dcp100168 Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 Încă o statistică interesantă...Cât vând ziarele la chioșcuri?Click! se menține la nivelul de peste 100.000 de exemplare, în timp ce România liberă vinde doar 3.489 de copii la tarabe din media totală de peste 32.000 de exemplare vândute în perioada ianuarie – martie 2012.Vânzările “la bucată” arată adevăratul nivel al ziarelor din România, iar clasamentul ziarelor quality se schimbă complet. România liberă nu mai conduce la capitolul vânzări. Publicația ocupă penultimul loc cu 3.400 de exemplare vândute “cu bucata”. Adevărul vinde cel mai bine pe segmentul ziarelor de calitate. Din totalul vânzărilor de 22.900 de exemplare pe apariție, 14.700 sunt la tarabe. Evenimentul zilei a vândut în perioada ianuarie – martie 2012 doar 9.900 de exemplare la chioșcuri, dintr-un total de 14.900.Vânzările ziarelor naţionale la tarabăNume Vanzari ian-mar 2012 Vanzari ian-mar 2011 VariaţieClick! 103.614 155.891 -52.277Libertatea 76.520 100.417 -23.897Cancan 28.402 41.588 -13.186Gazeta Sporturilor 23.394 33.955 -10.561Adevarul 14.751 35.738 -20.987PRO Sport 13.477 17.415 -3.938Evenimentul zilei 9.908 11.543 -1.635Jurnalul National 9.560 28.905 -19.345Romania libera 3.489 5.391 -1.902Puterea 1.801 1.508 293Ziarul Financiar 793 1.028 -235Curierul National 30 42 -12paginademedia.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
djabar1523 Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Stie cineva un ziar din Constanta. Ma intereseaza un ziar care are tiraj si se vinde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Nu inteleg de ce se tiparesc mai putine ziare. De fapt cred ca inteleg. Pe masura ce pretul de productie creste, ei scad tirajul ca sa isi pastreze profitul la fel si dau vina pe cITITORIca cica nu mai sunt cititorii interesati. RUSINICA!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabi Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 George, tu nu înțelegi multe deși ai senzația că înțelegi, dar îmi place ambiția ta de a țopăi pe orice subiect . economic vorbind, costul marginal al tipăririi unui exemplar în plus al unui ziar este net inferior profitului adus, cu o singură condiție: acel exemplar trebuie să se vândă. cui îi este imputabil acest ultim fapt... e o altă discuție, și nu e vorba neapărat de rușinici sau alte chițibușuri de astea, ci doar de viitorul presei scrise pe hârtie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 Tabloidul Cancan îşi încetează apariţia în versiune tiparităGrupul CANCAN îşi reorganizează business-ul axându-şi investiţiile exclusiv pe diviziile online şi tv, astfel că tabloidul Cancan nu va mai apărea în print, iar echipa redacţională va lucra la noile proiecte. Echipa care a lucrat la tabloid va dezvolta divizia online şi divizia tv.Potrivit comunicatului, după succesul înregistrat cu emisiunea CANCAN TV difuzată la Kanal D, grupul editorial intenţionează să-şi diversifice pe termen mediu producţia de conţinut pentru televiziune. Totodată, grupul CANCAN mai precizează că site-ul www.cancan.ro a avut adeseori "recorduri absolute" pentru piaţa de media autohtonă.Celelalte două titluri din cadrul grupului, revistele Ciao! şi Spy, organizate într-o structură separată, vor fi editate în continuare şi în varianta tipărită.mediafax.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Stie cineva un ziar din Constanta. Ma intereseaza un ziar care are tiraj si se vinde. Telegraf Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 4, 2012 Author Share Posted September 4, 2012 Media vânzărilor ziarelor în perioada APRILIE-IUNIE 2012Publicatie Vanzari aprilie-iunie 2012 Vanzari aprilie-iunie 2011 VariatieClick! 142.539 180.281 -37.742Libertatea 94.878 103.104 -8.226Gazeta Sporturilor 31.379 35.141 -3.762Romania libera 30.440 40.817 -10.377Cancan 29.027 37.249 -8.222Adevarul 23.488 40.555 -17.067Pro Sport 20.253 27.012 -6.759Jurnalul National 19.904 31.167 -11.263Evenimentul zilei 17.352 15.851 +1.501Ziarul Financiar 7.704 10.219 -2.515Puterea 4.429 3.211 +1.218Curierul National 3.097 3.230 -133...Viaţa liberă 6.550 6.680 -130 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 4, 2012 Author Share Posted October 4, 2012 Cristian Burci este noul patron al trustului AdevarulOmul de afaceri Cristian Burci a preluat Adevarul Holding, anunta site-ul specializat Reporter Virtual, care citeaza surse anonime. Negocierile demarate in 4 septembrie ar fi trebuit sa se incheie in urma cu doua zile, dar "s-au împotmolit", noteaza site-ul citat. "Azi însă discuţiile au ajuns la consens, potrivit surselor Reporter Virtual, iar Cristian Burci a devenit patronul Adevărul Holding, grupul media al lui Dinu Patriciu, retras din afaceri după ce a eşuat cu Mic.ro, băgând firma în faliment, şi aducând afacerea de presă în insolvenţă. Astfel, azi a luat sfârşit una dintre cele mai mari tranzaţii din zona media din ultimii 22 de ani", scrie Reporter Virtual.Cristian Burci apare, in ultima editie "Forbes 500 miliardari", cu o avere estimata la 100-110 milioane de euro. El a fondat grupul de publicitate Graffiti, pe care, ulterior, l-a afiliat retelei internationale BBDO. Tot el a pus bazele Prima TV, post pe care avea sa-l vanda, impreuna cu postul de radio Kiss FM, grupului SBS.hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Presa locala ia fata celei centrale. Adevaratele amenintari ale ziarelor din provincieOnline-ul nu a reusit sa doboare inca presa locala, unde multe ziare au tiraje si vanzari mai mari decat cotidene centrale precum Evenimentul Zilei, Puterea sau Curierul National. Totusi, directorii presei din provincie prevad scaderi in urmatoarea perioada. Care este adevarata amenintare a ziarului local, intr-o analiza DailyBusiness.ro. In fruntea clasamentului ziarelor locale cu cele mai mari vanzari sunt: Unirea (Alba Iulia), Jurnalul Aradean, Gazeta de Sud (Craiova) si Tribuna (Sibiu), potrivit declaratiilor de difuzare publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, pentru perioada ianuarie-iunie 2012.Cotidianul Unirea este vandut zilnic in peste 17.500 de exemplare, o cifra ce depaseste media vanzarilor ziarelor nationale Evenimentul Zilei (16.130), Puterea (3.195), sau Curierul National (3.125). Mai mult, ziarele locale au avut in perioada de criza scaderi ale tirajelor mult mai mici in comparatie cu cele nationale. Spre exemplu, din 2008 si pana acum ziarul Unirea a iregistra o scadere a vanzarilor de 7,2%, Jurnalul Aradean, o scadere de 18,6%, Tribuna, de 21%, in timp ce Evenimentul Zilei, ziar distribuit la nivel national, a avut o scadere in ultimii 4 ani de 69%, Jurnalul National de 70%, iar liderul in tiraje, Romania Libera a avut o scadere de 42%. Romania Libera ramane totusi cotidianul cu cele mai mari vanzari, inregistrand in acest an o medie de peste 31.200 de exemplare vandute in fiecare zi.Daca in cazul cotidienelor centrale, probabil cea mai importanta cauza a scaderilor a fost cresterea puternica inregistrata de online, in ceea ce priveste presa locala, online-ul nu este principala amenintare, spun directorii ziarelor Unirea si Tribuna. Un studiu realizat de Comisia Europeana arata ca vanzarile de publicitate au crescut in medie cu 37% in perioada 1997-2012, iar in ciuda acestui fapt bugetele de publicitate din presa scrisa au scazut cu 7,8 procente. Publicitatea online este in continua crestere. In primul semestrul al acestui an, aceasta a inregistrat majorari de 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 46,6 milioane de lei. Aceste reguli se pare ca nu sunt valabile peste tot. “Problemele mari nu vin din cresterea site-urilor, care sunt intr-adevar o concurenta serioasa, ci din cauza Postei”, afirma Ciul Gheorghe, director general al ziarului Unirea.Posta Romana ingroapa presa locala Cifrele mari ale vanzarilor din presa locala se datoreaza in special abonatilor. Daca Unirea vinde in jur de 17.500 de exemplare pe zi, aproape 16.000 dintre acestea se duc catre abonati. In cazul cotidianului Jurnalul Aradean raportul este apropiat, din 17.440 de ziare vandute, 16.270 sunt prin abonamente. Drept urmare, scaderile din vanzarile totale sunt influentate in primul rand de scaderile numarului de abonati.Aici intervine adevarata problema. “Posta Romana ia doar masuri aberante, una dintre ele, care functioneaza de cativa ani, in weekend nu se mai duc ziarele abonatilor decat in municipiile resedinta de judet. De exemplu, cei din Medias primesc ziarul de sambata abia luni, probabil ii considera cetateni de categoria a doua, ei nu merita sa citeasca ziarul in ziua in care apare”, spune Mircea Bitu, directorul de la Tribuna. Peste 90% dintre vazarile inregistrate de cotidiuanul sibian se datoreaza abonamentelor. “Daca ii duc ziarul omului, chiar daca el locuieste in centru Sibiului, la ora 17:00 sau 18:00 e clar ca nu mai are motive sa se aboneze”, a mai afirmat Mircea Bitu.Acelasi lucru il sustine si directorul ziarului Unirea din Alba Iulia, ale carui vanzari sunt sustinute in proportie tot de peste 90% de abonamente. “Problemele mari nu vin din cresterea site-urilor, care sunt intr-adevar o concurenta serioasa, ci din cauza Postei. Sunt foarte multe comune unde nu mai exista postasi. Localitati in care aveam sute de abonamente au ramas fara postasi, iar asta ne afecteaza foarte mult”, sustine Ciul Gheorge, directorul ziarului. El este de parere ca in ciuda faptului ca principalele surse de informare sunt televiziunea si Internetul inca mai sunt sate unde ziarul ramane unica sursa de informatie. Cele mai recente rapoarte ii dau dreptate, avand in vedere ca in prezent aproximativ 47% dintre romania nu au folosit niciodata Internetul.Conform datelor BRAT din ianuarie si pana in iunie, anul curent, Unirea a inregistrat scaderi de 2,4%, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, dar conform declaratiilor directorului ziarului, in perioada iunie-octombrie acestea au depasit 4% si s-ar putea sa mai scadata. “Daca Posta nu isi modernizeaza serviciile, asta insemnand o mai buna acoperire si ziarul sa ajunga la abonati la prima ora nu seara, scaderile vor continua. Vanzarile ar putea sa se diminueze cu inca 5 procente anul viitor”, a mai declarat directorul Unirea. El afirma ca nu intelege de ce nu se rezolva aceasta problema in conditiile in care “Posta Romana primeste bani frumosi de la ziare. Compania ajunge sa ia aproape 40% comision din pretul unui abonament”, arata Ciul Gheorghe.Conform datelor transmise de Autoritatea de reglementare in telecom, ANCOM, Compania Nationala Posta Romana are obligatia de a asigura, in fiecare localitate de pe teritoriul Romaniei, cel putin o colectare de la fiecare punct de acces si cel putin o livrare la locuinta fiecarei persoane fizice si la sediul fiecarei persoane juridice, in fiecare zi lucratoare, dar nu mai putin de 5 zile pe saptamana, la aceleasi tarife, inclusiv in zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde cantitatea de corespondenta este mica.Online-ul este inca o afacere neprofitabila Cotidienele locale pot fi citite si in varianta online, unele dintre ele pastreaza pe site continutul articolelor din print, altele vin cu stiri noi. Totusi din declaratiile celor doi directori aflam ca aceste ziare s-au lansat si in online mai mult din nevoia de a se adapta tendintei si cerintelor pietei, doar ca pana acum nu putem vorbi de o afacere profitabila. “La noi editia online are un continut diferit fata de varianta print, dar momentan nu aduce prea multi bani. In prezent suntem doar la partea de investitii in online. Incercam sa ne adaptam si cred ca site-ul ziarulunirea.ro va creste in viitor”, spune Ciul Gheorghe.Directorul Tribuna este de parere ca site-ul tribuna.ro nu are cum sa doboare varianta printata a ziarului pentru ca veniturile aduse de vanzarea de publicitate din print sunt mai sigure. “Pe partea de site inca nu exista niste tarife consacrate asa cum exista pe partea de print. Anunturile si reclamele din print au preturi care se stiu de multa vreme. In online e o treaba discutabila. Toata lumea vrea sa plateasca mai putin, pentru ca asa se pune problema acum, tarifele sunt fluctuante, in comparatie cu cele de pe print”, a afirmat Mircea Bitu.In top 5 – presa locala, realizat in functie de media totalului de vanzari pe 2012 se afla: Unirea (17.506 ziare/zi), Jurnalul Aradean (17.442), Gazeta de Sud (15.289), Tribuna (12.714).Topul cotidienelor centrale, generaliste din categoria quality, cu cele mai mari vanzari, pe perioada mai sus mentionata, este: Romania Libera (31.257), Adevarul (23.202), Jurnalul National (19.371), Evenimentul Zilei (16.130), Puterea (3.195), Curierul National (3.125)dailybusiness.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 4, 2012 Author Share Posted December 4, 2012 Doar Click! mai vinde peste 100.000 de exemplarePrincipalele ziare centrale au continuat să scadă, cu excepția Evenimentului zilei, care a avut, în perioada iulie – septembrie o creștere de 633 de exemplare, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2011, potrivit celor mai recente date publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.Ziarul Click! rămâne la conducere în topul celor mai vândute ziare, cu o medie de 132.000 de exemplare vândute pe apariție. Cu toate acestea, tabloidul a înregistrat cel mai mare declin: minus 33.800 de exemplare. România liberă conduce în continuare la capitolul vânzări pe segmentul ziarelor de calitate, cu o medie de 30.210 de exemplare, dar a suferit o scădere de 8.720 de copii pe apariție. Ziarul Adevărul a scăzut pentru prima dată sub media de 20.000 de exemplare. Astfel, în cel de-al treilea trimestru al acestui an cotidianul deținut de Cristian Burci a avut o medie de 17.900 de exemplare pe apriție, cu 15.000 mai puține față de aceeași perioadă a lui 2011.Nume Publicatie Total vanzari iul - sept 2012 Total vanzari iul-sept 2011 VariatieClick 132.947 166.763 -33.816Libertatea 92.622 98.582 -5.960Romania Libera 30.290 39.010 -8.720Gazeta Sporturilor 29.989 37.008 -7.019Jurnalul National 19.693 21.295 -1.602PRO Sport 18.272 29.226 -10.954Adevarul 17.939 33.706 -15.767Evenimentul Zilei 15.902 15.269 633Ziarul Financiar 8.446 9.983 -1.537Curierul National 3.109 3.197 -88Puterea 1.656 3.069 -1.413Alte cifre:Academia Cațavencu - 15.282Kamikaze - 5.814Capital - 8.084Biz – 6.481Business Magazin – 5.281Forbes Romania – 3.552paginademedia.roViaţa liberă Galaţi - 6.275 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2012Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2012 - un trend descendent raportat încă de la începutul anului trecut -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2011.Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2012, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 27.333 de exemplare în octombrie, în scădere faţă de luna octombrie 2011, când înregistra 37.722 de copii. În noiembrie anul trecut, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 24.795 de copii, faţă de 37.238 în noiembrie 2011, iar în decembrie - 22.986 de exemplare, faţă de 36.388 în decembrie 2011.Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna octombrie 2012, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 19.012 exemplare (24.557 în octombrie 2011), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să scadă la 18.222 de exemplare (26.563 în noiembrie 2011). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 17.409 exemplare (21.227 în decembrie 2011).În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, care a înregistrat vânzări în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2011. Astfel, pentru luna octombrie 2012, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 15.070 de exemplare (15.076 în octombrie 2011), în noiembrie - 14.045 de exemplare (14.867 în noiembrie 2011), iar în decembrie - 14.103 exemplare (15.230 în decembrie 2011).Adevărul, editat de Adevărul Holding, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului precedent. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna octombrie 2012 o medie de vânzări de 14.105 exemplare, în scădere comparativ cu luna octombrie 2011, când înregistra o medie de vânzări de 27.762 de copii. În noiembrie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a crescut uşor faţă de octombrie, la 14.399 de exemplare (în scădere însă faţă de aceeaşi lună a anului 2011, când afişa o medie de vânzări de 24.708 de copii). În decembrie 2012, media de vânzări a cotidianului Adevărul a crescut faţă de luna precedentă la 14.638 de copii (comparativ cu 26.633 de copii reprezentând media de vânzări în decembrie 2011).În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie 2012, o medie de vânzări de 129.525 de exemplare (153.403 în octombrie 2011), în noiembrie, de 144.607 exemplare (157.346 în noiembrie 2011) şi în decembrie, de 139.440 de exemplare (153.031 în decembrie 2011).Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România. Libertatea a avut o medie de 98.872 de exemplare vândute pe apariţie în octombrie (96.863 în octombrie 2011), 88.225 de exemplare în noiembrie (93.813 în noiembrie 2011) şi de 84.512 exemplare în decembrie (100.232 în decembrie 2011).În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), a înregistrat o medie de vânzări pentru luna octombrie de 35.549 de exemplare (33.796 în octombrie 2011), cu 32.357 de exemplare în noiembrie (33.336 în noiembrie 2011) şi 25.535 de exemplare în decembrie (32.769 în decembrie 2011).Pe acelaşi segment, cotidianul sportiv Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în octombrie 2012, o medie de vânzări de 18.802 copii (26.062 în octombrie 2011), pentru ca în noiembrie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 16.507 exemplare (24.629 în noiembrie 2011), iar în decembrie, de 14.570 de exemplare (25.374 în decembrie 2011).La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie, pentru octombrie 2012, de 8.427 de exemplare, pentru noiembrie, de 8.639 de copii, şi pentru decembrie, de 7.739 de exemplare. Viaţa liberă Galaţi: octombrie - 6.355, noiembrie - 6.312, decembrie - 5.794 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Media pe trimestrul IV 2012Click - 137.708Libertatea - 90.801Gazeta Sporturilor - 31.506Romania Libera - 25.241Ziarul Lumina - 22.457Jurnalul National - 18.279Unirea (Alba) - 16.976PRO Sport - 16.765Jurnal Aradean - 16.531Evenimentul Zilei - 14.427Adevarul - 14.360Gazeta de Sud - 13.207Tribuna (Sibiu) - 12.041Renasterea Banateana - 11.163Bihari Naplo - 11.055Monitorul de Suceava - 8.495Ziarul Financiar - 8.323Informatia Zilei (Satu Mare) - 6.244Viata Libera (Galati) - 6.176Udvarhelyi Hirado - 5.705Crisana (Oradea) - 5.376Transilvania Expres (Brasov) - 5.109 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Gazeta de Sud, ziarul regional cu cea mai mare audienţăDintre cele zece ziare locale şi regionale care mai sunt înscrise în Studiul Naţional de Audienţă (SNA Focus), Gazeta de Sud are cea mai mare audienţă, informează forbes.ro. Cotidianul oltenilor de pretutindeni, care acoperă cinci judeţe din Oltenia, a strâns 85.000 de cititori pe ediţie în intervalul 25 iulie 2011 - 24 februarie 2013.Pe locul al doilea se situează cotidianul Viaţa liberă din Galaţi, cu 54.000 de cititori, fiind urmat de Jurnalul Bihorean, citit de 40.000 de persoane. Acestora le urmează Obiectiv Vocea Brăilei, cu 39.000 de cititori, și Monitorul de Suceava, citit de 38.000 de persoane. Ultimele cinci ziare din SNA Focus sunt Informaţia Zilei din Satu Mare (33.000 de cititori), Transilvania Expres din Braşov (32.000 de cititori), Jurnal Arădean (29.000 de cititori), Bihari Naplo (21.000 de cititori) şi Crişana (15.000 de cititori).Raportul de audiență SNA Focus, realizat de BRAT, a arătat o scădere a audienței în presa locală. Nici un ziar regional nu are, la momentul actual, mai mult de 90.000 de cititori. Studiul, cu o marjă de eroare de +/- 0.72%, a fost realizat pe un eşantion de 18.460 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 şi 74 de ani.gds.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Publicaţie - Vânzări medii pe ediţie T1 2013Click - 139.625Libertatea - 88.838Gazeta Sporturilor - 28.609Romania liberă - 21.232Jurnalul Naţional - 16.737Evenimentul Zilei - 13.853Adevărul - 12.289Pro Sport - 11.629Ziarul Financiar - 7.965...Lumina - 22.167Unirea (Alba) - 17.163Jurnal Arădean - 15.930Gazeta de Sud - 13.447Tribuna (Sibiu) - 11.791Renaşterea Bănăţeană - 10.733Jurnal Bihorean - 10.325Monitorul de Suceava - 8.144Informaţia Zilei (Satu Mare) - 6.947Viaţa liberă (Galaţi) - 6.561Monitorul de Botoşani - 6.214Transilvania Expres (Brsaşov) - 5.418Crişana (Oradea) - 5.261Ziarul de Iaşi - 4.748Obiectiv Vocea Brăilei - 4.146Monitorul de Vrancea - 3.875Ziarul Hunedoreanului - 3.510Curierul Naţional - 3.070Glasul Aradului - 3.047Jurnal de Caras-Severin - 2.961Evenimentul (Iaşi) - 2.890Ziarul de Vrancea - 2.811Realitatea Media (Neamţ) - 2.731Monitorul de Neamţ şi Roman - 2.599Mesagerul Hunedorean - 2.386Monitorul Expres (Braşov) - 1.494Puterea - 1.259Ziarul de Bacău - 628Observator de Constanţa - 108 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în aprilie - iunie 2013Publicatie Vanzari aprilie - iunie 2013 Vanzari aprilie - iunie 2012Click! 125.634 142.539Libertatea 86.299 94.878Gazeta Sporturilor 26.277 31.379Romania libera 21.830 30.440Evenimentul zilei 14.334 17.352Jurnalul National 12.745 19.904Adevarul 10.659 23.488Curierul National 3.074 3.097Puterea 1.288 4.429Pro Sport N/A 20.253Ziarul Financiar N/A 7.704 Lumina - 22.189Unirea (Alba) - 16.780Jurnal Arădean - 15.750Gazeta de Sud - 12.962Tribuna (Sibiu) - 11.509Renaşterea Bănăţeană - 10.528Jurnal Bihorean - 9.826Monitorul de Suceava - 7.840Informaţia Zilei (Satu Mare) - 6.595Viaţa liberă (Galaţi) - 6.138 6.561Monitorul de Botoşani - 5.953Transilvania Expres (Braşov) - 4.602Crişana (Oradea) - 5.253Ziarul de Iaşi - 4.530Obiectiv Vocea Brăilei - 4.054Monitorul de Vrancea - 3.776Ziarul Hunedoreanului - 3.460Curierul Naţional - 3.074Glasul Aradului - 2.891Jurnal de Caras-Severin - N/AEvenimentul (Iaşi) - 2.478Ziarul de Vrancea - N/ARealitatea Media (Neamţ) - 2.628Monitorul de Neamţ şi Roman - 2.523Mesagerul Hunedorean - 2.350Monitorul Expres (Braşov) - 1.465Puterea - 1.288Ziarul de Bacău - 609Observator de Constanţa - 106 Toate cifrele pe brat.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 Pro Sport închide ediţia tipărită din decembrieCotidianul Pro Sport îşi încetează apariţia cotidiană pe hârtie din 9 decembrie. Din decembrie, Pro Sport va avea o variantă tipărită o singură dată pe săptămână, ca supliment al Ziarului Financiar.Din luna decembrie, singurul cotidian sportiv de pe piaţă va fi Gazeta Sporturilor. Publicaţia editată de Intact se află în prezent în discuţii cu grupul Ringier, care doreşte să preia titlul.paginademedia.roProSport a aparut prima oara pe 2 iulie 1997, ca primul ziar full-color din Romania. Ziarul era editat de Mediapro, sub conducerea lui Ovidiu Ioanitoaia (director) si a lui Catalin Tolontan (redactor-sef). Ioanitoaia si Tolontan au parasit ulterior ziarul si au preluat conducerea ziarului concurent “Gazeta Sporturilor”, unde se afla si in prezent.reportervirtual.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2013Tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2013 - o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani - cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2012. Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2013, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 21.425 de exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2012, când înregistra o medie de vânzări de 30.436 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 21.490 de copii, în scădere faţă august 2012, când afişa o medie de vânzări de 30.544 copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 15.606 de copii, în scădere faţă de septembrie 2012, când afişa o medie de vânzări de 29.836 de copii.Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 14.100 de exemplare (15.383 în iulie 2012), în august - 13.943 de exemplare (16.407 în august 2012), iar în septembrie - 13.895 de exemplare (15.895 în septembrie 2012).În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 10.424 de exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2012, când înregistra o medie de vânzări de 21.121 de copii. În luna august, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 10.485 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2012, când afişa o medie de vânzări de 17.899 de copii. În luna septembrie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 10.449 de copii, comparativ cu 14.204 copii reprezentând media de vânzări în septembrie 2012.Cotidianul Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 9.573 de exemplare (21.535 în iulie 2012), pentru ca în luna următoare media de vânzări să fie de 10.301 de exemplare (18.321 în august 2012). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 9.299 de exemplare (19.058 în septembrie 2012).La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie de 7.813 exemplare, de 7.893 copii în august şi de 8.034 de exemplare în septembrie.În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 27.358 de exemplare (26.767 în iulie 2012), cu o medie de 31.139 de exemplare în august (32.203 în august 2012) şi de 30.975 de exemplare în septembrie (30.947 în septembrie 2012).Pe acelaşi segment, Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în iulie, o medie de vânzări de 12.804 copii (19.110 în iulie 2012), pentru ca, în august, cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 12.731 de exemplare (18.536 în august 2012), iar în septembrie, de 12.381 de exemplare (17.114 în septembrie 2012).Pe de altă parte, în categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în iulie, o medie de 120.717 de exemplare (în scădere mare faţă de iulie 2012, când înregistra o medie de 137.861 exemplare), în august, de 122.546 de exemplare (137.594 în august 2012) şi în septembrie, de 121.052 de exemplare (122.817 în septembrie 2012).Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de Ringier România, ale cărei cifre au scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2012: o medie de 83.081 de exemplare pe apariţie în iulie (87.386 exemplare în iulie 2012), de 83.156 de exemplare în august (93.866 de exemplare în august 2012) şi de 82.693 de exemplare în septembrie (96.722 de exemplare în septembrie 2012).Pe de altă parte, Ziarul Lumina, editat de Patriarhia Română, se regăseşte în clasamentul celor mai vândute publicaţii din România, însă acesta poate fi cumpărat numai prin abonament, spre deosebire de celelalte publicaţii din acest top. Ziarul Lumina a raportat, în iulie, o medie de 21.925 de exemplare, în august, de 22.052 de exemplare şi în septembrie, de 21.939 de exemplare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în iulie - septembrie 2013Publicaţii naţionaleiulie - septembrie 2013; aprilie - iunie 2013Click! 121.449 - 125.634Libertatea 82.984 - 86.299Gazeta Sporturilor 29.795 - 26.277Lumina 21.972 - 22.189Romania libera 19.596 - 21.830Evenimentul zilei 13.982 - 14.334Pro Sport 12.646 - N/AAdevarul 10.452 -10.659Jurnalul National 9.729 - 12.745Ziarul Financiar 7.910 - N/ACurierul National 3.050 - 3.074Puterea 1.441 - 1.288 Publicaţii locale - regionaleUnirea (Alba) 16.188 - 16.780Jurnal Arădean 15.148 - 15.750Gazeta de Sud 12.503 - 12.962Tribuna (Sibiu) 10.899 - 11.509Renaşterea Bănăţeană 10.066 - 10.528Jurnal Bihorean 9.297 - 9.826Monitorul de Suceava 7.586 - 7.840Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.475 - 6.595Viaţa liberă (Galaţi) 5.942 - 6.138Monitorul de Botoşani 5.695 - 5.953Crişana (Oradea) 5.059 - 5.253Ziarul de Iaşi 4.350 - 4.530Transilvania Expres (Braşov) 4.291 - 4.602Obiectiv Vocea Brăilei 3.983 - 4.054Ziarul Hunedoreanului 3.499 - 3.460Realitatea Media (Neamţ) 2.639 - 2.628Evenimentul (Iaşi) 2.557 - 2.478Monitorul de Neamţ şi Roman 2.421 - 2.523Monitorul Expres (Braşov) 1.431 - 1.465Ziarul de Bacău 651 - 609Observator de Constanţa 103 - 106 Monitorul de Vrancea N/A - 3.776Glasul Aradului N/A - 2.891Mesagerul Hunedorean N/A - 2.350Jurnal de Caras-Severin N/A - N/AZiarul de Vrancea N/A - N/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în octombrie - decembrie 2013 Publicaţii naţionale Click! 125.477Libertatea 78.427Gazeta Sporturilor 28.137Lumina 21.953Evenimentul zilei 13.609Jurnalul National 10.428Ziarul Financiar 8.620Pro Sport 7.692Curierul National 3.015 Romania libera N/AAdevarul N/APuterea N/A Publicaţii locale - regionaleUnirea (Alba) 15.878Gazeta de Sud 12.020Tribuna (Sibiu) 10.811Renaşterea Bănăţeană 9.670Monitorul de Suceava 7.537Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.461Viaţa liberă (Galaţi) 5.803Monitorul de Botoşani 5.437Crişana (Oradea) 5.022Ziarul de Iaşi 4.358Transilvania Expres (Braşov) 3.632Ziarul Hunedoreanului 3.491Obiectiv Vocea Brăilei 3.329Realitatea Media (Neamţ) 2.477Evenimentul (Iaşi) 2.194Monitorul Expres (Braşov) 1.443Ziarul de Roman 481 Jurnal Arădean N/AJurnal Bihorean N/AMonitorul de Neamţ şi Roman N/AZiarul de Bacău N/AObservator de Constanţa N/AMonitorul de Vrancea N/AGlasul Aradului N/AMesagerul Hunedorean N/AJurnal de Caras-Severin N/AZiarul de Vrancea N/A De remarcat că din ce în ce mai multe publicaţii renunţă la audit, semn de tiraj în cădere liberă... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în ianuarie - martie 2014 Publicaţii naţionaleClick! 118.225Libertatea 77.464Gazeta Sporturilor 26.629Lumina 21.445Evenimentul zilei 13.554Jurnalul National 10.301Adevarul 9.229Romania libera 8.937Ziarul Financiar 8.376Curierul National 3.014 Pro Sport N/APuterea N/A Publicaţii locale - regionaleUnirea (Alba) 15.907Jurnal Arădean 15.046Gazeta de Sud 11.839Tribuna (Sibiu) 10.738Renaşterea Bănăţeană 9.721Jurnal Bihorean 9.061Monitorul de Suceava 7.660Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.390Viaţa liberă (Galaţi) 5.882Monitorul de Botoşani 5.372Crişana (Oradea) 5.016Ziarul de Iaşi 4.306Monitorul de Vrancea 3.745Ziarul Hunedoreanului 3.573Obiectiv Vocea Brăilei 2.940Realitatea Media (Neamţ) 2.719Evenimentul (Iaşi) 2.351Transilvania Expres (Braşov) 2.143Monitorul Expres (Braşov) 1.454Ziarul de Roman 453Observator de Constanţa 106 Monitorul de Neamţ şi Roman N/AZiarul de Bacău N/AGlasul Aradului N/AMesagerul Hunedorean N/AJurnal de Caras-Severin N/AZiarul de Vrancea N/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 Comunicat de presă"Academia Caţavencu îşi suspendă activitatea editorialăBucurești, 19.06.2014: Redacția Academiei Cațavencu nu mai are chef de glumă. Administrația trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăși, o poantă. O poantă bună- dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinăuntru.Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai apărea (sau cel puțin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă și segmentul online al revistei – site și pagina de Facebook.Facem acest lucru pentru că ne iubim revista, cititorii și meseria. Și pentru că ne respectăm pe noi înșine suficient de mult, încât să nu-i lăsăm pe alții să ne înjosească.De ceva timp, Academia Cațavencu funcționează într-o situație hilară: nu ajutată de administrația trustului de presă din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia.Este neplăcut, dar relativ obișnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, față de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziție, exprimată într-un e-mail, cităm: „Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI ADUCI ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele aparțin autorului mesajului)Putem face foarte multe lucruri pentru această revistă și pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul soțiilor ca să putem susține (să putem„credita”), astfel, nenumăratele și interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administrează. Și, mai cu seamă, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americană, de proprietar de plantație bananieră.ACADEMIA CAȚAVENCU a fost și este, încă, o revistă citită. O spun vânzările la chioșc, în creștere, până când administrația a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Această creștere este o performanță (din câte știm, unică în trustul nostru, și rară în presă, în general), dar este o performanță greu de susținut, atâta vreme cât administrația pare să facă tot ce-i stă în putință pentru a contrazice această tendință.Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei și să ți se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistențele redactorului-șef, să se descopere că economia obținută astfel ar fi derizorie (și, desigur, invers proporțională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se „administrează” această revistă.De parcă n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intenționa să inaugureze o politică editorială unică în presa românească: redacția să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienți și campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conținului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei.În concluzie, redacția Academiei Cațavencu nu este dispusă să scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului și cu supervizarea femeii de serviciu.Redacția Academia Cațavencu" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 SCINDARE. Săptămânalul Academia Caţavencu a apărut astăzi pe piaţă, deşi redacţia a anunţat, săptămâna trecută, că opreşte activitatea editorială din cauza neplăţii salariilor. Cum s-a întâmplat? Câţiva redactori, printre care şi Gabriel Tudor, au continuat activitatea şi au tipărit numărul de azi. Într-un comunicat trimis Paginademedia.ro, redactorii rămaşi îi numesc “rebeli fără pauză” pe cei care au anunţat săptămâna trecută oprirea activităţii.Comunicatul celor rămaşi la Academia Caţavencu:„Academia Caţavencu” merge înainte, că înainte era mai bineUnii s-au grăbit să-i facă pomenile „Academiei Caţavencu”, anunţând, cu surle şi vuvuzele, trecerea ei în nefiinţă şi veşnica-i pomenire. Coperta ediţiei de print, apărute azi şi pe care o ataşăm acestui comunicat, e dovada că s-au înşelat.Ce n-au înţeles aceşti rebeli fără pauză e că „Academia Caţavencu” nici n-a început cu ei, nici nu se termină cu ei. „Academia Caţavencu” nu e nici a lui Mazilu, cum n-a fost nici a lui Buşcu, nu e nici a lui Rus, cum n-a fost nici a lui Dinescu, nu e nici a lui Adamescu, cum n-a fost nici a lui Vântu.Şi asta deoarece „Academia Caţavencu” nu e o revistă la care te angajezi, scrii ce scrii şi, când te-apucă amocul, o închizi ca pe prăvălie că aşa vrea muşchiul tău – ba mai şi pleci acasă cu pagina ei de Facebook, să ţi-o pui poster în baie.„Academia Caţavencu” e o stare de spirit care nu aparţine unui singur român, nici unui grup de români, ci tuturor românilor. Ea e hazul de necaz pe care l-a făcut românul întotdeauna, e râsu-plânsu’ care, încă de când Traian şi Decebal au intrat într-o „relaţie complicată”, ne-a dat curaj să privim cu detaşare şi umor belelele, buclucurile, proştii fuduli şi aroganţii sătui.Cu alte cuvinte, „academicienii” nu se opresc aici, aşa cum nici caravana nu stă-n loc atunci când maidanezii latră la ea. Mergem mai departe, fără să ne batem cu cărămida în piept că noi şi numai noi, cei care am rămas, am fi „Academia Caţavencu”. Nici vorbă de aşa ceva.Noi suntem doar păstrătorii vremelnici ai cheilor acestui templu al umorului românesc şi nu ne vom abate de la misiunea de a aduce zâmbetul pe chipurile din păcate tot mai triste ale compatrioţilor noştri. Cine vrea să ni se alăture e binevenit!Iar pentru interlopii şantajişti care ne-au lăsat cu pereţii de Facebook goi avem o veste proastă: amatorii de umor de calitate ne pot găsi, în continuare, pe net la www.academiacatavencu.info şi pe Facebook la https://www.facebook.com/pages/Academia-Ca%C5%A3avencu/506414579492259Cu respect pentru toţi cititorii,Redacţia „Academia Caţavencu”paginademedia.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Adevarul e ca actuala "AC" nu prea mai intereseaza pe nimeni. Prea-basismul face rau unui ziar - fie el cotidian (EvZ, RL, etc.) sau saptamanal (cu e AC sau Capital sau altele). Daca ar avea curaj (greu, nene...) ar compara situatia lor cu "Catavencii". Poate macar asa ar gasi gresala Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în aprilie - iunie 2014 Publicaţii naţionaleClick! 124.357Libertatea 71.391Gazeta Sporturilor 27.773Lumina 21.824Evenimentul zilei 13.582Romania libera 11.967Jurnalul National 9.713Adevarul 9.406Ziarul Financiar 8.529Curierul National 2.982 Publicaţii locale - regionaleUnirea (Alba) 15.734Jurnal Arădean 15.023Gazeta de Sud 11.042Tribuna (Sibiu) 10.482Jurnal Bihorean 8.593Monitorul de Suceava 7.361Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.221Viaţa liberă (Galaţi) 5.517Monitorul de Botoşani 5.115Crişana (Oradea) 5.023Ziarul de Iaşi 4.229Monitorul de Vrancea 3.628Ziarul Hunedoreanului 3.539Obiectiv Vocea Brăilei 2.743Realitatea Media (Neamţ) 2.615Evenimentul (Iaşi) 1.987Transilvania Expres (Braşov) 1.948Monitorul Expres (Braşov) 1.299Ziarul de Roman 521Observator de Constanţa 113 Renaşterea Bănăţeană N/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Noi scăderi... Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în iulie - septembrie (aprilie - iunie) 2014 Publicaţii naţionaleClick! 109.119 (124.357)Libertatea 65.547 (71.391)Gazeta Sporturilor 28.211 (27.773)Lumina 21.645 (21.824)Evenimentul zilei 13.146 (13.582)Romania libera 12.743 (11.967)Adevarul 8.970 (9.406)Ziarul Financiar 8.817 (8.529)Jurnalul National 7.939 (9.713)Curierul National 3.002 (2.982) Publicaţii locale - regionaleUnirea (Alba) 15.179 (15.734)Jurnal Arădean 14.617 (15.023)Gazeta de Sud 10.561 (11.042)Tribuna (Sibiu) 10.112 (10.482)Renaşterea Bănăţeană 9.038 (N/A)Jurnal Bihorean 8.258 (8.593)Monitorul de Suceava 7.072 (7.361)Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.244 (6.221)Viaţa liberă (Galaţi) 5.287 (5.517)Crişana (Oradea) 4.920 (5.023)Monitorul de Botoşani 4.911 (5.115)Ziarul de Iaşi 4.146 ( 4.229)Monitorul de Vrancea 3.584 (3.628)Ziarul Hunedoreanului 3.395 (3.539)Obiectiv Vocea Brăilei 2.699 (2.743)Realitatea Media (Neamţ) 2.624 (2.615)Evenimentul (Iaşi) 2.226 (1.987)Transilvania Expres (Braşov) 1.895 (1.948)Monitorul Expres (Braşov) 1.219 (1.299)Ziarul de Roman 416 (521)Observator de Constanţa 119 (113) din surse brat.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now