Sari la conținut

AFDJ a folosit la încălzirea navelor motorină fără accize


dcp100168

Postare recomandata

Galiațatos a dragat accizele la motorină

Conducerea Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi s-a trezit pe cap cu un control al Vămilor, după ce Alexandros Galiațatos, directorul de navigație dar şi fost colaborator al Securităţii, a dispus utilizarea motorinei scutite de accize la încălzirea navelor. Ori nu cunoștea legea, ceea ce este puțin probabil, ori, mult mai plauzibil, nu l-a interesat că face evaziune fiscală. Este vorba de directorul de navigație al Administrației Fluviale a Dunării de Jos, Alexandros Galiațatos, care a emis în primăvara anului trecut o dispoziție către toate cele șase secții și administrații de căi navigabile din subordine, prin care se cerea utilizarea motorinei scutite în mod direct de la plata accizelor inclusiv pentru funcționarea caldarinei la bordul navelor. Adică pentru încălzirea navelor, fapt ce contravine articolului 201, alin. b) din Codul Fiscal.

Acesta precizează foarte clar că sunt scutite de la plata accizelor “produsele energetice livrate în vederea utilizării drept combustibil pentru motor pentru navigația în apele comunitare și pentru navigația pe căile navigabile interioare, inclusiv pentru pescuit, altele decât pentru navigația ambarcațiunilor private de agrement. De asemenea, este scutită de la plata accizelor și electricitatea produsă la bordul ambarcațiunilor”.

Documentul princ are sucursalelel AFDJ sunt indemnate sa faca evaziune fiscalaDeci, nu se pomenește nimic despre motorina utilizată pentru încălzire, adică pentru caldarină. Pomenește însă Galiațatos, în adresa sa cu numărul 7449 din 9 martie 2010, care a fost trimisă la sediul central, dar și la secțiile din Sulina, Brăila, Giurgiu, Călărași și Drobeta Turnu Severin: “Prin prezenta, vă comunicăm modul cum se va folosi motorina în activitatea regiei începând cu data prezentei: 1. Motorina scutită în mod direct de la plata accizelor – folosită pentru propulsie, producerea energiei electrice la bord și funcționarea caldarinei la navele propulsate”.

S-au trezit cu Vama pe cap

Iar conducerile filialelor s-au conformat dispozițiilor venite de la centru, după cum a recunoscut chiar șeful Secției Canalelor Navigabile Giurgiu, Romeo Soare. “Am utilizat pentru caldarină motorină scutită de accize, pentru că așa s-a dispus prin adresa venită de la sediul central. Noi consumăm câteva sute de kilograme de motorină pe lună pentru caldarină, în funcție de tipul navelor utilizate și de temperatura exterioară”, a declarat el pentru Jurnal de Investigații. Soare a recunoscut că în urma acestei decizii cerul nu a rămas la fel de senin, trezindu-se pe cap cu furtuna funcționarilor de la Vamă. “S-a făcut o inspecție, ordonată de Direcția Vamală Galați, în urma căreia a fost întopcmit un raport”, a mai spus el. Întrebat care a fost concluzia raportului menționat, el a replicat că nu cunoaște aceste aspecte, care au fost aduse doar la cunoștința conducerii centrale a AFDJ.

Oricum, concluziile raportului nu pot fi decât negative la adresa conducerii regiei autonome însărcinate cu asigurarea condițiilor de navigație pe Dunăre prin lucrări de dragare, semnalizare, măsurători topohidrografice și întreținerea construcțiilor hidrotehnice. Aceasta deoarece, la fiecare 1.000 de litri de motorină, statul român a fost păgubit cu 358 de euro.

Fostul turnator vrea sa-si scape pielea

Surse din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor ne-au declarat că în acest caz nu a fost luată încă o decizie, pentru că cei din conducerea AFDJ încearcă să forţeze interpretarea legii, susţinând că utilizarea motorinei scutite de accize pentru funcţionarea caldarinelor ar fi justificată, pentru că încălzirea motoarelor pentru punerea lor în funcţiune se face cu ajutorul căldurii produse de caldarine. Este, în mod evident, o interpretare disperată, pentru a scăpa de amenzile foarte mari care se aplică pentru astfel de încălcări ale Codului Fiscal. Dacă admitem această ignorare a legii, pasul următor ar fi să admitem exagerarea că şi încălzirea marinarilor şi a mecanicilor este importantă, fiind o operaţiune implicită a activităţii de navigaţie, pentru că dacă marinarii ar îngheţa, nava nu ar mai putea naviga. S-ar ajunge la situaţii aberante, în raport cu ceea ce prevede litera legii. Codul Fiscal precizează foarte clar că motorina scutită de accize poate fi utilizată numai “drept combustibil pentru motor”, adică pentru motoarele principale, de propulsie a navei şi pentru DG-uri, generatoarele diesel care produc energia electrică pentru punerea în funcţiune a pompelor şi celorlate echipamente care asigură funcţionarea motoarelor de propulsie. Problema lui Galiatatos este ca nu poate face din caldarina motor, aceasta nu mişcă nava, doar o încălzeşte. Iar ultima data cand am consultat Codul Fiscal, evaziunea fiscala era catalogata drept infractiune.

ziaruldeinvestigatii.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.