Jump to content

Tirajele ziarelor româneşti, în cădere liberă


dcp100168

Recommended Posts

Încă o statistică interesantă...

Cât vând ziarele la chioșcuri?

Click! se menține la nivelul de peste 100.000 de exemplare, în timp ce România liberă vinde doar 3.489 de copii la tarabe din media totală de peste 32.000 de exemplare vândute în perioada ianuarie – martie 2012.

Vânzările “la bucată” arată adevăratul nivel al ziarelor din România, iar clasamentul ziarelor quality se schimbă complet. România liberă nu mai conduce la capitolul vânzări. Publicația ocupă penultimul loc cu 3.400 de exemplare vândute “cu bucata”. Adevărul vinde cel mai bine pe segmentul ziarelor de calitate. Din totalul vânzărilor de 22.900 de exemplare pe apariție, 14.700 sunt la tarabe. Evenimentul zilei a vândut în perioada ianuarie – martie 2012 doar 9.900 de exemplare la chioșcuri, dintr-un total de 14.900.

Vânzările ziarelor naţionale la tarabă

Nume Vanzari ian-mar 2012 Vanzari ian-mar 2011 Variaţie

Click! 103.614 155.891 -52.277

Libertatea 76.520 100.417 -23.897

Cancan 28.402 41.588 -13.186

Gazeta Sporturilor 23.394 33.955 -10.561

Adevarul 14.751 35.738 -20.987

PRO Sport 13.477 17.415 -3.938

Evenimentul zilei 9.908 11.543 -1.635

Jurnalul National 9.560 28.905 -19.345

Romania libera 3.489 5.391 -1.902

Puterea 1.801 1.508 293

Ziarul Financiar 793 1.028 -235

Curierul National 30 42 -12

paginademedia.ro

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce se tiparesc mai putine ziare. De fapt cred ca inteleg. Pe masura ce pretul de productie creste, ei scad tirajul ca sa isi pastreze profitul la fel si dau vina pe cITITORIca cica nu mai sunt cititorii interesati. RUSINICA!!!

Link to comment
Share on other sites

George, tu nu înțelegi multe deși ai senzația că înțelegi, dar îmi place ambiția ta de a țopăi pe orice subiect ;).

economic vorbind, costul marginal al tipăririi unui exemplar în plus al unui ziar este net inferior profitului adus, cu o singură condiție: acel exemplar trebuie să se vândă. cui îi este imputabil acest ultim fapt... e o altă discuție, și nu e vorba neapărat de rușinici sau alte chițibușuri de astea, ci doar de viitorul presei scrise pe hârtie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tabloidul Cancan îşi încetează apariţia în versiune tiparită

Grupul CANCAN îşi reorganizează business-ul axându-şi investiţiile exclusiv pe diviziile online şi tv, astfel că tabloidul Cancan nu va mai apărea în print, iar echipa redacţională va lucra la noile proiecte. Echipa care a lucrat la tabloid va dezvolta divizia online şi divizia tv.

Potrivit comunicatului, după succesul înregistrat cu emisiunea CANCAN TV difuzată la Kanal D, grupul editorial intenţionează să-şi diversifice pe termen mediu producţia de conţinut pentru televiziune. Totodată, grupul CANCAN mai precizează că site-ul www.cancan.ro a avut adeseori "recorduri absolute" pentru piaţa de media autohtonă.

Celelalte două titluri din cadrul grupului, revistele Ciao! şi Spy, organizate într-o structură separată, vor fi editate în continuare şi în varianta tipărită.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Media vânzărilor ziarelor în perioada APRILIE-IUNIE 2012

Publicatie Vanzari aprilie-iunie 2012 Vanzari aprilie-iunie 2011 Variatie

Click! 142.539 180.281 -37.742

Libertatea 94.878 103.104 -8.226

Gazeta Sporturilor 31.379 35.141 -3.762

Romania libera 30.440 40.817 -10.377

Cancan 29.027 37.249 -8.222

Adevarul 23.488 40.555 -17.067

Pro Sport 20.253 27.012 -6.759

Jurnalul National 19.904 31.167 -11.263

Evenimentul zilei 17.352 15.851 +1.501

Ziarul Financiar 7.704 10.219 -2.515

Puterea 4.429 3.211 +1.218

Curierul National 3.097 3.230 -133

...

Viaţa liberă 6.550 6.680 -130

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cristian Burci este noul patron al trustului Adevarul

Omul de afaceri Cristian Burci a preluat Adevarul Holding, anunta site-ul specializat Reporter Virtual, care citeaza surse anonime. Negocierile demarate in 4 septembrie ar fi trebuit sa se incheie in urma cu doua zile, dar "s-au împotmolit", noteaza site-ul citat. "Azi însă discuţiile au ajuns la consens, potrivit surselor Reporter Virtual, iar Cristian Burci a devenit patronul Adevărul Holding, grupul media al lui Dinu Patriciu, retras din afaceri după ce a eşuat cu Mic.ro, băgând firma în faliment, şi aducând afacerea de presă în insolvenţă. Astfel, azi a luat sfârşit una dintre cele mai mari tranzaţii din zona media din ultimii 22 de ani", scrie Reporter Virtual.

Cristian Burci apare, in ultima editie "Forbes 500 miliardari", cu o avere estimata la 100-110 milioane de euro. El a fondat grupul de publicitate Graffiti, pe care, ulterior, l-a afiliat retelei internationale BBDO. Tot el a pus bazele Prima TV, post pe care avea sa-l vanda, impreuna cu postul de radio Kiss FM, grupului SBS.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Presa locala ia fata celei centrale. Adevaratele amenintari ale ziarelor din provincie

Online-ul nu a reusit sa doboare inca presa locala, unde multe ziare au tiraje si vanzari mai mari decat cotidene centrale precum Evenimentul Zilei, Puterea sau Curierul National. Totusi, directorii presei din provincie prevad scaderi in urmatoarea perioada. Care este adevarata amenintare a ziarului local, intr-o analiza DailyBusiness.ro. In fruntea clasamentului ziarelor locale cu cele mai mari vanzari sunt: Unirea (Alba Iulia), Jurnalul Aradean, Gazeta de Sud (Craiova) si Tribuna (Sibiu), potrivit declaratiilor de difuzare publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, pentru perioada ianuarie-iunie 2012.

Cotidianul Unirea este vandut zilnic in peste 17.500 de exemplare, o cifra ce depaseste media vanzarilor ziarelor nationale Evenimentul Zilei (16.130), Puterea (3.195), sau Curierul National (3.125). Mai mult, ziarele locale au avut in perioada de criza scaderi ale tirajelor mult mai mici in comparatie cu cele nationale. Spre exemplu, din 2008 si pana acum ziarul Unirea a iregistra o scadere a vanzarilor de 7,2%, Jurnalul Aradean, o scadere de 18,6%, Tribuna, de 21%, in timp ce Evenimentul Zilei, ziar distribuit la nivel national, a avut o scadere in ultimii 4 ani de 69%, Jurnalul National de 70%, iar liderul in tiraje, Romania Libera a avut o scadere de 42%. Romania Libera ramane totusi cotidianul cu cele mai mari vanzari, inregistrand in acest an o medie de peste 31.200 de exemplare vandute in fiecare zi.

Daca in cazul cotidienelor centrale, probabil cea mai importanta cauza a scaderilor a fost cresterea puternica inregistrata de online, in ceea ce priveste presa locala, online-ul nu este principala amenintare, spun directorii ziarelor Unirea si Tribuna. Un studiu realizat de Comisia Europeana arata ca vanzarile de publicitate au crescut in medie cu 37% in perioada 1997-2012, iar in ciuda acestui fapt bugetele de publicitate din presa scrisa au scazut cu 7,8 procente. Publicitatea online este in continua crestere. In primul semestrul al acestui an, aceasta a inregistrat majorari de 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 46,6 milioane de lei. Aceste reguli se pare ca nu sunt valabile peste tot. “Problemele mari nu vin din cresterea site-urilor, care sunt intr-adevar o concurenta serioasa, ci din cauza Postei”, afirma Ciul Gheorghe, director general al ziarului Unirea.

Posta Romana ingroapa presa locala

Cifrele mari ale vanzarilor din presa locala se datoreaza in special abonatilor. Daca Unirea vinde in jur de 17.500 de exemplare pe zi, aproape 16.000 dintre acestea se duc catre abonati. In cazul cotidianului Jurnalul Aradean raportul este apropiat, din 17.440 de ziare vandute, 16.270 sunt prin abonamente. Drept urmare, scaderile din vanzarile totale sunt influentate in primul rand de scaderile numarului de abonati.

Aici intervine adevarata problema. “Posta Romana ia doar masuri aberante, una dintre ele, care functioneaza de cativa ani, in weekend nu se mai duc ziarele abonatilor decat in municipiile resedinta de judet. De exemplu, cei din Medias primesc ziarul de sambata abia luni, probabil ii considera cetateni de categoria a doua, ei nu merita sa citeasca ziarul in ziua in care apare”, spune Mircea Bitu, directorul de la Tribuna. Peste 90% dintre vazarile inregistrate de cotidiuanul sibian se datoreaza abonamentelor. “Daca ii duc ziarul omului, chiar daca el locuieste in centru Sibiului, la ora 17:00 sau 18:00 e clar ca nu mai are motive sa se aboneze”, a mai afirmat Mircea Bitu.

Acelasi lucru il sustine si directorul ziarului Unirea din Alba Iulia, ale carui vanzari sunt sustinute in proportie tot de peste 90% de abonamente. “Problemele mari nu vin din cresterea site-urilor, care sunt intr-adevar o concurenta serioasa, ci din cauza Postei. Sunt foarte multe comune unde nu mai exista postasi. Localitati in care aveam sute de abonamente au ramas fara postasi, iar asta ne afecteaza foarte mult”, sustine Ciul Gheorge, directorul ziarului. El este de parere ca in ciuda faptului ca principalele surse de informare sunt televiziunea si Internetul inca mai sunt sate unde ziarul ramane unica sursa de informatie. Cele mai recente rapoarte ii dau dreptate, avand in vedere ca in prezent aproximativ 47% dintre romania nu au folosit niciodata Internetul.

Conform datelor BRAT din ianuarie si pana in iunie, anul curent, Unirea a inregistrat scaderi de 2,4%, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, dar conform declaratiilor directorului ziarului, in perioada iunie-octombrie acestea au depasit 4% si s-ar putea sa mai scadata. “Daca Posta nu isi modernizeaza serviciile, asta insemnand o mai buna acoperire si ziarul sa ajunga la abonati la prima ora nu seara, scaderile vor continua. Vanzarile ar putea sa se diminueze cu inca 5 procente anul viitor”, a mai declarat directorul Unirea. El afirma ca nu intelege de ce nu se rezolva aceasta problema in conditiile in care “Posta Romana primeste bani frumosi de la ziare. Compania ajunge sa ia aproape 40% comision din pretul unui abonament”, arata Ciul Gheorghe.

Conform datelor transmise de Autoritatea de reglementare in telecom, ANCOM, Compania Nationala Posta Romana are obligatia de a asigura, in fiecare localitate de pe teritoriul Romaniei, cel putin o colectare de la fiecare punct de acces si cel putin o livrare la locuinta fiecarei persoane fizice si la sediul fiecarei persoane juridice, in fiecare zi lucratoare, dar nu mai putin de 5 zile pe saptamana, la aceleasi tarife, inclusiv in zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde cantitatea de corespondenta este mica.

Online-ul este inca o afacere neprofitabila

Cotidienele locale pot fi citite si in varianta online, unele dintre ele pastreaza pe site continutul articolelor din print, altele vin cu stiri noi. Totusi din declaratiile celor doi directori aflam ca aceste ziare s-au lansat si in online mai mult din nevoia de a se adapta tendintei si cerintelor pietei, doar ca pana acum nu putem vorbi de o afacere profitabila. “La noi editia online are un continut diferit fata de varianta print, dar momentan nu aduce prea multi bani. In prezent suntem doar la partea de investitii in online. Incercam sa ne adaptam si cred ca site-ul ziarulunirea.ro va creste in viitor”, spune Ciul Gheorghe.

Directorul Tribuna este de parere ca site-ul tribuna.ro nu are cum sa doboare varianta printata a ziarului pentru ca veniturile aduse de vanzarea de publicitate din print sunt mai sigure. “Pe partea de site inca nu exista niste tarife consacrate asa cum exista pe partea de print. Anunturile si reclamele din print au preturi care se stiu de multa vreme. In online e o treaba discutabila. Toata lumea vrea sa plateasca mai putin, pentru ca asa se pune problema acum, tarifele sunt fluctuante, in comparatie cu cele de pe print”, a afirmat Mircea Bitu.

In top 5 – presa locala, realizat in functie de media totalului de vanzari pe 2012 se afla: Unirea (17.506 ziare/zi), Jurnalul Aradean (17.442), Gazeta de Sud (15.289), Tribuna (12.714).

Topul cotidienelor centrale, generaliste din categoria quality, cu cele mai mari vanzari, pe perioada mai sus mentionata, este: Romania Libera (31.257), Adevarul (23.202), Jurnalul National (19.371), Evenimentul Zilei (16.130), Puterea (3.195), Curierul National (3.125)

dailybusiness.ro

Link to comment
Share on other sites

Doar Click! mai vinde peste 100.000 de exemplare

Principalele ziare centrale au continuat să scadă, cu excepția Evenimentului zilei, care a avut, în perioada iulie – septembrie o creștere de 633 de exemplare, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2011, potrivit celor mai recente date publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.

Ziarul Click! rămâne la conducere în topul celor mai vândute ziare, cu o medie de 132.000 de exemplare vândute pe apariție. Cu toate acestea, tabloidul a înregistrat cel mai mare declin: minus 33.800 de exemplare. România liberă conduce în continuare la capitolul vânzări pe segmentul ziarelor de calitate, cu o medie de 30.210 de exemplare, dar a suferit o scădere de 8.720 de copii pe apariție. Ziarul Adevărul a scăzut pentru prima dată sub media de 20.000 de exemplare. Astfel, în cel de-al treilea trimestru al acestui an cotidianul deținut de Cristian Burci a avut o medie de 17.900 de exemplare pe apriție, cu 15.000 mai puține față de aceeași perioadă a lui 2011.

Nume Publicatie Total vanzari iul - sept 2012 Total vanzari iul-sept 2011 Variatie

Click 132.947 166.763 -33.816

Libertatea 92.622 98.582 -5.960

Romania Libera 30.290 39.010 -8.720

Gazeta Sporturilor 29.989 37.008 -7.019

Jurnalul National 19.693 21.295 -1.602

PRO Sport 18.272 29.226 -10.954

Adevarul 17.939 33.706 -15.767

Evenimentul Zilei 15.902 15.269 633

Ziarul Financiar 8.446 9.983 -1.537

Curierul National 3.109 3.197 -88

Puterea 1.656 3.069 -1.413

Alte cifre:

  • Academia Cațavencu - 15.282
  • Kamikaze - 5.814
  • Capital - 8.084
  • Biz – 6.481
  • Business Magazin – 5.281
  • Forbes Romania – 3.552

paginademedia.ro

  • Viaţa liberă Galaţi - 6.275

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2012
Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2012 - un trend descendent raportat încă de la începutul anului trecut -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2011.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2012, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 27.333 de exemplare în octombrie, în scădere faţă de luna octombrie 2011, când înregistra 37.722 de copii. În noiembrie anul trecut, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 24.795 de copii, faţă de 37.238 în noiembrie 2011, iar în decembrie - 22.986 de exemplare, faţă de 36.388 în decembrie 2011.
Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna octombrie 2012, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 19.012 exemplare (24.557 în octombrie 2011), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să scadă la 18.222 de exemplare (26.563 în noiembrie 2011). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 17.409 exemplare (21.227 în decembrie 2011).
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, care a înregistrat vânzări în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2011. Astfel, pentru luna octombrie 2012, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 15.070 de exemplare (15.076 în octombrie 2011), în noiembrie - 14.045 de exemplare (14.867 în noiembrie 2011), iar în decembrie - 14.103 exemplare (15.230 în decembrie 2011).
Adevărul, editat de Adevărul Holding, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului precedent. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna octombrie 2012 o medie de vânzări de 14.105 exemplare, în scădere comparativ cu luna octombrie 2011, când înregistra o medie de vânzări de 27.762 de copii. În noiembrie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a crescut uşor faţă de octombrie, la 14.399 de exemplare (în scădere însă faţă de aceeaşi lună a anului 2011, când afişa o medie de vânzări de 24.708 de copii). În decembrie 2012, media de vânzări a cotidianului Adevărul a crescut faţă de luna precedentă la 14.638 de copii (comparativ cu 26.633 de copii reprezentând media de vânzări în decembrie 2011).
În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie 2012, o medie de vânzări de 129.525 de exemplare (153.403 în octombrie 2011), în noiembrie, de 144.607 exemplare (157.346 în noiembrie 2011) şi în decembrie, de 139.440 de exemplare (153.031 în decembrie 2011).
Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România. Libertatea a avut o medie de 98.872 de exemplare vândute pe apariţie în octombrie (96.863 în octombrie 2011), 88.225 de exemplare în noiembrie (93.813 în noiembrie 2011) şi de 84.512 exemplare în decembrie (100.232 în decembrie 2011).
În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), a înregistrat o medie de vânzări pentru luna octombrie de 35.549 de exemplare (33.796 în octombrie 2011), cu 32.357 de exemplare în noiembrie (33.336 în noiembrie 2011) şi 25.535 de exemplare în decembrie (32.769 în decembrie 2011).
Pe acelaşi segment, cotidianul sportiv Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în octombrie 2012, o medie de vânzări de 18.802 copii (26.062 în octombrie 2011), pentru ca în noiembrie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 16.507 exemplare (24.629 în noiembrie 2011), iar în decembrie, de 14.570 de exemplare (25.374 în decembrie 2011).
La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie, pentru octombrie 2012, de 8.427 de exemplare, pentru noiembrie, de 8.639 de copii, şi pentru decembrie, de 7.739 de exemplare.

 

Viaţa liberă Galaţi: octombrie - 6.355, noiembrie - 6.312, decembrie - 5.794

Link to comment
Share on other sites

Media pe trimestrul IV 2012
Click - 137.708
Libertatea - 90.801
Gazeta Sporturilor - 31.506
Romania Libera - 25.241
Ziarul Lumina - 22.457
Jurnalul National - 18.279
Unirea (Alba) - 16.976
PRO Sport - 16.765
Jurnal Aradean - 16.531
Evenimentul Zilei - 14.427
Adevarul - 14.360
Gazeta de Sud - 13.207
Tribuna (Sibiu) - 12.041
Renasterea Banateana - 11.163
Bihari Naplo - 11.055
Monitorul de Suceava - 8.495
Ziarul Financiar - 8.323
Informatia Zilei (Satu Mare) - 6.244
Viata Libera (Galati) - 6.176
Udvarhelyi Hirado - 5.705
Crisana (Oradea) - 5.376
Transilvania Expres (Brasov) - 5.109

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gazeta de Sud, ziarul regional cu cea mai mare audienţă

Dintre cele zece ziare locale şi regionale care mai sunt înscrise în Studiul Naţional de Audienţă (SNA Focus), Gazeta de Sud are cea mai mare audienţă, informează forbes.ro. Cotidianul oltenilor de pretutindeni, care acoperă cinci judeţe din Oltenia, a strâns 85.000 de cititori pe ediţie în intervalul 25 iulie 2011 - 24 februarie 2013.
Pe locul al doilea se situează cotidianul Viaţa liberă din Galaţi, cu 54.000 de cititori, fiind urmat de Jurnalul Bihorean, citit de 40.000 de persoane. Acestora le urmează Obiectiv Vocea Brăilei, cu 39.000 de cititori, și Monitorul de Suceava, citit de 38.000 de persoane. Ultimele cinci ziare din SNA Focus sunt Informaţia Zilei din Satu Mare (33.000 de cititori), Transilvania Expres din Braşov (32.000 de cititori), Jurnal Arădean (29.000 de cititori), Bihari Naplo (21.000 de cititori) şi Crişana (15.000 de cititori).
Raportul de audiență SNA Focus, realizat de BRAT, a arătat o scădere a audienței în presa locală. Nici un ziar regional nu are, la momentul actual, mai mult de 90.000 de cititori. Studiul, cu o marjă de eroare de +/- 0.72%, a fost realizat pe un eşantion de 18.460 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 şi 74 de ani.

gds.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Publicaţie - Vânzări medii pe ediţie T1 2013

Click - 139.625

Libertatea - 88.838

Gazeta Sporturilor - 28.609

Romania liberă - 21.232

Jurnalul Naţional - 16.737

Evenimentul Zilei - 13.853

Adevărul - 12.289

Pro Sport - 11.629

Ziarul Financiar - 7.965

...

Lumina - 22.167

Unirea (Alba) - 17.163

Jurnal Arădean - 15.930

Gazeta de Sud - 13.447

Tribuna (Sibiu) - 11.791

Renaşterea Bănăţeană - 10.733

Jurnal Bihorean - 10.325

Monitorul de Suceava - 8.144

Informaţia Zilei (Satu Mare) - 6.947

Viaţa liberă (Galaţi) - 6.561

Monitorul de Botoşani - 6.214

Transilvania Expres (Brsaşov) - 5.418

Crişana (Oradea) - 5.261

Ziarul de Iaşi - 4.748

Obiectiv Vocea Brăilei - 4.146

Monitorul de Vrancea - 3.875

Ziarul Hunedoreanului - 3.510

Curierul Naţional - 3.070

Glasul Aradului - 3.047

Jurnal de Caras-Severin - 2.961

Evenimentul (Iaşi) - 2.890

Ziarul de Vrancea - 2.811

Realitatea Media (Neamţ) - 2.731

Monitorul de Neamţ şi Roman - 2.599

Mesagerul Hunedorean - 2.386

Monitorul Expres (Braşov) - 1.494

Puterea - 1.259

Ziarul de Bacău - 628

Observator de Constanţa - 108

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în aprilie - iunie 2013

Publicatie Vanzari aprilie - iunie 2013 Vanzari aprilie - iunie 2012

Click! 125.634 142.539

Libertatea 86.299 94.878

Gazeta Sporturilor 26.277 31.379

Romania libera 21.830 30.440

Evenimentul zilei 14.334 17.352

Jurnalul National 12.745 19.904

Adevarul 10.659 23.488

Curierul National 3.074 3.097

Puterea 1.288 4.429

Pro Sport N/A 20.253

Ziarul Financiar N/A 7.704

 

Lumina - 22.189

Unirea (Alba) - 16.780

Jurnal Arădean - 15.750

Gazeta de Sud - 12.962

Tribuna (Sibiu) - 11.509

Renaşterea Bănăţeană - 10.528

Jurnal Bihorean - 9.826

Monitorul de Suceava - 7.840

Informaţia Zilei (Satu Mare) - 6.595

Viaţa liberă (Galaţi) - 6.138 6.561

Monitorul de Botoşani - 5.953

Transilvania Expres (Braşov) - 4.602

Crişana (Oradea) - 5.253

Ziarul de Iaşi - 4.530

Obiectiv Vocea Brăilei - 4.054

Monitorul de Vrancea - 3.776

Ziarul Hunedoreanului - 3.460

Curierul Naţional - 3.074

Glasul Aradului - 2.891

Jurnal de Caras-Severin - N/A

Evenimentul (Iaşi) - 2.478

Ziarul de Vrancea - N/A

Realitatea Media (Neamţ) - 2.628

Monitorul de Neamţ şi Roman - 2.523

Mesagerul Hunedorean - 2.350

Monitorul Expres (Braşov) - 1.465

Puterea - 1.288

Ziarul de Bacău - 609

Observator de Constanţa - 106

 

Toate cifrele pe brat.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pro Sport închide ediţia tipărită din decembrie

Cotidianul Pro Sport îşi încetează apariţia cotidiană pe hârtie din 9 decembrie. Din decembrie, Pro Sport va avea o variantă tipărită o singură dată pe săptămână, ca supliment al Ziarului Financiar.

Din luna decembrie, singurul cotidian sportiv de pe piaţă va fi Gazeta Sporturilor. Publicaţia editată de Intact se află în prezent în discuţii cu grupul Ringier, care doreşte să preia titlul.

paginademedia.ro

ProSport a aparut prima oara pe 2 iulie 1997, ca primul ziar full-color din Romania. Ziarul era editat de Mediapro, sub conducerea lui Ovidiu Ioanitoaia (director) si a lui Catalin Tolontan (redactor-sef). Ioanitoaia si Tolontan au parasit ulterior ziarul si au preluat conducerea ziarului concurent “Gazeta Sporturilor”, unde se afla si in prezent.

reportervirtual.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2013

Tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2013 - o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani - cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2012. Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2013, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 21.425 de exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2012, când înregistra o medie de vânzări de 30.436 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 21.490 de copii, în scădere faţă august 2012, când afişa o medie de vânzări de 30.544 copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 15.606 de copii, în scădere faţă de septembrie 2012, când afişa o medie de vânzări de 29.836 de copii.

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 14.100 de exemplare (15.383 în iulie 2012), în august - 13.943 de exemplare (16.407 în august 2012), iar în septembrie - 13.895 de exemplare (15.895 în septembrie 2012).

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 10.424 de exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2012, când înregistra o medie de vânzări de 21.121 de copii. În luna august, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 10.485 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2012, când afişa o medie de vânzări de 17.899 de copii. În luna septembrie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 10.449 de copii, comparativ cu 14.204 copii reprezentând media de vânzări în septembrie 2012.

Cotidianul Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 9.573 de exemplare (21.535 în iulie 2012), pentru ca în luna următoare media de vânzări să fie de 10.301 de exemplare (18.321 în august 2012). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 9.299 de exemplare (19.058 în septembrie 2012).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie de 7.813 exemplare, de 7.893 copii în august şi de 8.034 de exemplare în septembrie.

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 27.358 de exemplare (26.767 în iulie 2012), cu o medie de 31.139 de exemplare în august (32.203 în august 2012) şi de 30.975 de exemplare în septembrie (30.947 în septembrie 2012).

Pe acelaşi segment, Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în iulie, o medie de vânzări de 12.804 copii (19.110 în iulie 2012), pentru ca, în august, cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 12.731 de exemplare (18.536 în august 2012), iar în septembrie, de 12.381 de exemplare (17.114 în septembrie 2012).

Pe de altă parte, în categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în iulie, o medie de 120.717 de exemplare (în scădere mare faţă de iulie 2012, când înregistra o medie de 137.861 exemplare), în august, de 122.546 de exemplare (137.594 în august 2012) şi în septembrie, de 121.052 de exemplare (122.817 în septembrie 2012).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de Ringier România, ale cărei cifre au scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2012: o medie de 83.081 de exemplare pe apariţie în iulie (87.386 exemplare în iulie 2012), de 83.156 de exemplare în august (93.866 de exemplare în august 2012) şi de 82.693 de exemplare în septembrie (96.722 de exemplare în septembrie 2012).

Pe de altă parte, Ziarul Lumina, editat de Patriarhia Română, se regăseşte în clasamentul celor mai vândute publicaţii din România, însă acesta poate fi cumpărat numai prin abonament, spre deosebire de celelalte publicaţii din acest top. Ziarul Lumina a raportat, în iulie, o medie de 21.925 de exemplare, în august, de 22.052 de exemplare şi în septembrie, de 21.939 de exemplare.

Link to comment
Share on other sites

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în iulie - septembrie 2013

Publicaţii naţionale

iulie - septembrie 2013; aprilie - iunie 2013

Click! 121.449 - 125.634

Libertatea 82.984 - 86.299

Gazeta Sporturilor 29.795 - 26.277

Lumina 21.972 - 22.189

Romania libera 19.596 - 21.830

Evenimentul zilei 13.982 - 14.334

Pro Sport 12.646 - N/A

Adevarul 10.452 -10.659

Jurnalul National 9.729 - 12.745

Ziarul Financiar 7.910 - N/A

Curierul National 3.050 - 3.074

Puterea 1.441 - 1.288

 

Publicaţii locale - regionale

Unirea (Alba) 16.188 - 16.780

Jurnal Arădean 15.148 - 15.750

Gazeta de Sud 12.503 - 12.962

Tribuna (Sibiu) 10.899 - 11.509

Renaşterea Bănăţeană 10.066 - 10.528

Jurnal Bihorean 9.297 - 9.826

Monitorul de Suceava 7.586 - 7.840

Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.475 - 6.595

Viaţa liberă (Galaţi) 5.942 - 6.138

Monitorul de Botoşani 5.695 - 5.953

Crişana (Oradea) 5.059 - 5.253

Ziarul de Iaşi 4.350 - 4.530

Transilvania Expres (Braşov) 4.291 - 4.602

Obiectiv Vocea Brăilei 3.983 - 4.054

Ziarul Hunedoreanului 3.499 - 3.460

Realitatea Media (Neamţ) 2.639 - 2.628

Evenimentul (Iaşi) 2.557 - 2.478

Monitorul de Neamţ şi Roman 2.421 - 2.523

Monitorul Expres (Braşov) 1.431 - 1.465

Ziarul de Bacău 651 - 609

Observator de Constanţa 103 - 106

 

Monitorul de Vrancea N/A - 3.776

Glasul Aradului N/A - 2.891

Mesagerul Hunedorean N/A - 2.350

Jurnal de Caras-Severin N/A - N/A

Ziarul de Vrancea N/A - N/A

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în octombrie - decembrie 2013

 

Publicaţii naţionale

 

Click! 125.477

Libertatea 78.427

Gazeta Sporturilor 28.137

Lumina 21.953

Evenimentul zilei 13.609

Jurnalul National 10.428

Ziarul Financiar 8.620

Pro Sport 7.692

Curierul National 3.015

 

Romania libera  N/A

Adevarul  N/A

Puterea  N/A

 

Publicaţii locale - regionale

Unirea (Alba) 15.878

Gazeta de Sud 12.020

Tribuna (Sibiu) 10.811

Renaşterea Bănăţeană 9.670

Monitorul de Suceava 7.537

Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.461

Viaţa liberă (Galaţi) 5.803

Monitorul de Botoşani 5.437

Crişana (Oradea) 5.022

Ziarul de Iaşi 4.358

Transilvania Expres (Braşov) 3.632

Ziarul Hunedoreanului 3.491

Obiectiv Vocea Brăilei 3.329

Realitatea Media (Neamţ) 2.477

Evenimentul (Iaşi) 2.194

Monitorul Expres (Braşov) 1.443

Ziarul de Roman 481

 

Jurnal Arădean  N/A

Jurnal Bihorean  N/A

Monitorul de Neamţ şi Roman  N/A

Ziarul de Bacău  N/A

Observator de Constanţa  N/A

Monitorul de Vrancea  N/A

Glasul Aradului  N/A

Mesagerul Hunedorean  N/A

Jurnal de Caras-Severin  N/A

Ziarul de Vrancea  N/A

 

De remarcat că din ce în ce mai multe publicaţii renunţă la audit, semn de tiraj în cădere liberă...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în ianuarie - martie 2014

 

Publicaţii naţionale

Click! 118.225

Libertatea 77.464

Gazeta Sporturilor 26.629

Lumina 21.445

Evenimentul zilei 13.554

Jurnalul National 10.301

Adevarul  9.229

Romania libera  8.937

Ziarul Financiar 8.376

Curierul National 3.014

 

Pro Sport N/A

Puterea  N/A

 

Publicaţii locale - regionale

Unirea (Alba) 15.907

Jurnal Arădean  15.046

Gazeta de Sud 11.839

Tribuna (Sibiu) 10.738

Renaşterea Bănăţeană 9.721

Jurnal Bihorean  9.061

Monitorul de Suceava 7.660

Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.390

Viaţa liberă (Galaţi) 5.882

Monitorul de Botoşani 5.372

Crişana (Oradea) 5.016

Ziarul de Iaşi 4.306

Monitorul de Vrancea 3.745

Ziarul Hunedoreanului 3.573

Obiectiv Vocea Brăilei 2.940

Realitatea Media (Neamţ) 2.719

Evenimentul (Iaşi) 2.351

Transilvania Expres (Braşov) 2.143

Monitorul Expres (Braşov) 1.454

Ziarul de Roman 453

Observator de Constanţa  106

 

Monitorul de Neamţ şi Roman  N/A

Ziarul de Bacău  N/A

Glasul Aradului  N/A

Mesagerul Hunedorean  N/A

Jurnal de Caras-Severin  N/A

Ziarul de Vrancea  N/A

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Comunicat de presă

"Academia Caţavencu îşi suspendă activitatea editorială

București, 19.06.2014: Redacția Academiei Cațavencu nu mai are chef de glumă. Administrația trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăși, o poantă. O poantă bună- dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinăuntru.
Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai apărea (sau cel puțin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă și segmentul online al revistei – site și pagina de Facebook.

Facem acest lucru pentru că ne iubim revista, cititorii și meseria. Și pentru că ne respectăm pe noi înșine suficient de mult, încât să nu-i lăsăm pe alții să ne înjosească.

De ceva timp, Academia Cațavencu funcționează într-o situație hilară: nu ajutată de administrația trustului de presă din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia.

Este neplăcut, dar relativ obișnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, față de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziție, exprimată într-un e-mail, cităm: „Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI ADUCI ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele aparțin autorului mesajului)

Putem face foarte multe lucruri pentru această revistă și pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul soțiilor ca să putem susține (să putem„credita”), astfel, nenumăratele și interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administrează. Și, mai cu seamă, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americană, de proprietar de plantație bananieră.

ACADEMIA CAȚAVENCU a fost și este, încă, o revistă citită. O spun vânzările la chioșc, în creștere, până când administrația a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Această creștere este o performanță (din câte știm, unică în trustul nostru, și rară în presă, în general), dar este o performanță greu de susținut, atâta vreme cât administrația pare să facă tot ce-i stă în putință pentru a contrazice această tendință.

Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei și să ți se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistențele redactorului-șef, să se descopere că economia obținută astfel ar fi derizorie (și, desigur, invers proporțională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se „administrează” această revistă.

De parcă n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intenționa să inaugureze o politică editorială unică în presa românească: redacția să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienți și campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conținului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei.

În concluzie, redacția Academiei Cațavencu nu este dispusă să scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului și cu supervizarea femeii de serviciu.

Redacția Academia Cațavencu"

Link to comment
Share on other sites

SCINDARE. Săptămânalul Academia Caţavencu a apărut astăzi pe piaţă, deşi redacţia a anunţat, săptămâna trecută, că opreşte activitatea editorială din cauza neplăţii salariilor. Cum s-a întâmplat? Câţiva redactori, printre care şi Gabriel Tudor, au continuat activitatea şi au tipărit numărul de azi. Într-un comunicat trimis Paginademedia.ro, redactorii rămaşi îi numesc “rebeli fără pauză” pe cei care au anunţat săptămâna trecută oprirea activităţii.

Comunicatul celor rămaşi la Academia Caţavencu:

„Academia Caţavencu” merge înainte, că înainte era mai bine

Unii s-au grăbit să-i facă pomenile „Academiei Caţavencu”, anunţând, cu surle şi vuvuzele, trecerea ei în nefiinţă şi veşnica-i pomenire. Coperta ediţiei de print, apărute azi şi pe care o ataşăm acestui comunicat, e dovada că s-au înşelat.

Ce n-au înţeles aceşti rebeli fără pauză e că „Academia Caţavencu” nici n-a început cu ei, nici nu se termină cu ei. „Academia Caţavencu” nu e nici a lui Mazilu, cum n-a fost nici a lui Buşcu, nu e nici a lui Rus, cum n-a fost nici a lui Dinescu, nu e nici a lui Adamescu, cum n-a fost nici a lui Vântu.

Şi asta deoarece „Academia Caţavencu” nu e o revistă la care te angajezi, scrii ce scrii şi, când te-apucă amocul, o închizi ca pe prăvălie că aşa vrea muşchiul tău – ba mai şi pleci acasă cu pagina ei de Facebook, să ţi-o pui poster în baie.

„Academia Caţavencu” e o stare de spirit care nu aparţine unui singur român, nici unui grup de români, ci tuturor românilor. Ea e hazul de necaz pe care l-a făcut românul întotdeauna, e râsu-plânsu’ care, încă de când Traian şi Decebal au intrat într-o „relaţie complicată”, ne-a dat curaj să privim cu detaşare şi umor belelele, buclucurile, proştii fuduli şi aroganţii sătui.

Cu alte cuvinte, „academicienii” nu se opresc aici, aşa cum nici caravana nu stă-n loc atunci când maidanezii latră la ea. Mergem mai departe, fără să ne batem cu cărămida în piept că noi şi numai noi, cei care am rămas, am fi „Academia Caţavencu”. Nici vorbă de aşa ceva.

Noi suntem doar păstrătorii vremelnici ai cheilor acestui templu al umorului românesc şi nu ne vom abate de la misiunea de a aduce zâmbetul pe chipurile din păcate tot mai triste ale compatrioţilor noştri. Cine vrea să ni se alăture e binevenit!

Iar pentru interlopii şantajişti care ne-au lăsat cu pereţii de Facebook goi avem o veste proastă: amatorii de umor de calitate ne pot găsi, în continuare, pe net la www.academiacatavencu.info şi pe Facebook la https://www.facebook.com/pages/Academia-Ca%C5%A3avencu/506414579492259

Cu respect pentru toţi cititorii,
Redacţia „Academia Caţavencu”

paginademedia.ro

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca actuala "AC" nu prea mai intereseaza pe nimeni. Prea-basismul face rau unui ziar - fie el cotidian (EvZ, RL, etc.) sau saptamanal (cu e AC sau Capital sau altele). Daca ar avea curaj (greu, nene...) ar compara situatia lor cu "Catavencii". Poate macar asa ar gasi gresala :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în aprilie - iunie 2014

 

Publicaţii naţionale

Click! 124.357

Libertatea 71.391

Gazeta Sporturilor 27.773

Lumina 21.824

Evenimentul zilei 13.582

Romania libera  11.967

Jurnalul National 9.713

Adevarul  9.406

Ziarul Financiar 8.529

Curierul National 2.982

 

Publicaţii locale - regionale

Unirea (Alba) 15.734

Jurnal Arădean  15.023

Gazeta de Sud 11.042

Tribuna (Sibiu) 10.482

Jurnal Bihorean  8.593

Monitorul de Suceava 7.361

Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.221

Viaţa liberă (Galaţi) 5.517

Monitorul de Botoşani 5.115

Crişana (Oradea) 5.023

Ziarul de Iaşi 4.229

Monitorul de Vrancea 3.628

Ziarul Hunedoreanului 3.539

Obiectiv Vocea Brăilei 2.743

Realitatea Media (Neamţ) 2.615

Evenimentul (Iaşi) 1.987

Transilvania Expres (Braşov) 1.948

Monitorul Expres (Braşov) 1.299

Ziarul de Roman 521

Observator de Constanţa  113

 

Renaşterea Bănăţeană N/A

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noi scăderi...

 

Media vânzărilor principalelor publicaţii cotidiene în iulie - septembrie (aprilie - iunie) 2014

 

Publicaţii naţionale

Click! 109.119 (124.357)

Libertatea 65.547 (71.391)

Gazeta Sporturilor 28.211 (27.773)

Lumina 21.645 (21.824)

Evenimentul zilei 13.146 (13.582)

Romania libera  12.743 (11.967)

Adevarul  8.970 (9.406)

Ziarul Financiar 8.817 (8.529)

Jurnalul National 7.939 (9.713)

Curierul National 3.002 (2.982)

 

Publicaţii locale - regionale

Unirea (Alba) 15.179 (15.734)

Jurnal Arădean  14.617 (15.023)

Gazeta de Sud 10.561 (11.042)

Tribuna (Sibiu) 10.112 (10.482)

Renaşterea Bănăţeană 9.038 (N/A)

Jurnal Bihorean  8.258 (8.593)

Monitorul de Suceava 7.072 (7.361)

Informaţia Zilei (Satu Mare) 6.244 (6.221)

Viaţa liberă (Galaţi) 5.287 (5.517)

Crişana (Oradea) 4.920 (5.023)

Monitorul de Botoşani 4.911 (5.115)

Ziarul de Iaşi 4.146 ( 4.229)

Monitorul de Vrancea 3.584 (3.628)

Ziarul Hunedoreanului 3.395 (3.539)

Obiectiv Vocea Brăilei 2.699 (2.743)

Realitatea Media (Neamţ) 2.624 (2.615)

Evenimentul (Iaşi) 2.226 (1.987)

Transilvania Expres (Braşov) 1.895 (1.948)

Monitorul Expres (Braşov) 1.219 (1.299)

Ziarul de Roman 416 (521)

Observator de Constanţa 119 (113)

 

din surse brat.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.