Jump to content

Bacul aduce profit


dcp100168

Recommended Posts

Piaţa Dunării

Bacul aduce profit

Profitul înregistrat de compania gălăţeană Navrom Bac SRL la sfârşitul anului 2007 a fost de 2,241 milioane de lei, cu 322.000 de lei mai mult faţă de anul precedent. Faţă de 2006, veniturile totale au crescut cu 63.000 de lei, ajungând la 6,98 milioane, în timp ce cheltuielile au crescut, de la 4,43, la 4,73 milioane de lei.

"Având în vedere că societatea noastră efectuează curse de traversare a Dunării cu nave de tip bac, un factor important care se are în vedere la creşterea tarifelor este preţul de achiziţie al motorinei. În ultimii patru ani, preţul motorinei a crescut în februarie 2008 cu 122,02 la sută, iar creşterea medie a tarifelor, în aceeaşi perioadă, este de doar 69,05 la sută. Mai mult, din august 2007 până în februarie 2008, preţul motorinei a crescut cu 32,24 la sută, iar creşterea medie a tarifelor a fost de doar 15,81 la sută", se arată într‑un raport al companiei.

De la 1 martie a.c., preţul unui bilet pentru pasageri a crescut la 1,20 lei (faţă de 1 leu până atunci), iar pentru un autoturism se plătesc 18 lei (+3 lei). Tariful de trecere bac pentru un microbuz de 8 persoane este de 20 lei (+2), iar pentru un microbuz de 14 persoane, biletul este de 23 de lei (+3 lei). Un autobuz "costă" 50 de lei (+10), iar pentru o bicicletă se plătesc 4 lei (+ 1 leu).

În ceea ce priveşte maşinile de marfă, tarifele sunt diferenţiate, normal, după tonaj: 10 lei pentru o tonă, 25 de lei pentru două tone, 30 de lei pentru 2‑4 tone, 37 de lei pentru 4‑8 tone, 40 de lei pentru 8‑10 tone, 42 de lei pentru 10‑15 tone şi 44 de lei pentru 15‑20 de tone. Animalele mari trebuie să‑şi scoată şi ele bilet (2 lei), în timp ce oile pot trece cu doar un leu de căciulă.

Navrom Bac face şi curse speciale, la cerere: o traversare cu bacul mic costă 80 de lei pentru o maşină, 40 de lei pentru două şi 20 de lei pentru minim trei maşini. Pentru bacul mare, o cursă specială pentru o singură maşină este cea mai scumpă - 100 de lei; cu două maşini costă 50 de lei, iar pentru minim trei maşini - 35 de lei.

Conform conducerii Navrom Bac SA, locuitorii din I.C.Brătianu (judeţul Tulcea) au reducere de 50 la sută la bilete, doar pentru transportul pasagerilor, nu şi pentru mijloacele de transport.

Deşi este singurul operator care asigură traversarea Dunării pe apă la Galaţi, Navrom Bac nu este singur pe piaţă. Concurenţa este formată din firmele cu activitate similară din Brăila (Romnav, Trei Brazi, Danubtrans şi River Transport), precum şi din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România, pentru podul de la Giurgeni - Vadu Oii. Iar piaţa pe care activează Navrom Bac este formată, în principal, din clienţii interni care se deplasează pe rute având ca destinaţii finale localităţi din Dobrogea (judeţele Constanţa şi Tulcea) pe de o parte, şi zona Moldovei, estul Transilvaniei şi al Munteniei, pe de altă parte.

"Subliniem faptul că punctul de trecere cu bacul Galaţi - I.C.Brătianu s‑a creat ulterior, ca o alternativă pentru trecerea, deja existentă, de la Brăila ‑ Smârdan. Toate indicatoarele rutiere din judeţele limitrofe indică numai trecerea de la Brăila", se mai arată în raportul întocmit de conducerea Navrom Bac.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=22946

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.