1964 Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 in primul rand la noi nu exista infrastructura.in al doilea rand si strazile astea vai de mama lor sunt varza,marcaje aproape ca nu exista.singura posibilitate ar fi Dunarea,sa se faca ponton si sa se faca ceva ca vasele de croaziera care trec pe aici sa si opreasca.i-mi vine sa mor de ciuda ca am pierdut vasul Libertatea in halul asta.era o bijuterie ..... panarama asta de lemn numita panzar mi se pare un chici de 2 bani.in orasul nostru nu exista un centru in adevaratul sens al cuvantului.nu exista o piata unde se pot face concerte,faleza nefiind de ajuns.nu poti sa vii in oras doar pentru faleza si cam atat.inca un mare dezavantaj al nostru este ca nu avem pod peste Dunare.altceva la fel de dureros este si lipsa aeroportului,in fine dar astea sunt doar vise si nu-mi fac sperante de nimic,indiferent cine va fi primar.problema cea mai mare este ca aici nu sunt oameni capabili sa puna in miscare cat de cat o idee de marketing.suntem doar un oras industrial capat de linie si cam atat....
webstar Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 In primul rand trebuie sa ai ce prezenta... Podul care face legatura intre judete, ar trebui cosmetizat(poate chiar si viaductul care este o capodopera a ingineriei secXX). Noile cartiere aparute intre Galati si Braila ar trebui sa fie pozitionate pe axa Nord-Est si at trebui sa fie geometrice, cu sosele foarte late si parcuri mari(macar jumatate din cat este Herastaul). Zona centrala ar trebui sa "gazduiasca" niste cladiri impresionante de birouri si un centru de presa(Desi nu se vede, exista un razboi rece intre EU si restul puterilor, asa ca putem construi un nou post Europa Libera pe banii altora). Ar trebui constuite sosele rapide intre sudul Brailei si nordul Galatiului. Toata lumea o sa spuna ca sunt megaloman, dar sa privim spre Berlin, Budapesta, Paris, metropolele din China, metropolele din Australia, USA, Japonia... Daca nu ai un proiect calculat pentru traficul de peste 50 de ani atunci sigur o sa-ti generezi problemele cu manuta ta. Proiectul in intregime ar costa cca 40-50 miliarde Euro, pe o perioada de 50de ani(1667Euro/cap de locuitor, anual) dar incep sa si curga banii: 1)Primaria vinde o fasie de teren cu o latime de 2Km cu un profit mediu de 15Euro/m^2 asta inseamna ca deja recupereaza 480milioane2)Din "autorizatii" pe perioada aceasta mai castiga 500milioane(asta inseamna ca primaria recupereaza 2% din investitie doar din terenul intravilan)3)Proiectul este unul de dezvoltare, asta inseamna ca EU finanteaza macar cu 20%4)Din transporturi mai scoti 20% apoi restul de bani pot fi scosi din fiscalitate, turism, industrie cercetare si serviciiastfel ca s-ar ajunge la o fiscalitate de doar 300-400/cap de locuitor adica cca 1500Euro/familie, insa salariul mediu ar creste datorita dezvoltarii la cca 500Euro. O familie obisnuita ar plati pt acest proiect cam 12% din venit, dar ar ramane cu mai multi bani decat castiga in prezent si ar avea mai multe oportunitati(Si apropo, salariile vor creste in 50 de ani intr-o asemenea metropola la cca 2500euro)Sper ca nu m-am pierdut printre cifre!
Mikka Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 @webstarBun, si facand toate drumurile astea si cladirile de birouri, cam ce potential TURISTIC ar reprezenta?PS: Primaria NU vinde teren, poate cel mult sa concesioneze. Oricum, nu cred ca exista vreo "fasie de 2 km" disponibila.
1964 Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 In primul rand trebuie sa ai ce prezenta... Podul care face legatura intre judete, ar trebui cosmetizat(poate chiar si viaductul care este o capodopera a ingineriei secXX). Noile cartiere aparute intre Galati si Braila ar trebui sa fie pozitionate pe axa Nord-Est si at trebui sa fie geometrice, cu sosele foarte late si parcuri mari(macar jumatate din cat este Herastaul). Zona centrala ar trebui sa "gazduiasca" niste cladiri impresionante de birouri si un centru de presa(Desi nu se vede, exista un razboi rece intre EU si restul puterilor, asa ca putem construi un nou post Europa Libera pe banii altora). Ar trebui constuite sosele rapide intre sudul Brailei si nordul Galatiului. Toata lumea o sa spuna ca sunt megaloman, dar sa privim spre Berlin, Budapesta, Paris, metropolele din China, metropolele din Australia, USA, Japonia... Daca nu ai un proiect calculat pentru traficul de peste 50 de ani atunci sigur o sa-ti generezi problemele cu manuta ta. Proiectul in intregime ar costa cca 40-50 miliarde Euro, pe o perioada de 50de ani(1667Euro/cap de locuitor, anual) dar incep sa si curga banii: 1)Primaria vinde o fasie de teren cu o latime de 2Km cu un profit mediu de 15Euro/m^2 asta inseamna ca deja recupereaza 480milioane2)Din "autorizatii" pe perioada aceasta mai castiga 500milioane(asta inseamna ca primaria recupereaza 2% din investitie doar din terenul intravilan)3)Proiectul este unul de dezvoltare, asta inseamna ca EU finanteaza macar cu 20%4)Din transporturi mai scoti 20% apoi restul de bani pot fi scosi din fiscalitate, turism, industrie cercetare si serviciiastfel ca s-ar ajunge la o fiscalitate de doar 300-400/cap de locuitor adica cca 1500Euro/familie, insa salariul mediu ar creste datorita dezvoltarii la cca 500Euro. O familie obisnuita ar plati pt acest proiect cam 12% din venit, dar ar ramane cu mai multi bani decat castiga in prezent si ar avea mai multe oportunitati(Si apropo, salariile vor creste in 50 de ani intr-o asemenea metropola la cca 2500euro)Sper ca nu m-am pierdut printre cifre!da cum spuneam si alta data.nu avem oameni capabili pentru ca sa gestioneze situatia asta macar.tot ne ducem la vale.
Aiyana Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Viziteaza Budapesta sau macar micutul Novisad al sarbilor.. si abia apoi sa imi spui ca un pod peste Dunare este inutil, riaji !
Mikka Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 In cazul Budapestei podurile au unit ceva firesc, ceva care exista, ceva care se dezvolta de o parte si de alta a Dunarii. Oricum, si la ei primul pod permanent a fost facut abia pe la 1850 In cazul Galatiului el ar uni un oras cu ce?? Cu Zaclaul? Cu un vast teren agricol?Nici macar in acelasi judet nu e... Ca ar fi mai firesc sa fie alipit poate Galatiului, e altceva, dar s-a vazut ca rumanul de prin zona asta nu cedeaza nici o palma de teren, nici macar cand exista o HG... Am mai scris-o - parca - un pod in zona e o investitie uriasa (dpdv financiar si tehnologic), care trebuie sa aibe o acoperire in nevoile sociale, economice ale zonei. Ce s-ar intampla daca - exercitiu de imaginatie - sa zicem ca anul acesta s-ar inaugura PODUL? Lasand la o parte ca nu stim exact cam pe unde ar fi, sa presupunem ca undeva intre Galati si Braila...
Aiyana Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Daca tot suntem la rubrica Galatiul- oras turistic, de ce trebuie sa ii gasesc o alta intrebuintare decat, evident, cea turistica? Bine, ai luat cazul Budapestei. Eu am vizitat acel oras mai mult in treacat si stii ce mi-a placut cel mai mult? Privelistea superba de pe unul dintre podurile peste Dunare! Cu imaginea asta am ramas in cap si asociez Dunarea de Budapesta mai mult ca oricand. Am vorbit ca un simplu turist! Cat despre situatia Novisadului, acel mic port la Dunare in Serbia.. Acolo tot un camp aveau peste (de fapt, tara aia e atat de saraca incat nu vezi altceva decat sate si campuri). Asta pana sa lanseze un mare festival intitulat EXIT fest (http://eng.exitfest.org/). S-au implicat cateva ONGuri internationale (militand pt. libera circulatie a persoanelor, ecologie, ajutorarea copiilor) si guvernul lor, iar acum organizeaza anual acel festival care aduna pana la 75 000 de oameni! Podul lor? Facea legatura cu un camp pe care nu era decat o fortareata.. in interiorul ei desfasurandu-se acest festival. Pe malurile Dunarii isi amplaseaza turistii mii de corturi. Pe ei nu i-a mai deranjat ca e camp. Vin formatii renumite, reprezentante a tuturor genurilor muzicale (rock/house/reggae/jazz) pentru ca zidurile 'cetatii' separa si izoleaza fonic foarte bine o scena de alta..iar trecerea e prin tunele. In jurul podului s-a dezvoltat si orasul (inainte nici hoteluri nu prea aveau), acum, de o parte si de alta a Dunarii..iar privelistea e iar..de vis! Astea sunt doar doua exemple, dar chiar e greu sa ma convingi sa-mi schimb parerea despre ce am vazut cu ochii mei. Idei sa avem! P.S: Financiarul.. nu ma ingrijoreaza ca oricum se vor arunca bani pe fereastra ca si in cazul autostrazilor. Intrebarea este daca ne tine din punct de vedere tehnic. Sper ca Nica sa faca ceva pentru Galati cum auzisem ca a mai facut si inainte (centrul acela de informatica). Ca doar la noi se intoarce. Eu as lucra putin la orgoliul lor.. : domnule, chiar nu vrei sa ramai in istorie ca omu` cu podul?
Mikka Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Nu vreau neaparat sa te conving... Mai degraba as vrea sa fiu eu convins de altcineva de utilizatea construirii unui asemenea edificiu. Facem un pod si apoi organizam "Serbarile Dinogetiei"? Orasul asta nu are o centura adevarata, drumul de pe dig nu rezista la mai mult de 3.5 tone sarcina, solul e cam nasol in zona noastra... Pe unde ar putea fi construit? Crezi ca va fi ca la Budapesta, in centrul orasului?? Sa cobori de la Elice si sa treci Dunarea pe pod? Imaginea e idilica, dar ma tem ca nu e sustenabila economic. PS Parcul de Soft - la el te referi banuiesc?! O treaba buna, da.
Aiyana Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Eu nu spun ca nu ne-ar trebui si-o centura 'sanatoasa', doar ca ma tem ca ierarhizand nevoile ca romanu`... si plangandu-ne sau dorindu-ne prea multe, iar trec 4 ani si nu s-a rezolvat nicio problema din cele stringente.
Mikka Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 ma tem ca ierarhizand nevoile ca romanu`... si plangandu-ne sau dorindu-ne prea multe, iar trec 4 ani si nu s-a rezolvat nicio problema din cele stringente S-ar putea sa ai dreptate... Eu raman, totusi, un suporter al construirii unui aeroport pe aici, pe langa noi. Asta apropo de dorinte, plangeri si... nerealizari!
Aiyana Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Si eu mi-as dori unul. Poate ca stimabilii nostri conducatori vor dori sa faca ceva in acest sens pentru a se deplasa mai usor la Bucuresti si-n tarile calde. Daca nu ei, macar s-o faca moldovenii care ne-au vizitat si n-au mai plecat. Stiu ca lucram la o firma de-a lor unde tocmai se achizitionase un elicopter pentru a se putea trece mai usor peste Prut. P.S: N-am nimic cu moldovenii. (De la ce vine nickul tau, Mikka?)
webstar Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Galatiul nu are, nu a avut si nu va avea un potential de turism istoric. Galatiul trebuie sa mizeze pe turismul industrial, de divertisment si agrement si sa profite din plin de pozitionarea sa strategica la rascruce de drumuri si vanturi. Din vant scoti curent electric, din dunare si balti agrement iar industria de divertisment se constuieste singura. Dar trebuie mai intai sa construiesti ca americanii un oras in "desert"(asa a aparut Las Vegas prin 40-50).
1964 Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 totusi unele lucruri frumoase se pot intampla.de exemplu pe Domneasca pe langa Universitate cladirile au inceput sa se renoveze dupa un anumit tipar insa este prea putin.Va arat un film si dupa acest film se poate face si la noi asa ceva http://www.youtube.com/watch?v=uPBBa93e3vc in unele zone.strada din spatele restaurantului Master sau mai sunt cateva stradute in centrul vechi care se pot amenaja in felul asta.voi ce spuneti?
Aiyana Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 Da, au transformat un bulevard foarte circulat in zona pietonala. Ei si-au permis pentru ca bd. Eroilor avea in ACELASI sens de mers patru benzi - doua si doua separate de scuar, flori, bancute... Si chiar si-asa, ramanandu-le doar doua benzi, nu vrei sa stii cum era in timpul lucrarilor! Spre deosebire de noi, Clujul are multe alternative. Ei oricum blocau deseori acea zona in timpul festivalurilor. Mergand pe acelasi rationament, am putea transforma si noi in zona pietonala o parte a falezei. Dar la cum se circula pe-acolo... si la cat de pustie e zona in sezonul rece... Da, Eroilor e aproape de Universitatea lor, dar ei au peste 75 000 de studenti, noi cati? Si mai e o problema: cam care ar fi variantele de ocolire/sens de mers daca Domneasca ar deveni zona pietonala in acea zona! pentru ca eu nu le vad... In spate la Master eu n-as merge singura noaptea. Ce sa mai spun de baut o cafea cu cineva Mai potrivit pentru asa ceva mi se pare Balcescu. In privinta Timisoarei, centrul acela e pietonal de mult timp. In Oradea e la fel. Aceste orase au si un plan urbanistic mai bun. Noi ne-ntindem ca rama de-a lungul Dunarii... N-avem un adevarat centru. Mai bine valorificam ceea ce ne face deosebiti.
1964 Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 intradevar ai dreptate.am fost de cateva ori si eu in cluj si au strazi paralele alternative cu una blocata de exemplu.insa si aici sunt 30000 de studenti,anul asta a fost numar record la Galati dar asta poate mai putin conteaza.eu m-am saturat de faleza.mi-ar placea sa vad si alte zone vechi in atentia primariei.ceva s-ar putea misca nu doar NIMIC.faza e ca nu s-ar pune problema ca astia de la conducere,oricare ar fi ei, nu ar vrea sa faca ceva.noi nu avem oameni pregatiti care sa reuseasca sa atraga fonduri,ca dispute politice sunt peste tot.sunt incapabili si nepregatiti adusi acolo prin pile si nepotisme.
Aiyana Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 Ne trebuie arhitecti capabili si implicati (?) :roll: la Primarie. Si un primar pe masura! Boc a fost privit cu scepticism cand s-a apucat sa acopere 'descoperirile arheologice' ale lui Funar si sa inchida acea bucata de strada pentru a o face pietonala. Toti il criticau pana a fost gata.Poate ne-am putea inspira si noi din pozele cu Galatiul vechi.Daca tot avem atatia studenti (si sper ca nu te bazezi doar pe diplomoscleroza lansata de Danubius), imi surade ideea de-a transforma Balcescu in asa ceva. E aproape de CVA, Cuza si de Universitate. Sa nu mai spun de cele 2-3 scoli generale din zona. Dar pe unde-ar mai trece masinile? Ne trebuie 'alternativa'.
1964 Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Ne trebuie arhitecti capabili si implicati (?) :roll: la Primarie. Si un primar pe masura! Boc a fost privit cu scepticism cand s-a apucat sa acopere 'descoperirile arheologice' ale lui Funar si sa inchida acea bucata de strada pentru a o face pietonala. Toti il criticau pana a fost gata.Poate ne-am putea inspira si noi din pozele cu Galatiul vechi.Daca tot avem atatia studenti (si sper ca nu te bazezi doar pe diplomoscleroza lansata de Danubius), imi surade ideea de-a transforma Balcescu in asa ceva. E aproape de CVA, Cuza si de Universitate. Sa nu mai spun de cele 2-3 scoli generale din zona. Dar pe unde-ar mai trece masinile? Ne trebuie 'alternativa'.daca s-ar reface strada traian si unele modificari prin zona pietei macar o parte din Balcescude la ASE pana la Electrica ar putea deveni o zona pietonala sau macar o cosmetizare a caselor care sunt la strada sau ceva de genul.
Gabbiano Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 inchidem in custi la circ mafia locala si-l impaiem pe niculai.....sa vezi atunci turisti....hmmmm....problema este ca trebuie sa scriem pe un carton ca niculai este impaiat ca altfel nu vede nimeni nicio diferenta si nu ne crede nimeni
1964 Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 inchidem in custi la circ mafia locala si-l impaiem pe niculai.....sa vezi atunci turisti....hmmmm....problema este ca trebuie sa scriem pe un carton ca niculai este impaiat ca altfel nu vede nimeni nicio diferenta si nu ne crede nimenida si cine vine in loc?nu asta e problema.mai nasol este ca nu este nimeni competent in oras sa conduca orasul asta cum trebuie.sistemul este facut in asa fel incat sa nu functioneze.si un om cu bune intentii daca ar ajunge primar nu prea poate sa faca mare lucru.daca vine altul primar are grija ca sa-si puna oamenii in toate institutiile pe care le-a castigat partidul lui ca sa recruteze noi oameni din intreprinderi si sa-i faca o campanie electorala continua.asa e la noi.
dcp100168 Posted April 10, 2009 Author Posted April 10, 2009 Iaşiul ne face reclamă tursiticăMunicipalitatea ieşeană, prin Biroul de Informare Turistica, a prevazut un buget de 851.400 lei pentru realizarea mai multor materiale de promovare. Este vorba de 25 mii ghiduri turistice, 1.000 caiete de buna practica in turism si 1.000 reviste. Toate aceste materiale vor fi realizate de firma care va reusi sa castige licitatia de pe data de 25 mai. Toate aceste achizitii sunt necesare pentru implementarea proiectului Descriptio Moldaviae. "Materialele vor fi distribuite gratuit in cadrul Centrului Regional de Turism. Vor contine informatii turistice despre Botosani, Vaslui, Iasi, Galati si Republica Moldova", a precizat Anca Zota, sef Birou de Informare Turistica. Proiectul beneficiaza de finantare europeana, avand o valoare totala de 440 mii euro, din care cofinantarea primariei este 60 mii euro.http://www.bzi.ro/Economic-Local-200-mi ... 49692.html
dcp100168 Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 Primarul şi priorităţile saleCum primarul este întrebat, destul de des, de presă, despre programul pe care îl are (?!) pentru atragerea de turişti în oraş, Dumitru Nicolae a vrut să pună punct acestei probleme: „Când nu vom mai fi pe un munte de gunoaie, când vom avea sistemul de apă şi canalizare pus la punct şi când nu vom mai avea şapte guri de canalizare care se varsă în Dunăre, motiv pentru care cine trece prin zonă simte că pute, abia atunci ne vom ocupa de turism”, a spus Dumitru Nicolae. Primarul a prezentat, scurt, o listă cu priorităţile oraşului: canalizările, tratarea gunoaielor menajere, reabilitarea spaţiilor verzi şi modernizarea bazelor sportive. Nimic despre rezolvarea problemei create de câinii fără stăpân, nimic despre amenajarea de locuri de parcare, sau despre disciplinarea gălăţenilor care îşi duc viaţa la bloc, ca la ţară: în fum de mititei şi ritmuri de manele… Şi nimic despre cei opt palmieri.http://www.viata-libera.ro/articol-Nimi ... eri_2.html
Gabbiano Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 ma calca pe nervi incompetentul asta....cand nu von mai avea munti de gunoaie? cand nu are sa mai puta? da cine pana mea tre sa se ocupe de problemele astea?bai asta este chiar bou deabinelea....adica daca enumera niste probleme noi trebuie sa tragem concluzia ca-l doare in cur de problemele galatiului? si cu asta si-a rezolvat treaba? da de ce dracu nu explica pe ce naiba cheltuie banii publici? cine naiba ne-a blestemat cu tampitul asta? uffffff.....din surse din interiorul psd-ului stiu ca nici macar nu a mai vrut sa candideze....l-au obligat snapanii aia ca nu aveau alta mumie de scos in fata....daca l-au votat toti mosnegutii....acu cica psd-ul vrea sa-l scoata din joben pe unul de o sa-l cheme city manager....mi-au spus aia cum il cheama da nu l-am retinut ca nu am auzit de el si nici nu ma intereseaza partidul ala de tampiti.apropo florinel paslaru cica a fost super darnic la donatii cu partidul.stie sineva daca si-a platit intre timp si datoriile catre finantele publice?ca era in top si la capitotlul asta.bine ca se lupta marinerul lu' peste cu coruptia.mi-e scarba....i-mi vine sa vomit cand fac un ordin de plata cu taxe catre statul roman....bravo alora de trag pe p... statul.....cred ca o pun de o firma prin delaware....
Gabbiano Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 acu' l-au si reales....in unanimitate......partid de tembeli......trebuia si reales....pentru multele realizari pe plan local.....daca este ales de pensionarii lui....mi-e din ce in ce mai sila de romanica iar galatiul ma face sa vars....nu ne mai facem bine...daca era cutremurul ala un pic mai cu directie si mai la ora potrivita.....daca era sa se darame numa' sala cu adunatura asta de "meseriasi" .....tentant...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now