.971
Republicanul (Ploieşti) 1.645
Telegraful de Prahova 1.435
Ziarul de Bacau 880
Observator de Constanta 733
http://www.brat.ro/index.php?page=cifre&sort_by=total_difuzat&sort=DESC&toate&trim=1&year=2010

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vânzările de ziare continuă să scadă

Principalele ziare si saptamanale romanesti au inregistrat, cu putine exceptii, o scadere a vanzarilor medii pe aparitie in cel de-al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent. Doar Jurnalul National, Pro Sport si Financiarul au crescut din punct de vedere al vanzarilor medii zilnice comparativ cu primul trimestru. Fata de perioada aprilie-iunie 2009, doar Adevarul si Financiarul inregistreaza cresteri, dupa cum arata ultimele rezultate BRAT.

http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-7761924-vanzarile-celor-mai-multe-ziare-centrale-scazut-cel-doilea-trimestru-brat-publica-tarifele-publicitate-rate-card-ale-publicatiilor-membre.htm

De puţin timp, BRAT a făcut publice şi tarifele de publicitate la "rate card" (preţuri de la care încep negocierile pentru vânzarea spaţiului publicitar şi care sunt considerabil mai mari decât cele finale) ale publicaţiilor aparţinând membrilor asociaţiei.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Căderea presei scrise continuă...

Vânzările medii zilnice ale ziarelor în perioada octombrie – decembrie 2010, comparativ cu 2009

oct-dec 2010 X oct-dec 2009 X Diferenta

Click X 208,900 X 235,000 X -26,100

Libertatea X 126,900 X 165,000 X -38,100

Adevarul X 75,300 X 136,000 X -60,700

Jurnalul National X 48,100 X 63,000 X -14,900

Cancan X 48,300 X 77,100 X -28,800

Gazeta Sporturilor X 39,900 X 52,700 X -12,800

Romania Libera X 40,900 X 42,500 X -1600

PRO Sport X 31,400 X 45,000 X -13,600

Evenimentul Zilei X 18,200 X 32,300 X -14,100

Gandul X 11,600 X 14,400 X -2,800

Ziarul Financiar X 12,200 X 16,000 X -3,800

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Gândul" se închide pe 8 aprilie

Ziarul Gândul adoptă un nou model de business şi, din 8 aprilie, oferă cititorilor o experienţă digitală completă - online, pe iPad şi pe mobil, devenind un produs media exclusiv digital. Pe 8 aprilie, ziarul lansează aplicaţia proprie pentru iPad şi dezvăluie noua versiune a site-ului gândul.info, cu multiple funcţionalităţi noi şi un layout restilizat, menite să îmbunătăţească experienţa utilizatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care utilizatorii accesează informaţia.

"În mass-media din România, gândul este prototipul unui nou model de business exclusiv digital, în care conţinutul de calitate ajunge la cititori prin cele mai moderne platforme. Online, pe iPad şi pe mobil, cititorii vor avea acces la informaţiile exclusive cu care ziarul i-a obişnuit, la opiniile unora dintre cei mai apreciaţi editorialişti din presa românească, dar şi la infografice, fotografii şi video ce valorifică potenţialul de multimedia şi de interactivitate pe care îl oferă web-ul şi dispozitivele mobile. Vom continua investiţia in conţinutul de calitate şi vom converti gândul într-un produs al viitorului", spune redactorul-şef Claudiu Pândaru.

În ciuda optimismului afişat, cred că, fără o ediţie tipărită în spate, site-ul se va prăbuşi în scurt timp, ca şi celelalte (Ziua, Gardianul, Cotidianul, etc) care au încercat menţinerea în online.

Link to comment
Share on other sites

Farsa lui Zoso, de astăzi dimineaţă, este cu siguranţă un exemplu excelent pentru a ilustra lipsa de profesionalism care a determinat situaţia de cădere liberă în care se află presa românească la momentul actual.

Pentru cine nu ştie, bloggerul Zoso (Petcu, pe numele real) a scris pe pagina lui câteva cuvinte în care sugera că sindicalistul Petcu, arestat ieri pentru luare de mită, este tatăl său şi anunţa că nu a luat şpagă (http://www.zoso.ro/dincolo-de-stiri/). Gogoaşa a fost înghiţită iute, iute de Realitatea, tot trustul Adevarul şi alţii, care au lansat în prime-time (front page) marea ştire! Fără o minimă verificare, fără o a doua (treia) sursă, etc. Ulterior, Realitatea a dat-o pe glumă, acceptând plasa (http://www.realitatea.net/zoso-despre-arestarea-tatalui-sau-sindicalistul-marius-petcu-nu-a-luat-spaga_817663.html), iar Adevărul a sters stirea de pe site pur si simplu (http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/DNA_face_acum_perchezitii_in_locuinta_lui_Marius_Petcu_0_450555191.html)...

Link to comment
Share on other sites

Super tare farsa bloggerului. E normal ca lumea sa nu doreasca sa scoata nicio letcaie din buzunar pentru dezinformarea prosteasca pe care ar primi-o in schimb de la asa-numitii "gazetari". Modul in care se face presa la ora actuala (si asta nu doar in Romania, ci in majoritatea tarilor 'civilizate') este o rusine si, din pacate, nu cred ca situatia ar putea arata mai rau fara 'a 4-a putere in stat'.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Marca „Academia Caţavencu”, scoasă la licitaţie

Compania „Caţavencu SA”, din care au făcut parte mai multe publicaţii cumpărate de Sorin Ovidiu Vîntu şi ulterior închise, ca Business Standard sau Cotidianul, este, oficial, în faliment.

Doru Buşcu, directorul editorial al Academiei Caţavencu, a declarat că instanţa a decis, ieri, falimentul companiei Caţavencu, iar marca „Academia Caţavencu” urmează să fie scoasă la vânzare în cadrul unei licitaţii care va avea loc curând.

reportervirtual.ro

Link to comment
Share on other sites

Click 235.453

Libertatea 158.529

Si eu care se laudau ca vai au 1 milion de cititori zilnic :))

Coine naiba ii mai crede? Eu nu i-am crezut niciodata

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Specialiştii, la Congresul Ziarelor din Europa: Online-ul va „bate” printul

Presa scrisă va pierde, în cele din urmă, „bătălia” cu online-ul, mai ales că publisherii au făcut în timp multe greşeli de strategie, permiţându-le utilizatorilor accesul gratuit la informaţie. Aceasta este una dintre concluziile la care au ajuns cei care au participat la Congresul Ziarelor din Europa, desfăşurat, în primele trei zile ale lunii mai, la Viena.

„Există atât de multă informaţie gratuită în Internet. Nu vom fi niciodată pregătiţi să plătim pentru conţinutul online. Nu este posibil. Poate există o portiţă pentru publisherii care introduc abonamente care să cuprindă toate canalele – presa scrisă, online – şi aşa poţi obţine bani şi din informaţia online”, este de părere Norbert Küpper, designer în cadrul Office for Newspaper Design. El susţine însă că, pe termen lung, online-ul va câştiga în competiţia cu presa scrisă. „În ultimul an, presa scrisă din Europa a avut scăderi ale tirajelor de până la 8%, mai ales în cazul ţărilor care se confruntă cu o criză economică severă. Am comparat, recent, peisajul presei scrise din urmă cu 25 de ani cu cel actual. Vorbim de o schimbare atât de dramatică – acum ceva timp pe prima pagină găseai o multitudine de ştiri întrucât redactorul-şef nu se putea decide care sunt cele mai importante. Acum avem o fotografie mare şi o ştire importantă. Poate peste 20 de ani vom vedea din nou pe prima pagină ştiri mici, pe care le poţi accesa printr-un simplu click. Pe termen lung, online-ul va fi învingător în competiţia cu presa scrisă. Tindem să alegem varianta cea mai scurtă şi mai rapidă, iar aceasta este Internetul”, a precizat Küpper.

reportervirtual.ro

Tendinţa de cădere este, se pare, mondială...

@george: Tirajul (ziare vândute) şi audienţa (număr de cititori) sunt două chestii diferite...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Scaderi masive de vanzari pentru majoritatea ziarelor, in primul trimestru

Ziarele romanesti au vandut, in ianuarie-martie, cu zeci de mii de copii mai putin decat in primele luni ale anului trecut sau in trimestrul precedent. De la tabloidele Click si Libertatea la Pro Sport, Evenimentul Zilei si Gandul - publicatie ramasa doar online din aprilie a.c., cele mai multe ziare au inregistrat scaderi substantiale ale vanzarilor medii pe editie atat in comparatie cu trimestrul precedent, cat si cu primele trei luni din 2010, potrivit ultimelor cifre BRAT.

Cea mai abrupta scadere a avut-o ziarul Adevarul. Vanzarile medii pe editie ale acestuia au scazut de la circa 75.000 in ultimul trimestru al anului trecut la doar 44.800 in ianuarie-martie 2011 - de circa trei ori mai putin decat la inceputul lui 2010 (125.000 in medie pe editie in ianuarie-martie 2010).

Tabloidele Click, Libertatea, Cancan au pierdut la randul lor un numar mare de cumparatori, dar raman in fruntea clasamentului. Vanzarile Romania libera au ramas relativ constante, in timp ce vanzarile Jurnalului national au scazut de la 55.000 la inceputul anului trecut (48.000 la sfarsitul anului) la 40.000 in medie pe editie in primul trimestru din 2011. In randul ziarelor de sport, vanzarile GSP s-au mentinut in jurul a 40.000 de exemplare in medie pe editie, in timp ce vanzarile Pro Sport au scazut la circa 24.000 in medie pe editie.

Click - 189.375

Libertatea - 117.386

Adevarul - 44.802

Cancan - 43.017

Romania libera - 41.346

Gazeta Sporturilor - 40.284

Jurnalul National - 40.193

Pro Sport - 23.891

Evenimentul zilei - 17.046

Gandul - 10.077

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TOTAL DE ACORD CU CELE DE MAI JOS! m/

Ne mor ziarele pentru că suntem leneşi

Eu sunt ziaristă şi atât. Aşadar o să spun ce cred despre ”noi”, ”trepăduşii”, oamenii de teren, nu despre ”ei”, adică redactorii şefi, mogulii, patronii de ziare sau managerii de presă.

Cred că ne mor ziarele pentru că suntem leneşi (da, noi, redactorii, reporterii) şi nu mai ieşim din redacţii, pentru că nu citim ziarele în care publicăm şi pentru că deşi e ora 11 habar nu avem cu ce subiect ”a deschis” concurenţa. Pentru că nu avem chef să ne întâlnim cu oamenii, nici să mergem să îi căutăm, pentru că ni se pare că suntem foarte ocupaţi şi când sună câte cineva la telefonul fix din redacţie nu avem răbdare să ascultăm şi spunem imediat ”Cine vrea să vorbească cu ăsta? E un <<nebun>> care zice că are nu-ştiu-ce informaţie!”.

Ne mor ziarele pentru că în loc să întrebăm ”Când aveţi timp să ne întâlnim?” spunem ”Vă pot trimite întrebările pe e-mail?”.

Ne mor ziarele pentru că noi ştim deja ce e important şi ce nu şi cu siguranţă editorul ne pune să facem un articol pentru că a visat urât şi are ceva cu noi. Şi pentru că ziaristul nu trebuie să creeze informaţie, ci să o transporte, să o ”traducă” cititorului şi să-l facă să înţeleagă de ce îşi pierde timpul şi banii ca să citească ce e scris în ziar şi cum îi afectează viaţa informaţia aia. Dar noi nu mai avem nicio tragere de inimă să facem asta pentru că, desigur, cititorul oricum e un prost, care nu înţelege nimic. Noi nu suntem o ştire, ea începe sub numele nostru sau deasupra, depinde unde e pusă pe machetă semnătura.

Ne mor ziarele pentru că dacă avem o sursă, nu o mai sunăm şi pe a doua, ce să mai zic de a treia, pentru că nu ne place vocea sursei şi nici cum arată şi decât să pierdem timpul la telefon, mai bine mai bem o cafea şi mai râdem cu colegii. Păi chiar aşa, dacă ne-a spus unu ceva, înseamnă că aşa e, ce atâta neîncredere!

Ne mor ziarele pentru că nu ne mai ”batem” cu redactorii de la alte ziare în exclusivităţi, ci în argumente meschine, pe modelul ”mogulul tău e mai rău, deci tu şi munca ta sunteţi compromişi iremediabil!”.

Ne mor ziarele pentru că atunci când vine redactorul şef şi spune că un material la care am muncit nu va fi publicat, nu ripostăm, nu ne mai obosim să aducem argumente pentru publicarea lui, nu ne mai revoltăm şi nici nu mai aderăm la revolta celor de lângă noi, ci ne promitem în gând sau cel mult şoptit, la fumoar, unde nu ne aud decât doi, trei colegi, că mai înghiţim puţin, până găsim un alt serviciu. Şi la un moment dat chiar suntem angajaţi în altă parte şi ni se pare că aşa ”le-am arătat noi lor, mogulilor” cum sancţionăm noi cenzura şi ingerinţele editoriale. Nu acceptăm noi aşa ceva şi gata, pa!, să se spele pe cap cu ziarul lor. Dar de fapt nu cred că sancţionăm ceva. Nu facem decât să părăsim ziarul, să-l lăsăm în urmă, singur, să moară. Ne lepădăm de instituţia (în mintea mea, ziarul e o instituţie) fără de care nu am fi fost ziarişti mai uşor decât un ginere de soacră şi după aia ne întrebăm de ce fug cititorii de gazete. Probabil pentru că noi înşine am fugit de ele, cu gândul sau cu fapta, şi le-am lăsat să se lupte singure cu mofturile şi lipsa de viziune a patronilor – pe care le amintim de câte ori avem ocazia – fără să ne gândim că e o luptă inegală. Ziarul e de fapt o bucată de hârtie. Şi o bucată de hârtie nu prea are cum să învingă un om, fie el un şef şantajabil, lacom, lipsit de imaginaţie, rău intenţionat sau doar incapabil să înţeleagă ceva.

Ne mor ziarele pentru că suntem nişte ipocriţi şi credem că noi facem un favor unui ziar că scriem în el şi nu invers, că el ne suportă producţiile. Şi pentru că nu scriem cu bucurie, ci cu gândul la ziua de salariu. Ne-am pierdut plăcerea de a scrie, de a găsi cea mai bună expresie şi cea mai simplă comparaţie; poate unora dintre noi nici măcar nu le-a plăcut vreodată să se gândească la cuvinte şi să le pună pe hârtie, dar au ajuns într-o redacţie pentru că acolo era nevoie de oameni şi li s-a părut că dă bine să fii ziarist.

Nici eu nu sunt mai brează. Am făcut şi eu crimele astea într-o mai mare sau mai mică măsură. Dar nu sunt atât de infatuată încât să cred că ziarele mor din cauza mea şi că, vai, sunt atât de importantă în industria asta încât gata, am ajuns la final.

Din fericire, mai mult decât cred în cele de mai sus, cred că ziarele de fapt nu or să moară. Cred, ştiu că facem aceste greşeli, dar mai cred şi că există oameni mai buni ca noi, care ne pot ajuta, care pot face ziare bune, care pot coagula şi motiva echipe. Dacă o să fim mai cu băgare de seamă, dacă o să citim mai mult decât o să scriem şi dacă o să avem curajul şi decenţa să recunoaştem că mai avem multe de învăţat, cred că ziarele nu o să moară. Abia atunci ar fi sfârşitul.

Liviana Rotaru

voxpublica

Link to comment
Share on other sites

În afacerea Adamescu, oamenii de la Caţavencu se opresc

Doru Buşcu, directorul editorial al Academiei Caţavencu, scrie, într-un editorial publicat marţi, că, "în afacerea Adamescu, oamenii de la Caţavencu se opresc aici, dar ei continuă să meargă pe alt drum".

Claudiu Pădurean, jurnalist la România Liberă, şi-a adjudecat marca "Academia Caţavencu", pentru 882.659 de euro cu TVA inclus, la licitaţia publică cu strigare organizată pe 14 iunie de lichidatorul judiciar General Group Expert SRL al societăţii Caţavencu SA. Presa a scris despre Claudiu Pădurean că ar fi susţinut, de fapt, de Dan Adamescu, cel care controlează împreună cu familia sa ziarul România Liberă, la care jurnalistul este angajat.

În editorialul publicat marţi, Doru Buşcu scrie că, după achiziţia mărcii, noul proprietar a invitat echipa redacţională să rămână. "A vorbit despre viitor, despre investiţii şi dezvoltare, despre o răbdare întinsă pe cinci ani", scrie Buşcu, adăugând că, "în vorbe, a fost o ofertă corectă", însă "nesinceră". Doru Buşcu face o analiză a resorturilor care l-au determinat pe Dan Adamescu să cumpere marca Academia Caţavencu. Astfel, în ceea ce priveşte ipoteza că acesta ar dori să investească în media, el spune despre Adamescu că dă dovadă de o "profundă necunoaştere a realităţi din piaţă", dovadă fiind faptul că audienţa cotidianului România Liberă a scăzut. "Programul de relansare a cotidianului, care a ajuns la 27 de redactori, conţine, în principal, măsuri de restructurare a personalului", scrie Buşcu. "Academia Caţavencu s-a ciocnit cu un asteroid. Un nor toxic şi uriaş s-a răspîndit pe suprafaţa revistei, toate formele de viaţă inteligentă s-au pitit printre pagini, iar dinozaurii fondatori sînt ameninţaţi cu dispariţia", scrie jurnalistul.

El sugerează că, prin preluarea mărcii Academia Caţavencu, Adamescu îndeplineşte o comandă politică, având o atitudine pro-PDL.

Săptămâna trecută, înainte de licitaţie, Doru Buşcu spunea că echipa redacţională actuală nu va mai lucra la revistă, îndemnând totuşi publicul să continue să o citească: "Indiferent cine va fi câştigat licitaţia, Academia Caţavencu rămîne proprietatea morală şi spirituală a cititorilor ei. Marca va merge acolo unde decid banii, dar sufletul ei are propriul drum. Nu poţi ucide cu una, cu două o legendă. De aceea, chiar dacă noi, cei care scriem acum revista, n-o vom mai scrie de săptămâna viitoare, vă rog să nu încetaţi s-o citiţi. Face bine la cap, parol".

Viorel Moţoc şi Octav Mardale, membri ai redacţiei Academia Caţavencu, au declarat, luni, pentru MEDIAFAX că nu au luat încă o decizie privind colaborarea cu noua conducere a Academiei Caţavencu. "Echipa rămâne solidară", a spus însă Viorel Moţoc, în timp ce colegul său Octav Mardale a subliniat că cei din echipă vor rămâne împreună.

Link to comment
Share on other sites

Revista Caţavencii o să apară miercuri, în cadrul trustului Adevărul, cu Mircea Dinescu - preşedinte

Echipa redacţională a publicaţiei Academia Caţavencu va lansa, miercuri, revista Caţavencii, care o să apară în cadrul trustului Adevărul Holding, a declarat pentru MEDIAFAX Mircea Dinescu, care va fi preşedintele săptămânalului de satiră politică. Potrivit lui Mircea Dinescu, revista Caţavencii va fi una de "satiră politică". "Vom regândi puţin revista. Va fi probabil mai puţin stufoasă, mai limpede", a spus Mircea Dinescu. El a mai spus că Doru Bușcu, cel care la Academia Cațavencu ocupa funcția de director editorial, va coordona din punct de vedere editorial şi noul săptămânal Caţavencii. Potrivit lui Dinescu, la noua revistă va veni toată redacţia de la Academia Caţavencu.

Link to comment
Share on other sites

Ne mor ziarele pentru că suntem leneşi

Aiurea.

Poate pentru ca nu sunt clare (sau dimpotriva, prea clare) sursele din care provin banii. Poate pentru ca prea multi "jurnalisti" au carnet de partid. Poate ca de prea multi ani s-a promovat marlania, gigi-becalismul, pitziponcaraia, poate ca de mult prea mult ori cand deschideai un ziar vedeai fie un ...ur, fie numai o buca si tie se facea scarba, poate pentru ca ati gandit prost cum sa va pozitionati la ceea ce interesa pe cei in slujba carora - vezi Doamne - sunteti.

Poate cineva intreg la minte sa explice cum un ziar cu 15-18.000 de exemplare vandute este inca pe piata? Asta e doar o intrebare.

Altfel: atata vreme cat un abonament pentru net e 20-25 lei/luna (sau free pentru cei care au la servici), iar continut on-line e acelasi cu cel "hard", cam cum crede madam jurnalista de mai sus ca vor evolua vanzarile?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aproape un sfert din cotidiene au dispărut în trei ani

Numărul publicaţiilor cotidiene la nivel naţional s-a redus, în perioada 2008-2010, cu 22,7%, ajungând în decembrie anul trecut la 126, scrie Financiarul. Cele mai multe dintre publicaţiile cotidiene care nu au reuşit să reziste pe piaţă au fost cele în limba romană, la finalul anului 2010 mai existând pe piaţă doar 115, din cele 143 câte erau în 2008. O evoluţie mult mai fericită au avut-o cotidienele în limba maghiară, doar o publicaţie în limba acestei minorităţi naţionale dispărând din statistici, astfel încât, la finalul lui 2010, pe piaţă mai existau 11 astfel de ziare.

Trebuie amintit că declinul numă­rului de publicaţii cu apariţie zilnică s-a temperat anul trecut, când, potrivit INS, au dispărut doar trei astfel de publicaţii (“Cotidianul”, ”Ziua” şi ,”Gardianul”). Spre comparaţie, în 2009 au dispărut de pe piaţă 33 de publicaţii cotidiene.

Numărul titlurilor de reviste apă­rute anul trecut s-a diminuat cu 190 față de anul precedent, ajungând la 1.199, majoritatea acestora fiind în limba română (1.054).

În trei ani, numărul ziarelor s-a redus cu 22,7%, cel al revistelor cu 22%.

paginademedia.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cotidianul Fin.ro ramane, de vineri, doar online. In versiune tiparita, va aparea, din septembrie, ca lunar

Ultimul numar al cotidianului Fin.ro (Financiarul) in varianta tiparita va aparea vineri, 26 august, acesta urmand sa continue, ca si cotidian de business, in versiunea sa online, dar si ca publicatie lunara, al carei prim numar va aparea pe 1 septembrie, a spus, marti, pentru HotNews.ro directorul general Gabriela Vranceanu Firea.

Potrivit acesteia, redactiile Saptamana Financiara si Fin.ro au fost unificate, cu urmatoarea formula de conducere: Gabriela Vranceanu Firea - director general, Radu Preda - director editorial, Edward Pastia - redactor-sef. Redactia astfel rezultata va furniza continut pentru publicatiile print (Saptamana Financiara, cu aparitie saptamanala, respectiv lunarul Fin.ro) si pentru site-urile sfin.ro si fin.ro.

Lunarul Fin.ro va fi o revista glossy, in format A4, urmand sa apara, pentru inceput, in 64 de pagini full color.

Potrivit Gabrielei Vranceanu Firea, tot in prima parte a lunii septembrie va fi lansat si noul portal fin.ro, ea precizand ca "nu este vorba de un face-lift al vechiului site, ci de o reconstructie din temelii, incepand de la design si terminand cu functionalitatile". Ea a precizat, de asemenea, ca intre acest proiect online si un alt proiect online de informatii de business, anuntat de grupul Intact la inceputul anului, nu exista nicio legatura.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicații în perioada aprilie – iunie 2011, comparativ cu aceeași perioadă din 2010

Total vanzari apr-iun 2011 Total vanzari apr-iun 2010 Diferenta

Click 180,280 207,370 -27,090

Libertatea 103,100 148,410 -45,310

Romania Libera 40,820 42,420 -1,600

Adevarul 40,555 116,680 -76,125

CANCAN 37,250 58,460 -21,210

Gazeta Sporturilor 35,140 42,450 -7,310

Jurnalul National 31,170 66,170 -35,000

PRO Sport 27,010 33,170 -6,160

Saptamana Financiara 18,290 18,200 90

Academia Catavencu 17,070 23,860 -6,790

Evenimentul Zilei 15,850 22,480 -6,630

Ziarul Financiar 10,220 12,260 -2,040

Capital 10,140 12,720 -2,580

Business magazin 6,360 8,370 -2,010

Forbes 4,700 8,210 -3,510

Curierul National 3,230 3,200 30

Kamikaze n/a 6,920

Financiarul n/a 8,970

Gandul n/a 13,160

Puterea n/a 2,070

paginademedia.ro

Viata libera 6.680 8.236 -1.556

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ultimele cifre BRAT confirmă scăderile masive...

  • Click! - 166.763
  • Libertatea - 98.582
  • Romania libera - 39.010
  • Gazeta Sporturilor - 37.008
  • Cancan - 36.731
  • Adevarul - 33.706
  • Pro Sport - 29.226
  • Jurnalul National - 21.295
  • Evenimentul Zilei - 15.269
  • Ziarul Financiar - 9.983
  • ....
  • Viata libera - 6.572

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Dan Andronic, peste 90% din EVZ

Tranzacția Evenimentul zilei – Dan Andronic a fost oficializată astăzi și la Registrul Comerțului, a anunțat Robert Turcescu, în emisiunea Sub semnul întrebării, de pe B1 TV.

Dan Andronic este acționarul majoritar, iar fostul acționar principal al ziarului, Bobby Păunescu, a rămas cu un pachet mic, sub 10%, a mai spus Turcescu.

Evenimentul zilei a fost preluat de Dan Andronic în toamna anului trecut.

paginademedia.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E foarte trist ce se intampla cu presa scrisa in Romania. Un ziar, ca sa supravietuiasca, trebuie neaparat sa recurga la stirile gen tabloid... Astea sunt singurele care mai sunt cumparate intr-un tiraj cat de cat rezonabil. In plus, scaderea tirajelor atrage dupa sine mai putine fonduri in redactii, ceea ce duce apoi la angajarea pe post de jurnalisti a unor oameni care mutileaza gramatica limbii romane in ultimul hal, de ti-e mai mare mila...

E drept, multa lume alege sa citeasca versiunea online a ziarelor; poate fi si asta un motiv pentru scaderea tirajelor...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tirajele cotidienelor româneşti, conform ultimul BRAT

Click 132.767

Ring 100.000

Libertatea 95.013

Romania Libera 32.361

Gazeta Sporturilor 32.153

CANCAN 30.055

Adevarul 25.253

Ziarul Lumina 22.821

Unirea 21.170

PRO Sport 20.770

Jurnal Aradean 17.377

Gazeta de Sud 15.772

Evenimentul Zilei 15.384

Brasovul tau 12.825

Tribuna 12.803

Jurnal Bihorean 11.954

Renasterea Banateana 11.462

Ziarul Financiar 9.131

Monitorul de Suceava 8.853

Csiki Hirlap 8.627

Viata Libera 7.315

Transilvania Expres 7.283

Monitorul de Botosani 7.004

Crisana 6.331

Udvarhelyi Hirado 6.235

Ziarul de Iasi 5.465

Glasul Aradului 5.053

Obiectiv Vocea Brailei 4.462

Ziarul Hunedoreanului 4.145

Monitorul de Vrancea 3.826

Jurnal de Caras-Severin 3.627

Curierul National 3.620

Mesagerul Hunedorean 2.989

Realitatea Media 2.769

Obiectiv Vaslui 2.762

Monitorul de Neamt si Roman 2.730

Evenimentul 2.636

Puterea 2.528

Pandurul 908

Ziarul de Bacau 721

Link to comment
Share on other sites

Click 132.767 si ei aveau acum ceva timp 300 000 exemplare si se laudau cu 1 milion de citititori :)) Lauda de sine nu miroase a bine... Isi merita soarta.

132.767 ziare cat inseamna? In Romania sunt 320 orase. Daca e sa luam la mana si localitatile care sunt resedinta de comuna unde exista chiosc de ziare, ar rezulta cam 600 localitati. In 41 de orase (municipii de judet) sunt cate 1 chiosc sau cate chiar 3 chioscuri de ziare pe cartier. Ajungem cu usurinta la cifra de 2000 de chioscuri la care trebuie sa ajunga Click. Daca e sa luam in considerare si pe cei are au abonamente si prefera ziarul prin posta, ajungem la cifra de 30 ziare/chiosc si 36 ziare prin abonament/localitate. Hm inca e destul de bine.

Cel mai prost sta Evenimentul care facand acelasi calcul ar rezulta 1 ziar/chiosc.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.