Jump to content

Cum poate deveni Galaţiul oraş turistic?


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Avem Dunăre! Ce facem cu ea?

* Au fost operate modificările legislative care să permită trecerea porturilor în subordinea administraţiei publice locale * La Galaţi, după experienţele trecute, municipalitatea este prudentă când Guvernul face daruri * Pentru porturile gălăţene, ministrul Orban contează pe Marius Stan, managerul de la Oţelul * Plan pentru revigorarea transportului pe Dunăre

Ministerul Transporturilor a iniţiat o serie de măsuri legislative prin care se dă mână liberă trecerii porturilor în administrarea autorităţilor locale. "Vechea bază legislativă nu permitea transferul porturilor către autorităţile locale, deoarece în Legea 213/1998 era prevăzut în mod expres că porturile sunt proprietate publică a statului. În momentul de faţă, prin modificările la Ordonanţa 22/1999, privind administrarea porturilor şi a serviciilor din porturi, am dat posibilitatea ca ele să fie şi proprietatea administraţiilor locale", a declarat, pentru "Viaţa liberă", ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Politică la apă

Trecerea porturilor în administraţia publică locală este un mai vechi proiect al liberalilor, acest punct figurând inclusiv în actualul program de guvernare. Ministrul Ludovic Orban a explicat că, în prezent, în baza cererii autorităţilor locale, porturile ar putea fi transferate. "De exemplu, la Hârşova am avut solicitări din partea Consiliului Local, de la Brăila avem o solicitare din partea primarului şi aşteptăm o solicitare şi din partea consiliului municipal. De asemenea, la Bechet avem o solicitare şi am demarat procedurile pentru transfer", a declarat Orban. Cât priveşte Galaţiul, deocamdată este tăcere. Primarul Dumitru Nicolae a recunoscut că nu este suficient de documentat în această chestiune, dar după cele câteva experienţe de descentralizare - şcolile, poliţia comunitară - edilul a devenit prudent când e vorba ca ministerul să facă daruri municipalităţii� "Ce să treacă la noi? Porturile sunt privatizate. Noi ce să facem? Să ne ocupăm de amenajări? Adică, ne ocupăm să mai dăm bani pentru ceva. Să vedem ce hotărâri s‑au dat şi după asta ne pronunţăm� Nici nu suntem refractari, dar nici nu vreau să iau tot şi să păţesc ca în învăţământ, unde s‑au dat şcolile la primărie, ne‑am , dar nu s‑au dat şi bani pentru ele�"

În ceea ce îl priveşte pe ministrul Orban, acesta se bazează în preluarea porturilor mai mult pe viitoarea conducere locală. "Mărturisesc că aş prefera să aşteptăm alegerile locale, să iasă un primar liberal care cu siguranţă va şti să administreze portul", ne‑a spus ministrul. Dacă ţinem cont că Marius Stan este candidatul liberalilor la primărie, deducem că directorul de la Oţelul este privit ca speranţa porturilor gălăţene.

Distribuţia sarcinilor

Deocamdată, la Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi nu a fost depusă nicio solicitare de trecere a vreunui port în administrare locală, dar, ce‑i drept, astfel de solicitări se pot depune direct la Ministerul Transporturilor. "Oricum, cine se ocupă de administraţia porturilor îşi asumă o responsabilitate destul de mare. Fiecare port are specificul său, problemele sunt diferite, de la caz la caz. Bănuiesc că municipalităţile care sunt gata să se angajeze la aşa ceva au un plan bun�", a precizat directoarea APDM Galaţi, Carmen Costache. Nu puţini sunt însă cei ce consideră că administrarea porturilor ar depăşi chiar capacitatea de gestionare a autorităţilor locale, însă ministrul Ludovic Orban este ceva mai încrezător, păstrând, totuşi, o doză de prudenţă: "Nu cred că ar fi o sarcină prea mare pentru autorităţi. Dar sigur că, în unele zone, o să preferăm un transfer nu integral, ci unul parţial. La Constanţa, de exemplu, urmează un transfer de 20 la sută din acţiuni. S‑ar putea şi la Galaţi să optăm întâi pentru un transfer parţial. De altfel, e bine să existe un co‑management al administraţiei centrale şi al administraţiei locale pentru că foarte multe porturi sunt incluse în proiectele care sunt lansate acum prin Programul Operaţional Sectorial".

Investiţii în derulare

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a recunoscut că, în prezent, doar 7‑8 la sută din capacitatea de transport a Dunării este folosită. "Asta se întâmplă din cauză că nu s‑au asigurat condiţiile minime de navigabilitate (pe Dunărea fluvială � n.r.). Anul acesta se va merge pe îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe tronsonul Brăila - Călăraşi, iar de la începutul anului viitor vom merge de la Călăraşi mai departe, pe toată graniţa româno‑bulgară", a explicat ministrul. La rândul său, directorul AFDJ Galaţi, Ionel Malenda, a precizat că va fi semnat contractul de îmbunătăţire a tronsonului Brăila - Călăraşi, dacă nu vor exista contestaţii, undeva în perioada iunie - iulie. "Este vorba despre investiţii de aproximativ 37 milioane de euro, lucrările urmând să fie destul de complexe. Practic, se va face o reconfigurare a şenalului navigabil, se vor realiza nişte praguri de fund care să asigure un debit mai mare şi mai constant al Dunării. Vor fi asigurate astfel condiţii mai sigure de navigaţie, inclusiv în perioadele secetoase. Şi, desigur, asigurarea acestor condiţii va avea ca efect inclusiv creşterea traficului prin porturile dunărene", ne‑a explicat Ionel Malenda.

Pe lângă asigurarea unor condiţii optime de navigaţie, Ministerul Transporturilor mai are în vedere finalizarea investiţiilor pe canalul Dunăre � Marea Neagră, precum şi finalizarea lucrărilor demarate în portul Constanţa, precum cele de la terminalul de barje, componentă importantă în dezvoltarea transporturilor pe apă. Nu în ultimul rând se doreşte şi introducerea unui sistem modern de management al traficului pe Dunăre.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=22394

Link to comment
Share on other sites

este posibil ca primaru sa aiba dreptate.

in majoritatea cazurilor descentralizarea s-a facut fara redistribuirea sumelor necesare functionarii serviciilor sau institutiilor in cauza.

da chiar sa nu aiba mai-marii galatiului un proiect cu portu? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Despre valorificarea potentialului turistic al Galatiului s-au vehiculat multe idei, mai mult sau mai putin fanteziste, una din ele fiind telegondola unui om politic despre care s-a scris in Viata Libera. Pe mine altceva ma intriga: suntem aproape de Delta Dunarii, dar putem ajunge in acest loc mai greu decat la Lepsa. O idee ar fi relansarea transportului naval pe Dunare, si introducerea unui traseu Galati->Tulcea->Sulina-Sfantu Gheorghe, care ar aduce beneficii atat Galatiului, cat si celorlalte localitati de pe acest traseu, si intregii tari, prin cresterea incasarilor din turism si dezvoltarea acestui segment economic deloc de neglijat.

Plecând de la aceste idei, vă propunem o dezbatere despre cum poate deveni Galaţiul oraş turistic. Potenţial există, trebuie doar să fie valorificat...

dcp100168

Link to comment
Share on other sites

În primul rând, o întrebare: cu ce atragem restul românilor, la noi în oraş?

Ar fi Muzeul de Artă Vizuală ... unic în ţară, dacă n-am rămas în urmă cu evenimentele ...

Un panou cu fiecare obiectiv ce merită vizitat, la fiecare intrare a oraşului, aşa cum am văzut chiar şi în cele mai umile localităţi din Franţa, le-ar mai da idee unora despre ce se găseşte în oraşul nostru.

Dar iarăşi, se naşte o întrebare: de ce ar coti-o unii prin oraşul nostru? Doar aşa de dragul unor kilometri în plus?

Am prins vremea când transportul fluvial de pasageri era la locul lui. Aveam nişte rude în Brăila şi ne vizitam periodic. Cu ce ne deplasam? Aţi ghicit, cu vaporul!

Ne mai veneau nişte rude, cu maşina, tocmai din Hunedoara, stăteau la noi o o zi, două, şi plecau cu vaporul spre Tulcea, în Deltă.

Să presupunem că e vară, că sunteţi turişti, străini de Galaţi şi sunteţi nevoiţi să rămâneţi peste noapte. Înainte de a căuta un hotel sau o pensiune e posibil să vă interesaţi de un camping. Avem aşa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Obiective turistice

· Biserica Greacă (Galaţi)

· Colecţia Muzeală a Arhiepiscopiei Ortodoxe Galaţi

· Biserica Precista (Galaţi)

· Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii (Galaţi)

· Grădina Zoologică

· Cazinou Paris Galaţi

· Muzeul de Artă Vizuala

· Muzeul de Istorie - Galaţi

· Biserica Mavromol

· Castrul roman Tirighina

· Dunele fluviatile de la Hanu Conachi - rezervaţie naturală din judeţul Galaţi este localizată pe bancurile de nisip din câmpia Tecuciului, în localitatea Lieşti, in jurul satului Hanu Conachi, pe o faşie de circa 4 km lungime şi 0,5 - 1 km lăţime având o suprafaţă de circa 84 ha si care se continuă până în lunca Siretului.

· Pădurea-parc Gârboavele - rezervaţie forestieră - insulă de pădure naturală de silvostepă (alt. max.123 m), la 17 km NV de Galaţi. Are o suprafaţă de 900 ha din care 250 ha pădure parc.

· Pădurea Breana – rezervaţie forestieră

· Aşezarea dacă Piroboridava – lângă Poiana

· Biserica Sf.Gheorghe - Galaţi

· Biserica Sfântul Dumitru

· Catedrala ortodoxă Sf.Nicolae

· Casa memorială Costache Negri

· Lacul Brateş - a fost unul dintre cele mai mari lacuri ale României -74 kmp, un fel de mare a Galaţilor, fost golf al unei mări care în timp geologic a acoperit şi Câmpia Română.

· Lacul Vânători - aflat în extremitatea de N a oraşului Galaţi se întinde pe o suprafaţă de 28 ha.

· Rezervaţia paleontologică Barboşi - La câţiva kilometri de Municipiul Galaţi, cu o suprafaţă de circa 1 ha, cuprinzând fosile de moluşte din faza Euxinului vechi (cu aproximativ 400000 ani în urmă).

http://www.informatii-cazare.ro/index.p ... e33schhaf1

Link to comment
Share on other sites

Cred ca lista prezentata mai sus e o gluma!

Gradina Zoologica - obiectiv turistic? Ce ar putea vedea aici un neamt sau un italian, comparativ cu ce gradini zoo sunt la ei?

Cazinoul Paris Galati????

Padurea Garboavele - CE SA VIZITEZE AICI???

Bratesul si Vanatorii? Voi v-ati duce niste prieteni pe acolo?

Tirighina si Barbosi, invadate de constructii, mizerie, fum de Sidex si alte plezanterii?

Mai raman cateva bieserici, insa niciuna nu ar putea avea in ochii unui strain vreo importanta, din pacate.

Si, revin la o problema mai veche, cam cum va imaginati ca ar ajunge (fizic) turistii astia nemaipomeniti la Galati?

Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand ar trebui transformat in muzeu nenorocirea asta de combinat.

apoi ar trebui continuat cu un facelift al orasului, o curatenie strasnica si refacerea cu simt de raspundere a strazilor ,trotuarelor si nu in ultimul rand a parcarilor.

si apoi tot ceea ce au mentionat mai sus ceilalti interlocutori.

PS vis-a-vis de cat de greu mergem in delta, nu ar fi mai simplu sa facem ceva si in privinta acelui pod celebru de peste dunare?

Link to comment
Share on other sites

La începutul verii, la noi se organizează Târgul Meşterilor Populari ... Motorock s-a terminat tragic ... ne trebuie ceva deosebit, ceva unic ... Muzeul Satului ar fi o soluţie ... dar nimeni nu ne bagă şi-n traistă, darămite să ne mai şi mestece ...

Link to comment
Share on other sites

Cum veti atrage alti romani in Galati? Prin promovarea frumoaselor voastre parcuri si a parculetelor din fata fiecarui bloc. Am fost cu trenul vineri 21.03.2008 la voi in Galati si pur si simplu orasul m-a cucerit vazand atatea parcuri si parculete frumoase. mai ales pe bulevardul Brailei cred, in fata fiecarui bloc era cate un un parculet frumos. Noi Braila nu avem asa ceva. Avem doar pomi in fata blocurilor pe bulevardele mari ca Independentei si Bd Dorobanti si pe str Calea Calarasilor sau in spatele blocurilor niste gradinite amarate care nu sunt muncite DELOC. Despre Gara ce pot sa spun? In ciuda aspectului exterior in care de la departare pare o cladire inca in constructie, in interiorul ei parca esti intr-un film SF asa e de moderna. Cred ca poate concura foarte usor cu o gara din Japonia: Cele 2 linkuri cu o gara cu care am impresia ca e copia fidela:

si http://www.youtube.com/watch?v=_VrBzbxwgVU

Voi ce ziceti? credeti ca seamana cu ea gara Galati? eu cred ca da. In rest pot sa zic ca orasul GL este un oras al parcurilor. Daca le-ati promova ar avea un urias potential turistic. O sa mai vin cat de curand prin GL

Ce a-ti mai putea face? mediul rural al Galatiului ar mai putea fi promovat. Ma tot intreb in judetul GL la tara in mediul rural se mai pastreaza inca traditiile si obiceiurile specific moldovenesti? Si sa revenim la orasul Galati dar acum alte elemente nu turistice. Am observat politia comunitara plasata in fata fiecarei institutii sau patruland prin oras ceea ce iti confera un sentiment de siguranta. La noi in BR politia comunitara lipsa pe strazi iar pe langa institutii paznicii sunt nu de la politia comunitara ci de la firme particulare si nu ii vezi in exteriorul institutiilor ci in interiorul lor la niste birouri micute din spatele usilor de intrare. In plus GL re niste preturi e zici ca supermarketul Pic e in aer liber :-)

Pai sa va spun: o ciocolata kandia care la mine in Braila e 3,3 Ron am gasit la un chiosc in GL la 2,5 Ron o rulada la mine e 2,7 Ron in GL e 2,3 Ron un suc care la mine e 4 lei in GL la voi e 3 lei etc etc

Iar despre transport? Mi-a facut o mare placere sa ma plimb cu troleibuzul :-) Iar despre confortul in autobuze cu scaune tapitate si rabatabile. SUPER CONFORT! Si ce am mai observat. In autobuzele si troleibuzele de la voi lipsesc semintele de pe jos. BRAVO!!! Mie GL mi-a lasat un sentiment de un oras cu adevarat EUROPEAN! Abia astept sa se uneasca cu Braila.

Link to comment
Share on other sites

:shock:

Dooom'le, da' n-am mai auzit de muuult un brăilean să laude Galaţiul! :lol:

Mulţumim Sheena, pentru că ne-ai arătat lucrurile de care ar trebui ... să fim mândri. De mulţi ani n-am mai văzut Brăila decât în trecere, din maşină ...

Cât despre povestea cu unirea celor două oraşe ... nu poate să iasă decât bine ... totul e să nu mai punem orgoliile în faţa intereselor.

Link to comment
Share on other sites

Pentru a avea vreo sansa de exploatare a propriului potential, orasul ar trebui sa aiba macar:

-curatenie facuta cu simt de raspundere

- parcari decente cu plata, pazite;

- spatii de cazare non-lux, dar cu conditii decente si preturi asemenea: casute, camping, hoteluri de doua stele

- PROMOVARE: proiecte generate de autoritati si sprijinite de agentii economici interesati (hotelieri, patroni de cluburi etc) care sa genereze reclama pentru atractiile din Galaţi si imprejurimi: panouri explicative la monumente, pliante si harti turistice in toate punctele de desfacere a presei, librarii, supermarketuri etc, participari la targuri de profil in tara si strainatate, publicitate on line.

Link to comment
Share on other sites

Turismul, eşuat la Galaţi

* Niciuna dintre posibilele atracţii turistice nu este promovată de autorităţi sau sprijinită prin dezvoltarea infrastructurii * Exemple? Dunărea, Brateşul, pădurea Adam, bujorii de la Roşcani, balta Tălăbasca... * În judeţ sunt doar patru pensiuni agroturistice mari şi late * Nici măcar la hoteluri nu stăm cine ştie ce: 17 la sută grad de ocupare

Dacă este să vorbim despre turism şi turişti la Galaţi, atunci cu siguranţă că n‑o să găsim în judeţul nostru prea multe lucruri cu care să ne mândrim. Dunărea poate fi un argument. Dar ce oferă Dunărea la Galaţi unui turist? Nimic din ceea ce nu oferă bătrânul fluviu la Brăila, sau la Giurgiu, sau cine mai ştie pe unde. Nici vreo partidă fabuloasă de pescuit, nici utilităţi pentru agrement, nici facilităţi portuare... Nimic! Tot în zona apelor ar fi Brateşul. Dar lacul e acum doar o baltă puturoasă, aproape lipsită de viaţă. Poate că pădurea Gârboavele atunci... Dar ce te poate atrage acolo? Puţine şi puţin: un petic de pădure poluată agresiv, două cârciumi şi o grădină zoologică vai de mama ei. Ar mai fi monumentele, muzeele, ariile arheologice, dar câţi turişti vin pentru ele şi cât de mediatizate sunt? Faleza Dunării?! Nuuu! Este o zonă realmente tristă. Bună doar pentru o plimbare, dar nu bate nimeni zeci, sute sau mii de kilometri pentru asta, nu? Atunci poate că niscaiva agroturism ar fi soluţia! Cu ţărani veseli, care te primesc în gospodăria lor şi te ospătează ca pe un rege. Ecologic, tradiţional şi cu bani puţini. Aiurea... N‑avem! În cele din urmă, după ce ne‑am frământat mintea bine, am constatat că turismul se reduce, la Galaţi, doar la cazarea ocazională a unor trecători prin urbe. Şi nimic mai mult...

Tot hotelul, săracul...

Cum spuneam, "turismul" gălăţean constă doar în cazarea la hotel. Vine omul la o nuntă, un seminar, o înmormântare etc. Casele neamurilor sunt, evident, supraaglomerate. Pac! La hotel! Se poate spune că şi ăsta e un fel de turism, cam la fel cum se poate spune despre lanternă că‑i un fel de soare. Că doar dă şi ea lumină, nu?! Însă nici în lumea asta, a hotelierilor, nu mai merge treaba cum mergea. Spre exemplu, luna ianuarie a acestui an a fost cea mai proastă lună în branşă din ultimii cinci ani. Nu o zicem noi, o zice statistica. În ianuarie, în hotelurile şi pensiunile gălăţene s‑au cazat 3894 de persoane. Acestea au plătit în total 7401 nopţi de cazare, ceea ce corespunde unui grad de acoperire a locurilor de nici 17 la sută (!). E clar că‑s prea multe camere faţă de numărul de muşterii.

Galaţiul are 13 hoteluri

Poate că nu vă vine să credeţi, dar în judeţul Galaţi există nu mai puţin de 26 de unităţi de cazare turistică: hoteluri, moteluri şi pensiuni. Hoteluri sunt 13, vile turistice ‑ 2 şi pensiuni şi moteluri ‑ 11. În total, acestea au 1457 locuri de cazare, din care 1241 în hoteluri, 257 în moteluri şi pensiuni şi 48 în vile turistice. Potrivit clasificării convenţionale, doar un singur hotel gălăţean are cinci stele (Viva Club), două au câte patru stele (Kreta şi Galmondo), şase au câte trei stele (Vega, Galaţi, Magnus, Faleza, Dunasi şi Alex), iar patru au doar câte două stele (Dunărea, Turist, Sport şi Tecuci). Ultimul este deja închis. Cea mai mare hotel este Dunărea (85 de camere, 145 de locuri), iar cel mai mic Alex (13 camere, 25 de locuri). Însă cele mai puţine locuri de cazare le are pensiunea "Ghiocelul" din Tuluceşti - doar cinci.

Ce agroturism cu patru pensiuni?!

În tot judeţul Galaţi, cât e el de mare, există doar patru pensiuni agroturistice mari şi late. Vorba vine, căci în realitate sunt mici şi fără clienţi. La alţii e altfel. Maramureşul are peste 800 (cu grad de ocupare peste 80 la sută, tot timpul), Tulcea - peste 200, Călăraşi (deci tot o zonă fără mare şi munte) - 36. De ce nu sunt şi la Galaţi? Greu de spus... E drept, nu sunt cele tradiţii spectaculoase în zona noastră, dar nici cele care sunt nu‑s puse în valoare. Trebuie să recunoaştem că autorităţile nu se prea preocupă de promovarea judeţului. Spre exemplu, "Sărbătoarea Bujorului" de la Roşcani. De ani buni, aceasta e doar un prilej de "chiulaba" semi‑oficială. În afară de mititei şi bere, nimic nu atrage oamenii acolo. Poate că dacă s‑ar promova ideea că bujorul este o specie pe cale de dispariţie, sau că pădurea este unul din ultimele bastioane ale şoimului şi bursucului, lumea ar fi atrasă mai mult. Iar investitorii ar apărea. Alt exemplu: lacul Brateş. Ar putea fi un paradis nautic, dar, în ciuda semnalelor noastre şi ale gălăţenilor, autorităţile se fac, pur şi simplu, că plouă. Ori lacul Tălăbasca - o rezervaţie extraordinară de lângă Tudor Vladimirescu, despre care nu ştie mai nimeni, poate şi pentru că se doreşte transformarea ei într‑o crescătorie piscicolă şi atât. Sau, poate, pădurile extraordinare de stejar dintre Bursucani şi dealul Tălăşmanului (chiar dacă au fost ciutinte de tot felul de mafioţi ai cherestelei).

Debarcader, pescuit sportiv...

Dar câte nu se pot face şi promova?... Cum ar fi un debarcader. Galaţiul este singurul oraş dunărean care nu are un loc de acostare a ambarcaţiunilor de agrement. Aţi auzit bine, domnilor! Câte concursuri de pescuit avem la Galaţi, oraşul dintre ape? Păi... Niciunul care să conteze! La Călăraşi, spre exemplu, există o baltă de doar 8 (opt) hectare, care, prin grija unei primării comunale (!) şi a unui investitor, este în circuitul mondial la pescuitul sportiv la crap. La Galaţi sunt peste 30 de bălţi care au suprafaţă mai mare, există Brateşul şi Dunărea, dar nici o astfel de competiţie. Una peste alta, concluzia e clară: Galaţiul nu are turism mai ales pentru că autorităţile tratează problema cu... partea dorsală. Nu au chef să gândească decât pentru lungimea unui mandat şi numai pentru "trebi" care să ia ochii electoratului. Ştiţi dumneavoastră: văruit stâlpi, tras dungi şi turnat asfalt care ţine de joi până mai apoi.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=23196

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Din pacate Galatiul nu poate si nu are cu ce sa fie oras turistic. Dupa cum ne spune si RELU(el doar le-a enumerat) avem prea putine obiective de prezentat. Cam tot ce are Judetul Galati de prezentat gasim la Iasi pe o singura strada... Evident asta nu inseamna ca nu putem da in patima americanilor si sa prezentam Badalanul ca fiind ultimul loc din UE in care se traieste si se munceste "traditional", sau putem pur si simplu sa-l lasam oras industrial si sa castigam din transporturi; Daca se mai intampla sa se piarda prin Galati un balot cu transfugi chinezi o sa devenim chiar un punct turistic pe harta, iar nefericitii chinezi primii turisti cazati 2-7 ani la Hotel Traian(parca asa se cheama inchisoarea).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Din pacate, webstar are dreptate. Galatiul nu va fi niciodata inaintas din punct de vedere al turismului. Toate ideile alea cu Transportul pe Dunare, cu bisericile vechi, cu asezarile dacice, parcurile si gradinile (de care or fi ele) nu vor atrage si nu vor fi rentabile in sensul turismului. Cu siguranta, la nivel local si regional ar fi senzatii (desi, intr-o tara care se vrea membra UE, curatenia in parcuri, amenajarea unor schituri si transportul ar trebui sa fie demult standardizate..). Oricum, mi-a placut vorba aia chinezeasca.. Poate doar astia sa vina sa ne invete cate ceva din Orient (cum am vazut ca au inceput sa faca in Bucuresti).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sunt de parere ca discutia este sterila din mai multe puncte de vedere...

1. omul nu vine in oras doar pentru ca sunt n hoteluri...omul vine in oras sa vada ceva si apoi isi cauta hotel ,daca trebuie sa stea si peste noapte...cand te duci la Paris nu te duci pentru ca hotelul e bun,ci pentru ca Parisul are ceva de aratat...puteti inlocui numele cu oricare alt oras

Ce are Galatiul de aratat pe parcursul a cel putin 2 zile,ca sa merite o cazare? Nu pot sa ma gandesc la absolut nimik...

2.omul nu vine sa vada parcuri,gardieni,curatenie...astea sunt colaterale,nu va mai laudati cu ele...nu te duci in nu stiu ce oras elvetian pentru ca este curat si bine patrulat de politie,nu-i asa?Te duci sa stai acolo 3-7 zile pentru ca ai ce face 3-7 zile...

3.cu obiective gen balta Talabasca e bine sa nici macar sa le pomenim...astea nu sunt atractii turistice!

4.concursurile de pescuit nu sunt manifestari care sa atraga turisti....e cam la fel a spune ca am fost in delegatie la Barlad,deci am fost turist in acel oras...

Concluzie:

Nu exista sanse ca Galatiul sa devina vreodata oras turistic...cine vine acolo,vine ca este in delegatie...cine are neamuri sta la ele,indiferent cate persoane ar locui in acel apartament.

Link to comment
Share on other sites

corect ceea ce zici Sandus... insa poate vreodata va putea deveni si oras turistic... totul depinde de proiecte, de idei, si de niste oameni sus pusi care sa gandeasca si cu mintea nu numai cu buzunarele

Link to comment
Share on other sites

Galatiul poate deveni oras turistic prin exploatarea potentialului zonei de pe celalalt mal al Dunarii - muntii Macinului, Dinogetia. Traversarea Dunarii ar putea fi transformata dintr-o chestie plictisitoare si de rutina, in ceva palpitant si interesant. Ar putea fi atrasi cei pasionati de pescuit, care sa beneficieze si de facilitatile unui centru oras mare - hoteluri, cluburi, restaurante, etc. S-ar putea dezvolta programe turistice pentru cei pasionati de alpinism in muntii Macinului. Cred ca si sporturile gen parapanta ar putea avea succes.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.